abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207762718
quote:
Sociale huurwoning zonder urgentie of voorrang vrijwel onmogelijk: slechts 23 in heel jaar

Wie geen urgentie kreeg of geen gebruik maakte van een voorrangsregeling, had zo goed als geen kans op een sociale huurwoning in de stad. Volgens de meest recente cijfers was slechts 0,31 procent van de vrijgekomen sociale huurwoningen bedoeld voor deze groep. Dat zijn er 23 op een totaal van ongeveer 7000 vrijgekomen huurwoningen.


Het gaat om cijfers uit 2021, die deze week in een brief van wethouders Zita Pels, Rutger Groot Wassink en Shula Rijxman stonden. Zij schreven dat ook reguliere woningzoekenden 'nog maar moeilijk aan een woning komen'.

"Er komen jaarlijks ongeveer 7000 sociale huurwoningen vrij", schreven ze. "Van al deze vrijkomende woningen gaan er maar erg weinig naar echt reguliere woningzoekenden die geen gebruik maken van voorrangsregelingen, labels of urgenties. In heel 2021 werden er op WoningNet slechts 23 woningen geadverteerd die én zonder voorrangsregelingen én niet aan urgenten zijn aangeboden."

Een woordvoerder van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties bevestigt aan AT5 dat deze cijfers kloppen. In 2021, cijfers over 2022 zijn nog niet bekend, werden er om precies te zijn 7.345 sociale huurwoningen verhuurd via Woningnet.

In de brief van Pels, Groot Wassink en Rijxman staat dat er een jaar later, cijfers uit 2021 worden in dit geval niet genoemd, 1950 sociale huurwoningen naar zogeheten kwetsbare doelgroepen gingen. Dat zijn statushouders en mensen die met of zonder begeleiding wonen.

849 sociale huurwoningen gingen naar de mensen die onder begeleiding gingen wonen. Dat waren vooral mensen die uit de maatschappelijke opvang en beschermd wonen vandaan kwamen. 692 sociale huurwoningen gingen naar statushouders, vluchtelingen die een verblijfsvergunning hebben. Voor de groep die zonder begeleiding woont, dat zijn voornamelijk 'sociaal medisch urgenten en uitstromers uit Blijf-instellingen', waren er in 2022 409 woningen.

Maatschappelijke opvang
Voor de drie groepen zijn nog achterstanden van honderden woningen. De wethouders verwachten dat het aantal sociale huurwoningen dat naar statushouders gaat dit jaar harder groeit dan de woningen voor de twee andere genoemde groepen. Dat komt onder meer omdat de gemeente van het Rijk meer statushouders moet opvangen. Ook kan mogelijk permanente opvang van Oekraïense vluchtelingen voor een hoger aantal benodigde woningen zorgen.

"De verwachte vraag is ruim twee keer zo hoog als het aanbod, en dat terwijl het uitstel op de taakstelling van statushouders is meegenomen in de verdeling", schrijven de drie wethouders. "De aantallen kwetsbaren die komend jaar gehuisvest moeten worden, zijn een te grote opgave voor de stad. "

Volgens de woordvoerder van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties kan het aantal sociale huurwoningen dat in 2021 naar mensen ging die geen urgentie hadden of gebruik maakten van een voorrangsregelingen in de praktijk wel iets hoger geweest zijn dan 23. Als er geen enkele voorrangskandidaat reageerde, gaf de inschrijftijd de doorslag.

Dat was echter ook zo in het geval dat er meerdere voorrangskandidaten reageerden, dus het is niet duidelijk hoog het precieze aantal was. "In totaal gaf de inschrijftijd in 2021 bij 2.847 geadverteerde woningen de doorslag", laat de woordvoerder weten.

Volgens de woordvoerder kunnen woningcorporaties verschillende redenen hebben om voorrangsregels in advertenties te zetten. "Bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat bepaalde groepen woningzoekenden voldoende kans maken (bijvoorbeeld jongeren), om ervoor te zorgen dat schaarse woningtypen terechtkomen bij de juiste doelgroep (bijvoorbeeld grote woningen voor grote gezinnen) of om de doorstroming te bevorderen en grote woningen beschikbaar te maken (verhuisregeling 'Van groot naar beter')."

Nieuw systeem
Het systeem voor de verdeling van sociale huurwoningen is deze maand op de schop gegaan. Er geldt nu een zogenoemd puntensysteem, waarbij woningzoekenden punten verdienen door de lengte van hun inschrijftijd en door actief te reageren op advertenties. De al bestaande urgentieregeling is wel blijven bestaan en woningzoekenden die voorheen gebruik maakten van voorrangsregelingen kunnen extra punten, zogenoemde situatiepunten, aanvragen.

"Met de ingang van het woonruimteverdeelsysteem op 16 januari is het afwachten wat nieuwe systeem doet", stelt de woordvoerder van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties. "Daarbij zal ook gekeken worden naar de huidige voorrangsregelingen."
Nadat je je pasgeboren kind hebt ingeschreven bij de basisregistratie meteen even doorlopen naar de woningbouw om hem ook daar in te schrijven, heeft hij op zijn 25e misschien een woning van de woningbouw.
pi_207762965
Wat is dat toch voor debiel iets dat private woningbouwverenigingen maar overheidsproblemen op moeten lossen ten kosten van hun bestaande leden :{
pi_207763027
Daarom zie je steeds meer mensen op een boot gaan wonen.
Gebruik Google en je zal steeds meer mensen vinden die in Nederland wonen op een boot.
Haven waar ik lig zitten velen mensen al jaren op een boot.
Van een simpel ding wat ik heb tot grote jachten die bewoond worden.
Alleen in de winter gaan de mensen op vakantie naar warme land.
Wat je makkelijk kan doen aangezien je massa geld kan besparen als je een werkende persoon bent.

Weet ook iemand die vaart gewoon rond en zijn baan is via online .
Dus een 4g verbinding aan boord en doet zo zijn werk .

Tja je moet wat .

Maar ondertussen alles wat binnen komt krijgt gelijk voorrang op een huis.

Deze overheid is kapot .
pi_207763120
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat krijg je met "oorlogsvluchtelingen"
pi_207763178
Is de tekort in heel Nederland of alleen in Amsterdam?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 29 januari 2023 @ 12:39:34 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207763193
Ik denk dat we gewoon even landelijk een voorrangsbeleid voor statushouders moeten invoeren om de achterstanden weg te werken, voor de duur van 2 jaar ofzo. Klinkt dat niet goed? Wat zijn we toch een goed land.
pi_207763307
Zou ook eens kijken naar de urgentieregelingen. Woningen gaan (te) vaak naar mensen die het systeem goed weten te bespelen.
pi_207763484
Statushouders geen woningen meer geven. Laat ze maar 23 jaar in een AZC wonen. Voorrangsregelingen hevig inperken, mensen moeten de acties van hun eigen daden maar eens voelen.
pi_207763564
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Sicker than your average.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:00:09 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207763571
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:46 schreef Heph844 het volgende:
Zou ook eens kijken naar de urgentieregelingen. Woningen gaan (te) vaak naar mensen die het systeem goed weten te bespelen.
In mn oude flat zat een typisch levenslange uitkeringstrekker die prostaatkanker had gehad en voor zn herstel graag een grotere/rustiger appartement wilde hebben (lees: niet in een achterbuurt vol migranten en junks). Vroeg urgentie aan onder het mom van zn kanker en kreeg binnen een half jaar een nieuwe woning in een gloednieuw gebouw. Hij kwam nog genoegzaam vertellen dat hij allang hersteld was. Maar geen idee of dat nu nog zo werkt, is al wat jaartjes geleden.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:00:45 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207763585
huurflats zijn voor statushouders in mijn gemeente

jongeren moeten in een caravan of thuis blijven wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207763693
Dan moet je wat van een particuliere verhuurder huren. ^O^
pi_207763781
Amsterdam :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207763839
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]
In mn oude flat zat een typisch levenslange uitkeringstrekker die prostaatkanker had gehad en voor zn herstel graag een grotere/rustiger appartement wilde hebben (lees: niet in een achterbuurt vol migranten en junks). Vroeg urgentie aan onder het mom van zn kanker en kreeg binnen een half jaar een nieuwe woning in een gloednieuw gebouw. Hij kwam nog genoegzaam vertellen dat hij allang hersteld was. Maar geen idee of dat nu nog zo werkt, is al wat jaartjes geleden.
Ja zo werkt het nog steeds helaas. Als je naar de redenen voor urgentie kijkt kun je bij elke factor wel plannetjes bedenken om in aanmerking te komen. Aangeven dat je mantelzorger bent kan ook goed werken, of een burenruzie escaleren, of relationele problemen overdrijven, of simuleren dat je in gevaar bent.

Het helpt als je al in het systeem zit en precies weet wat de juiste ingangen zijn.
pi_207763853
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:07 schreef laforest het volgende:
Dan moet je wat van een particuliere verhuurder huren. Dan word je vanzelf afhankelijk van een parasiet ^O^
Sicker than your average.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 januari 2023 @ 13:21:11 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_207763889
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]

Gewoon dubbele huurkosten zonder toeslagen en niet zeuren. En als je dat niet kan betalen had je maar betere studie moeten doen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207764132
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]

Geen idee. Dat schreef ik ook niet.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:44:38 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207764213
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Haha, jup. Gewoon weer VVD en deze keer ook BBB en JA21 die zetels krijgen. Allemaal weer rechtse partijen die zich sowieso geen fuck interesseren voor sociale huur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:46:10 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207764239
Vooral VVD en D66 blijven stemmen, mensen.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:48:08 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207764275
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:07 schreef laforest het volgende:
Dan moet je wat van een particuliere verhuurder huren. ^O^
Nooit meer.
Ik woon nog liever in mijn auto dan dat ik in de vrije sector ga huren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207764303
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nooit meer.
Ik woon nog liever in mijn auto dan dat ik in de vrije sector ga huren.
Dat is ook een mogelijkheid. :Y

Overal heb je rotte appels natuurlijk.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:51:56 #22
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_207764344













Bovenstaande is allemaal onderbuik hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207764393
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha, jup. Gewoon weer VVD en deze keer ook BBB en JA21 die zetels krijgen. Allemaal weer rechtse partijen die zich sowieso geen fuck interesseren voor sociale huur.
Ja, de linkse partijen die van Nederland een groot AZC willen maken gaan alles oplossen!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:54:56 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207764410
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ja, de linkse partijen die van Nederland een groot AZC willen maken gaan alles oplossen!
en dit jaar komen er weer meer binne dan vorig jaar
dat weet men nu al , we gaan naar de 300.000 immigranten per jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207764450
Utrecht heeft een tijd geleden om de achterstand om statushouders te huisvesten besloten om hun 100% voor te trekken op de sociale woningmarkt.
Wellicht kunnen ze dit nu doen om de achterstand weg te werken voor andere woningzoekenden? Dus hun 100% voorrang geven op statushouders?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207764466
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ja, de linkse partijen die van Nederland een groot AZC willen maken gaan alles oplossen!
Het beleid van het afgelopen decennium is VVD rechts. ^O^
  zondag 29 januari 2023 @ 13:58:33 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207764496
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ja, de linkse partijen die van Nederland een groot AZC willen maken gaan alles oplossen!
Willen ze niet.

En als je van plan bent om op rechtse partijen te stemmem zou je gewoon je bek dicht moeten houden over het gebrek aan sociale huurwoningen. Dat moet je juist toejuichen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:04:20 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207764633
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bovenstaande is allemaal onderbuik hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen enkel bewijs dat statushouders invloed hebben op de beschikbaarheid van sociale huurwoningen. Is hysterie.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:05:43 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207764661
quote:
8s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Er is geen enkel bewijs dat statushouders invloed hebben op de beschikbaarheid van sociale huurwoningen. Is hysterie.
en zelfs dan zijn ze niet in geslaagd om die te huisvesten dus ook de statushouders komen niet aan geen woning
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207764705
Stef Blok lijkt me wel een geschikt persoon om deze crisis op te lossen, ik denk dat ik maar eens VVD ga stemmen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 29 januari 2023 @ 14:12:14 #31
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_207764763
Wel mooi dat ik in 2011 nog relatief gemakkelijk een sociale huurwoning heb weten te bemachtigen en er nu nog woon. 500 euro huur per maand in deze tijd is een regelrechte prijsknaller. OK, eigenaren van een koopwoning zonder al te zware hypotheeklasten zijn nog beter af, maar op Zuid-Limburg en Groningen na zijn de huizenprijzen voor mij praktisch onbetaalbaar en de particuliere huurmarkt raak ik nog niet met een bezemsteel aan. 8-)
pi_207764768
VVD gaat de EU buitengrenzen sluiten las ik. Allemaal op hun stemmen dus!!
pi_207764788
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef Nober het volgende:
VVD gaat de EU buitengrenzen sluiten las ik. Allemaal op hun stemmen dus!!
Als VVD iets zegt, dan moet je altijd van het tegenovergestelde uitgaan. :P
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 29 januari 2023 @ 14:15:35 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207764813
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef Nober het volgende:
VVD gaat de EU buitengrenzen sluiten las ik. Allemaal op hun stemmen dus!!
En een hek in de Balkan en alle belastingen omlaag en we gaan ook praten over de teruggave van het kwartje van Kok. Na de formatie, ja nee dat was wisselgeld helaas. Min Pres Kaag zal dat verder toelichten.
pi_207764861
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Willen ze niet.

En als je van plan bent om op rechtse partijen te stemmem zou je gewoon je bek dicht moeten houden over het gebrek aan sociale huurwoningen. Dat moet je juist toejuichen.
Ah, vandaar dat ze dus geen ene klote aan de instroom van asielzoekers willen doen en het liefst het kleine beetje regulering wat Nederland nu nog heeft volledig overboord willen kieperen en nog meer de grenzen open willen zetten voor zielige mensen.

Als je ieder jaar 100.000en migranten naar Nederland haalt kun je per jaar nog zoveel huurwoningen bouwen, alles raakt toch verstopt. Maar dit zou met links beleid nog veel erger zijn.

Tijd dus voor een echt rechts kabinet die een asielstop invoert en massaal verblijfsvergunningen ongedaan gaat maken. Dan komen er weer genoeg woningen vrij en is er geen woningnood meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207764961
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ze dus geen ene klote aan de instroom van asielzoekers willen doen en het liefst het kleine beetje regulering wat Nederland nu nog heeft volledig overboord willen kieperen en nog meer de grenzen open willen zetten voor zielige mensen.

Als je ieder jaar 100.000en migranten naar Nederland haalt kun je per jaar nog zoveel huurwoningen bouwen, alles raakt toch verstopt. Maar dit zou met links beleid nog veel erger zijn.

Tijd dus voor een echt rechts kabinet die een asielstop invoert en massaal verblijfsvergunningen ongedaan gaat maken. Dan komen er weer genoeg woningen vrij en is er geen woningnood meer.
Het beleid is toch echt rechts? Steunpakketten van miljarden naar bedrijven. Energietoeslagen voor iedereen die verkeerd gegokt heeft.
pi_207764972
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ze dus geen ene klote aan de instroom van asielzoekers willen doen en het liefst het kleine beetje regulering wat Nederland nu nog heeft volledig overboord willen kieperen en nog meer de grenzen open willen zetten voor zielige mensen.

Als je ieder jaar 100.000en migranten naar Nederland haalt kun je per jaar nog zoveel huurwoningen bouwen, alles raakt toch verstopt. Maar dit zou met links beleid nog veel erger zijn.

Tijd dus voor een echt rechts kabinet die een asielstop invoert en massaal verblijfsvergunningen ongedaan gaat maken. Dan komen er weer genoeg woningen vrij en is er geen woningnood meer.
Ja maar dat gaat met deze VVD niet gebeuren, deze VVD lijkt als gegijzeld door D66. Als je rechts wil stemmen, dan op een andere partij. Ik hoop dat ook de SP weer eens ballen krijgt.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:31:59 #38
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_207765074
quote:
8s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Er is geen enkel bewijs dat statushouders invloed hebben op de beschikbaarheid van sociale huurwoningen. Is hysterie.
Uuuh, elke statushouder die een woning krijgt is er een die invloed heeft op de sociale woningmarkt.
pi_207765098
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ze dus geen ene klote aan de instroom van asielzoekers willen doen en het liefst het kleine beetje regulering wat Nederland nu nog heeft volledig overboord willen kieperen en nog meer de grenzen open willen zetten voor zielige mensen.

Als je ieder jaar 100.000en migranten naar Nederland haalt kun je per jaar nog zoveel huurwoningen bouwen, alles raakt toch verstopt. Maar dit zou met links beleid nog veel erger zijn.

Tijd dus voor een echt rechts kabinet die een asielstop invoert en massaal verblijfsvergunningen ongedaan gaat maken. Dan komen er weer genoeg woningen vrij en is er geen woningnood meer.
Leef jij echt in de illusie dat zonder statushouders de woningcrisis opgelost zou zijn?
Sicker than your average.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:39:05 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207765181
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Uuuh, elke statushouder die een woning krijgt is er een die invloed heeft op de sociale woningmarkt.
/s
  zondag 29 januari 2023 @ 14:42:43 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207765240
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat ze dus geen ene klote aan de instroom van asielzoekers willen doen en het liefst het kleine beetje regulering wat Nederland nu nog heeft volledig overboord willen kieperen en nog meer de grenzen open willen zetten voor zielige mensen.

Als je ieder jaar 100.000en migranten naar Nederland haalt kun je per jaar nog zoveel huurwoningen bouwen, alles raakt toch verstopt. Maar dit zou met links beleid nog veel erger zijn.

Tijd dus voor een echt rechts kabinet die een asielstop invoert en massaal verblijfsvergunningen ongedaan gaat maken. Dan komen er weer genoeg woningen vrij en is er geen woningnood meer.
"Echte rechtse" kabinetten gaan geen sociale huurwoningen bouwen. Ook op het vlak van zorg, sociale zekerheid, arbeidsrechten, millieu en natuurbehoud zullen ze het laten afweten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 29 januari 2023 @ 14:55:35 #42
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_207765451
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:39 schreef Twiitch het volgende:

[..]
/s
Ja hoor, die woning had ook naar de 25 jarige Gerard gekund. Iemand wiens familie al generaties lang bijdraagt aan Nederland.

Maar nee nu gaat de woning naar de 36 jarige Eritreeer Jemal. Die na 3 jaar AZC nog geen Nederlands spreekt, 0 motivatie heeft dit ook maar te gaan leren want werken is niet echt zijn ding. Nu naast zijn uitkering ook nog eens huurtoeslag gaat ontvangen. Tevens nu hij een woning heeft kan hij zijn vrouw en 5 kinderen naar Nederland halen. Dat kon wel even wachten, zo eng bleek Eritrea toch niet. En zo is de vicieuze cirkel wat de maatschappelijk uitputting heet weer rond :)
pi_207765577
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:46 schreef Heph844 het volgende:
Zou ook eens kijken naar de urgentieregelingen. Woningen gaan (te) vaak naar mensen die het systeem goed weten te bespelen.
Of simpelweg de juiste ambtenaar omkopen.
pi_207765629
quote:
15s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nadat je je pasgeboren kind hebt ingeschreven bij de basisregistratie meteen even doorlopen naar de woningbouw om hem ook daar in te schrijven, heeft hij op zijn 25e misschien een woning van de woningbouw.
Inschrijven kan pas vanaf je 18e
pi_207765815
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Leef jij echt in de illusie dat zonder statushouders de woningcrisis opgelost zou zijn?
Het zou zo al 20-30 procent van de woningen schelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207765854
quote:
6s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel mooi dat ik in 2011 nog relatief gemakkelijk een sociale huurwoning heb weten te bemachtigen en er nu nog woon. 500 euro huur per maand in deze tijd is een regelrechte prijsknaller. OK, eigenaren van een koopwoning zonder al te zware hypotheeklasten zijn nog beter af, maar op Zuid-Limburg en Groningen na zijn de huizenprijzen voor mij praktisch onbetaalbaar en de particuliere huurmarkt raak ik nog niet met een bezemsteel aan. 8-)
Als je wat harder werkt kun je gewoon kopen en met je kut die woning beschikbaar stellen aan iemand die het harder nodig hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207765981
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:22 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is dat toch voor debiel iets dat private woningbouwverenigingen maar overheidsproblemen op moeten lossen ten kosten van hun bestaande leden :{
Ik heb me nog niet zo ingelezen maar volgens mij is de truc dat woningbouwverenigingen in hun statuten hebben gezet dat de doelstelling is uitvoering te geven aan de taak in een wet. Hoe dan ook, het is private eigendom en de urgentieverklaring wegens uit een AZC gezet worden deugde ten tijde van de Bosniërs al niet.

Hoog tijd dat een WBV eens gewoon nee zegt en/of naar de rechter stapt. Dit is gewoon staatsroof van woningen privaat met een ander doel gebouwd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207766021
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het zou zo al 20-30 procent van de woningen schelen.
Nu ja, minder dan 10% volgens de cijfers in de OP. ;)
  zondag 29 januari 2023 @ 15:29:53 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207766064
quote:
6s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel mooi dat ik in 2011 nog relatief gemakkelijk een sociale huurwoning heb weten te bemachtigen en er nu nog woon. 500 euro huur per maand in deze tijd is een regelrechte prijsknaller. OK, eigenaren van een koopwoning zonder al te zware hypotheeklasten zijn nog beter af, maar op Zuid-Limburg en Groningen na zijn de huizenprijzen voor mij praktisch onbetaalbaar en de particuliere huurmarkt raak ik nog niet met een bezemsteel aan. 8-)
Netjes. Ik gun het je. En er moet nog meer bijgebouwd worden. Alle huur sociale huur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207766325
quote:
6s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel mooi dat ik in 2011 nog relatief gemakkelijk een sociale huurwoning heb weten te bemachtigen en er nu nog woon. 500 euro huur per maand in deze tijd is een regelrechte prijsknaller. OK, eigenaren van een koopwoning zonder al te zware hypotheeklasten zijn nog beter af, maar op Zuid-Limburg en Groningen na zijn de huizenprijzen voor mij praktisch onbetaalbaar en de particuliere huurmarkt raak ik nog niet met een bezemsteel aan. 8-)
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
  zondag 29 januari 2023 @ 15:57:11 #51
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207766513
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:44 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
Want een eengezinswoning is maar voor even goed genoeg? Genoeg mensen die de ambitie of middelen niet hebben om voor een andere woning te gaan.

Als je een vaste huurprijs hebt en ruimte genoeg zou je gek zijn ook om dat op te geven.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_207766543
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:57 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Want een eengezinswoning is maar voor even goed genoeg? Genoeg mensen die de ambitie of middelen niet hebben om voor een andere woning te gaan.

Als je een vaste huurprijs hebt en ruimte genoeg zou je gek zijn ook om dat op te geven.
Gewoon een maximum aan stellen hoe lang je ze mag bezetten, of verplichtingen te kopen na x aantal jaren.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:13:24 #53
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207766756
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:00 schreef laforest het volgende:

[..]
Gewoon een maximum aan stellen hoe lang je ze mag bezetten, of verplichtingen te kopen na x aantal jaren.
Zou een mooie zijn dat je als huurder je huis uit moet en geen kant op kan financieel gezien omdat mensen met meer vermogen de betaalbare woningen hebben opgekocht en die voor het (drie)dubbele verhuren als wat je moest betalen aan sociale huur.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 29 januari 2023 @ 16:13:39 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207766762
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:00 schreef laforest het volgende:

[..]
Gewoon een maximum aan stellen hoe lang je ze mag bezetten, of verplichtingen te kopen na x aantal jaren.
Kopen in je eentje met een studieschuld? Zelfs zonder studieschuld. Succes.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:29:43 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207766966
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef Nober het volgende:
VVD gaat de EU buitengrenzen sluiten las ik. Allemaal op hun stemmen dus!!
grapjas

Rutte heeft daar geen actieve herinnering aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207766987
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:13 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Zou een mooie zijn dat je als huurder je huis uit moet en geen kant op kan financieel gezien omdat mensen met meer vermogen de betaalbare woningen hebben opgekocht en die voor het (drie)dubbele verhuren als wat je moest betalen aan sociale huur.
Het is een goede stimulans om een decennium lang te sparen en je zaken voor elkaar te krijgen. Anderen, startenden, kunnen dan mooi in die woning.
pi_207767014
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kopen in je eentje met een studieschuld? Zelfs zonder studieschuld. Succes.
Waarom niet? Alsof sociale huurwoningen nu al niet verkocht worden. Is echt niks nieuws hoor. :)
  Beste/leukste mod 2022 zondag 29 januari 2023 @ 16:34:52 #58
319979 Fok-it
All is well
pi_207767037
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Gewoon puur eigenbelang dat hij dat vindt, natuurlijk.
Uiteraard.

En totaal losgeslagen van de realiteit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207767208
Weet je wat ik dan weer vreemd vind als ik zo'n bericht als deze lees, ons oude sociale huurhuis staat vandaag de dag nog steeds leeg. November 2021 moesten wij uit dat huis, huis werd compleet gerenoveerd. Wij hebben ten tijde van de renovatie een huis gekocht dus we zijn niet meer terug gegaan. Renovatie werd in januari 2022 afgerond. Een jaar later is het nog steeds niet bewoond en er zijn meerdere in de straat die sinds die tijd leeg staan. Ik schat een stuk of 4.

Hoe kan dit dan? We hebben het hier trouwens over Rotterdam.
pi_207767277
Het is de schuld van asielzoekers/gelukzoekers/'vluchtelingen'.

Soms is de oorzaak niet zo complex. Een massale groep van profiteurs die onze woningen afpakken.
  zondag 29 januari 2023 @ 16:57:44 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207767282
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:44 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
Daar zijn die woningen ook voor,

Mensen werken ook decennia bij de zelfde werkgever
Mensen hebben decennia dezelfde vrouw
Mensen zijn decennia bij dezelfde voetbalclub
Mensen wonen decennia in dezelfde woning
Mensen hebben decennia dezelfde buren
Mensen hebben decennia dezelfde kinderen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-01-2023 17:12:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207767366
Met andere woorden:

Ben je blank? ✅
Ben je afkomstig uit Nederland? ✅
Werk je? ✅
Betaal je belasting? ✅

Uitkomst:

U heeft geen recht op een sociale huurwoning ❌
  zondag 29 januari 2023 @ 17:30:58 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207767708
Bepaalde politieke partijen die nu aan de macht zijn willen dit probleem helemaal niet oplossen, maar als kiezers dat niet willen of kunnen inzien houdt het op.
pi_207767716
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:44 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
Mensen wonen verplicht in sociale huurwoningen, maar sommige lieden doen niets liever dan naar beneden trappen.
pi_207767757
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Je bent gestoort als je niet zal geloven dat asielbeleid zeker invloed heeft op de huizenmarkt.
Per jaar word namelijk ongeveer

Het kabinet heeft gemeenten en provincies gevraagd om voor de eerste helft van 2023 21.200 statushouders te huisvesten. Het gaat om asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning hebben gekregen omdat zij bijvoorbeeld zijn gevlucht voor oorlog, geweld of vervolging.

Bron.

https://www.rijksoverheid(...)21.200-statushouders

Hier staat wat ze verwachten om.te bouwen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)w-woning-huizen-bouw

En hier wat de verdelen zijn toekomst gericht

https://www.rijksoverheid(...).000-nieuwe-woningen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)woningen-huisvesting

Hoeveel mensen buiten de asielbeleid wachten op een huis wat ze kunnen huren?

En dan is allemaal de vraag over de toekomstige huizen of wel gebouwd kunnen worden.
Aangezien massaal co2 word gekocht van boeren om een Schiphol te kunnen uitbreiden.
Laat staan de anderen bedrijven die opkopen .

Je kan lullen wat je wilt
Maar als je elk jaar 21k mensen verplicht moet gaan plaatsen. .
Zit je zo aan de nieuw bouw woningen die gebouwt gaan worden.
Laast staan als de oorlog nog verder gaat uitbreiden.

Sorry tijd dat de asielbeleid gaat stoppen.
En zelfs terug keer naar eigenland.
pi_207767787
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet je wat ik dan weer vreemd vind als ik zo'n bericht als deze lees, ons oude sociale huurhuis staat vandaag de dag nog steeds leeg. November 2021 moesten wij uit dat huis, huis werd compleet gerenoveerd. Wij hebben ten tijde van de renovatie een huis gekocht dus we zijn niet meer terug gegaan. Renovatie werd in januari 2022 afgerond. Een jaar later is het nog steeds niet bewoond en er zijn meerdere in de straat die sinds die tijd leeg staan. Ik schat een stuk of 4.

Hoe kan dit dan? We hebben het hier trouwens over Rotterdam.
Er staan altijd expres wat legen huizen.
Dit is om aan te trekken van mensen.
pi_207767842
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Je bent gestoort als je niet zal geloven dat asielbeleid zeker invloed heeft op de huizenmarkt.
Per jaar word namelijk ongeveer

Het kabinet heeft gemeenten en provincies gevraagd om voor de eerste helft van 2023 21.200 statushouders te huisvesten. Het gaat om asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning hebben gekregen omdat zij bijvoorbeeld zijn gevlucht voor oorlog, geweld of vervolging.

Bron.

https://www.rijksoverheid(...)21.200-statushouders

Hier staat wat ze verwachten om.te bouwen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)w-woning-huizen-bouw

En hier wat de verdelen zijn toekomst gericht

https://www.rijksoverheid(...).000-nieuwe-woningen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)woningen-huisvesting

Hoeveel mensen buiten de asielbeleid wachten op een huis wat ze kunnen huren?

En dan is allemaal de vraag over de toekomstige huizen of wel gebouwd kunnen worden.
Aangezien massaal co2 word gekocht van boeren om een Schiphol te kunnen uitbreiden.
Laat staan de anderen bedrijven die opkopen .

Je kan lullen wat je wilt
Maar als je elk jaar 21k mensen verplicht moet gaan plaatsen. .
Zit je zo aan de nieuw bouw woningen die gebouwt gaan worden.
Laast staan als de oorlog nog verder gaat uitbreiden.

Sorry tijd dat de asielbeleid gaat stoppen.
En zelfs terug keer naar eigenland.
Sommige users verloochenen nog liever hun eigen vaderland dan dat ze toegeven dat het asielbeleid een onderdeel is van het probleem.

En waarom? Geen idee. Misschien zelfhaat. Of ze hebben zulke kutkinderen gebaard dat ze ze geen fijne toekomst wensen ten koste van alles en iedereen
  zondag 29 januari 2023 @ 17:45:02 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207767923
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Je bent gestoort als je niet zal geloven dat asielbeleid zeker invloed heeft op de huizenmarkt.
Per jaar word namelijk ongeveer

Het kabinet heeft gemeenten en provincies gevraagd om voor de eerste helft van 2023 21.200 statushouders te huisvesten. Het gaat om asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning hebben gekregen omdat zij bijvoorbeeld zijn gevlucht voor oorlog, geweld of vervolging.

Bron.

https://www.rijksoverheid(...)21.200-statushouders

Hier staat wat ze verwachten om.te bouwen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)w-woning-huizen-bouw

En hier wat de verdelen zijn toekomst gericht

https://www.rijksoverheid(...).000-nieuwe-woningen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)woningen-huisvesting

Hoeveel mensen buiten de asielbeleid wachten op een huis wat ze kunnen huren?

En dan is allemaal de vraag over de toekomstige huizen of wel gebouwd kunnen worden.
Aangezien massaal co2 word gekocht van boeren om een Schiphol te kunnen uitbreiden.
Laat staan de anderen bedrijven die opkopen .

Je kan lullen wat je wilt
Maar als je elk jaar 21k mensen verplicht moet gaan plaatsen. .
Zit je zo aan de nieuw bouw woningen die gebouwt gaan worden.
Laast staan als de oorlog nog verder gaat uitbreiden.

Sorry tijd dat de asielbeleid gaat stoppen.
En zelfs terug keer naar eigenland.
Om kort te gaan , het inwoneraantal neemt toe, je kunt kinderen niet terug in de buik stoppen en asielzoekers ook niet terug sturen, men zal WONINGEN moeten bouwen

gewoon een nieuwe stad maken van +100.000 inwoners achter Amersfoort en een bij Eindhoven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 januari 2023 @ 17:48:47 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207767977
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
Daarom zie je steeds meer mensen op een boot gaan wonen.
Gebruik Google en je zal steeds meer mensen vinden die in Nederland wonen op een boot.
Haven waar ik lig zitten velen mensen al jaren op een boot.
Van een simpel ding wat ik heb tot grote jachten die bewoond worden.
Alleen in de winter gaan de mensen op vakantie naar warme land.
Wat je makkelijk kan doen aangezien je massa geld kan besparen als je een werkende persoon bent.

Weet ook iemand die vaart gewoon rond en zijn baan is via online .
Dus een 4g verbinding aan boord en doet zo zijn werk .

Tja je moet wat .

Maar ondertussen alles wat binnen komt krijgt gelijk voorrang op een huis.

Deze overheid is kapot .
Klopt, er wonen enorm veel mensen op een boot , ok mensen die remigreren hebben geen andere keus dan een boot kopen en inschrijven bij de kinderen

De overheid weet van niets en doet of de neus bloed en wil niks bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207768044
Het is wel echt in en in triest aan het worden dit land.

Geen woning ruimte, en immigranten maar blijven binnenhalen die dan nog voorrang krijgen die ook werkelijk 0,0 hebben bijgedragen aan het maatschappelijke stelsel en het zeer waarschijnlijk ook niet gaan doen.

Vervolgens zitten de lage inkomens klem en kunnen de midden inkomens het opvangen, waardoor werken maar mondjes maat loont.

Gaat top hier.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 29 januari 2023 @ 17:53:02 #71
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_207768049
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je wat harder werkt kun je gewoon kopen en met je kut die woning beschikbaar stellen aan iemand die het harder nodig hebt.
Ik kán natuurlijk in het weekeinde een tweede baantje nemen en na een aantal jaren op de top van mijn financiële kunnen een hypotheek afsluiten voor een uitgeleefd hok met energielabel G, maar dat lijkt me geen goed plan. Op de huidige woningmarkt zie ik geen alternatief waarbij het kosten/baten plaatje gelijkwaardiger of gunstiger uitpakt, dus blijf ik zitten waar ik zit 8-)
pi_207768113
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Om kort tegaan , het inwoneraantal neemt toe, je kunt kinderen niet terug in de buik stoppen en asielzoekers ook niet terug sturen, men zal WONINGEN moeten bouwen

gewoon een nieuwe stad maken van +100.000 inwoners achter amdersfoort en een bij Eindhoven
Asielzoekers kan je het terug sturen.
Laten we beginnen waar ze als eerst in de Europese Unie zijn binnen gekomen

Daarnaast de taliban is nu officieel van de land.
Sorry maar dat land is nu veilige .
Terug sturen.
Somalië is een veilige land.
Ondertussen blijven die binnen komen.
Afrikaanse landen zijn gewoon veilige
Gewoon terug sturen


Opvangen is geen optie en huizen blijven bouwen ook niet.

Of wil je dadelijk dik 80% belasting over je loon gaan betalen ?

Zelfde dat nu al gemeenten dik 15% aan gemeenten heffing hebben verhoogt.
Dit omdat asielzoekers die niet werken en ook alle anderen uitkering mensen
Betaalt worden door de gemeente en niet de staat .

Zullen we dan ook niet over hebben dat uwv mensen niet eens normaal afkeuren
En die mensen die ziek zijn gewoon in een uitkeringen gaan vallen.
pi_207768140
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
En topic met minstens evenveel simpele zielen die denken dat het geen kwaad kan als je jaar in jaar uit 100.000 kansloze profiteurs binnen laat.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_207768186
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
En topic met minstens evenveel simpele zielen die denken dat het geen kwaad kan als je jaar in jaar uit 100.000 kansloze profiteurs binnen laat.
Dat aantal huisjesmelkers is een beetje overdreven
Sicker than your average.
  zondag 29 januari 2023 @ 18:02:45 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207768190
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:58 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Asielzoekers kan je het terug sturen.
Laten we beginnen waar ze als eerst in de Europese Unie zijn binnen gekomen

Daarnaast de taliban is nu officieel van de land.
Sorry maar dat land is nu veilige .
Terug sturen.
Somalië is een veilige land.
Ondertussen blijven die binnen komen.
Afrikaanse landen zijn gewoon veilige
Gewoon terug sturen

Opvangen is geen optie en huizen blijven bouwen ook niet.

Of wil je dadelijk dik 80% belasting over je loon gaan betalen ?

Zelfde dat nu al gemeenten dik 15% aan gemeenten heffing hebben verhoogt.
Dit omdat asielzoekers die niet werken en ook alle anderen uitkering mensen
Betaalt worden door de gemeente en niet de staat .

Zullen we dan ook niet over hebben dat uwv mensen niet eens normaal afkeuren
En die mensen die ziek zijn gewoon in een uitkeringen gaan vallen.
Laten we en We moeten
Daar hou ik op met lezen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207768281
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen wonen verplicht in sociale huurwoningen, maar sommige lieden doen niets liever dan naar beneden trappen.
Dat is naar inderdaad.
  zondag 29 januari 2023 @ 18:11:45 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207768328
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Willen ze niet.

Niet? Hoe zien de door hen gewenste immigratiestroom dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207768440
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:59 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat een onleesbaar stuk tekst.
Volgens mij zegt hij dat binnen afzienbare tijd de werkenden 80% belasting mogen gaan betalen, om de binnengekomen vreemdelingen te kunnen huisvesten, kleden, voeden en eventueel te amuseren..
  zondag 29 januari 2023 @ 18:27:31 #79
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_207768515
quote:
80s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:20 schreef Mano_ het volgende:
Amsterdam.
/care
De woningmarkt in Amsterdam is een verloren zaak, waar een rijtjeshuis een miljoen kost. Heb je hier in het Noorden een gerenoveerde villa voor met zwembad en een halve hectare grond.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_207768859
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb me nog niet zo ingelezen maar volgens mij is de truc dat woningbouwverenigingen in hun statuten hebben gezet dat de doelstelling is uitvoering te geven aan de taak in een wet. Hoe dan ook, het is private eigendom en de urgentieverklaring wegens uit een AZC gezet worden deugde ten tijde van de Bosniërs al niet.

Hoog tijd dat een WBV eens gewoon nee zegt en/of naar de rechter stapt. Dit is gewoon staatsroof van woningen privaat met een ander doel gebouwd.
Veel zijn ook geen vereniging meer maar corporaties (stichting). Bij een vereniging kun je (theoretisch) als lid nog aan de rem trekken toch?

Er zal ook wel wat gedaan zijn met voorwaarden bij de goedkopere grond en leningen.
pi_207768934
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Veel zijn ook geen vereniging meer maar corporaties (stichting). Bij een vereniging kun je (theoretisch) als lid nog aan de rem trekken toch?
Corporatie is volgens mij geen juridisch relevante benaming, niet te verwarren met coöperatie. Het zijn verenigingen of stichtingen en die hebben statuten met een doelstelling.

quote:
Er zal ook wel wat gedaan zijn met voorwaarden bij de goedkopere grond en leningen.
Dat is het probleem. Gemeenten en WBV's denken erg hard met elkaar mee, niet allleen verzaken WBV's graag hun verpllchtingen als verhuurder om aan allerlei maatschappeljijke doelstellingen te voldoen terwijl ze de gemeente nodig hebben voor grond en omgevingsvergunningen, die WBV-ers zijn ook van dezelfde politieke kleur als de gemeentebestuurders in de grote steden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 januari 2023 @ 19:16:55 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207769080
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Corporatie is volgens mij geen juridisch relevante benaming, niet te verwarren met coöperatie. Het zijn verenigingen of stichtingen en die hebben statuten met een doelstelling.
[..]
corporatie is de benaming die men gaf in de tijden van de algehele marktwerking

Het zijn woningbouwverenigingen geinitieerd door potentiele bewoners in vereniging samen met de plaatselijke RABO of ABN bank en de gemeenteraad

Men legde vroeger ieder 1000 gulden in om lid te worden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2023 16:16:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207769149
Die links/rechts discussie is niet zo gemakkelijk in deze.

Links kiest duidelijk uit (humanitaire??) overwegingen om massaal vluchtelingenstromen toe te staan die onvermijdelijk leidt dat er in het sociale huursegment, maar ook in het lagere koopsegment er niets meer te koop is voor een brede groep aan middeninkomens.

Rechts ruilt haar standpunten bij coalitieonderhandelingen in voor belastingvrijstellingen, subsidies voor bedrijfsleven.

Mijn inziens zit de gewone burger gewoon finaal klem hier :N
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207769510
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
corporatie is de benamnig di emen gaf in de tijdne van de algehele marktwerking

Het zijn woningbouwverenigingen geinitieerd door potentiele bewoners in vereniging samen met de plaatselijke RABO of ABN bank en de gemeenteraad

Men legde vroeger ieder 1000 gulden in om lid te worden
Ja, gewoon toekomstige huurders die zo 'spaarden' voor een huurhuis. Maar je had filantropen, echte filantropen en niet die van tegenwoordig, die de arbeider met hun geld wilden doen verheffen vanuit een fijn huis. Sommige overdreven het wat, ik meen dat het in Bussum is waar huizen van nu ver over de miljoen gebouwd zijn als arbeiderswoningen in de jaren 20.

Hoe dan ook, prachtig particulier initiatief met slechts facilitering door de rijksoverheid. Iets waarvan Rutte zegt fan te zijn, met name ten aanzien van WBV's. Maar hij heeft het eerst voor een groot deel stukgemaakt, uitverkoop gehouden ten bate van (buitenlandse) speculanten, om het nu zich toe te eigenen voor zijn omvolking. Het is een grof schandaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207769567
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
Die links/rechts discussie is niet zo gemakkelijk in deze.

Links kiest duidelijk uit (humanitaire??) overwegingen om massaal vluchtelingenstromen toe te staan die onvermijdelijk leidt dat er in het sociale huursegment, maar ook in het lagere koopsegment er niets meer te koop is voor een brede groep aan middeninkomens.

Rechts ruilt haar standpunten bij coalitieonderhandelingen in voor belastingvrijstellingen, subsidies voor bedrijfsleven.

Mijn inziens zit de gewone burger gewoon finaal klem hier :N
Die tegenstelling is heel duidelijk. We hebben een knetterrechtse globalistische elite die zich onder het mom van vals sentiment woningen toeëigent om 'economische groei' ten bate van het internationale grootkapitaal te bewerkstelligen, geen groei BNP per capita, ten koste van mensen met een een iets benedenmodaal inkomen. Het is van boven spugen op de arbeiders met nog valse morele pretenties ook. Het is het meest verachtelijke rechts sinds Marie Antoinette hongerlijers zei dat dan maar brioches moesten eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 januari 2023 @ 19:57:47 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207769608
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die tegenstelling is heel duidelijk. We hebben een knetterrechtse globalistische elite die zich onder het mom van vals sentiment woningen toeëigent om 'economische groei' ten bate van het internationale grootkapitaal te bewerkstelligen, geen groei BNP per capita, ten koste van mensen met een een iets benedenmodaal inkomen. Het is van boven spugen op de arbeiders met nog valse morele pretenties ook. Het is het meest verachtelijke rechts sinds Marie Antoinette hongerlijers zei dat dan maar brioches moesten eten.
Ik dacht dat het kneiterlinkse communisten waren? Ik snap het niet meer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207769712
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die tegenstelling is heel duidelijk. We hebben een knetterrechtse globalistische elite die zich onder het mom van vals sentiment woningen toeëigent om 'economische groei' ten bate van het internationale grootkapitaal te bewerkstelligen, geen groei BNP per capita, ten koste van mensen met een een iets benedenmodaal inkomen. Het is van boven spugen op de arbeiders met nog valse morele pretenties ook. Het is het meest verachtelijke rechts sinds Marie Antoinette hongerlijers zei dat dan maar brioches moesten eten.
Mweh, denk niet dat de insteek is om het internationale grootkapitaal te sponsoren, wat dat dat ook mag zijn. Tis meer een soort latente zelfhaat jegens "normaal volk" gecombineerd met cliëntelisme.

Bedenk wel, velen hebben het ook goed: ouderen die reeds huren of een koopwoning bezitten, migranten hebben geen last van de woningcrisis, lagere inkomens wordt ook stroop op de mond gesmeerd.

En om die mensen een voordeel te geven leg je de lasten bij dikwijls grote modale groepen jongeren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207770321
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha, jup. Gewoon weer VVD en deze keer ook BBB en JA21 die zetels krijgen. Allemaal weer rechtse partijen die zich sowieso geen fuck interesseren voor sociale huur.
De echte slachtoffers zijn de grootgrondbezitters van Nederland! :'(
  zondag 29 januari 2023 @ 21:04:47 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207770626
Er staan dus nog steeds veel te veel mensen op de wachtlijst voor een sociale huurwoning.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 29 januari 2023 @ 21:08:51 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207770698
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Er staan dus nog steeds veel te veel mensen op de wachtlijst voor een sociale huurwoning.
Dat gaat ook echt niet veranderen de komende jaren.
  zondag 29 januari 2023 @ 21:13:24 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207770769
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat gaat ook echt niet veranderen de komende jaren.
Criteria aanscherpen. De sector sociale huur, oftewel de groep mensen die kennelijk niet zonder hulp kan wonen, is veel te groot. Het heeft nu toch wel wat trabantsymptomen.

De totale woningvoorraad moet uiteraard wel omhoog om dat te kunnen bewerkstelligen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 29 januari 2023 @ 21:15:43 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207770821
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Criteria aanscherpen. De sector sociale huur, oftewel de groep mensen die kennelijk niet zonder hulp kan wonen, is veel te groot. Het heeft nu toch wel wat trabantsymptomen.

De totale woningvoorraad moet uiteraard wel omhoog om dat te kunnen bewerkstelligen.
Tja. Ik denk dat je echt al blij mag zijn als de helft van die 900K woningen die Hugo ons belooft, wordt gerealiseerd binnen het geraamde tijdsbestek.
  zondag 29 januari 2023 @ 21:17:33 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207770857
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja. Ik denk dat je echt al blij mag zijn als de helft van die 900K woningen die Hugo ons belooft, wordt gerealiseerd binnen het geraamde tijdsbestek.
Als we dat al halen. Er liggen veel te veel regels dwars om ook maar enigszins betaalbaar een huis te kunnen bouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207770979
Wanneer komt er sociale koop? Huren is vaak duurder dan kopen, maar omdat kopen niet mogelijk is moeten ze huren en dan is men meer kwijt dan wanneer ze zouden kopen.
Sociale koopwoningen wordt dan alleen verkocht aan wie recht hebben op sociale huur.
Kopen is zelfs bijna altijd goedkoper dan vrije sextor. :')
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207771120
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Criteria aanscherpen. De sector sociale huur, oftewel de groep mensen die kennelijk niet zonder hulp kan wonen, is veel te groot. Het heeft nu toch wel wat trabantsymptomen.

De totale woningvoorraad moet uiteraard wel omhoog om dat te kunnen bewerkstelligen.
Gaat niet gebeuren.

Ik denk dat sociale huur echt alleen maar iets wordt voor mensen met urgentie, en dan nog is het wachten. De rest zoekt het maar uit. De asielinstroom gaat maar door, en genoeg mensen die scheiden, medische urgentie hebben, etcetera. Die groep wordt echt niet kleiner, eerder groter.
pi_207771137
quote:
13s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Echte rechtse" kabinetten gaan geen sociale huurwoningen bouwen. Ook op het vlak van zorg, sociale zekerheid, arbeidsrechten, millieu en natuurbehoud zullen ze het laten afweten.
Dat klopt. De bouw van sociale huur is al praktisch onmogelijk gemaakt door de verhuurdersheffing en door het bij de gemeenten te leggen. Niemand wil meer een wijk bijbouwen die vooral gevuld zal worden met sociaal kwetsbaren.

Ik verwacht dat het nog maar een kwestie van tijd is voordat het voorstel komt om de bijstand af te schaffen.
pi_207771517
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mweh, denk niet dat de insteek is om het internationale grootkapitaal te sponsoren, wat dat dat ook mag zijn. Tis meer een soort latente zelfhaat jegens "normaal volk" gecombineerd met cliëntelisme.
Klassenhaat is geen zelfhaat. De 'economische groei' waarmee Rutte en de media mee koketteren is een stijging van het BNP, voornamelijk door de kunstmatige vergroting van het inwoneraantal. Het BNP per capita stijgt niet of nauwelijks omdat er geen productiviteitsgroei meer is Ruttebeleid, de arbeidsproductiviteit daalt en het opleidingsniveau daalt. Maar Mohammed de doorreiziger in zijn sociale huurwoning geeft wel gewoon 1500 euro per maand uti aan allerlei producten waar bijvoorbeeld BlackRock in zit. Ook de financiele sector roomt lekker af, kan per inwoner geld voor zichzelf bijdrukken terwijl de waardestijging van het onroerend goed door de toenemende vraag de zekere kant van beleggingen meer doet opleveren.

Het is Nederland als wingewest, wij leveren meer op zonder dat we erop vooruitgaan.

quote:
Bedenk wel, velen hebben het ook goed: ouderen die reeds huren of een koopwoning bezitten, migranten hebben geen last van de woningcrisis, lagere inkomens wordt ook stroop op de mond gesmeerd.

En om die mensen een voordeel te geven leg je de lasten bij dikwijls grote modale groepen jongeren.
Je laat een deel van de samenleving stikken omdat het jouw probleem niet is, hoe rechts is dat? Dan komt de last van de massa-immigratie ook nog op hen terecht als ze wel eindelijk een huis hebben, of als ze voor de klas staan, of bij de poliie werken.

Als je aan dezelfde kant van het maatschappelijk debat staat als de gewetenloze schurken van het internationale grootbedrijf ben je niet links.

quote:
84s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik dacht dat het kneiterlinkse communisten waren? Ik snap het niet meer.
Dat komt door de totalitaire neigingen en plannen. Maar totalitarisme in combinatie met een verstrengeling tussen staat en industrie is geen communisme maar fascisme. Dat is dan ook waar we mee te maken hebben, er zit echt geen gelijkheidsideaal in hoor. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207771550
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Zelfs al zijn ze de oorzaak niet, wat ze inderdaad absoluut niet zijn, helpt het nou niet echt mee om 10% (en stijgende) met voorrang weg te geven aan een nieuwe urgentiegroep.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207771563
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:07 schreef laforest het volgende:
Dan moet je wat van een particuliere verhuurder huren. ^O^
Precies, van zo iemand die vrolijk parasiteert op de schaarste omtrent een eerste levensbehoefte.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207771582
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:49 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat is ook een mogelijkheid. :Y

Overal heb je rotte appels natuurlijk.
Elke particuliere verhuurder die marktprijzen hanteert in tijden van ongekende schaarste is per definitie een parasiet.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 januari 2023 @ 22:16:10 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207771583
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Zelfs al zijn ze de oorzaak niet, wat ze inderdaad absoluut niet zijn, helpt het nou niet echt mee.
Ze zouden inderdaad geen probleem hoeven zijn, maar ze zijn het wel omdat de verhouding statushouders / beschikbare woningen volstrekt scheef is gegroeid. De instroom is veel te hoog en de bouw van nieuwe woningen gaat veel te traag.

In een gezonde situatie zou je veel meer woningen beschikbaar hebben, sneller bouwen indien nodig en veel selectiever (moeten) zijn met wie je hier allemaal (nog) toelaat zolang die verhouding zo scheef is.
pi_207771599
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Leef jij echt in de illusie dat zonder statushouders de woningcrisis opgelost zou zijn?
Nee. Maar die valse stropop wordt toch steeds weer uit de kast getrokken wanneer mensen het er niet mee eens zijn dat statushouders voorrang krijgen.

Ookal lult deverzamelaar complete onzin.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207771627
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:00 schreef laforest het volgende:

[..]
Gewoon een maximum aan stellen hoe lang je ze mag bezetten, of verplichtingen te kopen na x aantal jaren.
Gewoon particuliere verhuurders onteigenen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 januari 2023 @ 22:23:01 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207771666
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
Daarom zie je steeds meer mensen op een boot gaan wonen.
Gebruik Google en je zal steeds meer mensen vinden die in Nederland wonen op een boot.
Haven waar ik lig zitten velen mensen al jaren op een boot.
Van een simpel ding wat ik heb tot grote jachten die bewoond worden.
Alleen in de winter gaan de mensen op vakantie naar warme land.
Wat je makkelijk kan doen aangezien je massa geld kan besparen als je een werkende persoon bent.

Weet ook iemand die vaart gewoon rond en zijn baan is via online .
Dus een 4g verbinding aan boord en doet zo zijn werk .
Wonen in een grote auto lijkt me wel avontuurlijk en goed te doen voor een student of andere jongvolwassene. Unlimited 5G abo erbij, sportschool abo zodat je kan douchen. Parkeren op gratis parkeerlocaties. Vouwfiets of electrische step om even snel naar de supermarkt te gaan.
  zondag 29 januari 2023 @ 22:24:04 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207771674
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Gewoon particuliere verhuurders onteigenen.
Lekker ouderwets socialisme. Boehoe, hij heeft meer dan ik, dan laat ik de overheid dat van 'm afpakken.

Laten we dat maar niet doen. Particuliere verhuurders maken gebruik van een verrotte situatie die door de overheid gecreëerd is. Daar moet je die verhuurders niet de schuld van geven, maar de wetgever.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207771688
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Lekker ouderwets socialisme. Boehoe, hij heeft meer dan ik, dan laat ik de overheid dat van 'm afpakken.

Laten we dat maar niet doen. Particuliere verhuurders maken gebruik van een verrotte situatie die door de overheid gecreëerd is. Daar moet je die verhuurders niet de schuld van geven, maar de wetgever.
Ben ik ook niet voor hoor, gaat veel te ver. Maar ik dacht, ik reageer even op een debiel voorstel van een particuliere verhuurder, met een ander debiel voorstel.

En gebruik maken van ... eerder misbruik. Dat de overheid het verkloot betekent niet dat je dan maar anderen een poot uit moet gaan draaien. Stukje moraliteit.

Zo zou ik het bijvoorbeeld ook nogal misselijkmakend vinden wanneer advocaten gespecialiseerd in de uithuisplaatsing van kinderen, of belastingrecht, hun tarieven een paar maal verhogen. Nav de toeslagenmisdaden.

Of pooiers die gevluchte Oekraïense vrouwen uit gaan buiten. Ben ik ook geen fan van, puur en alleen omdat daar flink geld te verdienen valt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207771699
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Deels terechte klacht. Het is niet de schuld van de Rabobank, maar van de VVD.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 29 januari 2023 @ 22:33:01 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207771818
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:25 schreef probeer het volgende:
Zo zou ik het bijvoorbeeld ook nogal misselijkmakend vinden wanneer advocaten gespecialiseerd in de uithuisplaatsing van kinderen, of belastingrecht, hun tarieven een paar maal verhogen. Nav de toeslagenmisdaden.
Dat zou niet werken, want aan advocaten hebben we in principe geen tekort.

Misbruik is illegaal. Wat verhuurders doen omdat ze de mogelijkheid zien mag je niet leuk vinden, maar is niet illegaal dus ook geen misbruik. Het probleem zit in de oorzaak, niet in het gevolg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207771868
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zou niet werken, want aan advocaten hebben we in principe geen tekort.

Misbruik is illegaal. Wat verhuurders doen omdat ze de mogelijkheid zien mag je niet leuk vinden, maar is niet illegaal dus ook geen misbruik. Het probleem zit in de oorzaak, niet in het gevolg.
Je snapt best dat ik dat niet in strafrechtelijke zin bedoelde.

Misbruik maken van een situatie. Gewone spreektaal.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 januari 2023 @ 22:36:46 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207771899
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Je snapt best dat ik dat niet in strafrechtelijke zin bedoelde.

Misbruik maken van een situatie. Gewone spreektaal.
Je begon net ook al over onteigening. Ik weet bij jou niet zo goed wat ik moet denken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207771987
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je begon net ook al over onteigening. Ik weet bij jou niet zo goed wat ik moet denken.
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:25 schreef probeer het volgende:

[..]

En gebruik maken van ... eerder misbruik. Dat de overheid het verkloot betekent niet dat je dan maar anderen een poot uit moet gaan draaien. Stukje moraliteit.
Ja, hartstikke onduidelijk.

Wel fijn dat je daar dan op inhaakt met 'het is niet illegaal dus het mag en is geen probleem want niet de oorzaak.'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207772080
Voor de duidelijkheid; wat ik in de post hierboven dus stel, is dat je geen enkel moreel besef hebt wanneer je louter redeneert dat iets prima is om te doen zolang het maar legaal is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207772132
Een steeds kleiner clubje gaat zometeen alle vastgoed bezitten.

De hypotheekrente is hoog en huizenprijzen dalen. Dit is super voor hele rijke mensen met cash. Die gaan huizen opkopen en hebben geen last van die hoge hypotheekrente.

Aanbod slinkt, en minder mensen kunnen dus huizen kopen. De woningbouw stokt.

Bij de sociale huur krijg je, met die enorme asielinstroom, steeds meer vraag, maar het aanbod is laag.

Enige plus: die oversterfte zorgt voor tijdelijk extra aanbod. Maar de immigratie is veel hoger dan de oversterfte.

twee gevolgen:

- Nederland wordt dus steeds meer een huurmarkt.
- steeds meer mensen vallen buiten de boot, en zullen hun toevlucht moeten nemen naar caravans, campers, tuinhuizen, etcetera om toch een dak boven je hoofd te hebben. Amerikaanse praktijken.

Statushouders zitten lekker goed; altijd voorrang en in sommige gemeenten zelfs alleenrecht.
pi_207772643
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wonen in een grote auto lijkt me wel avontuurlijk en goed te doen voor een student of andere jongvolwassene. Unlimited 5G abo erbij, sportschool abo zodat je kan douchen. Parkeren op gratis parkeerlocaties. Vouwfiets of electrische step om even snel naar de supermarkt te gaan.
Niet helemaal.
Het is namelijk bij wet verboden in een auto te slapen .
Dit geld ook voor stealth kampeerwagen.

Je krijg een dikke boete namelijk.
Alleen op aangewezen plek mag je gaan slapen en dat zijn kampeerplaatsen.
pi_207773102
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:44 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
Er komen wel sociale huurwoningen vrij. maar vaak worden deze niet opnieuw verhuurd, maar in de verkoop gezet door de WBV. Het bestand aan sociale huurwoningen wordt daardoor steeds kleiner.

Wel worden er nog steeds sociale huurwoningen gebouwd,. maar lang niet zoveel meer als voorheen. En rara.... wie hebben er voorrang op die woningen?

Dit was de situatie in Amsterdam in 2021. Bron: At5



[ Bericht 2% gewijzigd door Geenfrietmaarpatat op 30-01-2023 03:16:30 ]
Leipe shit ouwe
  maandag 30 januari 2023 @ 02:59:24 #116
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207773105
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:53 schreef Homey het volgende:
Een steeds kleiner clubje gaat zometeen alle vastgoed bezitten.

De hypotheekrente is hoog en huizenprijzen dalen. Dit is super voor hele rijke mensen met cash. Die gaan huizen opkopen en hebben geen last van die hoge hypotheekrente.

Aanbod slinkt, en minder mensen kunnen dus huizen kopen. De woningbouw stokt.

Bij de sociale huur krijg je, met die enorme asielinstroom, steeds meer vraag, maar het aanbod is laag.

Enige plus: die oversterfte zorgt voor tijdelijk extra aanbod. Maar de immigratie is veel hoger dan de oversterfte.

twee gevolgen:

- Nederland wordt dus steeds meer een huurmarkt.
- steeds meer mensen vallen buiten de boot, en zullen hun toevlucht moeten nemen naar caravans, campers, tuinhuizen, etcetera om toch een dak boven je hoofd te hebben. Amerikaanse praktijken.

Statushouders zitten lekker goed; altijd voorrang en in sommige gemeenten zelfs alleenrecht.
Het waren gemeentes die op een gegeven moment zeiden: je mag alleen een huis kopen als je er in gaat wonen.
De overheid gaf weer niet thuis.
pi_207773254
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Corporatie is volgens mij geen juridisch relevante benaming, niet te verwarren met coöperatie. Het zijn verenigingen of stichtingen en die hebben statuten met een doelstelling.
Je hebt gelijk, ik was even in de war omdat zo'n vereniging hier na diverse fusie ondertussen een stichting is geworden. Als ik Google zijn er nog wel verenigingen maar die lijken vaak kleiner te zijn en wat meer gericht op kleinere gemeentes/dorpen. Vraag me af of daar hetzelfde bij speelt, of dat de rechtsvorm compleet irrelevant is.

quote:
Dat is het probleem. Gemeenten en WBV's denken erg hard met elkaar mee, niet allleen verzaken WBV's graag hun verpllchtingen als verhuurder om aan allerlei maatschappeljijke doelstellingen te voldoen terwijl ze de gemeente nodig hebben voor grond en omgevingsvergunningen, die WBV-ers zijn ook van dezelfde politieke kleur als de gemeentebestuurders in de grote steden.
Goed punt, die verwevenheid lijkt me niet wenselijk. Wordt teveel een politiek instrument. Net als dat je bij centrale banken de politici weg wilt houden lijk me dat hier ook te gelden.
  maandag 30 januari 2023 @ 06:29:10 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207773265
er gaat vanwege het kostbare weiland groen en de stikstof toch niet gebouwd worden he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207773530
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 06:29 schreef michaelmoore het volgende:
er gaat vanwege het kostbare weiland groen en de stikstof toch niet gebouwd worden he
Tuurlijk wel. Hoe meer mensen in Nederland komen wonen des te beter voor het mileu. ^O^

Of ben jij een FvD'er/PVV'er!!! :( :( :( :(
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207773829
quote:
15s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nadat je je pasgeboren kind hebt ingeschreven bij de basisregistratie meteen even doorlopen naar de woningbouw om hem ook daar in te schrijven, heeft hij op zijn 25e misschien een woning van de woningbouw.
quote:
15s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nadat je je pasgeboren kind hebt ingeschreven bij de basisregistratie meteen even doorlopen naar de woningbouw om hem ook daar in te schrijven, heeft hij op zijn 25e misschien een woning van de woningbouw.
Nou dat klopt niet hoor! Een tijdje terug is ons nog bij hoog een bij laag voorgehouden dat de gemiddelde wachttijd maar 8 jaar is (welk gemiddelde waarvan?) dus we mógen niet klagen! En dat van die Marokkanen was ook niet waar.
  Beste debater 2022 maandag 30 januari 2023 @ 08:59:07 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207773908
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Het is een goede stimulans om een decennium lang te sparen en je zaken voor elkaar te krijgen. Anderen, startenden, kunnen dan mooi in die woning.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207773936
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 08:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
_O-
Jij hebt een betere oplossing?
  maandag 30 januari 2023 @ 09:02:48 #123
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207773949
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Dit.

Daarnaast geboren zijn in Nederland met alle kansen en alsnog een sloeber zijn om geen huis te kopen... ken een 22 jarige dame die onlangs nog een huis heeft gekocht
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Beste debater 2022 maandag 30 januari 2023 @ 09:03:49 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207773959
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:01 schreef laforest het volgende:

[..]
Jij hebt een betere oplossing?
Oh, dat was echt een oplossing, gewoon 'een decennium lang sparen en je zaken voor elkaar krijgen'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207774046
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:59 schreef Aberkullie het volgende:
Topic vol onderbuikgevoel over statushouders terwijl de echte oorzaak van de huidige woningcrisis zich in maart weer de ballen uit de broek lacht in 3..2..1..
Ik zie dat er naast de 2000 huizen die naar 'kwetsbare groepen', waarvan een kleine 1000 naar statushouders er ook 5000 dus naar niet-kwetsbare groepen gingen; er kwamen er immers 7000 per jaar vrij. Daar hoor je niks over...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207774069
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, dat was echt een oplossing, gewoon 'een decennium lang sparen en je zaken voor elkaar krijgen'?
De oplossing is een maximum termijn te stellen totdat je het huis moet verlaten voor nieuwe starters. Dit dwingt je dan om in die tijd je zaken te regelen zonder meteen voor het blok te worden gezet.


Echter, je geeft geen antwoord op de vraag of je een betere oplossing hebt. :)
  maandag 30 januari 2023 @ 09:23:49 #127
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207774148
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]
In mn oude flat zat een typisch levenslange uitkeringstrekker die prostaatkanker had gehad en voor zn herstel graag een grotere/rustiger appartement wilde hebben (lees: niet in een achterbuurt vol migranten en junks). Vroeg urgentie aan onder het mom van zn kanker en kreeg binnen een half jaar een nieuwe woning in een gloednieuw gebouw. Hij kwam nog genoegzaam vertellen dat hij allang hersteld was. Maar geen idee of dat nu nog zo werkt, is al wat jaartjes geleden.
Baas
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 30 januari 2023 @ 09:54:45 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207774465
Denken dat het woningentekort alleen veroorzaakt wordt door asielzoekers :')

Er zijn gewoon veel te weinig woningen gebouwd. Voor een land van 18 miljoen mensen hebben we bijvoorbeeld een belachelijk kleine hoofdstad, Amsterdam zou eigenlijk bijna 3 miljoen inwoners moeten hebben.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 30 januari 2023 @ 10:02:04 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207774558
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:54 schreef -XOR- het volgende:
Denken dat het woningentekort alleen veroorzaakt wordt door asielzoekers :')

Er zijn gewoon veel te weinig woningen gebouwd. Voor een land van 18 miljoen mensen hebben we bijvoorbeeld een belachelijk kleine hoofdstad, Amsterdam zou eigenlijk bijna 3 miljoen inwoners moeten hebben.
Die woningen komen er ook niet want de politiek heeft zichzelf helemaal klemgezet met allerlei regeltjes.
pi_207774631
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:54 schreef -XOR- het volgende:
Denken dat het woningentekort alleen veroorzaakt wordt door asielzoekers :')

Er zijn gewoon veel te weinig woningen gebouwd. Voor een land van 18 miljoen mensen hebben we bijvoorbeeld een belachelijk kleine hoofdstad, Amsterdam zou eigenlijk bijna 3 miljoen inwoners moeten hebben.
Dat komt omdat we 1 grote lintbebouwing hebben. Eigenlijk moet de je de hele randstad als 1 stadsagglomeratie zien. Grote steden in andere landen hebben bijkans de halve/hele randstad als oppervlakte.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207775010
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]
In mn oude flat zat een typisch levenslange uitkeringstrekker die prostaatkanker had gehad en voor zn herstel graag een grotere/rustiger appartement wilde hebben (lees: niet in een achterbuurt vol migranten en junks). Vroeg urgentie aan onder het mom van zn kanker en kreeg binnen een half jaar een nieuwe woning in een gloednieuw gebouw. Hij kwam nog genoegzaam vertellen dat hij allang hersteld was. Maar geen idee of dat nu nog zo werkt, is al wat jaartjes geleden.
Ik heb ook zo'n voorbeeld. Jongen uit Iran. Zei toen hij naar Nederland kwam om asiel aan te vragen dat hij homo is. Is ie helemaal niet. Toch een verblijfsvergunning en binnen enkele maanden een woning in Amsterdam en een uitkering. Feest er op los. Die jongen was oprecht stomverbaasd dat hij alles gratis krijgt. Aardige kerel overigens, en ik denk wel dat ook hij gaat werken, maar vond het wel weer zo'n voorbeeld van wat voor rode loper we uitrollen voor buitenlanders uit waar dan ook (met name het M-O). Je kan je wel voorstellen wat voor belletjes die gasten plegen naar hun thuislanden. Zo trommelen ze alleen meer mensen op hier naar toe te komen met allerlei flauwekul verhalen om maar hier te mogen wonen en aanspraak te maken op allerlei voorzieningen. Dat is die aanzuigende werking.
pi_207775197
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:54 schreef -XOR- het volgende:
Denken dat het woningentekort alleen veroorzaakt wordt door asielzoekers :')

Er zijn gewoon veel te weinig woningen gebouwd. Voor een land van 18 miljoen mensen hebben we bijvoorbeeld een belachelijk kleine hoofdstad, Amsterdam zou eigenlijk bijna 3 miljoen inwoners moeten hebben.
Behalve enkele achterlijke xenofoben is er dan ook vrijwel niemand die dat beweert.

Wel dat het nou niet bepaald helpt, om jaar in jaar uit 8-12% van de sociale huurwoningen (zo'n 30% van het totale woonbestand) weg te geven aan mensen die je nieuw binnen haalt.

Als iemand in de schulden diens uitgaven met 3% kan drukken, zullen er volgens mij maar weinig mensen zijn die dat geen goed idee vinden.

En dan meteen eens kijken naar de noodzaak van alle andere vormen van migratie.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 januari 2023 @ 10:58:43 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207775231
Heeft iemand al opgemerkt dat dit alleen over Amsterdam gaat? Ook buiten Amsterdam is het huilen en zijn wachttijden praktisch nooit onder de 6-7 jaar, maar ik vind het een beetje kansloos hoe dit geprojecteerd wordt op de algemene situatie.

Aan de andere kant, Amsterdam doet graag alsof Amsterdam het middelpunt is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207775260
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Behalve enkele achterlijke xenofoben is er dan ook vrijwel niemand die dat beweert.

Wel dat het nou niet bepaald helpt, om jaar in jaar uit 8-12% van de sociale huurwoningen (zo'n 30% van het totale woonbestand) weg te geven aan mensen die je nieuw binnen haalt.

Als iemand in de schulden diens uitgaven met 3% kan drukken, zullen er volgens mij maar weinig mensen zijn die dat geen goed idee vinden.

En dan meteen eens kijken naar de noodzaak van alle andere vormen van migratie.
Punt is ook, al die statushouders gaan ook nooit uit die sociale huurwoningen, want die begeven zich nauwelijks in de koopmarkt. Kan vaak ook niet vanwege hun hoge participatie in uitkeringen. Eens weggegeven, altijd weggegeven. Doe dit 40 jaar lang en het cumuleert enorm. Ga maar eens uitrekenen hoeveel sociale huurwoningen gegeven zijn aan buitenlanders, over een tijdsspanne van afgelopen 40 jaar.
pi_207775271
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat dit alleen over Amsterdam gaat? Ook buiten Amsterdam is het huilen en zijn wachttijden praktisch nooit onder de 6-7 jaar, maar ik vind het een beetje kansloos hoe dit geprojecteerd wordt op de algemene situatie.

Aan de andere kant, Amsterdam doet graag alsof Amsterdam het middelpunt is.
Nee, dit gaat tegenwoordig over heel Nederland. Ook in steden als Groningen, Nijmegen en noem maar op heb je giga wachtlijsten voor sociale huur.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 januari 2023 @ 11:06:06 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207775336
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee, dit gaat tegenwoordig over heel Nederland. Ook in steden als Groningen, Nijmegen en noem maar op heb je giga wachtlijsten voor sociale huur.
Ja, dat zeg ik; het is nog steeds huilen, maar het is niet onmogelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 januari 2023 @ 11:09:22 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207775381
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik; het is nog steeds huilen, maar het is niet onmogelijk.
Behalve dan dat de wachtlijsten bij gebrek aan fatsoenlijk (sociaal) bijbouwen en een veel te hoge influx aan mensen de komende jaren nog verder zullen oplopen.
pi_207775516
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat dit alleen over Amsterdam gaat? Ook buiten Amsterdam is het huilen en zijn wachttijden praktisch nooit onder de 6-7 jaar, maar ik vind het een beetje kansloos hoe dit geprojecteerd wordt op de algemene situatie.

Aan de andere kant, Amsterdam doet graag alsof Amsterdam het middelpunt is.
Toen ik in 2002 naar Rotterdam-Zuid verhuisde stond half Rotterdam leeg met onverkoopbare koopwoningen. Werd i.t.t. tot Amsterdam niet gekraakt. Toen ik in de problemen (was weer gaan studeren en mijn huisgenoot kreeg geen uitkering meer) kwam met de huur in de koopwoning waar ik in zat het ik me ingeschreven voor de sociale woningbouw daar. Nooit een woning gekregen!
En in de Haaglanden ook niet.

In dorpen zijn meestal weer geen studentenkamers of studio's dus dat is ook meestal geen oplossing.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:32:45 #139
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207775773
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Precies, van zo iemand die vrolijk parasiteert op de schaarste omtrent een eerste levensbehoefte.
Je weet dat je het hebt tegen iemand die naar eigen zeggen wat panden bezit hè. Deze clown vindt het alleen maar machtig mooi allemaal als hij nog wat mensen uit kan knijpen die geen kant op kunnen. :')
pi_207775839
En er is weer doodleuk een record aantal asielaanvragen:

https://www.geenstijl.nl/(...)ovvderkant/#comments

Weet dat 80% een verblijfsvergunning krijgt en dus voorrang op een woning.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:38:40 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207775853
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bovenstaande is allemaal onderbuik hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al vaker dit soort links gepost als reactie naar volharders van 'het is niet zo hoooooor, waar staat dat dan'. Krijg je nooit reactie op terug...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 januari 2023 @ 11:39:49 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207775868
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:32 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je weet dat je het hebt tegen iemand die naar eigen zeggen wat panden bezit hè. Deze clown vindt het alleen maar machtig mooi allemaal als hij nog wat mensen uit kan knijpen die geen kant op kunnen. :')
Dat soort figuren hebben niet eens door dat zij onderdeel van het probleem zijn. Zelfs laatst nog in het nieuws dat een huisjesmelker een wietkweker had binnengehaald die zielig gevonden moest worden. Je gebruikt een primaire levensbehoefte als beleggingsobject, dan ben je bij mij al automatisch af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_207775888
dat krijg je van dat rechtse beleid. we wachten al 40+ jaar op een oplossing voor extreme woningnood in nederland. en dan heb je nog mensen die nu de asielzoekers de schuld geven. lol. hoe dom kan je zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 januari 2023 @ 11:42:13 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207775893
Maar goed, we hebben gelukkig weer wat te kiezen over een maand _O_

Aan de ene kant partijen die het erger willen maken omdat meer meer meer asiel en aan de andere kant partijen die het erger willen maken omdat bv Nederland. En dan is er ook nog een partij die beiden wil.

Waarom kan er niet eens godverdomme een fatsoenlijke sociaaldemocratische partij opstaan in dit land?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 januari 2023 @ 11:42:33 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207775898
Er zijn 2 dingen die gaan helpen:
1: bouwen, verbouwen, splitten en opknappen
2: Het stoppen van de influx van kanslozen.

Maar beide lukt/doet deze overheid niet. Daarbij zetten ze het hek van de voortuin wagenwijd open en is er geen plek meer op een gegeven moment.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 02:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Het waren gemeentes die op een gegeven moment zeiden: je mag alleen een huis kopen als je er in gaat wonen.
De overheid gaf weer niet thuis.
vvd en d66 zitten vol huisjesmelkers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste/leukste mod 2022 maandag 30 januari 2023 @ 11:51:21 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_207776061
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat soort figuren hebben niet eens door dat zij onderdeel van het probleem zijn.
Natuurlijk hebben ze dat wel door. Maar voor hun is graaien de primaire levensbehoefte.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207776089
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:
Er zijn 2 dingen die gaan helpen:
1: bouwen, verbouwen, splitten en opknappen
2: Het stoppen van de influx van kanslozen.

Maar beide lukt/doet deze overheid niet. Daarbij zetten ze het hek van de voortuin wagenwijd open en is er geen plek meer op een gegeven moment.
[..]
vvd en d66 zitten vol huisjesmelkers.
2 redenen:

VVD is de partij voor grote vastgoedbezitters. Die willen meer mensen, want dat drijft prijzen op. Ook leuk voor multinationals, hoe meer mensen, des te meer consumenten.

D66 is de partij van het anti-nationalisme. Die willen ook meer mensen, want goed voor de superdiversiteit. Bewuste afbraak van het nationalisme. Die willen van heel Nederland een New York maken.

En deze twee partijen hebben stevig de macht gegrepen. Niet alleen in de politiek, maar ook hun gedachtegoed/mensen hebben een grote mars door de instituten gemaakt. In de media, onderwijs, subsidieorganen, burgemeesters, stichtingen, en noem maar op. Het ademt en leeft allemaal VVD/D66.

