abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:59:11 #1
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207707470
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.

Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!

quote:
Elk jaar brengt zijn eigen aaneenschakeling van ellende, je zou er moedeloos van worden. Maar is het werkelijk zo bar gesteld? Mwahhhhhh! In de afgelopen jaren boekte Nederland enorme ongevierde successen in de strijd tegen criminaliteit, belastingontwijking en luchtvervuiling. En met de integratie gaat het ook helemaal niet zo slecht. Daarom, ter genezing van alle malaise en misère: grootse dingen die goed gaan. Beter worden, soms zelfs véél beter.
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
• De integratie gaat voorspoedig

Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.

Bron: https://decorrespondent.n(...)-beter-met-nederland
(Betaallink)

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:08:03 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207707556
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Dat komt omdat er een groep is die heel hard roept. Vooral de groep die graag de schuld van eigen misere aan iedereen behalve zichzelf geeft. Dus dan moet je wel roepen dat alles kut gaat, want anders moet je zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Helaas krijgt die groep teveel podium en te weinig tegengas.
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:10:55 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_207707585
Eens! Positieve berichten mogen inderdaad ook wel eens.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_207707747
Dat kan dan wel cijfermatig onderbouwd zijn, maar men kan die onderbouwing pas zien als men teveel geld heeft.
pi_207707815
Meer banen dan werkzoekenden is helemaal niet goed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:32:49 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207707886
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.

Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!
[..]
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
• De integratie gaat voorspoedig

Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.

Bron: https://decorrespondent.n(...)-beter-met-nederland
(Betaallink)

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Wat milieu betreft; het leefklimaat in de grote steden is serieus verbeterd. Voorbeeldje de Fog in Londen. Vroeger beroemd, maar dat was allemaal vervuiling.

Ik kom veel in Tsjechië en daar stookten ze in het begin nog heel veel bruinkool. Nou, dat was geen fijne lucht. En nu is het daar nagenoeg verdwenen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:35:57 #7
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207707933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat milieu betreft; het leefklimaat in de grote steden is serieus verbeterd. Voorbeeldje de Fog in Londen. Vroeger beroemd, maar dat was allemaal vervuiling.

Ik kom veel in Tsjechië en daar stookten ze in het begin nog heel veel bruinkool. Nou, dat was geen fijne lucht. En nu is het daar nagenoeg verdwenen.
Je noemt nu twee voorbeelden in het buitenland.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:57:41 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207708178
Het bericht dat jaarlijks terugkeert en ook terug zal blijven keren, ondanks dat mensen graag schreeuwen dat het allemaal kut is en vroeger zoveel beter was.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 25 januari 2023 @ 14:11:37 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207708327
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je noemt nu twee voorbeelden in het buitenland.
OK, de grachten in Amsterdam bijvoorbeeld zijn schoner dan ooit. Vroeger was het gewoon een open riool.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 25 januari 2023 @ 15:18:17 #10
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207709005
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.

Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!
[..]
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
• De integratie gaat voorspoedig

Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.

Bron: https://decorrespondent.n(...)-beter-met-nederland
(Betaallink)

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Omdat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan dezelfde zaken, lijkt me. Ik moet zeggen dat mijn persoonlijke geluk niet echt afhankelijk is van de succesratio van "het aanpakken van belastingontwijking". En soms is het ook gewoon gegoochel met woorden. Een tekort aan werkzoekenden is niet per se een goed ding.
pi_207709068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
OK, de grachten in Amsterdam bijvoorbeeld zijn schoner dan ooit. Vroeger was het gewoon een open riool.
Dat is logisch want het wordt niet meer gebruikt waarvoor ze zijn aangelegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207709233
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-klimaatverandering

Hoewel niet specifiek Nederlands dit soort zaken spelen toch ook wel heel nadrukkelijk op de voorgrond.
blablablabla
pi_207709327
Goed artikel, fijn dat dit ook eens belicht word!
pi_207709513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Omdat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan dezelfde zaken, lijkt me.
Dat. Ook zijn de 'sombere berichten' van het moment vaak zaken die jan met de pet direct beïnvloeden zoals inflatie, gasprijzen of het vinden van een woning. Luchtkwaliteit is leuk, maar je kan er minder van genieten als je op je tandvlees loopt om geld op te hoesten voor de boodschappen of warmte.
Conscience do cost.
  woensdag 25 januari 2023 @ 16:04:15 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207709574
Ofwel : het gaat goed met Nederland, maar steeds slechter met een groot deel van de Nederlandse bevolking.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207710446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:04 schreef mvdejong het volgende:
Ofwel : het gaat goed met Nederland, maar steeds slechter met een groot deel van de Nederlandse bevolking.
Valt mee alleen de paupers hebben het financieel zwaar, maar hadden het sowieso al verkloot.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:22:16 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207710537
Nog 20 jaar Rutte, godverpielekes man ik kan niet wachten _O_
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207710907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:04 schreef mvdejong het volgende:
Ofwel : het gaat goed met Nederland, maar steeds slechter met een groot deel van de Nederlandse bevolking.
Ook dit is niet waar. het gaat beter dan ooit met de nederlandse bevolking. ook dat wijzen cijfers uit.

De extreem rechtse trollen willen en zullen onrustzaaien om hun gewenste ontwrichting van Nederland.
pi_207710967
Het mag honderd keer geweldig gaan in Nederland, maar zelfvoorzienend zijn we niet en we hebben een staatsschuld uitstaan waar heel de beroepsbevolking een jaar voor moet werken. De arbeidskorting die we deze week op onze loonstrookjes terugzien, is geleend van het buitenland, om werken meer lonend te maken.
En dan nog, we krijgen het deze zomer niet voor elkaar om alle asielaanvragen af te handelen. Waar gaan die slapen? Niet op straat! Niet bij een van ons op zolder!

Kortom, wegkijken is wel heel naïef. Tevreden zijn ook.
pi_207711045
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog 20 jaar Rutte, godverpielekes man ik kan niet wachten _O_
Nou ja zo goed is het eig nooit met NL gegaan, dus weinig te klagen als dat nog 20 jaar doorgaat.
pi_207711059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:07 schreef Magister_Artium het volgende:
Het mag honderd keer geweldig gaan in Nederland, maar zelfvoorzienend zijn we niet en we hebben een staatsschuld uitstaan waar heel de beroepsbevolking een jaar voor moet werken. De arbeidskorting die we deze week op onze loonstrookjes terugzien, is geleend van het buitenland, om werken meer lonend te maken.
En dan nog, we krijgen het deze zomer niet voor elkaar om alle asielaanvragen af te handelen. Waar gaan die slapen? Niet op straat! Niet bij een van ons op zolder!

Kortom, wegkijken is wel heel naïef. Tevreden zijn ook.
Wat een onzin :')

Bijna alle landen hebben een staatsschuld, dat is (gek genoeg) hoe het economische systeem werkt.
Alle cijfers tonen gewoon dat het in Nederland zeer goed gaat. Dan kan jij wel wegkijken omdat jij anti alles bent, maar wegkijken van feiten maakt jouw mening nog niet waar.
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:18:20 #22
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207711070
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:13 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Valt mee alleen de paupers hebben het financieel zwaar, maar hadden het sowieso al verkloot.
De paupers die je afval ophalen? Of de paupers die de winkels gevuld houden? Misschien de paupers die je verzorgen in het ziekenhuis? Of de paupers die je aankopen aan huis afleveren?

Bedoel je die paupers?
pi_207711218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat een onzin :')

Bijna alle landen hebben een staatsschuld, dat is (gek genoeg) hoe het economische systeem werkt.
Alle cijfers tonen gewoon dat het in Nederland zeer goed gaat. Dan kan jij wel wegkijken omdat jij anti alles bent, maar wegkijken van feiten maakt jouw mening nog niet waar.
Een 9 is geen 10. Dan kan je ja-maar doen en naar andere landen wijzen, feit blijft dat wij schulden hebben. Geld dat niet van ons is. En dan kan je je blind staren op alles wat goed gaat, maar dat levert niets op.
pi_207711221
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.
De VVD zal blij zijn zo vlak voor de verkiezingen.

quote:
Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!
[..]
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
• De integratie gaat voorspoedig

Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.

Bron: https://decorrespondent.n(...)-beter-met-nederland
(Betaallink)

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Omdat het niet waar is. Je kunt criminaliteit overlast noemen en sepots niet meerekenen, je kunt het feit dat mensen geen aangifte meer doen als succes voorstellen. We hebben een steekpartijenepidemie, heel veel straatroven, heel veel woningovervallen en een zogenaamd 'ondermijnende' drugscriminaliteit, dat kun je niet wegsterpen tegen minder fietsendiefstallen vanwege elektronische beveiligingen bijvoorbeeld.

Je kunt de hoop op integratie vervangen voor 'verbinding' en dan claimen dat het goed gaat. Je kunt de eindtermen verlagen en dan claimen dat het goed gaat met het onderwijsniveau. Je kunt meer buitenlanders binnen blijven halen om dan te claimen dat er meer mensen beter integreren, of de wat kunstmatig krappe arbeidsmarkt als bewijs nemen.

Feit is dat arbeidsproductiviteit en de geletterdheid en het algehele onderwijsniveau achteruit holt, en binnen 10 minuten een zakje nootjes bezorgd krijgen is gewoon verborgen werkloosheid. Heel erg veel mensen hebben moeite om de gewone normale uitgaven aan huis, verwarming, eten en mobiliteit te betalen en missen inkomenszekerheid. Daar weegt flinke consumptie door anderen natuurlijk nooit tegenop.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207711237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:04 schreef mvdejong het volgende:
Ofwel : het gaat goed met Nederland, maar steeds slechter met een groot deel van de Nederlandse bevolking.
Wingewest Nederland levert het internationale grootkapitaal, Ruttes baas, wel flink op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:36:15 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207711269
Ik kan dit artikel niet lezen, maar is het er een van onze correspondent vooruitgang?
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:04:26 #27
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207712678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De VVD zal blij zijn zo vlak voor de verkiezingen.
[..]
Omdat het niet waar is. Je kunt criminaliteit overlast noemen en sepots niet meerekenen, je kunt het feit dat mensen geen aangifte meer doen als succes voorstellen. We hebben een steekpartijenepidemie, heel veel straatroven, heel veel woningovervallen en een zogenaamd 'ondermijnende' drugscriminaliteit, dat kun je niet wegsterpen tegen minder fietsendiefstallen vanwege elektronische beveiligingen bijvoorbeeld.

Je kunt de hoop op integratie vervangen voor 'verbinding' en dan claimen dat het goed gaat. Je kunt de eindtermen verlagen en dan claimen dat het goed gaat met het onderwijsniveau. Je kunt meer buitenlanders binnen blijven halen om dan te claimen dat er meer mensen beter integreren, of de wat kunstmatig krappe arbeidsmarkt als bewijs nemen.

Feit is dat arbeidsproductiviteit en de geletterdheid en het algehele onderwijsniveau achteruit holt, en binnen 10 minuten een zakje nootjes bezorgd krijgen is gewoon verborgen werkloosheid. Heel erg veel mensen hebben moeite om de gewone normale uitgaven aan huis, verwarming, eten en mobiliteit te betalen en missen inkomenszekerheid. Daar weegt flinke consumptie door anderen natuurlijk nooit tegenop.
Aangiftes voor geweldsmisdrijven zijn met 43% gedaald. Aangiftes vernielingen en misdragingen (inbraak en diefstal) met 60%. Beide cijfer sinds 2005 ongeveer. Aangiftebereidheid voor fietsendiefstal is nog steeds even hoog als in 1997, net onder de 40%.

En
quote:
in de afgelopen tien jaar daalde het aantal mensen dat zegt slachtoffer te zijn van een misdrijf harder dan het aantal politieregistraties van criminaliteit (wat juist duidt op een toename van de aangiftebereidheid!).
Ik weet niet waar jij je epidemieën vandaan haalt. Maar tot zover laten cijfers wat anders zien.

Over de hele linie (leeftijd) daalt het aantal verdachten met een niet westerse mirgatieachtergrond en komen steeds dichterbij de Nederlandse achtergrond (die ook dalende is). Arbeidsdeelname neemt toe, vooral ook onder vrouwen. Steeds meer kinderen met een migratie achtergrond gaan naar het havo of vwo.

quote:
Of neem die criminaliteit: het aantal verdachten – zowel autochtoon als allochtoon – keldert. En het daalt nog het snelst onder jongeren met een niet-westerse migratieachtergrond. Van de tienduizend 12- tot 18-jarige niet-westerse allochtonen stonden er in 2005 nog 887 geregistreerd als verdachte. Vandaag de dag zijn dat er nog maar 227. Dat betekent dat zij vandaag de dag ongeveer 30 procent minder crimineel zijn dan Nederlandse jongeren in 2006
Arbeidsdeelname is nog nooit zo hoog geweest als nu. Lonen gaan omhoog en er komen betere voorwaarden voor werkzoekenden. Wat ook weer leidt tot automatisering, wat niet iedereen positief vind overigens.

Maar ik zie graag jouw cijfers tegemoet die dit artikel en het CBS weerspreken.

En zoals ik al zei, ben ik het eens dat het niet op alle vlakken erg goed gaat nu. Maar mensen zijn ook wel erg vastgeroest aan vaste patronen. Zoals de energieprijzen, overstappen naar een goedkopere leverancier doet men niet snel, terwijl het heel veel kan schelen.

Nederlandse arbeidsproductiviteit stijgt overigens en we staan op plek 10 in de wereld. Laaggeletterdheid groeit helaas wel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207712841
Oprecht fijn dat het op die specifieke punten beter gaat. Maar om dan te generaliseren dat het dan 'beter met Nederland' gaat is natuurlijk regelrechte onzin. Zeker wanneer er een veelvoud aan punten is waarop het juist niet beter gaat.

Onderwijs (gaat achteruit en minder docenten)
Zorg (duurder en krijgt er minder voor terug)
Huisvesting (grootste woningnood sinds de jaren 60)
Defensie (dreiging Rusland en staat Nederlandse defensie)
Milieu (verontreiniging, stikstof)
Energie (kosten)
Bestuurscultuur (in het meest positieve licht is dat hetzelfde; slecht)
Informatievoorziening TK (zie recente nieuws)
Overheidsschandalen (steeds vaker)
Polarisering (hoeft geen uitleg)
Zedendelicten (op de plank, veroordelingskans onder de 5%)
Afhandeling toeslagenmisdaden (wellicht in 2030 eens gecompenseerd)
Vermogensongelijkheid (neemt toe)
Jeugdzorg (holt ook achteruit)
Georganiseerde zware criminaliteit (neemt toe, wordt zwaarder)
Inflatie
Koopkracht

[ Bericht 19% gewijzigd door probeer op 25-01-2023 21:36:54 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207712991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:04 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Aangiftes voor geweldsmisdrijven zijn met 43% gedaald. Aangiftes vernielingen en misdragingen (inbraak en diefstal) met 60%. Beide cijfer sinds 2005 ongeveer. Aangiftebereidheid voor fietsendiefstal is nog steeds even hoog als in 1997, net onder de 40%.
Neem je nou serieus de aangiftebereidheid voor fietsendiefstal (wat puur en alleen een 'must' voor de verzekering is) als maatstaf voor de aangiftebereidheid van serieuze criminaliteit?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:23:45 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207713053
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.

Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!
[..]
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
Of worden er minder aangiftes gedaan door onderbezetting bij de politie?
quote:
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
Het systeem versimpelen is veel goedkoper, de hoeveelheid belastingen is absurd.

quote:
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
Dat is mooi :Y

quote:
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
En door de hoge belastingdruk leven er steeds meer mensen onder de armoede grens. De rijen bij de voedselbank waren nog nooit zo lang.

quote:
• De integratie gaat voorspoedig
Zoals homo acceptatie onder gelovigen?


quote:
Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.
Net als bij alle andere onderzoeken zijn resultaten te sturen met de juiste parameters.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:48:26 #31
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207713520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Neem je nou serieus de aangiftebereidheid voor fietsendiefstal (wat puur en alleen een 'must' voor de verzekering is) als maatstaf voor de aangiftebereidheid van serieuze criminaliteit?
Nee, die stond specifiek in het artikel. Zie die andere quote.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:49:21 #32
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207713536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:12 schreef probeer het volgende:
Oprecht fijn dat het op die specifieke punten beter gaat. Maar om dan te generaliseren dat het dan 'beter met Nederland' gaat is natuurlijk regelrechte onzin. Zeker wanneer er een veelvoud aan punten is waarop het juist niet beter gaat.

Onderwijs (gaat achteruit en minder docenten)
Zorg (duurder en krijgt er minder voor terug)
Huisvesting (grootste woningnood sinds de jaren 60)
Defensie (dreiging Rusland en staat Nederlandse defensie)
Milieu (verontreiniging, stikstof)
Energie (kosten)
Bestuurscultuur (in het meest positieve licht is dat hetzelfde)
Informatievoorziening TK (zie recente nieuws)
Overheidsschandalen (steeds vaker)
Polarisering (hoeft geen uitleg)
Zedendelicten (op de plank, veroordelingskans onder de 5%)
Afhandeling toeslagenmisdaden (wellicht in 2030 eens gecompenseerd)
Vermogensongelijkheid (neemt toe)
Jeugdzorg (holt ook achteruit)
Georganiseerde zware criminaliteit (neemt toe, wordt zwaarder)
Inflatie
Koopkracht

Met veel punten eens
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207713847
Cijfers zijn ook altijd zo heerlijk genuanceerd.
pi_207714404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:04 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Aangiftes voor geweldsmisdrijven zijn met 43% gedaald. Aangiftes vernielingen en misdragingen (inbraak en diefstal) met 60%. Beide cijfer sinds 2005 ongeveer. Aangiftebereidheid voor fietsendiefstal is nog steeds even hoog als in 1997, net onder de 40%.
inbraak en diefstal zijn geen misdragingen maar misdrijven. Net zoals diefstal en inbraakplegende asielzoekers geen overlastgevers zijn maar criminelen.

quote:
En

Over de hele linie (leeftijd) daalt het aantal verdachten met een niet westerse mirgatieachtergrond en komen steeds dichterbij de Nederlandse achtergrond (die ook dalende is). Arbeidsdeelname neemt toe, vooral ook onder vrouwen. Steeds meer kinderen met een migratie achtergrond gaan naar het havo of vwo.
Er zijn ook steeds meer kinderen met migratie-achergrond. Westers en niet-Westers, er gaan ook steeds meer kinderen naar school want de bevolking groeit, en er gaat een steeds groter deel naar havo of vwo omdat het niveau daarvan dramatisch gedaald is. Ook kunnen leerlingen hun moedertaal Arabisch of Turks als vak nemen om het diplom te halen.

Ik ken het gegoochel met cijfers en het sturen op cijfers inmiddels wel een beetje en het CBS is al vaker betrapt of gekleurde becijfering. Je moet eerst de verdachte hebben om de migratie-achtergrond te kunnen vaststellen. Heel opsporingsverzocht valt buiten de categorie verdachten met migratie-achtergrond op die manier. We hebben de drillrappers, de straatrovers en woningovervallers, daar is een grote toenname in en dat is zeer ernstige criminaliteit. Daarnaast heb ik nog wat Haagse ambtelijke bronnen en het loopt echt helemaal uit de klauw, mede doordat die war on drugs van de VVD enorm veel politiecapaciteit opslokt.

quote:
Arbeidsdeelname is nog nooit zo hoog geweest als nu. Lonen gaan omhoog en er komen betere voorwaarden voor werkzoekenden. Wat ook weer leidt tot automatisering, wat niet iedereen positief vind overigens.

Maar ik zie graag jouw cijfers tegemoet die dit artikel en het CBS weerspreken.

En zoals ik al zei, ben ik het eens dat het niet op alle vlakken erg goed gaat nu. Maar mensen zijn ook wel erg vastgeroest aan vaste patronen. Zoals de energieprijzen, overstappen naar een goedkopere leverancier doet men niet snel, terwijl het heel veel kan schelen.
Kon, nu naaien ze allemaal degenen zonder vast contract met goedkeuring van Jetten. Dit is echt weer zo'n simplistisch propaganda gelul, het zo achterbaks individueel maken terwijl het een maatschappelijk probleem is.

quote:
Nederlandse arbeidsproductiviteit stijgt overigens en we staan op plek 10 in de wereld. Laaggeletterdheid groeit helaas wel.
Volgens de OECD staan we tussen Spanje en Griekenland qua arbeidsproductiviteit, qua geletterdheid in het Nederlands waarschijnlijk net iets daar boven. https://data.oecd.org/lprdty/gdp-per-hour-worked.htm

Het is juist de koers die verkeerd is. Helemaal verkeerd, we hebben natuurlijk de meer dan tien crisisdossiers, maar op elk departement loopt wel een of andere belangrijke overheidstaak in de mist. De overheid kan zijn grondwettelijke verplichtingen niet eens meer nakomen en zaken die al eeuwen goed gaan met WOII als enige onderbreking zoals het onderhoud van de waterinfrastructuur loopt fout.

De bestaanszekerheid, de woongelegenheid, de oudedagsvoorziening, de veiligheid, de internationale veiligheid, de rechtszekerheid, de vrijheid, allemaal staan die op veel lossere schroeven dan in crisisjaar 1981 toen je met meer dan 1 inkomen per gezin er nog warmpjes bij zat. Maar oh wat het gaat goed. De Correspondent, die ik niet kan lezen, is wel zo'n ontzettend laffe club propagandistjes. ,
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207714607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Correspondent, die ik niet kan lezen, is wel zo'n ontzettend laffe club propagandistjes. ,
Het neoliberalisme (sterk verantwoordelijk voor dit 2+ decennia lange afbraakbeleid) moet en zal verdedigd worden zodat hun D66 lezers zich weer goed over zichzelf voelen wanneer ze straks naar de stembussen gaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207714646
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
momenteel is de luchtkwaliteit bijna net zo slecht als met de jaarwisseling.
komt waarschijnlijk doordat men overal troep aan het verbranden is om warm te blijven?
https://aqicn.org/here/#!cp!52.3272!4.9775!465068
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:58:55 #37
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_207714920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:47 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
momenteel is de luchtkwaliteit bijna net zo slecht als met de jaarwisseling.
komt waarschijnlijk doordat men overal troep aan het verbranden is om warm te blijven?
https://aqicn.org/here/#!cp!52.3272!4.9775!465068
Oh, komt snel weer goed hoor.

Het is nu winter, straks fluiten alle vogels weer oO< en zal de atmosfeer meer en meer gevrijwaard blijven van extra brandstofuitstoot door kachels als gevolg van de gas/energiecrisis. Verder ook best eens met het positieve punt dat de luchtkwaliteit in NL tegenwoordig sterk verbetert, en eigenlijk nooit slecht geweest is.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_207716535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
De Correspondent, die ik niet kan lezen, is wel zo'n ontzettend laffe club propagandistjes.
Hoe ben je dan tot die conclusie gekomen, als je hun site niet kunt lezen?
  donderdag 26 januari 2023 @ 01:51:06 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207716985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Meer banen dan werkzoekenden is helemaal niet goed
Want?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 januari 2023 @ 01:57:23 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207716997
De enige eigenschap waar we kampioen in zijn is inkomensongelijkheid.

Gaaf land.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 26 januari 2023 @ 01:58:17 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207717001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 01:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want?
Serieus?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 26 januari 2023 @ 02:09:26 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207717013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Volgens de OECD staan we tussen Spanje en Griekenland qua arbeidsproductiviteit,
Productitviteit per uur gemeten in geld. Jij bent toch juist tegen geld? Dan zou je hier blij mee moeten zijn.

Als je kijkt naar Labour productivity and utilisation, dan staan we tussen Noorwegen en Zwitserland.

quote:
Labour productivity growth is a key dimension of economic performance and an essential driver of changes in living standards
quote:
qua geletterdheid in het Nederlands waarschijnlijk net iets daar boven. https://data.oecd.org/lprdty/gdp-per-hour-worked.htm

Waar is de onderbouwing voor deze aanname?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207717133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 01:58 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Serieus?
Als er 30.000 monteurs worden gezocht, 50.000 verpleegkundigen, 100.000 IT'ers dat dat helemaal geen goed teken is, dat betekend dus dat er een mismatch is tussen vraag en aanbod omdat je die sectoren of niet aantrekkelijk hebt gemaakt, of je hebt als overheid niet nagedacht hoe die banen in de toekomst hadden moeten worden ingevuld. Daarnaast heb ik het al vaker geschreven dat openstaande vacatures geen drol zeggen.
Om een voorbeeld te geven, sommige bedrijven in bepaalde sectoren kunnen op dit moment zoveel werk aan, dat ze vrijwel onbeperkt mensen kunnen aannemen als ze geschikt zijn. Als ik nu een installatie bedrijf had, zou ik elke monteur (tegen een fatsoenlijk salaris) aannemen. Kortom dan zet ik 10 vacatures open. Echter de concurrenten doen het zelfde, zijn dat allemaal openstaande banen? Nee natuurlijk niet, maar zo rekent men wel.

Daarnaast zijn er heel veel bedrijven die hun banen gewoon open zetten onder meerdere vacatures, ik zit zelf in de IT consultancy, en wij hebben 30 vacatures op onze website staan, echter in de praktijk zijn het gewoon 4-6 vacatures, alleen zetten wij er liever 30 op om mensen specifiek te targeten. Overigens is dat voor de kandidaat trouwens geen probleem hoor, wij maken gelijk bij introductie duidelijk dat de kandidaat zelf zijn opdrachten mag kiezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 januari 2023 @ 04:22:35 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207717138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 01:58 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Serieus?
Dit is je onderbouwing?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207717142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 01:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want?
Werkeloosheid werkt oa inflatiedrukkend. Andermans werkeloosheid is dan goed voor de eigen portemonnee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207717147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Werkeloosheid werkt oa inflatiedrukkend. Andermans werkeloosheid is dan goed voor de eigen portemonnee.
Dit soort Macro Economische Theorie gaat al heel lang niet meer op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 januari 2023 @ 04:36:12 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207717152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:27 schreef probeer het volgende:

Werkeloosheid werkt oa inflatiedrukkend. Andermans werkeloosheid is dan goed voor de eigen portemonnee.
Dus werkloosheid is goed voor degenen die niet werkeloos zijn? Goh.... :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207717160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit soort Macro Economische Theorie gaat al heel lang niet meer op.
Helaas wordt het nog wel toegepast.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207717161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus werkloosheid is goed voor degenen die niet werkeloos zijn? Goh.... :')
Ik denk dat hij bedoeld:
-Als je nieuwe schoenen nodig hebt, en er is veel werkloosheid, dan zullen schoenmakers hun personeel minder hoeven te betalen, en daarmee dalen de productiekosten, waardoor je schoenen goedkoper zijn, en je dus feitelijk de inflatie doe afnemen.

Echt dit soort zaken gaan steeds minder op, omdat onze economie dermate complex is geworden met een gekoppelde Euro, het ECB beleid en globalisme, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207717170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus werkloosheid is goed voor degenen die niet werkeloos zijn? Goh.... :')
Ja eh, jij stelt de 'want?' vraag.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207717176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Helaas wordt het nog wel toegepast.
Ja op school wellicht, ga maar eens kijken hoe een productprijs tot stand komt. De factor arbeid is daarbij steeds minder belangrijk, en als dat al het geval is komt het doordat er een enorme mismatch is in personeel. Om een voorbeeld te nemen, waarom kost het bezorgen van eten geen drol, en het installeren van zonnepanelen een fortuin? Heel simpel, elke illegaal kan een Pizza bezorgen, maar een accountant is niet in 1 keer een monteur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 januari 2023 @ 04:43:17 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207717178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja eh, jij stelt de 'want?' vraag.
Op deze stelling:

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Meer banen dan werkzoekenden is helemaal niet goed
Jouw antwoord is niet volledig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207717185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Op deze stelling:
[..]
Jouw antwoord is niet volledig.
Klopt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207717323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja op school wellicht, ga maar eens kijken hoe een productprijs tot stand komt. De factor arbeid is daarbij steeds minder belangrijk, en als dat al het geval is komt het doordat er een enorme mismatch is in personeel. Om een voorbeeld te nemen, waarom kost het bezorgen van eten geen drol, en het installeren van zonnepanelen een fortuin? Heel simpel, elke illegaal kan een Pizza bezorgen, maar een accountant is niet in 1 keer een monteur.
Blijft toch arbeid? De een is echter hoogwaardiger en vergt een opleiding (die schaars is).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207717335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Blijft toch arbeid? De een is echter hoogwaardiger en vergt een opleiding (die schaars is).
Voegt alleen geen welvaart toe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207717350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voegt alleen geen welvaart toe.
Ja behalve Polen van werk voorzien is het idd eerder negatief qua opbrengsten voor de NL economie. Net zoals zoveel laag betaald werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207717422
Definieer 'Nederland'. Het zal iig niet op de gemiddelde burger slaan. Of gaat het weer over de 1% en diens hebberigheid?
pi_207717425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Blijft toch arbeid? De een is echter hoogwaardiger en vergt een opleiding (die schaars is).
En de Polen die het doen hebben een uitzonderlijke opleiding gehad wil je zeggen?
pi_207717863
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En de Polen die het doen hebben een uitzonderlijke opleiding gehad wil je zeggen?
Dat is dus niet de arbeid waar ik het over heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207717983
Integratie gaat voorspoedig? Criminaliteit neemt af?
Betaallink maar ik vraag mij af of ze gewoon aan cherry picking hebben gedaan want ik geloof er helemaal niets van. Overigens zijn beide zaken ook lastig te bewijzen want vage begrippen.

Wellicht tijdelijk minder inbraken door corona, maar Nederland wordt steeds meer een narcostaat met de bijbehorende zware criminaliteit.

Plus de groepen "jongeren" die steeds meer messen op zak hebben.
pi_207718036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Blijft toch arbeid? De een is echter hoogwaardiger en vergt een opleiding (die schaars is).
Klopt inderdaad. De schaarste zit niet zozeer in het aanbod van werknemers, maar in de kosten voor die werknemer om toe te treden bij een bepaalde baan. Arbeid is niet een ruw product dat overal inzetbaar is, ondanks dat we het wel zo in modellen beschrijven. Het is eigenlijk een verzameling van oneindig veel kleine deelmarkten met ieder eigen toetredingskosten. Dat duidt ook op die eerder genoemde mismatch in deze thread.

De afscherming gebeurd niet alleen met opleiding maar ook met bijvoorbeeld nationale regels en vooral taalgebruik. Dat is de reden bijvoorbeeld dat een accountant of jurist bovenmodaal verdiend, de kans dat de markt overspoeld wordt met accountants uit lage loonlanden is relatief klein vanwege de taalbarriere en het verschil in regelgeving. Eigenlijk moet iedereen in een beroep waarin Engels de voertaal kan zijn, zich enigzins zorgen maken om globalisatie.
pi_207718402
Ik heb er mijn twijfels over.

• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
Hier geloof ik helemaal niets van, ik zie al jaren de criminaliteit stijgen, en dat is ook niet raar want de pakkans is minimaal. Vechtpartijen, kopschoppen, drugsdealen, doodsbedreigingen, winkeldiefstal. Het is de dagelijkse praktijk hier in dit dorp geworden, wat 15 jaar geleden toch echt nog een typisch dorp was waar iedereen elkaar kent en goedendag zegt, criminaliteit was er bijna niet. Je kan de politie bellen wat je wilt, er wordt niks aan gedaan, hierdoor bel je al niet meer de politie, je kijkt het wat aan, ontwijkt het vooral om zelf geen slachtoffer te worden maar no way dat de criminaliteit af is genomen. Dit valt weer in de categorie "geregistreerde misdaad", zo moesten ze de racisme discussie eens aanpakken, het niet meer registreren en voilà, racisme in Nederland neemt af.

• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
Kan, ik ken er niemand die belasting ontwijkt dus moeilijk over oordelen.

• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
Dit geloof ik wel, maar ik woon in het zuiden, onder de rook van Sabic. Ook hebben wij hier alle fijnstof van de industrie in Duitsland (wonen vlak langs de grens). Jaren geleden al eens een gesprek gehad met een dokter over kanker, die zei dat in deze regio het vaker voorkomt omdat wij in de schaduw zitten van al die grote Duitse fabrieken en dat daardoor meer kanker zoals longkanker hier voorkomt.

• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
Dit klopt wel gelukkig, maar aan de andere kant hebben we ook meer uitkeringstrekkers die niet willen werken dan banen en werkzoekenden.

• De integratie gaat voorspoedig
Lol... nee, nee en nog eens nee. 8 jaar geleden Syriërs hier gekregen, ze integreren gewoon niet. Hoe vaak je ook in contact met ze probeert te komen, je krijgt nog niet eens een goedendag van ze. Hier wonen nog andere nationaliteiten, wel velen vanuit de islamitische cultuur, en je merkt gewoon dat ze massaal naar elkaar trekken. Ze gaan alleen maar met elkaar om, hangen alleen maar bij elkaar. Hier paar maanden terug nog 2 terroristen opgepakt, die Syriërs hier werken niet, spreken de taal niet en negeren de lokale bevolking. En dat is alleen de groep Syriërs, heb ik het nog niet over de Marokkanen en Turken die hier al 40 jaar wonen en nog niet geïntegreerd zijn of de taal spreken.

Ik geloof die goed nieuws showtjes nooit als de dagelijkse praktijk anders uitwijst, als je zelf gewoon elke keer merkt dat met aangiftes niets wordt gedaan, dat criminelen niet worden opgepakt die gewoon jaren kunnen doorgaan met de buurt te terroriseren. Nee dan kunnen ze met cijfertjes komen, dan kan weer een gedeelte van FOK! gaan schuimbekken, ik ben overtuigd van het feit dat de criminaliteit wel degelijk aan het stijgen is.
pi_207718730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:12 schreef probeer het volgende:
Oprecht fijn dat het op die specifieke punten beter gaat. Maar om dan te generaliseren dat het dan 'beter met Nederland' gaat is natuurlijk regelrechte onzin. Zeker wanneer er een veelvoud aan punten is waarop het juist niet beter gaat.

Onderwijs (gaat achteruit en minder docenten)
Zorg (duurder en krijgt er minder voor terug)
Huisvesting (grootste woningnood sinds de jaren 60)
Defensie (dreiging Rusland en staat Nederlandse defensie)
Milieu (verontreiniging, stikstof)
Energie (kosten)
Bestuurscultuur (in het meest positieve licht is dat hetzelfde; slecht)
Informatievoorziening TK (zie recente nieuws)
Overheidsschandalen (steeds vaker)
Polarisering (hoeft geen uitleg)
Zedendelicten (op de plank, veroordelingskans onder de 5%)
Afhandeling toeslagenmisdaden (wellicht in 2030 eens gecompenseerd)
Vermogensongelijkheid (neemt toe)
Jeugdzorg (holt ook achteruit)
Georganiseerde zware criminaliteit (neemt toe, wordt zwaarder)
Inflatie
Koopkracht

Energie: kosten en capaciteit. Daarbij door de corruptie in de lokale gemeenten is het nog erger gesteld met de capaciteit. Datacenters blijven maar komen terwijl dat toch echt de grootste slurpers zijn. Zie toestanden Wieringermeer met google, microsoft en de energievisie van de provincie.

Daarbij de criminaliteit. Hoe loopt die exact achteruit dan? Hoe is dat exact onderbouwt? Doordat het aantal aangiftes achteruit gaat? Ligt dat dan niet aan de aangiftebereidheid omdat mensen toch zien dat er geen flikker wordt opgelost?
Typisch statistisch kijken en daar je conclusies uit trekken ipv het cijfer te zien als aanwijzing en verder te onderzoeken. Zoals een onderzoeker betaamd.

Daarbij wil ik ook aan dit rijtje de asiel'crisis' toevoegen. We hebben geen plek voor die mensen, niet in onze dorpen en steden en er is geen ruimte in de maatschappij. Zie problemen met huisvesting en versobering van regelingen die te duur worden.
Waarom hebben we dan 75.000 paniekplekken nodig? Waarom hebben die mensen een plek nodig in de maatschappij? Geeft alleen maar meer druk voor de inwoners die hier leven. Eerst die shit opruimen, NL terug naar de welvaart standaard die je mag verwachten van NL en dan pas weer de deur open voor hordes gelukszoekers.

Conclusie: geloof er geen zak van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207718735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:30 schreef Kiwi7 het volgende:
Integratie gaat voorspoedig? Criminaliteit neemt af?
Betaallink maar ik vraag mij af of ze gewoon aan cherry picking hebben gedaan want ik geloof er helemaal niets van. Overigens zijn beide zaken ook lastig te bewijzen want vage begrippen.

Wellicht tijdelijk minder inbraken door corona, maar Nederland wordt steeds meer een narcostaat met de bijbehorende zware criminaliteit.

Plus de groepen "jongeren" die steeds meer messen op zak hebben.
Zo algemeen mogelijk zijn, stuk of 20 dingen onder 1 begrip gooien en dan is er altijd wel een positieve twist aan te geven. Ook termen als goed en slecht rondstrooien, cijfertjes die verder geen inhoudelijk informatie verschaffen voila, het gaat allemaal geweldig!
  donderdag 26 januari 2023 @ 10:52:39 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207718766
Zolang er nog steeds veel te weinig woningen zijn, we prijsplafonds moeten instellen voor energie, alles steeds duurder wordt, de asielcrisis maar door blijft gieren, de georganiseerde misdaad steeds verder oprukt en het vertrouwen in de politiek steeds verder keldert zet ik grote vraagtekens bij deze conclusie.
pi_207718783
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 10:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zo algemeen mogelijk zijn, stuk of 20 dingen onder 1 begrip gooien en dan is er altijd wel een positieve twist aan te geven. Ook termen als goed en slecht rondstrooien, cijfertjes die verder geen inhoudelijk informatie verschaffen voila, het gaat allemaal geweldig!
Lijkt wel een propaganda stuk van vvd66 dit.
Wat een troep.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207719545
Hardop gelachen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_207719746
Allemaal woedende reacties omdat er een paar lichtpuntjes worden gezocht en daar een ietwat gechargeerd titeltje bij wordt gezet :') come onnn
pi_207719924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:36 schreef Raw85 het volgende:
Allemaal woedende reacties
:') _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_207719962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:36 schreef Raw85 het volgende:
Allemaal woedende reacties omdat er een paar lichtpuntjes worden gezocht en daar een ietwat gechargeerd titeltje bij wordt gezet :') come onnn
Lekker chargeren door de ander van woede te betichten.

Leuk trucje wel hoor, doen alsof de ander hevig geëmotioneerd is, daardoor minder rationeel, daardoor minder valide in diens post/standpunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-01-2023 13:15:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207720483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat komt omdat er een groep is die heel hard roept. Vooral de groep die graag de schuld van eigen misere aan iedereen behalve zichzelf geeft. Dus dan moet je wel roepen dat alles kut gaat, want anders moet je zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen.

Helaas krijgt die groep teveel podium en te weinig tegengas.
Je hebt het over die idiote Woke-wappen?

Klimaat!
Rusland!
Mannen!
Extreem-rechts!
Racisme!
;(
  donderdag 26 januari 2023 @ 14:14:55 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207720652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:57 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Je hebt het over die idiote Woke-wappen?

Klimaat!
Rusland!
Mannen!
Extreem-rechts!
Racisme!
;(
Ook over hun tegenovergestelde soorgenoten. Minstens zulke stakkers.

De WEF!!
Woke!!!
De Elite!!!
BLM!!
De Islam!!
De EU!!
Akwasi!!!
Links!!!
De Buitenlanders!!!

Maar ik snap dat het fijn is weer de schuld aan een ander te geven. Het kerngebinsel van het populisme.
pi_207720992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 02:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Productitviteit per uur gemeten in geld. Jij bent toch juist tegen geld?
Nee, ik ben tegen de roof door het bijdrukken van geld om het aan de nietsnutten in de financiele sector te geven ten koste van de pensioenen en spaartegoeden.

quote:
Dan zou je hier blij mee moeten zijn.

Als je kijkt naar Labour productivity and utilisation, dan staan we tussen Noorwegen en Zwitserland.
[..]
[..]
Waar is de onderbouwing voor deze aanname?
Wat wil je nou precies zeggen? Sowieso heb ik schijt aan lijstjes waarin vaak op dubieuze criteria Westerse landen worden vergeleken om dan juichend vast te stellen dat we het goed doen omdat de sociaal-democratische overblijfselen nog niet helemaal vernietigd zijn.

Het artikel gaat over de koers. Dan gaat het er dus om of de arbeidsproductiviteit stijgt, niet of die nog hoog is.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe ben je dan tot die conclusie gekomen, als je hun site niet kunt lezen?
Ik heb er heel vaak stukken van gelezen, maar bij deze kreeg ik de betaalmuur niet om.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207722449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook over hun tegenovergestelde soorgenoten. Minstens zulke stakkers.

De WEF!!
Woke!!!
De Elite!!!
BLM!!
De Islam!!
De EU!!
Akwasi!!!
Links!!!
De Buitenlanders!!!

Maar ik snap dat het fijn is weer de schuld aan een ander te geven. Het kerngebinsel van het populisme.
Maar wie beginnen er dan elke dag weer over Rusland en racisme en dat soort populistische dingen meer.

Precies door woke communisten zoals jijzelf. Het communisme is zelf in kernbeginsel populistisch. Zoals Marx onderwees. Elke tegenstelling binnen een maatschappij moet worden uitvergroot, overdreven. En mensen tegen elkaar opgezet. Totdat een maatschappij klapt. En hierbij worden alle tegenstellingen, man v vrouw, racisme, en zelfs klimaat gebruikt door communisten. Met als doel een maatschappij te ontwrichten.

Communisten zijn verre van vreedzaam.
pi_207722474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:28 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Maar wie beginnen er dan elke dag weer over Rusland en racisme en dat soort populistische dingen meer.

Precies door woke communisten zoals jijzelf. Het communisme is zelf in kernbeginsel populistisch. Zoals Marx onderwees. Elke tegenstelling binnen een maatschappij moet worden uitvergroot, overdreven. En mensen tegen elkaar opgezet. Totdat een maatschappij klapt. En hierbij worden alle tegenstellingen, man v vrouw, racisme, en zelfs klimaat gebruikt door communisten. Met als doel een maatschappij t eintwrichten.

Communisten zijn verre van vreedzaam.
Van alle markten thuis die Hexagon. Het ene moment is hij volgens sommigen een neoliberale tyfushond en een uurtje later is hij volgens anderen weer een maatschappij-ontwrichtende communist/marxist _O_
pi_207722525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet eerst de verdachte hebben om de migratie-achtergrond te kunnen vaststellen.
Hoe wil jij de migratie-achtergrond van een verdachte vaststellen zonder verdachte? :?
Krekker is de bom!
pi_207722550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb er heel vaak stukken van gelezen, maar bij deze kreeg ik de betaalmuur niet om.
Ik had als puber nog enig vertrouwen in Wijnberg omdat z'n eerste boekjes (Nietzsche & Kant lezen de krant etc) wel aardig en niet al te politiek-gekleurd waren maar met de Correspondent viel hij echt keihard in een fuik, met uiteindelijk nota bene Femke Halsema in de redactie :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 26 januari 2023 @ 17:54:07 #78
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207722710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:32 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Van alle markten thuis die Hexagon. Het ene moment is hij volgens sommigen een neoliberale tyfushond en een uurtje later is hij volgens anderen weer een maatschappij-ontwrichtende communist/marxist _O_
Nou is D66 ook bij uitstek een partij met trekjes die voor de buitenwereld lastig verenigbaar kunnen zijn.
pi_207722804
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Hoe wil jij de migratie-achtergrond van een verdachte vaststellen zonder verdachte? :?
Dat is wat ik zeg, onopgeloste misdrijven kunnen nooit bij immigratie-achtergrond in de statistieken komen. Al was het signalement ' Swahili sprekend, met het Saharazand nog tussen de tenen' het komt niet in de statistiek van criminaliteit door mensen met een immigratie-achtergrond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207725874
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Vond vooral het stuk over integratie wel goed. De schooluitval van niet westerse allochtonen is sterk verminderd (In 2003 had maar liefst 45,5 procent van de 25- tot 35-jarige Nederlanders met een niet-westerse migratieachtergrond niet minstens een havo-, vwo-, of mbo-2-diploma (een zogeheten ‘startkwalificatie’), inmiddels is dat nog maar 16,3 procent.) Ook de netto arbeidsdeelname is onder migrantengroepen sterk toegenomen ((het aandeel werkenden op het aantal 18- tot 75-jarigen) is de afgelopen twintig jaar onder migrantengroepen snel toegenomen. Vooral Nederlands-Marokkaanse vrouwen zijn veel meer gaan werken: in 2003 werkte slechts 35,4 procent van de vrouwen met een Marokkaanse achtergrond, in het eerste kwartaal van 2022 was dat 62 procent.)
Wat ik altijd een zeer positief opvallende statistiek vind is het verschil tussen het percentage 1e generatie niet-westerse-allochtonen met een bijstandsuitkering, en dat van de 2e generatie. Scheelt echt enorm. Van 20,6% naar 7,5% voor Marokkaans-Nederlanders. Antilliaans-Nederlanders van 17,3% naar 5%.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/uitkeringen

Laatste diagram.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 26-01-2023 20:58:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207728776
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Het gaat goed met Nederland! Op een aantal fronten is het duidelijk dat Nederland een goede koers vaart. En dat is wel fijn om ook eens te horen, in plaats van dat alles klote is.

Ik zeg dus niet dat het op alle fronten koek en ei is maar op de volgende punten is er gewoon een stijgende lijn!
[..]
• De criminaliteit neemt met rasse schreden af (al biedt het internet nieuwe kansen)
• Belastingontwijking wordt succesvol aangepakt
• De luchtkwaliteit is waanzinnig verbeterd
• Er zijn meer banen dan werkzoekenden!
• De integratie gaat voorspoedig

Al deze punten worden cijfermatig onderbouwd en tonen grote vooruitgang.

Bron: https://decorrespondent.n(...)-beter-met-nederland
(Betaallink)

Hie komt het dan toch dat het sentiment zo anders is? Vooral online :?
Dat laatste komt omdat we een van de meest mierenneukende volkjes zijn.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:31:42 #82
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207730228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 04:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als er 30.000 monteurs worden gezocht, 50.000 verpleegkundigen, 100.000 IT'ers dat dat helemaal geen goed teken is, dat betekend dus dat er een mismatch is tussen vraag en aanbod omdat je die sectoren of niet aantrekkelijk hebt gemaakt, of je hebt als overheid niet nagedacht hoe die banen in de toekomst hadden moeten worden ingevuld. Daarnaast heb ik het al vaker geschreven dat openstaande vacatures geen drol zeggen.
Om een voorbeeld te geven, sommige bedrijven in bepaalde sectoren kunnen op dit moment zoveel werk aan, dat ze vrijwel onbeperkt mensen kunnen aannemen als ze geschikt zijn. Als ik nu een installatie bedrijf had, zou ik elke monteur (tegen een fatsoenlijk salaris) aannemen. Kortom dan zet ik 10 vacatures open. Echter de concurrenten doen het zelfde, zijn dat allemaal openstaande banen? Nee natuurlijk niet, maar zo rekent men wel.

Daarnaast zijn er heel veel bedrijven die hun banen gewoon open zetten onder meerdere vacatures, ik zit zelf in de IT consultancy, en wij hebben 30 vacatures op onze website staan, echter in de praktijk zijn het gewoon 4-6 vacatures, alleen zetten wij er liever 30 op om mensen specifiek te targeten. Overigens is dat voor de kandidaat trouwens geen probleem hoor, wij maken gelijk bij introductie duidelijk dat de kandidaat zelf zijn opdrachten mag kiezen.
Mooi relaas.

Het liefste zou ik zien dat mensen beoordeeld worden op eigenschappen als kwaliteiten, vaardigheden en eigenschappen die meetbaar zijn. Wel met het behoud van inspraak van alle groepen en individuen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:44:25 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207730295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat wil je nou precies zeggen?
Dat je gebruik maakt van lijstjes gebaseerd op dubieuze criteria om een zwamverhaal op te hangen. :')

quote:
Sowieso heb ik schijt aan lijstjes waarin vaak op dubieuze criteria Westerse landen worden vergeleken om dan juichend vast te stellen dat we het goed doen omdat de sociaal-democratische overblijfselen nog niet helemaal vernietigd zijn.
_O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')