abonnement Unibet Coolblue
pi_207772011
Ik heb op één of andere manier plagend communiceren aangeleerd. Beetje fokken, maar dit doe ik bij enkel vrienden en familie, niet bij mensen die ik weinig of zakelijk spreek. Ik bedoel het niet slecht, maar vind normaal en zakelijk communiceren met vrienden en familie best wel saai eigenlijk.

Echter merk ik de laatste tijd, steeds meer tegenstand en dat mensen aangeven dat ze het niet leuk vinden. Ik probeer daar rekening mee te houden, maar doe het toch.

Oprechte vraag: waarom plaag ik, al bedoel ik het goed.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_207772055
“Plagen” “het is maar een grapje” ze zijn je toxic shit gewoon zat. Stop ermee?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2023 22:47:10 ]
pi_207772072
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:46 schreef Selenophilia het volgende:
“Plagen” “het is maar een grapje” ze zijn je toxic shit gewoon zat. Stop ermee?
Ik bedoel het niet slecht. Ik merk wel dat het irritatie oproept en ik wil ook ermee kappen. Toch flik ik het! Hoe kap ik hiermee? En waarom doe ik het? Ben echt benieuwd. Het flopt gewoon uit mijn mond.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_207772104
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet slecht. Ik merk wel dat het irritatie oproept en ik wil ook ermee kappen. Toch flik ik het! Hoe kap ik hiermee? En waarom doe ik het? Ben echt benieuwd. Het flopt gewoon uit mijn mond.
Ik bedoel het goed gelooft niemand, gewoon kappen ermee en anders stoppen mensen vanzelf wel met contact houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2023 22:52:13 ]
pi_207772142
Misschien kik je erop om de hiërarchie af te tasten, of dat iemand er snel op terug kan reageren of dat hij/zij met de mond vol tanden staat? Maar omdat niemand het kan waarderen wil je ermee stoppen?
pi_207772170
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet slecht. Ik merk wel dat het irritatie oproept en ik wil ook ermee kappen. Toch flik ik het! Hoe kap ik hiermee? En waarom doe ik het? Ben echt benieuwd. Het flopt gewoon uit mijn mond.
Laat soms ook eens op een andere manier weten dat je aan mensen gehecht bent, dan weten mensen ook beter dat je het plagen niet zo slecht bedoelt.
pi_207772184
Ga eens voor de spiegel staan en stel voor dat je reflectie iemand is tegen wie je dit gedrag hebt. Doe het gedrag na en kijk jezelf daarna direct in de ogen. Ervaar hoe het voelt.
Omdat je het niet kunt verklaren, kan het best zijn dat je onderbewustzijn er een handje in heeft gehad om het gedrag uit te beelden.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 29 januari 2023 @ 22:58:35 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207772197
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:55 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Laat soms ook eens op een andere manier weten dat je aan mensen gehecht bent, dan weten mensen ook beter dat je het plagen niet zo slecht bedoelt.
Dit ja. Plagen kun je alleen doen bij je beste vrienden, die begrijpen dat die aandacht betekent dat je ze waardeert.
pi_207772262
quote:
5s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:57 schreef Metalfrost het volgende:
Ga eens voor de spiegel staan en stel voor dat je reflectie iemand is tegen wie je dit gedrag hebt. Doe het gedrag na en kijk jezelf daarna direct in de ogen. Ervaar hoe het voelt.
Omdat je het niet kunt verklaren, kan het best zijn dat je onderbewustzijn er een handje in heeft gehad om het gedrag uit te beelden.
Ik krijg dan soms een venijnige opmerking terug en dat vind ik dan meestal niet leuk, omdat ik denk: ho wacht is even, ik bedoelde het grappig en lach ook daarbij, maar zie jou echt boos iets terugroepen. Dan betwist ik de intentie van diegene en heb ik geen zin meer in contact. Op dat moment heb ik dan al reflectie en denk ik doe het nou niet, mensen kunnen het niet hendelen.

Terwijl ik blijkbaar ook moeite mee heb als ik van repliek word gediend.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_207772319
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik krijg dan soms een venijnige opmerking terug en dat vind ik dan meestal niet leuk, omdat ik denk: ho wacht is even, ik bedoelde het grappig en lach ook daarbij, maar zie jou echt boos iets terugroepen. Dan betwist ik de intentie van diegene en heb ik geen zin meer in contact. Op dat moment heb ik dan al reflectie en denk ik doe het nou niet, mensen kunnen het niet hendelen.

Terwijl ik blijkbaar ook moeite mee heb als ik van repliek word gediend.
Ja dat dus. Zeg je ook tegen ze dat ze niet zo gevoelig moeten zijn :') :')
Je maakt jezelf wijs dat het aan een ander ligt niet aan jou. En dan boos worden als ze je koekje van eigen deeg geven _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2023 23:09:07 ]
pi_207772450
Sarcasme is een lastig iets, het is wel goed bedoeld maar voelt de andere kant het ook zo?

Zeggen ze zulke grapjes ook wel eens tegen jou? Dan kunnen ze het vast wel hebben, anders kan je het misschien wel beter laten
pi_207772572
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:21 schreef alexmarvel het volgende:
Sarcasme is een lastig iets, het is wel goed bedoeld maar voelt de andere kant het ook zo?

Zeggen ze zulke grapjes ook wel eens tegen jou? Dan kunnen ze het vast wel hebben, anders kan je het misschien wel beter laten
Ja daarom wil ik ook ermee kappen, maar flopt iedere keer uit mijn mond. Ik vind het leuk, denk ik of ben zo lang op deze manier gaan communiceren dat ik niet beter weet.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_207773041
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet slecht.
Leuk hè, hoe we ons eigen gedragen beoordelen aan de hand van intenties en anderen aan de hand van hun acties?
  One tough cookie maandag 30 januari 2023 @ 02:06:16 #14
169210 liesje1979
pi_207773058
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Je vraagt steeds waarom je dat doet, dat kan ik niet voor je invullen. Maar als ik een gok mag doen dan is dit gewoon aangeleerd gedrag omdat je nooit geleerd hebt op een andere manier contact te maken. En dat wel graag wil. En je had het niet aangeleerd als het nooit voor je gewerkt had. Maar kennelijk zit je nu op een punt dat het kwetsend is voor de ontvanger. Dat wil je niet!

En als het aangeleerd is, dan is het met best wat moeite ook weer af te leren. Ik denk dat het al veel scheelt als je inderdaad beseft waarom je het doet. Ik zeg niet dat de reden die ik noem jouw reden is. Het kan van alles zijn. Kan je je herinneren wanneer je er mee begon of was het altijd al zo?
Hoe dan ook, ik denk dat je als je het echt wil veranderen het wel kan. Misschien kan je voordat je iemand ziet alvast wat positieve punten van die persoon bedenken maar ook bedenken hoe je met je geplaag die persoon kan kwetsen.

Ik bazel. Doei! :D
  One tough cookie maandag 30 januari 2023 @ 02:08:13 #15
169210 liesje1979
pi_207773061
Overigens is het plagen als beide partijen het leuk vinden. Wanneer slechts een van de partijen het leuk vindt heet dat pesten.
pi_207773064
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik krijg dan soms een venijnige opmerking terug en dat vind ik dan meestal niet leuk, omdat ik denk: ho wacht is even, ik bedoelde het grappig en lach ook daarbij, maar zie jou echt boos iets terugroepen. Dan betwist ik de intentie van diegene en heb ik geen zin meer in contact. Op dat moment heb ik dan al reflectie en denk ik doe het nou niet, mensen kunnen het niet hendelen.

Terwijl ik blijkbaar ook moeite mee heb als ik van repliek word gediend.
Dus je wilt wel plagen maar kan zelf niet incasseren?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  One tough cookie maandag 30 januari 2023 @ 02:16:58 #17
169210 liesje1979
pi_207773070
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 02:12 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Dus je wilt wel plagen maar kan zelf niet incasseren?
Als het plagen was zou de ander lachen en geen venijnige opmerking terug geven.
pi_207773154
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:43 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik heb op één of andere manier plagend communiceren aangeleerd. Beetje fokken, maar dit doe ik bij enkel vrienden en familie, niet bij mensen die ik weinig of zakelijk spreek. Ik bedoel het niet slecht, maar vind normaal en zakelijk communiceren met vrienden en familie best wel saai eigenlijk.

Echter merk ik de laatste tijd, steeds meer tegenstand en dat mensen aangeven dat ze het niet leuk vinden. Ik probeer daar rekening mee te houden, maar doe het toch.

Oprechte vraag: waarom plaag ik, al bedoel ik het goed.
Ik begrijp plagen niet omdat ik opgevoed ben met een hele nuchtere en serieuze insteek. Helaas ben ik daarvan soms af gaan wijken door domme personen uit mijn omgeving.
pi_207774371
Tussen plagend en normaal-zakelijk communiceren zit misschien nog: normaal en informeel communiceren. Experimenteer daar eens mee. Accepteer dat jij het zelf misschien saai vind, maar kijk eens wat de reacties daarop zijn. Als je daar uiteindelijk wel normale en leuke interacties mee krijgt dan verlies je misschien ook het idee dat dat saai is.

Ik denk dat je plaagt omdat je graag een bepaald beeld van jezelf over wilt brengen. Lekker het alfamannetje uithangen door in anderen te prikken, maar uiteindelijk is het vooral om de aandacht van jezelf af te leiden denk ik. Alleen maar plagend of zakelijk kunnen communiceren komt op mij heel erg over alsof je eigenlijk nooit jezelf echt durft te laten zien en altijd een soort poppenkast naar de buitenwereld speelt. Herken je daar iets van?
pi_207783798
Doe het gewoon niet meer, dramaqueen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_207785848
Ik plaag je vriendin dagelijks via Whatsapp.
pi_207785880
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:43 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik heb op één of andere manier plagend communiceren aangeleerd. Beetje fokken, maar dit doe ik bij enkel vrienden en familie, niet bij mensen die ik weinig of zakelijk spreek. Ik bedoel het niet slecht, maar vind normaal en zakelijk communiceren met vrienden en familie best wel saai eigenlijk.

Echter merk ik de laatste tijd, steeds meer tegenstand en dat mensen aangeven dat ze het niet leuk vinden. Ik probeer daar rekening mee te houden, maar doe het toch.

Oprechte vraag: waarom plaag ik, al bedoel ik het goed.
Ben je gewend uit je 'studententijd'. Had ik ook. Het wordt voor anderen idd vermoeiend.
pi_207785952
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik krijg dan soms een venijnige opmerking terug en dat vind ik dan meestal niet leuk, omdat ik denk: ho wacht is even, ik bedoelde het grappig en lach ook daarbij, maar zie jou echt boos iets terugroepen. Dan betwist ik de intentie van diegene en heb ik geen zin meer in contact. Op dat moment heb ik dan al reflectie en denk ik doe het nou niet, mensen kunnen het niet hendelen.

Terwijl ik blijkbaar ook moeite mee heb als ik van repliek word gediend.
Dan ga je dus te ver. Verder dan een beetje jennen.
pi_207802328
Je kunt het ook omdraaien, blijkbaar is dit jouw karakter namelijk. Haal daar juist je kracht uit en fuck mensen die jou gaan dicteren hoe je je wel of niet moet gedragen. Kan men het niet hebben? Dan matchen ze blijkbaar niet met je en rotten ze maar op. Daar komt ook nog eens bij dat men sowieso heel weinig van elkaar kan hebben tegenwoordig.

Daar moet je natuurlijk een beetje op letten: niet te ver gaan of te vaak. Je wilt ook geen heibel in de tent. Dat moet je aanvoelen. Mensen te kakken zetten of ze wijzen op hun hypocrisie kan erg leuk zijn. Ik voel vaak perfect aan hoe ver ik kan gaan, maar ik heb er ervaring mee: ik sta voor de klas en en de jongens vinden het áltijd geweldig als ik er weer eens één weet te 'dissen'. Maar ik pas er mee op, een timide jongetje pak ik niet aan. Maar diegene met doorgaans een grote bek? Zeker weten van wel! Zo vroeg er één begin dit schooljaar of mijn vrouw een piemel heeft, omdat ze uit Thailand komt. Tsja, waar het hart vol van is, stroomt de mond van over (of zit de mond vol). De hele klas stond op zijn kop. :D Vrienden ken je, dus zou je moeten aanvoelen. Bij onbekenden rustig aftasten. Kunnen ze het niet hebben? Wegwezen!

Dat je overigens zelf moeite hebt als de bal teruggekaatst wordt, vind ik kwalijk. Blijkbaar ben jij van mening dat je grappige shit naar mensen kunt slingeren, onder het mom van schaapachtig lachen hi ha ho, maar als je iets terugkrijgt, reageer je als een gebeten hond. :N Wat nou als die persoon er ook bij lacht? Is het dan ineens wel goed, of zo? Of zet dat van je af of tel eerst tot drie voordat je er weer wat uit gooit.

[ Bericht 3% gewijzigd door DjVero op 01-02-2023 09:59:46 ]
  vrijdag 3 februari 2023 @ 22:47:10 #25
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_207840050
Onbewust onbekwaam -> bewust onbekwaam -> bewust bekwaam -> onbewust bekwaam.

Je was al die jaren onbewust onbekwaam, je omgeving heeft je met je neus op de feiten gedrukt en nu ben je bewust onbekwaam, de minst leuke periode. Maar zie het als iets goeds, vanaf hier kan je jezelf actief gaan verbeteren (bewust bekwaam) tot het een tweede natuur wordt (onbewust bekwaam).

Een vriendin van me heeft recent besloten al het contact met haar ouders te verbreken o.a. omdat bij hen ook iedere kut opmerking altijd "maar een grapje" is. Doe er iets aan voor je mensen kwijt raakt, hoe moeilijk het ook lijkt te zijn in het begin. Je kunt hier grotere schade mee aanrichten dan je misschien zelf door hebt.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 6 februari 2023 @ 10:05:33 #26
318869 ericosman
Professioneel niksnut
pi_207875661
@TS ik ken je probleem... ik heb dit namelijk ook, wil mensen niet kwetsen of wat dan ook maar de woorden roller er gewoon uit...

Helemaal "leuk" als mijn broer en ik samen op familie feesten zijn want dan is het einde niet in zicht :') :')
  maandag 6 februari 2023 @ 14:57:10 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207879309
Als het om "plagen" gaat, moet ik aan m'n opa denken die dat altijd tegen mij zei toen ik erg klein was.
Vind het nu een vies woord :')

Mijn vriend noemt het "de gek aansteken" en doet dat regelmatig. Tja.. ligt maar net aan de vrienden of ze het wel of juist niet leuk vinden.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:45:27 #28
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207892317
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:43 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik heb op één of andere manier plagend communiceren aangeleerd. Beetje fokken, maar dit doe ik bij enkel vrienden en familie, niet bij mensen die ik weinig of zakelijk spreek. Ik bedoel het niet slecht, maar vind normaal en zakelijk communiceren met vrienden en familie best wel saai eigenlijk.

Echter merk ik de laatste tijd, steeds meer tegenstand en dat mensen aangeven dat ze het niet leuk vinden. Ik probeer daar rekening mee te houden, maar doe het toch.

Oprechte vraag: waarom plaag ik, al bedoel ik het goed.
Ik heb dat ook wel. Vooral bij de mensen die ik graag mag en dichtbij me staan. Ik vind plagen iets anders dan pesten. Maar goed als het wel als pesten voelt maar niet zo bedoeld is dan de signalen oppakken en stoppen met dat gedrag bij die persoon.

De mensen in mijn omgeving plagen terug en zien het net als ik als speels plagen over en weer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_207893207
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:43 schreef Gibraltar70 het volgende:
Oprechte vraag: waarom plaag ik, al bedoel ik het goed.
misschien een communicatieve cognitieve stoornis...?
bepaalde mensen met een lichte vorm van autisme hebben ook vaak een communicatievorm die door anderen als minder prettig ervaren wordt, waaronder het uitten vane en vorm van humor die door anderen snel ervaren wordt als neerbuigend en respectloos.

deze mensen zelf hebben niet goed door waarom andren dat niet prettig vinden, vooral omdat ze hel erg op hun éigen' ervaring gefocussed zijn en moeite hebben zich in een ander in te leven of in te schatten hoe anderen zich kunnen voelen.

Ook bij bepaalde vormen van Alzheimer gaat het inlevingsvermogen sterk terug en kunnen mensen een heel kwestende vorm van communicatie hebben, juist sterk gericht op mensen die hen na staan.
Voor bepaalde onderzoekers kan het soms gelden als en symptoom van deze ziekte:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/dementia-and-dark-humor
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207905913
Ik herken mezelf wel in het verhaal van TS. Ik vind "normaal" communiceren vaak ook dodelijk vermoeiend, dus breng dan wat leven en vuur in gesprekken. Alleen niet iedereen trekt dit (zkeer las ik mensen nog niet zo goed ken).

Oorsprong zit denk ik in het feit dat ik gewone gesprekken in de meeste gevallen gewoon niet boeiend vind en me dan stoor aan het feit dat anderen zich om allerhande futiliteiten lijken druk te maken.

Om OT te gaan: mij heeft het geholpen minder gesprekken aan te gaan waarvan je weet dat ze je niet boeien. Ik heb dus ook een groot deel van m'n kenniskring geëxcommuniceerd, simpelweg omdat ze me niet kunnen boeien.
pi_207906227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:02 schreef Bugno3 het volgende:
Ik herken mezelf wel in het verhaal van TS. Ik vind "normaal" communiceren vaak ook dodelijk vermoeiend, dus breng dan wat leven en vuur in gesprekken. Alleen niet iedereen trekt dit (zkeer las ik mensen nog niet zo goed ken).

Oorsprong zit denk ik in het feit dat ik gewone gesprekken in de meeste gevallen gewoon niet boeiend vind en me dan stoor aan het feit dat anderen zich om allerhande futiliteiten lijken druk te maken.

Om OT te gaan: mij heeft het geholpen minder gesprekken aan te gaan waarvan je weet dat ze je niet boeien. Ik heb dus ook een groot deel van m'n kenniskring geëxcommuniceerd, simpelweg omdat ze me niet kunnen boeien.
Groot verschil tussen iets niet boeiend vinden of jennen/pesten.
pi_207906416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Groot verschil tussen iets niet boeiend vinden of jennen/pesten.
Doordat ik iets niet boeiend vind ga ik beetje fucken en irriteren om boeiend te maken. Snap je dat, of is dat te ingewikkeld?
pi_207907383
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:

Ik bedoel het niet slecht. Ik merk wel dat het irritatie oproept en ik wil ook ermee kappen. Toch flik ik het! Hoe kap ik hiermee? En waarom doe ik het? Ben echt benieuwd. Het flopt gewoon uit mijn mond.
Wat je jezelf jaren hebt onbedoeld hebt aangeleerd en dacht dat ok was, leer je niet even zomaar af. Daar komt aardig wat tijd bij kijken. Punt is: Voel jij jezelf gelukkig in deze situatie of wil je er echt iets aan doen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207908579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:35 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Doordat ik iets niet boeiend vind ga ik beetje fucken en irriteren om boeiend te maken. Snap je dat, of is dat te ingewikkeld?
Het komt vrij dom over.
pi_207908919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het komt vrij dom over.
Ik vind juist gesprekken over allerlei onbelangrijke zaken getuigen van intense domheid. Dus ja.
pi_207909948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:44 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ik vind juist gesprekken over allerlei onbelangrijke zaken getuigen van intense domheid. Dus ja.
En dan ga je plagen want dat is wél oh zo interessant?
pi_207914715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:48 schreef Prego het volgende:

[..]
En dan ga je plagen want dat is wél oh zo interessant?
Exact.
pi_207914959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
misschien een communicatieve cognitieve stoornis...?
bepaalde mensen met een lichte vorm van autisme hebben ook vaak een communicatievorm die door anderen als minder prettig ervaren wordt, waaronder het uitten vane en vorm van humor die door anderen snel ervaren wordt als neerbuigend en respectloos.

deze mensen zelf hebben niet goed door waarom andren dat niet prettig vinden, vooral omdat ze hel erg op hun éigen' ervaring gefocussed zijn en moeite hebben zich in een ander in te leven of in te schatten hoe anderen zich kunnen voelen.

Ook bij bepaalde vormen van Alzheimer gaat het inlevingsvermogen sterk terug en kunnen mensen een heel kwestende vorm van communicatie hebben, juist sterk gericht op mensen die hen na staan.
Voor bepaalde onderzoekers kan het soms gelden als en symptoom van deze ziekte:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/dementia-and-dark-humor
Ok Ts diagnose= Alzheimer

Next
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:58:16 #39
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207915805
Meisjes plagen kusjes vragen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:26:36 #40
414785 sirdanilot
pi_207916423
Als de ander je 'grapje' niet grappig vindt, is het geen goede grap en moet je misschien wat betere grapjes verzinnen of eventueel gewoon normaal doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207918552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:44 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ik vind juist gesprekken over allerlei onbelangrijke zaken getuigen van intense domheid. Dus ja.
Dom is gaan fucken en irriteren omdat het gaat over onbelangrijke zaken. Als je slimmer bent zorg je gewoon dat er betere onderwerpen komen....en ga je niet zieken.
  donderdag 9 februari 2023 @ 09:47:33 #42
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207918688
OF je hebt autisme (je zit immers op FOK!), of in het verleden deed iemand polagend tegenover jou en probeer je nu je weg in een hierarchie te vinden
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207920029
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 23:36 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ja daarom wil ik ook ermee kappen, maar flopt iedere keer uit mijn mond. Ik vind het leuk, denk ik of ben zo lang op deze manier gaan communiceren dat ik niet beter weet.
Wat voor grapjes maak je dan over die mensen? Zijn het pijnpunten?
pi_207920070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:01 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Exact.
En daardoor voel je jezelf intelligent?

Zijn er ook onderwerpen waar je echt iets over kunt vertellen of houdt het op bij anderen kleineren?
pi_207921149
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:34 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
En daardoor voel je jezelf intelligent?

Zijn er ook onderwerpen waar je echt iets over kunt vertellen of houdt het op bij anderen kleineren?
En voor dit soort triggered reacties doe ik het. Geniet nu veel meer van dit topic dan als ik "gewoon" was ingegaan op het probleem van TS, had aangegeven dat bewust plagen soms helemaal niet leuk overkomt en anderen dat niet altijd prettig vinden. Dan was het een saaie, voorspelbare herhaling van zetten geworden, nu zit er wat frictie. Bedankt!

En over je vraag: ik kan over van alles genoeg vertellen, maar 9 van de 10x is dat voor een andere helemaal niet relevant of interessant, dus vertel ik het alleen aan anderen waarvan ik weet dat het ze iets interesseert. Zodat ik niet anderen aandoe wat ik zelf niet leuk vind (het moeten aanhoren van totale futiliteiten die mij niet interesseren).
pi_207922826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:03 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
En voor dit soort triggered reacties doe ik het. Geniet nu veel meer van dit topic dan als ik "gewoon" was ingegaan op het probleem van TS, had aangegeven dat bewust plagen soms helemaal niet leuk overkomt en anderen dat niet altijd prettig vinden. Dan was het een saaie, voorspelbare herhaling van zetten geworden, nu zit er wat frictie. Bedankt!

En over je vraag: ik kan over van alles genoeg vertellen, maar 9 van de 10x is dat voor een andere helemaal niet relevant of interessant, dus vertel ik het alleen aan anderen waarvan ik weet dat het ze iets interesseert. Zodat ik niet anderen aandoe wat ik zelf niet leuk vind (het moeten aanhoren van totale futiliteiten die mij niet interesseren).
Ik ben niet triggered, ik stel vragen. Aan de hand van het antwoord kan ik vervolgens een beeld vormen en concluderen dat je de moeite niet waard bent om verder mee in gesprek te gaan.

Dit is hoe jij dan doet toch? Je gaat er vanuit dat mensen jouw interesses niet delen, maar geeft ze ook niet de kans om daartoe te komen omdat je ze graag een steek onder water geeft waardoor ze je al niet meer willen leren kennen.

Geen leuke manier om je ego te beschermen hoor. Ik vind je nu al een lulletje zonder dat ik weet wie je werkelijk bent. Chapeau.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Azula2.0 op 09-02-2023 15:02:55 ]
pi_207925110
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:32 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Wat voor grapjes maak je dan over die mensen? Zijn het pijnpunten?
Uitvergroten van kleine dingen en keihard lachen. Het is geen gescheld of roepen over ziektes.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_207929170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:16 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Uitvergroten van kleine dingen en keihard lachen. Het is geen gescheld of roepen over ziektes.
Pesten dus
  vrijdag 10 februari 2023 @ 00:20:20 #49
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_207930975
Niets is leuker dan af en toe iemand in de zeik te nemen. Iemand ook daarbij in zijn waarde laten is een kunst.
pi_208000833
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 00:20 schreef Superbadeendje het volgende:
Niets is leuker dan af en toe iemand in de zeik te nemen. Iemand ook daarbij in zijn waarde laten is een kunst.
Ook stukje miscommunicatie. Ik plaag nooit een introvert persoon, maar om een voorbeeld te teven, een keer heb ik een manager (ook praatjesmaker) beetje geplaagd in het overleg en hij heeft mij ook meteen terug geplaagd. Later op de dag met een kleiner team collega’s gaf die aan van mij wel te kunnen hebben, maar niet wil dat andere collega’s ook opeens grapjes met hem gaan uithalen, omdat ze zien dat ik grapjes met hem maak.

Het was een onprettig gesprek en ik had het idee dat collega’s die erbij stonden dachten dat we ruzie maakten. Ik ben iemand die het niet meer gaat doen als de ander daar zo last van heeft, maar dat zoiets kleins zoveel groots bij iemand kan worden, daar schrik ik altijd van. Ook bij dit moment denk ik, man ik heb je moeder toch niet uitgescholden, waar gaat het over. Beste is om dan puur zakelijk te blijven op werk, denk ik zo.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')