abonnement Unibet Coolblue
pi_207716093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:58 schreef Redefine het volgende:

[..]
Je herkend die dubieuze users vaak al snel aan andere accounts ja. Die denken dat ze nog precies dezelfde post stijl kunnen aanhouden en dat niemand ze herkend omdat ze een andere naam gebruiken :')
En precies op hetzelfde moment steeds binnenkomen, ook niet opvallend.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:02:01 #152
375570 crew  Cyan9
pi_207716096
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja en doordat er zo weinig nieuwe users bijkomen wordt het denk ik ook steeds meer een bubbel waar je al helemaal niet meer inkomt. Bij bijvoorbeeld een WK-subforum zie je al die inside jokes waar ik bij de helft al wtf denk :+

Blijkbaar is er ooit voor gekozen om complete idioten die je bijvoorbeeld in NWS ziet gewoon toe te laten zodat je juist deze mensen houdt/aantrekt, maar ik gok dat juist deze mensen wat vaker te bannen voor meer nieuwe users had gezorgd. Maar goed, misschien werkt dit nog goed voor ze. :+
Er is al een tijdje veel aandacht voor "achter", maar het blijft een lastig verhaal.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:03:19 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716116
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja en doordat er zo weinig nieuwe users bijkomen wordt het denk ik ook steeds meer een bubbel waar je al helemaal niet meer inkomt. Bij bijvoorbeeld een WK-subforum zie je al die inside jokes waar ik bij de helft al wtf denk :+

Blijkbaar is er ooit voor gekozen om complete idioten die je bijvoorbeeld in NWS ziet gewoon toe te laten zodat je juist deze mensen houdt/aantrekt, maar ik gok dat juist deze mensen wat vaker te bannen voor meer nieuwe users had gezorgd. Maar goed, misschien werkt dit nog goed voor ze. :+
Eens ja. Dat kwam ook wel naar voren bij een topic in Feedback over hoe nieuwe users aan te trekken/het forum te verbeteren o.i.d. Toen werd er door meerdere users aangegeven dat de toon op FOK! wat zou moeten veranderen. Anders zou je nieuwe users blijven wegjagen. Vooral met een aantal grove memes etc. En dat waren geen users die zelden posten, dus vrij goede input lijkt mij. Maar die reacties werden vooral weggehoond, want het hoorde nou eenmaal juist bij FOK!, dus dat moest zo blijven...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207716118
quote:
15s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Er is al een tijdje veel aandacht voor "achter", maar het blijft een lastig verhaal.
Ja moet zeggen dat het volgens mij weleens erger is geweest? Maar snap dat het lastig is, misschien ook geen beginnen meer aan.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:09:18 #155
375570 crew  Cyan9
pi_207716202
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja moet zeggen dat het volgens mij weleens erger is geweest? Maar snap dat het lastig is, misschien ook geen beginnen meer aan.
Hier op ESF is modden natuurlijk vrij makkelijk en zitten we eigenlijk in een luxe positie. Maar als ik kijk wat de collega's op andere subfora tegenkomen, dan benijd ik ze niet. Het is heel moeilijk om iedereen te vriend te houden, en wat je ook doet gaat altijd voor ontevredenheid zorgen. Er daarnaast zijn er ook weer dingen waaraan je gebonden zit, zoals de privacy wetgeving e.d. die een stuk strenger is geworden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:09:44 #156
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716212
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja moet zeggen dat het volgens mij weleens erger is geweest? Maar snap dat het lastig is, misschien ook geen beginnen meer aan.
Het is inderdaad echt een stuk slechter geweest, dus dat scheelt. Maar het probleem is dat er diverse users bijzitten die heel erg goed in staat zijn om net geen ban- of verwijderbare posts te plaatsen. Maar ondertussen wel 99% van hun posts volledig volstoppen met fascisme, racisme, anti-democratie etc. Types waartegen je weinig kunt doen binnen de huidige policy.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:09:53 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207716215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:03 schreef Redefine het volgende:

[..]
Eens ja. Dat kwam ook wel naar voren bij een topic in Feedback over hoe nieuwe users aan te trekken/het forum te verbeteren o.i.d. Toen werd er door meerdere users aangegeven dat de toon op FOK! wat zou moeten veranderen. Anders zou je nieuwe users blijven wegjagen. Vooral met een aantal grove memes etc. En dat waren geen users die zelden posten, dus vrij goede input lijkt mij. Maar die reacties werden vooral weggehoond, want het hoorde nou eenmaal juist bij FOK!, dus dat moest zo blijven...
De meningen zijn nogal verdeeld of dat soort dingen "leuk" zijn. Even een random voorbeeld. Als er iemand een serieus topic in R&P opent over een ruzie met zijn zusje dan zal je soms reacties zien als "Post een foto van je zusje" "Is je zusje lekker want dat kies ik haar kant" "Neuk je zusje in haar kont dan klaagt ze niet meer". Sommige users vinden mods dan zeikerds dat ze dat soort reacties weg halen want je kunt wel een tegen een grapje toch. Naar mijn mening moet je in sommige fora dat helemaal weg laten of desnoods enkel in de slowchat met dat soort dingen. Hier in ESF worden er in landen topic ook wel meme of grapjes geplaatst. Maar wel met mate en geen grove of beledigende zaken.
pi_207716221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:03 schreef Redefine het volgende:

[..]
Eens ja. Dat kwam ook wel naar voren bij een topic in Feedback over hoe nieuwe users aan te trekken/het forum te verbeteren o.i.d. Toen werd er door meerdere users aangegeven dat de toon op FOK! wat zou moeten veranderen. Anders zou je nieuwe users blijven wegjagen. Vooral met een aantal grove memes etc. En dat waren geen users die zelden posten, dus vrij goede input lijkt mij. Maar die reacties werden vooral weggehoond, want het hoorde nou eenmaal juist bij FOK!, dus dat moest zo blijven...
Ja dan is het eigenlijk dus niet te doen. Want dan jaag je deze mensen weg en geen zekerheid dat er nieuwe mensen voor terugkomen. Gedoemd dus :P

Weet ook niet of het altijd makkelijk is om in dit subforum zo mee te posten, maar mijn gevoel zegt dat we toch aardig toegankelijk zijn? Helemaal als je mee wil posten in de landentopics enzo moet dat geen probleem zijn. SC misschien iets meer, maar ook niet onmogelijk (hoop ik).
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:12:16 #159
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:09 schreef Momo het volgende:

[..]
De meningen zijn nogal verdeeld of dat soort dingen "leuk" zijn. Even een random voorbeeld. Als er iemand een serieus topic in R&P opent over een ruzie met zijn zusje dan zal je soms reacties zien als "Post een foto van je zusje" "Is je zusje lekker want dat kies ik haar kant" "Neuk je zusje in haar kont dan klaagt ze niet meer". Sommige users vinden mods dan zeikerds dat ze dat soort reacties weg halen want je kunt wel een tegen een grapje toch. Naar mijn mening moet je in sommige fora dat helemaal weg laten of desnoods enkel in de slowchat met dat soort dingen. Hier in ESF worden er in landen topic ook wel meme of grapjes geplaatst. Maar wel met mate en geen grove of beledigende zaken.
Dat die meningen verdeeld zijn gaf ik min of meer al aan :P En zeker eens dat het per fora echt verschilt wat wel of niet kan (of eigenlijk vooral wenselijk is voor een goede discussie). In WGR zie je ook vaak potentieel goede topics vrij snel ontsporen door louter grappige of cynische reacties die niemand helpen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:12:25 #160
375570 crew  Cyan9
pi_207716255
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dan is het eigenlijk dus niet te doen. Want dan jaag je deze mensen weg en geen zekerheid dat er nieuwe mensen voor terugkomen. Gedoemd dus :P

Weet ook niet of het altijd makkelijk is om in dit subforum zo mee te posten, maar mijn gevoel zegt dat we toch aardig toegankelijk zijn? Helemaal als je mee wil posten in de landentopics enzo moet dat geen probleem zijn. SC misschien iets meer, maar ook niet onmogelijk (hoop ik).
Ik kan me voorstellen dat mee posten in een SC een wat grotere drempel heeft dan in bijv. de landentopics. Maar ik geloof dat ESF verder enorm laagdrempelig is om als nieuwkomer in mee te posten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:15:08 #161
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716291
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dan is het eigenlijk dus niet te doen. Want dan jaag je deze mensen weg en geen zekerheid dat er nieuwe mensen voor terugkomen. Gedoemd dus :P

Weet ook niet of het altijd makkelijk is om in dit subforum zo mee te posten, maar mijn gevoel zegt dat we toch aardig toegankelijk zijn? Helemaal als je mee wil posten in de landentopics enzo moet dat geen probleem zijn. SC misschien iets meer, maar ook niet onmogelijk (hoop ik).
Ik denk dat het zeker wel toegankelijk is voor velen om in de overige topics binnen ESF te posten. Hooguit dat mensen misschien wat afgeschrikt worden doordat ze vooral kenners lijken te zien. Maar dat is in de praktijk dan weer geen probleem.

