abonnement Unibet Coolblue
pi_207704130
quote:
Supermarkten stunten met kortingen na prijsstijgingen: 'Is een trucje'

Supermarkten bieden hogere kortingen voor A-merken dan vijf jaar geleden, zegt de Consumentenbond. Maar reken je niet rijk, want de prijzen van merken zoals Coca-Cola en Grand'Italia waarover je die korting krijgt, zijn de laatste tijd juist hard gestegen, waarschuwt de bond.

Prijsacties zoals 1+2 gratis of zelfs een korting van 75 procent of meer zag je vijf jaar geleden nog nauwelijks in de supermarkt, aldus de Consumentenbond. Maar dat is veranderd, blijkt uit onderzoek van de bond.

De gemiddelde korting bij aanbiedingen is in de afgelopen 5 jaar dan ook gestegen van 31 procent naar 35 procent, zegt de Consumentenbond. Het gaat dan vooral om A-merken. "Voor veel A-merken is er vrijwel altijd wel ergens een korting te vinden."

Hogere prijzen, hogere korting
De kortingen in supermarkten zijn bij ons veel hoger dan in buurland Duitsland, schrijft de Consumentenbond. Maar dat heeft een reden. Want de 'gewone' prijzen, dus zonder korting, zijn bij ons een stuk hoger zijn dan in Duitsland.

Bij onze oosterburen krijg je dus al meteen een lagere prijs, zonder dat er eerst korting moet worden gegeven.

Verzorgings- en schoonmaakartikelen
De prijzen zijn bij ons de laatste jaren flink gestegen, zegt de Consumentenbond. Dat komt mede doordat voedselproducenten hebben te maken met hogere prijzen voor grondstoffen, transport, energie en lonen.

Maar ook gecorrigeerd voor de inflatie waren prijsstijgingen in supermarkten enorm, schrijft de Consumentenbond. Vooral bij verzorgings- en schoonmaakartikelen stegen de prijzen.
"Maar ook bij onder andere koffie, frisdrank en lang houdbaar voedsel zoals pasta."

Sigaar uit eigen doos?
Zijn de kortingen die consumenten door supermarkten worden voorgespiegeld dus een sigaar uit eigen doos? "Zo zou je het kunnen stellen. Voor veel consumenten is de aanbiedingsprijs eigenlijk de normale prijs geworden", zegt Ferry Ploeg, die het onderzoek van Consumentenbond deed.

Letterlijk genomen is het een korting die wordt gegeven, maar per saldo zit je met die korting inderdaad op een vergelijkbaar prijsniveau als in Duitsland, vult Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit aan.

Action, of online
Voor huishoudelijke en drogisterijartikelen is het volgens Ploeg vaak veel voordeliger om voor A-merken naar Action of BigBazar te gaan, of online te kopen. Het assortiment bij Action en Big Bazar is wel een stuk beperkter, waarschuwt hij.

Vaak kun je beter standaard een huismerk kopen dan een A-merk, gaat Ploeg verder. Huismerken zijn volgens hem vaak net zo goed. "En gemiddeld zijn A-merken twee keer zo duur. Daar kan een A-merk in de aanbieding niet tegenop."

'1000 euro per jaar besparen'
Kies je toch voor aanbiedingen, die zoals gezegd vooral voor A-merken gelden, dan kun je zo per jaar zo'n 1000 euro besparen, aldus Ploeg. Dat is op basis van een eenpersoonshuishouden.

"Een gezin kan dus nog meer besparen maar is wel minder flexibel. Een eenpersoonshuishouden kan makkelijker de boodschappen op aanbiedingen afstemmen." Een gezin met kinderen zit meer vast in routine, want kinderen willen bijvoorbeeld steeds dezelfde chocoladepasta, of ze lusten tomatenketchup van een ander merk niet, legt hij uit.

Grotere hoeveelheden
Nadeel van aanbiedingen is wel je vaak grotere hoeveelheden moet kopen en die producten moet je wel ergens in je woning kwijt kunnen, aldus Ploeg.

