Een kerel die 100en tanks in zijn schuur heeft staanquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ook hier te zien:
“Je kan deze tanks niet zomaar naar Oekrane sturen”: in loods in Doornik staan honderden oorlogsvoertuigen
https://vrtnws.be/p.7QMv1VObLk6
Maakt toch weinig uit, je rijdt er echt niet zomaar mee weg. En hij heeft het voor de kiloprijs van het metaal gekocht. Ik vraag me af wat hij er mee wilde. Omsmelten?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die zogenaamde anonieme loods is ook helemaal niet zo anoniem, even Googlen op Freddy Versluys en je komt zo op zijn bedrijf uitDat spul staat allemaal hier: https://maps.app.goo.gl/49xD1twTwSfcxVUY9
Typisch Belgisch weer
Dus we hebben nog meer drama voorkomen dankzij de sancties?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die T14 is vanaf dag 1 al een drama project... Net als die SU-57 van ze...
En als ze nou gewoon zijn hele handel kopen en zelf opknappen? Dan ben je goedkoper uit toch?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hij noemt in het filmpje heel andere bedragen waardoor het eerder richting de miljoen gaat . 500k voor de vuurgeleiding alleen al. Rupsbanden 150k
Een belegging? Hopen dat er oorlog uitbreekt en ze dan voor veel geld verkopen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maakt toch weinig uit, je rijdt er echt niet zomaar mee weg. En hij heeft het voor de kiloprijs van het metaal gekocht. Ik vraag me af wat hij er mee wilde. Omsmelten?
Haha, geloof dat maar niet. Dat troepentransport lijkt me trouwens nog wel te doen om zo in te gaan zetten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een kerel die 100en tanks in zijn schuur heeft staanDit kan alleen in Belgi
Tja ligt er ook aan wat het spulletje gekost heeft. Voor een film of museum zijn ze prima bruikbaar natuurlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een belegging? Hopen dat er oorlog uitbreekt en ze dan voor veel geld verkopen.
Hij heeft gegokt en gewonnen.
Duitsland heeft nog een zooi van de Leopard 1A5 variant in de opslag staan. Ik heb alleen geen idee of er nog munitie wordt gemaakt voor dat 105mm kanon.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, geloof dat maar niet. Dat troepentransport lijkt me trouwens nog wel te doen om zo in te gaan zetten.
TAnks worden vast te duur.
Conserveren, de blokken vol spec olie laten lopen, soms ook de carrosserie vacum trekken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe houd je dat spul eigenlijk een beetje gangbaar door de jaren heen? Droog wegzetten, af en toe wat invetten en even laten lopen?
Ik ben wel benieuwd wat zo'n tank bij hem moet kosten. Afgezien van het opknappen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, geloof dat maar niet. Dat troepentransport lijkt me trouwens nog wel te doen om zo in te gaan zetten.
TAnks worden vast te duur.
De kiloprijs voor oud ijzer. Voor een film of museum is het prima. Maar daar heb je er toch geen 100en van nodig?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja ligt er ook aan wat het spulletje gekost heeft. Voor een film of museum zijn ze prima bruikbaar natuurlijk.
Wil je een knuffel?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier Vriezenveen waar onze Cheetahs opgeslagen stonden voordat ze naar Jordanie gingen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zou ik doen als ik Oekrane was. Die kunnen zo een bak technici optrommelen om het ding aan de praat te krijgen. Dit is een ondernemer, dus je zult wel moeten zorgen dat hij winst maakt. Als hij een grote ego heeft, dan kun je hem misschien ook belonen met een persoonlijke bedank-tweet. Die kunst verstaan de Oekraners ondertussen prima.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als ze nou gewoon zijn hele handel kopen en zelf opknappen? Dan ben je goedkoper uit toch?
Daar zal hij op wachten denk ik.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat zo'n tank bij hem moet kosten. Afgezien van het opknappen.
[..]
De kiloprijs voor oud ijzer. Voor een film of museum is het prima. Maar daar heb je er toch geen 100en van nodig?
Jezus, hoeveel waren dat er wel niet?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier Vriezenveen waar onze Cheetahs opgeslagen stonden voordat ze naar Jordanie gingen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kunnen wij niet gewoon samen met de Belgen een goede deal maken met deze man? De hele inhoud van die loods opkopen en doneren aan Oekrane.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou ik doen als ik Oekrane was. Die kunnen zo een bak technici optrommelen om het ding aan de praat te krijgen. Dit is een ondernemer, dus je zult wel moeten zorgen dat hij winst maakt. Als hij een grote ego heeft, dan kun je hem misschien ook belonen met een persoonlijke bedank-tweet. Die kunst verstaan de Oekraners ondertussen prima.
Prima idee, je hebt je momenten discoquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaan wij eigenlijk niet first strike kernwapens gebruiken tegen Rusland? Als alles steeds meer geoorloofd is om Rusland te laten verliezen, nu tanks, straks gevechtsvliegtuigen, dan boots on the ground, etc. Kunnen we toch net zo goed gelijk kernwapens gebruiken op Rusland?
Kernwapens zijn niet nodig om Rusland op de knieen te krijgen. Daarom doen we dat niet.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaan wij eigenlijk niet first strike kernwapens gebruiken tegen Rusland? Als alles steeds meer geoorloofd is om Rusland te laten verliezen, nu tanks, straks gevechtsvliegtuigen, dan boots on the ground, etc. Kunnen we toch net zo goed gelijk kernwapens gebruiken op Rusland?
quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Nu maar hopen dat die man geen koloniale aspiraties heeft en de Vlamingen in Baarle-Hertog wilt bevrijden...quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een kerel die 100en tanks in zijn schuur heeft staanDit kan alleen in Belgi
Zal waarschijnlijk echt duurkoop zijn. Alles moet goed werken h.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kunnen wij niet gewoon samen met de Belgen een goede deal maken met deze man? De hele inhoud van die loods opkopen en doneren aan Oekrane.
Die is een hele week bezig alles in stelling te brengen, tegen die tijd is de verrassing wel weg.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat die man geen koloniale aspiraties heeft en de Vlamingen in Baarle-Hertog wilt bevrijden...
Ja, de Britten zijn er nu de pareltjes er tussenuit aan het vissenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk echt duurkoop zijn. Alles moet goed werken h.
De Britten weten ook wat ze wel en niet kopen, die dingen kun je nog eens aandurven.
Een prins in Duitsland heeft ook wel interesse denk ik.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk echt duurkoop zijn. Alles moet goed werken h.
De Britten weten ook wat ze wel en niet kopen, die dingen kun je nog eens aandurven.
Ik gebruik puur jullie logica tegen jullie om te kijken hoe je daar tegenover staat. Maar het antwoord is duidelijk. Dat idee had ik al.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Prima idee, je hebt je momenten disco
Het is helemaal niet zeker wat wl nodig is. Tanks moeten nog blijken. Gevechtsvliegtuigen ook. Japan gaf zich ook pas over na een kernbom.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kernwapens zijn niet nodig om Rusland op de knieen te krijgen. Daarom doen we dat niet.
Toen wij nog het mobilisabele component hadden (de club oud dienstplichtigen die werden opgeroepen als het rode gevaar op kwam rukken) lag dat materiaal, voertuigen, kleding en alles opgeslagen in de zg. mobilisatie complexen verspreid door het hele land. Alle voertuigen, tanks en wat dan ook wat in welke in de complexen stonden werden door een team wat werkzaam was daar geinspecteerd en onderhouden. Ook werd er regelmatig mee gereden etc.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Dat zou in ieder geval al helpen. Misschien heeft @:AchJa nog wijsheid op dit vlak.
Duitsland wil die toch ook naar Oekraine sturen? Ik neem aan dat er dus nog wel munitie is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland heeft nog een zooi van de Leopard 1A5 variant in de opslag staan. Ik heb alleen geen idee of er nog munitie wordt gemaakt voor dat 105mm kanon.
Goede vergelijkingquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker wat wl nodig is. Tanks moeten nog blijken. Gevechtsvliegtuigen ook. Japan gaf zich ook pas over na een kernbom.
De 6000 kernbommen van de Russen is wellicht nog een relevant detail dat je in je strategie moet betrekken.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker wat wl nodig is. Tanks moeten nog blijken. Gevechtsvliegtuigen ook. Japan gaf zich ook pas over na een kernbom.
die blijven netjes waar ze zijn, russen willen ook niet doodquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 6000 kernbommen van de Russen is wellicht nog een relevant detail dat je in je strategie moet betrekken.
Grappig, daar hadden we het pas al over.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen wij nog het mobilisabele component hadden (de club oud dienstplichtigen die werden opgeroepen als het rode gevaar op kwam rukken) lag dat materiaal, voertuigen, kleding en alles opgeslagen in de zg. mobilisatie complexen verspreid door het hele land. Alle voertuigen, tanks en wat dan ook wat in welke in de complexen stonden werden door een team wat werkzaam was daar geinspecteerd en onderhouden. Ook werd er regelmatig mee gereden etc.
