Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:quote:Op maandag 30 januari 2023 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Behalve enkele achterlijke xenofoben is er dan ook vrijwel niemand die dat beweert.
Wel dat het nou niet bepaald helpt, om jaar in jaar uit 8-12% van de sociale huurwoningen (zo'n 30% van het totale woonbestand) weg te geven aan mensen die je nieuw binnen haalt.
Als iemand in de schulden diens uitgaven met 3% kan drukken, zullen er volgens mij maar weinig mensen zijn die dat geen goed idee vinden.
En dan meteen eens kijken naar de noodzaak van alle andere vormen van migratie.
Ik heb nog zo'n voorbeeld hier in de wijk: 20-30 jaar geleden waren er in 1 straat 5-6 eengezinswoningen geschakeld voor mensen met een verstandelijke beperking (begeleid wonen). Die mensen zijn op den duur naar een nieuwe locatie gegaan, waarna die huizen de afgelopen 10-12 jaar leeg hebben gestaan (!). Nu is recent besloten dat er statushouders inkomen en dat er aanpassingen komen om het weer individuele woningen te maken. Wat gaat hier nou precies mis vraag ik me dan af als je hoort/lees over het schreeuwende tekort aan woningen.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet je wat ik dan weer vreemd vind als ik zo'n bericht als deze lees, ons oude sociale huurhuis staat vandaag de dag nog steeds leeg. November 2021 moesten wij uit dat huis, huis werd compleet gerenoveerd. Wij hebben ten tijde van de renovatie een huis gekocht dus we zijn niet meer terug gegaan. Renovatie werd in januari 2022 afgerond. Een jaar later is het nog steeds niet bewoond en er zijn meerdere in de straat die sinds die tijd leeg staan. Ik schat een stuk of 4.
Hoe kan dit dan? We hebben het hier trouwens over Rotterdam.
Huurhuis naast ons is verhuurd, maar de bewoonster komt er 2x in de maand om een keer te stofzuigen. Voor de rest is er altijd licht aan, liggen er wat fietsen voor de deur, zodat het bewoond lijkt. Ik kan dit melden bij de WBV, maar aan de andere kant: Het is wel lekker rustig zo.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb nog zo'n voorbeeld hier in de wijk: 20-30 jaar geleden waren er in 1 straat 5-6 eengezinswoningen geschakeld voor mensen met een verstandelijke beperking (begeleid wonen). Die mensen zijn op den duur naar een nieuwe locatie gegaan, waarna die huizen de afgelopen 10-12 jaar leeg hebben gestaan (!). Nu is recent besloten dat er statushouders inkomen en dat er aanpassingen komen om het weer individuele woningen te maken. Wat gaat hier nou precies mis vraag ik me dan af als je hoort/lees over het schreeuwende tekort aan woningen.
Illegaal samenwonen kun je toch ook gewoon door het op naam van 1 persoon te zetten? Dat deden wij ook toen we net gingen samenwonen in een appartement. Dat je zo'n woning aanhoudt als drugshol of andere duistere praktijken bijvoorbeeld lijkt me zeker het melden waard. Maar als jij er nooit iemand ziet/hoort en je er geen last van hebt snap ik de rust ook wel.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dit veel meer voorkomt, dat ze illegaal samenwonen maar niet als voordeurdeler de negatieve effecten willen hebben.
Misleidend, want dit zijn alleen Oekraïners.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar is gewoon niet zo heel veel te winnen. Er moet veel meer gebouwd worden.
Nee, bovenste zijn alle asielzoekers, onderste alleen Oekrainers. Nederland heeft domweg relatief weinig vluchtelingen. Dit is het relatieve aantal ontvangen vluchtelingen tussen 2012-2021:quote:Op maandag 30 januari 2023 13:43 schreef Homey het volgende:
[..]
Misleidend, want dit zijn alleen Oekraïners.
Het overzicht gaat er heel anders uitzien als je alle immigratie bekijkt.
De onderste wel, en die poste jij ook. Misleidend dus.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, bovenste zijn alle asielzoekers, onderste alleen Oekrainers. Nederland heeft domweg relatief weinig vluchtelingen. Dit is het relatieve aantal ontvangen vluchtelingen tussen 2012-2021:
[ afbeelding ]
Nee, Nederland neemt gewoon relatief weinig asielzoekers op in vergelijking met de buurlanden, dat dat er in wil bij jou is jouw probleem.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:58 schreef Homey het volgende:
[..]
De onderste wel, en die poste jij ook. Misleidend dus.
En de bovenste is ook misleidend, want Nederland neemt dus wel meer dan het gemiddelde op. In een land, wat het dichtstbevolkte land van Europa is, ook dat meld je niet.
Allemaal misleiding.
Kortom; een totale asielstop dus. Portugal is een mooi voorbeeld hoe het ook kan.
Beste Pinokkio, dat is niet waar en dat weet je.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Nederland neemt gewoon relatief weinig asielzoekers op in vergelijking met de buurlanden, dat dat er in wil bij jou is jouw probleem.
Wat is er precies niet waar?quote:Op maandag 30 januari 2023 14:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Beste Pinokkio, dat is niet waar en dat weet je.
Ja, dat weet ik. En ook nog eens zonder er ook maar een dag voor gewerkt te hebben.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:32 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je weet dat je het hebt tegen iemand die naar eigen zeggen wat panden bezit hè. Deze clown vindt het alleen maar machtig mooi allemaal als hij nog wat mensen uit kan knijpen die geen kant op kunnen.
Het draait wmb totaal niet om het aantal vluchtelingen wat we opgevangen hebben. Ik ben voor vluchtelingenopvang, die mensen verdienen het om op die manier geholpen te worden uit de ellende in hun landen van afkomst.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...quote:Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit idd. Het is pure misleiding.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als er in Drenthe veel huizen beschikbaar zouden zijn, ja, absoluut.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
Dan zie ik dit weekend mensen van Extinction Rebellion demonstreren. Milieu is een belangrijk punt. Absoluut.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit idd. Het is pure misleiding.
Plus: je moet kijken naar het cumulatieve aandeel. Nederland doet al 40 jaar aan hoge asielinstroom. Dat telt behoorlijk op. En ja, je moet emigratie ook meetellen, maar dat is stukken minder.
Even wat droge cijfers: 40 jaar geleden was het aantal allochtonen in de grote steden een hele kleine minderheid. Nu een meerderheid. Dat is bizar. Sommige noemen dat omvolking.
En vergelijk dat eens met een land als Portugal. In hun steden is het percentage autochtoon Portugees gewoon nog meer dan 90%.
Ja, laten we de provincies buiten de Randstad ook helemaal volstoppenquote:Op maandag 30 januari 2023 14:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
Ook dat is imo geen goede maatstaf. Want dat houdt geen rekening met hoeveel beschikbare woningen je per km2 hebt. Beschikbare woonruimte behoort momenteel de primaire maatstaf te zijn.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goede aanvulling.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ook dat is imo geen goede maatstaf. Want dat houdt geen rekening met hoeveel beschikbare woningen je per km2 hebt. Beschikbare woonruimte behoort momenteel de primaire maatstaf te zijn.
Daar ben ik het wel mee eens, de huizencrisis is alleen veel complexer dan alleen vluchtelingen en we hebben ook niet zoveel invloed op die vluchtelingenstroom. Dankzij Poetin zitten we nu eenmaal met vluchtelingenstromen uit Syrie en Oekraine, willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Het draait wmb totaal niet om het aantal vluchtelingen wat we opgevangen hebben. Ik ben voor vluchtelingenopvang, die mensen verdienen het om op die manier geholpen te worden uit de ellende in hun landen van afkomst.
Het gaat me er puur en alleen om hoeveel vluchtelingen we kunnen opvangen. En als je dan de huidige staat van onze woningmarkt in acht neemt, is dat aantal in mijn ogen helaas momenteel erg laag. Lager dan het aantal mensen wat we nu binnen krijgen.
Ja, goed idee. Krijgen we er ook nog een stroom Russische vluchtelingen bij.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.
Absoluut. Het percentage vluchtelingen is niet eens zo'n groot aandeel van het totale aantal jaarlijkse migranten.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, de huizencrisis is alleen veel complexer dan alleen vluchtelingen
Dat is een politieke keuze. De keuze dat we iedereen die aanklopt binnen moeten laten.quote:en we hebben ook niet zoveel invloed op die vluchtelingenstroom.
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.quote:Dankzij Poetin zitten we nu eenmaal met vluchtelingenstromen uit Syrie en Oekraine, willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.
Klopt.quote:Heel Europa kampt momenteel met een huizencrisis. De stad is te belangrijk gemaakt terwijl daar weinig woningen zijn bijgebouwd, er kan teveel rendement behaald worden uit onroerend goed en er zijn meer eenpersoonshuishoudens bijgekomen.
Klopt, alleen zet Poetin vluchtelingen in als wapen.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef probeer het volgende:
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.
En dat werkt, doordat de door ons getekende verdragen geen regulering van instroom toelaten.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen zet Poetin vluchtelingen in als wapen.
Voor een groot deel inderdaad:quote:Op maandag 30 januari 2023 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al die Syriers die heerheen komen is de schuld van Putin ja?
Natuurlijk primair de schuld van de groepen die oorlog en ellende veroorzaken in Syrië. Maar eh, die doen dat al geruime tijd met dikke steun vanuit het Kremlin ja.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al die Syriers die heerheen komen is de schuld van Putin ja?
Er is hier ook nog steeds oorlog tussen criminelen en normale mensen. De justitiemedewerkers weten dat maar doen de strijdende partijen niet scheiden.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef probeer het volgende:
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |