abonnement Unibet Coolblue
pi_207801524
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Debuut?! :?
Oeps, waarschijnlijk dikke vingers. Iets met een spatie die niet pakt en minstens één verkeerde letter en de autocorrectie verandert 'de pil' in 'debuut' :P
pi_207801554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 21:51 schreef ZarB het volgende:
Als je geen kind wilt gebruik je anticonceptie, ongeacht man of vrouw.

In een relatie is het het makkelijkst als de vrouw de anticonceptie gebruikt, maar als je allebei zeker weet dat je geen kinderen (meer) wilt dan pleit ik voor sterilisatie bij de man. AC is voor veel vrouwen een hoop gedoe met hormonen (m.u.v. de koperspiraal, maar ook die valt lang niet altijd goed) dus dan is steriliseren de makkelijkste optie.
Ik verbaas me erover hoe relatief weinig mannen die überhaupt geen kinderen (meer) willen zich niet gewoon laten steriliseren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207801573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik verbaas me erover hoe relatief weinig mannen die überhaupt geen kinderen (meer) willen zich niet gewoon laten steriliseren.
Volgens mij is dat omdat ze met elkaar in stand houden dat dat eng is, pijn doet, ze geen echte man meer zijn als ze gesteriliseerd zijn, etc. En de verhalen over pijn blijven veel langer hangen dan de verhalen dat het nogal meeviel en ze daarna overal vanaf waren, helaas. Zo werkt de mens nu eenmaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207801578
In theorie natuurlijk beide, maar in de praktijk zijn de gevolgen voor een vrouw gewoon groter. Dus heb ik een spiraaltje. En dan is seks zonder condoom ook iets minder een issue.
pi_207801584
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is dat omdat ze met elkaar in stand houden dat dat eng is, pijn doet, ze geen echte man meer zijn als ze gesteriliseerd zijn, etc. En de verhalen over pijn blijven veel langer hangen dan de verhalen dat het nogal meeviel en ze daarna overal vanaf waren, helaas. Zo werkt de mens nu eenmaal.
Denk dat het best wel kan kantelen nog.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207801637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Denk dat het best wel kan kantelen nog.
Ik hoop het. Het is, als je geen kinderen (meer) wil, gewoon een heel prima, veilige oplossing met weinig gedoe en nare bijwerkingen. En stiekem zijn er ook best veel mannen gesteriliseerd, denk ik, maar wordt er niet zo veel over gepraat.

Gebrek aan kennis over het eigen lichaam is ook nog aan de orde, ook bij niet bepaald domme mannen. Een vriend van mijn man verwarde het met gecastreerd worden en wilde zelf nooit gesteriliseerd, want dan zou hij met een heel hoog stemmetje gaan praten en te vrouwelijk worden :') En echt geen domme man, hoor.

Nou ja, ik heb de keus bij mijn man zelf gelegd: of de kans op een zwangerschap, of we gebruiken condooms, of jij laat je steriliseren. Ik had al zo lang allerlei hormonen geslikt om niet, en later juist wel, zwanger te worden en ik voelde me zo zonder hormonen eigenlijk veel prettiger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207801642
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:36 schreef Avelie het volgende:
Van oudsher was het altijd de vrouw die verantwoordelijk werd gesteld voor haar zwangerschap. Wanneer zij per ongeluk zwanger raakte, dan werd dit gezien als haar eigen schuld. Ze had voorzichtiger moeten zijn en beter gebruik moeten maken van anti-conceptie.

Het aandeel van de man werd nauwelijks gezien, alsof hij geen enkele verantwoordelijkheid had voor de zwangerschap die hij zelf had veroorzaakt. Het ging zelfs zo ver dat de omgeving en de man zelf boos werd, omdat hij er 'ingeluisd zouden zijn'.

Waar baseer je dat op?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_207801751
Ik denk dat het als kinderloze man met kinderwens knap lastig is om een arts te vinden die je voor je 40ste o.i.d. (tijdelijk) wil steriliseren... Of daarna natuurlijk :P .
  woensdag 1 februari 2023 @ 08:57:03 #59
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207801829
Moreel gezien ben je allebei verantwoordelijk. Praktisch gezien zit een vrouw eraan vast. Dus is het net wat makkelijker voor een man om met de noorderzon te vertrekken en voor een vrouw om te bepalen wat ze doet als ze eenmaal zwanger is. Dat zijn factoren waar iedereen zelf rekening mee moet houden in hun omgang met anticonceptie en partnerkeuze.

Je hebt er namelijk helemaal niks aan als 99% van de mensheid vindt dat mannen net zo hard hun best moeten doen qua anticonceptie of dat vrouwen en mannen samen moeten bepalen wat er met een embryo moet gebeuren. Het gaat om de situatie waarin je zit en hoe de ander ermee om gaat. Daar kun je op anticiperen. Of niet en dan verongelijkt zijn.
pi_207801848
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:36 schreef Avelie het volgende:
Van oudsher was het altijd de vrouw die verantwoordelijk werd gesteld voor haar zwangerschap. Wanneer zij per ongeluk zwanger raakte, dan werd dit gezien als haar eigen schuld. Ze had voorzichtiger moeten zijn en beter gebruik moeten maken van anti-conceptie.

Het aandeel van de man werd nauwelijks gezien, alsof hij geen enkele verantwoordelijkheid had voor de zwangerschap die hij zelf had veroorzaakt. Het ging zelfs zo ver dat de omgeving en de man zelf boos werd, omdat hij er 'ingeluisd zouden zijn'.

Een bijzondere houding, aangezien de man net zo goed aanwezig is tijdens de seks en zonder zijn zaad geen conceptie plaats vindt.

Nu merk ik tegenwoordig soms nog steeds deze houding wanneer een vrouw onbedoeld zwanger raakt. Wanneer je vraagt naar het aandeel van de man en welke voorzorgsmaatregelen hij heeft getroffen om geen kind te verwekken, blijft het angstvallig stil en wordt er met verbazing gereageerd. Want die hele zwangerschap, dat is toch een zaak van de vrouw?

Hoe denken jullie hierover?
neehoor.. das gewoon de schuld van de vrouw.
pi_207801971
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Moreel gezien ben je allebei verantwoordelijk. Praktisch gezien zit een vrouw eraan vast. Dus is het net wat makkelijker voor een man om met de noorderzon te vertrekken en voor een vrouw om te bepalen wat ze doet als ze eenmaal zwanger is. Dat zijn factoren waar iedereen zelf rekening mee moet houden in hun omgang met anticonceptie en partnerkeuze.

Je hebt er namelijk helemaal niks aan als 99% van de mensheid vindt dat mannen net zo hard hun best moeten doen qua anticonceptie of dat vrouwen en mannen samen moeten bepalen wat er met een embryo moet gebeuren. Het gaat om de situatie waarin je zit en hoe de ander ermee om gaat. Daar kun je op anticiperen. Of niet en dan verongelijkt zijn.
Het is natuurlijk wel bizar dat er nog steeds gedacht wordt dat de vrouw eraan vastzit en de man met de noorderzon kan vertrekken. En dat in een tijd waarin de mogelijkheden voor vrouwen om van een ongewenste zwangerschap af te komen in veel landen weer meer beperkt worden en ook hier demonstranten staan te verkondigen bij abortusklinieken dat de vrouwen dat niet mogen doen.

Daarnaast is het ook steeds meer mogelijk om via dna-onderzoek de man alsnog aan dat kind te koppelen, dus zomaar met de noorderzon vertrekken wordt ook een stuk lastiger. Kun je nog 18 jaar alimentatie gaan betalen omdat je te beroerd was om een condoom te gebruiken.

Ik vind dat het echt tijd wordt dat mannen zich er ook veel meer om bekommeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 februari 2023 @ 09:22:29 #62
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207802111
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:46 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat het als kinderloze man met kinderwens knap lastig is om een arts te vinden die je voor je 40ste o.i.d. (tijdelijk) wil steriliseren... Of daarna natuurlijk :P .
Dat was opvallend makkelijk, ik heb me laten steriliseren toen ik 36 was.
  woensdag 1 februari 2023 @ 09:35:20 #63
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207802249
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel bizar dat er nog steeds gedacht wordt dat de vrouw eraan vastzit en de man met de noorderzon kan vertrekken. En dat in een tijd waarin de mogelijkheden voor vrouwen om van een ongewenste zwangerschap af te komen in veel landen weer meer beperkt worden en ook hier demonstranten staan te verkondigen bij abortusklinieken dat de vrouwen dat niet mogen doen.

Daarnaast is het ook steeds meer mogelijk om via dna-onderzoek de man alsnog aan dat kind te koppelen, dus zomaar met de noorderzon vertrekken wordt ook een stuk lastiger. Kun je nog 18 jaar alimentatie gaan betalen omdat je te beroerd was om een condoom te gebruiken.

Ik vind dat het echt tijd wordt dat mannen zich er ook veel meer om bekommeren.
Beetje een raar verband dat je trekt in het dikgedrukte deel. Die irritatie heeft niet echt relevantie tot mijn post.

Conceptie vindt plaats in het vrouwenlichaam. Dat is de fysieke realiteit. Dus een vrouw kan vervolgens bepalen wat er gebeurt met de embryo en een man kan zoveel mogelijk afstand creëren tussen hem en het kind.

Daar kun je met regelgeving aan tornen door bijvoorbeeld beperkingen aan abortus of alimentatieplichten, maar het fysieke deel verander je niet. Een vrouw kan desnoods met een kledinghanger aan de gang en een man kan zich onvindbaar maken of weigeren te betalen en deurwaarders en gijzeling op de koop toe nemen. Bovendien is met het betalen van alimentatie de zorg voor het kind niet opeens geregeld.
pi_207802814
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Als hij er "geen controle op heeft wat de vrouw doet" is het toch JUIST ZIJN TAAK om ervoor te zorgen dat het alsnog zo onmogelijk mogelijk is voor de vrouw om zwanger te geraken. Dus juist ZIJN TAAK om zichzelf daar zo goed mogelijk tegen te beschermen?!

Buitengewoon onlogische conclusie die je daar trekt.
Dan kun je dus de rest van je leven met rubber naaien. :')
pi_207803067
Beiden 100%

Mocht het toch tot een zwangerschap leiden, is er altijd nog abortus. Wil één van de twee dat niet, dan is het kind diens verantwoordelijkheid.
pi_207804391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
Beiden 100%

Mocht het toch tot een zwangerschap leiden, is er altijd nog abortus. Wil één van de twee dat niet, dan is het kind diens verantwoordelijkheid.
En als je er na 24 weken pas achter komt?
pi_207804418
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:46 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat het als kinderloze man met kinderwens knap lastig is om een arts te vinden die je voor je 40ste o.i.d. (tijdelijk) wil steriliseren... Of daarna natuurlijk :P .
Aanvullend op deze post is een betere oplossing dan dat iedere man voor hij seksueel actief wordt flink wat sperma in laat vriezen en dan zich laat steriliseren.

Alleen maar bewuste kinderen :P .
pi_207804490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:10 schreef DjVero het volgende:
Beiden 100%

Mocht het toch tot een zwangerschap leiden, is er altijd nog abortus. Wil één van de twee dat niet, dan is het kind diens verantwoordelijkheid.
Dit is ietwat eenvoudig. Wat als de vrouw wel abortus wil en de man niet? Moet zij dan tegen haar wil de zwangerschap maar uitdragen om het kind daarna aan hem te geven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207804637
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is ietwat eenvoudig. Wat als de vrouw wel abortus wil en de man niet? Moet zij dan tegen haar wil de zwangerschap maar uitdragen om het kind daarna aan hem te geven?
Andersom is makkelijker in ieder geval, dat de vrouw er toch voor kiest om het kind op te voeden. De man hoeft dan niet in beeld te zijn als hij niet wil. Als een man wel wil en zij niet, dan is het ineens "tegen haar wil de zwangerschap uitdragen". Oneerlijk eigenlijk.

Lastig is het wel en in zo'n geval hoop ik dat de man en de vrouw er samen uit kunnen komen. Zo niet, dan zou ik als vrouw, hoe kut die actie ook zou zijn, naar de kliniek rennen.
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:22:36 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207804832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Andersom is makkelijker in ieder geval, dat de vrouw er toch voor kiest om het kind op te voeden. De man hoeft dan niet in beeld te zijn als hij niet wil. Als een man wel wil en zij niet, dan is het ineens "tegen haar wil de zwangerschap uitdragen". Oneerlijk eigenlijk.

Lastig is het wel en in zo'n geval hoop ik dat de man en de vrouw er samen uit kunnen komen. Zo niet, dan zou ik als vrouw, hoe kut die actie ook zou zijn, naar de kliniek rennen.
Dat is m.i. niet oneerlijk. Een zwangerschap volbrengen en bevallen heeft nogal wat geestelijke en lichamelijke impact op een vrouw. Evenals een abortus overigens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207804886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is m.i. niet oneerlijk. Een zwangerschap volbrengen en bevallen heeft nogal wat geestelijke en lichamelijke impact op een vrouw. Evenals een abortus overigens.
Ik weet ook wel dat het voor een vrouw zwaarder is in alle opzichten. Ik bedoel in de zin dat een vrouw eigenlijk altijd de baas is in het al dan niet volbrengen van een zwangerschap, terwijl een man daar weinig tot geen zeggenschap over heeft. Dat is gewoon scheef, hoe je het ook wendt of keert.
pi_207805098
Een vrouw kan op 10 manieren doen aan anti-conceptie. En als ze dan toch nog onbedoeld zwanger raakt. Tja..

Dan is het de schuld van mannen natuurlijk want daar draait het tegenwoordig om met al dat cultuur-marxisme.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 14:23:27 #73
441859 crew  Lenny77
pi_207805556
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:51 schreef WheatWaffles het volgende:
Een vrouw kan op 10 manieren doen aan anti-conceptie. En als ze dan toch nog onbedoeld zwanger raakt. Tja..

Dan is het de schuld van mannen natuurlijk want daar draait het tegenwoordig om met al dat cultuur-marxisme.
10 manieren? De pil, hormoonspiraal plus koperspiraal in laten planten, zaaddodende crème inspuiten, vrouwencondoom dragen en naderhand nog snel een morning after pil? 'Ja schat, ik ben klaar, kom maar O+'
:')
Als je als man jezelf wil beschermen tegen een kind, alimentatie of een SOA, dan neem je je eigen verantwoordelijkheid. Ik zou niet zomaar iemand op zijn/ haar mooie blauwe oogjes vertrouwen. Dan ben je gewoon dom bezig.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:37:27 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_207805719
Er zijn overigens ook genoeg manieren om seks te hebben zonder anticonceptie én zonder risico om zwanger te geraken O-)
disclaimer
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:39:17 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_207805743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:27 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik weet ook wel dat het voor een vrouw zwaarder is in alle opzichten. Ik bedoel in de zin dat een vrouw eigenlijk altijd de baas is in het al dan niet volbrengen van een zwangerschap, terwijl een man daar weinig tot geen zeggenschap over heeft. Dat is gewoon scheef, hoe je het ook wendt of keert.
Tsja, nee. Dat is niet scheef, dat is de natuur. Maar ik vind ook dat een vrouw zelf ook de verantwoordelijkheid heeft om haar eigen lichaam tegen zwangerschap te beschermen. Je kunt die regie niet bij een ander leggen. Opties zijn er voldoende:
- hormonale anticonceptie
- neuken met een condoom
- niet neuken
- morning afterpil slikken
- in de categorie rigoureus: abortus

