abonnement Unibet Coolblue
pi_207729436
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je de wiki verder leest:
[..]

Ook dat idd

Plus de hele context is dat het geen Japan was, maar een vazalstaat. Het guangdong-leger (als ik het goed schrijf) was slecht uitgerust en het overgrote deel van de strijdkrachten aldaar bestond niet uit Japanners en voelde er niet veel voor om voor hun eigenlijke bezetter tr sterven.

De echte Japanse strijdkrachten aldaar kwamen volgens mij niet boven de 150.000 uit. Het werd zoals je hierboven zelf ook al post makkelijk overlopen door de Russen

Maar goed ik vind het wel mooi geweest voor vanavond. Ik probeerde een simpel punt te maken maar helaas heb ik die niet over kunnen brengen

Morgen weer een dag met nieuwe kansen
pi_207729455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die wikipediapagina gaat over de slag om Mantsjoerije. De troepenaantallen die daarbij staan gaan daar dus ook over.

Ja, het ligt dus aan jou.
Ja, het ligt aan mij jongen

Een prettige avond verder
pi_207729509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:30 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ook dat idd

Plus de hele context is dat het geen Japan was, maar een vazalstaat. Het guangdong-leger (als ik het goed schrijf) was slecht uitgerust en het overgrote deel van de strijdkrachten aldaar bestond niet uit Japanners en voelde er niet veel voor om voor hun eigenlijke bezetter tr sterven.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:30 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ook dat idd

Plus de hele context is dat het geen Japan was, maar een vazalstaat. Het guangdong-leger (als ik het goed schrijf) was slecht uitgerust en het overgrote deel van de strijdkrachten aldaar bestond niet uit Japanners en voelde er niet veel voor om voor hun eigenlijke bezetter tr sterven.

De echte Japanse strijdkrachten aldaar kwamen volgens mij niet boven de 150.000 uit. Het werd zoals je hierboven zelf ook al post makkelijk overlopen door de Russen

Maar goed ik vind het wel mooi geweest voor vanavond. Ik probeerde een simpel punt te maken maar helaas heb ik die niet over kunnen brengen

Morgen weer een dag met nieuwe kansen
De echte Japanse strijdkrachten aldaar kwamen volgens mij niet boven de 150.000 uit. Het werd zoals je hierboven zelf ook al post makkelijk overlopen door de Russen

Maar goed ik vind het wel mooi geweest voor vanavond. Ik probeerde een simpel punt te maken maar helaas heb ik die niet over kunnen brengen

Morgen weer een dag met nieuwe kansen
Je kunt altijd proberen wikipedia te veranderen:

  donderdag 26 januari 2023 @ 23:36:23 #54
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207729512
K, dus oekraine krijgt vanaf nu gewoon per maand 15 verse tanks?

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_207729622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:36 schreef luxerobots het volgende:


Je kunt altijd proberen wikipedia te veranderen:

[ afbeelding ]
Je weet wat het begrip “vazalstaat” inhoudt toch?

Ik denk het niet dus ik zal het je toch maar uitleggen

Vazalstaten werden vaak gebruikt als bufferstaten als gevolg van oorlogen. Het onderwerp van discussie was in die tijd een vazalstaat van Japan. Dus niet “echt” Japan.

Als ik het me goed herinner was het overgrote deel van de industrie buiten Japan daar dus gevestigd. Japan de buffer en productie, zij het werk en inkomen

Nu zou ik wonende in een vazalstaat niet staan te springen om mij dood te vechten voor mijn waardes die vam maandagochtend om 06:00 weer op mijn werk te verschijnen om de bezettende industrie slaafs te dienen. Daarmee kan ik wel naar het Russische front geschopt worden, maar dat maakt mij nog geen japanse soldaat om als arbeider vurig te strijden in ruil voor een snicker en een halve krentenbol voor een ander land

Maar kennelijk is dat een gekke gedachte en denk jij daar anders over. In dat geval kun je al die krachten en toentertijd voornamelijk op papier reservisten meetellen onder bevel van die amper 150.000 Japanse gezaghebbers en dan zul je vast en zeker op de wikipedia aantallen uitkomen ja

