abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207843912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:53 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Als ik gewoon kijk bij de site van Collin staat deze er niet bij (aankomende investeringskansen).

Is bekend hoe dat zit?
Deze moet nog gepubliceerd worden. Gebeurd vaker. Mogelijk een linkje vanuit eigen netwerk.
pi_207844962
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:56 schreef Vioolblok het volgende:

[..]
Ik pas. Ik ben plaatselijk bekend en zou er nooit aan beginnen.
Daarnaast heb ik slechte ervaringen met bedrijven in dierbenodigdheden
Misschien doel je op de dierenvoeders bij KOM? De familie Ren*sink heten ze meen ik. Ik zat er niet in maar daar zijn vele pagina's over volgeschreven op Fok! Maar die kwamen meer uit het oosten van het land geloof ik en deze heer zit in Delft.
Pecunia non olet
pi_207845126
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
In de unit op nr. 8 heeft blijkbaar tussen september 2022 en heden een wijziging in de huurder plaatsgevonden.
https://www.eet.nu/hoofddorp/flame-on
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8

Dit is zo'n project waar ik het taxatieverslag zou willen inzien. Ik kan namelijk niet duidelijk krijgen of de taxatiewaardes een beetje reëel zijn.
De panden van No*Limi*t zijn begin augustus 2022 getaxeerd dus die waarden zullen sowieso al wel wat weggesmolten zijn. Toch zie ik wel wat punten die me aanspreken.
Voor deze man is het (een deel van) zijn oudedagsvoorziening en hij investeert niet als speculant maar als verhuurder voor een vaste inkomensstroom vanuit de B.V. Alle 5 panden zijn verhuurd wat sowieso al een mooie spreiding geeft. Met 8% en lage kosten is ons rendement aantrekkelijk denk ik. Ik heb geen verstand van taxeren maar op de plaatjes zie je een straatje met volop activiteit en een soort van o/g wat denk ik makkelijk opnieuw te verhuren is mocht dat nodig zijn of zelfs te verkopen.

Ik twijfel eigenlijk vooral tussen een enkele of dubbele inleg.Wat zijn de eventuele valkuilen hier, buiten een vrij hoge LTV.
Pecunia non olet
pi_207845793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze moet nog gepubliceerd worden. Gebeurd vaker. Mogelijk een linkje vanuit eigen netwerk.
Correct
pi_207847055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
De panden van No*Limi*t zijn begin augustus 2022 getaxeerd dus die waarden zullen sowieso al wel wat weggesmolten zijn. Toch zie ik wel wat punten die me aanspreken.
Voor deze man is het (een deel van) zijn oudedagsvoorziening en hij investeert niet als speculant maar als verhuurder voor een vaste inkomensstroom vanuit de B.V. Alle 5 panden zijn verhuurd wat sowieso al een mooie spreiding geeft. Met 8% en lage kosten is ons rendement aantrekkelijk denk ik. Ik heb geen verstand van taxeren maar op de plaatjes zie je een straatje met volop activiteit en een soort van o/g wat denk ik makkelijk opnieuw te verhuren is mocht dat nodig zijn of zelfs te verkopen.

Ik twijfel eigenlijk vooral tussen een enkele of dubbele inleg.Wat zijn de eventuele valkuilen hier, buiten een vrij hoge LTV.
Deze zin uit de pitch vind ik nogal cryptisch + de relatief hoge LTV voor deze lening en lage aflossing.
Heb ff zit googlen op Hanna & Hoofddorp. Diverse (adressen komen naar voren en ook de naam Hanna komt naar voren in diverse artikelen. Maar doet mij twijfelen en bij twijfel voorlopig ......... inhalen

De hoofdelijke aansprakelijkheid van de heer Hanna is op dit moment van morele waarde op basis van het vastgoed enkel in zijn vennootschap en het beschikbare vermogen dat hij in het buitenland heeft.

https://drimble.nl/bedrij(...)t-investment-bv.html

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 04-02-2023 17:16:53 ]
pi_207847273
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:49 schreef peterc het volgende:

[..]
Deze zin uit de pitch vind ik nogal cryptisch + de relatief hoge LTV voor deze lening en lage aflossing

De hoofdelijke aansprakelijkheid van de heer Hanna is op dit moment van morele waarde op basis van het vastgoed enkel in zijn vennootschap en het beschikbare vermogen dat hij in het buitenland heeft.

https://drimble.nl/bedrij(...)t-investment-bv.html
Prive is het een kale kip. Zakelijk is de lening materieel
pi_207848547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Prive is het een kale kip. Zakelijk is de lening materieel
Met de box3 belasting perikelen zijn er natuurlijk meer mensen die hun vermogen in een spaar/beleggins bv hebben en in prive redelijk kaal zijn.
pi_207848995
Ik ben crowdfunding aan het afbouwen. Te veel projecten met problemen.
Heb geinverteerd op diverse platforms.
pi_207849012
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Met de box3 belasting perikelen zijn er natuurlijk meer mensen die hun vermogen in een spaar/beleggins bv hebben en in prive redelijk kaal zijn.
Het is ook geen probleem.voir mij. Ik probeerde de cryptische tekst te omschrijven.
pi_207849057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:39 schreef RICK262 het volgende:
Ik ben crowdfunding aan het afbouwen. Te veel projecten met problemen.
Heb geinverteerd op diverse platforms.
Allereerst welkom hier.

Bij welke platforms heb je zoal geïnvesteerd en welke rendementen heb je hierbij gehaald?

Hoe lang ben je met crowdfinance bezig geweest?
pi_207849118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:39 schreef RICK262 het volgende:
Ik ben crowdfunding aan het afbouwen. Te veel projecten met problemen.
Heb geinverteerd op diverse platforms.
klopt maar wat is het alternatief? Ik heb al wel een behoorlijk bedrag voor 1 jr deposito tegen 3% via Raisin lopen maar om nou alles op depo's te zetten gaat me te ver. Bovendien is de inflatie veel hoger dan die 3%
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:09:42 #162
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207849376
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:10 schreef obligataire het volgende:
De panden van No*Limi*t zijn begin augustus 2022 getaxeerd dus die waarden zullen sowieso al wel wat weggesmolten zijn. Toch zie ik wel wat punten die me aanspreken.
Voor deze man is het (een deel van) zijn oudedagsvoorziening en hij investeert niet als speculant maar als verhuurder voor een vaste inkomensstroom vanuit de B.V. Alle 5 panden zijn verhuurd wat sowieso al een mooie spreiding geeft. Met 8% en lage kosten is ons rendement aantrekkelijk denk ik. Ik heb geen verstand van taxeren maar op de plaatjes zie je een straatje met volop activiteit en een soort van o/g wat denk ik makkelijk opnieuw te verhuren is mocht dat nodig zijn of zelfs te verkopen.

Ik twijfel eigenlijk vooral tussen een enkele of dubbele inleg.Wat zijn de eventuele valkuilen hier, buiten een vrij hoge LTV.
Ik weet niet of dit nu direct een valkuil is Obli, maar als ik via de Drimble link zie welke bestuurder daar vorig jaar 22-4 uit functie is getreden. Over hem valt er genoeg te vinden op internet.
Ik neem aan dat dit bij Collin is meegewogen en er beoordeeld is dat dit niet van negatieve invloed op dit project is.
pi_207849495
Ik heb vanaf het begin in 2013 geinvesteerd bij Geld voor elkaar, KOM, Voor de
Groei en All 4 funding. Gemiddeld heb ik bij 1 op de 3 projecten een probleem,
dit resulteert in een risicopremie van 3%, waardoor er netto tussen rond de
3% overblijft.
Als alternatief zie ik op dit de rabocertificaten. Ik heb deze al 10 jaar en
tot op heden is er altijd 6,5% betaald.
Het voordeel is dat ik de rabocertificaten altijd kan verkopen; crowdfundleningen
niet. Dit is wel lekker in een snel veranderende omgeving wat betreft
belastingen en geopolitiek.
pi_207849531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 08:38 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? Ziet er op de eerste plaats niet aftans uit, prima voor een kleine zelfstandige waar altijd vraag naar is. Daarnaast een perceel van een kleine 500m2 in bebouwde omgeving, mocht het aftikken ofzo. Gaat altijd ¤150.000 opleveren, alleen voor de grond al.
Hopelijk zit er wel een schone-grond-verklaring bij de taxatie. Op streetview is te ziet dat het vroeger een garage met tankstation was.
pi_207849891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:09 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit nu direct een valkuil is Obli, maar als ik via de Drimble link zie welke bestuurder daar vorig jaar 22-4 uit functie is getreden. Over hem valt er genoeg te vinden op internet.
Ik neem aan dat dit bij Collin is meegewogen en er beoordeeld is dat dit niet van negatieve invloed op dit project is.
In principe niks mis met 1e hypo & pandjes. Maar privé kale kip - alles in de toko - vermogen buitenland - +bovenstaand - zal er formeel niks mis zijn.....maar ik laat deze lopen
pi_207849971
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:18 schreef RICK262 het volgende:
Ik heb vanaf het begin in 2013 geinvesteerd bij Geld voor elkaar, KOM, Voor de
Groei en All 4 funding. Gemiddeld heb ik bij 1 op de 3 projecten een probleem,
dit resulteert in een risicopremie van 3%, waardoor er netto tussen rond de
3% overblijft.
Als alternatief zie ik op dit de rabocertificaten. Ik heb deze al 10 jaar en
tot op heden is er altijd 6,5% betaald.
Het voordeel is dat ik de rabocertificaten altijd kan verkopen; crowdfundleningen
niet. Dit is wel lekker in een snel veranderende omgeving wat betreft
belastingen en geopolitiek.
dit soort financiële produkten zijn niet vergelijkbaar met crowdfunding. Inderdaad kan je die certificaten altijd verkopen maar tegen welke koers? Het kan wel goed passen in een beleggingsmix van allerlei assets
pi_207850468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:18 schreef RICK262 het volgende:
Ik heb vanaf het begin in 2013 geinvesteerd bij Geld voor elkaar, KOM, Voor de
Groei en All 4 funding. Gemiddeld heb ik bij 1 op de 3 projecten een probleem,
dit resulteert in een risicopremie van 3%, waardoor er netto tussen rond de
3% overblijft.
Als alternatief zie ik op dit de rabocertificaten. Ik heb deze al 10 jaar en
tot op heden is er altijd 6,5% betaald.
Het voordeel is dat ik de rabocertificaten altijd kan verkopen; crowdfundleningen
niet. Dit is wel lekker in een snel veranderende omgeving wat betreft
belastingen en geopolitiek.
Je hebt natuurlijk een punt dat crowdfunding behoorlijke risico's met zich mee kan brengen. Een op de drie projecten met problemen is misschien helaas net de pech van verkeerde projecten uitkiezen want zelfs bij KOM is niet één op de drie projecten in de problemen of erger. Meelezen hier op het forum kan vaak al een positieve impuls geven aan het kiezen van betere projecten.

Het alternatief, certificaten van de Rabobank, is natuurlijk niet risicoloos. Je hebt bijvoorbeeld koersfluctuaties en altijd verkopen kan ook niet, bijvoorbeeld in 2020 werd de handel stilgelegd door grote onzekerheden in de "pandemie". De Rabobank kan ook op elk gewenst moment, zoals ze dat in 2021 hebben gedaan, de uitkeringen verlagen of opschorten.