Je bent er altijd zelf bij. Dus in die zin ligt de eindverantwoordelijkheid denk ik wel degelijk bij de vrouw.
In een relatie is het echter wel handig om overeenstemming te bereiken over welke aanpak handig is. En dan is sterilisatie van de man óók nog een optie.
disclaimer
pi_207805751
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:37 schreef SQ het volgende:
Er zijn overigens ook genoeg manieren om seks te hebben zonder anticonceptie én zonder risico om zwanger te geraken O-)
Je laten pijpen.
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2023 @ 14:40:06 #77
70532 loveli
N
pi_207805753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:27 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik weet ook wel dat het voor een vrouw zwaarder is in alle opzichten. Ik bedoel in de zin dat een vrouw eigenlijk altijd de baas is in het al dan niet volbrengen van een zwangerschap, terwijl een man daar weinig tot geen zeggenschap over heeft. Dat is gewoon scheef, hoe je het ook wendt of keert.
Gewoon scheef, nou ja zeg!
crap in = crap out
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:42:37 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_207805779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je laten pijpen.
Dat is één van de vele mogelijkheden in het spectrum "seks zonder neuken" inderdaad.
disclaimer
pi_207805790
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is één van de vele mogelijkheden in het spectrum "seks zonder neuken" inderdaad.
Op zich geen bezwaar tegen als vrouwen, zoals bv. de vrouwelijke collega in dat andere topic waar eenzelfde discussie woedt, gewoon even gaan pijpen i.p.v. het risico te nemen dat ze zwanger raken,.
pi_207805819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
10 manieren? De pil, hormoonspiraal plus koperspiraal in laten planten, zaaddodende crème inspuiten, vrouwencondoom dragen en naderhand nog snel een morning after pil? 'Ja schat, ik ben klaar, kom maar O+'
:')
Als je als man jezelf wil beschermen tegen een kind, alimentatie of een SOA, dan neem je je eigen verantwoordelijkheid. Ik zou niet zomaar iemand op zijn/ haar mooie blauwe oogjes vertrouwen. Dan ben je gewoon dom bezig.
Je kunt je partner een condoom laten dragen. Maar je kunt ook kijken naar de dagen waarin je niet zwanger kunt raken. En erop letten dat je niet met onverantwoordelijke idioten naar bed gaat (iets wat vrouwen maar niet kunnen laten) Dat hebben jullie dus zelf in de hand. Hiermee kom je al snel nabij de 10 mogelijkheden.

Verder is het klip en klaar dat dit topic weer de zoveelste poging tot aanval op mannelljkheid is. Vanuit dat doodvervelende linkse cultuur-marxisme. Wat ik niet erg vind. Het legt alleen steeds meer de onverantwoordelijkheid en slachtoffergedrag van vrouwen bloot.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:50:45 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_207805882
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:46 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Je kunt je partner een condoom laten dragen. Maar je kunt ook kijken naar de dagen waarin je niet zwanger kunt raken. En erop letten dat je niet met onverantwoordelijke idioten naar bed gaat (iets wat vrouwen maar niet kunnen laten) Dat hebben jullie dus zelf in de hand. Hiermee kom je al snel nabij de 10 mogelijkheden.

Verder is het klip en klaar dat dit topic weer de zoveelste poging tot aanval op mannelljkheid is. Vanuit dat doodvervelende linkse cultuur-marxisme. Wat ik niet erg vind. Het legt alleen steeds meer de onverantwoordelijkheid en slachtoffergedrag van vrouwen bloot.
Ja vind je? Ik vind dat juist helemaal niet. Volgens mij was het een tamelijk open en normaal gesprek over wie er verantwoordelijk zou moeten zijn voor anticonceptie. En daar is zelfs redelijk overeenkomst in!

Overigens zijn er voor elk manonvriendelijk topic op fok met gemak 10 vrouwonvriendelijke tegenhangers te vinden, dus voorlopig hebben "jullie" nog niets te janken :')

Helpohneemondigevrouwenmijnmannelijkheidligtondervuur :'(
disclaimer
pi_207805898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:46 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Je kunt je partner een condoom laten dragen. Maar je kunt ook kijken naar de dagen waarin je niet zwanger kunt raken. En erop letten dat je niet met onverantwoordelijke idioten naar bed gaat (iets wat vrouwen maar niet kunnen laten) Dat hebben jullie dus zelf in de hand. Hiermee kom je al snel nabij de 10 mogelijkheden.