Maar de vraag is of je gezien die context dan uit komt op een realistische schets van de situatie toen. Ik denk dat als je op wat meer literstuur gekauwd heb dan een wikipediapagina je op een andere conclusie uit komt

Maar goed dat kan ik jou niet wijsmaken is de grootste les van vanavond
pi_207729702
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:45 schreef Dusthor92 het volgende:
Maar de vraag is of je gezien die context dan uit komt op een realistische schets van de situatie toen. Ik denk dat als je op wat meer literstuur gekauwd heb dan een wikipediapagina je op een andere conclusie uit komt
Prima. Maar op dit forum werkt het zo dat je bij een claim zelf de bron aandraagt.

Ik draag dus een bron aan die het heeft over Japanse manschappen, en nog uitzonderingen maakt voor Mantsjoes en Mongolen ook. Dan mag jij een bron aandragen die het weer helemaal anders ziet. Voorlopig teer jij vooral op jouw geheugen, en dat lijkt belangrijke gegevens te missen.
  Overall beste user 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 23:51:31 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207729735
Wat je ook niet moet onderschatten is het effect van de oorlog tussen Shaka Zulu en de Britten in de jaren 1820. Niet dat dit wat met Oekraïne te maken heeft, maar het is wel een leuk verhaal voor in dit topic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207729777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Prima. Maar op dit forum werkt het zo dat je bij een claim zelf de bron aandraagt.

Ik draag dus een bron aan die het heeft over Japanse manschappen, en nog uitzonderingen maakt voor Mantsjoes en Mongoliërs ook. Dan mag jij een bron aandragen die het weer helemaal anders ziet. Voorlopig teer jij vooral op jouw geheugen, en dat lijkt belangrijke gegevens te missen.
Ja de gemakkelijkste weg tegenwoordig is google wat zoekwoorden voeren en wat informatie copy pasten

Zoals ik eerder al zei was ik van plan weer eens wat oude boeken af te stoffen en als ik dan die betreffende pagina’s tegenkom, dan zal ik die met plezier met je delen.

En gezien alles wat tot nu toe uit mijn geheugen komt klopt, mag ik er van mijzelf nog steeds keurig op vertrouwen, dank je wel hoor
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:58:15 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207729852
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:36 schreef ExTec het volgende:
K, dus oekraine krijgt vanaf nu gewoon per maand 15 verse tanks?

[ twitter ]
Ik las dat Polen en Taiwan ook tanks hebben besteld. Die moeten dan toestemming geven dat Ukraine prio krijgt.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:01:41 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:04:26 #63
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207729940
Wellicht al eerder hier besproken... maar over de timing van de corruptie-gerelateerde ontslaggolf die Zelensky aankondigde van o.a. topambtenaren en in de militaire top, denken jullie dat het geheel toevallig is dat dit wereldkundig wordt gemaakt +/-24 uur voordat het Westen de levering van moderne MBT's toezegt aan Oekraine?

Of is er een scenario denkbaar waarin Westerse inlichtingendiensten al langer op de hoogte waren van (verregaande) corruptie, de regering Zelensky hier in hun ogen te weinig aan deed en dat dit een keiharde eis is geweest voor toezegging van de MBT's?
pi_207729961
twitter


Hardop gelachen om die gek.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 00:09:15 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207730005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht al eerder hier besproken... maar over de timing van de corruptie-gerelateerde ontslaggolf die Zelensky aankondigde van o.a. topambtenaren en in de militaire top, denken jullie dat het geheel toevallig is dat dit wereldkundig wordt gemaakt +/-24 uur voordat het Westen de levering van moderne MBT's toezegt aan Oekraine?

