abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 januari 2023 @ 17:22:41 #1
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_207673885
Op het startscherm van mn philips smart tv (pro keuze wegens ambilight) staat bovenaan vervelende reclame voor series en tv shit voor apps die ik niet eens heb, zoals Disney+.

Heel irritant. Ik heb er toch voor betaald!!!1!! Op je laptop of telefoon heb je toch ook geen reclame in je beeld (of die kan je iig wel wegkrijgen.

Ik kom er maar niet achter hoe ik dit weg krijg. Iemand een idee?

Klacht: veel geld betalen voor smart tv en dan reclame telkens
:')
pi_207673995
Trek de netwerk-stekker uit je tv en gebruik een andere oplossing voor je media en streaming, zoals bijv een playstation, kodi of google chromecast, of gewoon alledrie.
pi_207674299
Pi hole dns server?
pi_207674449
Op sony heb je deze onzin ook helaas.
Volgens mij is het beste een pi hole, maar dan moet je wel een beetje technisch zijn
pi_207675023
Gratis bij een KPN abonnement gekregen zeker :D
pi_207695384
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Op het startscherm van mn philips smart tv (pro keuze wegens ambilight) staat bovenaan vervelende reclame voor series en tv shit voor apps die ik niet eens heb, zoals Disney+.

Heel irritant. Ik heb er toch voor betaald!!!1!! Op je laptop of telefoon heb je toch ook geen reclame in je beeld (of die kan je iig wel wegkrijgen.

Ik kom er maar niet achter hoe ik dit weg krijg. Iemand een idee?

Klacht: veel geld betalen voor smart tv en dan reclame telkens
Paar mogelijkheden:

Factory resetten tv en voorwaarden NIET accepteren.

Dns handmatig instellen op iets niet-bestaands. Of gewoon internet uitschakelen op je tv. Nadeel : helemaal geen internet meer op je tv

Dns instellen op AdGuard public dns en hopen dat die genoeg blokkeert.

Eigen PiHole maken ergens in je netwerk thuis en dan zelf bepalen wat je blokkeert en waar.

Soms wil een smart tv niet dat je aan de dns loopt te kloten of pakken hun eigen dns servers. Dan die je met pfSense of iets dergelijks een opstelling thuis te maken die DNS verkeer dwingt langs bepaalde dns te gaan. Behoorlijk ingewikkeld.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 24 januari 2023 @ 13:43:35 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207695635
Dit word zeker niet aangegeven in de specificatielijst van huidige tv's?
Hell no dat ik random adds ga zitten kijken bij het aanzetten van een TV, mocht ik straks een nieuwe nodig hebben wil ik 0,0 reclames..
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_207695872
Een vervelende mededeling voor je, het is niet anders.
Ook op m'n LG tv annex pcmonitor krijg ik die shit; snelkoppelingen naar disney, netflix enz. Zit volgens mij in de software.

Heb de internet-gebruiksvoorwaarden van het tv gedeelte eens gelezen. :lijstje: Daar lusten de honden geen brood van. De tv staat bij mij dus los van het internet. :(

Nog vervelender:
Koop je een videokaart voor je pc, dan krijg je DRM (Digital Right Management) gratis erbij, zodat onwelgevallige content door de videokaart geblokkeerd wordt. :(

Kocht je een dvd speler (voor je pc), dan krijg je gratis regioblokkades erbij (je kan/kon slechts 5 x van regio wisselen) :(

Gelukkig zijn die laatste 2 makkelijk te omzeilen, maar toch!
De macht van de entertainment industrie :(
pi_207703934
Krijg ik ook telkens ik de tv aan zet. maar dat verdwijnt na enkele seconden (ik kan het meteen wegdoen door op de "<--" toets te drukken, maar dan moet ik de remote van de tv erbij nemen. Ik gebruik normaal enkel de remote van m'n tv-box, en die toets staat er niet op).
Mij stoort het niet, ik zie het eerder als een menu dat ik niet gebruik. Net zoals het forumgrid van Fok! een hoop subfora heeft die ik nooit bezoek (ja, ik weet dat ik die kan verwijderen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207705015
Andere launcher gebruiken, bijv. FLauncher of LeanbackLaucher. (De laatste lijkt op de oude Android TV launcher.)

En hier staat beschreven hoe je dat moet doen.

Daarna deel je je beginscherm in zoals je wil. Verwijder vooral de apps die je niet gebruikt, nemen zomaar ruimte in terwijl je al beperkte opslag hebt. :)

[ Bericht 18% gewijzigd door dimmak op 25-01-2023 10:08:53 ]
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')