abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207768583
[Den Haag] Op 4 oktober 1993 werd de 21-jarige Fatiha Hasnaoui vermoord aangetroffen in haar eigen woonkamer. Ze was met messteken om het leven gebracht en daarna beroofd van de sieraden die ze om had. Haar echtgenoot werd een poosje verdacht, maar ontkende bij de moord betrokken te zijn. De politie vond te weinig bewijs en liet hem gaan. Was het dan toch een uit de hand gelopen roofmoord? Het is één van de scenario's die nog altijd openstaan.
De moord is na al die jaren nog steeds niet opgelost.

Lees meer op de website. Weet u iets over deze zaak? Laat het dan (anoniem) weten via ons tipformulier.
https://www.coldcasezaken.nl/fatiha-hasnaoui



Wat zou er met Fatiha zijn gebeurd? Kent iemand geruchten over deze zaak?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 januari 2023 @ 18:35:38 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_207768591
Die krijgt een crimineel schopje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207768618
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:35 schreef Fok-it het volgende:
Die krijgt een crimineel schopje
Dank! Moet nog even alles ontdekken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 19:03:35 #4
269689 crew  Viv
pi_207768917
quote:
12s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:38 schreef BramReyem het volgende:

[..]
Dank! Moet nog even alles ontdekken.
Welkom hier!

Heb jij iets met deze cold case in het bijzonder? :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 19:10:04 #5
269689 crew  Viv
pi_207769011
Ik kwam dit nog tegen:

quote:
Cold Case: Fatiha Hasnaoui (21) doodgestoken terwijl ze sliep op de bank

De politie verspreidt in 2020 voor het vierde jaar op rij in Nederlandse gevangenissen en tbs-klinieken kalenders met oude, onopgeloste misdrijven. Zes van deze coldcases spelen in of nabij de hofstad. DHC neemt het sextet ‘Haagse zaken’ onder de loep. In deel 4: de moord op de 21-jarige Fatiha Hasnaoui in de Honselersdijkstraat.

De handgeschreven brief kwam in januari 1995 binnen op het hoofdbureau van de Haagse politie. Het wekte meteen de interesse van de recherche. In een uitgebreid epistel geeft een anonieme afzender waardevolle informatie over een onopgelost levensdelict, ruim een jaar eerder gepleegd in de Honselersdijkstraat, op de grens van de Schilderswijk en de binnenstad.

Het gaat om Fatiha Hasnaoui, een 21-jarige Haagse die in oktober 1993 met meerdere messteken werd doodgestoken in haar woning. “In de brief stond precies wat er heeft plaatsgehad in het huis, en wie daarvoor verantwoordelijk was,” vertelt Leo Simais, leider van het Haagse coldcaseteam. Hij zit in de kantine van het hoofdbureau waar ruim vijfentwintig jaar eerder de brief in de bus plofte. “Hierin stond geen onzin, maar informatie die helemaal paste bij het politieonderzoek. De schrijver was geen grapjas die leed aan sensatiezucht, maar iemand die echt op de hoogte was van de details van dit misdrijf.”

Tot op de dag van vandaag is onduidelijk wie de anonieme tipgever is. Noch heeft de schrijver zich een tweede keer bij de politie gemeld. “Wij willen heel graag met hem of haar in contact komen, omdat wij aanvullende vragen hebben. Wij proberen elk haakje te benutten om een oude zaak op te lossen en voor ons is het glashelder dat hij of zij meer over dit misdrijf weet.”

‘Studio Sport’
Wat gebeurde er in 1993 aan de Honselersdijkstraat nummer 74? Fatiha Hasnaoui ging op zondagavond 3 oktober op de bank in de woonkamer slapen. Volgens haar man vertrok hij de volgende ochtend vroeg naar zijn werk. Toen hij ’s middags thuiskwam, vond hij zijn echtgenote dood op de bank. Al snel twijfelde de recherche aan zijn onschuld. Simais over het onderzoek in de jaren negentig: “Zij sliep op de bank, dat is een teken dat er iets niet in de haak was. Fatiha Hasnaoui lag daar niet, omdat ze tijdens ‘Studio Sport’ in slaap gevallen was. Als hun relatie prima was, lag ze wel naast hem in bed.”

De echtgenoot werd kort na het misdrijf ook aangehouden, maar later weer vrijgelaten. “Wegens gebrek aan bewijs,” vertelt Simais, die de zaak nu opnieuw tegen het licht houdt. “Kijk, wij gaan er blanco in, rechercheren van vooraf aan. En ik wil mij niet blindstaren op het moeilijke huwelijk van het slachtoffer. Natuurlijk is dat een verdachte omstandigheid, maar er zijn ook sporen die op een ander motief kunnen wijzen. Zo waren alle sieraden die ze normaal droeg weg toen wij haar vonden op de bank. Ik durf daarom ook niet uit te sluiten dat een insluiper haar heeft overvallen.”