Koelemeijer kan zich overigens wel voorstellen dat consumenten A-merken kopen. Sommige consumenten hebben bij een A-merk het idee dat ze het beste kopen, voor zichzelf of hun kinderen, zegt zij. Ook kan het volgens haar zijn dat consumenten aan een bepaalde smaak zijn gewend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)merk-consumentenbond


_O- is Duitsland dan echt in alles beter?
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  woensdag 25 januari 2023 @ 06:48:02 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_207704141
Hamsteren!!!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_207704165
Continue vergelijken met hoe het was, zo blijf je natuurlijk in een negatieve spiraal zitten.

Een voor de mensen die nog stille hoop worden dat alles net zo goedkoop gaat worden als dat het was, dat gaat niet gebeuren.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_207704186
Ik koop nooit een A-merk.
pi_207704203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:59 schreef spierbal het volgende:
Continue vergelijken met hoe het was, zo blijf je natuurlijk in een negatieve spiraal zitten.

Een voor de mensen die nog stille hoop worden dat alles net zo goedkoop gaat worden als dat het was, dat gaat niet gebeuren.
Dit is natuurlijk alleen een oplossing als de balans tussen koopkracht en inflatie weer hersteld is. Voor nu is het zeer legitiem om te vergelijken met hoe het was (notabene nog maar een jaar geleden) omdat de hebzucht van de grote bedrijven vooral ten grondslag ligt aan de stijging van supermarkt producten.
  woensdag 25 januari 2023 @ 07:22:13 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_207704208
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:44 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)merk-consumentenbond

_O- is Duitsland dan echt in alles beter?
Dat is echt nieuwe informatie voor je?
pi_207704211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:59 schreef spierbal het volgende:
Continue vergelijken met hoe het was, zo blijf je natuurlijk in een negatieve spiraal zitten.

Een voor de mensen die nog stille hoop worden dat alles net zo goedkoop gaat worden als dat het was, dat gaat niet gebeuren.
Nee, want de winsten moeten abnormaal hoog blijven….
pi_207704212
Wat ik zelf irritant vind zijn bijvoorbeeld de 2 stuks voor de prijs van 1, bijvoorbeeld met koffie.
Kennelijk zit daar zo een grote marge op dat het eigenlijk altijd belachelijk duur is, ik heb liever dat men dan gewoon permanent de prijs 40 procent goedkoper maakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 07:25:39 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207704219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:24 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zelf irritant vind zijn bijvoorbeeld de 2 stuks voor de prijs van 1, bijvoorbeeld met koffie.
Kennelijk zit daar zo een grote marge op dat het eigenlijk altijd belachelijk duur is, ik heb liever dat men dan gewoon permanent de prijs 40 procent goedkoper maakt.
Dit ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 januari 2023 @ 07:37:14 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207704264
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:44 schreef NaarMensje het volgende:
Een gezin met kinderen zit meer vast in routine, want kinderen willen bijvoorbeeld steeds dezelfde chocoladepasta, of ze lusten tomatenketchup van een ander merk niet, legt hij uit.
Als je op het punt zit dat je écht moet besparen, maar het 'kan' niet omdat je kinderen geen andere chocopasta of tomatenketchup blieven, dan hebben ze toch echt gewoon pech lijkt me? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207704270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:24 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zelf irritant vind zijn bijvoorbeeld de 2 stuks voor de prijs van 1, bijvoorbeeld met koffie.
Kennelijk zit daar zo een grote marge op dat het eigenlijk altijd belachelijk duur is, ik heb liever dat men dan gewoon permanent de prijs 40 procent goedkoper maakt.
Sensation Paprika Chips van Lays ¤ 2,09 en dan vaak in actie 2 voor 3 euro bij verschillende supermarkten.
CoolBest Premium Orange Pulp Free ¤ 2,47 en dan ook 1 plus 1 gratis of 2 voor 3 euro. Feitelijk gewoon geconcentreerd sinaasappelsap aangelegd met water, maar goed. Ik kocht het in het verleden wel eens, maar het blijft maar stijgen.
pi_207704280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:38 schreef Mylene het volgende:

[..]
Sensation Paprika Chips van Lays ¤ 2,09 en dan vaak in actie 2 voor 3 euro bij verschillende supermarkten.
CoolBest Premium Orange Pulp Free ¤ 2,47 en dan ook 1 plus 1 gratis of 2 voor 3 euro. Feitelijk gewoon geconcentreerd sinaasappelsap aangelegd met water, maar goed. Ik kocht het in het verleden wel eens, maar het blijft maar stijgen.
Ja dat is met vruchtensappen allemaal zo, daarom koop ik meestal ook gewoon goedkope meuk, en als het even kan neem ik het mee van de markt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207704305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:22 schreef asco het volgende:

[..]
Dat is echt nieuwe informatie voor je?
Neuh dat niet, maar ik verkneukel me toch elke keer weer over wat voor achterlijk apenkutland Nederland toch is _O-
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207704312
Op spul als Ariel pods geven ze soms zulke kortingen dat je ook weet dat de marge te hoog is :o
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207704325
Meeste geld wat die bedrijven verdienen gaat naar reclame, dacht ik.
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:01:13 #16
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207704397
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:44 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)merk-consumentenbond

_O- is Duitsland dan echt in alles beter?
Toen wij jaren geleden alleen voor de benzine en rookwaren naar Duitsland (Kranenburg) gingen was het er nooit zo druk. Aan de kentekenplaten kon je toen wel een beetje zien dat zo'n beetje alles uit de regio Nijmegen kwam.

Nu gaan we een keer in de twee weken en het is er meestal mega druk, maar wat wel opvalt is dat de auto's van steeds verder in het land komen, 30/40 km loont nu blijkbaar de moeite voor een tripje. En af en toe zie je uitschieters die zelfs vanuit de Randstad komen (maar dat betreft dan wel vaak busjes die mega groot drank inkopen bij de REWE).
pi_207704450
Knorr, honig, Unox. Hun hele assortiment, is altijd wel ergens in de aanbieding 1+1 gratis. Eigenlijk zou je dat soort merken gewoon moeten boycotten.
pi_207704523
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:44 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)merk-consumentenbond


_O- is Duitsland dan echt in alles beter?
Duitsland is inmiddels wel duurder dan nederland, is tot vorig jaar altijd anders geweest.

Probleem hier is dat je alleen de normale prijs betaald als iets in de aanbieding is. Anders betaal je gewoon veel te veel. In duitsland betaal je gewoon altijd de normale prijs.

Leuke aflevering hierover

https://www.npo3.nl/keuri(...)5-04-2021/KN_1725007
pi_207704878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja dat is met vruchtensappen allemaal zo, daarom koop ik meestal ook gewoon goedkope meuk, en als het even kan neem ik het mee van de markt.
Is de markt bij jou nog goedkoper dan? Ik weet nog dat ik vroeger steevast aan de hand van mama naar de markt ging omdat het goedkoper was dan de supermarkt. Nu rekenen ze juist op de markt overal luxeprijzen lijkt het.
Conscience do cost.
pi_207704894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:58 schreef ems. het volgende:

[..]
Is de markt bij jou nog goedkoper dan? Ik weet nog dat ik vroeger steevast aan de hand van mama naar de markt ging omdat het goedkoper was dan de supermarkt. Nu rekenen ze juist op de markt overal luxeprijzen lijkt het.
Ja er staat 1 groente zaak die alles voor 50 cent of een euro verkoopt, vooral seizoensgebonden. Daarnaast staan er ook een paar kraampjes die maar 1 ding verkopen, sinasappelsap of advocados, die zijn meestal behoorlijk goed geprijst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207705027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:24 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zelf irritant vind zijn bijvoorbeeld de 2 stuks voor de prijs van 1, bijvoorbeeld met koffie.
Kennelijk zit daar zo een grote marge op dat het eigenlijk altijd belachelijk duur is, ik heb liever dat men dan gewoon permanent de prijs 40 procent goedkoper maakt.
Dat is dus in Duitsland het geval. Ik laat mijn wasmiddel en dergelijke altijd via amazon.de komen want goedkoper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207705124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:01 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Toen wij jaren geleden alleen voor de benzine en rookwaren naar Duitsland (Kranenburg) gingen was het er nooit zo druk. Aan de kentekenplaten kon je toen wel een beetje zien dat zo'n beetje alles uit de regio Nijmegen kwam.

Nu gaan we een keer in de twee weken en het is er meestal mega druk, maar wat wel opvalt is dat de auto's van steeds verder in het land komen, 30/40 km loont nu blijkbaar de moeite voor een tripje. En af en toe zie je uitschieters die zelfs vanuit de Randstad komen (maar dat betreft dan wel vaak busjes die mega groot drank inkopen bij de REWE).
Drogisterijartikelen zijn ook echt flink goedkoper. Shampoo, douchegel, wasmiddel en artikelen voor de baby. Benzine valt nu wel mee helaas, maar nog steeds de moeite om ervoor op een neer te rijden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207705670
De prijzen zijn echt om te janken.
Met "de aanbiedingen" die er zijn, betaal je de normale prijs die het voorheen was.
Plus wat mij opvalt is dat producten wateriger of minder vol/kleiner verpakt zijn.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:22:30 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207705696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:09 schreef PS. het volgende:
Knorr, honig, Unox. Hun hele assortiment, is altijd wel ergens in de aanbieding 1+1 gratis. Eigenlijk zou je dat soort merken gewoon moeten boycotten.
Sowieso alles wat een beetje naar Unilever ruikt, en toch nog miljoenen/miljardenwinsten.
Je bent echt gek als je volle prijs betaalt voor iets als Lipton.
pi_207705965
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:19 schreef Speedfight het volgende:
De prijzen zijn echt om te janken.
Met "de aanbiedingen" die er zijn, betaal je de normale prijs die het voorheen was.
Plus wat mij opvalt is dat producten wateriger of minder vol/kleiner verpakt zijn.
Mijn ervaring is dat Nederland het land van de aanbiedingen is. Zoals gesteld in het artikel kan je overal altijd wel dingen met korting/2e gratis kopen. Met name drogisten maken zich hier 'schuldig' aan.

Maar toen ik laatst over de grens bij Duitsland bij zo'n drogist was (want mijn vriendin :') ) was alles gewoon de helft van de prijs (of in ieder geval een stuk goedkoper) zonder gekke aanbiedingen.
Conscience do cost.
pi_207706029
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:19 schreef Speedfight het volgende:
De prijzen zijn echt om te janken.
Met "de aanbiedingen" die er zijn, betaal je de normale prijs die het voorheen was.
Plus wat mij opvalt is dat producten wateriger of minder vol/kleiner verpakt zijn.
Krimpflatie :Y

ik had afgelopen weekend 3 broden bij de AH voor 5,50¤ (2+1 gratis).
Dat voelt nu al als een 'meepakker' omdat de losse broden dus 2,75¤ zijn ipv +/- 2,00¤ voorheen :')
Bizar gewoon, ik snap niet hoe gezinnen met pubers dit doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207706072
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Drogisterijartikelen zijn ook echt flink goedkoper. Shampoo, douchegel, wasmiddel en artikelen voor de baby. Benzine valt nu wel mee helaas, maar nog steeds de moeite om ervoor op een neer te rijden.
Mwa kwam er vorig jaar regelmatig (ben dit jaar nog niet geweest) en is tegenwoordig echt niet meer heel veel goedkoper dan hier bij de kruidvat in een aanbieding.

Zelfde met boodschappen, misschien dat bier nog wel de moeite waard is.

Check hier maar
CUL / Duitse Supermarkten #19 code geel
pi_207707141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:23 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Nee, want de winsten moeten abnormaal hoog blijven….
Voor de meeste kan het overigens geen kwaad om de frisdrank e.d. te laten staan, dan keldert de omzet op die producten en blijft de prijs niet meer hoog.

Afijn op gezonde producten moet natuurlijk wel iets voor komen dat dat ter alle tijden betaalbaar blijft.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_207707162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:59 schreef spierbal het volgende:
Continue vergelijken met hoe het was, zo blijf je natuurlijk in een negatieve spiraal zitten.

Een voor de mensen die nog stille hoop worden dat alles net zo goedkoop gaat worden als dat het was, dat gaat niet gebeuren.
Waarom kan deflatie niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207707173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom kan deflatie niet?
Waarom zouden supermarkten in dit geval dat doen? Mensen blijven toch wel kopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207707217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom kan deflatie niet?
Om terug te komen op het oude niveau moet je -10 aan inflatie hebben. Zie jij dat gebeuren. Gaan de minimum lonen ook weer zakken met 10%? Denk het niet.

Ga er maar aan wennen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_207707219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom zouden supermarkten in dit geval dat doen? Mensen blijven toch wel kopen.
Jaren en jaren geleden gebeurde dit wel bij de supermarktprijzenoorlog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207707231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:32 schreef spierbal het volgende:

[..]
Om terug te komen op het oude niveau moet je -10 aan inflatie hebben. Zie jij dat gebeuren. Gaan de minimum lonen ook weer zakken met 10%? Denk het niet.

Ga er maar aan wennen.
Er zijn wel meer ongekende en ongeloofelijke dingen gebeurt de afgelopen 15 jaar die velen voor onmogelijk hadden bestempeld...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 12:37:08 #34
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_207707260
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 06:44 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)merk-consumentenbond

_O- is Duitsland dan echt in alles beter?
Duitsland is in maar heel weinig dingen beter.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_207707633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jaren en jaren geleden gebeurde dit wel bij de supermarktprijzenoorlog.
Toen waren er ook nog veel meer verschillende supermarkten die vochten om de klanten.
Tegenwoordig bepalen AH en Jumbo bijna 60% van het aanbod.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:16:33 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207707669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom kan deflatie niet?
Deflatie is nogal desastreus voor je economie.

Dit moet uiteindelijk ingehaald door inkomensverhoging.

Die heb ik gelukkig ook gekregen.
pi_207707802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Deflatie is nogal desastreus voor je economie.

Dit moet uiteindelijk ingehaald door inkomensverhoging.

Die heb ik gelukkig ook gekregen.
Maar het kan wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207707997
Duitsland is niet per se goedkoper, bepaalde dingen wel (met name drogistartikelen en drank) maar andere zaken (fruit en groente en chocolade) zijn er juist duurder.
blablablabla
pi_207708030
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Deflatie is nogal desastreus voor je economie.

Dit moet uiteindelijk ingehaald door inkomensverhoging.

Die heb ik gelukkig ook gekregen.
Lost niks op want de marges veranderen niet. Krijg je er een zakje geld bij maken ze alles nog duurder.
Loon-prijsspiraal genot.
blablablabla
pi_207708060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:18 schreef 111210 het volgende:

[..]
Duitsland is inmiddels wel duurder dan nederland, is tot vorig jaar altijd anders geweest.

Probleem hier is dat je alleen de normale prijs betaald als iets in de aanbieding is. Anders betaal je gewoon veel te veel. In duitsland betaal je gewoon altijd de normale prijs.

Leuke aflevering hierover

https://www.npo3.nl/keuri(...)5-04-2021/KN_1725007
Ik lees hier toch iets anders: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-goedkoper-duitsland

Goede zaak overigens dat er ondernemingen op inspringen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207708096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:37 schreef Interloper het volgende:

[..]
Duitsland is in maar heel weinig dingen beter.
_O- ja vast
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207708121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Lost niks op want de marges veranderen niet. Krijg je er een zakje geld bij maken ze alles nog duurder.
Loon-prijsspiraal genot.
Precies, men gunt de normale werknemers geen winst van loon of uitkeringsverhoging. Velen zitten al decennia op de nullijn.
pi_207708149
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:47 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ik lees hier toch iets anders: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-goedkoper-duitsland

Goede zaak overigens dat er ondernemingen op inspringen.
quote:
Appelmoes of andere potjes van Hak, Coca Cola, Nutella en Pringles. Al deze producten kan je via Picnic voor een gunstige prijs bestellen. Joris Beckers van de supermarktketen legt uit hoe dat zit. "Je kan bij ons via de app aangeven dat je producten wil met het label 'Op reis voor de beste prijs'."
https://www.plus.nl/produ(...)-pot-450-gram-482813

https://www.kaufland.de/product/167487691/

Nutella is in NL goedkoper dan daar?

Toevallig eergisteren geweest, bij LIDL en Aldi Sud waren de potten Nutella ook boven de 5 euro voor een klein potje. Ben wel benieuwd waar ze dan goedkoop inslaan.
blablablabla
  woensdag 25 januari 2023 @ 14:01:50 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207708226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Lost niks op want de marges veranderen niet. Krijg je er een zakje geld bij maken ze alles nog duurder.
Loon-prijsspiraal genot.
Er is wel vaker inflatie geweest en we zijn er wel vaker weer uitgegroeid zonder deflatie.

Het gebrek aan historisch besef is niet zo handig.
pi_207708231
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
https://www.plus.nl/produ(...)-pot-450-gram-482813

https://www.kaufland.de/product/167487691/

Nutella is in NL goedkoper dan daar?

Toevallig eergisteren geweest, bij LIDL en Aldi Sud waren de potten Nutella ook boven de 5 euro voor een klein potje. Ben wel benieuwd waar ze dan goedkoop inslaan.
¤2,99 bij de ReWe
https://shop.rewe.de/p/nutella-450g/900852?source=mc
Geen idee of de link het doet, want het is een erg onhandige site.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207708280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, men gunt de normale werknemers geen winst van loon of uitkeringsverhoging. Velen zitten al decennia op de nullijn.
Tegenwoordig is de nullijn een eigen keuze
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207708326
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:02 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
¤2,99 bij de ReWe
https://shop.rewe.de/p/nutella-450g/900852?source=mc
Geen idee of de link het doet, want het is een erg onhandige site.
Dat is zo te zien een hele specifieke filiaalaanbieding en niet de gangbare prijs die je moet betalen. Nutella is hier ook regelmatig in de aanbieding voor rond de 3 euro voor een kleine pot. Grote potten ook trouwens. Vorige maand nog 5.50 voor een kilo:



Maar het klopt wel dat de dagprijzen enorm hoog liggen t.o.v. de aanbiedingen, al lijkt dat in Duitsland ook aan de hand. Blader een willekeurig foldertje door en je komt hele mooie aanbiedingen tegen, ga je gewoon boodschappen doen betaal je je net zo goed scheel als hier :X
blablablabla
pi_207708362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is een hele specifieke filiaalaanbieding en niet de gangbare prijs die je moet betalen. Nutella is hier ook regelmatig in de aanbieding voor rond de 3 euro voor een kleine pot. Grote potten ook trouwens. Vorige maand nog 5.50 voor een kilo:

[ afbeelding ]
Gewoon een willekeurig filiaal gepakt, wat een enorm toeval dan dat het net een niet-gangbare zou zijn :) en dat 'regelmatig' in de aanbieding is nou net het hele idee van dit topic. Die aanbiedingen zijn een sigaar uit eigen doos, de producten kunnen hier makkelijk een stuk goedkoper zijn met wat minder stunterige aanbiedingen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207708366
Marketing, zo goor.

Verhoog de prijzen. Kom daarna met kijk eens hoe geweldig deze korting die nogsteeds duurder is als eerst!

Het erge is dat het nog werkt ook. Mensen blij zijn met hun 'korting'.

Smerig is het. Net zoals van een merk minder goed lopende dingen een korting geven, in een reclame schap zetten samen met beter lopende producten. Die buiten de actie vallen, maar direct in het oog geplaatst worden. Want he, eenmaal bij de kassa zeggen velen laat maar.

In verkoop training zijn ze er nog blij mee ook. Heb het vaak gehad, van mkb marketing training tot verkoop training.
Zet mensen in de 'ja' setting en ze worden verneukt waar ze bij staan en lopen weg met een glimlach.

Ik ken de achtergrond. Van hoog naar iets minder hoog, van warm laten lopen voor je bij het product komt, de combinatie van wel en niet binnen de actie. Kleuren, plaatsing en ga zo maar door.
Als je weet wat erachter zit leer je dat dat als je 'ja' denkt je vooral NEE moet doen.
pi_207708369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er is wel vaker inflatie geweest en we zijn er wel vaker weer uitgegroeid zonder deflatie.

Het gebrek aan historisch besef is niet zo handig.
Enige manier om inflatie echt te drukken is langdurig een hogere rente. Neemt niet weg dat deze mini loongolf wel even nodig was.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')