Verder is het klip en klaar dat dit topic weer de zoveelste poging tot aanval op mannelljkheid is. Vanuit dat doodvervelende linkse cultuur-marxisme. Wat ik niet erg vind. Het legt alleen steeds meer de onverantwoordelijkheid en slachtoffergedrag van vrouwen bloot.
Nog even en er komt een of andere app waarmee je na instemming meteen inzicht krijgt in haar vruchtbare dagen, pilgebruik en weet ik wat al niet meer :')
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2023 @ 14:55:54 #83
70532 loveli
N
pi_207805935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:46 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Je kunt je partner een condoom laten dragen. Maar je kunt ook kijken naar de dagen waarin je niet zwanger kunt raken. En erop letten dat je niet met onverantwoordelijke idioten naar bed gaat (iets wat vrouwen maar niet kunnen laten) Dat hebben jullie dus zelf in de hand. Hiermee kom je al snel nabij de 10 mogelijkheden.

Verder is het klip en klaar dat dit topic weer de zoveelste poging tot aanval op mannelljkheid is. Vanuit dat doodvervelende linkse cultuur-marxisme. Wat ik niet erg vind. Het legt alleen steeds meer de onverantwoordelijkheid en slachtoffergedrag van vrouwen bloot.
Eerder eenval op onverantwoordelijkheid en onvolwassenheid.
crap in = crap out
pi_207805963
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nog even en er komt een of andere app waarmee je na instemming meteen inzicht krijgt in haar vruchtbare dagen, pilgebruik en weet ik wat al niet meer :')
Er zijn allang apps om je cyclus als vrouw bij te houden. Daar komt best wel wat bij kijken namelijk.

Het lijkt me helemaal niet zo raar om als partner daar wat interesse in te tonen. Zelf ook iig grofweg weten wanneer ze haar vruchtbare periode heeft is best handig.
pi_207806028
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Tsja, nee. Dat is niet scheef, dat is de natuur. Maar ik vind ook dat een vrouw zelf ook de verantwoordelijkheid heeft om haar eigen lichaam tegen zwangerschap te beschermen. Je kunt die regie niet bij een ander leggen. Opties zijn er voldoende:
- hormonale anticonceptie
- neuken met een condoom
- niet neuken
- morning afterpil slikken
- in de categorie rigoureus: abortus

Je bent er altijd zelf bij. Dus in die zin ligt de eindverantwoordelijkheid denk ik wel degelijk bij de vrouw.
In een relatie is het echter wel handig om overeenstemming te bereiken over welke aanpak handig is. En dan is sterilisatie van de man óók nog een optie.
Op zich wel eens, maar ik zou er eigenlijk aan toe willen voegen dat het normaal zou moeten zijn dat beide voor zichzelf de verantwoordelijkheid nemen om geen zwangerschap of SOA op te lopen. Voor mij zit er juist een probleem in het gemak waarmee veel mannen dat gemakkelijker bij de vrouw leggen, juist omdat zij immers degene is die een eventuele zwangerschap ook daadwerkelijk als consequentie kan hebben, en de man maar zijdelings.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 15:05:34 #86
441859 crew  Lenny77
pi_207806047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nog even en er komt een of andere app waarmee je na instemming meteen inzicht krijgt in haar vruchtbare dagen, pilgebruik en weet ik wat al niet meer :')
Maar zou dit zo slecht zijn?
Is toch ook een super bescherming voor de man?
Ik denk niet dat er zo heel veel vrouwen rond lopen die bewust zwanger willen worden om daarna de man kaal te plukken. Maar je moet als man maar net zo een gestoord mens tegen komen. Je bent bezeikt voor de rest van je leven door een momentje van geilheid.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_207806067
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is dat omdat ze met elkaar in stand houden dat dat eng is, pijn doet, ze geen echte man meer zijn als ze gesteriliseerd zijn, etc. En de verhalen over pijn blijven veel langer hangen dan de verhalen dat het nogal meeviel en ze daarna overal vanaf waren, helaas. Zo werkt de mens nu eenmaal.
Ik heb het 2 jaar geleden laten doen - wij wisten ook al heel lang dat we geen kinderen willen. Viel me hartstikke mee, had er ook geen angst voor vooraf.