Dossier Fatiha Hasnaoui
Simais wijst op het belang van tipgevers. “Dat kan dit onderzoek echt een boost geven. En in deze zaak weten wij dat er mensen zijn die meer weten. Daar is de anonieme brief het bewijs van. Ik hoop echt dat mensen met informatie zich bij ons melden, desnoods (weer) anoniem. Overigens kun je dan geen aanspraak maken op de beloning (justitie looft 15.000 euro uit voor de gouden tip, red.), daarvoor is het noodzakelijk dat je naam in het dossier komt.”

De hoofdofficier van justitie looft een beloning van 15.000 euro uit voor de tip die leidt naar de oplossing. Wilt u informatie doorgeven? Dan kunt u mailen met de politie via coldcase@politie.nl of bellen met 0800-6070. Dit kan ook anoniem, via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.
https://www.denhaagcentra(...)ze-sliep-op-de-bank/
pi_207769024
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Welkom hier!

Heb jij iets met deze cold case in het bijzonder? :)
Hoi Viv, dank je wel :-)

Ik probeer de zaak opnieuw onder de aandacht te brengen. In deze zaak bestaat er een anonieme tipgever die ooit een brief schreef aan de politie met concrete info. Ze hebben daarmee de moord niet kunnen oplossen, maar hopen nog altijd dat deze schrijver opnieuw contact opneemt. Er bestaan mogelijk ook andere getuigen die hun mond tot nu toe hebben gehouden. Op de website staan reeds 116 zaken, en we proberen ze allemaal een nieuwe impuls te geven. Het heeft al verschillende tips opgeleverd!

Fok is een geweldige website waar ook over sommige zaken wordt gediscussieerd, daarom wilde ik graag een account. Is het erg als ik hier af en toe een zaak plaats?
pi_207769050
quote:
Dank je! Deze hebben we al doorgespit inderdaad. De kracht van onze website is dat we eigenlijk alles lezen wat er te vinden is. Op die manier kunnen we een volledige pagina schrijven over een slachtoffer en hoef je niet meer allerlei websites te bezoeken voor hier en daar informatie.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 20:46:25 #8
269689 crew  Viv
pi_207770293
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:11 schreef BramReyem het volgende:

[..]

Fok is een geweldige website waar ook over sommige zaken wordt gediscussieerd, daarom wilde ik graag een account. Is het erg als ik hier af en toe een zaak plaats?
Ga ik even overleggen, ik kom erop terug. :)
pi_207770617
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Ga ik even overleggen, ik kom erop terug. :)
geld inzamel website :7

Help ons het budget te vergroten om zodoende meer cold case zaken in de media te krijgen.



https://www.coldcasezaken.nl/steun-ons
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 22:11:17 #10
269689 crew  Viv
pi_207771525
@BramReyem je hebt bij deze onze toestemming om af en toe een cold case te plaatsen hier in CRI. :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
geld inzamel website :7

Help ons het budget te vergroten om zodoende meer cold case zaken in de media te krijgen.

[ afbeelding ]

https://www.coldcasezaken.nl/steun-ons
Bedankt voor je oplettendheid. :) Het is voor dat soort zelfstandige websites gebruikelijk om donaties te vragen/ontvangen, dat hoeft wat ons betreft geen bezwaar te zijn in dit geval.
pi_207780260
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
geld inzamel website :7

Help ons het budget te vergroten om zodoende meer cold case zaken in de media te krijgen.

[ afbeelding ]

https://www.coldcasezaken.nl/steun-ons
Nou dat is wel HEEL erg kort door de bocht. Veel websites hebben een pagina waar je iets kunt doneren. Niet dat het ooit gebeurd trouwens.

Ik weet niet of je beseft hoeveel tijd en energie er in de website zit maar ik geloof dat je niet erg je best hebt gedaan om verder te kijken. Best knap eigenlijk.
pi_207780269
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:11 schreef Viv het volgende:
@:BramReyem je hebt bij deze onze toestemming om af en toe een cold case te plaatsen hier in CRI. :)
[..]
Bedankt voor je oplettendheid. :) Het is voor dat soort zelfstandige websites gebruikelijk om donaties te vragen/ontvangen, dat hoeft wat ons betreft geen bezwaar te zijn in dit geval.
Heel erg bedankt :-) dat waardeer ik enorm!
pi_207784390
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:38 schreef BramReyem het volgende:

[..]
Nou dat is wel HEEL erg kort door de bocht. Veel websites hebben een pagina waar je iets kunt doneren. Niet dat het ooit gebeurd trouwens.

