abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207738694
Onlangs is mijn moeder overleden.
Ik heb moeite met mijn emoties/rouwen.
Ik heb maandenlang in de zorg modus gestaan,alles automatisch op adrenaline gedaan,nu is alles voorbij en afgehandeld, en ben ik totaal ingestort, logisch echter ik heb zo'n moeite om mijn emoties te uiten,soms lig ik uren apathisch op de bank,kan ik niet huilen, dan heb ik weer herbelevingen boosheid,breek ik al als iemand iets aardigs zegt dan heb ik weer last van huilbuien en wil ik de boel kort en klein slaan.
Ik heb een bipolaire stoornis dat is natuurlijk ook niet bevoordelijk.
Is dit herkenbaar voor iemand? Tips om er beter mee om te gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lost22 op 28-01-2023 19:18:00 ]
pi_207738971
Heb je psychologische hulp?
pi_207739051
Heb je psychologische hulp?
[/quote]
In de vorm van de huisarts bij mij thuis,wel extra medicijnen om tot rust te komen
pi_207739076
Ga met een psycholoog praten. Heeft mij ook ontzettend geholpen toen mijn moeder stierf (hersentumoren, voor het geval het je helpt om dat te weten).

Toen mijn vader 3 jaar geleden onverwachts stierf heb ik het niet gedaan. Ik weet achteraf niet helemaal zeker of dat wel de juiste beslissing was.

Baat het niet, dan schaadt het niet. In ieder geval begrijpt een psycholoog je, wat bij de mensen in jouw omgeving vaak niet zo is. Troost moet je natuurlijk niet van een psycholoog verwachten, daar zijn dan wel die mensen in jouw omgeving weer beter voor geschikt.

Je kan aan je huisarts een doorverwijzing vragen.

Edit:

Iedereen heeft goede en slechte momenten in zijn leven. Niet schamen om in een echt slecht moment met een psycholoog te gaan praten, hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door RetepV op 27-01-2023 20:39:07 ]
pi_207739204
Dit topic openen is al een goede stap O+
Je hebt in survivalmodus voor je moeder gezorgd en nu moet je alle zorg voor jezelf die je daarbij gemist hebt inhalen.
Laat je emoties er zijn, praat er over hoeveel je wilt als dat goed voelt, schrijf een brief aan je moeder of aan jezelf.
Goed eten, goed slapen, probeer verdovende middelen te laten staan, haal een frisse neus.
Het word beter maar het kost tijd O+
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207740261
zelfde meegemaakt onlangs.
leven is kut, groetjes
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207742890
@Doug-Hefferman ik kan nog geen pb sturen
pi_207750004
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:09 schreef Lost22 het volgende:
Onlangs is mijn moeder overleden.
Ik heb moeite met mijn emoties/rouwen.
Ik heb maandenlang in de zorg modus gestaan,alles automatisch op adrenaline gedaan,nu is alles voorbij en afgehandeld, en ben ik totaal ingestort, logisch echter ik heb zo'n moeite om mijn emoties te uiten,soms lig ik uren apathisch op de bank,kan ik niet huilen, dan heb ik weer herbelevingen boosheid,breek ik al als iemand iets aardigs zegt dan heb ik weer last van huilbuien en wil ik de boel kort en klein slaan.
Ik heb een bipolair stoornis dat is natuurlijk ook niet bevoordeling.
Is dit herkenbaar voor iemand? Tips om er beter mee om te gaan?
Dit is geen probleem wat men hier op Fok wel even op gaat lossen. Het beste zoek je professionele hulp hiervoor.
pi_207750506
@Halcon dat vraag ik ook niet toch? Het beste reageer je niet.
pi_207750513
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:01 schreef Lost22 het volgende:
@:Halcon dat vraag ik ook niet toch? Het beste reageer je niet.
Dat bepaal ik zelf wel.
pi_207750736
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:36 schreef Speedfight het volgende:
Dit topic openen is al een goede stap O+
Dank je wel,gedeelde smart..😉

[ Bericht 3% gewijzigd door Lost22 op 28-01-2023 19:31:09 ]
pi_207750812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 01:30 schreef Lost22 het volgende:
@:Doug-Hefferman ik kan nog geen pb sturen
Stuur maar een DM/PM als het wel kan en je er behoefte aan hebt
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207750957
Eerste en beste tip die ik kan geven, neem contact op met je psycholoog en als je die niet hebt regel dan 1tje via je dokter... het is altijd fijn om je hart te kunnen luchten! :Y
Just say hi!
pi_208056498
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 20:36 schreef Speedfight het volgende:
Dit topic openen is al een goede stap O+
Je hebt in survivalmodus voor je moeder gezorgd en nu moet je alle zorg voor jezelf die je daarbij gemist hebt inhalen.
Laat je emoties er zijn, praat er over hoeveel je wilt als dat goed voelt, schrijf een brief aan je moeder of aan jezelf.
Goed eten, goed slapen, probeer verdovende middelen te laten staan, haal een frisse neus.
Het word beter maar het kost tijd O+
Dit lijkt mij logischer dan naar een psycholoog stappen voor iets wat heel normaal is na een moeilijk verlies.

Heb het bij mijn moeder en mn oma toen ook gezien, die brak ook een week of 2 na het overlijden en maandelange zorg.

Rust pakken, erop uit, praten met vrienden en familie en een vakantie hebben toen geholpen
pi_208056509
Hier nog een bipolair persoontje: probeer begeleiding te vinden :) AL is het maar via een praktijk ondersteuner van de huisarts. Praten en delen is wat helpt. Medicijnen is leuk, maar onderdrukt wat eruit moet.
Die medicijnen heb je natuurlijk ook nodig, blijven slikken!, maar ook goede gesprekken. Je trauma's uiten. Mantelzorg, overlijden en alles erna is heel traumatiserend, dat moet je niet opkroppen.

Sterkte en een dikke knufel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_208112231
Sterkte
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')