Toen ik het verhaal in geuren en kleuren aan mn vrienden vertelde krompen ze allemaal in elkaar, werden een beetje wit om de neus, of vroegen zich af of je nog wel een potente vent bent na zoiets. Mannen zijn nou eenmaal aanstellers ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207806078
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar zou dit zo slecht zijn?
Is toch ook een super bescherming voor de man?
Ik denk niet dat er zo heel veel vrouwen rond lopen die bewust zwanger willen worden om daarna de man kaal te plukken. Maar je moet als man maar net zo een gestoord mens tegen komen. Je bent bezeikt voor de rest van je leven door een momentje van geilheid.
Tsja, waar houdt het op hè? De soa's erbij zetten is ook super bescherming. Financiële situatie van de man erbij ook wel, want dan hoef je je als vrouw niet meer te laten bezwangeren door een klaploper of charlatan die toch niet voor dat kind gaat zorgen / betalen.

En de doopcel van z'n voorouders, want je wilt niet allerlei vervelende erfelijke problemen erbij hebben voor een toekomstig kind.

Etc.
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:09:04 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_207806089
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich wel eens, maar ik zou er eigenlijk aan toe willen voegen dat het normaal zou moeten zijn dat beide voor zichzelf de verantwoordelijkheid nemen om geen zwangerschap of SOA op te lopen. Voor mij zit er juist een probleem in het gemak waarmee veel mannen dat gemakkelijker bij de vrouw leggen, juist omdat zij immers degene is die een eventuele zwangerschap ook daadwerkelijk als consequentie kan hebben, en de man maar zijdelings.
Ja, maar dat is gewoon ook een beetje inherent aan hoe de natuur werkt toch?

Overigens bedoel ik niet te zeggen dat de vrouw dus maar aan de pil moet en de man alle verantwoordelijk kan afschuiven, want zo interpreteren veel mensen het inderdaad wel. Maar als ik geen pil zou slikken en er was geen condoom voorhanden, dan werd er dus ook niet geneukt. Simple as that. En ja, daar ben je allebei bij.
disclaimer
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 15:10:39 #90
441859 crew  Lenny77
pi_207806097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:46 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Je kunt je partner een condoom laten dragen. Maar je kunt ook kijken naar de dagen waarin je niet zwanger kunt raken. En erop letten dat je niet met onverantwoordelijke idioten naar bed gaat (iets wat vrouwen maar niet kunnen laten) Dat hebben jullie dus zelf in de hand. Hiermee kom je al snel nabij de 10 mogelijkheden.

Verder is het klip en klaar dat dit topic weer de zoveelste poging tot aanval op mannelljkheid is. Vanuit dat doodvervelende linkse cultuur-marxisme. Wat ik niet erg vind. Het legt alleen steeds meer de onverantwoordelijkheid en slachtoffergedrag van vrouwen bloot.
Oh nee hoor. Ik ben een vrouw en dus degene die met het kind zou achter blijven in geval van een ongeplande zwangerschap. Ik zal er inderdaad zelf alles aan doen om dit te vermijden.
Maar niets is onfeilbaar, dus als ik een man zou zijn dan zou ik mezelf hier ook tegen willen beschermen. Je doet er tenslotte ook aan mee.

Ik neem aan dat we het hier beiden wel hebben over losse contacten?
In een relatie horen deze dingen besproken te worden en dat er vertrouwen is in de partner die de anticonceptie verzorgd. En ook de 'wat als' bespreekbaar maken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:11:38 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_207806104
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Ik ben een vrouw en dus degene die met het kind zou achter blijven in geval van een ongeplande zwangerschap. Ik zal er inderdaad zelf alles aan doen om dit te vermijden.
Maar niets is onfeilbaar, dus als ik een man zou zijn dan zou ik mezelf hier ook tegen willen beschermen. Je doet er tenslotte ook aan mee.

Ik neem aan dat we het hier beiden wel hebben over losse contacten?
In een relatie horen deze dingen besproken te worden en dat er vertrouwen is in de partner die de anticonceptie verzorgd. En ook de 'wat als' bespreekbaar maken.
Ja nou dit dus.
disclaimer
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:12:20 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207806113
Beide eigen verantwoordelijkheid. Dus de dame aan de anticonceptie en de man een rubber om zijn lul met zaaddodend middel. Een condoom kan scheuren en anticonceptie is niet 100% veilig dus tja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_207806120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:06 schreef Gripper het volgende:

[..]
Ik heb het 2 jaar geleden laten doen - wij wisten ook al heel lang dat we geen kinderen willen. Viel me hartstikke mee, had er ook geen angst voor vooraf.

Toen ik het verhaal in geuren en kleuren aan mn vrienden vertelde krompen ze allemaal in elkaar, werden een beetje wit om de neus, of vroegen zich af of je nog wel een potente vent bent na zoiets. Mannen zijn nou eenmaal aanstellers ;)
hahaha ja precies dat :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207806160
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, maar dat is gewoon ook een beetje inherent aan hoe de natuur werkt toch?

Overigens bedoel ik niet te zeggen dat de vrouw dus maar aan de pil moet en de man alle verantwoordelijk kan afschuiven, want zo interpreteren veel mensen het inderdaad wel. Maar als ik geen pil zou slikken en er was geen condoom voorhanden, dan werd er dus ook niet geneukt. Simple as that. En ja, daar ben je allebei bij.
O ja, helemaal eens. Ik zou die mindset alleen ook wat meer bij mannen willen zien. Dat condoom wordt vaak sowieso al niet echt overwogen, want het is gewoon lekkerder zonder, en niet neuken is al helemaal uit den bozen. Dus gaan we er maar lekker vanuit dat de vrouw wel aan de pil is, want zij wil immers niet zwanger worden.

En een slimme vrouw zorgt inderdaad dan ook zelf voor de randvoorwaarden om niet zwanger te worden (pil, condoom, onthouding bijvoorbeeld) want dat is zeker ook haar eigen verantwoordelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207806591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

of vroegen zich af of je nog wel een potente vent bent na zoiets.
Dat is ook een beetje sneu en geeft wel aan dat er nog een groot tekort aan kennis is bij veel mannen.

Ik vind het nog steeds geweldig dat ik niet meer in staat ben om mijn partner zwanger te maken. Geen extra hormonen in het lichaam van mijn wederhelft, geen geklooi met condooms, gewoon lekker volspuiten zonder verdere consequenties 8-)
pi_207807178
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O ja, helemaal eens. Ik zou die mindset alleen ook wat meer bij mannen willen zien. Dat condoom wordt vaak sowieso al niet echt overwogen, want het is gewoon lekkerder zonder, en niet neuken is al helemaal uit den bozen. Dus gaan we er maar lekker vanuit dat de vrouw wel aan de pil is, want zij wil immers niet zwanger worden.
Op zich snap ik dat ook wel. Een van de redenen dat ik een spiraaltje heb is omdat 'zonder lekkerder is en niet neuken uit den boze'. Maar het zou sowieso wel fijn zijn als mannen zouden inzien dat anticonceptie voor vrouwen niet alleen een kwestie is van pilletje er in en that's it.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:32:17 #97
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_207808192
De vrouw uiteindelijk, zij draagt immers ook de volledige zeggenschap over of ze het wil houden of niet. Daar heeft de man niets over te zeggen. Dus daar hoort dan ook de verantwoordelijkheid bij.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:39:22 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207808288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:32 schreef T-zooi het volgende:
De vrouw uiteindelijk, zij draagt immers ook de volledige zeggenschap over of ze het wil houden of niet. Daar heeft de man niets over te zeggen. Dus daar hoort dan ook de verantwoordelijkheid bij.
Dus als jij geen kind wilt dan zie je wel of een vrouw wel of geen anticonceptie gebruikt, want als ze zwanger wordt is het toch haar probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:50:42 #99
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_207808505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus als jij geen kind wilt dan zie je wel of een vrouw wel of geen anticonceptie gebruikt, want als ze zwanger wordt is het toch haar probleem?
Als ze onverhoopt zwanger wordt en ik wil het niet dan is het uiteindelijk haar probleem toch, of niet?
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 18:53:49 #100
5428 crew  miss_sly
pi_207808569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:50 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Als ze onverhoopt zwanger wordt en ik wil het niet dan is het uiteindelijk haar probleem toch, of niet?
Via de rechter kan ze een gerechtelijke vaststelling vaderschap laten doen, en dan heb je toch echt een kind.

Dus beter bescherm je jezelf. ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')