abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207701316
A.s. donderdag heb ik mijn 2 wekelijkse "BILA" weer met mijn manager.

Ik wil het onderwerp salarisverhoging bespreken. Wat achtergrond:

- Ik ben nu 2 jaar in vaste loondienst (corporate kantoorsetting)
- Ik functioneer goed (stijgende lijn volgens mijn manager)
- Ik doe meer dan mijn functieomschrijving (vooral qua uren, werk vaak over als dat nodig is).
- Ik ontneem mijn manager erg veel werk, wij werken met zijn 2e op de afdeling.
- Er is een grote reorganisatieronde bezig (vooral het hoofdkantoor in het buitenland wordt getroffen, maar ook bij ons zal er wat gebeuren qua ontslagen. Namen en rugnummers zijn nog niet bekend, vooralsnog maak ik mij geen zorgen.
- Mijn laatste salarisverhoging was in December 2021 (meer dan een jaar geleden dus) en die was 3,5%.
- Ik verdien goed, maar iets minder dan vergelijkbare collega's op andere afdelingen.

Ik wil een voorstel doen van 10% erbij, met als hoofdargumenten dat ik goed functioneer, ik duidelijk in een stijgende lijn zit, ik een paar honderd euro onder collega's met vergelijkbaar werk zit.Ook als in benchmark onderzoeken bekijk, dan zit ik qua salaris onder de benchmark voor mijn functie en ervaring. Ik verwacht niet dat hij akkoord gaat en als die iets doet, dan zal het waarschijnlijk een tegenvoorstel van 5% zijn verwacht ik.

Ook weet ik dat mijn manager gezien de drukte er totaal niet op zit te wachten als ik weg ga. Dan moet hij zelf extra werk gaan doen, of hij moet extern iemand inhuren. Ook weet ik dat er in het budget voor dit jaar (ik ben er zelf bij betrokken) budget is voor meer salaris.

Ik weet echter ook dat hij zal beginnen over de aanstaande re-organisatieronde en dat hij geen verhoging erdoorheen krijgt nu.

Ik vind dat ik valide punten heb. Hoe kan ik dit het beste aanpakken verder? En hoe kan ik de re-organisatie argumentatie tegencounteren?

En hoe pak je zoiets aan? Noem je gelijk een getal dat je erbij wil? Of laat je eerst de werkgever een voorstel doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Flory01 op 24-01-2023 21:17:30 ]
  dinsdag 24 januari 2023 @ 21:12:18 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207701365
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:10 schreef Flory01 het volgende:
- Er is een grote reorganisatieronde bezig
quote:
Nu wil ik een voorstel doen van 10% erbij
quote:
met als hoofdargumenten dat ik goed functioneer, ik duidelijk in een stijgende lijn zit, ik een paar honderd euro onder collega's met vergelijkbaar werk zit.
Korte recap;
Er wordt bezuinigd
Jij doet gewoon je werk
En wilt er daarom 10% bij

Goed verhaal, verder kansloos.
Dum de dum
pi_207701406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:12 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Korte recap;
Er wordt bezuinigd
Jij doet gewoon je werk
En wilt er daarom 10% bij

Goed verhaal, verder kansloos.
Kansloze reactie.
pi_207701462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:10 schreef Flory01 het volgende:
- Ik doe meer dan mijn functieomschrijving (vooral qua uren, werk vaak over als dat nodig is).
Dus je verdient al te weinig en dan ga je je uurloon nog verder omlaag brengen dmv overwerk?

Als je echte stappen wil maken in salaris moet je gewoon ergens anders gaan solliciteren is mijn ervaring. Dat zijn de enige momenten waarop je echt flinke sprongen in salaris kunt maken.
pi_207701527
Zou gewoon lekker 15% vragen, inflatie enz

Doet ie het niet dan zeg je dat je verder gaat kijken omdat je vind dat je meer waard bent.

Geeft ie je 10% dan heb je je doel behaald, geeft ie je 15% heb je wat extra.


Ben benieuwd, laat het ons weten donderdag :)
pi_207701561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:10 schreef Flory01 het volgende:
A.s. donderdag heb ik mijn 2 wekelijkse "BILA" weer met mijn manager.

Ik wil het onderwerp salarisverhoging bespreken. Wat achtergrond:

- Ik ben nu 2 jaar in vaste loondienst (corporate kantoorsetting)
- Ik functioneer goed (stijgende lijn volgens mijn manager)
- Ik doe meer dan mijn functieomschrijving (vooral qua uren, werk vaak over als dat nodig is).
- Ik ontneem mijn manager erg veel werk, wij werken met zijn 2e op de afdeling.
- Er is een grote reorganisatieronde bezig (vooral het hoofdkantoor in het buitenland wordt getroffen, maar ook bij ons zal er wat gebeuren qua ontslagen. Namen en rugnummers zijn nog niet bekend, vooralsnog maak ik mij geen zorgen.
- Mijn laatste salarisverhoging was in December 2021 (meer dan een jaar geleden dus) en die was 3,5%.
- Ik verdien goed, maar iets minder dan vergelijkbare collega's op andere afdelingen.

Ik wil een voorstel doen van 10% erbij, met als hoofdargumenten dat ik goed functioneer, ik duidelijk in een stijgende lijn zit, ik een paar honderd euro onder collega's met vergelijkbaar werk zit.Ook als in benchmark onderzoeken bekijk, dan zit ik qua salaris onder de benchmark voor mijn functie en ervaring. Ik verwacht niet dat hij akkoord gaat en als die iets doet, dan zal het waarschijnlijk een tegenvoorstel van 5% zijn verwacht ik.

Ook weet ik dat mijn manager gezien de drukte er totaal niet op zit te wachten als ik weg ga. Dan moet hij zelf extra werk gaan doen, of hij moet extern iemand inhuren. Ook weet ik dat er in het budget voor dit jaar (ik ben er zelf bij betrokken) budget is voor meer salaris.

Ik weet echter ook dat hij zal beginnen over de aanstaande re-organisatieronde en dat hij geen verhoging erdoorheen krijgt nu.

Ik vind dat ik valide punten heb. Hoe kan ik dit het beste aanpakken verder? En hoe kan ik de re-organisatie argumentatie tegencounteren?

En hoe pak je zoiets aan? Noem je gelijk een getal dat je erbij wil? Of laat je eerst de werkgever een voorstel doen?
Ik vind manager best een eufemisme als hij alleen jou managed. Maar dat daargelaten.

Ik ben het eens met wat roest hierboven schreef. Je hebt echt geen sterke zaak. Als je zoveel overwerkt dan devalueert je uurloon. Schijnbaar heb je de bereidheid al. Steek meer in de band en kenissen. Helpt je verder.

3.5-5 zou mooi zijn met zo een verhaal met als enige argument "ik functioneer goed"
pi_207701603
Als ik morgen opzeg, dan weet ik zeker dat mijn manager er zwaar de pest in heeft. Hij zit al tot over zijn oren in het werk en weet dat ik het allemaal voor elkaar krijg. Als hij mij moet vervangen, dan duurt dat weer een tijdje en ik weet 100% zeker dat hij daar niet op zit te wachten. Iedereen is vervangbaar, maar hij weet precies wat hij aan mij heeft. En ik doe het dus goed.

10% erbij klinkt veel, maar gezien deze tijden valt dat wel mee. En voor onze organisatie zeker.

Dit wetende, hoe kan ik dit het zo taktisch mogelijk brengen? En als hij echt niet wil bewegen, dan geeft dat mij ook weer informatie over hoe de vork in de steel zit.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 21:28:09 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207701609
Dus je argumenten om 10% erbij te vragen is omdat je gewoon je werk doet, iets wat op internet staat qua benchmark en 'hunnie krijgen het ook'.

'Ik doe meer dan hun en zij verdienen meer' is een kansloze argumentatie om een salarisverhoging erdoor gedrukt te krijgen. Daarnaast vraag ik me af of het in jouw situatie een strak plan is om dit nu te gaan doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207701618
Feitelijk maken.
Alleen aankomen met ‘ik functioneer goed en er is een stijgende lijn’ zou ik als manager onvoldoende onderbouwing vinden om een onderhandeling aan te gaan.
Waarom vind je dat je goed functioneert? Welke resultaten onderbouwen dat?
Betreft de stijgende lijn, hoe was het eerst, wat is de (zichtbare) groei en hoe doe je het nu.
En richt je hierbij op de periode sinds de vorige verhoging, de periode daarvoor is immers al ‘beloond’.

Krijg je het nu niet voor elkaar (want reorganisatie), ga dan vooral in gesprek wanneer wel. Of welke groei je verder moet laten zien om wél die verhoging te krijgen.
pi_207701641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:28 schreef Zombabe het volgende:
Feitelijk maken.
Alleen aankomen met ‘ik functioneer goed en er is een stijgende lijn’ zou ik als manager onvoldoende onderbouwing vinden om een onderhandeling aan te gaan.
Waarom vind je dat je goed functioneert? Welke resultaten onderbouwen dat?
Betreft de stijgende lijn, hoe was het eerst, wat is de (zichtbare) groei en hoe doe je het nu.
En richt je hierbij op de periode sinds de vorige verhoging, de periode daarvoor is immers al ‘beloond’.

Krijg je het nu niet voor elkaar (want reorganisatie), ga dan vooral in gesprek wanneer wel. Of welke groei je verder moet laten zien om wél die verhoging te krijgen.
Ik kan het ook goed onderbouwen.

Ik pak tov een jaar geleden nu zelfstandig bepaalde projecten op. Dit naast de gewone werkzaamheden. Dat heeft hij zelf ook gezegd laatst. Ik vind dus dat ik hierdoor meer waarde lever voor de organisatie dan een jaar geleden. En dit mag best beloond worden.

Is toch best een prima argumentatie?
pi_207701677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:28 schreef CoolGuy het volgende:
'Ik doe meer dan hun en zij verdienen meer' is een kansloze argumentatie om een salarisverhoging erdoor gedrukt te krijgen.
Zou wel het eerlijkste zijn maar zo werkt het in de praktijk niet.
Ik heb het nu veel makkelijker dan een jaar geleden op het werk en ik verdien fors meer, omdat ik van werkgever veranderd ben.

En overwerken is gewoon zonde van je tijd en dom tenzij werken je hobby is, niemand gaat dat extra belonen ofzo. Eigenlijk is het een teken van zwakte, dat je niet capabel genoeg bent om je werk af te krijgen in de tijd die ervoor staat. Alsof je de laatste bent die de zaal verlaat na een tentamen.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 21:32:27 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207701684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:30 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik kan het ook goed onderbouwen.

Ik pak tov een jaar geleden nu zelfstandig bepaalde projecten op. Dit naast de gewone werkzaamheden. Dat heeft hij zelf ook gezegd laatst. Ik vind dus dat ik hierdoor meer waarde lever voor de organisatie dan een jaar geleden. En dit mag best beloond worden.

Is toch best een prima argumentatie?
Nee, jij VINDT dat je meer waarde levert. Druk dat eens in concrete cijfers uit. Want anders kan hij gewoon zeggen 'ik vind dat nog geen salarisverhoging waard', en wie krijgt er dan gelijk? Jij niet.

Maar, er zijn maar 2 wegen mogelijk he. Of je krijgt een salarisverhoging, óf niet. In het geval van niet, wat ga je dan doen?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 24 januari 2023 @ 21:32:56 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207701690
10% ga je bij je interne baan en zonder andere functie krijgen nooit ineens krijgen gok ik.
Wat is een verhoging waar je zelf blij mee zou zijn na onderhandelingen?

En waarom ga je niet naar een andere organisatie kijken als je een fikse onderbetaling hebt zoals je stelt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207701726
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:32 schreef Molo het volgende:
10% ga je bij je interne baan en zonder andere functie krijgen nooit ineens krijgen gok ik.
Wat is een verhoging waar je zelf blij mee zou zijn na onderhandelingen?

En waarom ga je niet naar een andere organisatie kijken als je een fikse onderbetaling hebt zoals je stelt?
Onze "blue collars" hebben er er per 1 januari 8% bijgekregen (nieuwe CAO). Ik ken mijn organisatie en denk dat 5 tot 10% zeker reeel is.

De vraag is alleen hoe speel ik dit zo tactisch mogelijk
pi_207701749
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:32 schreef Molo het volgende:
10% ga je bij je interne baan en zonder andere functie krijgen nooit ineens krijgen gok ik.
Wat is een verhoging waar je zelf blij mee zou zijn na onderhandelingen?

En waarom ga je niet naar een andere organisatie kijken als je een fikse onderbetaling hebt zoals je stelt?
Ik heb de afgelopen jaren al een paar keer een switch gemaakt. Ik verdien nu 2,5x zoveel als 5 jaar geleden. Dus heb al flinke stappen gezet. Maar als die niet meerwerkt dan ga ik zeker rondkijken. De markt is erg goed.
pi_207701762
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:30 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik kan het ook goed onderbouwen.

Ik pak tov een jaar geleden nu zelfstandig bepaalde projecten op. Dit naast de gewone werkzaamheden. Dat heeft hij zelf ook gezegd laatst. Ik vind dus dat ik hierdoor meer waarde lever voor de organisatie dan een jaar geleden. En dit mag best beloond worden.

Is toch best een prima argumentatie?
De vraag is daarbij wel of dat 10% beloning moet zijn. Of 5%. Of enkel een schouderklopje omdat het eigenlijk gewoon onderdeel van je werk is. Dat is een inschatting die je zelf het beste kunt doen.
Kijk evt. ook of die andere collega’s in dezelfde functie ook dergelijke projecten oppakken. En hoe goed je scoort op de gewone werkzaamheden.
En meten t.o.v. functiehuis (als dat er is) kan ook interessant zijn.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 21:37:11 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207701779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:34 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Onze "blue collars" hebben er er per 1 januari 8% bijgekregen (nieuwe CAO). Ik ken mijn organisatie en denk dat 5 tot 10% zeker reeel is.

De vraag is alleen hoe speel ik dit zo tactisch mogelijk
Waarom is het reëel? Kun je dat aannemelijk maken?

Je zegt nu 5 tot 10%, maar je wilt 10% vragen. Op basis van wat?

Welke afspraken staan er over jouw groeipad en verwachtingen over en weer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 januari 2023 @ 21:39:50 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207701840
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:35 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik heb de afgelopen jaren al een paar keer een switch gemaakt. Ik verdien nu 2,5x zoveel als 5 jaar geleden. Dus heb al flinke stappen gezet. Maar als die niet meerwerkt dan ga ik zeker rondkijken. De markt is erg goed.
Ook dan moet je aangeven waarom je je geld waard bent
Maar zeker.makkelijker om grotere stappen te zetten op gebied van salaris ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207701866
Ik heb vorig jaar ¤670.000 netto winst meer gemaakt dus ja ik wil er 30% bij
pi_207701955
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom is het reëel? Kun je dat aannemelijk maken?

Je zegt nu 5 tot 10%, maar je wilt 10% vragen. Op basis van wat?

Welke afspraken staan er over jouw groeipad en verwachtingen over en weer?
- Ik lever kwalitatief beter werk af. Dit is duidelijk meetbaar en aantoonbaar.
- Ik pak zelfstandig een aantal projecten op die ik een jaar geleden niet deed.
- Ik doe meer dan er van mij verwacht wordt qua functie. Dit kan ik aantonen.
- Ik verdien minder dan collega's met vergelijkbaar werk. Dit vindt ik ook een argument, ook al vinden sommige mensen dit geen argument.
- Als ik wegga, dan hebben ze op korte termijn een probleem. Ik denk dat ze hierom bereid zijn om mij iets erbij te geven om het risico dat ik morgen opzeg te minimalizeren. Ga ik niet zeggen natuurlijk, maar dit speelt wel mee imo.

Dit zijn in mijn ogen goede uitgangspunten om het gesprek aan te gaan. Eens?
pi_207701984
Ik heb toevallig vandaag een soortgelijk gesprek gehad en ik heb het veel simpeler gehouden. Ik heb gewoon gezegd dat ik door wilde groeien en dat ik op basis van wat ik doe daarvoor een kans verdien. Binnenkort volgt een benchmark om te kijken wat ik al doe voor de hogere functie en wat nog mist.

Maar ik heb nog niet al mijn kaarten op tafel gegooid, mijn marktwaarde is op dit moment hoger dan wat ik krijg en dat ik meer doe dan mijn huidige functie omschrijving vraagt zijn we het al eerder over eens geworden. Ik ga me echter niet blindstaren op geld, waardering kan zich ook op andere manieren uiten bijv door het betaald krijgen van opleiding of een stukje vastigheid wat ik persoonlijk wel prettig vind. Bovendien kun je gewoon een nee krijgen en als het zo belangrijk voor je is, moet je ook echt bereid zijn om weg te gaan.

Heb zelf ook geen haast, ik heb het geld niet direct nodig dus ik doe het liever beetje bij beetje. Volgende keer gooi ik weer een iets zwaardere kaart op tafel. Ik heb ook al een keer meegemaakt dat het salaris erg hoog was en er vervolgens zulke onrealistische verwachtingen volgde dat ik moest besluiten te stoppen vanwege burnout risico. Dat is mij geen 10% salarisverhoging waard.
pi_207701987
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:32 schreef Molo het volgende:
10% ga je bij je interne baan en zonder andere functie krijgen nooit ineens krijgen gok ik.
Wat is een verhoging waar je zelf blij mee zou zijn na onderhandelingen?

En waarom ga je niet naar een andere organisatie kijken als je een fikse onderbetaling hebt zoals je stelt?
Vind dat niet zo'n hele gekke verhoging eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207702118
Ik zet gewoon een hoger uurtarief op mijn facturen (+/- 10 %) zonder dat ik ze daar op de hoogte van heb gesteld (wat ik de vorige keren wel deed).

Als ze zeiken: inflatie en anders zoek je maar iemand anders.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:02:12 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207702202
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vind dat niet zo'n hele gekke verhoging eigenlijk.
Kun je proberen idd :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207702228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:46 schreef Flory01 het volgende:

[..]
- Ik lever kwalitatief beter werk af. Dit is duidelijk meetbaar en aantoonbaar.
- Ik pak zelfstandig een aantal projecten op die ik een jaar geleden niet deed.
- Ik doe meer dan er van mij verwacht wordt qua functie. Dit kan ik aantonen.
- Ik verdien minder dan collega's met vergelijkbaar werk. Dit vindt ik ook een argument, ook al vinden sommige mensen dit geen argument.
- Als ik wegga, dan hebben ze op korte termijn een probleem. Ik denk dat ze hierom bereid zijn om mij iets erbij te geven om het risico dat ik morgen opzeg te minimalizeren. Ga ik niet zeggen natuurlijk, maar dit speelt wel mee imo.

Dit zijn in mijn ogen goede uitgangspunten om het gesprek aan te gaan. Eens?
Het zijn niet per definitie slechte uitgangspunten, maar het geeft absoluut geen garantie. Neem nou bijvoorbeeld projecten. Misschien vindt je manager dat je slechts kleine projecten doet. En ik heb zelf ook al meerdere malen, ook bijv in sollicitaties de discussie gehad over wat iets nou precies een groot project maakt. Meestal blijft het stil aan managerskant en blijf je zitten met iets in de geest van "ik zie dat nu eenmaal zo".
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:04:49 #26
70532 loveli
N
pi_207702262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:34 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Onze "blue collars" hebben er er per 1 januari 8% bijgekregen (nieuwe CAO). Ik ken mijn organisatie en denk dat 5 tot 10% zeker reeel is.

De vraag is alleen hoe speel ik dit zo tactisch mogelijk
Het percentage wat voor jou in de begroting staat is bekend (iedereen +8%), met je ervaring kun je misschien aanspraak maken op een (fictieve) trede of functiejaar.

Moet je er morgen over praten, of kan het nog later in het jaar? In allerlei branches moet de loonsverhoging van dit jaar nog vastgesteld worden, met het oog op de inflatie kunnen er rare dingen gebeuren. In de havens hebben ze er met dank aan een bepaling in de CAO bijna 17% uit gesleept (inflatiecorrectie over die periode).

Aan de andere kant, als er gereorganiseerd wordt omdat het slecht gaat in jullie branche, kan het ook voordelig zijn om die 8% nu vast te prikken. Het is een rare tijd, ik weet niet wat je elders waard bent en of een andere baan zoeken voor jou een reële optie is, of slechts onderhandelingstactiek.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:07:24 #27
70532 loveli
N
pi_207702306
De kapper van de hond heeft de prijzen met 25% omhoog gegooid, ivm gestegen energiekosten. Een grote bakkerij zal nu ook minder ruimte hebben voor loonsverhoging.
crap in = crap out
pi_207702357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:04 schreef loveli het volgende:

Wij hebben veel kostenstijgingen kunnen doorbelasten aan onze klanten. Ook hebben wij afgelopen jaar ons budget makkelijk gehaald. Het gaat gewoon goed. Het orderboek voor dit jaar is ook weer gevuld.

Die reorganisatie is denk ik het belangrijkste tegenargument. Het kan ook zijn dat ik er in juni uitgeflikkerd wordt door die reorganisatie (ga er niet van uit).

Ik ga op basis van eerdergenoemde argumenten een case maken voor een salarisverhoging. Ik vindt dat niet onredelijk. Garantie is er nooit natuurlijk.

Als die niet wil meebewegen dan ga ik de markt op.
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:12:23 #29
70532 loveli
N
pi_207702385
Go for it!
crap in = crap out
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:14:57 #30
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:10 schreef Flory01 het volgende:
A.s. donderdag heb ik mijn 2 wekelijkse "BILA" weer met mijn manager.

Ik wil het onderwerp salarisverhoging bespreken. Wat achtergrond:

- Ik ben nu 2 jaar in vaste loondienst (corporate kantoorsetting)
- Ik functioneer goed (stijgende lijn volgens mijn manager)
- Ik doe meer dan mijn functieomschrijving (vooral qua uren, werk vaak over als dat nodig is).
- Ik ontneem mijn manager erg veel werk, wij werken met zijn 2e op de afdeling.
- Er is een grote reorganisatieronde bezig (vooral het hoofdkantoor in het buitenland wordt getroffen, maar ook bij ons zal er wat gebeuren qua ontslagen. Namen en rugnummers zijn nog niet bekend, vooralsnog maak ik mij geen zorgen.
- Mijn laatste salarisverhoging was in December 2021 (meer dan een jaar geleden dus) en die was 3,5%.
- Ik verdien goed, maar iets minder dan vergelijkbare collega's op andere afdelingen.

Ik wil een voorstel doen van 10% erbij, met als hoofdargumenten dat ik goed functioneer, ik duidelijk in een stijgende lijn zit, ik een paar honderd euro onder collega's met vergelijkbaar werk zit.Ook als in benchmark onderzoeken bekijk, dan zit ik qua salaris onder de benchmark voor mijn functie en ervaring. Ik verwacht niet dat hij akkoord gaat en als die iets doet, dan zal het waarschijnlijk een tegenvoorstel van 5% zijn verwacht ik.

Ook weet ik dat mijn manager gezien de drukte er totaal niet op zit te wachten als ik weg ga. Dan moet hij zelf extra werk gaan doen, of hij moet extern iemand inhuren. Ook weet ik dat er in het budget voor dit jaar (ik ben er zelf bij betrokken) budget is voor meer salaris.

Ik weet echter ook dat hij zal beginnen over de aanstaande re-organisatieronde en dat hij geen verhoging erdoorheen krijgt nu.

Ik vind dat ik valide punten heb. Hoe kan ik dit het beste aanpakken verder? En hoe kan ik de re-organisatie argumentatie tegencounteren?

En hoe pak je zoiets aan? Noem je gelijk een getal dat je erbij wil? Of laat je eerst de werkgever een voorstel doen?
Tip 1. Wacht eerst hoe het gesprek loopt: Luister. Luister of jouw baan nog wel 'safe' is, tijdens deze reorganisatie.
Dan 2) Hoor aan, hoe vind dat je manager dat het gaat?

Hierna, bespreek je op het einde het loon. Die voorzet kun je zelf geven. Wat heeft je manager in gedachte? En dan onderhandelen "ik dacht zelf aan 10%". Da's trouwens wel heel erg fors,

Succes.
pi_207702501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:10 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Wij hebben veel kostenstijgingen kunnen doorbelasten aan onze klanten. Ook hebben wij afgelopen jaar ons budget makkelijk gehaald. Het gaat gewoon goed. Het orderboek voor dit jaar is ook weer gevuld.

Die reorganisatie is denk ik het belangrijkste tegenargument. Het kan ook zijn dat ik er in juni uitgeflikkerd wordt door die reorganisatie (ga er niet van uit).

Ik ga op basis van eerdergenoemde argumenten een case maken voor een salarisverhoging. Ik vindt dat niet onredelijk. Garantie is er nooit natuurlijk.

Als die niet wil meebewegen dan ga ik de markt op.
Ik kan je nu al zeggen: ze gan je niet weg flikkeren. Ze hebben je nodig. Ze weten wat je waard bent en ze weten dat je shit voor elkaar krijgt. Dat je hard werkt en iets harder moet lopen als dat van je gevraagd wordt.

Aan de andere kant zijn zij ook niet op hun achterhoofd gevallen. Een reorganisatie betekent 9 van de 10 keer niets bij. Ze hebben het geld en budget er niet voor. Een reorganisatie betekent veelal dat het niet goed met de tent gaat. Dat is red flag, en een hele grote.

Weet je wat je baas gaat doen in dat gesprek? Ze gaan proberen je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Dat betekent in concreto dat ze je vage toezeggingen gaan doen: 'als je net zo hard werkt als nu, dan kan je een salarisverhoging verwachten over een paar maanden', of 'laten we nu we afspreken dat we over een paar maanden weer praten hierover'.

Niets concreet maar ze houden je wel aan het lijntje, in de hoop jou weer even een paar maanden stil te krijgen en dat je niet gaat piepen of weg gaat. Na een paar maanden ga je weer zo'n vaag gesprek krijgen, waar je niets krijgt 'maar over een paar maanden misschien wel'.

Dus TS: nu even rondkijken is echt prima. Je hoeft niet meteen iets te accepteren. Even koffie drinken met potentiële werkgevers kan geen kwaad. Het is juist na een paar jaar heel normaal om even te peilen hoe je in de markt zit. Zit er iets leuks tussen, dan kan je altijd afspreken dat je contract pas over een paar maanden ingaat bijvoorbeeld.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 22:22:10 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207702547
Gewoon doen toch? Wellicht kom je op 5% uit. Nemen en dan alsnog rennen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:25:23 #33
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:19 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Ik kan je nu al zeggen: ze gan je niet weg flikkeren. Ze hebben je nodig. Ze weten wat je waard bent en ze weten dat je shit voor elkaar krijgt. Dat je hard werkt en iets harder moet lopen als dat van je gevraagd wordt.

Aan de andere kant zijn zij ook niet op hun achterhoofd gevallen. Een reorganisatie betekent 9 van de 10 keer niets bij. Ze hebben het geld en budget er niet voor. Een reorganisatie betekent veelal dat het niet goed met de tent gaat. Dat is red flag, en een hele grote.

Weet je wat je baas gaat doen in dat gesprek? Ze gaan proberen je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Dat betekent in concreto dat ze je vage toezeggingen gaan doen: 'als je net zo hard werkt als nu, dan kan je een salarisverhoging verwachten over een paar maanden', of 'laten we nu we afspreken dat we over een paar maanden weer praten hierover'.

Niets concreet maar ze houden je wel aan het lijntje, in de hoop jou weer even een paar maanden stil te krijgen en dat je niet gaat piepen of weg gaat. Na een paar maanden ga je weer zo'n vaag gesprek krijgen, waar je niets krijgt 'maar over een paar maanden misschien wel'.

Dus TS: nu even rondkijken is echt prima. Je hoeft niet meteen iets te accepteren. Even koffie drinken met potentiële werkgevers kan geen kwaad. Het is juist na een paar jaar heel normaal om even te peilen hoe je in de markt zit. Zit er iets leuks tussen, dan kan je altijd afspreken dat je contract pas over een paar maanden ingaat bijvoorbeeld.
Daar zit zeker wat in. Het kan nooit kwaad, en nog beter heb je gewoon een ander aanbod liggen voor het gesprek (ik weet niet wat je professie is) maar de markt beweegt snel. De kans is aannemelijk dat ze zeggen dat wegens de reorganisatie ze geen verhogingen geven. Maar let wel: je hebt je laten zien, en misschien kunnen ze wel iets bieden als een looppad, voor een andere (hogere) positie binnen een X-aantal maanden, al dan niet met een opleiding intern of extern. Kijk ook naar die mogelijkheden. Tip: laat dat wel vastleggen dan. Het draait niet allemaal (alleen) om geld.
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:29:54 #34
70532 loveli
N
pi_207702664
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:14 schreef rosita1 het volgende:
Da's trouwens wel heel erg fors,
Als je weet dat kantoor 8% heeft gekregen en TS zelf het afgelopen jaar flink groei heeft laten zien, hoeft 10% niet heel fors te zijn.

Vergeleken met vorige jaren is dat een forse verhoging, gezien de inflatie is het helemaal niet zo'n gek percentage. Ligt helemaal aan de sector.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:32:47 #35
70532 loveli
N
pi_207702716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:19 schreef black-soldier het volgende:
Een reorganisatie betekent veelal dat het niet goed met de tent gaat. Dat is red flag, en een hele grote.
Een reorganisatie is ook een onderdeel van een gezond bedrijf dat met de tijd mee verandert. Bij de banken zijn de balies vervangen door IT, de paardentram is vervangen door de metro en de gasfabriek bestaat ook niet meer. Een bedrijf dat reorganiseert, doet dat vaak ook zonder financiële noodzaak met oog op de toekomst.
crap in = crap out
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:34:22 #36
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:29 schreef loveli het volgende:

[..]
Als je weet dat kantoor 8% heeft gekregen en TS zelf het afgelopen jaar flink groei heeft laten zien, hoeft 10% niet heel fors te zijn.

Vergeleken met vorige jaren is dat een forse verhoging, gezien de inflatie is het helemaal niet zo'n gek percentage. Ligt helemaal aan de sector.
Ligt aan de sector en CAO maar doorgaans is 10% is fors. Ik spreek over Nederland, niet België. Daar liggen zaken anders.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:36:49 #37
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:32 schreef loveli het volgende:

[..]
Een reorganisatie is ook een onderdeel van een gezond bedrijf dat met de tijd mee verandert. Bij de banken zijn de balies vervangen door IT, de paardentram is vervangen door de metro en de gasfabriek bestaat ook niet meer. Een bedrijf dat reorganiseert, doet dat vaak ook zonder financiële noodzaak met oog op de toekomst.
In het gunstige geval hebben ze de loonsverhogingen in de reogantisatie-calculatie meegenomen. Maar... vrees van niet. Ik hoop van harte dat ze de doorgroei met bestaande mensen een 'geldzakje' onder de riem kunnen steken. Maar ja, hoe vertaal je een reorganisatie dan?
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:37:02 #38
70532 loveli
N
pi_207702794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:34 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ligt aan de sector en CAO maar doorgaans is 10% is fors. Ik spreek over Nederland, niet België. Daar liggen zaken anders.
Kantoor van TS heeft per 1 januari 8% gekregen. Mooi richtpunt.

Havens NL hebben recent 16.9% gekregen, een loonbod van 3% is niet meer van deze tijd.
crap in = crap out
pi_207702818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:37 schreef loveli het volgende:

[..]
Kantoor van TS heeft per 1 januari 8% gekregen. Mooi richtpunt.

Havens NL hebben recent 16.9% gekregen, een loonbod van 3% is niet meer van deze tijd.
Niet het kantoor, onze "blue collars". Dit de mensen die op de werkprojecten werken. Ikzelf ben kantoor personeel en val buiten de CAO.
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:38:57 #40
70532 loveli
N
pi_207702826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:38 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Niet het kantoor, onze "blue collars". Dit de mensen die op de werkprojecten werken. Ikzelf ben kantoor personeel en val buiten de CAO.
Oi, kleurenblind |:(
crap in = crap out
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:40:13 #41
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:37 schreef loveli het volgende:

[..]
Kantoor van TS heeft per 1 januari 8% gekregen. Mooi richtpunt.

Havens NL hebben recent 16.9% gekregen, een loonbod van 3% is niet meer van deze tijd.
Ja, op een havenloon zeker van 7,48 per uur.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:41:39 #42
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207702863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:38 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Niet het kantoor, onze "blue collars". Dit de mensen die op de werkprojecten werken. Ikzelf ben kantoor personeel en val buiten de CAO.
Wat voor afdeling werk je dan?
pi_207702910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:41 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Wat voor afdeling werk je dan?
Controlling.

Ik ken alle cijfers en budgetten dus ;)
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 22:46:32 #44
70532 loveli
N
pi_207702924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:44 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Controlling.

Ik ken alle cijfers en budgetten dus ;)
Hoeveel loonsverhoging is dit jaar voor jou begroot? oO<
crap in = crap out
pi_207702972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:46 schreef loveli het volgende:

[..]
Hoeveel loonsverhoging is dit jaar voor jou begroot? oO<
We begroten niet op individeel niveau. Ik weet wel dat in de BV waar mijn salariskosten inzitten 300k extra is begroot. In dit potje worden iets van 10 mensen betaald, waaronder ik.

Dus van die 300k extra moet een stukje van de taart ook voor mij zijn.
pi_207703376
Misschien eerst eens ergens anders solliciteren? Om te zien hoeveel je waard bent voor anderen? Als je ergens anders 20% meer zou krijgen, en in je huidige baan 10% zou je dan wisselen van baan? Of ligt dat in grote mate ook aan secundaire arbeidsvoorwaarden? Je hebt het puur over salaris, dus ik neem aan dat dat voor jou erg belangrijk is.
pi_207703495
Snap nooit waarom mensen blijvend overwerken zonder daarvoor betaald te worden.

Hoe je het aanpakt?