Of is er een scenario denkbaar waarin Westerse inlichtingendiensten al langer op de hoogte waren van (verregaande) corruptie, de regering Zelensky hier in hun ogen te weinig aan deed en dat dit een keiharde eis is geweest voor toezegging van de MBT's?
Zelenskyy was gekozen als anti-establishment en anti-corruptie president. Dus nee, het lijkt me dat hij gewoon van de promises made promises kept is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:11:41 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207730027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht al eerder hier besproken... maar over de timing van de corruptie-gerelateerde ontslaggolf die Zelensky aankondigde van o.a. topambtenaren en in de militaire top, denken jullie dat het geheel toevallig is dat dit wereldkundig wordt gemaakt +/-24 uur voordat het Westen de levering van moderne MBT's toezegt aan Oekraine?

Of is er een scenario denkbaar waarin Westerse inlichtingendiensten al langer op de hoogte waren van (verregaande) corruptie, de regering Zelensky hier in hun ogen te weinig aan deed en dat dit een keiharde eis is geweest voor toezegging van de MBT's?
Ik denk dat het Westen wel ziet dat er momenteel andere prioriteiten zijn dan het op orde brengen van het geschenkenregister in Oekraine.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:11:56 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207730030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht al eerder hier besproken... maar over de timing van de corruptie-gerelateerde ontslaggolf die Zelensky aankondigde van o.a. topambtenaren en in de militaire top, denken jullie dat het geheel toevallig is dat dit wereldkundig wordt gemaakt +/-24 uur voordat het Westen de levering van moderne MBT's toezegt aan Oekraine?
Ik denk meer dat een oorlog dat makkelijker maakt. Toch al een tijd dat veel gebeurt, veel veranderd, iedereen heeft van alles aan zijn hoofd, daadkracht is iets wat ze verwachten van hun regering. Link met tanks lijkt me weinig voor de hand liggend.
&lt;signature here&gt;.
pi_207730200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zelenskyy was gekozen als anti-establishment en anti-corruptie president. Dus nee, het lijkt me dat hij gewoon van de promises made promises kept is.
Zelemsky deed het voor de oorlog heel slecht tegen de corruptie. Hij was ook niet voor niks heel impopulair.
pi_207730229
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk meer dat een oorlog dat makkelijker maakt. Toch al een tijd dat veel gebeurt, veel veranderd, iedereen heeft van alles aan zijn hoofd, daadkracht is iets wat ze verwachten van hun regering. Link met tanks lijkt me weinig voor de hand liggend.
Het westen verwacht wel dingen, timing zal misschien gekozen zijn. Je hebt wel gelijk dat het nu makkelijker gaat en ik denk dat het nu ook belangrijker is. Ze moeten een oorlog winnen en een land eventueel weer opbouwen.
pi_207730242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zelemsky deed het voor de oorlog heel slecht tegen de corruptie. Hij was ook niet voor niks heel impopulair.
Onwil of onkunde?
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 00:34:10 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207730248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Onwil of onkunde?
Onzin
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207730260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onzin
Hehe duid gerust.
Ik weet pas net van het bestaan van de laatste serie waarin hij een president speelt die tegen corruptie opstaat.

Weet verder niets van hem eigenlijk
pi_207730267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:45 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook

En dus kennelijk tijdens de tweede wereldoorlog in Japan ook al
De overgave kwam trouwens ook omdat de VS de eis had laten vallen dat de koning moest aftreden.

Overigens was het voor de VS ook cruciaal om Japan te verslaan voordat de Russen echt kwamen. Ondanks dat ze dat zelf gevraagd hadden in 1942 waren ze daar niet zo blij meer mee gezien de situatie in Oost Europa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 00:42:22 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207730286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hehe duid gerust.
Ik weet pas net van het bestaan van de laatste serie waarin hij een president speelt die tegen corruptie opstaat.

Weet verder niets van hem eigenlijk
Het probleem is gewoon dat je niet alles direct voor elkaar krijgt. En bovendien gaat niet altijd alles volgens plan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207730298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:45 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook

En dus kennelijk tijdens de tweede wereldoorlog in Japan ook al
De overgave kwam trouwens ook omdat de VS de eis had laten vallen dat de koning moest aftreden.

Overigens was het voor de VS ook cruciaal om Japan te verslaan voordat de Russen echt kwamen. Ondanks dat ze dat zelf gevraagd hadden in 1942 waren ze daar niet zo blij meer mee gezien de situatie in Oost Europa.
quote:
84s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Wat hebben we ze misdaan?"

:') _O-
quote:
84s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Wat hebben we ze misdaan?"

:') _O-
Ja die snapte ik ook niet. Zelfs op de Russische tv is duidelijk dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen en de oekrainers daar niet blij mee zijn.

Hoe je dan zo'n vraag kunt stellen gaat echt mijn pet te boven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207730309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is gewoon dat je niet alles direct voor elkaar krijgt. En bovendien gaat niet altijd alles volgens plan.
Het is nu wat lastig googlen maar hij werd gesteund en gefinancierd door een oligarch wat niet altijd even goed viel en heeft volgens mij ook het anti corruptiebureau opgeheven voor de oorlog. Daar was de EU dacht ik nog boos over.

Als buitenstaander is het natuurlijk onmogelijk te zeggen of corruptie nu echt aangepakt wordt of omdat hef een politieke afrekening is maar hij stond er niet goed op voor de oorlog. En dan helpt zo'n Panama papers ook niet mee.

Hij was heel impopulair, als poetin 2 jaar geduld had gehad hadden ze waarschijnlijk weer een pro russische president kunnen hebben.
pi_207730339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is gewoon dat je niet alles direct voor elkaar krijgt. En bovendien gaat niet altijd alles volgens plan.
Shit, ligt aan mij, ik wilde onmacht gebruiken. Maar dat dus?
pi_207730359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:32 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ja, het ligt aan mij jongen

Een prettige avond verder
Daar lijkt het wel op. Of Wikipedia liegt maar je hele verhaal hierboven lijkt nogal onzin te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207730675
Beelden en interviews met jonge Russen die op een geheime locatie worden getraind om het op te nemen tegen Poetin.

Een jonge vrouw woonde in Dagestan maar werd daar als Russische weggepest, vertrok naar Oekraïne waar ze als Russische geen problemen ondervond. Heeft nu een vette M16 in handen.
Tweede interview is met een Rus die al 8 jaar in Oekraïne woont en ook nooit om zijn afkomst problemen heeft gehad.
Derde jongen is een student/bartender/Dj in een stripclub die problemen kreeg om video's op vkontakte en illegaal de grens wist over te steken.
pi_207730676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 05:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Beelden en interviews met jonge Russen die op een geheime locatie worden getraind om het op te nemen tegen Poetin.

Een jonge vrouw woonde in Dagestan maar werd daar als Russische weggepest, vertrok naar Oekraïne waar ze als Russische geen problemen ondervond. Heeft nu een vette M16 in handen.
Tweede interview is met een Rus die al 8 jaar in Oekraïne woont en ook nooit om zijn afkomst problemen heeft gehad.
Derde jongen is een student/bartender/Dj in een stripclub die problemen kreeg om video's op vkontakte en illegaal de grens wist over te steken.
Wie leveren de geweren eigenlijk. Daar hoor ik nooit zoveel over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207730802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het is nu wat lastig googlen maar hij werd gesteund en gefinancierd door een oligarch wat niet altijd even goed viel en heeft volgens mij ook het anti corruptiebureau opgeheven voor de oorlog. Daar was de EU dacht ik nog boos over.

Als buitenstaander is het natuurlijk onmogelijk te zeggen of corruptie nu echt aangepakt wordt of omdat hef een politieke afrekening is maar hij stond er niet goed op voor de oorlog. En dan helpt zo'n Panama papers ook niet mee.

Hij was heel impopulair, als poetin 2 jaar geduld had gehad hadden ze waarschijnlijk weer een pro russische president kunnen hebben.
Het is ook een irritante vent.
Je kunt prima tegen de Russen zijn en Zel irritant vinden.
Vakman pur sang
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:07:05 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207730842
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 05:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wie leveren de geweren eigenlijk. Daar hoor ik nooit zoveel over.
CIA, lijkt mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207730868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:30 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ook dat idd

Plus de hele context is dat het geen Japan was, maar een vazalstaat. Het guangdong-leger (als ik het goed schrijf) was slecht uitgerust en het overgrote deel van de strijdkrachten aldaar bestond niet uit Japanners en voelde er niet veel voor om voor hun eigenlijke bezetter tr sterven.

De echte Japanse strijdkrachten aldaar kwamen volgens mij niet boven de 150.000 uit. Het werd zoals je hierboven zelf ook al post makkelijk overlopen door de Russen

Maar goed ik vind het wel mooi geweest voor vanavond. Ik probeerde een simpel punt te maken maar helaas heb ik die niet over kunnen brengen

Morgen weer een dag met nieuwe kansen
Dat is ook het probleem met de informatie voorziening tegenwoordig.
De Engelse Wiki heeft heel andere cijfers dan de Nederlandse Wiki.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Manchuria

quote:
. Each Area Army (Homen Gun, the equivalent of a Western "army") had headquarters units and units attached directly to the Area Army, in addition to the field armies (the equivalent of a Western corps). In addition, the Japanese were assisted by the forces of their puppet states of Manchukuo and Mengjiang. Manchukuo had an army of about 170,000 to 200,000 troops, while Mengjiang had around 44,000 troops, with the majority of these puppet troops being of dubious quality.[citation needed] Korea, the next target for the Soviet Far East Command, was garrisoned by the Japanese Seventeenth Area Army.[citation needed]


An IJA Type 95 Ha-Go of the Manchuria Tank School
Including the Japanese forces in Korea, the Kwantung Army had over 900,000 men in 31 divisions and 13 brigades; there were about 400 obsolescent tanks and 2,000 aircraft (of the 1040 aircraft in Manchuria, only 230 were combat types and 55 were modern[33]).[34] However, the Kwantung Army was far below its authorized strength; most of its heavy equipment and all of its best military units had transferred to the Pacific Theater over the previous three years to contend with the advance of American forces. Some Kwantung Army units had also re-deployed south against the Nationalist Chinese in Operation Ichigo in 1944. By 1945 the Kwantung Army contained a large number of raw recruits and conscripts, with generally obsolete, light, or otherwise limited equipment. Almost all of the tanks were early 1930s models such as the Type 95 Ha-Go and Type 89 I-Go, the anti-tank units only possessed Type 1 37 mm anti-tank guns that were ineffective against Soviet armor, and the infantry had very few machine-guns and no anti-materiel rifles or submachine guns. As a result, the Japanese forces in Manchuria and Korea had essentially been reduced to a light-infantry counter-insurgency force with limited mobility and limited ability to fight a conventional land war against a coordinated enemy. In fact, only six of the Kwantung Army's divisions existed prior to January 1945. Accordingly, the Japanese regarded none of the Kwantung Army's units as combat ready, with some units being declared less than 15% ready.[35]

The Imperial Japanese Navy did not contribute to the defense of Manchuria, the occupation of which it had always opposed on strategic grounds. Additionally, by the time of the Soviet invasion, the few remnants of its fleet were stationed and tasked for the defense of the Japanese home islands in the event of an invasion by American forces.
Vakman pur sang
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:27:59 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207730917
Valt me trouwens op dat het veel minder raketten regent op de grote steden in Oekraïne.

Tot zo'n beetje vorige week was dit met regelmaat.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207730918
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook het probleem met de informatie voorziening tegenwoordig.
De Engelse Wiki heeft heel andere cijfers dan de Nederlandse Wiki.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Manchuria
[..]

