Leer jij je kinderen dat ze dankbaar moeten zijn dat jij ze het leven hebt gegeven?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:06 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over belang. Je schenkt iemand het leven die daar daarna van kan gaan genieten, of niet.
Die is er deels overigens wel. Eicellen wordt een vrouw mee geboren. Die zijn er vanaf het begin. Dat specifieke eicel schenk je het leven.
Dat is wederom exact de reden Waarom de vrouw bestaat. Net als dat jij alleen maar bestaat om je piemel in een vrouw te hangen en haar te bevruchten. Dat noemen ze natuur. Met egoïsme (je eigen dna in stand houden) als basis.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:16 schreef hoechst het volgende:
Helaas zijn veel vrouwen gehersenspoeld.. ze denken dat ze maar 1 taak hebben en dat is kinderen baren.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:06 schreef laforest het volgende:
Die is er deels overigens wel. Eicellen wordt een vrouw mee geboren. Die zijn er vanaf het begin. Dat specifieke eicel schenk je het leven.
Nou, het is geen argument. Gewoon een vaststelling; wel of niet. Het ligt eraan welke ethische theorie je volgt wat belangrijker voor je is. Ofwel, de intentie van de gever(s) of de consequentie(s) van de gift.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een argument zeg .
Zo lust ik er nog wel één: ik schenk laforest een klap op z'n neus. Die kan daarvan gaan genieten, of niet.
Ehm sorry?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, het is geen argument. Gewoon een vaststelling; wel of niet. Het ligt eraan welke ethische theorie je volgt wat belangrijker voor je is. Ofwel, de intentie van de gever(s) of de consequentie(s) van de gift.
Tot nu toe nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Leer jij je kinderen dat ze dankbaar moeten zijn dat jij ze het leven hebt gegeven?
Nee.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm sorry?
Vergelijk je nou werkelijk het krijgen van een kind, cq geboren worden, met het cadeau krijgen of geven van een Hermès sjaal?
maar ik kan mijzelf beheersen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is wederom exact de reden Waarom de vrouw bestaat. Net als dat jij alleen maar bestaat om je piemel in een vrouw te hangen en haar te bevruchten. Dat noemen ze natuur. Met egoïsme (je eigen dna in stand houden) als basis.
Mijn post gaat grotendeels over mensen en mijn obervatie van het menselijk gedrag.quote:
Wrok, jaloezie, geweldsneigingen etc. zijn ook menselijke drangen (afhankelijk van scenario). NPCs laten zichzelf blind leiden door die drangen en semi-NPC controleren zichzelf enigzins waar dat beter is voor henzelf of hun omgeving.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voortplanting is een natuurlijke drang . Hebben dieren ook last van trouwens. Op de panda na. Maar die hebben dan weer geluk dat mensen denken dat die beesten schattig zijn.
Ik niet, tot ik dit las was ik daar nooit opgekomen en ik vind dat idee dermate belachelijk dat ik het ook snel weer wil vergeten.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Leer jij je kinderen dat ze dankbaar moeten zijn dat jij ze het leven hebt gegeven?
De behoefte naar seks is een natuurlijke drang. Voortplanting an sich niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voortplanting is een natuurlijke drang . Hebben dieren ook last van trouwens. Op de panda na. Maar die hebben dan weer geluk dat mensen denken dat die beesten schattig zijn.
Je gebruikt het anders wel in een behoorlijk mislukte poging om te beargumenteren dat de beslissing om kinderen te krijgen niet egoïstisch hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, het is geen argument. Gewoon een vaststelling; wel of niet. Het ligt eraan welke ethische theorie je volgt wat belangrijker voor je is. Ofwel, de intentie van de gever(s) of de consequentie(s) van de gift.
Niet direct nee.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft dus niets met zelfbeheersing te maken.
Welk gedeelte van 'Nee' was niet geheel duidelijk?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk wel, als je vindt dat je iemand het leven schenkt en je kind de ontvanger van die gift is.
Volgens mij snap je het zelf niet zo goed. Het "schenken" van het leven aan een kind is niks meer dan een metafoor voor het creëren van de omstandigheden die nodig zijn voor het ontstaan en de ontwikkeling van dat leven.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'Nee' was niet geheel duidelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |