Zit nu docu te kijken op YouTube hierover. Daarna ben ik wel even klaar met crime-docu's voor vandaagquote:Op woensdag 3 april 2024 14:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Doet me eigenlijk wel denken aan die andere moeder, Lori Vallow https://en.wikipedia.org/(...)yan_and_J._J._Vallow die ook onder invloed van een maniak haar kinderen vermoordde. Ze is veroordeeld en lijkt nog steeds overtuigd van haar bizarre denkbeelden.
Wil je dat doorgeven als je het tegenkomt? Ben er wel benieuwd naar!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:02 schreef Tingo het volgende:
Miscarriages of justice zaken vind ik altijd heel interessant.
Dit op BBC recentelijk te zien was:
Waarschijnlijk komt het binnenkort op NL/BE TV.
Ik ook!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:02 schreef Tingo het volgende:
Miscarriages of justice zaken vind ik altijd heel interessant.
VPRO:quote:Peter Farquhar is een leraar en schrijver van 65 die op professioneel vlak veel heeft bereikt, maar wel pijnlijk eenzaam is en snakt naar liefde. Zijn diepe geloof botst met zijn homoseksualiteit, wat het nog moeilijker maakt om het geluk te vinden. Dan overkomt hem iets wat alles verandert.
https://npo.nl/start/seri(...)he-sixth-commandmentquote:In het misdaaddrama The Sixth Commandment worden twee eenzame mensen gemanipuleerd door een gehaaide student die op hun geld uit is. Scenarist Sarah Phelps besloot de slachtoffers centraal te stellen. 'Ik wilde hen niet reduceren tot wat ze is overkomen.'
'Ik heb heel wat moorden gepleegd in mijn carrière, maar dit keer was het anders.' De Britse scenarioschrijver Sarah Phelps zit in haar werkkamer, waar ze via Zoom vertelt over The Sixth Commandment, haar miniserie over de waargebeurde moord op Peter Farquhar (69) in 2015 en de poging tot moord op zijn buurvrouw Ann Moore-Martin (83) twee jaar later. De dader was Ben Field, een student die beide slachtoffers afzonderlijk van elkaar bevriende door zich voor te doen als een vrome, vriendelijke jongeman. Field verleidde, misleidde en drogeerde hen zodanig dat ze hem de enige begunstigde maakten in hun testamenten, en probeerde ze uiteindelijk te vermoorden. Iets dat hem bij Farquhar lukte.
Het was geen makkelijk onderwerp voor Phelps, hoewel ze al diverse boeken van Agatha Christie verfilmde voor de BBC en bijna honderd afleveringen van soapserie EastEnders schreef. 'Vooral bij EastEnders heb ik veel mensen vermoord,' licht ze toe. 'Maar dit zijn geen fictieve slachtoffers of psychopaten. Dit verhaal gaat over echte mensen. En over de ongelooflijk geslepen, kwaadaardige man die hen iets gruwelijks heeft aangedaan.'
Na een in Groot-Brittannië veelbesproken rechtszaak werd Field in 2019 veroordeeld voor de moord op Farquhar. Dit was ook het moment waarop Phelps over de zaak las en voor het eerst korrelige foto's zag van Moore-Martin en Farquhar. 'Je eerste reactie bij zo'n verhaal is: die arme mensen.' Maar Phelps realiseerde zich ook dat achter de krantenkoppen mensen van vlees en bloed schuilgingen. Peter Farquhar was een intelligente, humoristische hoogleraar met een toegewijde familie en veel vrienden, terwijl Ann Moore-Martin een liefdevolle, vreugdevolle vrouw was, die een innige band met haar nichtje had. Het was ook dit nichtje dat, toen ze doorkreeg dat haar tante gedrogeerd werd door Field, onmiddellijk de autoriteiten waarschuwde. Dit leidde ertoe dat Farquhars dood, eerder afgedaan als een ongeluk, alsnog werd onderzocht door de politie.
Die is geweldig en ijzingwekkend.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:21 schreef Blues het volgende:
Gisteravond begonnen aan The sixth commandment op NPO start. (veel true crime te vinden!)
[ afbeelding ]
[..]
VPRO:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)he-sixth-commandment
Maar wat heeft dit met een documentaire te maken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:50 schreef Blues het volgende:
Net uitgebinged:
https://www.vprogids.nl/c(...)uiselijk-geweld.html
Ongelofelijk waargebeurd verhaal.
En weer die politie![]()
Te zien nu op tv maar ook op npo start.
Misdaad kijktips staat ook in de TTquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit met een documentaire te maken?
Tnx voor de kijktip wel![]()
Dacht dat dit gewoon een documentaire topic was net zoals je in TV een docu-topic hebt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Misdaad kijktips staat ook in de TT
Mss moet de hele TT aangepast in alleen Misdaad kijktips? @:Jippie @:Viv
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit met een documentaire te maken?
Tnx voor de kijktip wel![]()
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Misdaad kijktips staat ook in de TT
Mss moet de hele TT aangepast in alleen Misdaad kijktips? @:Jippie @:Viv
Hoi, ik heb de TT (en OP) een beetje aangepast, zodat het kijktips betreft voor documentaires en andere programma's.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dacht dat dit gewoon een documentaire topic was net zoals je in TV een docu-topic hebt.
De achteloosheid van de Britse politie toendertijd was ook stuitendquote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:56 schreef Blues het volgende:
Op NPO start: Four lives.
(We hebben geschreeuwd tegen de tv![]()
)
https://npo.nl/start/seri(...)1/crime-four-lives_1
Ja gisteravond gekeken. Schokkende verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 23:50 schreef Blues het volgende:
Net uitgebinged:
https://www.vprogids.nl/c(...)uiselijk-geweld.html
Ongelofelijk waargebeurd verhaal.
En weer die politie![]()
Te zien nu op tv maar ook op npo start.
Helaas geen Hulu hier (en had er ook nog nooit van gehoordquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Jippie het volgende:
De laatste maanden sla ik de True crime docu's van Amerikaanse makelij over. Veel te veel SBS6-manier-> 5 uur vullen met wat in 2 uur uitgebreid kan worden verteld. Ook het uitvergroten van het verdriet van de nabestaanden heb ik geen behoefte aan. Dat is iets wat ik logisch vind.
Spaanse en Italiaanse True crime docu's zijn momenteel mijn favoriet.
Il Caso Yara op Netflix is de laatste die ik heb gekeken en wat mij betreft een aanrader.
Op 26 november 2010 verdween de 13-jarige Yara Gambirasio na een gymtraining in Brembate di Sopra, Italië. Drie maanden later werd haar lichaam gevonden. Na een lange zoektocht werd Massimo Bossetti, een lokale bouwvakker, gearresteerd omdat zijn DNA op Yara’s lichaam was aangetroffen. Bossetti hield echter vol dat hij onschuldig was en dat er iets mis was met het DNA-bewijs.
Verder kijk ik graag series gebaseerd op ware gebeurtenissen. Vind Under the Bridge (Hulu) een aanrader.
Ook Coronation Street e.a. ?quote:Op zondag 18 augustus 2024 02:11 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hoi, ik heb de TT (en OP) een beetje aangepast, zodat het kijktips betreft voor documentaires en andere programma's.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Jippie het volgende:
De laatste maanden sla ik de True crime docu's van Amerikaanse makelij over. Veel te veel SBS6-manier-> 5 uur vullen met wat in 2 uur uitgebreid kan worden verteld. Ook het uitvergroten van het verdriet van de nabestaanden heb ik geen behoefte aan. Dat is iets wat ik logisch vind.
Spaanse en Italiaanse True crime docu's zijn momenteel mijn favoriet.
Il Caso Yara op Netflix is de laatste die ik heb gekeken en wat mij betreft een aanrader.
Op 26 november 2010 verdween de 13-jarige Yara Gambirasio na een gymtraining in Brembate di Sopra, Italië. Drie maanden later werd haar lichaam gevonden. Na een lange zoektocht werd Massimo Bossetti, een lokale bouwvakker, gearresteerd omdat zijn DNA op Yara’s lichaam was aangetroffen. Bossetti hield echter vol dat hij onschuldig was en dat er iets mis was met het DNA-bewijs.Thnx voor de reminder dat ik Yara nog moet afkijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door The-BFG op 18-08-2024 17:05:00 ]The name is Putler, Vladimir Putler
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |