abonnement Unibet Coolblue
pi_207726688
Ik vraag me af of het normaal is om met collega's te knuffelen.

De situatie is als volgt.
Wij zijn met een aantal directe collega's gaan uit eten ( op eigen kosten). Meestal doen wij het 2 keer per jaar in het kader van teamontwikkeling. Deze keer hebben wij spontaan bedacht om samen na het werk gezellig hapje te gaan eten. Normaal gesproken houden wij een fysieke afstand. Het is bij ons op werk niet gebruikelijk om elkaar te omhelzen of te knuffelen..

Op gegeven moment blijf ik als vrouw achter met 4 mannen. Ineens kwam een man met een vriendschappelijke knuffel aan. De andere collega's volgeden zijn voorbeeld. Dus met iedereen even vriendschappelijk geknuffeld.. Zodoende hebben wij een avond beëindigd (netjes op tijd gelijk na het eten) en ieder ging eigen kant op.

Mijn vraag is of het toch niet tikkie onprofessioneel was. Om met collega's te knuffelen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt!.
pi_207726735
Zal ik knuffelen met collega’s? Lol, nee nooit. Zijn er situaties te bedenken waarin collega’s dat wel doen? Absoluut.

Lang verhaal kort, context is bepalend.
  Spellchecker donderdag 26 januari 2023 @ 21:38:00 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207726932
Zijn die mannen er naderhand op het werk nog op teruggekomen?
pi_207727214
Hoe verzin je het? Uit eten met collegas :r
Ik kom om mijn werk te doen helaas moeten daar mensen bij zijn waar ik totaal niets mee heb behalve salaris beuren, die hoef ik echt niet in prive tijd te zien.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:55:22 #5
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_207727339
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe verzin je het? Uit eten met collegas :r
Ik kom om mijn werk te doen helaas moeten daar mensen bij zijn waar ik totaal niets mee heb behalve salaris beuren, die hoef ik echt niet in prive tijd te zien.
wat zal jij verschrikkelijke dagen hebben.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:57:21 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_207727409
Je kan zoveel onder een knuffel verstaan. Volgende keer gewoon lekker zwaaien of een handje geven, moet ook kunnen.
pi_207727442
Tjah wat is gebruikelijk

Ik heb ooit eens met een Finse mannelijke collega in zijn thuis sauna gezeten, terwijl toen ik een Zweedse vrouwelijke collega 3 zoenen uit gewoonte wilde geven voor nieuw jaar gaf ze aan dit niet te willen (uiteraard ook direct mijn excuses voor aangeboden en de pogingen afgebroken) een zuid Afrikaanse vrouwelijke collega stond op een knuffel bij afscheid aldaar, een Nederlandse vrouwelijke collega vertelde ik dat ik de volgende dag naar een bepaalde sauna zou gaan, toen liet ze me haar reservering zien en we zijn gegaan en jawel we kwamen elkaar tegen bij een opgieting

Ik ben de moeilijkste niet dus het kan allemaal het is maar net waar jij je comfortabel bij voelt

Wil je op je verjaardag/nieuw jaar geen 3 zoenen van een collega of in jou geval niet meer knuffelen dan is dat aan jou om aan te geven of ‘tegen te houden’ mocht het zo amicaal zijn dat het wel zou gebeuren
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:05:26 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207727641
Tja, je kunt het zo groot maken als je zelf wil.
pi_207727696
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe verzin je het? Uit eten met collegas :r
Ik kom om mijn werk te doen helaas moeten daar mensen bij zijn waar ik totaal niets mee heb behalve salaris beuren, die hoef ik echt niet in prive tijd te zien.
Bij mij is werk echt puur formeel. Ik doe m'n werk en praat een beetje. You do you. Het leven van m'n collega's interesseert me geen reet. (Dat constante geroddel ook.) Uitjes ga ik ook niet heen. Heb wel wat beters te doen. Zodra het tijd is zeg ik tabee en ben ik gelijk weg. Geen minuut later.

Echt heerlijk die instelling. Vroeger had ik juist veel moeite met het outsider zijn. Radicaal gedacht van fuck it en nu ben ik blij. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Games donderdag 26 januari 2023 @ 22:11:02 #10
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_207727791


Verhaal komt trouwens een beetje over alsof er vier mannen in de rij stonden om "de vrouwelijke collega" te gaan knuffelen. Dit vond plaats bij het afscheid nemen? Kan me daar nog wel iets bij voorstellen, gezellige, casual niet-werkgerelateerde avond gehad en waarschijnlijk de nodige alcoholische versnaperingen genuttigd, dus wat minder remmingen.

Verder is het niet ongebruikelijk dat je met collega's ook een soort vriendschappelijke band opbouwt, waar de grens tussen vriendschap en collega's wat vervaagd is. Als het bij jullie altijd wel strikt zakelijk is geweest en dit zo ineens uit de lucht komt vallen is wel een beetje raar, dan zou ik nog steeds denken aan drank in het spel en daardoor wat amicaler/vrijer. Dat er drie anderen volgen na de eerste knuffelaar is misschien omdat zij weer denken dat dat wel zo zal horen :+
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_207727806
Alleen met de jonge stagiaires hier.
pi_207727822
Eerder had ik een vrouwelijke collega die door een heftige periode ging. Nadat ze gehuild had bij mij op mijn kantoor heb ik haar een knuffel gegeven. Heb het al een keer eerder in een topic genoemd maar ik zie het wel als iets moois dat die persoon mij blijkbaar genoeg vertrouwde om zich kwetsbaar op te stellen en haar verhaal te doen. Het leek alsof ze een knuffel “nodig” was. Ze waardeerde het enorm vertelde ze later.

Dus ligt aan aan de context van situatie. In sommige gevallen zou ik inderdaad een collega een knuffel geven en/of ontvangen.
pi_207727866
Zo'n kerel die dan die drempel overgaat en een knuffel geeft en dat al die andere kerels denken 'kut nou gaan wij ook hoor'
-nee-
pi_207728369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:28 schreef Ofmag het volgende:


Mijn vraag is of het toch niet tikkie onprofessioneel was. Om met collega's te knuffelen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt!.
Knuffelen met collegas vind ik op zich niet onprofessioneel, tenzij jij hun leidinggevende bent. Het is wel innig, maar als het goed voelt voelt het goed.

Heb je trouwens staan knuffelen of ging het om een korte omhelzing bij het afscheid nemen?

Zelf zou ik overigens niet snel een vrouwelijke collega echt gaan knuffelen, dat komt omdat ik dan automatisch met mijn borstkas tegen de borsten van een vrouw zou drukken. Dat vind ik zelf vrij intiem, dat doe ik ook eigenlijk niet met goede vriendinnen. Tenzij er keihard gejankt wordt ofzo, als iemand dood is bijvoorbeeld, dat is weer anders, dan pak ik iemand makkelijker beet.
pi_207728488
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:14 schreef Marsenal het volgende:
Zo'n kerel die dan die drempel overgaat en een knuffel geeft en dat al die andere kerels denken 'kut nou gaan wij ook hoor'
En ik vraag me dan ook af: knuffelden de heren elkaar vervolgens ook? :D

Ik krijg er maar een vreemd beeld bij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Spellchecker donderdag 26 januari 2023 @ 22:43:31 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207728596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:28 schreef Ofmag het volgende:
Ik vraag me af of het normaal is om met collega's te knuffelen.

De situatie is als volgt.
Wij zijn met een aantal directe collega's gaan uit eten ( op eigen kosten). Meestal doen wij het 2 keer per jaar in het kader van teamontwikkeling. Deze keer hebben wij spontaan bedacht om samen na het werk gezellig hapje te gaan eten. Normaal gesproken houden wij een fysieke afstand. Het is bij ons op werk niet gebruikelijk om elkaar te omhelzen of te knuffelen..

Op gegeven moment blijf ik als vrouw achter met 4 mannen. Ineens kwam een man met een vriendschappelijke knuffel aan. De andere collega's volgeden zijn voorbeeld. Dus met iedereen even vriendschappelijk geknuffeld.. Zodoende hebben wij een avond beëindigd (netjes op tijd gelijk na het eten) en ieder ging eigen kant op.

Mijn vraag is of het toch niet tikkie onprofessioneel was. Om met collega's te knuffelen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt!.
Is er naderhand nog iets van gezegd?
pi_207728750
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:11 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]

Nou ja, niet zo erg, maar aan de reacties te zien, werd het soms wel zo ervaren, ja :')
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207728771
Vorige week een collega die een knuffel gaf op zijn laatste werkdag. Dat was prima, toch heel wat jaar samen gewerkt en vaak op zakenreis geweest. Ook wel eens een collega die erg verdrietig was een knuffel gegeven. Ik heb veel expat collega’s waarvan sommigen hier alleen zijn zonder partner of familie. Als die het moeilijk hebben en het duidelijk is dat ze behoefte hebben aan een knuffel vind ik het prima. Ik ben verder niet zo knuffelig, ook niet met vrienden dus maak er geen gewoonte van.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 januari 2023 @ 22:51:02 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207728773
Tja...
Voel jij je er goed bij en voel je je collega's er goed bij ? Nou prima.

Wisselt zo per situatie en per collega.

/Wel een heel D66-antwoord :')
Persoonlijk vind ik de knuffel wel een prettiger alternatief. Juist prettiger dan 3x *smak* en toch fijner dan alleen een hand. (behoorlijker SkyRadio-oplossing).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:07:27 #20
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207729123
Eij knuffelen onderling als collega's ook niet. Ook niet na een etentje ofzo. Zou me er ook erg ongemakkelijk onder voelen. Heb wel erg goed contact met mijn collega's verder, we komen ook bij elkaar thuis enzo. Maar nooit knuffelen.
To BG or not to BG!
pi_207730773
Ga naar een vertrouwenspersoon.
pi_207730813
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe verzin je het? Uit eten met collegas :r
Ik kom om mijn werk te doen helaas moeten daar mensen bij zijn waar ik totaal niets mee heb behalve salaris beuren, die hoef ik echt niet in prive tijd te zien.
Dat jij nou een kut baan hebt waar je enkel werkt om centen te verdienen betekend niet dat iedereen dat heeft.

Ik heb mijn werk/bedrijf juist uitgekozen voor de leuke collegas en sfeer. Regelmatig na maar ook tijdens werk borrels etentjes of gezelligheid.

Hoeven geen vrienden te zijn maar ga daardoor wel iedere dag met plezier de deur uit.

Het salaris staat bij mij op de 2e plaats
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:17:18 #23
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_207731127
Wat versta je onder knuffelen? Even een arm langs je rug en gezicht boven je schouder zoals je ook bij het geven van 3 zoenen zou doen? Of een innige, lange omhelzing waarbij beide armen je lichaam aftasten?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 11:18:05 #24
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_207732748
Ongepast, voordat je het weet heb je er gezeik mee. Gewoon een ferme handdruk, we zijn collega's, geen familie of vrienden.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:02:56 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207733201
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoe verzin je het? Uit eten met collegas :r
Ik kom om mijn werk te doen helaas moeten daar mensen bij zijn waar ik totaal niets mee heb behalve salaris beuren, die hoef ik echt niet in prive tijd te zien.
Waarom werk je ergens waar je iedereen haat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')