Ik zie het

In dit artikel wordt dan wel weer weergegeven dat het overgrote deel van het leger aan Japanse zijde vroegtijdig deserteerde. dat is al wat

Jammer dat er in beide artikelen niet wordt gerept over het feit dat het meerendeel etnische chinezen werden ingezet. Maar ja het blijft uiteindelijk Wikipedia natuurlijk

Maar ik laat het onderwerp maar vallen, want op een enkeling na is mijn inbreng me niet in dank afgenomen helaas
pi_207731056
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:28 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik zie het

In dit artikel wordt dan wel weer weergegeven dat het overgrote deel van het leger aan Japanse zijde vroegtijdig deserteerde. dat is al wat

Jammer dat er in beide artikelen niet wordt gerept over het feit dat het meerendeel etnische chinezen werden ingezet. Maar ja het blijft uiteindelijk Wikipedia natuurlijk

Maar ik laat het onderwerp maar vallen, want op een enkeling na is mijn inbreng me niet in dank afgenomen helaas
Je kunt wikipedia zelf aanpassen, ipv klagen dat de informatie niet volledig is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_207731073
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 06:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is ook een irritante vent.
Je kunt prima tegen de Russen zijn en Zel irritant vinden.
Maar meer is het ook niet.
Je kunt er verder niets mee.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_207731077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 05:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wie leveren de geweren eigenlijk. Daar hoor ik nooit zoveel over.
Dat lijkt me in dit geval vrij logisch.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_207731096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:27 schreef theguyver het volgende:
Valt me trouwens op dat het veel minder raketten regent op de grote steden in Oekraïne.

Tot zo'n beetje vorige week was dit met regelmaat.
Gister hebben ze weer een hele golf aan raketten op Oekraïne gehad? Inclusief die drones.
pi_207731113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
And now for something completely different:[ twitter ]
Dat is toch echt lachwekkend...
Stel dat Trump inderdaad met 1 telefoontje Poetin kan stoppen.
Waarom doet hij dat dan niet?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_207731118
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat lijkt me in dit geval vrij logisch.
Hoezo?

Is dat ook een mengelmoes van FN, HK en colt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207731123
+60 tanks van Polen

twitter
pi_207731124
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt wikipedia zelf aanpassen, ipv klagen dat de informatie niet volledig is.
Oh dat wist ik niet. Ik gebruik het verder ook nooit

Als ik tzt bij de juiste pagina’s ben uitgekomen zal ik er even voor gaan zitten
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:18:59 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_207731133
twitter


Slim wel.

Nu kijken of Erdogan een jabronie mark blijft of toegeeft bespeeld te zijn. Ik gok het eerste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207731249
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook het probleem met de informatie voorziening tegenwoordig.
De Engelse Wiki heeft heel andere cijfers dan de Nederlandse Wiki.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Manchuria
[..]

En er worden voor het Engelse artikel ook 200x meer bronnen gebruikt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207731258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoezo?

Is dat ook een mengelmoes van FN, HK en colt?
Logisch in de zin dat alle informatie over verzetsgroepen door het Kremlin kan worden gebruikt om ze te ontmantelen.

Bovendien, stel dat de CIA de groep bevoorraadt, dat kan weer worden gebruikt als excuus dat Rusland vecht tegen het agressieve westen die de regering omver wil werpen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_207731261
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is toch echt lachwekkend...
Stel dat Trump inderdaad met 1 telefoontje Poetin kan stoppen.
Waarom doet hij dat dan niet?
Dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat Oekraine zich moet overgeven. (Trump bedoel ik, niet die FOX kerel).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207731274
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon de hele grens volpleurde met tesla coils en sam sites om vervolgens met een belachelijke hoeveelheid mammoettanks de tegenstander met de grond gelijk te maken.
pi_207731293
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat Oekraine zich moet overgeven. (Trump bedoel ik, niet die FOX kerel).
Dat haal ik er niet uit.
Bovendien, hoezo is daarvoor een telefoontje tussen Trump en Poetin voor nodig?

quote:
Rep. Troy Nehls on Fox News says that if Biden really wants to end Russia's war on Ukraine, he needs to "call Donald Trump. Donald Trump will call Vladimir Putin and end this war."
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:46:25 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207731296
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:44 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon de hele grens volpleurde met tesla coils en sam sites om vervolgens met een belachelijke hoeveelheid mammoettanks de tegenstander met de grond gelijk te maken.
Dat waren de Russen die dat konden :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')