abonnement Unibet Coolblue
pi_207837906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:39 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hebben jullie een goed geisoleerd huis..
Ja, maar als je zelfs de tv van je buren hoort moet je huis wel heel slecht geïsoleerd zijn.

Overigens, als ik moet boren dan geef ik dat op voorhand wel even aan bij de buren. Ze hebben een klein kind wat overdag ook wel eens wil slapen. En dan is met een klopboor in de muur rammen niet zo’n succes :P

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2023 20:44:45 ]
pi_207837919
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:25 schreef Inbox het volgende:
Ik ben een verschrikkelijke buur, want de rechter heeft geoordeeld dat ik mn huis uitgezet mocht worden wegens overlast.

Geen van de buren geeft echter aan overlwst te hebben ervaren. Op één buur na, die al jaren verhuisd is en die overlast ervoer door het geluid van mn aquariumpomp, boren, stofzuigen, ruzies, gooien met dueren en weet ik veel wat.

Mja, die buren hadden zelfs overlast van ons toen we niet eens thuis waren en de politie zei zelfs 'u hoort dingen die er niet zijn'daarover.


Enige wat wel waar was: er is een keer snachts gestofzuigd. Er was een glas omgevallen snachts, 1000 stukjes naast het bed en geen bezem aanwezig dus 2m2 gestofzuigd.

Zelf weleens 'overlast' van mn boven buren. Harde rapmuziek, of een tv die net iets te hard aanstond. Daarvoor geldt: leven en laten leven! dus nooit melding overgemaakt. Was ook vaak na uurtje ofzo weer afgelopen.

Alleen voor de rechter was ik een overlastgever. Lang leve ds rechtspraak! Voor mn echte buren was ik een goede buur die ze gerust konden aanspreken ald er wat was. Kwam dan ook bij meerdere over de vloer voor klusjes. Wasmachine repareren, lamp ophangen, dat soort dingen dus.
Misschien heeft het lopen zwaaien met een knuppel nadat iemand jouw rondslingerende rotzooi op wilde ruimen er iets mee te maken?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:50:04 #53
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207838051
Ik heb een gezin bestaande uit drie generaties van Curaçao als buren gehad, het was feest of oorlog en als het eens stil was hoorde je alleen het tikken van Dominostenen op een campingtafeltje.

Ik heb toen weinig boodschappen hoeven doen omdat ik er altijd wel op kon rekenen dat ik 3-4 dagen in de week wel een complete maaltijd kreeg aangeboden.

Ze zijn later uit huis gezet omdat de oma van de familie een wietkwekerij op zolder had.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_207838100
Mijn buurman wil per se de auto pal voor de deur parkeren, het is dwangmatig gedrag van hem. Ik kan dat goed zien omdat mijn woonkamer op één hoog zit, ik heb dus helikopter view. Zodra ik naar buiten kijk, zie ik het hele tafereel.

Als de auto niet pal voor de deur staat, dan staat de buurman buiten in de deuropening als een stokstaartje te posten. Zodra de plek vrij is, komt hij in actie.

Ik zie zijn vrouw letterlijk alleen buiten wanneer zij even het parkeerplekje bezet moet houden, tot de buurman dan de auto gehaald heeft. Als zijn vrouw er niet is, probeer hij soms omstanders te mobiliseren.

Wanneer de auto er vervolgens staat gaat hij vervolgens meerdere malen per avond niet bestaande spullen uit de auto halen, puur om te controleren of er niks mis is (denk ik).

Het betekent natuurlijk dat ik letterlijk nooit voor de deur kan parkeren, ik heb er natuurlijk nooit iets van gezegd en dat maakt mij natuurlijk tot een goede buur.

Ik loop overigens liever wat verder, dan dat ik het observeren van dit ziekelijke gedrag zou moeten missen.
pi_207838161
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Misschien heeft het lopen zwaaien met een knuppel nadat iemand jouw rondslingerende rotzooi op wilde ruimen er iets mee te maken?
Die 'rondslingerende rotzooi' was niemand tot last en stond keurig aan de kant. Iedereen kon er gewoon langs, ook met de fiets aan de hand.
Enkel voor de complexbeheerder die 2x in de week 20 seconden per keer in de kelderruimte was ter controle was het een probleem.

Alles van 16 jaar huren werd me kwalijk genomen. Waaronder dus de bovengenoemde overlast van 10 jaar terug. Heel frappant, want de opvolgende buren hebben nooit overlast ondervonden van me.

Nooit gezwaaid met de knuppel overigens. Daar moet ik , al is get maar voor de vorm, nof aangifte van doen wegens laster en valse verklaring want dat is een pertinente leugen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Inbox op 03-02-2023 21:00:40 ]
pi_207838232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:39 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hebben jullie een goed geisoleerd huis..
Of geen onderburen, of een stille robot.

In ieder geval geen redelijk gehorige woning ;)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:59:11 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207838244
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:54 schreef Inbox het volgende:

[..]
Die 'rondslingerende rotzooi' was niemand tot last. Enkel voor de complexbeheerder die 2x in de week 20 seconden per keer in de kelderruimte was.

Alles van 16 jaar huren werd me kwalijk genomen. Waaronder dus de bovengenoemde overlast van 10 jaar terug. Heel frappant, want de opvolgende buren hebben nooit overlast ondervonden van me.

Nooit gezwaaid met de knuppel overigens. Daar moet ik , al is get maar voor de vorm, nof aangifte van doen wegens laster en valse verklaring want dat is een pertinente leugen.
Waar woon je nu eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207838318
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar woon je nu eigenlijk?
Als dit geen neuke wordt !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_207838431
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 20:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar woon je nu eigenlijk?
Momenteel bij mn vader, maar officieel in de daklozenpvang.

Komt allemaal wel weer goed. Heb nog 2 lopende inschrijvingen van bijna 20 jaar dus in principe kan ik binnen een week een andere huurwoning hebben. Had al een woning gevonden voor ik ontruimd werd, maar die is ingetrokken nadat ik het woordje ontruiming liet vallen telefonisch.

Verhuurdersverklaring heeft ook overlast aangevinkt staan en schrijft dat ik voldoe aan tweedekans regeling. Handgeschreven.

Nieuwe verhuurder was niet eens bereid te kijken naar burenverklaringen.

Van de 7 buren verklaren er 5 op papier geen overlast te hebben ervaren. Plus daarbij een verklaring van een reeds verhuisde onderbuur met hetzelfde verhaal.
De andere 2 verklaren hetzelfde, maar willen dat niet op papier zetten voor me. Bel ze, en ook zij zullen verklaren dat er geen sprake is van overlast in welke vorm dan ook. Maar ja, die rechter hè?

De overlast betreft dan eigenlijk het niet vrij houden van een vluchtroute. Echt heel gevaarlijk, zo'n fiets die niemand in de wrg staat

Wat mij het meest steekt in dat hele verhaal dat diezelfde verhuurder 10 euro moet besparen door in de keldergangen zelf geen rookmelder op te hangen, maar wel in het portiek en in de woningen zelf.


Vraag me ook af wat er veiliger is: een ebike in de kelderbox of eentje erbuiten.

In geval van kortsluiting acht ik de kans groter dat de zooi affikt als er een ebike in de kelderbox staat, dan buiten de kelderbox. In de kelderbox is ie moeilijker te verwijderen, heeft ie meer kans andere spullen te doen ontbranden.

Mja, maakt allemaal niet uit.. want die ebike stond wél binnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Inbox op 03-02-2023 21:22:43 ]
  vrijdag 3 februari 2023 @ 21:26:30 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207838758
Fijn dat je pa er wel voor je is in deze situatie, hopelijk verbetert het snel voor je
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207838980
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:26 schreef Molo het volgende:
Fijn dat je pa er wel voor je is in deze situatie, hopelijk verbetert het snel voor je
Nieuwe woning zou top zijn geweest. 92m2 voor mezelf. Energiezuinig. Vrij uitzicht over kerkplein/parkje. Goede ligging. Echt mooie huisje was het.

Ik ga gewoon voor de kers op de taart en wil mn 19 jaar inschrijving volledig benutten. Dus ik wacht rustig af op een andere woning waarvan ik denk 'oeh! Die wil ik!'.


Alleen, het wordt lastig wat beters dan die woning te vinden :( dus daarom baal ik zo van die hele verhuurdersverklaring en houding van de nieuwe verhuurder. Sterker nog, ik ben dr nog gewoon kwaad om. Het is weer een bevestiging geweest van iets waar ik steeds vaker denk 'kap er gewoon mee' en dan heb ik hrt over eerlijk zijn. Krijg meer en mwer het idee dat je beter gewoon een keiharde leugenaar kan zijn dan eerlijk te zijn in deze maatschappij ;(
pi_207841116
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nieuwe woning zou top zijn geweest. 92m2 voor mezelf. Energiezuinig. Vrij uitzicht over kerkplein/parkje. Goede ligging. Echt mooie huisje was het.

Ik ga gewoon voor de kers op de taart en wil mn 19 jaar inschrijving volledig benutten. Dus ik wacht rustig af op een andere woning waarvan ik denk 'oeh! Die wil ik!'.

Alleen, het wordt lastig wat beters dan die woning te vinden :( dus daarom baal ik zo van die hele verhuurdersverklaring en houding van de nieuwe verhuurder. Sterker nog, ik ben dr nog gewoon kwaad om. Het is weer een bevestiging geweest van iets waar ik steeds vaker denk 'kap er gewoon mee' en dan heb ik hrt over eerlijk zijn. Krijg meer en mwer het idee dat je beter gewoon een keiharde leugenaar kan zijn dan eerlijk te zijn in deze maatschappij ;(
*; komt wel goed schatje
Ik zwaai naar dieren.
pi_207842238
Goed...nee?
Slecht...nee?

Tbh I dunno. Ben zelden thuis, heb totaal geen contact met mijn buren en ik heb zo mijn dagen dat ik vollop muziek aan het draaien ben tot diep in de nacht. Ik heb nooit een klacht gehad en mochten ze ooit voor mijn deur staan dan zet ik hem ook meteen zachter.
With all due respect. F*ck you, Sir!
  maandag 6 februari 2023 @ 13:48:54 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207878471
Voor zover we weten hebben de buren geen last van ons. We zijn niet heel luidruchtig, maar kijken 's avonds laat (rond 11 uur) nog wat TV, dus we vragen regelmatig of de buren er last van hebben of zich op een andere manier storen, maar ze geven altijd niks te horen. Vorige week een airco laten installeren in onze slaapkamer en daar kwam wat geboor bij kijken natuurlijk, dus vooraf even gecheckt bij de buren of de datum die bij ons was voorgesteld ook bij hun goed uit kwam. Buurman heeft nog wel eens nachtdienst namelijk; en slaapt dan 's ochtends.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207887966
We hebben een hond waar ik op elke tijdstip van de dag wel mee kan spelen, met daarbij het nodige geblaf en bijkomende herrie. Soms 's ochtends vroeg soms 's avonds laat.

Nu zijn er sinds kort twee huizen verderop mensen komen wonen die ook een hond hebben. Als die hond blaft hoor ik het nog in ons huis. Zette me wat aan het denken hoe veel last de buren dan af en toe van ons hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')