abonnement Unibet Coolblue
pi_207804017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Evenals bij de war on drugs vraag ik me af of een zeer (arbeids/kosten)intensieve zoektocht naar zwart geld niet veel meer kost dan het zou opleveren. Jaja, "mag niet" enzo maar als Karel klusser in het weekend voor een paar honderd euro je kraan oppoetst is het niet zo dat dat geld *poef* verdwijnt. Hij zal er hier en daar een boodschapje mee betalen, een plintenladdertje kopen voor een volgende klus, etc. Hoe wegen de kosten van de zoektocht naar de Karel klussers en Ali aalmoezen op naar de baten van het ontdekte zwarte geld?
Niet. Maar er wordt de illusie gewekt dat er 'wat' gedaan wordt, terwijl de grote witwassers (oa. faillisementsfraude) buiten beeld blijven, want de grote jongens zijn wel de achterban van de politieke partijen die op dit moment de regering vormen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207804020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Evenals bij de war on drugs vraag ik me af of een zeer (arbeids/kosten)intensieve zoektocht naar zwart geld niet veel meer kost dan het zou opleveren. Jaja, "mag niet" enzo maar als Karel klusser in het weekend voor een paar honderd euro je kraan oppoetst is het niet zo dat dat geld *poef* verdwijnt. Hij zal er hier en daar een boodschapje mee betalen, een plintenladdertje kopen voor een volgende klus, etc. Hoe wegen de kosten van de zoektocht naar de Karel klussers en Ali aalmoezen op naar de baten van het ontdekte zwarte geld?
Overigens is de winst niet alleen aan de zijde van de klusser maar ook aan die van de klant, die eveneens meer bestedingsruimte overhoudt om (meer) belastbare producten aan te schaffen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207804182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Niet. Maar er wordt de illusie gewekt dat er 'wat' gedaan wordt, terwijl de grote witwassers (oa. faillisementsfraude) buiten beeld blijven, want de grote jongens zijn wel de achterban van de politieke partijen die op dit moment de regering vormen.
Exact.
Dat geconcentreerd op de kleine man van de huidige politiek is echt om te huilen. Kleine man kleine man kleine man terwijl de witte boorden van het grootbedrijf in een handeling meer schade aanrichten dan 16480 zzp'ers in een jaar bij elkaar sprokkelen.

Maar hey, de transactie van Sjaan die bij de M&S voor 109,95 een nieuw mantelpak scoort uit de aanbieding is belangrijk om te weten hoor, echt!!!

'gaaf land' :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207804303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar hey, de transactie van Sjaan die bij de M&S voor 109,95 een nieuw mantelpak scoort uit de aanbieding is belangrijk om te weten hoor, echt!!!
Ik zou bijna gaan denken dat dat niet is om witwassen te voorkomen, maar om mensen te kunnen pakken op bijstandsfraude omdat ze te veel luxe meuk kunnen kopen op een bijstandsuitkering.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207804386
Het is gewoon handig om de gehele bevolking tot permanent verdachte te maken. Eindeloze mogelijkheden.

Een bijkomende mogelijkheid is dat men elke aanschaf wil kennen om de co2-uitstoot per burger te kunnen meten, controleren en belasten, maar dan zouden winkels iets als een code, die correspondeert met x co2, per product moeten bijvoegen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Akathisia op 01-02-2023 12:51:04 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207804420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik zou bijna gaan denken dat dat niet is om witwassen te voorkomen, maar om mensen te kunnen pakken op bijstandsfraude omdat ze te veel luxe meuk kunnen kopen op een bijstandsuitkering.
Krijg je straks weer zo'n toeslagenschandaal. Wat moet het een overheid nu schelen wat mensen doen van hun uitkering? Dat is aan hunzelf hoe ze dat uitgeven. Daar heeft een overheid geen flikker mee te maken.

En was het niet Marga Klompe zelf die zij dat 'het ook genoeg moet zijn voor een bloemetje op tafel'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207804453
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:44 schreef Akathisia het volgende:
Het is gewoon handig om de gehele bevolking tot permanent verdachte te maken. Eindeloze mogelijkheden.

Zo'n beetje ook dezelfde gedachte als die gelovigen. Iedereen is zijn leven verschuldigd aan God...
Nou, dacht het niet. Gaat regelrecht tegen de grondwet in waar iedereen onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.

Niet bij voorbaat mijn data minen en denken dat ik wat aan mijn kerfstuk heb zitten. Ik heb nieuws voor je als je dat al wil: je hebt er geen flikker aan.
quote:
Een bijkomende mogelijkheid is dat men elke aanschaf wil kennen om de co2-uitstoot per burger te kunnen meten, controleren en belasten, maar dan zouden winkels iets als een code per product moeten bijvoegen.
Heel goed bedacht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207804509
HONDERD EURO

Dat is fucking boodschappen. Ze zijn helemaal gestoord. Wat gaat dit geintje kosten ook. Wtf.
  woensdag 1 februari 2023 @ 12:56:40 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207804543
Die Kaag is een enorme engnek.
pi_207804686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een kabinet dat consequent de grenzen van wetten opzoekt en overschrijdt (ze worden immers regelmatig op de vingers getikt door rechters en dit soort waakhonden), dat vind ik erg zorgelijk. Uit dat handelen straalt af dat men die wettelijke kaders eigenlijk maar hinderlijk vindt, maar binnen een fatsoenlijke (recht)staat zou zeker de overheid die gewoon moeten respecteren.
[..]
Tegen elke prijs? Die afweging mis ik. Nou is dat ook niet perse aan het OM, maar we zouden bewindslieden moeten hebben die de belans opzoeken. Met een reeks gefixeerde crimefighters op justitie is dat helaas zoek geraakt.
Zolang die overheid niet wettelijk verantwoordelijk gehouden kan worden voor het overschrijden van wetten, blijven ze er gewoon mee door gaan.

Voor elke burger is liegen of opzettelijk verzwijgen tegen de overheid strafbaar.

Maar niet voor politici en ambtenaren. Of iig in de praktijk niet tot nauwelijks. Liegen tegen de Kamer blijft onbestraft.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:38:47 #61
37248 BertV
Handgemaakt
pi_207804999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik zou bijna gaan denken dat dat niet is om witwassen te voorkomen, maar om mensen te kunnen pakken op bijstandsfraude omdat ze te veel luxe meuk kunnen kopen op een bijstandsuitkering.
Controle. Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:40:12 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207805013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Krijg je straks weer zo'n toeslagenschandaal. Wat moet het een overheid nu schelen wat mensen doen van hun uitkering? Dat is aan hunzelf hoe ze dat uitgeven. Daar heeft een overheid geen flikker mee te maken.

En was het niet Marga Klompe zelf die zij dat 'het ook genoeg moet zijn voor een bloemetje op tafel'?
In combinatie natuurlijk met het afschaffen van cash betalingen.
pi_207805020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In combinatie natuurlijk met het afschaffen van cash betalingen.
En het gaan verbieden van ruilhandel?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Beste debater 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:49:06 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207808477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:52 schreef BasEnAad het volgende:
[ twitter ]

Als minister Kaag echt zo'n extreem plan door wil zetten, komen er zo veel vragen bij mij op...
Ik kan gewoon niet geloven dat ze oprecht diep van binnen echt denkt dat dit een goed idee is. Wat gaat er mis?
Met stip de slechtste minister van EZ aller tijden.

To-taal wereldvreemd.

Maar wellicht kunnen de D66-stemmers alhier dit even komen duiden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207808851
Gewoon allemaal massaal weer contant betalen ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')