abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207733430
quote:
Een deel van de Tweede Kamer is kritisch over de arrestatie van leden van Extinction Rebellion. Gisteren hield de politie zes klimaatactivisten van die beweging aan op verdenking van opruiing. De zes hadden opgeroepen om morgen naar een klimaatbetoging te gaan en mee te doen aan een blokkade van de Utrechtsebaan in Den Haag.

Volgens het Openbaar Ministerie zal dat een gevaarlijke en ontwrichtende blokkade zijn. De zes werden gisterochtend opgepakt en aan het eind van de middag vrijgelaten, maar ze kregen een gebiedsverbod voor de Utrechtsebaan.

'Ongelijke behandeling'

Niet alleen linkse oppositiepartijen zetten vraagtekens bij de arrestaties, maar ook regeringspartij D66 heeft kritiek. Volgens Kamerlid Dekker van die partij zijn mensen gearresteerd nog voordat ze iets hebben gedaan. Ze vindt dat schokkend: "We leven in een democratisch land waar je overal mag demonstreren, zelfs onaangekondigd, dus ze hebben wat mij betreft niks fout gedaan", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal

Volgens fractievoorzitter Teunissen van de Partij voor de Dieren lijkt er sprake te zijn van ongelijke behandeling van boeren en klimaatactivisten: "Het kan niet zo zijn dat er aan de ene kant een demonstratie is waarbij trekkers de weg overgaan die worden gefaciliteerd door de politie en dat aan de andere kant vreedzame demonstranten worden opgepakt nog voordat ze een weg hebben geblokkeerd. Het demonstratierecht staat op het spel."

GroenLinks stelde gisteren Kamervragen over de kwestie. Volgens de Kamerleden Ellemeet en Kröger staat "preventief aanhouden" op gespannen voet met de vrijheid van demonstratie. GroenLinks vindt de handelwijze van de politie intimiderend.Bron.
Ondanks dat ik zelf vrij progressief ben kan ik nooit zoveel met zulke cherrypicking. Als je het onterecht vind dat dezze lui opgepakt worden, omdat boeren ook op de snelweg mogen demonstreren, maak je dan ook hard voor de blokkeerfriezen.

Als je zoals VVD het terecht vind dat deze mensen van extintion rebellion opgepakt worden, wees dan ook streng voor de boeren.
pi_207733473
Ze zouden allemaal opgepakt moeten worden. Het enige wat je laat zien met het blokkeren van een snelweg oid is dat je het nog steeds niets snapt en denkt dat jou doel belangrijker is dan degene die er last van hebben.
Je kunt in dit land prima demonstreren zonder dit soort "ludieke acties".
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207733485
Het verbaast mij dat de kamer kritisch is en niet kritisch was met de boeren en de wappies. Blijkbaar is demonstreren alleen een recht als het strookt met je politieke agenda en die van lobbyisten in een kapitalisme-democratie.
pi_207733486
Ach aan de andere kant mochten BLM, anti racisme en klimaat demonstraties wel tijdens corona tijd, en de rest van de demonstraties, die makkelijk te herkennen zijn want ze passen niet in de linkse straatjes, werden verboden. Nu zijn die 6 man opgepakt, maar ik mis ook de dagelijks praatprogramma's die het blokkeren van een snelweg als terroristische daad bestempelen en het dagelijkse nieuws over de vervolging. Hier zijn mensen opgepakt die deden aan opruiing en aangaven een straat te bezetten, iets wat wel degelijk verboden is. De boeren hebben gewoon een dag geprikt om langzaam naar Den Haag te rijden, dat is toch een tikkeltje verschillend naar mijn mening. De boeren waren ook met duizenden, die pak je niet snel op, net zoals die duizenden niet zijn opgepakt nadat ze Hamburg hebben gesloopt en dagen hebben bezet waar zelfs de nooddiensten nog niet eens de stad konden betreden, daar heb ik al dat links politieke volk nooit over gehoord, misschien omdat ze er zelf aan meededen?

Links populisme en wederom een tweedeling proberen te creëren, daar zijn ze goed in.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:32:01 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207733507
quote:
Volgens Kamerlid Dekker van die partij zijn mensen gearresteerd nog voordat ze iets hebben gedaan. Ze vindt dat schokkend:
Vertelt u dat eens aan uw collega’s in de gemeente Den Haag. Die boycotten een politicus al de drie jaar dat hij op zijn proces moest wachten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207733513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:28 schreef vipergts het volgende:
Ze zouden allemaal opgepakt moeten worden. Het enige wat je laat zien met het blokkeren van een snelweg oid is dat je het nog steeds niets snapt en denkt dat jou doel belangrijker is dan degene die er last van hebben.
Je kunt in dit land prima demonstreren zonder dit soort "ludieke acties".
Van mij mag het allemaal wat ludieker rechtsom of linksom of ik het ermee eens ben of niet. We moeten niet zoals landen in het Oosten worden waar je wordt opgepakt voor elke scheet op basis van "opruiing".

Liggen daarnaast nog meer dan duizend verkrachtingszaken op de plank, kunnen ze zich mee bezig houden. Maar het OM is meer bezig met zelfprOMotie met zaken als die van Johan Derksen of Willem Engel.
pi_207733518
Tuurlijk zijn de progressieve partijen boos. Die terroristen zijn een verlengstuk van hun.
pi_207733531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:33 schreef ReplaR het volgende:
Tuurlijk zijn de progressieve partijen boos. Die terroristen zijn een verlengstuk van hun.
Terroristen?
pi_207733542
Als de politie hun taak had gedaan met de boeren dan was deze discussie er niet.

Ze hadden betonblokken moeten neerzetten bij alle op en afritten en het leger moeten inschakelen om 1 voor 1 de trekkers af te voeren. Ophalen kan weer met boete en afvoerkosten.
Maar ja... Dat is allemaal zogenaamd moeilijk en deze demonstranten oppakken niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:33 schreef Bouti het volgende:

[..]

Liggen daarnaast nog meer dan duizend verkrachtingszaken op de plank, kunnen ze zich mee bezig houden. Maar het OM is meer bezig met zelfprOMotie met zaken als die van Johan Derksen of Willem Engel.
Dat een zaak met 22000 aangiftes behandeld wordt lijkt mij hoe dan ook een goed idee.
pi_207733549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:33 schreef Bouti het volgende:

[..]
Van mij mag het allemaal wat ludieker rechtsom of linksom of ik het ermee eens ben of niet. We moeten niet zoals landen in het Oosten worden waar je wordt opgepakt voor elke scheet op basis van "opruiing".

Liggen daarnaast nog meer dan duizend verkrachtingszaken op de plank, kunnen ze zich mee bezig houden. Maar het OM is meer bezig met zelfprOMotie met zaken als die van Johan Derksen of Willem Engel.
Dat vond ik ook totdat die kutboeren een schoolreisje van kinderen verpestte en ze werden afgescheept met een raketje. Niet eens een nieuw uit betalen, nee een raketje want ons ding is belangrijker.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207733577
quote:
"We leven in een democratisch land waar je overal mag demonstreren, zelfs onaangekondigd, dus ze hebben wat mij betreft niks fout gedaan"
Politie grijpt in bij verboden ‘complot’-demonstratie op de Dam

Demonstratie boven A4 verboden door burgemeester: 'Kan levensgevaarlijke situaties opleveren'