Ik weet niet of je beseft hoeveel tijd en energie er in de website zit maar ik geloof dat je niet erg je best hebt gedaan om verder te kijken. Best knap eigenlijk.
Welke cold case zaken hebben jullie in de media gekregen en kost dat geld?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_207787939
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Welke cold case zaken hebben jullie in de media gekregen en kost dat geld?
Wij hebben nu 117 cold case zaken op de website, en we posten deze geregeld op onze Facebookpagina. Daar worden ze veel gedeeld. Omdat ik dus maar een klein budget heb promoot ik eens per maand een zaak, meestal voor 60-70 euro, en dat levert soms goede tips op die ik dan vervolgens aan de politie geef. Het is allemaal uit eigen zak, en hoef er niks voor terug. Hopelijk wordt er ooit een dader gepakt :-) Dat zou geweldig zijn voor de nabestaanden.
pi_207789790
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 02:08 schreef BramReyem het volgende:

[..]
Wij hebben nu 117 cold case zaken op de website, en we posten deze geregeld op onze Facebookpagina. Daar worden ze veel gedeeld. Omdat ik dus maar een klein budget heb promoot ik eens per maand een zaak, meestal voor 60-70 euro, en dat levert soms goede tips op die ik dan vervolgens aan de politie geef. Het is allemaal uit eigen zak, en hoef er niks voor terug. Hopelijk wordt er ooit een dader gepakt :-) Dat zou geweldig zijn voor de nabestaanden.
Heb je een link waar je eens per maand tegen betaling een zaak gepromoot hebt ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_207791669
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Heb je een link waar je eens per maand tegen betaling een zaak gepromoot hebt ?
Dit is onze facebookbagina
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 10:38:02 #17
269689 crew  Viv
pi_207802738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Geld willen verdienen aan cold case zaken, :r
Dat staat er toch helemaal niet? :? Hij betaalt de website en promotie op Facebook uit eigen zak. Eventuele donaties zouden die kosten (deels) vergoeden.
pi_207803948
Het is in ieder geval positief dat er een werkende coldcasesite is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 13:39:53 #19
269689 crew  Viv
pi_207805009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Om anonieme tips vragen en die tips doorgeven aan de politie klinkt inderdaad heel Nobel, zeker bij zaken met een flinke som aan tipgeld.
Aha, dat zal het zijn. :!

Nee, sommige mensen vinden hun anonimiteit belangrijker dan het tipgeld. En media zijn dan wel vaker de tussenpersoon, zie bijvoorbeeld deze quote:
quote:
Simais wijst op het belang van tipgevers. “Dat kan dit onderzoek echt een boost geven. En in deze zaak weten wij dat er mensen zijn die meer weten. Daar is de anonieme brief het bewijs van. Ik hoop echt dat mensen met informatie zich bij ons melden, desnoods (weer) anoniem. Overigens kun je dan geen aanspraak maken op de beloning (justitie looft 15.000 euro uit voor de gouden tip, red.), daarvoor is het noodzakelijk dat je naam in het dossier komt.”

De hoofdofficier van justitie looft een beloning van 15.000 euro uit voor de tip die leidt naar de oplossing. Wilt u informatie doorgeven? Dan kunt u mailen met de politie via coldcase@politie.nl of bellen met 0800-6070. Dit kan ook anoniem, via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000. U kunt ook contact opnemen met de redactie van DHC: andriessen@denhaagcentraal.net
https://www.denhaagcentra(...)ze-sliep-op-de-bank/
pi_207808770
Bedankt voor de verdediging Viv. Je kunt het tegenwoordig bijna niet meer goed doen, dat blijkt maar weer.

[ Bericht 24% gewijzigd door Viv op 01-02-2023 20:02:26 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 00:28:40 #21
269689 crew  Viv
pi_207814658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat het haar partner was, gewoon vanwege de omstandigheden en de statistieken.

Daar zeg je wat, ik las zondag dit:
quote:
Uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat in Nederland de afgelopen jaren gemiddeld 43 vrouwen werden omgebracht. Bij moord of doodslag op mannen is de dader in iets meer dan 4 procent van de gevallen de partner of ex-partner. Bij vrouwen is dat in meer dan de helft van de gevallen.
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-straat-voor-op

Statistisch gezien is de kans dus inderdaad groter dat hij de dader was, dan dat hij de dader niet was. :Y)
pi_207814697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Daar zeg je wat, ik las zondag dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-straat-voor-op

Statistisch gezien is de kans dus inderdaad groter dat hij de dader was, dan dat hij de dader niet was. :Y)
Ik denk dat deze zaak niet opgelost kan worden vanwege gebrek aan bewijs en slecht onderzoek.

Terwijl men het wel weet maar niet kan bewijzen.
pi_207814719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Daar zeg je wat, ik las zondag dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-straat-voor-op

Statistisch gezien is de kans dus inderdaad groter dat hij de dader was, dan dat hij de dader niet was. :Y)
Had iemand anders de sleutel van de woning?
Waren er sporen van inbraak?
Was ze niet gelukkig met hem?
Was haar schoonmoeder wel blij met haar?

Drie keer nee en een keer ja, geen bewijs… De interesse is wel gewekt door die vent eens even te gaan volgen. Heeft iemand namen en rugnummers van die vent? Als je er een vermoord en niet gepakt wordt, moet je imo wel meer op je kerfstok hebben.
pi_207814721
https://www.coldcasezaken.nl/fatiha-hasnaoui

Doe ff de initialen, leeftijd van die gozer en zijn woonplaats.
pi_207902739
Dit lijkt veel op mijn idee, waarbij ik zoveel mogelijk data wil verzamelen rondom die coldcase zaken. Data dat uit publieke bronnen komt maar ook door bezoekers geleverd kan worden.. Anyway.. eerst tijd vinden..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')