Welkom bij alweer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. De zevende editie om precies te zijn, in het jaar 2023. Laten we hopen dat we zoveel mogelijk gespaard blijven van allerlei extrasportieve perikelen en we een zo volledig mogelijk seizoen kunnen afwerken!
De deelnemers van het eerste uur zullen hun prestaties van eerdere seizoenen geanalyseerd hebben, nieuwkomers hebben naar ik mag aannemen alle topics van voor tot achter minutieus doorgelezen en eenieder heeft in de wielerloze maanden niets anders gedaan dan het wielernieuws en de transfers nauwgezet volgen.
De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert.
Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.
De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?
En als je je lijstje uiteindelijk helemaal af hebt en je cursor boven de verzendknop zweeft ga je toch weer twijfelen. Is 16 miljoen wel genoeg voor Wout van Elzakker? Na talloze keren wijzigen van de definitieve versie van hét lijstje druk je ten langen leste toch maar op versturen, om van de spanning verlost te zijn. Maar dan begint direct weer het lange wachten. Het wachten op, ja waarop eigenlijk? Ja inderdaad: een teleurstelling. We kunnen niet wachten!
Hoe werkt het spel? • Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. • De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vijf jaar geleden: wimderon in SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht. • De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen. • Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot. • Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat. • Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan. • Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.
Teams: Aguero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baggerbaas
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bill_Hillie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chiappucci
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dale__Cooper
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DecoAoreste
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeLuna
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faraday01
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Felagund
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.franklop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fretwork
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frozen-assassin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GotenSSJ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heywoodu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hhh38
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ijs_beer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Immerdebestebob
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.johannes_vermeer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knijn1985
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mani89
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Max23
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maxi-mus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mexicanobakker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pino112
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pistolero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rellende_Rotscholier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sabata
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.skysherrif
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slobeend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.steven184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wimderon
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FPCL Croky Cup: Volgt mogelijk
Niet dat ik kans zou maken met Groenewegen in de mix, maar ik heb nu al een hekel aan de Cofidis sprinterbingo
Consonni pakt wel een paar puntjes voor je vandaag!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- last.fmAlbum top 100
Op zaterdag 28 januari 2023 15:50 schreef GotenSSJ het volgende: Goossens stond op mijn lijst als koopje in ronde 1, die gaat er gelijk voor zorgen dat ik ronde 3 verlies. Potverdorie.
Helaas is een 8e plek in de Cadel oceanen race nóg belangrijker dan de successen van Kobe.
Ik ben me nog aan het bedenken of ik dit seizoen de schuld van mijn verlies geef aan de loting, de puntentelling of de indeling van de wedstrijden per ronde, daar kom ik nog op terug!
@knijn1985 De punten die Sam Welsford voor mij sprokkelt worden niet geregistreerd zo lijkt het. Wellicht omdat het her en der als Sem Welsford gespeld is, dat durf ik niet te zeggen. Zou je dat kunnen rechtzetten?
Want volgens jou heb ik na 3 rondes 185 punten gescoord maar ik heb even gerekend, en ik kom op 185 punten uit van Serrano, de Bondt en Goossens en daarbij zijn de 65 punten van Welsford niet meegeteld.
Helaas tellen die extra punten natuurlijk voor de ronde die ik toch al had gewonnen, maar het is toch weer goed voor mijn doelsaldo
[..] Helaas is een 8e plek in de Cadel oceanen race nóg belangrijker dan de successen van Kobe.
Ik ben me nog aan het bedenken of ik dit seizoen de schuld van mijn verlies geef aan de loting, de puntentelling of de indeling van de wedstrijden per ronde, daar kom ik nog op terug!
In dit geval loting, volgens mij had je tegen heel veel anderen gewonnen.
Ik heb daar nog Vliegen en Zimmerman, kan nog spannend worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- last.fmAlbum top 100
[..] Ik heb daar nog Vliegen en Zimmerman, kan nog spannend worden.
