abonnement Unibet Coolblue
pi_207831529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Snap ik, zit ook tussen de oren natuurlijk. Heb je eindelijk dat miljoen, moet je alsnog tig compromissen maken :D Het is vooral dat een miljoen anno 2022 niet zoveel meer is, terwijl het vroeger toch iets 'mythisch' had
Klopt, voor mij is het wisselgeld en nog net geen openhaard brandstof. Geldpapier fikt trouwens heel slecht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:38:20 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207833630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Snap ik, zit ook tussen de oren natuurlijk. Heb je eindelijk dat miljoen, moet je alsnog tig compromissen maken :D Het is vooral dat een miljoen anno 2022 niet zoveel meer is, terwijl het vroeger toch iets 'mythisch' had
Een dorp verderop bouwden ze in de jaren 90 hele leuke bejaardenwoningen op de Brink, kostten destijds ongeveer 250.000 gulden, oma van de toenmalige verkering: Als ik de 100.000 win koop ik er een :D
(Ze woonde sociale huur en had de ontbrekende 150K zeker niet liggen)
Wat de 100.000 40 jaar geleden was is het miljoen nu, maar voor een hoop huizen is het al niet meer genoeg.

Voor een miljoen gulden heb je nu al bijna nergens een nieuwbouw vrijstaande woning meer, dan moet je exht ver voorbij de randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207833665
Een appartement heeft de oude huurder een puinhoop achtergelaten. 82 dode ratten, 50 vuilniszakken met o.a. etenswaar, schimmel en stront tegen de muren omhoog...

Hij is er nu uit, maar wel een kostenpost uiteraard om alles netjes te maken weer. En zie het maar eens te verhalen op hem.

Ander huis hebben de huurders bedacht dat ze er volgende week uit willen en "niet meer willen betalen deze maand voor die ene week". Nu heb ik 3 maanden borg, dus haal ik het daar wel vanaf plus een opzegtermijn, maar dat zal vast wel weer discussie worden. :')
pi_207833706
Ja vervelend, werken voor het geld
pi_207833717
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een dorp verderop bouwden ze in de jaren 90 hele leuke bejaardenwoningen op de Brink, kostten destijds ongeveer 250.000 gulden, oma van de toenmalige verkering: Als ik de 100.000 win koop ik er een :D
(Ze woonde sociale huur en had de ontbrekende 150K zeker niet liggen)
Wat de 100.000 40 jaar geleden was is het miljoen nu, maar voor een hoop huizen is het al niet meer genoeg.

Voor een miljoen gulden heb je nu al bijna nergens een nieuwbouw vrijstaande woning meer, dan moet je exht ver voorbij de randstad.
Een miljonair was vroeger een rijk iemand, nu zijn dat tweeverdienende veertigers in een 2-onder-1 kapper in de randstad :D

Inflatie is een bitch
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:49:26 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207833746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Een miljonair was een rijk iemand, nu zijn dat tweeverdienende veertigers in een 2-onder-1 kapper in de randstad :D

Inflatie is een bitch
Ja, en dan ook nog euro vs gulden.
1.000.000 gulden is ¤ 450.000... zat mensen die dat aan overwaarde hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:56:35 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207833847
Mijn ouders kochten in 1980 voor 320.000 gulden de tweekapper die wij in 2013 van hen kochten, toen maakte iemand al een opmerking over hoeveel geld het wel niet was, en toen zei mijn moeder al: "Ach, over 30 jaar is het een miljoen waard"

Nou was het in 2013 wat minder waard, want bodem van de huizenmarkt en wij kochten het voor ¤ 325.000, maar wij verkochten het in 2020 voor ¤ 495.000 dus al ruim boven een miljoen gulden, zag van de week dat de nieuwe WOZ ¤ 645.000 is, dus al met al had ze gewoon gelijk, alleen het moment van verkopen was verkeerd (maar niet voor ons :D)

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 03-02-2023 16:11:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207833853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:41 schreef Halcon het volgende:
Ander huis hebben de huurders bedacht dat ze er volgende week uit willen en "niet meer willen betalen deze maand voor die ene week". Nu heb ik 3 maanden borg, dus haal ik het daar wel vanaf plus een opzegtermijn, maar dat zal vast wel weer discussie worden.
De week dat ze er nog wonen willen ze niet voor betalen en de maand opzegtermijn waar ze te laat mee zijn ook niet?

Anyhow, 3 weken erbij te factureren en als ze een week niet betalen dan inderdaad vereffenen met die borg, simpel genoeg.

Maar goed checken dat alles netjes wordt achtergelaten dan, wat een paupers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207833867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:41 schreef Halcon het volgende:
82 dode ratten
Hoe krijg je dat ook voor elkaar? De rat kon wel naar binnen maar niet naar buiten? Manmanman
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207833930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en dan ook nog euro vs gulden.
1.000.000 gulden is ¤ 450.000... zat mensen die dat aan overwaarde hebben.
Daar zeg je wat, de introductie van de euro heeft de status van "het miljoen" eigenlijk verlengd. Waardoor het misschien nog wel meer status kreeg omdat het zo lang actueel bleef, eerst als gulden en later als euro.
pi_207833931
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe krijg je dat ook voor elkaar? De rat kon wel naar binnen maar niet naar buiten? Manmanman
Geen idee.

Vraag me sowieso af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om het in 8 maanden zo smerig te krijgen. Uiteindelijk met de borg de achterstand verrekend, staat nog 3 maanden boete (België) open en dan nog de kosten van het schoonmaken, opruimen en repareren. WC was ook kapot, keukenkastjes kapot, lichtschakelaars kapot.
pi_207833945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
De week dat ze er nog wonen willen ze niet voor betalen en de maand opzegtermijn waar ze te laat mee zijn ook niet?

Anyhow, 3 weken erbij te factureren en als ze een week niet betalen dan inderdaad vereffenen met die borg, simpel genoeg.

Maar goed checken dat alles netjes wordt achtergelaten dan, wat een paupers.
Inderdaad. Ze betalen nu de huur niet, omdat ze er toch niet meer de hele maand wonen. Zo zeggen ze het. Deze maand moet natuurlijk sowieso betaald worden en dan heb ik ook helemaal geen officiële opzegging ontvangen. Alleen een telefonische mededeling dat ze vertrekken. Zonder dat ze verder weten wanneer ze er precies uit gaan.

Alsof het 'n hotel is, waar je per dag uit kunt checken :')
pi_207833947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:56 schreef Leandra het volgende:
Mijn ouders kochten in 1980 voor 320.000 gulden de tweekapper die wij in 2013 van hen kochten, toen maakte iemand al een opmerking over hoeveel geld het wel niet was, en toen zei mijn moeder al: "Ach, over 30 jaar is het een miljoen waard"

Nou was het in 2013 wat minder waard, want bodem van de huizenmarkt en wij kochten het voor ¤ 320.000, maar wij verkochten het in 2020 voor ¤ 495.000 dus al ruim boven een miljoen gulden, zag van de week dat de nieuwe WOZ ¤ 645.000 is, dus al met al had ze gewoon gelijk, alleen het moment van verkopen was verkeerd (maar niet voor ons :D)
320000 gulden was in 1980 een hoop geld, zeker als je bedenkt dat de hypotheekrente in de dubbele cijfers zat.
pi_207833974
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
320000 gulden was in 1980 een hoop geld, zeker als je bedenkt dat de hypotheekrente in de dubbele cijfers zat.
1980 was ook zo'n beetje op de top van de rente niet? fl40k per jaar aan rentekosten, pfff. Ok inflatie was ook hoog dus dat vreet wat weg, maar dat staat los van wat je daadwerkelijk moet betalen.
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:11:41 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207833994
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
320000 gulden was in 1980 een hoop geld, zeker als je bedenkt dat de hypotheekrente in de dubbele cijfers zat.
Ja klopt, mijn vader heeft de overdracht nog iets naar voren gehaald, want er kwam weer een rentestijging aan, om te voorkomen dat ze nog meer dan 12,8% (!!!) rente zouden moeten betalen.
En volledig annuïtair, dus zelfs nu praat je dan nog over een fors maandbedrag.

Dat was dus ¤ 145.210 en dat zou met die rente een bruto maandlast van ¤ 1.584 opleveren (nu netto ¤ 1.203, destijds meer want andere belastingtarieven).
Grappig: wij hadden in 2013 een bruto maandlast van ¤ 1.594 :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Leandra op 03-02-2023 16:16:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207834041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:56 schreef Leandra het volgende:
Mijn ouders kochten in 1980 voor 320.000 gulden de tweekapper die wij in 2013 van hen kochten, toen maakte iemand al een opmerking over hoeveel geld het wel niet was, en toen zei mijn moeder al: "Ach, over 30 jaar is het een miljoen waard"

Nou was het in 2013 wat minder waard, want bodem van de huizenmarkt en wij kochten het voor ¤ 325.000, maar wij verkochten het in 2020 voor ¤ 495.000 dus al ruim boven een miljoen gulden, zag van de week dat de nieuwe WOZ ¤ 645.000 is, dus al met al had ze gewoon gelijk, alleen het moment van verkopen was verkeerd (maar niet voor ons :D)
Ik hoop dat je enig kind bent?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:17:16 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207834068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:15 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik hoop dat je enig kind bent?
Nope, hoezo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207834109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
De week dat ze er nog wonen willen ze niet voor betalen en de maand opzegtermijn waar ze te laat mee zijn ook niet?

Anyhow, 3 weken erbij te factureren en als ze een week niet betalen dan inderdaad vereffenen met die borg, simpel genoeg.

Maar goed checken dat alles netjes wordt achtergelaten dan, wat een paupers.
Wij gaven op tijd aan dat we vertrokken, en onze huisbazin was zo coulant om maar 10 dagen huur te rekenen voor de maand dat we vertrokken. Altijd goed contact met haar gehad. Huis ook netjes helemaal leeggehaald en tapijten enzo professioneel laten schoonmaken zoals in contract stond.
Eerste maand hypotheek kwam ook pas de maand erna, dus waar wij vorig jaar dachten een maand dubbel te moeten betalen, werd het uiteindelijk een maand met maar 10 dagen huur.
Ik kan er niet bij dat iemand zo'n puinhoop maakt van een woning. Succes met de schoonmaak.

Overigens kun je hier nog best vrijstaande huizen kopen voor minder dan een miljoen (euro), ook nog wel redelijk dicht bij dure steden.
pi_207834121
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nope, hoezo?
Hoe gaan jouw ouders hun andere kinderen hier ooit voor compenseren?
pi_207834176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is bullshit. Ze kan prima zo'n woning in Amsterdam-Noord kopen en ruim binnen haar budget blijven. Ik kan het artikel niet lezen, maar het kan niet anders of ze heeft aanvullende wensen (vrijstaand wonen, grote tuin, een bepaalde wijk).
Uit het artikel:
quote:
Hun eerste gezamenlijke huis in de stad was een kleine studio, daarna woonden ze vier jaar in een huurwoning. In 2016 kochten ze, na een zoektocht van anderhalf jaar, het appartement van 90 vierkante meter in De Pijp waarin ze nu nog wonen. De locatie is prachtig, zegt Nuria, maar hun droomhuis is het niet. ,,Thuiswerken doen we in een slaapkamer, de kinderen delen één kamer en parkeren in de buurt is onmogelijk. Ik droom van een huis met vier kamers. Op Funda zoeken we naar woningen van 120 vierkante meter of meer, met drie slaapkamers, een kleine kantoorruimte en een tuin op het zuiden. Ik kom uit Spanje, dus veel licht vind ik ook heel belangrijk. Die wensen hadden we ook al in 2016.
https://archive.is/xDj19#selection-1891.0-1891.696

Eigenlijk een gewoon rijtjeshuis wat je in veel andere plaatsen voor rond de helft (of minder) kan kopen. In mijn wijk staan er meerdere woningen die aan deze eisen voldoen te koop voor bedragen rond de 5 ton, zelfs met meer m2.
https://www.funda.nl/koop(...)a-de-leeuwstraat-47/
https://www.funda.nl/koop(...)hardenbergsingel-27/
Maar ja, dat is geen Amsterdam en al helemaal niet De Pijp.

Zelf woon ik in een huis wat misschien net niet aan haar eisen voldoet (115m2, je zou op de 2e verdieping de open ruimte moeten opdelen in 2 kamers en de tuin is misschien te klein, maar wel op het zuiden, wel is er ook nog een ruim dakterras op de 1e verdieping). Eenzelfde huis waar wel op de 2e etage 2 slaapkamers zijn gemaakt, is ongeveer een jaar geleden verkocht voor ¤475.000.
pi_207834189
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Hoe gaan jouw ouders hun andere kinderen hier ooit voor compenseren?
Hoezo compenseren? Leandra heeft het huis gewoon gekocht. :?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:27:59 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207834199
Wij waren vorig jaar mei serieus met een nieuwbouwwoning van 675k excl meerwerk bezig. We hadden alleen foto’s laten zien en toen had mijn schoonvader ‘m op funda opgezocht. Belde hij zenuwachtig mijn man op. Weet je wel hoeveel dat in gulden is? :D Hij werd nerveus dat wij dat aan een huis uit wilden geven. En was zeer opgelucht toen we vanwege vergunning issues afgehaakt zijn. Hij had er wakker van gelegen. Hij kon het echt niet in zijn hoofd verwerken dat je dan 1,6 miljoen gulden aan een huis uitgeeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207834205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:26 schreef Bami het volgende:

[..]
Hoezo compenseren? Leandra heeft het huis gewoon gekocht. :?
Voor een klein prijsje, omdat ze hun dochter is. Ik vraag me gewoon af hoe dat is gegaan mbt de andere kinderen. Hebben zij ook de kans gehad het huis te kopen? Was dit een voorschot op de erfenis?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:29:08 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207834212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wij gaven op tijd aan dat we vertrokken, en onze huisbazin was zo coulant om maar 10 dagen huur te rekenen voor de maand dat we vertrokken. Altijd goed contact met haar gehad. Huis ook netjes helemaal leeggehaald en tapijten enzo professioneel laten schoonmaken zoals in contract stond.
Eerste maand hypotheek kwam ook pas de maand erna, dus waar wij vorig jaar dachten een maand dubbel te moeten betalen, werd het uiteindelijk een maand met maar 10 dagen huur.
Ik kan er niet bij dat iemand zo'n puinhoop maakt van een woning. Succes met de schoonmaak.

Overigens kun je hier nog best vrijstaande huizen kopen voor minder dan een miljoen (euro), ook nog wel redelijk dicht bij dure steden.
Ik kijk al jaren van die Engelse huizen programma’s maar ik vind het daar altijd al schrikbarend duur. Vooral rondom de steden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207834232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Voor een klein prijsje, omdat ze hun dochter is. Ik vraag me gewoon af hoe dat is gegaan mbt de andere kinderen. Hebben zij ook de kans gehad het huis te kopen? Was dit een voorschot op de erfenis?
Dat staat nergens. Alleen dat zij het tijdens de bodem van de huizenmarkt overgekocht hebben. Notarissen vinden daar anders ook wel dingen van en dan betaal je daar ook gewoon belasting voor.
Als ik hier thuis kijk zou geen van ons het huis van mijn moeder willen kopen, dus ik kan me voorstellen dat er meer gezinnen zijn waarbij zoiets geen issue is.
pi_207834265
En vaak met meubilair en behang wat mijn opa en oma in de jaren 70 al weggedaan hebben :D En dan hebben ze het vaak ook over een moderne keuken, en denk je ook: 'tjsa, in de jaren 80-90 misschien'.

Nieuwbouw, vrijstaand, 500-800k pond is best te doen, maar ze kijken in die programma's vrijwel nooit naar nieuwbouw.
Hier eentje uit een ander topic, geen nieuwbouw, wel vrijstaand, maar er is ook wel wat opknapwerk te doen.