Ikzelf pak een enkele keer (minder dan voorheen) een interessant crowdfundproject mee. Vooral omdat ik het leuk vind om hier op het forum meningen van anderen te zien en soms uit te wisselen, pitchen te beoordelen en kijken of mijn financieel inzicht nog goed werkt om mijzelf voor grote investeringsblunders te behoeden. Uiteraard beleg ik daarnaast vooral ook in aandelen, trackers, ETF's, goud en zelfs bescheiden in Bitcoin en Etherium. Je kunt mijns inziens het best kiezen voor spreiding en ik zou, als goedbedoeld advies, mij ook goed op de hoogte stellen van de risico's die er aan Rabocertificaten zitten.
pi_207850833
@mike79_n

Het is niet zo dat alleen rabocertificaten heb.
Ik heb daarnaast nog diverse aandelen en ik
schrijf regelmatig opties.
pi_207853856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:09 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit nu direct een valkuil is Obli, maar als ik via de Drimble link zie welke bestuurder daar vorig jaar 22-4 uit functie is getreden. Over hem valt er genoeg te vinden op internet.
Ik neem aan dat dit bij Collin is meegewogen en er beoordeeld is dat dit niet van negatieve invloed op dit project is.
Slik....dat is toch een valkuil om u tegen te zeggen. Ik zag de naam Gaby wel staan maar dacht dat het zijn echtgenote of zo was. Ik krijg spontaan een vermoeden waarom er nog geen lening op die 2 panden zat.

Toch is me iets niet helemaal duidelijk. Zijn voornaam begint met H. maar dat zou eerder duiden op die sterrenkapper, zijn broer (las ik). Maar die heeft dan weer niets met de autowereld...

[ Bericht 19% gewijzigd door obligataire op 04-02-2023 21:47:26 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 4 februari 2023 @ 22:26:42 #170
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207855219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef obligataire het volgende:
Toch is me iets niet helemaal duidelijk. Zijn voornaam begint met H. maar dat zou eerder duiden op die sterrenkapper, zijn broer (las ik). Maar die heeft dan weer niets met de autowereld...

Nee, klopt. Dat snap ik ook niet helemaal. Omdat er staat dat leningnemer H. zijn hele werkzame leven in de autobranche actief is geweest, heb ik me nog even afgevraagd of leningnemer dan wellicht de vader is van de sterrenkapper H. en de hier genoemde G.
Maar ik heb helemaal geen zin om dit verder nog uit te zoeken, voor mij is dit een 'no go', al zou er 25% rente betaald worden.
pi_207855370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Slik....dat is toch een valkuil om u tegen te zeggen. Ik zag de naam Gaby wel staan maar dacht dat het zijn echtgenote of zo was. Ik krijg spontaan een vermoeden waarom er nog geen lening op die 2 panden zat.

Toch is me iets niet helemaal duidelijk. Zijn voornaam begint met H. maar dat zou eerder duiden op die sterrenkapper, zijn broer (las ik). Maar die heeft dan weer niets met de autowereld...
H. is geboren in 1952 en is dus 71 jaar. Zijn zoons zijn tweeling Gaby en Raby (39 jaar oud en beiden veroordeeld witwassen ed. en ex-bestuurders van de bv) en Hanni (35 jaar oud en de sterrenkapper).

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 05-02-2023 08:24:55 ]
pi_207856220
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
H. is geboren in 1952 en is dus 71 jaar. Zijn zoons zijn tweeling Gaby en Raby (39 jaar oud en beiden veroordeeld witwassen ed. en ex-bestuurders van de bv) en Hani (35 jaar oud en de sterrenkapper).
Goede research gedaan. Was van plan om deze mee te nemen, maar nav deze berichten sla ik over. Dank.
  zondag 5 februari 2023 @ 07:51:18 #173
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207859644
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:06 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Goede research gedaan. Was van plan om deze mee te nemen, maar nav deze berichten sla ik over. Dank.
Dank allen voor het uitzoeken.
Voor mij helder. Investering ingetrokken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207859964
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 07:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dank allen voor het uitzoeken.
Voor mij helder. Investering ingetrokken.
Hier idem, dank voor het delen van alle overwegingen.
  zondag 5 februari 2023 @ 11:03:39 #175
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207861443
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 09:06 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Hier idem, dank voor het delen van alle overwegingen.
Staat nog niet officieel open. Ben benieuwd of Collin nog wat doet met deze ophef.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207861685
GVE: Zeeuwse evenementen netjes alles afgelost. Helden! Toen Corona kwam was ik bang dat ik erop zou moeten afboeken.

Ook Keurslager Enzo heeft het project afgerond.
pi_207862120
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:19 schreef Crowdyfunder het volgende:
GVE: Zeeuwse evenementen netjes alles afgelost. Helden! Toen Corona kwam was ik bang dat ik erop zou moeten afboeken.

Ook Keurslager Enzo heeft het project afgerond.
vwb CCF Hoofddorp, formeel kun je de vader de activiteiten van zijn nageslacht niet aanrekenen maar ongewenste neveneffecten geeft het dus wel. Plus stel je misschien de onterechte vraag of omtrent de bestemming van de ¤ die opgehaald worden. In basis is project niet verkeerd maar toch teveel rumoer eromheen.

GVE 24955 Schuitenberg II van Lex incl de 3 mnd extra voor herfinan afgerond, ook OKE
pi_207864216
quote:
12s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:42 schreef peterc het volgende:

[..]
Plus stel je misschien de onterechte vraag of omtrent de bestemming van de ¤ die opgehaald worden. In basis is project niet verkeerd maar toch teveel rumoer eromheen.
Precies dit.
pi_207864445
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:03 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Staat nog niet officieel open. Ben benieuwd of Collin nog wat doet met deze ophef.
Collin leest hier goed mee en zullen vast actie ondernemen als ze dit, na het project opnieuw bekeken te hebben, nodig vinden.

Daarnaast heeft de notaris hierin misschien ook nog een controlerende taak.
pi_207864647
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Collin leest hier goed mee en zullen vast actie ondernemen als ze dit, na het project opnieuw bekeken te hebben, nodig vinden.

Daarnaast heeft de notaris hierin misschien ook nog een controlerende taak.
Ik was voornemens deze mee te nemen sla nu over. Wil geen gedoe. Er zijn genoeg aardige andere projecten.
pi_207869166
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 23:06 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Goede research gedaan. Was van plan om deze mee te nemen, maar nav deze berichten sla ik over. Dank.
Idem
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207875802
Goedemorgen, na zon 3 jaar te hebben meegelezen,waarvoor heel veel dank voor alle info, dacht ik laat ik ook eens een keer registreren dan kan ik ook eens reageren. Krijg net een mailtje van b*r de rgnbg over aflossing over 2 weken. Stomme vraag maar deze lening heeft nu zon 6 jaar geduurd. Moet daar niet een beetje rente bij dan volgens artikel 5.4 van het contract? 7.5% staat er over het nog openstaande bedrag.. welnu er is lang niet afgelost dus het bedrag staat nog steeds open.kom project trouwens..:(:(

[ Bericht 2% gewijzigd door Geldstrooier op 06-02-2023 10:21:00 (Aanvulling platform) ]
pi_207876093
-

[ Bericht 99% gewijzigd door postkoetspoetser op 06-02-2023 11:00:03 ]
pi_207876140
CCF pandje Den Bosch open / meegenomen / 61% now
Postkoetspoetser, jammer, wilde net de nw CCF pitch gaan lezen / misschien DM berichtje / dank

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 06-02-2023 11:10:02 ]
pi_207876181
quote:
12s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:03 schreef peterc het volgende:
CCF pandje Den Bosch open / meegenomen / 61% now
Dank, meegenomen.

quote:
  maandag 6 februari 2023 @ 11:13:08 #186
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207876219
CRE vorige week betaalverzoek gekregen voor Aparthotel Frankfurt I

Vandaag de e-mail:
Investeren is nu direct mogelijk t/m het streefbedrag van de propositie.

Die hebben ze dus kennelijk ook (nog) niet vol gekregen. Voor dit project 6,5% rente, misschien gaat hen dit toch nog lukken.

Project Houten I blijft muurvast op 95% staan. Dat is ook geen wonder met maar 5,25% rente

[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 06-02-2023 13:39:17 ]
pi_207876234
CCF H*me B*ke B.V. / ¤1,5 mln funding / 2e hypotheek / met investeringslink

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207876244
quote:
12s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:03 schreef peterc het volgende:
CCF pandje Den Bosch open / meegenomen / 61% now
Postkoetspoetser, jammer, wilde net de nw CCF pitch gaan lezen / misschien DM berichtje / dank
Ook Den Bosch meegenomen, geld doorgerold van de familie Witwas, meest logische bestemming nu.

Weet nog steeds niet wat er mis mis met de dierenshop, voldoet aan de meeste criteria voor investering, ook recencies op internet zijn overwegend posifief. (EDIT: er zitten ook een paar heel negatieve tussen zie ik nu) Rendement is niet vet met 5.8% netto.

Leuk huisje, veel water en groen in de nabijheid. Beetje groene oase niet ver van Rotterdam. Wel hoge gasrekening denk ik O-)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-02-2023 11:26:57 ]
Pecunia non olet
pi_207877152
ik heb even navraag gedaan bij Collin. Niet G. H*nna maar H. H*nna is de debiteur.
De vader acteert los van de zoon.
Gaby H staat hier los van.
O.b.v. bovenstaande én de zekerheden heroverweeg ik ten positieve mijn inleg.

72 jarige vader is debiteur , niet zo'n G*by .
pi_207877354
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 12:14 schreef Jaco078 het volgende:
ik heb even navraag gedaan bij Collin. Niet G. H*nna maar H. H*nna is de debiteur.
De vader acteert los van de zoon.
Gaby H staat hier los van.
O.b.v. bovenstaande én de zekerheden heroverweeg ik ten positieve mijn inleg.

72 jarige vader is debiteur , niet zo'n G*by .
Dat was toch al bekend?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Slik....dat is toch een valkuil om u tegen te zeggen. Ik zag de naam Gaby wel staan maar dacht dat het zijn echtgenote of zo was. Ik krijg spontaan een vermoeden waarom er nog geen lening op die 2 panden zat.

Toch is me iets niet helemaal duidelijk. Zijn voornaam begint met H. maar dat zou eerder duiden op die sterrenkapper, zijn broer (las ik). Maar die heeft dan weer niets met de autowereld...
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:26 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, klopt. Dat snap ik ook niet helemaal. Omdat er staat dat leningnemer H. zijn hele werkzame leven in de autobranche actief is geweest, heb ik me nog even afgevraagd of leningnemer dan wellicht de vader is van de sterrenkapper H. en de hier genoemde G.
Maar ik heb helemaal geen zin om dit verder nog uit te zoeken, voor mij is dit een 'no go', al zou er 25% rente betaald worden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 22:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
H. is geboren in 1952 en is dus 71 jaar. Zijn zoons zijn tweeling Gaby en Raby (39 jaar oud en beiden veroordeeld witwassen ed. en ex-bestuurders van de bv) en Hanni (35 jaar oud en de sterrenkapper).
G. is in het verleden wel geruime tijd bestuurder geweest van de bv. In het verleden zijn er wel banden geweest met de panden en de bv.
quote:
Openbare publicaties over No Limit Investment B.V.
Per 14-5-2014 is Bestuurder Gaby Hanna in functie getreden.
Per 22-4-2022 is Bestuurder Gaby Hanna uit functie getreden.


[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 06-02-2023 12:34:22 ]
pi_207878008
zie mijn eerder post //
vwb CCF Hoofddorp, formeel kun je de vader de activiteiten van zijn nageslacht niet aanrekenen maar ongewenste neveneffecten geeft het dus wel.


Dan is het om je persoonlijke afweging te maken. Wel of niet invest in dit project. In basis niet verkeerd maar wat doe je met het rumoer eromheen. Ieders keuze. ik laat hem voorbij gaan mede om de - lage aflossing - vermogen buitenland - privé "kale kip" - alles in de toko en ook toch wat om het rumoer
  maandag 6 februari 2023 @ 13:14:48 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207878024
quote:
12s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:13 schreef peterc het volgende:
zie mijn eerder post //
vwb CCF Hoofddorp, formeel kun je de vader de activiteiten van zijn nageslacht niet aanrekenen maar ongewenste neveneffecten geeft het dus wel.


Dan is het om je persoonlijke afweging te maken. Wel of niet invest in dit project. In basis niet verkeerd maar wat doe je met het rumoer eromheen. Ieders keuze. ik laat hem voorbij gaan mede om de - lage aflossing - vermogen buitenland - privé "kale kip" - alles in de toko en ook toch wat om het rumoer
Heb ingetrokken en dat blijft zo.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207878971
quote:
12s.gif Op maandag 6 februari 2023 13:13 schreef peterc het volgende:
zie mijn eerder post //
vwb CCF Hoofddorp, formeel kun je de vader de activiteiten van zijn nageslacht niet aanrekenen maar ongewenste neveneffecten geeft het dus wel.


Dan is het om je persoonlijke afweging te maken. Wel of niet invest in dit project. In basis niet verkeerd maar wat doe je met het rumoer eromheen. Ieders keuze. ik laat hem voorbij gaan mede om de - lage aflossing - vermogen buitenland - privé "kale kip" - alles in de toko en ook toch wat om het rumoer
Ooit zal het project geherfinancierd moeten worden (want zoals je al zegt, de aflossing is laag), en dan loop je waarschijnlijk aan tegen het gegeven dat de naam 'besmet' is. Dus ja aan wie moet de hete aardappel t.z.t. worden doorgeschoven. Niet aan een bank dus dan wordt de spoeling dun.
Pecunia non olet
  maandag 6 februari 2023 @ 15:32:15 #194
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207879866
CRE Verzorgingshuis Beieren is inmiddels terugbetaald.
pi_207885220
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:14 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF H*me B*ke B.V. / ¤1,5 mln funding / 2e hypotheek / met investeringslink

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze loopt wel heel snel vol. Had ik niet verwacht. Flink bedrag, geen eerste hypotheekrecht. Lijkt mij toch wel een project met aardig wat risico's.
  maandag 6 februari 2023 @ 20:41:20 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207885253
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:39 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Deze loopt wel heel snel vol. Had ik niet verwacht. Flink bedrag, geen eerste hypotheekrecht. Lijkt mij toch wel een project met aardig wat risico's.
Maar wel prima rente.
pi_207886453
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:39 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Deze loopt wel heel snel vol. Had ik niet verwacht. Flink bedrag, geen eerste hypotheekrecht. Lijkt mij toch wel een project met aardig wat risico's.
Het jaar 2022: een verlies uit gewone activiteit van 1,6 mio. Gecamoufleerd door het o/g in de boeken op te krikken.
Om een indicatie te geven waar ze deze lening van 1,8 mio voor nodig hebben.

Maar 2023 wordt uiteraard fantástisch :) En de mooiste bloempjes bloeien langs het ravijn. Helaas heb ik hoogtevrees :)


Ik moest een klein beetje denken aan de case van (wijlen) de cruise club. Een beetje naief om te denken dat je van een verliestoko iets moois kunt maken.
Pecunia non olet
pi_207887425
De woning van Gary op SiG heeft wel een renteverhoging nodig. Of zal hij niet de volledige financiering nodig hebben omdat de woning al op naam staat?
pi_207887607
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:40 schreef KrekelJapie het volgende:
De woning van Gary op SiG heeft wel een renteverhoging nodig. Of zal hij niet de volledige financiering nodig hebben omdat de woning al op naam staat?
Als hij minder leent wil ik best meedoen. 350K in 1A bijvoorbeeld. Dan hoeft wat mij betreft de rente niet omhoog. De huidige 510K vind ik gewoon te veel voor 1A voor dit object.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 07:29:23 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207889039
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:39 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Deze loopt wel heel snel vol. Had ik niet verwacht. Flink bedrag, geen eerste hypotheekrecht. Lijkt mij toch wel een project met aardig wat risico's.
Voor 9,5%/jaar + 1% extra op het einde zijn er zat die een "gokje" wagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeghomaar op 07-02-2023 09:16:52 ]
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')