Ergens anders solliciteren en de salaris vragen waar je nu naar vraagt (meer dan wat je nu wil is beter). En wanneer dat succesvol is bij je manager aangeven dat je loonsverhoging verwacht en als je het niet krijgt weg bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2023 23:40:37 ]
pi_207703822
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:46 schreef Flory01 het volgende:

[..]
-
- Ik verdien minder dan collega's met vergelijkbaar werk. Dit vindt ik ook een argument, ook al vinden sommige mensen dit geen argument.
Als je een vrouw was en je collega’s een man zouden velen het wel een goed argument vinden _O- .

Naar mijn mening een prima argument overigens. Hoeveel jaar werkervaring heb je en om wat voor bedrag gaat het om? Als het al een marktconforme salaris is, dan zal het lastig zijn. Zo niet, wees gewoon duidelijk geef aan wat je toevoegt aan het bedrijf en dat je graag wil blijven groeien/leveren en geef daarbij aan wat een mooi bedrag is. Geven ze het niet? Zoek een andere baan en zeg je dienstverband op. Doe je dit niet dan weet je manager dat die je voor altijd kan bespelen.
pi_207704021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:46 schreef Flory01 het volgende:

[..]

- Als ik wegga, dan hebben ze op korte termijn een probleem. Ik denk dat ze hierom bereid zijn om mij iets erbij te geven om het risico dat ik morgen opzeg te minimalizeren. Ga ik niet zeggen natuurlijk, maar dit speelt wel mee imo.

Hoe hard is het dat je weg gaat als je er niks bij krijgt ? Als je er niks bij krijgt, en je blijft gewoon zitten is het een non-argument en gaat het je het volgend jaar ook niet helpen. Dus als je dit argument gaat gebruiken, moet je het eigenlijk ook gewoon doen als je niet krijgt wat je wilt, anders gewoon niet gebruiken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207704053
Een (financial)controller die gratis overwerkt kun je moeilijk 'in control' noemen.

'white collar'-personeel wat zich 'onmisbaar' waant :') _O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207704127
Het argument dat je bovengemiddeld presteert is eigenlijk geen argument voor een structurele verhoging. De prestaties horen beloond te worden met een type bonus-uitkering of andere eenmalige gunst wanneer bonus een verboden woord is. Het argument dat je meer doet dan wat in de functieomschrijving staat, kun je alleen verzilveren op het moment dat je daadwerkelijk een functie-uitbreiding overeenkomt.
In mijn ogen loop je al snel aan tegen de onmogelijkheden die je manager heeft om af te wijken van de norm.

De grootste kans van slagen zie ik zelf door gewoon elders een sollicitatie te starten. Een aanbod wat je werkelijk krijgt vervolgens voor te leggen aan je huidige werkgever. Daarna stel je hoe loyaal je wilt zijn aan je huidige werkgever (doordat werk meer is dan alleen loon blablabla en dat je helemaal niet zelf zocht maar het kwam toevallig voorbij etc etc) om vervolgens jouw loonvraag/eis neer te leggen van een x-bedrag. Dat bedrag zou dan lager moeten zijn dan het verschil in het aanbod van de andere partij, want dat is wat het je waard is bij zo'n fantastische huidige werkgever te werken. Het moet in mijn ogen ook echt een bedrag zijn en niet een percentage.
Het is dan pas echt duidelijk voor de manager dat dit probleem niet de normale jaarlijkse bullshit is: "ik presteer goed, wil de hoogste beoordeling hebben en de daarbij behorende loonsverhoging". Je levert de manager het materiaal aan hoe hij dit intern bij een HR / andere MTs moet verkopen.

En werkt het niet, moet je in mijn ogen wel de ballen hebben om dan ook echt de knoop door te hakken. Is dat het je niet waard, dan moet je vooral blijven zeggen hoe goed je presteert... alleen dan zijn je loonsverhogingen wel binnen de grenzen die het bedrijf hanteert voor goede prestaties.
pi_207704991
Gewoon doen. Anders heb je vanmiddag nieuw werk met due 10% erbij zonder moeilijk gesprek.
Krijg je het niet zonder moeilijk gesprek dan zeg je niks. Ga je solliciteren en dien je je ontslag in. Je werkgever weet namelijk dat wij een weigering de kans 100% is dat je dan weggaat dus dat hoef je niet nogmaals te vertellen.

Ik vind je heel schappelijk met 10%. Dis moet wel bovenop je verhoging gaan die je sowieso zou krijgen.

[ Bericht 35% gewijzigd door sjorsie1982 op 25-01-2023 09:19:10 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207705258
Je hebt een goed verhaal om salarisverhoging te vragen. Laat eerst je werkgever met een aanbod zodat je daar op in kan spelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:50:53 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:10 schreef Flory01 het volgende:
A.s. donderdag heb ik mijn 2 wekelijkse "BILA" weer met mijn manager.

Ik wil het onderwerp salarisverhoging bespreken. Wat achtergrond:

- Ik ben nu 2 jaar in vaste loondienst (corporate kantoorsetting)
- Ik functioneer goed (stijgende lijn volgens mijn manager)
- Ik doe meer dan mijn functieomschrijving (vooral qua uren, werk vaak over als dat nodig is).
- Ik ontneem mijn manager erg veel werk, wij werken met zijn 2e op de afdeling.
- Er is een grote reorganisatieronde bezig (vooral het hoofdkantoor in het buitenland wordt getroffen, maar ook bij ons zal er wat gebeuren qua ontslagen. Namen en rugnummers zijn nog niet bekend, vooralsnog maak ik mij geen zorgen.
- Mijn laatste salarisverhoging was in December 2021 (meer dan een jaar geleden dus) en die was 3,5%.
- Ik verdien goed, maar iets minder dan vergelijkbare collega's op andere afdelingen.

Ik wil een voorstel doen van 10% erbij, met als hoofdargumenten dat ik goed functioneer, ik duidelijk in een stijgende lijn zit, ik een paar honderd euro onder collega's met vergelijkbaar werk zit.Ook als in benchmark onderzoeken bekijk, dan zit ik qua salaris onder de benchmark voor mijn functie en ervaring. Ik verwacht niet dat hij akkoord gaat en als die iets doet, dan zal het waarschijnlijk een tegenvoorstel van 5% zijn verwacht ik.

Ook weet ik dat mijn manager gezien de drukte er totaal niet op zit te wachten als ik weg ga. Dan moet hij zelf extra werk gaan doen, of hij moet extern iemand inhuren. Ook weet ik dat er in het budget voor dit jaar (ik ben er zelf bij betrokken) budget is voor meer salaris.

Ik weet echter ook dat hij zal beginnen over de aanstaande re-organisatieronde en dat hij geen verhoging erdoorheen krijgt nu.

Ik vind dat ik valide punten heb. Hoe kan ik dit het beste aanpakken verder? En hoe kan ik de re-organisatie argumentatie tegencounteren?

En hoe pak je zoiets aan? Noem je gelijk een getal dat je erbij wil? Of laat je eerst de werkgever een voorstel doen?
Als hij niet mee wilt werken kun je ook voorstellen dat jij je aanbiedt in de ontslagronde tegen een mooie ontslagvergoeding. De markt is goed nu!

Je zegt dat je bij het budgetprocess betrokken bent, dus ik gok een Finance functie. Die liggen voor het oprapen momenteel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207705372
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:41 schreef HSG het volgende:
Je hebt een goed verhaal om salarisverhoging te vragen. Laat eerst je werkgever met een aanbod zodat je daar op in kan spelen.
En dat aanbod per definitie altijd afwijzen zoals iedereen altijd doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207705391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En dat aanbod per definitie altijd afwijzen zoals iedereen altijd doet.
De guldenmiddenweg vinden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:58:36 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:50 schreef Flory01 het volgende:

[..]
We begroten niet op individeel niveau. Ik weet wel dat in de BV waar mijn salariskosten inzitten 300k extra is begroot. In dit potje worden iets van 10 mensen betaald, waaronder ik.

Dus van die 300k extra moet een stukje van de taart ook voor mij zijn.
300k extra? Dat is wel heel fors..... Met dat soort bedragen denk je al snel aan salarissen boven max bijdrage loon waardoor daar geen sociale lasten meer in hoeven te zitten....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:58:52 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705464
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:38 schreef YStec het volgende:
Snap nooit waarom mensen blijvend overwerken zonder daarvoor betaald te worden.

Arbeidsethiek.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:00:14 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207705487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 05:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Een (financial)controller die gratis overwerkt kun je moeilijk 'in control' noemen.

'white collar'-personeel wat zich 'onmisbaar' waant :') _O-
Dat is erg kort door de bocht. Sommige bedrijven werken nu eenmaal te "lean"... en gokken op de werkhouding van de werknemers.

Ik werk ook redelijk structureel over maar ben toch echt in control :Y Het is alleen teveel voor het team wat ik tot mijn beschikking heb.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207705921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:58 schreef sanger het volgende:

[..]
300k extra? Dat is wel heel fors..... Met dat soort bedragen denk je al snel aan salarissen boven max bijdrage loon waardoor daar geen sociale lasten meer in hoeven te zitten....
Als ze alle tien structureel meer dan 1 FTE werken, kan een deel van die 300k misschien wel bedoeld zijn voor 1 of meer extra FTE. Dan gaat het hard met de 300k.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:57:09 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207706014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Als ze alle tien structureel meer dan 1 FTE werken, kan een deel van die 300k misschien wel bedoeld zijn voor 1 of meer extra FTE. Dan gaat het hard met de 300k.
Vanuit 300kEUR extra kun je zo 3 extra FTE's halen. Daarmee vallen TS zijn argumenten wel een beetje weg inderdaad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:05:22 #62
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207706082
Overwerken? Heb ik nooit gedaan en willen doen. Alleen als het door omstandigheden heel kort is en echt incidenteel.
Als jij voor je functie moet overwerken dan kun je of je taak niet aan, of de bezetting is niet op orde.
Heb in mijn loopbaan een paar keer reorganisatie en fusies meegemaakt, en meteen opgestapt toen het serieus was/werd. Achteraf bleek dat toch de beste keuzes geweest.
Je gaat dit niet redden, of ze houden je aan het lijntje, of je krijgt je zin en je gaat er bij de eeerste ronde uit.
pi_207706206
Voor alle mensen die overwerken raar vinden, ik zal het even uitleggen.

Ik werk in de financiele sector, iedereen werkt over, niet structureel maar in de piekmomenten (maandaflafsluitingen, budgetperiodes, business cases afronden bijv).

Dit is normaal en iedereen doet het dus af en toe.

Ik krijg meer 2x modaal betaald, dus ik verdien prima. In rustige weken klap ik op vrijdag ook mijn laptop om 14:00 dicht om een vrijdagmiddagborrel te gaan doen als het kan.

Dit is een ander type baan dan veel andere mensen. Contract voor 40 uur per week, maar het gaat meer erom dat je gewoon je takenpakket goed doet.
pi_207706281
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:52 schreef HSG het volgende:

[..]
De guldenmiddenweg vinden.
Precies en die zit in het midden van hun bod en jouw wens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:15 schreef Flory01 het volgende:
Voor alle mensen die overwerken raar vinden, ik zal het even uitleggen.

Ik werk in de financiele sector, iedereen werkt over, niet structureel maar in de piekmomenten (maandaflafsluitingen, budgetperiodes, business cases afronden bijv).

Dit is normaal en iedereen doet het dus af en toe.

Ik krijg meer 2x modaal betaald, dus ik verdien prima. In rustige weken klap ik op vrijdag ook mijn laptop om 14:00 dicht om een vrijdagmiddagborrel te gaan doen als het kan.

Dit is een ander type baan dan veel andere mensen. Contract voor 40 uur per week, maar het gaat meer erom dat je gewoon je takenpakket goed doet.
Laatst sprak ik iemand die afdelingsmanager werd. Hij ging er in maandloon flink op vooruit maar zijn uurloon daalde enorm...
Je moet het maar willen... Ik werd ca 40 uur en ik krijg mijn werk wat ik accepteer dan af. Meer werk doe ik de volgende dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Laatst sprak ik iemand die afdelingsmanager werd. Hij ging er in maandloon flink op vooruit maar zijn uurloon daalde enorm...
Je moet het maar willen... Ik werd ca 40 uur en ik krijg mijn werk wat ik accepteer dan af. Meer werk doe ik de volgende dag.
Ik vind mensen die precies 40 uur werken volgens contract, om 09:00 precies starten en om 16:59 al met hun jas aan staan echt walgelijk.

Moet iedereen echt zelf lekker weten, maar als dit is typisch loonslaven gedrag. Als je verder wil komen in je loopbaan dan moet je meer doen. Niet perse in meer uren, maar wel een extra stap zetten als je begrijpt wat ik bedoel. En soms hoort daar overwerken bij.
pi_207706365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:25 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik vind mensen die precies 40 uur werken volgens contract, om 09:00 precies starten en om 16:59 al met hun jas aan staan echt walgelijk.

Moet iedereen echt zelf lekker weten, maar als dit is typisch loonslaven gedrag. Als je verder wil komen in je loopbaan dan moet je meer doen. Niet perse in meer uren, maar wel een extra stap zetten als je begrijpt wat ik bedoel. En soms hoort daar overwerken bij.
Ik ben toch best ver gegroeid en groei nog verder met gewoon 40 uur werken en soms zelfs wat minder. Zolang ik 40 uur declareer bij de klant is alles prima. Ik start bijna Nooit om 9 uur. Dan lig ik vaak nog in bed.

Hard werken loont niet in NL. Daar bereik je alleen een burnout mee.
Maar ieder zijn ding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:25 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik vind mensen die precies 40 uur werken volgens contract, om 09:00 precies starten en om 16:59 al met hun jas aan staan echt walgelijk.

Waarom walgelijk ? Een loodgieter of een tuinman die je per uur betaalt, schrijft toch ook ieder uurtje ? En als het een uurtje langer duurt schrijft hij dat toch ook ?

Je hebt een contract voor 40 uur afgesloten met iemand. Dan is het een gunst als hij of zij een uurtje langer wilt blijven, maar is het niet walgelijk als hij dat niet doet, maar gewoon de gemaakte afspraak nakomen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207706453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Waarom walgelijk ? Een loodgieter of een tuinman die je per uur betaalt, schrijft toch ook ieder uurtje ? En als het een uurtje langer duurt schrijft hij dat toch ook ?

Je hebt een contract voor 40 uur afgesloten met iemand. Dan is het een gunst als hij of zij een uurtje langer wilt blijven, maar is het niet walgelijk als hij dat niet doet, maar gewoon de gemaakte afspraak nakomen.
Sommige mensen leven nog in de jaren 50 waarin werkgevers tevreden moeten worden gehouden en ze je ook belonen naar inzet.

Tegenwoordig wordt je alleen beloond als je een grote bek hebt en het lef hebt om te vertrekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706498
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Sommige mensen leven nog in de jaren 50 waarin werkgevers tevreden moeten worden gehouden en ze je ook belonen naar inzet.

Tegenwoordig wordt je alleen beloond als je een grote bek hebt en het lef hebt om te vertrekken.
Helemaal niet. Ik ben in 10 jaar werk al 5x gewisseld van werkgever. Meestal puur financieel gedreven.
Daarom ben ik van 2000 bruto naar 5800 bruto gegaan. Vakantiegeld en bonus nog erbij. Rij in een dikke leasebak.

Dat ik daarom de extra mile moet zetten, dan komt vaak vanuit mij zelf, ipv de werkgever. Ik denk niet dat ik het slecht gedaan heb met deze mentaliteit. Sterker nog, ik ben 33 en verdien meer dan de meeste mensen in Nederland. En dit wordt alleen maar meer verwacht ik. Dir heb ik niet bereikt door een typische 9 tot 5 mentaliteit die veel mensen hier opperen.

Maar ik snap best dat als je voor een modaal loon een kutbaantje hebt ergens, dat je niet flink gaat overwerken. Het moet wel lonen.
pi_207706528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:36 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Helemaal niet. Ik ben in 10 jaar werk al 5x gewisseld van werkgever. Meestal puur financieel gedreven.
Daarom ben ik van 2000 bruto naar 5800 bruto gegaan. Vakantiegeld en bonus nog erbij. Rij in een dikke leasebak.

Dat ik daarom de extra mile moet zetten, dan komt vaak vanuit mij zelf, ipv de werkgever. Ik denk niet dat ik het slecht gedaan heb met deze mentaliteit. Sterker nog, ik ben 33 en verdien meer dan de meeste mensen in Nederland. En dit wordt alleen maar meer verwacht ik. Dir heb ik niet bereikt door een typische 9 tot 5 mentaliteit die veel mensen hier opperen.

Maar ik snap best dat als je voor een modaal loon een kutbaantje hebt ergens, dat je niet flink gaat overwerken. Het moet wel lonen.
Dat laatste is nou net het probleem... Het moet wel lonen. Ik heb een vergelijkbaar inkomen zonder leasebak gelukkig maar heb amper meer gewerkt dan 40 uur en vaak zelfs minder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat laatste is nou net het probleem... Het moet wel lonen. Ik heb een vergelijkbaar inkomen zonder leasebak gelukkig maar heb amper meer gewerkt dan 40 uur en vaak zelfs minder.
We gaan zien of het loont morgen na mijn gesprek :)
pi_207706688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:40 schreef Flory01 het volgende:

[..]
We gaan zien of het loont morgen na mijn gesprek :)
Ja je hebt het werk dan wel al verzet dus je hebt een slechte onderhandelingspositie op dat vlak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207706711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja je hebt het werk dan wel al verzet dus je hebt een slechte onderhandelingspositie op dat vlak.
Leg uit
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2023 @ 11:51:04 #75
70532 loveli
N
pi_207706712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:36 schreef Flory01 het volgende:
Maar ik snap best dat als je voor een modaal loon een kutbaantje hebt ergens, dat je niet flink gaat overwerken. Het moet wel lonen.
Ook in de zorg werken mensen over, maar dan zonder exorbitante beloningen of doorgroei. Leuk voor je dat jij in de financiële sector zit, iets minder neerbuigend over "loonslaven" zou je sieren.
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2023 @ 14:45:31 #76
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207708657
Puur de aanname dat 'er is meer budget dus mijn salaris kan wel dik omhoog' zegt al genoeg over TS, en dat mijn eerste korte recap dat ook wel was.

Natuurlijk zal het wel iets omhoog kunnen, inflatie enzo, maar 10% meer vragen omdat je je werk doet :') TS moet nog een hoop leren.
Dum de dum
pi_207708804
Ik vind de OP er nou niet echt uitspringen als ik eerlijk ben.
Je doet je werk, werkt af en toe wat over (zoals normaal in je branche), bedrijf in reorganisatie, en je wil 10%. Bij mij zou je toch echt met iets beters moeten komen :D

Oh en denk vooral niet dat je onmisbaar bent. Ben je niet, en het boeit een bedrijf niets als ze moeten inhuren.
Speltip: bluf alleen als je t waar kan maken. Dus dreig je met vertrek, dan moet je ook vertrekken als je niet krijgt wat je wil.
pi_207708892
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:00 schreef Piles het volgende:
Ik vind de OP er nou niet echt uitspringen als ik eerlijk ben.
Je doet je werk, werkt af en toe wat over (zoals normaal in je branche), bedrijf in reorganisatie, en je wil 10%. Bij mij zou je toch echt met iets beters moeten komen :D

Oh en denk vooral niet dat je onmisbaar bent. Ben je niet, en het boeit een bedrijf niets als ze moeten inhuren.
Speltip: bluf alleen als je t waar kan maken. Dus dreig je met vertrek, dan moet je ook vertrekken als je niet krijgt wat je wil.
Kijkend naar de pohi van TS lijkt me een geforceerde overstap niet de meest voor de hand liggende stap. Wel als je kijkt naar inkomsten, niet als je kijkt naar stabiliteit en zekerheid (afgezien van de reorganisatie).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 25 januari 2023 @ 15:12:39 #79
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_207708935
Gewoon eisen wat je wilt en anders zeggen dat je weggaat. Zo heb ik het ook gedaan en dat heeft tot nu toe fantastisch gewerkt.

Wel lekker winst willen maken over mijn rug maar als ik wat extra geld wil dan is de wereld te klein. :r :') :W
Aan het typen.....
pi_207709157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Puur de aanname dat 'er is meer budget dus mijn salaris kan wel dik omhoog' zegt al genoeg over TS, en dat mijn eerste korte recap dat ook wel was.

Natuurlijk zal het wel iets omhoog kunnen, inflatie enzo, maar 10% meer vragen omdat je je werk doet :') TS moet nog een hoop leren.
Je bent toch geen mongool, of wel?
Als je mijn post gewoon had gelezen, dan lees je dat ik iets meerdere inhoudelijke punten benoem die een verhoging rechtvaardigen. En niet "puur omdat er meer budget is".

Misschien kan je beter niet meer posten in mijn topic als je niet eens kan lezen. Je hebt nog een hoop te leren, internet wappie
pi_207709203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:08 schreef baskick het volgende:

[..]
Kijkend naar de pohi van TS lijkt me een geforceerde overstap niet de meest voor de hand liggende stap. Wel als je kijkt naar inkomsten, niet als je kijkt naar stabiliteit en zekerheid (afgezien van de reorganisatie).
Eens, ik wil ook niet weg, omdat ik het naar mijn zin heb. Maar gezien mijn situatie ben ik wel op zoek om naast de drastische uitgaven besparing die ik prive doorvoer, ook naar de inkomsten kant te kijken. En een salarisverhoging is de meest voor de hand liggende optie.
pi_207709214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Je bent toch geen mongool, of wel?
Als je mijn post gewoon had gelezen, dan lees je dat ik iets meerdere inhoudelijke punten benoem die een verhoging rechtvaardigen. En niet "puur omdat er meer budget is".

Misschien kan je beter niet meer posten in mijn topic als je niet eens kan lezen. Je hebt nog een hoop te leren, internet wappie
Gooi ff je eigen glazen in joh, je hebt behoorlijk last van tunnelvisie met je gescheld :')

TR gezet
pi_207709243
Laat vooral weten wat er morgen uit je gesprek komt, ik ben heel benieuwd :)
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 15:44:10 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207709274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Je bent toch geen mongool, of wel?
Als je mijn post gewoon had gelezen, dan lees je dat ik iets meerdere inhoudelijke punten benoem die een verhoging rechtvaardigen. En niet "puur omdat er meer budget is".

Misschien kan je beter niet meer posten in mijn topic als je niet eens kan lezen. Je hebt nog een hoop te leren, internet wappie
Zodra jij ook maar ietsje tegengas krijgt verval je in schelden en uit de hoogte doen. Succes met je gedoe, maar als je dit gewoon achterwege laat hoeft je topic ook niet dicht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207709468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:38 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Eens, ik wil ook niet weg, omdat ik het naar mijn zin heb. Maar gezien mijn situatie ben ik wel op zoek om naast de drastische uitgaven besparing die ik prive doorvoer, ook naar de inkomsten kant te kijken. En een salarisverhoging is de meest voor de hand liggende optie.
Oh, zeker. Toch zou ik dat in jouw situatie liever bij de huidige werkgever doen (vast contract, arbeidsverleden > 0, fijne collega's en werksfeer), dan dreigen op te stappen als de verhoging onverhoopt tegenvalt. Je weet niet wat je ervoor terugkrijgt, namelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:18:55 #86
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207711874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Je bent toch geen mongool, of wel?
Als je mijn post gewoon had gelezen, dan lees je dat ik iets meerdere inhoudelijke punten benoem die een verhoging rechtvaardigen. En niet "puur omdat er meer budget is".

Misschien kan je beter niet meer posten in mijn topic als je niet eens kan lezen. Je hebt nog een hoop te leren, internet wappie
Zeg knul met je grote mond. Tot nu toe is je enge argument dat je wat zelfstandig kan doen en overwerkt voor niks. Het enige wat je doet is je werk. Je hebt 0,0 significante redenen aangedragen waarom de werkgever jou een cent meer moet geven.

Last time I checked zat je tot over je oren in de schulden, beetje lullen hier over geld erbij of ik stap op, dat kan jij jezelf helemaal niet veroorloven. Sowieso zit je met je gehob en huidige salaris al behoorlijk aan de max. om ik neem aan een vast contract om te ruilen voor een nieuw tijdelijk contract.

Daarnaast geef je ook nog eens bedrijfsinformatie weg op publieke fora, en is dat icm. je schuldenproblematiek een enorm risico voor je werkgever als jij in de financiële hoek van het bedrijf zit. Ook begrijp je niet wat een budget is. Dat gereserveerde bedrag is allang gealloceerd. Of heb je de illusie dat ze zeggen, we budgetteren X en wie erom vraagt krijgt wat uit die pot :')

Je zal er best wat bij krijgen, maar dat is een tegemoetkoming voor de inflatie, en niet omdat je zo hard zelfstandig kan werken. En zelfs met 10% erbij, ga jij dit jaar relatief minder geld verdienen. Maar dat had je natuurlijk zelf al uitgerekend toch.

Mgoe, ik ben maar de internet wappie he :)
Dum de dum
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2023 @ 19:56:20 #87
70532 loveli
N
pi_207712517
Laten we hopen dat TS morgen gewoon een goed gesprek heeft met z'n leidinggevende en naar waarde beloond gaat worden.
crap in = crap out
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:00:26 #88
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_207713724
Uit ervaring weet ik zelf dat je echt een toegevoegde waarde moet hebben die een fikse salarisverhoging rechtvaardigt. Denk bijvoorbeeld aan veel omzet/grote klanten binnenhalen binnen korte tijd. Zoals ik de OP van TS lees vrees ik dat iets boven het gemiddelde zitten qua prestaties op het werk niet voldoende is voor een flinke salarisverhoging.