Willem Engel voor één opruiende oproep veroordeeld

Duizenden deelnemers aan verboden corona-demonstratie Amsterdam

Verbod demonstratie Pegida in Eindhoven

Burgemeester Enschede verbiedt demonstratie supporters FC Utrecht

Overal waar je kijkt, de lijst is oneindig. Overal verboden voor te demonstreren, allemaal onderwerpen waar links tegen acteert, maar nooit kamer vragen, nooit ophef, nee een tweedeling creëren daar zijn ze goed in. Kapot schamen moet je je als je op zulke partijen stemt en dan wat hypocriet andere partijen beschuldigd van het creëren van een tweedeling in deze maatschappij. Dat volk doet er even hard aan mee. En nee, ik ben het ook niet eens met de reden waarom sommige demonstreren, vooral niet die types zoals Willem Engel, maar waar ik nog een grotere hekel aan heb is de hypocrisie bij onze politici en hun stemvee.
pi_207733612
De politie doet tegenwoordig wel heel erg weinig moeite om hun partijdigheid te verbloemen. Inmiddels zijn ze verworden tot de knokploeg ten dienste van het grootkapitaal. En daar behoort de agrarische industrie vanzelfsprekend ook toe. Als je aan de goede kant staat (boeren) mag je alles en krijg je hoogstens een vriendelijk de-escalerend gesprek. Als je aan de verkeerde kant staat (klimaatactivisten) komen ze je al inelkaar schoppen voordat je iets hebt gedaan.
pi_207733618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als de politie hun taak had gedaan met de boeren dan was deze discussie er niet.

Ze hadden betonblokken moeten neerzetten bij alle op en afritten en het leger moeten inschakelen om 1 voor 1 de trekkers af te voeren. Ophalen kan weer met boete en afvoerkosten.
Maar ja... Dat is allemaal zogenaamd moeilijk en deze demonstranten oppakken niet.
1000+ boeren vs 6 klimaatroepers? Weet niet of je bekend met met onze politiemacht maar 1000+ man oppakken gaat moeilijk worden. Maar ik weet nog wel een andere leuke vergelijking, je kan je vast wel alle ophef herinneren over het geweld, naroepen etc. tegen de KOZP demonstranten. Ach gut wat erg, dagen ging het erover in de media, het waren rechts-extremisten, gewelddadig en nazi's omdat het recht van demonstreren in gevaar kwam. Hoe stil is het altijd na één van de vele Pegida demonstraties waar tegenstanders met honderden tegelijk de Pegida demonstranten gewelddadig belagen.
pi_207733650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
1000+ boeren vs 6 klimaatroepers? Weet niet of je bekend met met onze politiemacht maar 1000+ man oppakken gaat moeilijk worden. Maar ik weet nog wel een andere leuke vergelijking, je kan je vast wel alle ophef herinneren over het geweld, naroepen etc. tegen de KOZP demonstranten. Ach gut wat erg, dagen ging het erover in de media, het waren rechts-extremisten, gewelddadig en nazi's omdat het recht van demonstreren in gevaar kwam. Hoe stil is het altijd na één van de vele Pegida demonstraties waar tegenstanders met honderden tegelijk de Pegida demonstranten gewelddadig belagen.
Het gaat erom dat je demonstraties gelijk moet behandelen.
Betonblokken neerzetten kost niet zoveel. Die haal je pas weg nadat het leger alle trekkers heeft afgevoerd, ook al duurt dit dagen/weken.