Ulissi heeft me op Mallorca nog niet overtuigd. Maar vorig jaar werd ie in z'n eerste rittenkoers 2e, dus soms is ie wel vroeg in vorm. Ik reken nergens op met de voorsprong die je neemt in de woestijn
Hopen dat Molano een sprintje of 2 mee kan doen in Spanje en dan een alibiklassement van DLC, anders wordt het lastig tegen Waerenskjold die wellicht nog wat extra punten gaat pakken en Oeroeboeroe
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Van Gils en Govekar mogen wel eens een keer een programma toegewezen krijgen. Elissonde start vandaag ook, misschien is dit rondje net zwak genoeg bezet voor een alibiklassementje
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 1 februari 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende: Hopen dat Molano een sprintje of 2 mee kan doen in Spanje en dan een alibiklassement van DLC, anders wordt het lastig tegen Waerenskjold die wellicht nog wat extra punten gaat pakken en Oeroeboeroe
+1 overwinning alvast in de zandbak
En ik heb ook nog Ciccone en Covilli aan de start in Valencia
[ Bericht 5% gewijzigd door Faraday01 op 01-02-2023 16:11:45 ]
En ik heb ook nog Ciccone en Covilli aan de start in Valencia
Nouja hiervan kom ik ook met een alibiklassement niet meer terug dus als Ciccone ineens uithaalt maakt dat ook niet meer uit. Heb nog niet 1 “makkelijke” loting gehad zo
[..] Nouja hiervan kom ik ook met een alibiklassement niet meer terug dus als Ciccone ineens uithaalt maakt dat ook niet meer uit. Heb nog niet 1 “makkelijke” loting gehad zo
In Valencia vandaag een P5 en P10 gescoord. Het valt nog mee, 48 punten in totaal als ik goed geteld heb.
[..] In Valencia vandaag een P5 en P10 gescoord. Het valt nog mee, 48 punten in totaal als ik goed geteld heb.
Dat is al top 8 voor een renner en dan zie ik jouw renners in etappes al meer scoren, maar volledig onmogelijk is het natuurlijk niet.
Op donderdag 2 februari 2023 08:00 schreef heywoodu het volgende: Mihkels tegen Bilbao, McNulty, Bjerg en Majka in Valencia, ja, nee, deze speelronde wordt 'm niet.
Ja, dit is wel verloren. Zul je zien dat het uiteindelijk alsnog 50 punten voor mij wordt waardoor ik de helft makkelijk had kunnen verslaan. Zou niet voor het eerst zijn
Op donderdag 2 februari 2023 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende: Ja, dit is wel verloren. Zul je zien dat het uiteindelijk alsnog 50 punten voor mij wordt waardoor ik de helft makkelijk had kunnen verslaan. Zou niet voor het eerst zijn
Parijs is nog ver ja, maar je kunt ze maar vast binnen hebben he
Volgens mij heeft Fedeli punten voor mij gehaald, kan je checken of zijn naam goed staat in je sheet? Volgens mij staat hij als Allessandro ipv Alessandro
[..] Volgens mij heeft Fedeli punten voor mij gehaald, kan je checken of zijn naam goed staat in je sheet? Volgens mij staat hij als Allessandro ipv Alessandro
[..] De te beklimmen muur is nog iets hoger geworden
Ik had deze ronde al opgegeven hoor, en mijn renners blijkbaar ook. Op naar Oman! Daar liggen wel kansen op de eerste 2 overwinningen zie ik.
[..] Was het niet altijd de top 10 landen van de UCI? Want daar staan ze gewoon bij
Top 8 dacht ik, maar daar staan ze volgens mij ook in.
De laatste plaats is een feit. Deze ronde is ook wel gewoon erg matig, dit verdien ik wel te verliezen (al had enige prestatie van mijn team me waarschijnlijk ook niet echt geholpen). DLC kan er dus gewoon echt niets meer van, jammer.
Doen de NKs helemaal niet meer mee, of die in de zomer op de reguliere tijdstippen wel? en EK en WK?
Vorige jaren deden al deze koersen wel mee dus inderdaad vreemd dat dat nu anders is. Maakt voor mij persoonlijk verder niet uit vermoed ik, maar toch.