Dan hou je dat spul wel in bedrijf.
Er is discussie zat over de noodzaak van die 2 bommen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kaartje ter info.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Grappig, daar hadden we het pas al over.
Als we, binnen Europa, dit hadden aangehouden hadden we nu vast minder problemen met Russen.
Bezuinigen, maar dan ietwat veiliger.
Turkey is wel alle internationale goodwill door de plee aan het spoelen met deze acties. Denk niet dat andere landen hem nog veel zullen gunnen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:04 schreef Slayage het volgende:
"more sympathetic" tekent Erdogan niet voor![]()
[ twitter ]
Het is toch bijzonder dat we dit mechanisme tot 1991 in stand hebben gehouden. Vervolgens alles afgebroken hebben en nu uiteindelijk we echt bijna in de boksring liggen met Rusland, we het niet opnieuw opbouwen. Deden we toen te veel of doen we nu te weinig?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen wij nog het mobilisabele component hadden (de club oud dienstplichtigen die werden opgeroepen als het rode gevaar op kwam rukken) lag dat materiaal, voertuigen, kleding en alles opgeslagen in de zg. mobilisatie complexen verspreid door het hele land. Alle voertuigen, tanks en wat dan ook wat in welke in de complexen stonden werden door een team wat werkzaam was daar geinspecteerd en onderhouden. Ook werd er regelmatig mee gereden etc.
Dan hou je dat spul wel in bedrijf.
Het is een prima vergelijking ja. Fijn dat je het er mee eens bent.quote:
Daar ben ik mij zeker van bewust, maar dat zijn sommige users hier totaal niet. Vandaar ook de domheid van de antwoorden op mijn vraag. Het is hun logica, niet mijne.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 6000 kernbommen van de Russen is wellicht nog een relevant detail dat je in je strategie moet betrekken.
ne twee kernbommen, de japanners dachten dat de USA niet nog zo een bom zou hebbenquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Winkelman kazerne ooit nog eens aangedaan in mijn vroegere jeugd. Nog een stukje op zo’n APC gereden, nu heb ik ook heimwee..quote:
je kunt je wel van bewust zijn maar die kernbommen is vooral een bedreiging voor de russen zelfquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar ben ik mij zeker van bewust, maar dat zijn sommige users hier totaal niet. Vandaar ook de domheid van de antwoorden op mijn vraag. Het is hun logica, niet mijne.
Neen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne twee kernbommen, de japanners dachten dat de USA niet nog zo een bom zou hebben
maar ze hadden er nog een en de japanners gaven zich pas over toen de derde bom onderweg was naar het peleis van de koning, en zelfs toen waren de meeste japanner in het leger het er niet mee eens en pleegden harikiri
Als de nood aan de man is zijn ze daar blijkbaar toe in staat. Dus: wordt het boots on the ground of zelf kernwapens? Nogmaals: het moet nog maar blijken of die tanks wat gaan uithalen. En als het niks wordt sturen we gevechtsvliegtuigen. Helpt dat? Misschien niet. Nou dan maar zelf er heen. Prima hoor, maar dan moet je ook niet janken dat het nog veel erger kan worden. Er is totaal geen teken van dat dit conflict ook maar minder erg gaat worden. 500k gemobiliseerden er ook bij straks in de lente.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne twee kernbommen, de japanners dachten dat de USA niet nog zo een bom zou hebben
maar ze hadden er nog een en de japanners gaven zich pas over toen de derde bom onderweg was naar het peleis van de koning, en zelfs toen waren de meeste japanner in het leger het er niet mee eens en pleegden harikiri
Mwah. Turkije is altijd wel een apart geval geweest binnen navo. Is nooit anders gewees. Met if zonder Erdogan gaat er in mei een nieuwe wind waaien in Turkije ook wat betreft Navo lidmaatschap van de twee landen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Turkey is wel alle internationale goodwill door de plee aan het spoelen met deze acties. Denk niet dat andere landen hem nog veel zullen gunnen.
jaquote:
quote:The first atomic bomb, named Little Boy, was dropped on Hiroshima from the Enola Gay, a B-29 bomber, at 8:15 AM on August 6, 1945. The second bomb, named Fat Man, was dropped on Nagasaki from the Bockscar, also a B-29 bomber, at 11:02 AM on August 9, 1945.3 Dec 2022
quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
Solovyev is het beu om een aardige vent te zijn , hij wil naar het front om de aanval te leiden
Nou ik denk dat het een goed idee is , bajonet op het geweer en te veld
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |