abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2023 @ 10:02:13 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207760804
Hello. Ik overweeg om een e-ink tablet aan te schaffen, maar ik hik wel tegen de prijzen aan. Wie heeft al een e-ink tablet, en welke heb je? En vooral: hoe bevalt het?

De standaard optie is de remarkable 2, verkrijgbaar vanaf 349 euro. Maar dan moet er nog een pen en hoes bij dus totaal 500 euro met de goedkope opties, of 640 euro met de premium opties.

www.remarkable.com

Lenovo yoga paper is denk ik nog niet te krijgen in NL, 600 USD

https://goodereader.com/blog/product/lenovo-yoga-paper

Kobo Sage combineert een e-reader met e-ink, ook interessant omdat ik dan mogelijk meer ga lezen ipv browsen op mijn mobiel :+ .

https://www.google.com/am(...)n-schrijven/%3famp=1

Er zijn ook alternatieven met gewoon papier wat als een soort carbon digitaal doordrukt, maar dat lijkt me persoonlijk niks.

Of misschien moet ik wel gewoon kiezen voor een tablet die e-ink, e-reader en al het andere combineert. En ik mag graag Netflixen op een tablet als ik in bad lig :+ . Nog ff googelen, ik ben van Google en Android en ik ben nooit vrienden geworden met Apple.
Resistance is futile.
pi_207761751
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Ik heb zelf een Onyx Boox Note Air. Dat is een android eink device.
Je kunt apps downloaden in de play store van Google.
Het is een prima apparaat, maar de updates zijn niet frequent en soms maken de updates dingen kapot die voorheen wel werkten. De menu's zijn niet intuïtief waardoor het niet helemaal duidelijk is wat waarvoor dient. Uiteraard allemaal makkelijk op te zoeken, maar het is wel storend.

Qua schrijven werkt het wel heel fijn en makkelijk, maar ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik net zo lief op papier schrijf omdat ik papier niet aan hoef te zetten als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb hem twee jaar geleden aangeschaft omdat ik alles digitaal wilde doen, maar ik merk dat ik hem steeds minder vaak gebruik. Een notitieblok bladert voor mij toch even lekkerder door.
Voor gebruik als e-reader vind ik de kobo Libra een veel fijner formaat, dus daar gebruik ik boox note air ook niet voor.

Voor verdere info over e-ink apparaten zou ik je mydeepguide op youtube aanraden.

Lang verhaal kort:
Bedenk van tevoren goed wat de meerwaarde voor je zal zijn.
Hoewel het voor mij uiteindelijk niet is geworden wat ik ervan had verwacht, zijn anderen razend enthousiast.
Succes met je zoektocht!
  zondag 29 januari 2023 @ 11:23:38 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207761996
Ik haak even aan bij TS. Ik overweeg de Remarkable...

Mijn vriendin heeft een Bambook, maar dat vind ik nu net niets. Juist de digitale integratie van een Remarkable lijkt mij ideaal. Maar goedkopere/betere alternatieven zijn welkom :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 januari 2023 @ 12:59:04 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207763542
Bambook ligt hier ongebruikt in de kast. Teveel gedoe om elke keer schoon te maken.
Resistance is futile.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:08:51 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207763719
Ik wil een e-ink om notities makkelijk te digitaliseren en dat lijkt met de remarkable ook niet 1 druk op de knop te zijn.

Ik wil vergaderingen en notities eigenlijk naadloos in een nieuw document op kunnen slaan en dan ook direct op de juiste locatie in SharePoint/Teams.

Ik wil de actielijsten uit die meetings omzetten in een to-do list, waar ik dan buiten de meetings om ook aan toevoeg en wegstrepen.

Bovendien zou ik een boek willen schrijven met pen en papier.

Ik wil kunnen gummen in plaats van doorkrassen.

Ik wil digitaal kunnen brainstormen en direct op de juiste plek kunnen opslaan zonder tussenstap.

Ik zou wel handmatig in mijn digitale agenda willen schrijven.

Ik zou wel een geschreven boodschappenlijst willen bijhouden, en dat dan rechtstreeks toevoegen aan mijn app.

Ik wil ook wel wat meer lezen maar is bijzaak, kan ook de family Lenovo tablet daarvoor gebruiken.

Eigenlijk zou Microsoft zelf een device moeten ontwikkelen die integreert met hun software. Of is die er al?
Resistance is futile.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:09:07 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207763723
Ik heb vrij specifieke wensen *)
Resistance is futile.
  Spellchecker zondag 29 januari 2023 @ 14:42:35 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207765237
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:09 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vrij specifieke wensen *)
Alleen maar duidelijk ^O^
  zondag 29 januari 2023 @ 16:38:02 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207767068
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:09 schreef 22 het volgende:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Ik heb zelf een Onyx Boox Note Air. Dat is een android eink device.
Je kunt apps downloaden in de play store van Google.
Het is een prima apparaat, maar de updates zijn niet frequent en soms maken de updates dingen kapot die voorheen wel werkten. De menu's zijn niet intuïtief waardoor het niet helemaal duidelijk is wat waarvoor dient. Uiteraard allemaal makkelijk op te zoeken, maar het is wel storend.

Qua schrijven werkt het wel heel fijn en makkelijk, maar ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik net zo lief op papier schrijf omdat ik papier niet aan hoef te zetten als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb hem twee jaar geleden aangeschaft omdat ik alles digitaal wilde doen, maar ik merk dat ik hem steeds minder vaak gebruik. Een notitieblok bladert voor mij toch even lekkerder door.
Voor gebruik als e-reader vind ik de kobo Libra een veel fijner formaat, dus daar gebruik ik boox note air ook niet voor.

Voor verdere info over e-ink apparaten zou ik je mydeepguide op youtube aanraden.

Lang verhaal kort:
Bedenk van tevoren goed wat de meerwaarde voor je zal zijn.
Hoewel het voor mij uiteindelijk niet is geworden wat ik ervan had verwacht, zijn anderen razend enthousiast.
Succes met je zoektocht!
Die account op youtube is echt heel goed! _O_ ^O^ met zijn reviews kom ik er wel uit.

Tot dusver al geleerd dat Lenovo Yoga Paper op de westerse markt Smart Paper heet en de interface lijkt enorm op de remarkable. Benieuwd naar de prijsvergelijking.
Resistance is futile.
pi_207767837
E-ink is vooral handig voor documenten lezen en een lange batterijduur.

Ik snap niet zo waarom je geen iPad neemt, om eerlijk te zijn. Ja, behalve kosten, maar sluit een iPad niet beter aan bij je wensen?

Verder snap ik niet zo wat er zo anders aan is om een boodschappenlijstje te schrijven in plaats van te... typen.

En wat je wil is vooral veel integratie met apps, en laat dat nou geen sterke punt zijn van een e-ink: geen fijne refreshrate, dus weinig aandacht van appmakers. Ja, er draait Android op en je kunt apps installeren, maar of het fijn werkt met die lage refreshrates...
  zondag 29 januari 2023 @ 18:05:07 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207768227
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:38 schreef YStec het volgende:
E-ink is vooral handig voor documenten lezen en een lange batterijduur.

Ik snap niet zo waarom je geen iPad neemt, om eerlijk te zijn. Ja, behalve kosten, maar sluit een iPad niet beter aan bij je wensen?

Verder snap ik niet zo wat er zo anders aan is om een boodschappenlijstje te schrijven in plaats van te... typen.