Je ziet ook nu in de media vlak voor de verkiezingen; veel aandacht voor die partijen, nooit een kritisch geluid. De grote uitdagers krijgen veel minder aandacht, en alleen negatief (JA21, BBB).

Uitkomst: veel Nederlanders trapper er toch weer in, en stemmen braaf VVD of D66. GL en PvdA zijn controlled opposition, dus die kan je gewoon meetellen voor de coalitie. JA21 en BBB belanden gewoon weer in de oppositie waar ze niks kunnen uithalen. Veel klagen, maar het is voor de buhne. Rutte en Kaag blijven aan de macht.
  maandag 30 januari 2023 @ 12:52:00 #148
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207776930
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, we hebben gelukkig weer wat te kiezen over een maand _O_

Aan de ene kant partijen die het erger willen maken omdat meer meer meer asiel en aan de andere kant partijen die het erger willen maken omdat bv Nederland. En dan is er ook nog een partij die beiden wil.

Waarom kan er niet eens godverdomme een fatsoenlijke sociaaldemocratische partij opstaan in dit land?
Dit dus, wanneer staat er nou weer eens een partij op die klassiek sociaal beleid wil voeren. Zoals de SP enkele decennia geleden. Dat er niemand in dat gat springt is mij echt een raadsel.
  maandag 30 januari 2023 @ 13:03:28 #149
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207777081
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:53 schreef Homey het volgende:

[..]
2 redenen:

VVD is de partij voor grote vastgoedbezitters. Die willen meer mensen, want dat drijft prijzen op. Ook leuk voor multinationals, hoe meer mensen, des te meer consumenten.

D66 is de partij van het anti-nationalisme. Die willen ook meer mensen, want goed voor de superdiversiteit. Bewuste afbraak van het nationalisme. Die willen van heel Nederland een New York maken.

En deze twee partijen hebben stevig de macht gegrepen. Niet alleen in de politiek, maar ook hun gedachtegoed/mensen hebben een grote mars door de instituten gemaakt. In de media, onderwijs, subsidieorganen, burgemeesters, stichtingen, en noem maar op. Het ademt en leeft allemaal VVD/D66.

Je ziet ook nu in de media vlak voor de verkiezingen; veel aandacht voor die partijen, nooit een kritisch geluid. De grote uitdagers krijgen veel minder aandacht, en alleen negatief (JA21, BBB).

Uitkomst: veel Nederlanders trapper er toch weer in, en stemmen braaf VVD of D66. GL en PvdA zijn controlled opposition, dus die kan je gewoon meetellen voor de coalitie. JA21 en BBB belanden gewoon weer in de oppositie waar ze niks kunnen uithalen. Veel klagen, maar het is voor de buhne. Rutte en Kaag blijven aan de macht.
Ja 21 is ook gewoon een VVD in een iets ander jasje. En BBB is mij al helemaal een raadsel waarom mensen daarop stemmen. Die zitten er alleen voor een klein groepje (multi)miljonairs die al decennia onze natuur aan het vernietigen zijn. En een deel van het domvolk loopt er weer blind achteraan want die mevrouw van der Plas komt toch zo leuk en sympathiek over. :') die partijen wil ik graag in de oppositie houden of het liefst helemaal niet in de kamer.
pi_207777195
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ja 21 is ook gewoon een VVD in een iets ander jasje. En BBB is mij al helemaal een raadsel waarom mensen daarop stemmen. Die zitten er alleen voor een klein groepje (multi)miljonairs die al decennia onze natuur aan het vernietigen zijn. En een deel van het domvolk loopt er weer blind achteraan want die mevrouw van der Plas komt toch zo leuk en sympathiek over. :') die partijen wil ik graag in de oppositie houden of het liefst helemaal niet in de kamer.
Die twee partijen zijn veel beter dan VVD of D66. Hoog tijd dat de VVD en D66 in de oppositiebankjes belanden.

Je praat die VVD propaganda na van "er is geen alternatief voor Rutte". Dat is dat denken vanuit de status quo wat er voor zorgt dat Rutte een eeuwige premier is.

Zouden ze dat in Rusland ook zeggen, "er is geen alternatief voor Putin"?
  maandag 30 januari 2023 @ 13:24:25 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207777356
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Behalve enkele achterlijke xenofoben is er dan ook vrijwel niemand die dat beweert.

Wel dat het nou niet bepaald helpt, om jaar in jaar uit 8-12% van de sociale huurwoningen (zo'n 30% van het totale woonbestand) weg te geven aan mensen die je nieuw binnen haalt.

Als iemand in de schulden diens uitgaven met 3% kan drukken, zullen er volgens mij maar weinig mensen zijn die dat geen goed idee vinden.

En dan meteen eens kijken naar de noodzaak van alle andere vormen van migratie.
Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:





Daar is gewoon niet zo heel veel te winnen. Er moet veel meer gebouwd worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207777359
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet je wat ik dan weer vreemd vind als ik zo'n bericht als deze lees, ons oude sociale huurhuis staat vandaag de dag nog steeds leeg. November 2021 moesten wij uit dat huis, huis werd compleet gerenoveerd. Wij hebben ten tijde van de renovatie een huis gekocht dus we zijn niet meer terug gegaan. Renovatie werd in januari 2022 afgerond. Een jaar later is het nog steeds niet bewoond en er zijn meerdere in de straat die sinds die tijd leeg staan. Ik schat een stuk of 4.

Hoe kan dit dan? We hebben het hier trouwens over Rotterdam.
Ik heb nog zo'n voorbeeld hier in de wijk: 20-30 jaar geleden waren er in 1 straat 5-6 eengezinswoningen geschakeld voor mensen met een verstandelijke beperking (begeleid wonen). Die mensen zijn op den duur naar een nieuwe locatie gegaan, waarna die huizen de afgelopen 10-12 jaar leeg hebben gestaan (!). Nu is recent besloten dat er statushouders inkomen en dat er aanpassingen komen om het weer individuele woningen te maken. Wat gaat hier nou precies mis vraag ik me dan af als je hoort/lees over het schreeuwende tekort aan woningen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 30 januari 2023 @ 13:31:17 #153
3542 Gia
User under construction
pi_207777444
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik heb nog zo'n voorbeeld hier in de wijk: 20-30 jaar geleden waren er in 1 straat 5-6 eengezinswoningen geschakeld voor mensen met een verstandelijke beperking (begeleid wonen). Die mensen zijn op den duur naar een nieuwe locatie gegaan, waarna die huizen de afgelopen 10-12 jaar leeg hebben gestaan (!). Nu is recent besloten dat er statushouders inkomen en dat er aanpassingen komen om het weer individuele woningen te maken. Wat gaat hier nou precies mis vraag ik me dan af als je hoort/lees over het schreeuwende tekort aan woningen.
Huurhuis naast ons is verhuurd, maar de bewoonster komt er 2x in de maand om een keer te stofzuigen. Voor de rest is er altijd licht aan, liggen er wat fietsen voor de deur, zodat het bewoond lijkt. Ik kan dit melden bij de WBV, maar aan de andere kant: Het is wel lekker rustig zo.

Ik denk dat dit veel meer voorkomt, dat ze illegaal samenwonen maar niet als voordeurdeler de negatieve effecten willen hebben.
pi_207777482
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat dit veel meer voorkomt, dat ze illegaal samenwonen maar niet als voordeurdeler de negatieve effecten willen hebben.
Illegaal samenwonen kun je toch ook gewoon door het op naam van 1 persoon te zetten? Dat deden wij ook toen we net gingen samenwonen in een appartement. Dat je zo'n woning aanhoudt als drugshol of andere duistere praktijken bijvoorbeeld lijkt me zeker het melden waard. Maar als jij er nooit iemand ziet/hoort en je er geen last van hebt snap ik de rust ook wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207777648
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar is gewoon niet zo heel veel te winnen. Er moet veel meer gebouwd worden.
Misleidend, want dit zijn alleen Oekraïners.
Het overzicht gaat er heel anders uitzien als je alle immigratie bekijkt.
  maandag 30 januari 2023 @ 13:47:37 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207777724
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Misleidend, want dit zijn alleen Oekraïners.
Het overzicht gaat er heel anders uitzien als je alle immigratie bekijkt.
Nee, bovenste zijn alle asielzoekers, onderste alleen Oekrainers. Nederland heeft domweg relatief weinig vluchtelingen. Dit is het relatieve aantal ontvangen vluchtelingen tussen 2012-2021:



[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 30-01-2023 13:54:47 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_207777956
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, bovenste zijn alle asielzoekers, onderste alleen Oekrainers. Nederland heeft domweg relatief weinig vluchtelingen. Dit is het relatieve aantal ontvangen vluchtelingen tussen 2012-2021:

[ afbeelding ]
De onderste wel, en die poste jij ook. Misleidend dus.

En de bovenste is ook misleidend, want Nederland neemt dus wel meer dan het gemiddelde op. In een land, wat het dichtstbevolkte land van Europa is, ook dat meld je niet.

Allemaal misleiding.

Kortom; een totale asielstop dus. Portugal is een mooi voorbeeld hoe het ook kan.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:01:50 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207778005
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:58 schreef Homey het volgende:

[..]
De onderste wel, en die poste jij ook. Misleidend dus.

En de bovenste is ook misleidend, want Nederland neemt dus wel meer dan het gemiddelde op. In een land, wat het dichtstbevolkte land van Europa is, ook dat meld je niet.

Allemaal misleiding.

Kortom; een totale asielstop dus. Portugal is een mooi voorbeeld hoe het ook kan.
Nee, Nederland neemt gewoon relatief weinig asielzoekers op in vergelijking met de buurlanden, dat dat er in wil bij jou is jouw probleem.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207778269
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, Nederland neemt gewoon relatief weinig asielzoekers op in vergelijking met de buurlanden, dat dat er in wil bij jou is jouw probleem.
Beste Pinokkio, dat is niet waar en dat weet je.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:20:26 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207778319
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Beste Pinokkio, dat is niet waar en dat weet je.
Wat is er precies niet waar?
We have always been at war with Eastasia.
pi_207778325
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:32 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je weet dat je het hebt tegen iemand die naar eigen zeggen wat panden bezit hè. Deze clown vindt het alleen maar machtig mooi allemaal als hij nog wat mensen uit kan knijpen die geen kant op kunnen. :')
Ja, dat weet ik. En ook nog eens zonder er ook maar een dag voor gewerkt te hebben.

Die user is de belichaming van een parasiterende huisjesmelker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207778514
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar is gewoon niet zo heel veel te winnen. Er moet veel meer gebouwd worden.
Het draait wmb totaal niet om het aantal vluchtelingen wat we opgevangen hebben. Ik ben voor vluchtelingenopvang, die mensen verdienen het om op die manier geholpen te worden uit de ellende in hun landen van afkomst.

Het gaat me er puur en alleen om hoeveel vluchtelingen we kunnen opvangen. En als je dan de huidige staat van onze woningmarkt in acht neemt, is dat aantal in mijn ogen helaas momenteel erg laag. Lager dan het aantal mensen wat we nu binnen krijgen.

En dat geldt imo niet louter voor asielzoekers, maar ook voor alle andere migranten. Internationale studenten, arbeidsmigranten, expats.

Daarnaast zijn er, specifiek voor de asielzoekers groep, ook nog andere aspecten die een rol spelen (onderwijs, zorg, criminaliteit) waarbij ik ook mijn vraagtekens heb. Maar dat draait meer om de segregatie van mensen op basis van socio-economische positie. Asielzoekerskinderen (relatief vaker met een leerachterstand, super begrijpelijk natuurlijk) die veelal op de al zwakkere scholen terecht komen. Extra criminaliteit (door een lagere socio-economische status, NIET door hun cultuur oid) die plaatsvindt in wijken waar het al niet zo lekker gaat. Extra druk op psychologische zorg. Etc. Maar dat heeft ook erg te maken met hoe we dit land indelen qua woningbeleid (dwz, alle sociale huur bij elkaar). Kort gesteld; het zijn voornamelijk de Nederlanders met een al lagere socio-economische status die te maken krijgen met de bijkomende lasten van het opvangen van veelal kansarme vluchtelingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 30-01-2023 14:42:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 14:36:56 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207778571
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij zitten als land al behoorlijk laag qua vluchtelingopvang:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar is gewoon niet zo heel veel te winnen. Er moet veel meer gebouwd worden.
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207778628
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...
Dit idd. Het is pure misleiding.

Plus: je moet kijken naar het cumulatieve aandeel. Nederland doet al 40 jaar aan hoge asielinstroom. Dat telt behoorlijk op. En ja, je moet emigratie ook meetellen, maar dat is stukken minder.

Even wat droge cijfers: 40 jaar geleden was het aantal allochtonen in de grote steden een hele kleine minderheid. Nu een meerderheid. Dat is bizar. Sommige noemen dat omvolking.

En vergelijk dat eens met een land als Portugal. In hun steden is het percentage autochtoon Portugees gewoon nog meer dan 90%.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:42:09 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207778646
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207778683
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
Als er in Drenthe veel huizen beschikbaar zouden zijn, ja, absoluut.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 14:44:46 #167
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207778697
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:40 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit idd. Het is pure misleiding.

Plus: je moet kijken naar het cumulatieve aandeel. Nederland doet al 40 jaar aan hoge asielinstroom. Dat telt behoorlijk op. En ja, je moet emigratie ook meetellen, maar dat is stukken minder.

Even wat droge cijfers: 40 jaar geleden was het aantal allochtonen in de grote steden een hele kleine minderheid. Nu een meerderheid. Dat is bizar. Sommige noemen dat omvolking.

En vergelijk dat eens met een land als Portugal. In hun steden is het percentage autochtoon Portugees gewoon nog meer dan 90%.
Dan zie ik dit weekend mensen van Extinction Rebellion demonstreren. Milieu is een belangrijk punt. Absoluut.

Maar het leeuwendeel van deze mensen (zie partijen als Groen Links of D66) wil ook een coulante immigratiepolitiek.

Nou, leg het mij maar uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:45:32 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207778710
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
Ja, laten we de provincies buiten de Randstad ook helemaal volstoppen :')

Wees blij dat je daar nog wat natuur en rust kunt vinden.
pi_207778745
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je moet niet per 1000 inwoners kijken, maar per vierkante kilometer...
Ook dat is imo geen goede maatstaf. Want dat houdt geen rekening met hoeveel beschikbare woningen je per km2 hebt. Beschikbare woonruimte behoort momenteel de primaire maatstaf te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 14:48:21 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207778768
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Ook dat is imo geen goede maatstaf. Want dat houdt geen rekening met hoeveel beschikbare woningen je per km2 hebt. Beschikbare woonruimte behoort momenteel de primaire maatstaf te zijn.
Goede aanvulling. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:53:42 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207778877
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Het draait wmb totaal niet om het aantal vluchtelingen wat we opgevangen hebben. Ik ben voor vluchtelingenopvang, die mensen verdienen het om op die manier geholpen te worden uit de ellende in hun landen van afkomst.

Het gaat me er puur en alleen om hoeveel vluchtelingen we kunnen opvangen. En als je dan de huidige staat van onze woningmarkt in acht neemt, is dat aantal in mijn ogen helaas momenteel erg laag. Lager dan het aantal mensen wat we nu binnen krijgen.
Daar ben ik het wel mee eens, de huizencrisis is alleen veel complexer dan alleen vluchtelingen en we hebben ook niet zoveel invloed op die vluchtelingenstroom. Dankzij Poetin zitten we nu eenmaal met vluchtelingenstromen uit Syrie en Oekraine, willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.

Heel Europa kampt momenteel met een huizencrisis. De stad is te belangrijk gemaakt terwijl daar weinig woningen zijn bijgebouwd, er kan teveel rendement behaald worden op onroerend goed en er zijn meer eenpersoonshuishoudens bijgekomen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207778882
En ja, het antwoord is bouwen, bouwen, bouwen. Maarja, in de praktijk gaat dat dus niet zo makkelijk of snel. Niet alleen omdat bouwen nou eenmaal flink tijd, overleg, investeringen en arbeid kost. Maar ook omdat er een aanzienlijke groep mensen in dit land is die maar al te graag goud geld verdient aan die nijpende tekorten. Van banken tot parasiterende huisjesmelkers.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 14:54:57 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207778907
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.

Ja, goed idee. Krijgen we er ook nog een stroom Russische vluchtelingen bij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207779010
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens, de huizencrisis is alleen veel complexer dan alleen vluchtelingen
Absoluut. Het percentage vluchtelingen is niet eens zo'n groot aandeel van het totale aantal jaarlijkse migranten.

Hell, als we andere groepen meer weren, komt er zelfs sneller woonruimte (en daarmee ruimte voor opvang) voor degenen die het harder nodig hebben.

quote:
en we hebben ook niet zoveel invloed op die vluchtelingenstroom.
Dat is een politieke keuze. De keuze dat we iedereen die aanklopt binnen moeten laten.

quote:
Dankzij Poetin zitten we nu eenmaal met vluchtelingenstromen uit Syrie en Oekraine, willen we de oorzaak van de twee grootste stromen aanpakken moeten we dus het Kremlin bombarderen.
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.

quote:
Heel Europa kampt momenteel met een huizencrisis. De stad is te belangrijk gemaakt terwijl daar weinig woningen zijn bijgebouwd, er kan teveel rendement behaald worden uit onroerend goed en er zijn meer eenpersoonshuishoudens bijgekomen.
Klopt.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 15:01:11 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779034
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef probeer het volgende:
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.
Klopt, alleen zet Poetin vluchtelingen in als wapen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207779047
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, alleen zet Poetin vluchtelingen in als wapen.
En dat werkt, doordat de door ons getekende verdragen geen regulering van instroom toelaten.

En die werkten oprecht prima in een tijd dat dat nog kon. Helaas momenteel niet meer.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 15:07:23 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207779163
Al die Syriers die heerheen komen is de schuld van Putin ja?
  maandag 30 januari 2023 @ 15:08:45 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779184
We have always been at war with Eastasia.
pi_207779256
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al die Syriers die heerheen komen is de schuld van Putin ja?
Natuurlijk primair de schuld van de groepen die oorlog en ellende veroorzaken in Syrië. Maar eh, die doen dat al geruime tijd met dikke steun vanuit het Kremlin ja.

Als ik een stel mensen geld en wapens geef om jouw buurt te terroriseren, heb ik natuurlijk ook dikke schuld in het resultaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207779269
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef probeer het volgende:
Er zullen altijd oorlogen of ellende in andere landen blijven.
Er is hier ook nog steeds oorlog tussen criminelen en normale mensen. De justitiemedewerkers weten dat maar doen de strijdende partijen niet scheiden.
  maandag 30 januari 2023 @ 15:15:50 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779311
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Natuurlijk primair de schuld van de groepen die oorlog en ellende veroorzaken in Syrië. Maar eh, die doen dat al geruime tijd met dikke steun vanuit het Kremlin ja.

Als ik een stel mensen geld en wapens geef om jouw buurt te terroriseren, heb ik natuurlijk ook dikke schuld in het resultaat.
Rusland heeft zelf actief burgerdoelen in Syrie gebombardeerd toen de vluchtelingenstroom aan het opdrogen was.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207779359
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rusland heeft zelf actief burgerdoelen in Syrie gebombardeerd toen de vluchtelingenstroom aan het opdrogen was.
Dat klopt ook ja. Dus een stuk actievere rol dan louter faciliterend.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 15:22:18 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779445
Maar goed, voor een snelle pleister, Hoe rap kunnen zulke containerwoningen uit de grond worden gestampt?

We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 januari 2023 @ 15:24:54 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207779478
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, voor een snelle pleister, Hoe rap kunnen zulke containerwoningen uit de grond worden gestampt?

[ afbeelding ]
Kunnen we niet Chroesjtsjovka's bouwen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 30 januari 2023 @ 15:28:09 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779508
quote:
84s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kunnen we niet Chroesjtsjovka's bouwen?
Dat duurt wat langer en die zijn wel heel enorm, maar met grote appartementencomplexen zou ik totaal geen moeite hebben, ik snap ook niet waarom daar zoveel weerstand tegen is. Iedereen een rijtjeshuis met tuin is in grote steden simpelweg niet haalbaar.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 30 januari 2023 @ 15:31:03 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207779532
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, voor een snelle pleister, Hoe rap kunnen zulke containerwoningen uit de grond worden gestampt?

[ afbeelding ]
Het gaat niet om de snelheid, maar of iemand eraan kan verdienen. Zo niet, dan komt er niks van de grond.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 januari 2023 @ 15:31:25 #187
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207779534
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat duurt wat langer en die zijn wel heel enorm, maar met grote appartementencomplexen zou ik totaal geen moeite hebben, ik snap ook niet waarom daar zoveel weerstand tegen is. Iedereen een rijtjeshuis met tuin is in grote steden simpelweg niet haalbaar.
Ja. Het duurt wat langer maar dan heb je wel fatsoenlijke woningen. Die containers zijn gewoon kut.

Ziet er prima uit:
:Y

[ Bericht 32% gewijzigd door Starhopper op 30-01-2023 15:38:10 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207779590
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, voor een snelle pleister, Hoe rap kunnen zulke containerwoningen uit de grond worden gestampt?

[ afbeelding ]
Vrij snel, enige probleem is dat ze je weer een enorme papierwinkel door moet voor ze staan.
Ik ken best wat studenten die er in woonden, en die waren best tevreden, voor een campus achtige opzet is dat best aardig, alleen Amsterdam vond het ook weer een goed idee om er een resocialisatie project tussen te zetten. :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207779595
quote:
84s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Het duurt wat langer maar dan heb je wel fatsoenlijke woningen. Die containers zijn gewoon kut.
Prima oplossing voor asielzoekers lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 januari 2023 @ 15:38:09 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779600
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het gaat niet om de snelheid, maar of iemand eraan kan verdienen. Zo niet, dan komt er niks van de grond.
Dat klopt. Ik ben doorgaans geen al te groot fan van een overheid die ingrijpt in de vrije markt teneinde deze bij te sturen omdat dat vaak niet de gewenste effecten heeft maar in dit geval lijkt me een stukje staatssturing geen overbodige luxe.
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 januari 2023 @ 15:38:50 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207779609
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Prima oplossing voor asielzoekers lijkt me.
Niet alleen voor asielzoekers. Ik zou er ook wel kunnen wonen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 30 januari 2023 @ 15:39:44 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207779624
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Vrij snel, enige probleem is dat ze je weer een enorme papierwinkel door moet voor ze staan.
Ik ken best wat studenten die er in woonden, en die waren best tevreden, voor een campus achtige opzet is dat best aardig, alleen Amsterdam vond het ook weer een goed idee om er een resocialisatie project tussen te zetten. :')
Zeker voor studenten, maar ook voor startende twintigers die geen huis kunnen kopen maar wel in Amsterdam/Utrecht willen of moeten wonen is het een prima oplossing. Ik snap echt niet wat daar mis mee zou zijn. Het haalt de druk ook wat weg aan de onderkant van de huurmarkt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207779883
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker voor studenten, maar ook voor startende twintigers die geen huis kunnen kopen maar wel in Amsterdam/Utrecht willen of moeten wonen is het een prima oplossing. Ik snap echt niet wat daar mis mee zou zijn. Het haalt de druk ook wat weg aan de onderkant van de huurmarkt.
Statushouders krijgen echter voorrang.
  maandag 30 januari 2023 @ 16:14:40 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207780022
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:54 schreef -XOR- het volgende:
Denken dat het woningentekort alleen veroorzaakt wordt door asielzoekers :')

Er zijn gewoon veel te weinig woningen gebouwd. Voor een land van 18 miljoen mensen hebben we bijvoorbeeld een belachelijk kleine hoofdstad, Amsterdam zou eigenlijk bijna 3 miljoen inwoners moeten hebben.
er moeten minimaal drie steden bij komen als Amersfoort van + 150.000 inwoners

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die woningen komen er ook niet want de politiek heeft zichzelf helemaal klemgezet met allerlei regeltjes.
klopt
vooral de provincies die zzijn dol op regeltjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207780031
Zijn er ook cijfers over hoeveel (jonge) mensen hierdoor emigreren? Ik kan me zo voorstellen dat je als land hierdoor in een glijdende schaal beland, waarbij de knappe koppen het steeds vaker in het buitenland gaan zoeken. Het gaat - wat mij betreft - namelijk niet alleen om 'sociale huur' maar gewoon in z'n algemeenheid over een hele generatie (< 25 jaar) die gewoon amper tot niet meer op zichzelf kan gaan wonen.

Edit: ja dus - onderzoek van ruim een jaar geleden:

quote:
39% van de Nederlandse jongeren (22 tot 35 jaar) heeft vanwege de situatie op de woningmarkt wel eens overwogen om te emigreren. Dit blijkt uit de Startersbarometer van Viisi Hypotheken.
https://vastgoedactueel.n(...)anwege-woningtekort/

[ Bericht 35% gewijzigd door Jor_Dii op 30-01-2023 16:25:00 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207780144
Tijd om België te annexeren en daar alle nieuwe woningen te dumpen!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 30 januari 2023 @ 16:28:11 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207780167
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan kunnen er nog heel veel bij in Drenthe.
Drenthe bestaat niet. Dus nee.
  maandag 30 januari 2023 @ 16:42:48 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207780298
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
huurflats zijn voor statushouders in mijn gemeente

jongeren moeten in een caravan of thuis blijven wonen
Zo lost het probleem zich vanzelf op. Want als Nederlanders geen gezinnen meer stichten kunnen over 20 jaar gewoon alle woningen aan migranten gegeven worden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 januari 2023 @ 16:44:48 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207780323
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zo lost het probleem zich vanzelf op. Want als Nederlanders geen gezinnen meer stichten kunnen over 20 jaar gewoon alle woningen aan migranten gegeven worden
DAt is ook waar , die komen op hoogte binnen en spreken vloeiend syries
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 januari 2023 @ 16:45:29 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207780331
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:25 schreef Nexum het volgende:
Tijd om België te annexeren en daar alle nieuwe woningen te dumpen!
er is in nederland ruimte zat ,, ze gaan toch 2000 boeren wegkopen?? plek zat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207780485
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is in nederland ruimte zat ,, ze gaan toch 2000 boeren wegkopen?? plek zat dus
Ook zonder het uitkopen van boeren is er plek genoeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207780517
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook zonder het uitkopen van boeren is er plek genoeg.
Plek wel, huizen niet.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 30 januari 2023 @ 17:05:15 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207780540
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Plek wel, huizen niet.
Announce Hugo de Jonge.
  maandag 30 januari 2023 @ 17:13:34 #204
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207780660
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dan zie ik dit weekend mensen van Extinction Rebellion demonstreren. Milieu is een belangrijk punt. Absoluut.

Maar het leeuwendeel van deze mensen (zie partijen als Groen Links of D66) wil ook een coulante immigratiepolitiek.

Nou, leg het mij maar uit.
Dit snap ik dus ook niet. Dat is niet met elkaar te rijmen. Ik ben dan ook voor opvang in de regio. Daar mag best veel geld heen van mij. Maar dan wel een volledige asielstop. Dan kun je voor het geld wat het nu elk jaar kost makkelijk voor opvang van 3 complete Afrikaanse landen zorgen terplekke.

Maar niet alleen asielzoekers, ook arbeidsmigranten moeten we paal en perk aan stellen. De enige die daar van profiteren is de elite. Lekkere goedkope arbeid. En alleen winst voor de graaiers want het grootste deel van het weinige geld dat ze verdienen gaat naar het thuisland. Kortom wel huizen in beslag nemen, wel gebruik maken van zorg, geen bijdrage aan de economie in de vorm van uitgaven. En de rijken zitten lekker hun geld te tellen in hun villa's en gaan bij een fysiek ongemak naar een privékliniek en Jan Modaal zit met de lasten. Bah bah bah. We veranderen zo langzamerhand in een bananenrepubliek en geen politieke partij is van plan er iets aan te doen.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 05:18:08 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207788086
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:07 schreef laforest het volgende:
Dan moet je wat van een particuliere verhuurder huren. ^O^
O lijkt me een goed plan

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2023 05:29:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207788162
"De overige 23 woningen zonder voorrang zijn verhuurd aan woningzoekenden zonder urgentie, op volgorde van inschrijftijd."

Maar weinig :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207788163
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Announce Hugo de Jonge.
Hoeveel projecten is Huug al gestart?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Miss 200.000.000! dinsdag 31 januari 2023 @ 07:27:35 #208
367000 roos94
pi_207788212
Zo blij dat ik in zeeland woon. Na anderhalf jaar inschrijving een toffe sociale huurwoning met 3 slaapkamer en grote tuin in een groene kinderrijke wijk voor 600 euro p/m

Misschien niet allemaal in Utrecht of Rotterdam willen wonen.

Op zuidwestwonen word je na 3 jaar inschrijving eruit geflikkerd omdat iedereen dan een woning aangeboden heeft gekregen.
pi_207788316
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 07:27 schreef roos94 het volgende:
Zo blij dat ik in zeeland woon. Na anderhalf jaar inschrijving een toffe sociale huurwoning met 3 slaapkamer en grote tuin in een groene kinderrijke wijk voor 600 euro p/m

Misschien niet allemaal in Utrecht of Rotterdam willen wonen.

Op zuidwestwonen word je na 3 jaar inschrijving eruit geflikkerd omdat iedereen dan een woning aangeboden heeft gekregen.
Je hebt een punt, maar het is niet zo dat het buiten de 4-5 grootste steden erg makkelijk is. Ook grote provincies als Noord Brabant en Gelderland kampen met een gigantisch tekort aan woningen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 31 januari 2023 @ 08:28:35 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207788421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 06:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoeveel projecten is Huug al gestart?
Huug heeft mnaar een projekt en dat is Hugo de jonge zelf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207788468
Geen enorm tekort aan sociale huurwoningen is juist de uitzondering op de regel en niet andersom.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207788500
quote:
6s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel mooi dat ik in 2011 nog relatief gemakkelijk een sociale huurwoning heb weten te bemachtigen en er nu nog woon. 500 euro huur per maand in deze tijd is een regelrechte prijsknaller. OK, eigenaren van een koopwoning zonder al te zware hypotheeklasten zijn nog beter af, maar op Zuid-Limburg en Groningen na zijn de huizenprijzen voor mij praktisch onbetaalbaar en de particuliere huurmarkt raak ik nog niet met een bezemsteel aan. 8-)
Ben wel benieuwd wat je dan huurt voor die 500 euro.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207788570
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Waarom kan er niet eens godverdomme een fatsoenlijke sociaaldemocratische partij opstaan in dit land?
Blijkbaar is daar niet genoeg aanhang voor. Als je ook ziet wat voor puinhopen de vorige sociaal democratische partijen (PvdA etc.) er van gemaakt hebben, is dat wel te begrijpen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207789932
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Blijkbaar is daar niet genoeg aanhang voor. Als je ook ziet wat voor puinhopen de vorige sociaal democratische partijen (PvdA etc.) er van gemaakt hebben, is dat wel te begrijpen.
Wanneer, en welke puinhopen? PvdA etc? Wie is etc?
"Pools are perfect for holding water"
pi_207790165
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:08 schreef probeer het volgende:
Wanneer, en welke puinhopen? PvdA etc? Wie is etc?
De jaren met de PvdA in de regering waren de jaren waarin alles maar kon en mocht, wonen werd gesubsidieerd, uitkeringen werden verheerlijkt en de criminaliteit zich naar hartenlust kon ontwikkelen. Pas de laatste jaren is het roer omgegooid: werken i.p.v. je klauw ophouden, zelf achter een huis aangaan en straffen voor overtreders i.p.v. "pappen en nathouden".
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207790283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:28 schreef blomke het volgende:

[..]
De jaren met de PvdA in de regering waren de jaren waarin alles maar kon en mocht, wonen werd gesubsidieerd, uitkeringen werden verheerlijkt en de criminaliteit zich naar hartenlust kon ontwikkelen. Pas de laatste jaren is het roer omgegooid: werken i.p.v. je klauw ophouden, zelf achter een huis aangaan en straffen voor overtreders i.p.v. "pappen en nathouden".
Hmm, werken loont anders ook niet hoor, soms heb ik zelfs het idee dat dit nog méér afgestraft wordt d.m.v. belastingen en geen recht hebben op toeslagen.

Weet je hoe hard de midden-inkomens geraakt worden door dit kabinet?
Handje ophouden klinkt dan bijna aantrekkelijk... (niet dat ik dit ga doen, maar zo zwart-wit is het inmiddels).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_207790304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:40 schreef KillerBee4ever het volgende:
Hmm, werken loont anders ook niet hoor, soms heb ik zelfs het idee dat dit nog méér afgestraft wordt d.m.v. belastingen en geen recht hebben op toeslagen.

Weet je hoe hard de midden-inkomens geraakt worden door dit kabinet?
Handje ophouden klinkt dan bijna aantrekkelijk... (niet dat ik dit ga doen, maar zo zwart-wit is het inmiddels).
Zit ook wat in, ik ben ook sterk voor het afschaffen van toeslagen en subsidies i.c.m. het afschaffen eerste schijf belastingtarief.

Verder heb ik nog een andere vorm van inkomen: ik laat het geld voor me werken: belastingvrij en ik hoef pas om 09:00 uur te kijken wat het oplevert.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207790848
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:57 schreef laforest het volgende:

[..]
Het beleid van het afgelopen decennium is VVD rechts. ^O^
VVD beleid inderdaad waar de linkse partijen hun vingers bij aflikken. Dit bewijst maar weer eens dat er nauwelijks verschil zit tussen de gevestigde partijen, op de grote thema’s waaronder immigratie zijn ze nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
De illusie van democratie word door dit soort onnozele uitspraken in stand gehouden.
pi_207791364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Goed idee. Portugal is een verademing als het gaat om ruimtelijke ordening, omgangsvormen en woningen.
Als je wat geld hebt is Portugal zeker een verademing. Lijkt op Nederland in de jaren ‘80 voor de grote massa immigratie en verloedering.
Portugal kent z’n eigen problemen (armoede) maar is wel een duidelijke homogene soevereine natie. Er heerst daar wel meer rust, je wordt daar niet gek gemaakt door de media. De gemiddelde Portugees is ook vrij bescheiden.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 13:27:56 #220
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207791513
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Announce Hugo de Jonge.
Als meneer de Jonge nu eens net zo kwistig is met noodwetten als het om huisvesting gaat als dat ie dat de afgelopen 2 jaar was... dan was het heel snel opgelost.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207791535
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:17 schreef Homey het volgende:
Als je wat geld hebt is Portugal zeker een verademing. Lijkt op Nederland in de jaren ‘80 voor de grote massa immigratie en verloedering.
Portugal kent z’n eigen problemen (armoede) maar is wel een duidelijke homogene soevereine natie. Er heerst daar wel meer rust, je wordt daar niet gek gemaakt door de media. De gemiddelde Portugees is ook vrij bescheiden.
De Portugese cultuur en natuur is ongekend fraai!!
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Beste debater 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 13:29:39 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207791541
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:16 schreef laforest het volgende:

[..]
De oplossing is een maximum termijn te stellen totdat je het huis moet verlaten voor nieuwe starters. Dit dwingt je dan om in die tijd je zaken te regelen zonder meteen voor het blok te worden gezet.

Echter, je geeft geen antwoord op de vraag of je een betere oplossing hebt. :)
Nog steeds noem je geen oplossing maar laat je een wereldvreemde hersenscheet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 13:30:35 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207791553
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:28 schreef blomke het volgende:

[..]
De jaren met de PvdA in de regering waren de jaren waarin alles maar kon en mocht, wonen werd gesubsidieerd, uitkeringen werden verheerlijkt en de criminaliteit zich naar hartenlust kon ontwikkelen. Pas de laatste jaren is het roer omgegooid: werken i.p.v. je klauw ophouden, zelf achter een huis aangaan en straffen voor overtreders i.p.v. "pappen en nathouden".
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 31 januari 2023 @ 13:33:56 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207791595
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ja 21 is ook gewoon een VVD in een iets ander jasje. En BBB is mij al helemaal een raadsel waarom mensen daarop stemmen. Die zitten er alleen voor een klein groepje (multi)miljonairs die al decennia onze natuur aan het vernietigen zijn. En een deel van het domvolk loopt er weer blind achteraan want die mevrouw van der Plas komt toch zo leuk en sympathiek over. :') die partijen wil ik graag in de oppositie houden of het liefst helemaal niet in de kamer.
Wat is ja21 nou? Want volgens anderen is het weer een soort fvd-light....

En waarom stemmen mensen op BBB? Denk dat je de afgelopen tijd niet echt nieuws hebt gevolgd, is t wel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 13:47:08 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207791810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als meneer de Jonge nu eens net zo kwistig is met noodwetten als het om huisvesting gaat als dat ie dat de afgelopen 2 jaar was... dan was het heel snel opgelost.
De Jonge gaat helemaal niks oplossen. Her en der een bouwprojectje bezoeken voor de bühne en de foto, en weer random wat getallen de media in slingeren over aantallen te bouwen woningen, daar blijft het bij.
pi_207791935
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat een achterlijk en feitenvrij gelul.
Klopt. De PvdA was van de verhuurdersheffing en de verkoop van sociale huurwoningen aan vastgoedspeculanten. Van de jubelton zodat kinderen van rijke ouders voorrang kregen op een koophuis, van de ontslaggolf onder bouwvakkkers in de keuze voor een procyclisch model. Geef de Pvda wat linkse hobbies zoals betuttelen, bevoogden en arbeiders voor racist uitmaken, en in ruil doen ze enthousiast mee met de uitverkoop van Nederland aan het internationale grootkapitaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207791944
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog steeds noem je geen oplossing maar laat je een wereldvreemde hersenscheet.
Jij komt met helemaal niets. Alleen andere werkbare ideeën afzeiken. :)
  Beste debater 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 14:11:32 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207792077
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:58 schreef laforest het volgende:

[..]
Jij komt met helemaal niets. Alleen andere werkbare ideeën afzeiken. :)
heel werkbaar ja: "gewoon een paar decennia sparen".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207792169
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:40 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Hmm, werken loont anders ook niet hoor, soms heb ik zelfs het idee dat dit nog méér afgestraft wordt d.m.v. belastingen en geen recht hebben op toeslagen.

Weet je hoe hard de midden-inkomens geraakt worden door dit kabinet?
Handje ophouden klinkt dan bijna aantrekkelijk... (niet dat ik dit ga doen, maar zo zwart-wit is het inmiddels).
De midden-inkomens mogen dan ook wel eens in actie komen, om aan het getrap door het kabinet naar beneden een einde te maken. De kracht ligt in samenwerking.
pi_207792187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De Jonge gaat helemaal niks oplossen. Her en der een bouwprojectje bezoeken voor de bühne en de foto, en weer random wat getallen de media in slingeren over aantallen te bouwen woningen, daar blijft het bij.
De coronacrisis heeft ons geleerd dat De Jonge incapabel is, hij heeft vriendje Sywert geholpen en ervoor gezorgd dat Nederland één van de zwakke broeders werd wat betreft snel vaccineren (en dat twee keer).

Hem op het dossier woningtekort zetten, één van de grootste problemen momenteel in Nederland, is echt idioot. Je zou bijna denken dat hij gevoelige informatie over andere CDA'ers heeft.
pi_207792242
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
heel werkbaar ja: "gewoon een paar decennia sparen".
Zoals ik schreef, ideeën afbranden zonder zelf met een beter alternatief te komen.
  Beste debater 2022 dinsdag 31 januari 2023 @ 14:27:38 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207792250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:26 schreef laforest het volgende:

[..]
Zoals ik schreef, ideeën afbranden zonder zelf met een beter alternatief te komen.
Dat is geen 'idee' , het is net zoiets als zeggen fietsbelkauwgombalpruik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 31 januari 2023 @ 14:29:20 #233
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207792268
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is geen 'idee' , het is net zoiets als zeggen fietsbelkauwgombalpruik.
Tuurlijk is het een idee, want armoede is een keuze.

Grgr Rutte.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207792315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:26 schreef laforest het volgende:

[..]
Zoals ik schreef, ideeën afbranden zonder zelf met een beter alternatief te komen.
Migratie tijdelijk stoppen (muv arbeidsmigratie in de bouwsector) en huisjesmelkers uitknijpen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207792455
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Migratie tijdelijk stoppen (muv arbeidsmigratie in de bouwsector) en huisjesmelkers uitknijpen.
Leg uit, wat houdt dat in (huisjesmelkers uitknijpen)?
  dinsdag 31 januari 2023 @ 14:56:41 #236
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207792597
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat is ja21 nou? Want volgens anderen is het weer een soort fvd-light....

En waarom stemmen mensen op BBB? Denk dat je de afgelopen tijd niet echt nieuws hebt gevolgd, is t wel?
Ik denk dat die mensen eens het partijprogramma van BBB moeten gaan lezen. Dat is boer voor en boer na, gewoon 1 lobbypartij voor dat groepje miljonairs die echt niks voor de gewone burger gaat doen. En ik heb het nieuws zeker wel gevolgd. De mensen die op BBB stemmen zijn net als fvd-stemmers gewoon anti-overheidswappies/antivaxwappies die denken dat BBB iets tegen het establishment gaat doen. Terwijl diezelfde BBB gewoon volledig in de zak zit van de Monsanto's, LTO's en andere agrarische clubs. Het is gewoon een ordinaire lobbypartij waar kees uit tokkietown op stemt omdat: "zuh bennuh tegen mark ruttuh!!! Dus dan ben ik voor Hunnie!!!" :')
  dinsdag 31 januari 2023 @ 15:11:57 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207792727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik denk dat die mensen eens het partijprogramma van BBB moeten gaan lezen. Dat is boer voor en boer na, gewoon 1 lobbypartij voor dat groepje miljonairs die echt niks voor de gewone burger gaat doen.
Vind jij.
Miljonair op papier. Niet als cash.
Niks voor de gewone burger? Wat vreet je dan? Er is geen gewoner volk te vinden dan een boer.
quote:
En ik heb het nieuws zeker wel gevolgd.
Blijkbaar niet, anders kom je niet met dit soort vragen.
quote:
De mensen die op BBB stemmen zijn net als fvd-stemmers gewoon anti-overheidswappies/antivaxwappies die denken dat BBB iets tegen het establishment gaat doen.
Frame/eigen mening.
Niet toereikend en onderbouwd argument.
quote:
Terwijl diezelfde BBB gewoon volledig in de zak zit van de Monsanto's, LTO's en andere agrarische clubs. Het is gewoon een ordinaire lobbypartij waar kees uit tokkietown op stemt omdat: "zuh bennuh tegen mark ruttuh!!! Dus dan ben ik voor Hunnie!!!" :')
vvd66/gl-pvda zijn geen ordinaire lobbypartijen?
En graag onderbouwing van de broekzak van monsanto.

Verder leest je post als een beetje frustie eigenmening gelul. Verder geen straffe onderbouwing er bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 15:16:50 #238
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207792767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind jij.
Miljonair op papier. Niet als cash.
Niks voor de gewone burger? Wat vreet je dan? Er is geen gewoner volk te vinden dan een boer.
Ik vreet geen koeien die alleen maar gehouden zijn voor de export of graan wat alleen gemaakt is om te dienen als veevoer.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 31 januari 2023 @ 15:36:51 #239
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207792935
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind jij.
Miljonair op papier. Niet als cash.
Niks voor de gewone burger? Wat vreet je dan? Er is geen gewoner volk te vinden dan een boer.
[..]
Blijkbaar niet, anders kom je niet met dit soort vragen.
[..]
Frame/eigen mening.
Niet toereikend en onderbouwd argument.
[..]
vvd66/gl-pvda zijn geen ordinaire lobbypartijen?
En graag onderbouwing van de broekzak van monsanto.

Verder leest je post als een beetje frustie eigenmening gelul. Verder geen straffe onderbouwing er bij.
Ow en miljonair op papier is geen miljonair? Dan moet je persoonlijke een stapel cash ter waarde van een miljoen in handen hebben? :')

En zoals hierboven mij al gezegd een enorm deel van onze landbouw/veeteelt productie gaat naar het buitenland. Daar "vreet" onze gewone burger niks van.

Lees het partijprogramma van BBB nou eerst maar eens voordat je mij van framen beschuldigd. Dat is werkelijk alleen maar boer voor boer na. Die gaan niks voor de gewone burger doen.

Waar zeg ik dat VVD, D66 & GL-PvdA geen lobbypartijen zijn? Ik denk dat er vrijwel geen Kamerlid is die niet ergens voor lobbyt. Ik geloof best dat veel mensen in de kamer met goede intenties beginnen, maar macht corrumpeert en hoe langer ze vaak zitten hoe meer ze hun oren laten hangen naar bepaalde lobbygroepen, zodat ze daar later zelf aan de slag kunnen.

https://mobile.twitter.com/roosvonk/status/1374287276897894419

https://www.nederlandsmed(...)er-en-Monsanto-NFTs/

https://www.bnnvara.nl/jo(...)wering-van-de-boeren

https://www.doorbraak.eu/(...)r-marketing-experts/

Geen rechtstreekse link, maar toch op zijn minst opmerkelijk dat een reclamebureau die ook reclame maakt voor Monsanto/Bayer. De grootste en enige donateur van BBB is. Waarom zou een reclamebureau een politieke partij sponsoren?

Het is gewoon een onfrisse lobbypartij voor boeren en agrigiganten. En dat mag, maar waarom gewone mensen hier op stemmen en denken dat deze club iets voor hun gaat betekenen is mij echt een raadsel. Ik woon op het platteland en ik zie liever minder boeren en meer natuur/diversiteit. En geen enorme stikstof en ammoniak depositie.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 15:40:54 #240
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207792975
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind jij.
Miljonair op papier. Niet als cash.
Niks voor de gewone burger? Wat vreet je dan? Er is geen asocialer volk te vinden dan een boer.
Ow en deze heb ik ook even voor je verbetert. En ja dit is wel een mening. En die baseer ik op eigen ervaringen.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 16:09:08 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik vreet geen koeien die alleen maar gehouden zijn voor de export of graan wat alleen gemaakt is om te dienen als veevoer.
Er wordt meer gemaakt dan alleen koeien en graan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 16:09:37 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793248
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:40 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ow en deze heb ik ook even voor je verbetert. En ja dit is wel een mening. En die baseer ik op eigen ervaringen.
Wederom, persoonlijke mening. Geen feit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 16:12:25 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:36 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ow en miljonair op papier is geen miljonair? Dan moet je persoonlijke een stapel cash ter waarde van een miljoen in handen hebben? :')

En zoals hierboven mij al gezegd een enorm deel van onze landbouw/veeteelt productie gaat naar het buitenland. Daar "vreet" onze gewone burger niks van.

Als je iemand van rijk zijn beschuldigd, ga lekker naar de zuidas. Boeren zijn op papier in hun boekhouding misschien 'rijk', maar velen hebben niet meer een netto inkomen van rond modaal. Rijk hoor...
quote:
Lees het partijprogramma van BBB nou eerst maar eens voordat je mij van framen beschuldigd. Dat is werkelijk alleen maar boer voor boer na. Die gaan niks voor de gewone burger doen.

Waar zeg ik dat VVD, D66 & GL-PvdA geen lobbypartijen zijn? Ik denk dat er vrijwel geen Kamerlid is die niet ergens voor lobbyt. Ik geloof best dat veel mensen in de kamer met goede intenties beginnen, maar macht corrumpeert en hoe langer ze vaak zitten hoe meer ze hun oren laten hangen naar bepaalde lobbygroepen, zodat ze daar later zelf aan de slag kunnen.

https://mobile.twitter.com/roosvonk/status/1374287276897894419

https://www.nederlandsmed(...)er-en-Monsanto-NFTs/

https://www.bnnvara.nl/jo(...)wering-van-de-boeren

https://www.doorbraak.eu/(...)r-marketing-experts/

Geen rechtstreekse link, maar toch op zijn minst opmerkelijk dat een reclamebureau die ook reclame maakt voor Monsanto/Bayer. De grootste en enige donateur van BBB is. Waarom zou een reclamebureau een politieke partij sponsoren?

Het is gewoon een onfrisse lobbypartij voor boeren en agrigiganten. En dat mag, maar waarom gewone mensen hier op stemmen en denken dat deze club iets voor hun gaat betekenen is mij echt een raadsel. Ik woon op het platteland en ik zie liever minder boeren en meer natuur/diversiteit. En geen enorme stikstof en ammoniak depositie.
Met fucking joop aankomen als bron. Hou toch op joh.

Je hebt een hekel aan boeren, dat is duidelijk.. Ik ga je verder niet overtuigen maar verwar eigen mening niet met feit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:10:54 #244
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207793894
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je iemand van rijk zijn beschuldigd, ga lekker naar de zuidas. Boeren zijn op papier in hun boekhouding misschien 'rijk', maar velen hebben niet meer een netto inkomen van rond modaal. Rijk hoor...
[..]
Met fucking joop aankomen als bron. Hou toch op joh.

Je hebt een hekel aan boeren, dat is duidelijk.. Ik ga je verder niet overtuigen maar verwar eigen mening niet met feit.
Ik ben zelf ook geen fan van joop. Maar dat BBB gesponsord wordt door een reclamebureau die als grootste klant Monsanto/Bayer heeft is gewoon een feit. Dat is gewoon informatie die vrij toegankelijk is. Er zijn boeren die het goed doen in Nederland maar het overgrote deel heeft schijt aan het milieu en ik heb inderdaad een hekel aan mensen die moedwillig ons milieu verkloten ja.
pi_207793907
En dan nog is BBB een veel betere optie dan de VVD en D66 aan de macht.

Alles draait nu om de importantie om Rutte en Kaag uit hun machtspositie te wippen.

Wat daarna komt zien we dan wel. BBB en JA21 kunnen het niet slechter doen, alleen beter.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:14:19 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:12 schreef Homey het volgende:
En dan nog is BBB een veel betere optie dan de VVD en D66 aan de macht.

Alles draait nu om de importantie om Rutte en Kaag uit hun machtspositie te wippen.

Wat daarna komt zien we dan wel. BBB en JA21 kunnen het niet slechter doen, alleen beter.
Al is het 1% beter, het is beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:14:36 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207793934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je iemand van rijk zijn beschuldigd, ga lekker naar de zuidas. Boeren zijn op papier in hun boekhouding misschien 'rijk', maar velen hebben niet meer een netto inkomen van rond modaal. Rijk hoor...
[..]

nee dta is niet waar, melkvee boeren hebben nog noot zoveel inkomsten gehad als nu

de melk is nu 65 cent per liter en 4 jaar gelden was dat net 30cent
met 1.500.000 liter melk per jaar en 400.000 onkosten is dat een voortreffelijk belastbaar inkomen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:15:22 #248
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207793939
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wederom, persoonlijke mening. Geen feit.
Ja dat zeg ik zelf in mijn post. :') LEZEN! Dat is een mening net als jouw mening is dat er geen gewoner volk is dan boeren. Technisch gezien zit je er daarmee zelfs heel ver naast omdat boeren maar een miniem deel van de bevolking uitmaken en dus juist geen gewoon volk zijn als je kijkt naar het gemiddelde. :')
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:15:46 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:10 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook geen fan van joop. Maar dat BBB gesponsord wordt door een reclamebureau die als grootste klant Monsanto/Bayer heeft is gewoon een feit. Dat is gewoon informatie die vrij toegankelijk is. Er zijn boeren die het goed doen in Nederland maar het overgrote deel heeft schijt aan het milieu en ik heb inderdaad een hekel aan mensen die moedwillig ons milieu verkloten ja.
Dus? Dat is hooguit een indirecte link. Hoe naar monsanto ook is.

vvd66 zitten direct op schoot bij het grootbedrijf, huisjesmelkers en weet ik veel wat voor nare maatschappelijk zeer twijfelachtige organisaties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:19:29 #250
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207793978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus? Dat is hooguit een indirecte link. Hoe naar monsanto ook is.

vvd66 zitten direct op schoot bij het grootbedrijf, huisjesmelkers en weet ik veel wat voor nare maatschappelijk zeer twijfelachtige organisaties.
Zoals ik al eerder gezegd heb heb ik ook niks met VVD en D66. Die zijn ook niet best. Maar BBB is niks beter. Sterker nog momenteel is er eigenlijk geen enkele partij die serieuze oplossingen aandraagt voor de problemen in Nederland. Het is allemaal pappen en nathouden. 1 pot nat.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 17:21:57 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207793997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:19 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb heb ik ook niks met VVD en D66. Die zijn ook niet best. Maar BBB is niks beter. Sterker nog momenteel is er eigenlijk geen enkele partij die serieuze oplossingen aandraagt voor de problemen in Nederland. Het is allemaal pappen en nathouden. 1 pot nat.
Wederom, jouw mening. Als je blijft kijken naar VVD en D66 dan is het pappen en nathouden. Laat het partijen als bbb/ja21 met een combi van wat anders maar proberen. gl/pvda is van hetzelfde laken en pak als VVD en D66. Dat hele traditionele bestel moet er een keer uit met hun gezette machtsstructuren van inderdaad pappen en nathouden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207797440
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:19 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb heb ik ook niks met VVD en D66. Die zijn ook niet best. Maar BBB is niks beter. Sterker nog momenteel is er eigenlijk geen enkele partij die serieuze oplossingen aandraagt voor de problemen in Nederland. Het is allemaal pappen en nathouden. 1 pot nat.
VVD propaganda dit.

Want houdt Rutte aan de macht.

Jouw post jaagt fatalisme aan, waardoor tegenstemmers niet gaan opdagen. De harde kern van Rutte en Kaag blijven stemmen, en zo blijven ze aan de macht.

Wel slim bedacht moet ik zeggen, want hoor nog veel mensen die onzin uitkramen wat jij nu uitkraamt, naast die van "er is geen alternatief voor Rutte".
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:03:14 #253
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207797645
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 20:50 schreef Homey het volgende:

[..]
VVD propaganda dit.

Want houdt Rutte aan de macht.

Jouw post jaagt fatalisme aan, waardoor tegenstemmers niet gaan opdagen. De harde kern van Rutte en Kaag blijven stemmen, en zo blijven ze aan de macht.

Wel slim bedacht moet ik zeggen, want hoor nog veel mensen die onzin uitkramen wat jij nu uitkraamt, naast die van "er is geen alternatief voor Rutte".
Noem jij mij eens 1 partij die sociaal economisch links is maar die ook immigratie wil stoppen. Die is er niet. En nee PVV is niet links. Je kunt hun stemgeschiedenis er op na slaan. Die stemt in alles met de VVD mee. Vroeger had je nog de SP die tegen gastarbeid was en sociaal links, maar dat is ook geen schim van die partij meer.
pi_207798420
In principe zal er onder de linkse partijen de arbeidsmigratie alleen toestaan onder voorwaarden zoals fatsoenlijke huisvesting en eerlijk loon juist minder migratie zijn dan nu onder de VVD (en idem BBB, want de agro-industrie leunt enorm op geïmporteerde goedkope arbeidskrachten) minder migratie zijn.

Afschrikken van asielzoekers luk toch niet (na die ellendige toestanden in Ter Apel waren ze al lang massaal naar elders gegaan als dat zo zou werken), dus dat blijft gelijk.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 31 januari 2023 @ 22:08:02 #255
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_207798691
'Gaaf land'
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_207799107
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 21:03 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Noem jij mij eens 1 partij die sociaal economisch links is maar die ook immigratie wil stoppen. Die is er niet. En nee PVV is niet links. Je kunt hun stemgeschiedenis er op na slaan. Die stemt in alles met de VVD mee. Vroeger had je nog de SP die tegen gastarbeid was en sociaal links, maar dat is ook geen schim van die partij meer.
Ik ga niet mee in die VVD spelletjes van jou van noem dit en noem dat om de aandacht af te leiden van het wanbeleid van Rutte.

Eerst Rutte uit het torentje wippen, dan praten we verder.
pi_207799250
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:55 schreef RamboDirk het volgende:
Statushouders geen woningen meer geven. Laat ze maar 23 jaar in een AZC wonen. Voorrangsregelingen hevig inperken, mensen moeten de acties van hun eigen daden maar eens voelen.
Waarom in een azc?

Geef ze wat golfplaten, een tentje of..of.. en laat ze lekekr zelf kiezen waar ze gaan wonen.
pi_207802099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 22:46 schreef Inbox het volgende:

[..]
Waarom in een azc?

Geef ze wat golfplaten, een tentje of..of.. en laat ze lekekr zelf kiezen waar ze gaan wonen.
Krijg je District 9 achtige taferelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207802302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wederom, jouw mening. Als je blijft kijken naar VVD en D66 dan is het pappen en nathouden. Laat het partijen als bbb/ja21 met een combi van wat anders maar proberen. gl/pvda is van hetzelfde laken en pak als VVD en D66. Dat hele traditionele bestel moet er een keer uit met hun gezette machtsstructuren van inderdaad pappen en nathouden.
Mijn mening: los je eigen problemen op, een ander, en/of de overheid, en/of 't Opperwezen doet het niet voor je.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207802376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 20:50 schreef Homey het volgende:


Jouw post jaagt fatalisme aan, waardoor tegenstemmers niet gaan opdagen. De harde kern van Rutte en Kaag blijven stemmen, en zo blijven ze aan de macht.

Je kan toch moeilijk "Rutte stemmers" de schuld geven van het feit dat tegenstemmers niet komen opdagen?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207803194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan toch moeilijk "Rutte stemmers" de schuld geven van het feit dat tegenstemmers niet komen opdagen?
Doe ik ook niet. Ik heb kritiek op die bekende mythes van "er is geen alternatief" en "ja maar die partij is ook geen oplossing".

Want dat is thinking past the sale, een bekende sales truc, maar dan toegepast op de politiek. Je gaat er dan maar vanuit dat Rutte en Kaag aan de macht moeten blijven. Dat denken is een vorm van hersenspoeling.

Pas het eens toe op Rusland. "er is geen alternatief voor Putin". "ja maar die en die Russische oppositieleider is ook geen oplossing". Zie je wat voor onzin het is?
pi_207803239
Even de asielstroom inperken zoals een Ja21 en PVV beloven is ook een fabel. Het kan maar dat betekent een NEXIT en dan een NEXIT waar we zogenaamd wel alle baten hebben en geen lasten of kosten. Een Johnson & Farage farce
pi_207803259
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
Even de asielstroom inperken zoals een Ja21 en PVV beloven is ook een fabel. Het kan maar dat betekent een NEXIT
Fout. Doe als Portugal. Dat land kent amper asielzoekers, en toch zijn gewoon lid van de EU.
pi_207803287
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Fout. Doe als Portugal. Dat land kent amper asielzoekers, en toch zijn gewoon lid van de EU.
En hoe komt dat?
  woensdag 1 februari 2023 @ 11:32:29 #265
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207803307
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
Even de asielstroom inperken zoals een Ja21 en PVV beloven is ook een fabel. Het kan maar dat betekent een NEXIT en dan een NEXIT waar we zogenaamd wel alle baten hebben en geen lasten of kosten. Een Johnson & Farage farce
Onzin. Je moet gewoon die verdragen verscheuren of je reet er mee afvegen zoals de Hongaren en Polen vaak doen.
pi_207803327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:32 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Onzin. Je moet gewoon die verdragen verscheuren of je reet er mee afvegen zoals de Hongaren en Polen vaak doen.
Dat heeft inderdaad geen enkele consequenties. Gewoon even doen :Y
  woensdag 1 februari 2023 @ 11:36:49 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207803364
De Brexit heeft wel echt een fantastisch effect gehad op de immigratie. Het zijn er nu meer dan ooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207803408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:20 schreef Homey het volgende:

Doe ik ook niet. Ik heb kritiek op die bekende mythes van "er is geen alternatief" en "ja maar die partij is ook geen oplossing".

Want dat is thinking past the sale, een bekende sales truc, maar dan toegepast op de politiek. Je gaat er dan maar vanuit dat Rutte en Kaag aan de macht moeten blijven. Dat denken is een vorm van hersenspoeling.

Afgezien van het feit dat alle (oppositie) stemmers gewoon de vrijheid hebben om te denken wat ze willen en zich door alle partijen te laten informeren, is het gewoon een feit dat de oppositiepartijen niet met een alternatief komen dat blijkbaar wel aanspreekt.

Van Der Plas kan je toch moeilijk als beleidsmaker zien (of ben ik nou aan het "hersenspoelen"?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207803819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan toch moeilijk "Rutte stemmers" de schuld geven van het feit dat tegenstemmers niet komen opdagen?
Rustte-stemmers houden wel een corrupte overheid in stand waardoor andere stemmers denken ja het heeft toch allemaal geen zin'.

Maar ik geloof ook helemaal niet dat Rutte telkens zoveel stemmers heeft. Je hebt wel een relatief handvol domme idioten. Maar de meerderheid zijn dit niet. Niet voltallig idioot in ieder geval. De meeste mensen zijn en denken links. Zij zien de corruptie bij VVD CDA en D66. En zouden daar dus niet op gaan stemmen. En toch krijgen zij veel stemmen dat klopt gewoon niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door WheatWaffles op 01-02-2023 12:14:46 ]
pi_207804085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Mijn mening: los je eigen problemen op, een ander, en/of de overheid, en/of 't Opperwezen doet het niet voor je.
Klopt wel, maar als diezelfde overheid je een bult problemen geeft, valt er weinig op te lossen.
Overheid moet van de keukentafel af zeg maar Bemoeit zich veel te veel met je leven op het moment met hun maakbaarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 1 februari 2023 @ 12:31:50 #271
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_207804146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:09 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Rustte-stemmers houden wel een corrupte overheid in stand waardoor andere stemmers denken ja het heeft toch allemaal geen zin'.

Maar ik geloof ook helemaal niet dat Rutte telkens zoveel stemmers heeft. Je hebt wel een relatief handvol domme idioten. Maar de meerderheid zijn dit niet. Niet voltallig idioot in ieder geval. De meeste mensen zijn en denken links. Zij zien de corruptie bij VVD CDA en D66. En zouden daar dus niet op gaan stemmen. En toch krijgen zij veel stemmen dat klopt gewoon niet.
Oneens. Mensen zijn hartstikke rechts tegenwoordig. Het neoliberale, individualistische denken is inmiddels meerdere generaties met de paplepel ingegoten en dat zie je overal terug in de samenleving.

Daar bovenop zitten mensen ook nog eens balllsdeep in het systeem met te hoge hypotheken. Het is natuurlijk ook een mentaliteit, men werkt liever keihard voor een paar extra vierkante meters huis en een nieuwe auto en dat gaat automatisch gepaard met vaak een bijzondere mentaliteit.

De VVD66 stemmer is apolitiek en hoor je weinig van, maar ze zijn er zeker. Ik zou ze omschrijven als pragmatisch zonder al te veel idealisme en kennis van zaken. Je kan ze in de vinex wijken vinden als ze niet overuren aan het draaien zijn.
pi_207804291
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:09 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Rustte-stemmers houden wel een corrupte overheid in stand waardoor andere stemmers denken ja het heeft toch allemaal geen zin'.

Maar ik geloof ook helemaal niet dat Rutte telkens zoveel stemmers heeft. Je hebt wel een relatief handvol domme idioten. Maar de meerderheid zijn dit niet. Niet voltallig idioot in ieder geval. De meeste mensen zijn en denken links. Zij zien de corruptie bij VVD CDA en D66. En zouden daar dus niet op gaan stemmen. En toch krijgen zij veel stemmen dat klopt gewoon niet.
Daarom stemt de grote meerderheid ook niet op rutte, dat is nooit gebeurd. Ik dacht laatst bij de verkiezingen nog geen 1 op de 5 kiezers...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207804378
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:31 schreef Cruzinats het volgende:
Oneens. Mensen zijn hartstikke rechts tegenwoordig.
Waarom is er dan een links uitvoeringsbeleid wat zich richt op:

-influx van jan en alleman uit het buitenland. Iedereen mag profiteren van de rijkdom in NL, behalve NL'ers zelf.
-Nivellering van de middenklasse ten faveure van de onderklasse. Terwijl de rijke groep buiten schot blijft. Typisch communisme waarin de rijke bovenlaag het voor het zeggen heeft.
-milieu activisme op vanalles, zelfs hertenkampen
-id politics is schijnbaar het meest belangrijke wat er is op het moment
-De continue push naar een beoogde maakbaarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:16:43 #274
21467 franske19
Hit the deck!
pi_207804774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Krijg je District 9 achtige taferelen.
Nee want dan komen ze niet. Het zijn geen radeloze mensen die nergens anders naar toe kunnen. Ze reizen doelbewust de halve wereld over om hier asiel aan te vragen omdat ze alles gratis krijgen en hun hele familie vervolgens op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen laten overkomen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_207804863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:09 schreef WheatWaffles het volgende:

Rustte-stemmers houden wel een corrupte overheid in stand waardoor andere stemmers denken ja het heeft toch allemaal geen zin'.

Maar ik geloof ook helemaal niet dat Rutte telkens zoveel stemmers heeft. Je hebt wel een relatief handvol domme idioten. Maar de meerderheid zijn dit niet. Niet voltallig idioot in ieder geval. De meeste mensen zijn en denken links. Zij zien de corruptie bij VVD CDA en D66. En zouden daar dus niet op gaan stemmen. En toch krijgen zij veel stemmen dat klopt gewoon niet.
Zelden zoveel contradicties in 1 post gelezen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207804872
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:27 schreef Red_85 het volgende:
Klopt wel, maar als diezelfde overheid je een bult problemen geeft, valt er weinig op te lossen.
Overheid moet van de keukentafel af zeg maar Bemoeit zich veel te veel met je leven op het moment met hun maakbaarheid.
Ben je zelf bij. Maar inderdaad, alle wetten/regels en belastingen, zijn een rem op persoonlijke ontwikkeling.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207804885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:31 schreef Cruzinats het volgende:

De VVD66 stemmer is apolitiek en hoor je weinig van, maar ze zijn er zeker. Ik zou ze omschrijven als pragmatisch zonder al te veel idealisme en kennis van zaken. Je kan ze in de vinex wijken vinden als ze niet overuren aan het draaien zijn.
Nou, niks mis mee toch?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207804895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:44 schreef Red_85 het volgende:

Waarom is er dan een links uitvoeringsbeleid wat zich richt op:

-influx van jan en alleman uit het buitenland. Iedereen mag profiteren van de rijkdom in NL, behalve NL'ers zelf.
-Nivellering van de middenklasse ten faveure van de onderklasse. Terwijl de rijke groep buiten schot blijft. Typisch communisme waarin de rijke bovenlaag het voor het zeggen heeft.
-milieu activisme op vanalles, zelfs hertenkampen
-id politics is schijnbaar het meest belangrijke wat er is op het moment
-De continue push naar een beoogde maakbaarheid.
Goede vragen, die zelfs ik niet kan beantwoorden. Jij wel?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:40 schreef blomke het volgende:

[..]
Afgezien van het feit dat alle (oppositie) stemmers gewoon de vrijheid hebben om te denken wat ze willen en zich door alle partijen te laten informeren, is het gewoon een feit dat de oppositiepartijen niet met een alternatief komen dat blijkbaar wel aanspreekt.

Van Der Plas kan je toch moeilijk als beleidsmaker zien (of ben ik nou aan het "hersenspoelen"?
Wie aanspreekt?

Als van der Plas of FvD met een voorstel komt. Wordt dat steevast weggestemd door het kartel inclusief de zogenaamde oppositiepartijen Groenslinks en Pvd-salonsocialisten.

Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid van de stemmers voor een fascistische overheid is. Ze zijn er lijkbaar wel ingeluisd met allerlei mooie campagnepraat. Maar als ze toch eens wisten waar dat kartel werkelijk voor staat. Dan zouden ze er niet op stemmen.
pi_207805066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:46 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Wie aanspreekt?

Als van der Plas of FvD met een voorstel komt. Wordt dat steevast weggestemd door het kartel inclusief de zogenaamde oppositiepartijen Groenslinks en Pvd-salonsocialisten.
Dat komt omdat die doorgaans niet met meer voorstellen komen dan schuimbekkend "NEXIT!" en "Grenzen dicht!" roepen.

Het beginpunt is meer bouwen, en dan zorgen dat er weer mobiliteit ontstaat op de hele woningmarkt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207805121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:28 schreef blomke het volgende:

[..]
Goede vragen, die zelfs ik niet kan beantwoorden. Jij wel?
Nope.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207805136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Ben je zelf bij. Maar inderdaad, alle wetten/regels en belastingen, zijn een rem op persoonlijke ontwikkeling.
Na, ben je zelf bij is wat mij betreft een stap te ver. Je kan bepaalde wet, regelgeving en bemoeienis niet tegenhouden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207805215
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:44 schreef laforest het volgende:

[..]
Dit is het echte probleem. Mensen wonen decennia lang in sociale huurwoningen. Daarom komt niks vrij.
Voor lage en tegenwoordig zelfs middeninkomens is er amper iets te koop in de grote steden. Tenzij je een partner krijgt die werkt dan ligt de wereld ineens voor je open.
https://www.rijksoverheid(...)le,middeninkomens%20(koop%20en%20huur).

Dit percentage zou veel hoger moeten liggen en niet een vaag streven moeten zijn maar een concrete doelstelling.
blablablabla
pi_207805228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Voor lage en tegenwoordig zelfs middeninkomens is er amper iets te koop in de grote steden. Tenzij je een partner krijgt die werkt dan ligt de wereld ineens voor je open.
https://www.rijksoverheid(...)le,middeninkomens%20(koop%20en%20huur).

Dit percentage zou veel hoger moeten liggen en niet een vaag streven moeten zijn maar een concrete doelstelling.
Heeft niks met de grote steden te maken. Ook in kleine kernen wordt het onbetaalbaar. Dorpen van 5-10k inwoners hier in de buurt: NIETS te koop onder de 3 ton. Voor starters is het niet meer op te brengen zonder hulp van ouders.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805287
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En hoe komt dat?
Die bieden geen sociale voorzieningen aan. En zeker geen voorrang op woningen. Uitkeringen zijn laag en daar kom je als niet-Portugees niet zomaar aan. Er valt voor asielzoekers gewoon niks te halen. En dus komen ze niet. Terwijl Portugal een linkse regering kent, en geen grenscontroles.

Wat Nederland doet gaat veel verder dan wat in die internationale verdragen staat. Voorrang op een woning is nogal een luxe, wat je nergens anders ter wereld ziet. Sterker nog, wat Utrecht deed met alleenrecht op woningen is helemaal uniek. Dit is echt het land van melk en honingpotten voor asielzoekers.
pi_207805298
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heeft niks met de grote steden te maken. Ook in kleine kernen wordt het onbetaalbaar. Dorpen van 5-10k inwoners hier in de buurt: NIETS te koop onder de 3 ton. Voor starters is het niet meer op te brengen zonder hulp van ouders.
Ik zeg grote steden maar bedoel natuurlijk de Randstad, omdat de meeste grote steden daarin liggen. In het Noorden koop je nog een rijtjeshuis voor anderhalve ton.

Een sociale huurwoning vinden zal daar ongetwijfeld ook minder problematisch zijn omdat er betaalbaar aanbod voldoende is.
blablablabla
pi_207805315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zeg grote steden maar bedoel natuurlijk de Randstad, omdat de meeste grote steden daarin liggen. In het Noorden koop je nog een rijtjeshuis voor anderhalve ton.

Een sociale huurwoning vinden zal daar ongetwijfeld ook minder problematisch zijn omdat er betaalbaar aanbod voldoende is.
Ook buiten de Randstad is het heel erg duur geworden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:46 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid van de stemmers voor een fascistische overheid is. Ze zijn er lijkbaar wel ingeluisd met allerlei mooie campagnepraat. Maar als ze toch eens wisten waar dat kartel werkelijk voor staat. Dan zouden ze er niet op stemmen.
Je bent:

1) Vooringenomen
2) De realiteit uit het oog verloren.

Fascisme is heel wat anders en wat de overheid doet wordt in het parlement gecontroleerd en geverifieerd.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook buiten de Randstad is het heel erg duur geworden.
Alsnog is daar (zeker in verhouding) op veel plekken nog prima te kopen.
blablablabla
pi_207805414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:00 schreef Elan het volgende:
Dit percentage zou veel hoger moeten liggen en niet een vaag streven moeten zijn maar een concrete doelstelling.
Zal best wel, en klinkt ook mooi en ambitieus, maar is gewoon onhaalbaar gezien de instroom, regelgeving en hoge grond-&bouwkosten.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:05 schreef Homey het volgende:
Die bieden geen sociale voorzieningen aan. En zeker geen voorrang op woningen. Uitkeringen zijn laag en daar kom je als niet-Portugees niet zomaar aan. Er valt voor asielzoekers gewoon niks te halen. En dus komen ze niet. Terwijl Portugal een linkse regering kent, en geen grenscontroles.
Denk steeds meer over emigratie naar Portugal.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Zal best wel, en klinkt ook mooi en ambitieus, maar is gewoon onhaalbaar gezien de instroom, regelgeving en hoge grond-&bouwkosten.
Die hoge grondprijzen zijn iets waaraan provincies en gemeentes een uitermate lucratief verdienmodel hebben verbonden. Zolang die corruptie hoogtij viert zal daar inderdaad niets aan veranderen ben ik bang.
blablablabla
pi_207805595
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Je bent:

1) Vooringenomen
2) De realiteit uit het oog verloren.

Fascisme is heel wat anders en wat de overheid doet wordt in het parlement gecontroleerd en geverifieerd.
Liegen tegen of verzwijgen voor de Kamer is onder de Rutte kabinetten doodnormaal geworden. Legio voorbeelden. Om maar niet te spreken over de rits aan wetten die ze er door willen drukken (ondanks zeer sterke tegengeluiden, tot aan de RvS aan toe) om meer controle over de burger uit te oefenen.

Deze kabinetten zijn echt alles behalve liberaal. Dat zijn ze alleen nog in economisch opzicht (dwz minder regels voor het grootbedrijf).
"Pools are perfect for holding water"
pi_207805629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Denk steeds meer over emigratie naar Portugal.
Want daar is het allemaal zo fantastisch geregeld?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805651
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:26 schreef probeer het volgende:
Deze kabinetten zijn echt alles behalve liberaal. Dat zijn ze alleen nog in economisch opzicht (dwz minder regels voor het grootbedrijf).
Nou, prima toch? Tijd dat we verder naar rechts-liberaal opschuiven zodat je als burger ook volledige vrijheid ondervindt. Niet dat ik problemen ervaar; maar ik ondervind juist overlast van mensen die niet met hun vrijheid kunnen omgaan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

Want daar is het allemaal zo fantastisch geregeld?
Ik regel m'n eigen zaakjes wel; al die referenties naar wat "een overheid" wel of niet doet/regelt/verbiedt vind ik voorbij gaan aan de eigen verantwoordelijkheid.

Maar als ik lees dat de overheid zich niet in de luren laat leggen door asielzoekers, EU-beleid en zwak/ziek/misselijk voelende uitkeringstrekkers, is dat wel een sterk pluspunt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou, prima toch? Tijd dat we verder naar rechts-liberaal opschuiven zodat je als burger ook volledige vrijheid ondervindt. Niet dat ik problemen ervaar; maar ik ondervind juist overlast van mensen die niet met hun vrijheid kunnen omgaan.
Definieer rechts-liberaal?
"Pools are perfect for holding water"
pi_207805678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik regel m'n eigen zaakjes wel; al die referenties naar wat "een overheid" wel of niet doet/regelt/verbiedt vind ik voorbij gaan aan de eigen verantwoordelijkheid.
Vind je het nou wel of niet prima wanneer de overheid niet liberaal zou zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 01-02-2023 14:46:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207805692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:32 schreef probeer het volgende:
Definieer rechts-liberaal?
Volledige vrijheid voor het individu op econimisch/sociaal/ethisch gebied. Niet dat het 100% mijn ideaal zou zijn (zoals ik al meldde: velen kunnen geen vrijheid aan), maar het liefst zou ik niets met een overheid te maken hebben.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:33 schreef probeer het volgende:
Vind je het nou wel of niet prima wanneer de overheid niet liberaal zou zijn?
Definieer liberaal.....ik leg dingen liever uit, dan ze in een containment begrip te vangen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207805744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Je bent:

1) Vooringenomen
2) De realiteit uit het oog verloren.

Fascisme is heel wat anders en wat de overheid doet wordt in het parlement gecontroleerd en geverifieerd.
Communisme is hetzelfde als fascisme.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')