Ik heb zelf in een dergelijke situatie gezeten als TS en ik heb het destijds geprobeerd met soortgelijke argumenten. Ik werd uiteindelijk weggestuurd met 3% jaarlijkse verhoging bij een goede beoordeling. De beste kans (ook met de huidige arbeidsmarkt) is een nieuwe baan voor TS.
pi_207714471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:18 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zeg knul met je grote mond. Tot nu toe is je enge argument dat je wat zelfstandig kan doen en overwerkt voor niks. Het enige wat je doet is je werk. Je hebt 0,0 significante redenen aangedragen waarom de werkgever jou een cent meer moet geven.

Last time I checked zat je tot over je oren in de schulden, beetje lullen hier over geld erbij of ik stap op, dat kan jij jezelf helemaal niet veroorloven. Sowieso zit je met je gehob en huidige salaris al behoorlijk aan de max. om ik neem aan een vast contract om te ruilen voor een nieuw tijdelijk contract.

Daarnaast geef je ook nog eens bedrijfsinformatie weg op publieke fora, en is dat icm. je schuldenproblematiek een enorm risico voor je werkgever als jij in de financiële hoek van het bedrijf zit. Ook begrijp je niet wat een budget is. Dat gereserveerde bedrag is allang gealloceerd. Of heb je de illusie dat ze zeggen, we budgetteren X en wie erom vraagt krijgt wat uit die pot :')

Je zal er best wat bij krijgen, maar dat is een tegemoetkoming voor de inflatie, en niet omdat je zo hard zelfstandig kan werken. En zelfs met 10% erbij, ga jij dit jaar relatief minder geld verdienen. Maar dat had je natuurlijk zelf al uitgerekend toch.

Mgoe, ik ben maar de internet wappie he :)
_O- _O- _O-

Zoveel onzin in een kort stukje tekst heb ik weinig gezien.
Ik zou hier nog inhoudelijk op in kunnen gaan, maar doe dat maar niet
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:49:54 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207714708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:10 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Wij hebben veel kostenstijgingen kunnen doorbelasten aan onze klanten. Ook hebben wij afgelopen jaar ons budget makkelijk gehaald. Het gaat gewoon goed. Het orderboek voor dit jaar is ook weer gevuld.

Die reorganisatie is denk ik het belangrijkste tegenargument. Het kan ook zijn dat ik er in juni uitgeflikkerd wordt door die reorganisatie (ga er niet van uit).

Ik ga op basis van eerdergenoemde argumenten een case maken voor een salarisverhoging. Ik vindt dat niet onredelijk. Garantie is er nooit natuurlijk.

Als die niet wil meebewegen dan ga ik de markt op.
Waarom wordt er gereorganiseerd als het goed gaat?

Je leidinggevende lijkt tevreden en is het mogelijk eens met jouw redenatie. De vraag is of zijn leidinggevende het er ook mee eens is.
Resistance is futile.
pi_207714710
Iedereen maakt het hier super ingewikkeld met bergen argumenten.

Maar in de meeste Salaris gesprekken die ik heb gevoerd, was het vrij simpel.
- ik doe mijn werk erg goed
- mijn salaris staat niet in verhouding tot het werk dat ik lever of wat de markt betaalt.
Ik wil een salarisverhoging.

En 90% van de keren ben je daarna in discussie over de hoogte en niet eens de waarom. Ook ben je in 1 gesprek niet klaar, want er is altijd nog wel iemand die moet goedkeuren anders dan je manager.

Dus ga het gesprek aan. Wacht de reactie af en kom dan eens terug.
Als ze beginnen over reorganisatie geef je aan dat je dit snapt, maar dat andere bedrijven nog wel medewerkers zoeken en wel bereid zijn daarvoor te betalen.
Eerst denken, dan typen
pi_207715100
Inderdaad, ik vind dit een gek forum.

Alsof mensen het leuk vinden om je tegen te spreken, het je niet gunnen ofso.
Niet iedereen, maar er zitten soms echt lompe reacties tussen, die inhoudelijk totaal geen hout snijden.

Ik probeer de info zo duidelijk en volledig mogelijk te posten zodat mensen goede adviezen kunnen geven. Maar het lijkt wel hoe meer ik vertel, hoe dommer sommige reacties..
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2023 @ 22:29:04 #93
70532 loveli
N
pi_207715534
Lees je eigen posts vooral ook terug, het ligt niet alleen aan fok. Je komt waarschijnlijk anders over dan je zelf denkt.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 25 januari 2023 @ 22:30:11 #94
70532 loveli
N
pi_207715548
Of maak je daar nu niet druk over en heb morgen dat gesprek :P
crap in = crap out
pi_207719979
Zo, gesprek gehad. Ik heb aan het einde van het gesprek het onderwerp aangesneden. Hij gaf al aan dat ze er zelf ook al met een voorstel willen komen. Gesprek liep goed en hij bevestigde dat ik een stijgende lijn te pakken heb en dat hij heel blij is met hoe ik presteer.

Ze hebben mij 6% aangeboden, plus eenmalig 3% van mijn jaarsalaris Is toch iets van 2500 bruto eenmalig .
Ik was hier blij mee, dus heb het geaccepteerd en ben verder niet gaan onderhandelen.

Prima uitkomst en dikke middelvinger aan die paar idioten die hier zeiden dat het onmogelijk was en dat ik totaal geen argumenten had bla bla bla.
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 13:06:21 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207720020
Heb je extra geld om in de aflossing te steken, ben je daar ook sneller vanaf, dat is wel nice.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 26 januari 2023 @ 13:56:11 #97
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207720470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:02 schreef Flory01 het volgende:
Prima uitkomst en dikke middelvinger aan die paar idioten die hier zeiden dat het onmogelijk was en dat ik totaal geen argumenten had bla bla bla.
"je krijgt geen 10% erbij"

"ik kreeg lekker 6% en een fooi voor de belastingdienst"

"Dus je hebt er geen 10% bij gekregen"

"haha idioot"

Anyways, succes ermee. Je hebt zelfs minder gekregen dan die andere afdeling :') en gaat dit jaar wel 10% minder verdienen (16% inflatie oid), dus eigenlijk heb je nu -10% gehad :D Had je het toch bijna goed.
Dum de dum
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2023 @ 14:02:22 #98
70532 loveli
N
pi_207720533
Leuk voor mensen zoals ik om te weten dat het openingsbod 6% was en dat eenmalig 3% zo makkelijk ging. Helpt met inzicht krijgen in de loonontwikkeling van dit moment.
crap in = crap out
pi_207720654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
"je krijgt geen 10% erbij"

"ik kreeg lekker 6% en een fooi voor de belastingdienst"

"Dus je hebt er geen 10% bij gekregen"

"haha idioot"

Anyways, succes ermee. Je hebt zelfs minder gekregen dan die andere afdeling :') en gaat dit jaar wel 10% minder verdienen (16% inflatie oid), dus eigenlijk heb je nu -10% gehad :D Had je het toch bijna goed.
Ik hoop dat jij je niet voort kan planten, want de wereld is beter af zonder idioten zoals jij.
Te dom om te poepen waarschijnlijk
  Vis een optie? donderdag 26 januari 2023 @ 14:18:15 #100
70532 loveli
N
pi_207720678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:15 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij je niet voort kan planten, want de wereld is beter af zonder idioten zoals jij.
Te dom om te poepen waarschijnlijk
Ga eens ergens voor vechten ipv regen windmolens, joh. Jij bent blij, topic kan dicht, nu dat andere topic nog dicht krijgen. Dat gaat nu sneller lukken. Ruzie maken met "iemand op internet" is het meest zinloze tijdverdrijf ever. Doe wat nuttigers met je tijd, eind van de maand is in zicht dus werk genoeg ;)
crap in = crap out
pi_207720700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:18 schreef loveli het volgende:

[..]
Ga eens ergens voor vechten ipv regen windmolens, joh. Jij bent blij, topic kan dicht, nu dat andere topic nog dicht krijgen. Dat gaat nu sneller lukken. Ruzie maken met "iemand op internet" is het meest zinloze tijdverdrijf ever. Doe wat nuttigers met je tijd, eind van de maand is in zicht dus werk genoeg ;)
Als hij niet zulke domme opmerkingen maakt, dan reageer ik daar ook niet op. Actie reactie
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 14:23:48 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207720713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:21 schreef Flory01 het volgende:

[..]
Als hij niet zulke domme opmerkingen maakt, dan reageer ik daar ook niet op. Actie reactie
Mimimimi ja maar meester hij begon!

je bent geen 5. Daarnaast slaat je vorige opmerking helemaal nergens op. Dicht, met je grote muil.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')