abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213072118
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Doet me eigenlijk wel denken aan die andere moeder, Lori Vallow https://en.wikipedia.org/(...)yan_and_J._J._Vallow die ook onder invloed van een maniak haar kinderen vermoordde. Ze is veroordeeld en lijkt nog steeds overtuigd van haar bizarre denkbeelden.
Zit nu docu te kijken op YouTube hierover. Daarna ben ik wel even klaar met crime-docu's voor vandaag :P
  Manager PR/Moderator zondag 21 april 2024 @ 02:42:56 #102
269689 crew  Viv
pi_213275979

Ik keek laatst Natascha Kampusch - A lifetime in prison, een documentaireserie uit 2021, nu op Videoland.

Voor wie deze zaak uit Oostenrijk niet kent, zij werd als 10-jarige ontvoerd onderweg naar school, bracht haar tijd grotendeels door in een ondergronds kamertje (dat vooraf gebouwd was voor dit doeleinde), en wist in 2006 op 18-jarige leeftijd te ontsnappen. De dader pleegde daarop zelfmoord.

Natascha vertelt in 3 afleveringen over de ontvoering en de jarenlange periode van gevangenschap, en ook over hoe de buitenwereld haar (en haar moeder) sinds de ontsnapping bejegende.

In de afleveringen wordt een replica van het kamertje getoond (de echte was inmiddels volgestort met beton). Ze vertelt daar haar verhaal aan een expert, die aan de hand daarvan poogt om de dader te profileren. Je krijgt ook een inkijkje in het huidige contact met haar moeder. Ook komt een journalist aan bod, die vanaf het begin van de ontvoering op een respectvolle manier verslag heeft gedaan over haar zaak. Hij meent daardoor een goede band met haar opgebouwd te hebben, en heeft haar al veelvuldig mogen interviewen. Toch slaat hij de plank in deze serie uiteindelijk flink mis, door haar een vraag te stellen waar ze duidelijk niet van gediend is, en dan aan te blijven dringen op een antwoord. :{

Ondanks die gênante scène is het een aanrader wat mij betreft. ^O^
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:36:57 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213483991
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213845845
Miscarriages of justice zaken vind ik altijd heel interessant.
Dit op BBC recentelijk te zien was:

Waarschijnlijk komt het binnenkort op NL/BE TV.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 1 juli 2024 @ 15:28:14 #105
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214116651

Nu op Netflix, ik weet dat je altijd voorzichtig moet zijn met conclusies gebaseerd op een docu die partijdig is.

Maar het Amerikaanse rechtssysteem komt er niet goed vanaf in de docu.

Triest verhaal met een op het oog trieste veroordeling van 3 onschuldige tieners.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Moderator/colorchick dinsdag 2 juli 2024 @ 09:34:32 #106
382129 crew  Donna
pi_214126027
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:02 schreef Tingo het volgende:
Dit op BBC recentelijk te zien was:

Waarschijnlijk komt het binnenkort op NL/BE TV.
Wil je dat doorgeven als je het tegenkomt? Ben er wel benieuwd naar!
  dinsdag 2 juli 2024 @ 10:00:45 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214126227
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214278017
Op NPO start: Four lives.
(We hebben geschreeuwd tegen de tv :X :D )

https://npo.nl/start/seri(...)1/crime-four-lives_1
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 22:13:09 #109
269689 crew  Viv
pi_214278206
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:02 schreef Tingo het volgende:
Ik ook! :) Ben recentelijk dit topic gestart:

CRI / Innocence Project - Diverse berichtgeving
pi_214326204
Gisteravond begonnen aan The sixth commandment op NPO start. (veel true crime te vinden!)

quote:
Peter Farquhar is een leraar en schrijver van 65 die op professioneel vlak veel heeft bereikt, maar wel pijnlijk eenzaam is en snakt naar liefde. Zijn diepe geloof botst met zijn homoseksualiteit, wat het nog moeilijker maakt om het geluk te vinden. Dan overkomt hem iets wat alles verandert.
VPRO:
quote:
In het misdaaddrama The Sixth Commandment worden twee eenzame mensen gemanipuleerd door een gehaaide student die op hun geld uit is. Scenarist Sarah Phelps besloot de slachtoffers centraal te stellen. 'Ik wilde hen niet reduceren tot wat ze is overkomen.'

'Ik heb heel wat moorden gepleegd in mijn carrière, maar dit keer was het anders.' De Britse scenarioschrijver Sarah Phelps zit in haar werkkamer, waar ze via Zoom vertelt over The Sixth Commandment, haar miniserie over de waargebeurde moord op Peter Farquhar (69) in 2015 en de poging tot moord op zijn buurvrouw Ann Moore-Martin (83) twee jaar later. De dader was Ben Field, een student die beide slachtoffers afzonderlijk van elkaar bevriende door zich voor te doen als een vrome, vriendelijke jongeman. Field verleidde, misleidde en drogeerde hen zodanig dat ze hem de enige begunstigde maakten in hun testamenten, en probeerde ze uiteindelijk te vermoorden. Iets dat hem bij Farquhar lukte.

Het was geen makkelijk onderwerp voor Phelps, hoewel ze al diverse boeken van Agatha Christie verfilmde voor de BBC en bijna honderd afleveringen van soapserie EastEnders schreef. 'Vooral bij EastEnders heb ik veel mensen vermoord,' licht ze toe. 'Maar dit zijn geen fictieve slachtoffers of psychopaten. Dit verhaal gaat over echte mensen. En over de ongelooflijk geslepen, kwaadaardige man die hen iets gruwelijks heeft aangedaan.'

Na een in Groot-Brittannië veelbesproken rechtszaak werd Field in 2019 veroordeeld voor de moord op Farquhar. Dit was ook het moment waarop Phelps over de zaak las en voor het eerst korrelige foto's zag van Moore-Martin en Farquhar. 'Je eerste reactie bij zo'n verhaal is: die arme mensen.' Maar Phelps realiseerde zich ook dat achter de krantenkoppen mensen van vlees en bloed schuilgingen. Peter Farquhar was een intelligente, humoristische hoogleraar met een toegewijde familie en veel vrienden, terwijl Ann Moore-Martin een liefdevolle, vreugdevolle vrouw was, die een innige band met haar nichtje had. Het was ook dit nichtje dat, toen ze doorkreeg dat haar tante gedrogeerd werd door Field, onmiddellijk de autoriteiten waarschuwde. Dit leidde ertoe dat Farquhars dood, eerder afgedaan als een ongeluk, alsnog werd onderzocht door de politie.
https://npo.nl/start/seri(...)he-sixth-commandment
pi_214355730
Honour gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Moest huilen ;(

https://www.tvgids.nl/nie(...)erwraak-banaz-mahmod
pi_214356572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:21 schreef Blues het volgende:
Gisteravond begonnen aan The sixth commandment op NPO start. (veel true crime te vinden!)

[ afbeelding ]
[..]
VPRO:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)he-sixth-commandment
Die is geweldig en ijzingwekkend.
anonieme razernist
pi_214734532
Net uitgebinged:
https://www.vprogids.nl/c(...)uiselijk-geweld.html

Ongelofelijk waargebeurd verhaal.
En weer die politie o|O

Te zien nu op tv maar ook op npo start.
pi_214734609
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:50 schreef Blues het volgende:
Net uitgebinged:

En weer die politie o|O

Maar wat heeft dit met een documentaire te maken? :@

Tnx voor de kijktip wel ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2024 00:09:58 ]
pi_214736016
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Misdaad kijktips staat ook in de TT :)
Mss moet de hele TT aangepast in alleen Misdaad kijktips? @Jippie @Viv
pi_214736102
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Mss moet de hele TT aangepast in alleen Misdaad kijktips? @:Jippie @:Viv
Dacht dat dit gewoon een documentaire topic was net zoals je in TV een docu-topic hebt.

Laatst ook docu gekeken over de familie Turpin en daarna de film gebaseerd op dat familie-drama.
Lag toch een behoorlijk eind uit elkaar die verhalen.

Ben nu trouwens aan het kijken, bijna einde aflevering 3. Normaal begin ik mijn zaterdagochtend met Coronation Street. Das toch wat luchtiger :D
  Manager PR/Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 02:11:02 #118
269689 crew  Viv
pi_214742053
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Mss moet de hele TT aangepast in alleen Misdaad kijktips? @:Jippie @:Viv
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:56 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dacht dat dit gewoon een documentaire topic was net zoals je in TV een docu-topic hebt.
Hoi, ik heb de TT (en OP) een beetje aangepast, zodat het kijktips betreft voor documentaires en andere programma's. :Y)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 13:19:20 #119
485843 crew  Jippie
pi_214744331
De laatste maanden sla ik de True crime docu's van Amerikaanse makelij over. Veel te veel SBS6-manier-> 5 uur vullen met wat in 2 uur uitgebreid kan worden verteld. Ook het uitvergroten van het verdriet van de nabestaanden heb ik geen behoefte aan. Dat is iets wat ik logisch vind.

Spaanse en Italiaanse True crime docu's zijn momenteel mijn favoriet.

Il Caso Yara op Netflix is de laatste die ik heb gekeken en wat mij betreft een aanrader.

Op 26 november 2010 verdween de 13-jarige Yara Gambirasio na een gymtraining in Brembate di Sopra, Italië. Drie maanden later werd haar lichaam gevonden. Na een lange zoektocht werd Massimo Bossetti, een lokale bouwvakker, gearresteerd omdat zijn DNA op Yara’s lichaam was aangetroffen. Bossetti hield echter vol dat hij onschuldig was en dat er iets mis was met het DNA-bewijs.

Verder kijk ik graag series gebaseerd op ware gebeurtenissen. Vind Under the Bridge (Hulu) een aanrader.

Under the Bridge
“Under the Bridge” is based on acclaimed author Rebecca Godfrey’s book about the 1997 true story of fourteen-year old Reena Virk (Vritika Gupta) who went to join friends at a party and never returned home. Through the eyes of Godfrey (Riley Keough) and a local police officer (Lily Gladstone), the series takes us into the hidden world of the young girls accused of the murder — revealing startling truths about the unlikely killer.

[ Bericht 34% gewijzigd door Jippie op 18-08-2024 13:24:39 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 13:26:38 #120
485843 crew  Jippie
pi_214744433
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:56 schreef Blues het volgende:
Op NPO start: Four lives.
(We hebben geschreeuwd tegen de tv :X :D )

https://npo.nl/start/seri(...)1/crime-four-lives_1
De achteloosheid van de Britse politie toendertijd was ook stuitend :r
pi_214745303
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:50 schreef Blues het volgende:
Net uitgebinged:

En weer die politie o|O

Ja gisteravond gekeken. Schokkende verhaal inderdaad.
Fantastiche, indrukwekkende acteerwerk....zeker van Anna Maxwell Martin, die speelt de overlevende slachtoffer Delia Balmer. Serie op haar boek gebaseerd is.
Anna Maxwell Martin ook een hele goede komedie actrice is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_214745325
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Jippie het volgende:
De laatste maanden sla ik de True crime docu's van Amerikaanse makelij over. Veel te veel SBS6-manier-> 5 uur vullen met wat in 2 uur uitgebreid kan worden verteld. Ook het uitvergroten van het verdriet van de nabestaanden heb ik geen behoefte aan. Dat is iets wat ik logisch vind.

Il Caso Yara op Netflix is de laatste die ik heb gekeken en wat mij betreft een aanrader.

Op 26 november 2010 verdween de 13-jarige Yara Gambirasio na een gymtraining in Brembate di Sopra, Italië. Drie maanden later werd haar lichaam gevonden. Na een lange zoektocht werd Massimo Bossetti, een lokale bouwvakker, gearresteerd omdat zijn DNA op Yara’s lichaam was aangetroffen. Bossetti hield echter vol dat hij onschuldig was en dat er iets mis was met het DNA-bewijs.

Verder kijk ik graag series gebaseerd op ware gebeurtenissen. Vind Under the Bridge (Hulu) een aanrader.

Helaas geen Hulu hier (en had er ook nog nooit van gehoord :D )
Helemaal eens over de amerikaanse docu's. Kijk ik nooit (meer)
Yara al een tijdje mee bezig, moet er weer eens verder mee!
pi_214745374
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 02:11 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
Hoi, ik heb de TT (en OP) een beetje aangepast, zodat het kijktips betreft voor documentaires en andere programma's. :Y)
Ook Coronation Street e.a. ? :)
pi_214745459
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:07 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ook Coronation Street e.a. ? :)
:D
Leanne die helemaal in de ban is van The Institute :r

Genoeg docu's te vinden over cultuur iig ;)
  zondag 18 augustus 2024 @ 15:42:53 #125
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214745631
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:19 schreef Jippie het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx voor de reminder dat ik Yara nog moet afkijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door The-BFG op 18-08-2024 17:05:00 ]
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')