Hier in de SC kan iedereen er ook zomaar bijkomen. Maar daar is het lastig door het hoge ons kent ons gehalte.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:16:17 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716314
quote:
84s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat mee posten in een SC een wat grotere drempel heeft dan in bijv. de landentopics. Maar ik geloof dat ESF verder enorm laagdrempelig is om als nieuwkomer in mee te posten.
Een SC is altijd wel wat lastiger ja. Daar kennen de users elkaar vrij goed. En het is lastig om ergens in te haken omdat het over van alles kan gaan. Maar alsnog zijn we denk ik vrij toegankelijk :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207716342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Een SC is altijd wel wat lastiger ja. Daar kennen de users elkaar vrij goed. En het is lastig om ergens in te haken omdat het over van alles kan gaan. Maar alsnog zijn we denk ik vrij toegankelijk :)
Ja dat denk ik ook. Al hebben we wel veel meelezers :P :X maar via de rest van dit subforum kun je er denk ik alsnog wel makkelijk bijkomen als je wil. :Y
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:21:37 #164
375570 crew  Cyan9
pi_207716378
Het is verder erg lastig om over dit alles wat te zeggen. Uiteindelijk zijn we als mods (en FA's) uitvoerders van het beleid. Ik wil niet zeggen dat we totaal geen inspraak hebben, want dat is niet zo, maar uiteindelijk is het aan de admins om een richting te kiezen. En dat is niet makkelijk, want er zijn heel veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Maar het gebrek aan nieuwe users is zeker een probleem, waar ook al veel over gediscussieerd is achter en voor de schermen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:22:13 #165
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716383
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat denk ik ook. Al hebben we wel veel meelezers :P :X maar via de rest van dit subforum kun je er denk ik alsnog wel makkelijk bijkomen als je wil. :Y
Ja. Denk dat users die veel in andere topics zitten vanzelf wel doorrollen naar de SC als ze dat willen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:25:13 #166
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716422
Gebrek aan nieuwe aanwas is dan nog wel een ding. Maar ook de participatie zie je minder worden. Ja er zijn nog steeds een aantal onderwerpen die heel hard lopen. Waarbij het vooral goed gaat rondom evenementen. Maar zie tegenwoordig toch wel diverse topics over TV programma's een sport die nauwelijks nog users trekken. En soms zelfs helemaal geen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:25:32 #167
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716427
quote:
15s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:21 schreef Cyan9 het volgende:
Het is verder erg lastig om over dit alles wat te zeggen. Uiteindelijk zijn we als mods (en FA's) uitvoerders van het beleid. Ik wil niet zeggen dat we totaal geen inspraak hebben, want dat is niet zo, maar uiteindelijk is het aan de admins om een richting te kiezen. En dat is niet makkelijk, want er zijn heel veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Maar het gebrek aan nieuwe users is zeker een probleem, waar ook al veel over gediscussieerd is achter en voor de schermen.
Dat lijkt lastig ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 23:29:24 #168
375570 crew  Cyan9
pi_207716466
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:25 schreef Redefine het volgende:
Gebrek aan nieuwe aanwas is dan nog wel een ding. Maar ook de participatie zie je minder worden. Ja er zijn nog steeds een aantal onderwerpen die heel hard lopen. Waarbij het vooral goed gaat rondom evenementen. Maar zie tegenwoordig toch wel diverse topics over TV programma's een sport die nauwelijks nog users trekken. En soms zelfs helemaal geen.
Een forum lijkt soms ook wat ingehaald door de tijd, veel (jonge) mensen die in social media hun uitlaatklep (om het maar even zo te noemen) hebben gevonden. Mee posten op een forum lijkt voor hun dan heel ouderwets. Ook qua vernieuwing is er veel discussie achter, wat betreft PR, nieuwe functies, lay out, etc etc.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:34:56 #169
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207716503
quote:
86s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een forum lijkt soms ook wat ingehaald door de tijd, veel (jonge) mensen die in social media hun uitlaatklep (om het maar even zo te noemen) hebben gevonden. Mee posten op een forum lijkt voor hun dan heel ouderwets. Ook qua vernieuwing is er veel discussie achter, wat betreft PR, nieuwe functies, lay out, etc etc.
Dat maakt het ook wel lastig ja. Plus dat jonge mensen ook steeds anders tv gaan kijken. En sowieso het streamen het kijken heel erg veranderd heeft.