Dit gaat over de regering en demonstranten niet over particulieren tegen particulieren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733667
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:44 schreef Farenji het volgende:
De politie doet tegenwoordig wel heel erg weinig moeite om hun partijdigheid te verbloemen. Inmiddels zijn ze verworden tot de knokploeg ten dienste van het grootkapitaal. En daar behoort de agrarische industrie vanzelfsprekend ook toe. Als je aan de goede kant staat (boeren) mag je alles en krijg je hoogstens een vriendelijk de-escalerend gesprek. Als je aan de verkeerde kant staat (klimaatactivisten) komen ze je al inelkaar schoppen voordat je iets hebt gedaan.
Prima verwoord .
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207733727
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:44 schreef Farenji het volgende:
De politie doet tegenwoordig wel heel erg weinig moeite om hun partijdigheid te verbloemen. Inmiddels zijn ze verworden tot de knokploeg ten dienste van het grootkapitaal. En daar behoort de agrarische industrie vanzelfsprekend ook toe. Als je aan de goede kant staat (boeren) mag je alles en krijg je hoogstens een vriendelijk de-escalerend gesprek. Als je aan de verkeerde kant staat (klimaatactivisten) komen ze je al inelkaar schoppen voordat je iets hebt gedaan.
Dat hele de-escaleren is ook een grote farce. Als je niet tegen de consequenties kan van handhaven kan je net zo goed de politie opdoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733745
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:44 schreef Farenji het volgende:
De politie doet tegenwoordig wel heel erg weinig moeite om hun partijdigheid te verbloemen. Inmiddels zijn ze verworden tot de knokploeg ten dienste van het grootkapitaal. En daar behoort de agrarische industrie vanzelfsprekend ook toe. Als je aan de goede kant staat (boeren) mag je alles en krijg je hoogstens een vriendelijk de-escalerend gesprek. Als je aan de verkeerde kant staat (klimaatactivisten) komen ze je al inelkaar schoppen voordat je iets hebt gedaan.
Wat een onzin. Ik kan me nog een 16 jarige boer herinneren waar zonder dat hij enige bedreiging vormde gericht op werd geschoten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_207733767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ik kan me nog een 16 jarige boer herinneren waar zonder dat hij enige bedreiging vormde gericht op werd geschoten.
Als ik een agent zou zijn zou ik die agent kunnen zijn die dit deed.
Ik zou het nog geen dag als agent volhouden zonder aangeklaagd te worden.
Daarom ben ik het maar niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat een zaak met 22000 aangiftes behandeld wordt lijkt mij hoe dan ook een goed idee.
Klinkt als populisme. Al was ik het wel ermee eens toen het Wilders betrof.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:36 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat vond ik ook totdat die kutboeren een schoolreisje van kinderen verpestte en ze werden afgescheept met een raketje. Niet eens een nieuw uit betalen, nee een raketje want ons ding is belangrijker.
Nou nou een schoolreisje. Het doet mij denken aan waarom mensen VVD stemmen en de Toeslagenaffaire kon gebeuren onder Rutte. Boeren raken misschien hun levenswerk kwijt wat soms decennia in de familie heeft gezeten maar stop de persen van het AD want schoolreisje ging niet door. Of van die mensen die klagen dat ze niet verder hun reis kunnen vervolgen als er iemand voor de trein is gesprongen.
pi_207733812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
1000+ boeren vs 6 klimaatroepers? Weet niet of je bekend met met onze politiemacht maar 1000+ man oppakken gaat moeilijk worden. Maar ik weet nog wel een andere leuke vergelijking, je kan je vast wel alle ophef herinneren over het geweld, naroepen etc. tegen de KOZP demonstranten. Ach gut wat erg, dagen ging het erover in de media, het waren rechts-extremisten, gewelddadig en nazi's omdat het recht van demonstreren in gevaar kwam. Hoe stil is het altijd na één van de vele Pegida demonstraties waar tegenstanders met honderden tegelijk de Pegida demonstranten gewelddadig belagen.
Dat de strijd tegen het stigmatiseren van raciale eigenschappen lijkt mij toch niet 1 op 1 vergelijkbaat met het uitsluiten van één der grote wereldsgodsdiensten.

Ik zie in ieder geval grotere verschillen tussen gelijke behandeling en uitsluiting enerzijds als tussen de blokkeerfriezen en extinsion rebellion anderzijds.
pi_207733834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ik kan me nog een 16 jarige boer herinneren waar zonder dat hij enige bedreiging vormde gericht op werd geschoten.
Was dat die figuur die met zijn trekker recht op een politiewagen in leek te rijden?
pi_207733891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:57 schreef Bouti het volgende:

[..]
Klinkt als populisme. Al was ik het wel ermee eens toen het Wilders betrof.
[/quote]
Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest. Bron: wikipedia[quote]
Vraag mij, ook zonder definitie, aan wat er populistisch is aan een massale aangifte door rechters te laten behandelen. Volgens mij staat het iedereen vrij om aangifte te doen en ook om anderen te vinden die deze zorgen delen. Het is aan de rechter om te beoordelen of zo'n aangifte terecht is.

Dat een aangifte en daarmee een mogelijke veroordeling nadelig kan zijn voor de verdachte is zeker waar, maar volgens mij wordt hier bij en veroordeling altiid rekening mee gehouden en kun je je anders nog beroepen op smaad
pi_207733903
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Was dat die figuur die met zijn trekker recht op een politiewagen in leek te rijden?
Ja, hij kwam er nog goed vanaf
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:57 schreef Bouti het volgende:

[..]
Klinkt als populisme. Al was ik het wel ermee eens toen het Wilders betrof.
[..]
Nou nou een schoolreisje. Het doet mij denken aan waarom mensen VVD stemmen en de Toeslagenaffaire kon gebeuren onder Rutte. Boeren raken misschien hun levenswerk kwijt wat soms decennia in de familie heeft gezeten maar stop de persen van het AD want schoolreisje ging niet door. Of van die mensen die klagen dat ze niet verder hun reis kunnen vervolgen als er iemand voor de trein is gesprongen.
Allebei de klachten zijn volledig terecht omdat iemand anders dat verpest waar je als slachtoffer niks mee te maken hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207733966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest. Bron: wikipedia
quote:
Vraag mij, ook zonder definitie, aan wat er populistisch is aan een massale aangifte door rechters te laten behandelen. Volgens mij staat het iedereen vrij om aangifte te doen en ook om anderen te vinden die deze zorgen delen. Het is aan de rechter om te beoordelen of zo'n aangifte terecht is.

Dat een aangifte en daarmee een mogelijke veroordeling nadelig kan zijn voor de verdachte is zeker waar, maar volgens mij wordt hier bij en veroordeling altijd rekening mee gehouden en kun je je anders nog beroepen op smaad
Het OM is meer bezig met zelfprOMotie met politiserende zaken als die van Derksen, De Mos, Wilders, Engel, etc terwijl ze zich beter bezig kunnen houden met echte zaken zoals de verkrachtingszaken die al jaren op de plank liggen. In het geval van Engel heeft de man die de aangiftes heeft verzameld toegegeven dat het doel is om Engel zijn mond te laten houden. Het betreft hier populisme omdat er mensen zijn dit doel graag zien.
pi_207733980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Allebei de klachten zijn volledig terecht omdat iemand anders dat verpest waar je als slachtoffer niks mee te maken hebt.
Een schoolreisje dat niet doorgaat vergelijken met je levenswerk verloren zien gaan, de vergelijking gaat mij te mank.
pi_207733993
Ik zou D66 en Groenlinks nog wel een horen als er doden zouden vallen doordat er auto's op demonstranten klappen.
pi_207733994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:14 schreef Bouti het volgende:

[..]
Een schoolreisje dat niet doorgaat vergelijken met je levenswerk verloren zien gaan, de vergelijking gaat mij te mank.
Mijniet, want beiden staan los van elkaar. Als ik ruzie krijg met mijn buurman kan ik ook niet een willekeurige fietser van zijn fiets slaan. Die fietser zal het terecht niet accepteren. Bij de politie is het afwachten, want die de-escaleren alleen maar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207734011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:15 schreef Dutchguy het volgende:
Ik zou D66 en Groenlinks nog wel een horen als er doden zouden vallen doordat er auto's op demonstranten klappen.
Daarom hebben de demonstranten het vooraf aangekondigd. Politie kan dan de weg afsluiten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207734039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:14 schreef Bouti het volgende:

[..]
Een schoolreisje dat niet doorgaat vergelijken met je levenswerk verloren zien gaan, de vergelijking gaat mij te mank.
Die kinderen denken daar heel anders over denk ik.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207734147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:12 schreef Bouti het volgende:

[..]
Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest. Bron: wikipedia
[..]
Het OM is meer bezig met zelfprOMotie met politiserende zaken als die van Derksen, De Mos, Wilders, Engel, etc terwijl ze zich beter bezig kunnen houden met echte zaken zoals de verkrachtingszaken die al jaren op de plank liggen. In het geval van Engel heeft de man die de aangiftes heeft verzameld toegegeven dat het doel is om Engel zijn mond te laten houden. Het betreft hier populisme omdat er mensen zijn dit doel graag zien.
De discussie over populistisch of niet komen we denk ik niet uit, want ik zie dit niet zoals jou. Als je nu zegt dat ze rechtzaken doen die aandacht vestigen op het OM dan kan ik met je mee gaan. Maar met de elite tegen het volk opzetten heeft dit volgens mij weinig te maken.

Het OM is de enige instantie die mensen voor een mogelijk strafbaar feit voor de strafrechter kan dagen. In het geval van 22.000 aangiftes lijkt mij het best gezond dat dit OM zijn werk doet. Sterker nog Engel werd zelfs veroordeeld voor 1 van de 5 ten laste gelegde zaken namelijk voor het uitnodigen van mensen bij verboden demonstraties die eerder uit de hand liepen. Voor de rest is hij vrijgesproken en derhalve heeft het OM niks gedaan met de wens om Engel monddood te maken. Sterker nog de rechter beslist.
pi_207734153
Het OM heeft er zelf voor gekozen om deze discussie politiek te kleuren door een bepaalde groep wel op te pakken en een andere groep niet. Dat is hen zeker aan te rekenen.

Het mag niet, het is verboden. Handel daar in alle gevallen ook naar dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207734211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:36 schreef Nielsch het volgende:
Het OM heeft er zelf voor gekozen om deze discussie politiek te kleuren door een bepaalde groep wel op te pakken en een andere groep niet. Dat is hen zeker aan te rekenen.

Het mag niet, het is verboden. Handel daar in alle gevallen ook naar dan.
Dit en sinds wanneer is het aan de kamerleden om ons strafrecht te bekritiseren en ondermijnen? Volgens mij hebben we dat al eeuwen gescheiden, met een duidelijke reden.
pi_207734215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar met de elite tegen het volk opzetten heeft dit volgens mij weinig te maken.
Ze zetten het volk op tegen dit soort "zondebokken"
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
Het OM is de enige instantie die mensen voor een mogelijk strafbaar feit voor de strafrechter kan dagen. In het geval van 22.000 aangiftes lijkt mij het best gezond dat dit OM zijn werk doet. Sterker nog Engel werd zelfs veroordeeld voor 1 van de 5 ten laste gelegde zaken namelijk voor het uitnodigen van mensen bij verboden demonstraties die eerder uit de hand liepen. Voor de rest is hij vrijgesproken en derhalve heeft het OM niks gedaan met de wens om Engel monddood te maken. Sterker nog de rechter beslist.
Dat wist ik nog niet. Dat Engel is vrijgesproken betekent niet dat het hem niks doet. Ook het OM moet naar eer en geweten iemand vervolgen en zo'n zaak kan heel wat teweeg brengen als gedaagde omdat je toch jezelf moet verdedigen. Dat Derksen werd onderzocht voor een delict van decennia geleden zonder vermeende slachtoffers doet afbreuk aan het Openbaar Ministerie. Die mankracht kon gebruikt worden voor echte verkrachtingszaken, maar goed daar kan geen zondebok uit worden gemaakt of promotie uit.
pi_207734365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De discussie over populistisch of niet komen we denk ik niet uit, want ik zie dit niet zoals jou. Als je nu zegt dat ze rechtzaken doen die aandacht vestigen op het OM dan kan ik met je mee gaan. Maar met de elite tegen het volk opzetten heeft dit volgens mij weinig te maken.

Het OM is de enige instantie die mensen voor een mogelijk strafbaar feit voor de strafrechter kan dagen. In het geval van 22.000 aangiftes lijkt mij het best gezond dat dit OM zijn werk doet. Sterker nog Engel werd zelfs veroordeeld voor 1 van de 5 ten laste gelegde zaken namelijk voor het uitnodigen van mensen bij verboden demonstraties die eerder uit de hand liepen. Voor de rest is hij vrijgesproken en derhalve heeft het OM niks gedaan met de wens om Engel monddood te maken. Sterker nog de rechter beslist.
Hoezo zou het aantal aangiftes iets mogen uitmaken? De democratie zit hem in de betreffende wet, de strafbepaling. Het OM moet die gelijk voor iedereen toepassen, aangifte doet daarbij op zich niet terzake, dat dient alleen maar om politie en OM op de hoogte te stellen van dat er een strafbaar feit is gepleegd.

De positie van het OM is in Nederland niet goed geregeld. Het staat niet los genoeg van de politiek om als staande magistratuur te functioneren, en het heeft met het opportuniteitsbeginsel en de gronden daarvoor teveel beslissingsruimte voor een vervolgingsmonopolist. Het is teveel een procespartij om aan waarheidsvinding te doen, maar de rechter laat dat toch grotendeels aan politie en het OM over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207734401
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Was dat die figuur die met zijn trekker recht op een politiewagen in leek te rijden?
Nee. Dat was het verweer van de politie maar iedereen zonder stront in de ogen zal al direct dat dat quatsch was en inmiddels is ook het OM die mening toegedaan.

Dat jij dan nog steeds vast blijft houden aan een achterhaald en weerlegd verweer verrast dan weer niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:07:42 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207734443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo zou het aantal aangiftes iets mogen uitmaken? De democratie zit hem in de betreffende wet, de strafbepaling. Het OM moet die gelijk voor iedereen toepassen, aangifte doet daarbij op zich niet terzake, dat dient alleen maar om politie en OM op de hoogte te stellen van dat er een strafbaar feit is gepleegd.

De positie van het OM is in Nederland niet goed geregeld. Het staat niet los genoeg van de politiek om als staande magistratuur te functioneren, en het heeft met het opportuniteitsbeginsel en de gronden daarvoor teveel beslissingsruimte voor een vervolgingsmonopolist. Het is teveel een procespartij om aan waarheidsvinding te doen, maar de rechter laat dat toch grotendeels aan politie en het OM over.
Er is in ieder geval een schijn van willekeur. En dan druk ik me nog gematigd uit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207734468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo zou het aantal aangiftes iets mogen uitmaken? De democratie zit hem in de betreffende wet, de strafbepaling. Het OM moet die gelijk voor iedereen toepassen, aangifte doet daarbij op zich niet terzake, dat dient alleen maar om politie en OM op de hoogte te stellen van dat er een strafbaar feit is gepleegd.

De positie van het OM is in Nederland niet goed geregeld. Het staat niet los genoeg van de politiek om als staande magistratuur te functioneren, en het heeft met het opportuniteitsbeginsel en de gronden daarvoor teveel beslissingsruimte voor een vervolgingsmonopolist. Het is teveel een procespartij om aan waarheidsvinding te doen, maar de rechter laat dat toch grotendeels aan politie en het OM over.
Wat een mooi repliek. Ik weet niet genoeg van de positie van het OM in Nederland om je repliek te dienen. Wel lijkt mij nog steeds dat het aantal aangiftes mee mogen wegen in het overgaan tot mogelijke aanklagen, mits de rest alsnog goed gewogen wordt.
pi_207734470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit en sinds wanneer is het aan de kamerleden om ons strafrecht te bekritiseren en ondermijnen? Volgens mij hebben we dat al eeuwen gescheiden, met een duidelijke reden.
De minister van Veiligheid en Justitie is politiek verantwoordelijk voor het OM. Als Kamerleden van mening zijn dat het OM op een bepaald terrein niet goed functioneert dan mag de Kamer de minister daar op aanspreken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207734475
quote:
Ik wist helemaal niet dat Kees Driehuis was overleden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207734557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:33 schreef Bouti het volgende:

[..]
Van mij mag het allemaal wat ludieker rechtsom of linksom of ik het ermee eens ben of niet. We moeten niet zoals landen in het Oosten worden waar je wordt opgepakt voor elke scheet op basis van "opruiing".

Liggen daarnaast nog meer dan duizend verkrachtingszaken op de plank, kunnen ze zich mee bezig houden. Maar het OM is meer bezig met zelfprOMotie met zaken als die van Johan Derksen of Willem Engel.
Wat ik niet snap is dat deze mensen ook direct een straf hebben gekregen voor opruiing. Ik dacht dat zoiets aan de rechter was. Maar blijkbaar mag het OM nu ook op die stoel gaan zitten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207734582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:28 schreef vipergts het volgende:
Ze zouden allemaal opgepakt moeten worden. Het enige wat je laat zien met het blokkeren van een snelweg oid is dat je het nog steeds niets snapt en denkt dat jou doel belangrijker is dan degene die er last van hebben.

Dat laatste is natuurlijk ook gewoon het geval hier. Maar het mag idd nog steeds niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207734673
De boeren dreigen dan ook wat meer te verliezen dan de klimaatactivisten.
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 14:35:06 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207734758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:28 schreef vipergts het volgende:
Ze zouden allemaal opgepakt moeten worden. Het enige wat je laat zien met het blokkeren van een snelweg oid is dat je het nog steeds niets snapt en denkt dat jou doel belangrijker is dan degene die er last van hebben.
Je kunt in dit land prima demonstreren zonder dit soort "ludieke acties".
Prima hoor maar dan ook boeren arresteren en dat gebeurt niet, hun advocaat heeft volkomen gelijk als hij stelt dat er met twee maten gemeten wordt en dat, bijvoorbeeld, de FDF zaken mag die deze mensen niet mogen en wat mij betreft mag de rechter hier flink op ingrijpen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 14:38:45 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207734804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:28 schreef LightCity het volgende:
De boeren dreigen dan ook wat meer te verliezen dan de klimaatactivisten.
Dat heeft geen fuck te maken met de kern van de zaak en de kern hier is recht op demonstreren, een grondrecht.

Die boeren hebben 25 miljard (ja, miljard) in het vooruitzicht liggen om te stoppen met vervuilen, verliezen is nogal een aparte term hier dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207734812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:28 schreef LightCity het volgende:
De boeren dreigen dan ook wat meer te verliezen dan de klimaatactivisten.
Precies.. de leefbaarheid van de aarde is van minder belang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207734837
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat ik niet snap is dat deze mensen ook direct een straf hebben gekregen voor opruiing. Ik dacht dat zoiets aan de rechter was. Maar blijkbaar mag het OM nu ook op die stoel gaan zitten?
Dat mag al heel lang. Als verdachte kan je altijd kiezen omhet voorstel te accepteren of niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207734838
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Niet alleen linkse oppositiepartijen zetten vraagtekens bij de arrestaties, maar ook regeringspartij D66 heeft kritiek. Volgens Kamerlid Dekker van die partij zijn mensen gearresteerd nog voordat ze iets hebben gedaan. Ze vindt dat schokkend: "We leven in een democratisch land waar je overal mag demonstreren, zelfs onaangekondigd, dus ze hebben wat mij betreft niks fout gedaan", zei ze in het NOS Radio 1 Journaal
Denkt dit kamerlid nog steeds als ze voor zijn en het huis van zijn ouders gaan demonstreren?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')