Bieden vanaf £500k.

https://www.rightmove.co.uk/properties/126820367

pi_207834355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
Voor een klein prijsje, omdat ze hun dochter is. Ik vraag me gewoon af hoe dat is gegaan mbt de andere kinderen. Hebben zij ook de kans gehad het huis te kopen? Was dit een voorschot op de erfenis?
Je vraagt je dingen af die gebaseerd zijn op drijfzand.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 16:47:44 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207834401
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Je vraagt je dingen af die gebaseerd zijn op drijfzand.
Ik lees het eigenlijk vooral een beetje als niet uit kunnen staan dat iemand wellicht (wat meer) geluk heeft gehad (dan een ander), en vervolgens zoeken naar iets wat toch een probleem is zodat er toch ook nadelen aan zitten.

Of zo.

Want als je allerlei aannames doet over dat de andere kinderen niet gecompenseerd zijn terwijl je dat niet weet, want je weet verder niets van de situatie, of het hoe en het waarom etc, dan ben je gewoon naar iets aan het zoeken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207834456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 15:45 schreef investeerdertje het volgende:
Ja vervelend, werken voor het geld
Je moet het geld voor je laten werken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207834477
Volgende week in totaal 8 bezichtigingen voor ons huis, hopelijk zit er ook een koper tussen.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 16:55:48 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207834517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:53 schreef jesseax het volgende:
Volgende week in totaal 8 bezichtigingen voor ons huis, hopelijk zit er ook een koper tussen.
Er komt altijd een beetje geluk bij kijken, maar, 8 is niet per se weinig denk ik?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207834533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Inderdaad. Ze betalen nu de huur niet, omdat ze er toch niet meer de hele maand wonen. Zo zeggen ze het. Deze maand moet natuurlijk sowieso betaald worden en dan heb ik ook helemaal geen officiële opzegging ontvangen. Alleen een telefonische mededeling dat ze vertrekken. Zonder dat ze verder weten wanneer ze er precies uit gaan.

Alsof het 'n hotel is, waar je per dag uit kunt checken :')
Ja, best klote, zo zonder schriftelijke opzeggen heb jij ook 0 bewijs als ze langer in het hotel willen verblijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:56:59 #133
414785 sirdanilot
pi_207834537
Toch gek dat de huizenprijzen nu dalen in Nederland maaar hier in Ierland gaat de stijging vooralsnog gewoon door.

Mijn eigen plannen om te kopen staan op de lange baan vanwege de situatie met mijn werk. In Ierland kan je ook geen hypotheek krijgen in de eerste 6 maanden dat je een nieuwe vaste baan hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:58:02 #134
414785 sirdanilot
pi_207834551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik lees het eigenlijk vooral een beetje als niet uit kunnen staan dat iemand wellicht (wat meer) geluk heeft gehad (dan een ander), en vervolgens zoeken naar iets wat toch een probleem is zodat er toch ook nadelen aan zitten.

Of zo.

Want als je allerlei aannames doet over dat de andere kinderen niet gecompenseerd zijn terwijl je dat niet weet, want je weet verder niets van de situatie, of het hoe en het waarom etc, dan ben je gewoon naar iets aan het zoeken.
Ik ben het voor de verandering met je eens. Hoe er in hun familie besloten is wie het huis mag kopen gaat ons niets aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207834554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:53 schreef jesseax het volgende:
Volgende week in totaal 8 bezichtigingen voor ons huis, hopelijk zit er ook een koper tussen.
Best kans. Wij hebben dat in totaal in amper 2 maanden als kijkers gehad. Laatste kijker was koper.

Heeft je verkoopmakelaar al op move.nl een account aangemaakt? Dat s nl. een prima communicatiemiddel en het biedingsboek staat erin.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207834578
- weg dubbel -
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207834584
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:11 schreef Leandra het volgende:

Dat was dus ¤ 145.210 en dat zou met die rente een bruto maandlast van ¤ 1.584 opleveren
Dan valt 100% van de rente 50% af te trekken. Dat drukt het zooitje wel wat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 februari 2023 @ 17:00:25 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207834591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er komt altijd een beetje geluk bij kijken, maar, 8 is niet per se weinig denk ik?
Ik vind het veel. Wij hadden maar de helft. Maar goed wel verkocht dus het zegt ook weinig nog tegenwoordig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207834598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:56 schreef sirdanilot het volgende:
Toch gek dat de huizenprijzen nu dalen in Nederland maaar hier in Ierland gaat de stijging vooralsnog gewoon door.

Mijn eigen plannen om te kopen staan op de lange baan vanwege de situatie met mijn werk. In Ierland kan je ook geen hypotheek krijgen in de eerste 6 maanden dat je een nieuwe vaste baan hebt.
Is dat wel iets wat je overweegt? Om in Ierland te blijven? Ik heb het land niet als een plaats om te wonen gevoeld.

Maar je zit nu sowieso niet in een situatie idd om te kopen. Best ruk
pi_207834611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Overigens kun je hier nog best vrijstaande huizen kopen voor minder dan een miljoen (euro), ook nog wel redelijk dicht bij dure steden.
Lijkt me niks als je het niet pittig kan isoleren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207834641
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:27 schreef laziness het volgende:
Wij waren vorig jaar mei serieus met een nieuwbouwwoning van 675k excl meerwerk bezig. We hadden alleen foto’s laten zien en toen had mijn schoonvader ‘m op funda opgezocht. Belde hij zenuwachtig mijn man op. Weet je wel hoeveel dat in gulden is? :D Hij werd nerveus dat wij dat aan een huis uit wilden geven. En was zeer opgelucht toen we vanwege vergunning issues afgehaakt zijn. Hij had er wakker van gelegen. Hij kon het echt niet in zijn hoofd verwerken dat je dan 1,6 miljoen gulden aan een huis uitgeeft.
Tjah, inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207834660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Best kans. Wij hebben dat in totaal in amper 2 maanden als kijkers gehad. Laatste kijker was koper.

Heeft je verkoopmakelaar al op move.nl een account aangemaakt? Dat s nl. een prima communicatiemiddel en het biedingsboek staat erin.
Ik blijf het biedlogboek een farce vinden. Het zegt niets over het proces of het waarom er welk bedrag geboden is. Ook niet of de verkoper een persoonlijke boodschap heel belangrijk vond.

Het zegt gewoon niets.
pi_207834669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:56 schreef sirdanilot het volgende:
Toch gek dat de huizenprijzen nu dalen in Nederland maaar hier in Ierland gaat de stijging vooralsnog gewoon door.

Mijn eigen plannen om te kopen staan op de lange baan vanwege de situatie met mijn werk. In Ierland kan je ook geen hypotheek krijgen in de eerste 6 maanden dat je een nieuwe vaste baan hebt.
In Ierland koop je de hypotheek mee? Dus de daling gaat vertraagd als de rente zakt want de hypotheek blijft aan het huis hangen met die lage rente.... Cq de hypotheek is in waarde gezakt (negatieve waarde wordt lager!) die je meekoopt met het huis.

De hypotheek compenseert / hedged dus de waarde van het huis. Je koopt beide.
Zal wel verschillen per object etc etc en zwaar gaan meetellen met renteschommelingen maar toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207834732
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:27 schreef laziness het volgende:
Wij waren vorig jaar mei serieus met een nieuwbouwwoning van 675k excl meerwerk bezig. We hadden alleen foto’s laten zien en toen had mijn schoonvader ‘m op funda opgezocht. Belde hij zenuwachtig mijn man op. Weet je wel hoeveel dat in gulden is? :D Hij werd nerveus dat wij dat aan een huis uit wilden geven. En was zeer opgelucht toen we vanwege vergunning issues afgehaakt zijn. Hij had er wakker van gelegen. Hij kon het echt niet in zijn hoofd verwerken dat je dan 1,6 miljoen gulden aan een huis uitgeeft.
Mijn ouders en schoonouders hadden het ook constant over hoe duur de huizen waren waar wij naar keken, terwijl dat helemaal geen exorbitante huizen waren op zich, maar de prijzen zijn nu eenmaal gigantisch gestegen.

Toen mijn schoonmoeder voor de zoveelste keer een opmerking maakte over de prijzen en dat zij dat nóóit van haar leven voor een huis zou betalen, heb ik haar goed duidelijk gemaakt dat wij dat liever ook niet zouden betalen, maar dat er geen alternatief is en we toch érgens moeten wonen als gezin.

Ze heeft het er daarna niet meer over gehad. In dat soort gesprekken vind ik de generatiekloof zéér groot, die mensen hebben echt geen idee hoe het in deze tijd is om een leven op te bouwen.
pi_207834775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mijn ouders en schoonouders hadden het ook constant over hoe duur de huizen waren waar wij naar keken, terwijl dat helemaal geen exorbitante huizen waren op zich, maar de prijzen zijn nu eenmaal gigantisch gestegen.

Toen mijn schoonmoeder voor de zoveelste keer een opmerking maakte over de prijzen en dat zij dat nóóit van haar leven voor een huis zou betalen, heb ik haar goed duidelijk gemaakt dat wij dat liever ook niet zouden betalen, maar dat er geen alternatief is en we toch érgens moeten wonen als gezin.

Ze heeft het er daarna niet meer over gehad. In dat soort gesprekken vind ik de generatiekloof zéér groot, die mensen hebben echt geen idee hoe het in deze tijd is om een leven op te bouwen.
% inkomen over een verloop van 30 jaar... was dat met de lage rentes waarschijnlijk nauwelijks verschillend t.o.v. vroeger, maar ach.

Snap de wens verder wel naar dat alles goedkoper moet worden. :+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207834783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is bullshit. Ze kan prima zo'n woning in Amsterdam-Noord kopen en ruim binnen haar budget blijven. Ik kan het artikel niet lezen, maar het kan niet anders of ze heeft aanvullende wensen (vrijstaand wonen, grote tuin, een bepaalde wijk).
Ongetwijfeld binnen de ring
blablablabla
pi_207834784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik lees het eigenlijk vooral een beetje als niet uit kunnen staan dat iemand wellicht (wat meer) geluk heeft gehad (dan een ander), en vervolgens zoeken naar iets wat toch een probleem is zodat er toch ook nadelen aan zitten.

Of zo.

Want als je allerlei aannames doet over dat de andere kinderen niet gecompenseerd zijn terwijl je dat niet weet, want je weet verder niets van de situatie, of het hoe en het waarom etc, dan ben je gewoon naar iets aan het zoeken.
O nee, dat is het niet. Ik heb zelf ook mazzel gehad op de huizenmarkt, dus dat zit er niet achter.

Ik vraag me alleen af hoe je dat doet met meerdere kinderen, aangezien ik zelf ook meer dan 1 kind heb en ze altijd gelijk zou willen behandelen.
pi_207834846
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:14 schreef Avelie het volgende:

[..]
O nee, dat is het niet. Ik heb zelf ook mazzel gehad op de huizenmarkt, dus dat zit er niet achter.

Ik vraag me alleen af hoe je dat doet met meerdere kinderen, aangezien ik zelf ook meer dan 1 kind heb en ze altijd gelijk zou willen behandelen.
Diegene die de waarde van het huis op kan brengen, kan hem kopen. Dan is niemand achtergesteld.

Zoek er toch niet zoveel achter.
pi_207834849
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:14 schreef Avelie het volgende:

[..]
O nee, dat is het niet. Ik heb zelf ook mazzel gehad op de huizenmarkt, dus dat zit er niet achter.

Ik vraag me alleen af hoe je dat doet met meerdere kinderen, aangezien ik zelf ook meer dan 1 kind heb en ze altijd gelijk zou willen behandelen.
Als je kind je huis tegen de marktwaarde koopt is er toch niets ongelijk aan?
As je kind je huis (zwaar) onder de marktwaarde koopt wordt het deels als een schenking gezien.
pi_207834994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Er komt altijd een beetje geluk bij kijken, maar, 8 is niet per se weinig denk ik?
Nee zeker niet, makelaar rekende op 2-5 kijkers vooraf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Best kans. Wij hebben dat in totaal in amper 2 maanden als kijkers gehad. Laatste kijker was koper.

Heeft je verkoopmakelaar al op move.nl een account aangemaakt? Dat s nl. een prima communicatiemiddel en het biedingsboek staat erin.
Klopt! Kan er nu alle bezichtigingsafspraken in zien. Zodra er een bieding komt staat dat dan daarin ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')