En wat je wil is vooral veel integratie met apps, en laat dat nou geen sterke punt zijn van een e-ink: geen fijne refreshrate, dus weinig aandacht van appmakers. Ja, er draait Android op en je kunt apps installeren, maar of het fijn werkt met die lage refreshrates...
Ik ben niet van Apple. iPad zou ik echt nooit kopen. Maar dat de wensen niet helemaal compatibel zijn met het aanbod, is wel duidelijk :P .
Resistance is futile.
pi_207768311
Tweedehands kopen. Zijn van die dingen die vaak werkloos in een lade liggen. Meestal amper gebruikt.
  zondag 29 januari 2023 @ 19:24:36 #12
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207769169
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:38 schreef YStec het volgende:
E-ink is vooral handig voor documenten lezen en een lange batterijduur.

Ik snap niet zo waarom je geen iPad neemt, om eerlijk te zijn. Ja, behalve kosten, maar sluit een iPad niet beter aan bij je wensen?

Verder snap ik niet zo wat er zo anders aan is om een boodschappenlijstje te schrijven in plaats van te... typen.

En wat je wil is vooral veel integratie met apps, en laat dat nou geen sterke punt zijn van een e-ink: geen fijne refreshrate, dus weinig aandacht van appmakers. Ja, er draait Android op en je kunt apps installeren, maar of het fijn werkt met die lage refreshrates...
Wellicht niet voor boodschappenlijstjes, maar concepten uitschrijven/tekenen doe ik veel liever met een pen dan op een toetsenbord. Ik gebruik daarvoor een Rocketbook (volgens mij erg vergelijkbaar met de eerder genoemde Bambook). Het biedt het gemak van je gedachten op papier zetten met de mogelijkheden om het snel en goed digitaal verwerkt krijgen.
Als het uitvegen van de pagina's er voor zorgt dat TS het niet gebruikt is eInk wel een goede optie volgens mij. Een iPad (of andere tablet, hoewel de iPad imo de beste is) heeft toch een zekere mate van 'overhead' waar je met een simpel gefocust apparaat/oplossing geen last van hebt.
  zondag 29 januari 2023 @ 20:01:36 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207769658
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:10 schreef Ericr het volgende:
Tweedehands kopen. Zijn van die dingen die vaak werkloos in een lade liggen. Meestal amper gebruikt.
Ik ben idd marktplaats aan het afstruinen
Resistance is futile.
pi_207771118
Voor de zaken die jij ermee wilt doen is een tablet of minitablet misschien een beter idee?
Ik vind de integratie met digitaal opslaan nog niet zo geweldig bij mijn apparaat, maar dat kan ook komen omdat ik me er niet zoveel in verdiept heb.
Meestal wordt er een pdf gemaakt van een geschreven notitie en die kun je dan bekijken op de pc.
Als je bijvoorbeeld een boodschappenlijstje wilt maken zou ik todo gebruiken van microsoft.
Maar dat werkt niet met schrijven.
Schrijven in een digitale agenda zal misschien niet altijd kunnen. Ligt aan de ondersteuning en synchronisatiemogelijkheden. Dus voor je iets koopt....probeer uit te zoeken of wat je wilt ook mogelijk is.
  maandag 30 januari 2023 @ 07:09:38 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207773326
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:36 schreef 22 het volgende:
Voor de zaken die jij ermee wilt doen is een tablet of minitablet misschien een beter idee?
Ik vind de integratie met digitaal opslaan nog niet zo geweldig bij mijn apparaat, maar dat kan ook komen omdat ik me er niet zoveel in verdiept heb.
Meestal wordt er een pdf gemaakt van een geschreven notitie en die kun je dan bekijken op de pc.
Als je bijvoorbeeld een boodschappenlijstje wilt maken zou ik todo gebruiken van microsoft.
Maar dat werkt niet met schrijven.
Schrijven in een digitale agenda zal misschien niet altijd kunnen. Ligt aan de ondersteuning en synchronisatiemogelijkheden. Dus voor je iets koopt....probeer uit te zoeken of wat je wilt ook mogelijk is.
Welke heb je zelf?
Resistance is futile.
pi_207773404
quote:
Welke heb je zelf?
Staat eerder in dit topic vermeld.
Ik heb zelf een Onyx Boox Note Air.
pi_207780015
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:08 schreef Seven. het volgende:

Eigenlijk zou Microsoft zelf een device moeten ontwikkelen die integreert met hun software. Of is die er al?
Ja, een Surface Pro. Maar die is niet E-ink.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 30 januari 2023 @ 17:25:06 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207780824
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 07:36 schreef 22 het volgende:

[..]
Staat eerder in dit topic vermeld.
Ik heb zelf een Onyx Boox Note Air.
Oh lol sorry, had ff niet de 2 posts aan dezelfde user gelinkt.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Ja, een Surface Pro. Maar die is niet E-ink.
Ik zag het! Wel benieuwd hoe de schrijf ervaring daar op is.
Resistance is futile.
pi_207825320
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:25 schreef Seven. het volgende:

Ik zag het! Wel benieuwd hoe de schrijf ervaring daar op is.
Ik heb er wel eens mee gewerkt, maar vind het toch niks om overal notities op de kalken met een pen. Dan pak ik liever een notepadje en noteer daar alles. Remarkables heb ik amper nog aangeraakt, dus daar kan ik niet echt wat van zeggen. Gewoon goed proberen voordat je koopt met de tools die jij gebruikt en het liefst in de omgeving waar je hem in gebruikt. Met een of andere optimale demo opstelling weet je nog niets, want die heb je op de zaak niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:31:04 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208900131
Ik loop nog steeds te twijfelen :+
Resistance is futile.
  woensdag 26 april 2023 @ 22:50:53 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208916487
Morgen ga ik een Remarkable ophalen via Marktplaats.
Resistance is futile.
  zaterdag 29 april 2023 @ 21:04:49 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208946876
Fantastisch ding! Schrijft heel fijn, merk nu al dat ik heel snel geneigd ben om 'm erbij te pakken. In 2 dagen tijd al 3 documenten aangemaakt. Alleen nog ff goochelen met pairen want dat lukt nog niet (blijft hangen op login) dus ik zal eens met de FAQ's prutsen.
Resistance is futile.
  zondag 4 juni 2023 @ 17:58:32 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209400537
Ik gebruik 'm elke werkdag, alleen wel issues met convert notes to text en nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken.
Resistance is futile.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 juni 2023 @ 20:16:57 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_209402335
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:58 schreef Seven. het volgende:
Ik gebruik 'm elke werkdag, alleen wel issues met convert notes to text en nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken.
Gebruik je hem uiteindelijk ook om te lezen?
of is het echt dat je hem alleen als notitieblok gebruikt?

En als je hem gebruikt om te lezen, kun je ebooks met epub er op kwijt?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 4 juni 2023 @ 20:20:50 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209402391
quote:
99s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:16 schreef Nizno het volgende:

[..]
Gebruik je hem uiteindelijk ook om te lezen?
of is het echt dat je hem alleen als notitieblok gebruikt?

En als je hem gebruikt om te lezen, kun je ebooks met epub er op kwijt?
Ik gebruik 'm alleen als notitieblok tot zover.
Resistance is futile.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 4 juni 2023 @ 20:27:35 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_209402487
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik gebruik 'm alleen als notitieblok tot zover.
dan wacht ik je updates nog even af :)
Heb een BamBook achtige. Een paar pagina's met alle belangrijke info (klantnummers telefoonnummers voor nood van t werk, etc just in case dat mn ouders dingen moeten regelen staat gewoon alles er in.)
Makkelijk als er eens een nummer gewijzigd moet of een ander wachtwoord opgeschreven moet worden.

Daarnaast gebruik ik hem nu met het thuis werken ook als kladblok maar heb ik niet erg veel nodig dat ook omgezet zou moeten worden naar digitaal.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')