Terwijl juist tv, films en series altijd wel voor veel discussies zorgden. Dat zie je nog steeds wel bij de evenementen en de grotere tv programma's (WIDM bijvoorbeeld).

Maar over series etc. heb je bijna geen goedlopende discussies meer omdat bijna niemand meer tegelijkertijd kijkt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207716564
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:34 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat maakt het ook wel lastig ja. Plus dat jonge mensen ook steeds anders tv gaan kijken. En sowieso het streamen het kijken heel erg veranderd heeft.

Terwijl juist tv, films en series altijd wel voor veel discussies zorgden. Dat zie je nog steeds wel bij de evenementen en de grotere tv programma's (WIDM bijvoorbeeld).

Maar over series etc. heb je bijna geen goedlopende discussies meer omdat bijna niemand meer tegelijkertijd kijkt.
Nee en dat soort topic zijn toch het leukste aan FOK. Tegelijkertijd dingen met elkaar kijken of discussie achteraf. Dan realiseer je je ook weer even dat dat de leuke kant van dit forum is. :Y maar wat Cyan ook zegt, het is niet altijd meer van deze tijd.
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:46:11 #171
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207716594
Ik ga even een voorbeeldje uit de pretparkniche pakken. Heb in het verleden weleens verteld dat er een groot pretpark- en kermisforum was (themepark.nl), wat ook draaide op achterhaalde software en UI en een eigenaar had die de macht ook nogal naar zich toe trok. Sfeer verslechterde daar, aangeboden hulp om de boel te moderniseren werd afgeslagen en er was ook een flinke leegloop. Uiteindelijk is dat forum ook ter ziele gegaan.

Maar er was een groepje enthousiastelingen (de groep die eerder had aangeboden te helpen, zeg maar) die toch altijd met veel plezier hebben rondgeforumd daar en nog wel wat wilde proberen op te zetten. Die zijn vervolgens begonnen met pretpark.club, wat draait op moderne software en waar vooral de sfeer weer beter is. En zowaar, die club begon te groeien en tegenwoordig kunnen ze meetings organiseren waar zo een man of 40 op afkomt!

Ik denk dat de kracht daar zit in de niche, waar je heerlijk met elkaar over kan nerden. Je hebt veel sneller diepe discussies waar de sociale media toch een stuk minder geschikt voor zijn. En in mijn ogen zit daar wel de markt voor een forum in deze tijd. Dat betekent misschien wel dat een breed forum als Fok! iets minder robuust is. Maar heb ook weleens zitten denken dat je Fok! als een soort platform kan gebruiken en de subforums veel sterker in de “markt” probeert te zetten. Iemand gaat sneller naar een Songfestivalforum wat onderdeel blijkt van een groter geheel dan naar een forum waar toevallig een ESF-subforum blijkt te zijn. Ook al is het technisch hetzelfde, de aantrekkingskracht van de niche lijkt mij met de huidige concurrentie sterker :Y
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:47:49 #172
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207716608
En voor @BillDauterive, nogmaals heel veel sterkte! Ik kan wel nog een keer herhalen wat verschillende anderen al hebben gezegd, maar ik wil mij daar vooral bij aansluiten :)
  donderdag 26 januari 2023 @ 06:31:48 #173
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_207717287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Veel nieuwe users zijn inderdaad ook oude users die terugkomen onder een andere naam kan ik zeggen als mod. Vaak is het niet eens het IP adres waarmee ze zich verraden maar vooral het taalgebruik en stokpaardjes. In COR hadden we iemand die iets van 5 extra accounts heeft aangemaakt omdat nooit iemand met die gene eens was. En dan waren er ineens nieuwe account die dat account helemaal gelijk gaven met zijn standpunten :D
_O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_207717346
Goedemorgen :W
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_207717459
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:13 schreef MMF93 het volgende:
Goeiemorgennnn! Baby is een dag wennen op de opvang dus ik kan eindelijk een inhaalslag maken en alle voorrondes in sneltreinvaart doornemen *O* .

Ik hoop dat het heel erg goed gaat met iedereen hier O+. En ik ben in april weer van de partij bij EiC dus hoop een aantal dan weer even te zien!
Heee EMEMEF! :D
Leuk om je te zien! Fijn dat het goed gaat! *O*
Ik vind elke leeftijd wel wat hebben, maar ik ben toch wel erg blij dat ze ‘groot’ zijn :s)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')