Wij zijn dus bezig met het verbouwen van de badkamer. Nu zijn we dus aan de douche toegekomen. We hadden met betonmortel laagje voor laagje een vloertje gemaakt, die dus wel afliep. Echter, toen we gingen tegelen en daarna voegen, bleek die vloer bijna niet meer af te lopen
Zou het mogelijk kunnen zijn dat de tegels (en de lijm) de boel zelf een beetje hebben rechtgetrokken zeg maar? kleine hobbeltjes die opgevuld worden met lijm e.d.
wie heeft er tips omdat te voorkomen? Wij hadden zelf bedacht om kleinere tegels te gebruiken (de tegels van nu zijn 20x20cm) zodat de vloer makeklijker schuin is te leggen. Is dit logisch of niet?
ook hoeft het niet ontzettend veel te zijn...
heb je het aflopen al met water getest ?
en waarom geen douchebak onder de douche met daaronder een putje ?
quote:We hebben een vrij kleine badkamer, dus kleine tegeltjes zouden wat dat betreft wel kunnen...
Op zondag 9 februari 2003 20:06 schreef PsychoDude_666 het volgende:
logisch wel maar mooi?
En persoonlijk vind ik kleine tegeltjes ook wel mooi
quote:We hebben het idd al met water getest en overal stond water, maar niet in de buurt van het putje
Op zondag 9 februari 2003 20:09 schreef Mirage het volgende:
het aflopen had ws iets steiler gemoeten...
ook hoeft het niet ontzettend veel te zijn...heb je het aflopen al met water getest ?
en waarom geen douchebak onder de douche met daaronder een putje ?
quote:Dan dus nogmaals verhogen/verlagen maar dan iets heftiger....
Op zondag 9 februari 2003 20:13 schreef LadyS het volgende:[..]
We hebben het idd al met water getest en overal stond water, maar niet in de buurt van het putje
Een douchbak hebben we nu, maar dat vinden we toch niet zo mooi we willen geen opstap nl
quote:zoiets waren we al van plan, maar dan dus met kleinere tegeltjes, zodat die zich minder "recht kunnen trekken" En dus was mijn vraag of dat dan een logische stap is
Op zondag 9 februari 2003 20:14 schreef Mirage het volgende:[..]
Dan dus nogmaals verhogen/verlagen maar dan iets heftiger....
Maar iig bedankt voor je reactie
De vloer altijd egaliseren met cement ofzo, en NOOIT de vloer er krom in gaan leggen.
Gaat erg lelijk worden, dat kan ik je verzekeren.
quote:Maar als je je vloer niet "krom" dan loop het water toch ook niet weg?
Op zondag 9 februari 2003 20:21 schreef RedVisioN het volgende:
Ik heb een bijbaantje bij de praxis,
Wat wij altijd zeggen is:De vloer altijd egaliseren met cement ofzo, en NOOIT de vloer er krom in gaan leggen.
Gaat erg lelijk worden, dat kan ik je verzekeren.
Als je plassen hebt, moeje die gewoon met die zwabber naar het putje verplaatsen, het is niet echt professioneel je vloer krom te leggen om het water weg te laten lopen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |