abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 15:31:04 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207641473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:25 schreef TLC het volgende:
Ik wil een verbod op alles wat woke is
Dan zit je in het verkeerde topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 15:32:51 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207641490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:
goed zo. maar neem dan alles mee. teckels, bulldogs, eigenlijk driekwart van alle honden zijn door gefokt op uiterlijk.

en van mij mogen ze dan ook nog honden doen die te hard blaffen. maar goed, dat is misschien ook mishandeling haha..
Engelse bulldog zou inderdaad ook onder dit verbod moeten vallen. Teckels hebben, dacht ik, geen gezondheidsproblemen vanwege hun formaat dus die dan weer niet. Driekwart is zwaar overdreven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207641506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:40 schreef Nober het volgende:
Van verbod naar verbod. :')
Ja, heb je weleens gezien hoe varkens of kippen gehouden worden ? en gelijk ook maar dierentuinen verbieden, tijgers en olifanten horen niet rond te lopen op een stukje grond ter grootte van een half voetbalveld.

Gelukkig heeft de overheid ook het produceren van tabak verboden want daar gaan mensen dood aan, oh wacht..
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207641578
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Engelse bulldog zou inderdaad ook onder dit verbod moeten vallen. Teckels hebben, dacht ik, geen gezondheidsproblemen vanwege hun formaat dus die dan weer niet. Driekwart is zwaar overdreven.
Teckels hebben door hun lange rug een aanzienlijk grotere kans op het krijgen van een hernia.
(En als het een ernstige is, wat best vaak zo is, kan dat leiden tot uitval en verlamming. En dan is een operatie in de meeste gevallen noodzakelijk)
pi_207641599
Ik wil een verbod op debiele overheidsreclame's over een plaatselijke supermarkt met Achmed en dat een bejaard iemand van de cassiere een mandarijntje krijgt omdat ie zo dapper was om zich te laten vaccineren tegen corona.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207641707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:43 schreef TLC het volgende:
Ik wil een verbod op debiele overheidsreclame's over een plaatselijke supermarkt met Achmed en dat een bejaard iemand van de cassiere een mandarijntje krijgt omdat ie zo dapper was om zich te laten vaccineren tegen corona.
Mopshondbezitter gespot.
pi_207641714
Goede zaak dit verbod.
Groot deel van de rashonden heeft gezondheidsproblemen vanwege inteelt en/of puur op uiterlijk fokken. Echt zielig voor die beesten maar hey, het oog wil ook wat hè.

Een dierenarts zei ooit tegen mij: "een hond met stamboom is een hond met een bewijs van inteelt."
Ik denk dat er een grote kern van waarheid in zit.
Radio Espantoso
pi_207641749
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:55 schreef Peligrosso het volgende:
Goede zaak dit verbod.
Groot deel van de rashonden heeft gezondheidsproblemen vanwege inteelt en/of puur op uiterlijk fokken. Echt zielig voor die beesten maar hey, het oog wil ook wat hè.

Een dierenarts zei ooit tegen mij: "een hond met stamboom is een hond met een bewijs van inteelt."
Ik denk dat er een grote kern van waarheid in zit.
Lijkt mij geen wijze opmerking.
pi_207641775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
O.a. pittbull achtigen.
Want alle pitbulls zijn vechthonden?
pi_207641792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Want alle pitbulls zijn vechthonden?
Nee. Een te groot deel blijkt snel agressief te worden.
pi_207641917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Engelse bulldog zou inderdaad ook onder dit verbod moeten vallen. Teckels hebben, dacht ik, geen gezondheidsproblemen vanwege hun formaat dus die dan weer niet. Driekwart is zwaar overdreven.
teckels worden gekweekt of zijn ooit zo gekweekt speciall op lang lichaam en mini pootjes. lijkt me juisteen van de beste voorbeelden van hoe het niet moet.
pi_207642289
*gnrf gnrf gnrf* ...nee, mijn hont is niet ziek, dat hoort zo!


:P
  Spellchecker vrijdag 20 januari 2023 @ 17:42:01 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207642729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:50 schreef brokjespoes het volgende:
*gnrf gnrf gnrf* ...nee, mijn hont is niet ziek, dat hoort zo!

[ afbeelding ]
:P
:D
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 18:07:24 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207642965
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
teckels worden gekweekt of zijn ooit zo gekweekt speciall op lang lichaam en mini pootjes. lijkt me juisteen van de beste voorbeelden van hoe het niet moet.
Iedere gedomesticeerde hond is "gekweekt" zoals jij dat uitdrukt, dat betekent niet dat ze daar gezondheidsproblemen door hebben. Ik heb een hondenras wat tot de 7 oudste rassen bestaat die we kennen en ook die zijn "gekweekt"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207642975
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:27 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ja, maar eerlijk, 1 kitten levert zo'n 1000 euro op.
De boete is 1500 euro.
Een nestje kittens heeft gemiddeld 4 tot 6 kittens denk ik?
Die boete heeft toch geen zin dan! :')
Je moet de hondenbelasting gewoon naar 1000 euro per mnaand doen geen hond geen probleem.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207643078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Iedere gedomesticeerde hond is "gekweekt" zoals jij dat uitdrukt, dat betekent niet dat ze daar gezondheidsproblemen door hebben. Ik heb een hondenras wat tot de 7 oudste rassen bestaat die we kennen en ook die zijn "gekweekt"
gefokt dan..
en het ging erom dat ze zijn gefokt op onnauurlijke uiterlijkheden.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 18:22:18 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207643098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
gefokt dan..
en het ging erom dat ze zijn gefokt op onnauurlijke uiterlijkheden.
En mijn punt is dat iedere gedomesticeerde hond dat eigenlijk is en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang het geen gezondheidsprobleem veroorzaakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207643181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En mijn punt is dat iedere gedomesticeerde hond dat eigenlijk is en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang het geen gezondheidsprobleem veroorzaakt.
Hij noemde de teckel, dat is wel degelijk een voorbeeld van een hond met gezondheidsproblemen veroorzaakt door de fok.
pi_207643209
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
Mopshondbezitter gespot.
Nee, maar wel gehad vroeger, 3 zelfs, hele lieve hondjes ook O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207643377
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:32 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee, maar wel gehad vroeger, 3 zelfs, hele lieve hondjes ook O+
Hapten ze ook zo lief amechtig naar lucht?
pi_207643400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:

[..]
Hapten ze ook zo lief amechtig naar lucht?
2 van de 3 zijn aardig oud geworden, mijn eerste Mopsje was al ziekig maar door goede verzorging ook een goed leven gehad, en nee ze hapten niet amechtig naar lucht
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 20 januari 2023 @ 18:51:48 #122
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207643414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:52 schreef monkyyy het volgende:
Kale poezen ook verbieden. :Y Daar was Carola Schouten volgens mij ook al mee bezig
Hopelijk gaat Veet flink lobbyen om dit te voorkomen
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 20 januari 2023 @ 19:23:12 #123
22565 asco
Los in deze tent
pi_207643975
Tsja, tijdens het grote verboddecennium komt nu eenmaal iedereen aan de beurt.
Gefeliciteerd met deze maatschappij, hopelijk genieten u en uw nakomelingen er allemaal een beetje van. _O-

Snel aan het B:)B B:)B nu het nog mag. 8)7
pi_207644164
Eindelijk legaal schedelmeten.
Lombroso voor honden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207644262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
In het artikel staat dat veel nensen het niet weten. Ik geloof dat niet en ik hoor en zie nergens een onderbouwing dat ze dat niet weten.
Ik geloof dat liever wel.
De gedachte van mensen die bewust honden nemen die de hele dag pijn lijden vind ik lastig te accepteren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207644458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik geloof dat liever wel.
De gedachte van mensen die bewust honden nemen die de hele dag pijn lijden vind ik lastig te accepteren.
ik kan me dat juist heel goed voorstellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207645198
Ik heb een Sphynx (naaktkat) en mijn Teckel krijg ik volgende maand.
Komt wel dichtbij zo…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_207646333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En mijn punt is dat iedere gedomesticeerde hond dat eigenlijk is en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang het geen gezondheidsprobleem veroorzaakt.
dat hoeft niet. maar dan is het nog steeds een goed idee om het te verbieden, zodat het niet doorgaat zo. voor de toekomst.
in japan gaan ze ook los of katten. krijg je ook daarvan dus misvormde dieren met te korte pootjes en ingeslagen gezichten, want dat ziet er zo schattig uit. is toch walgelijk..
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 00:30:51 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207649397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:23 schreef asco het volgende:
Tsja, tijdens het grote verboddecennium komt nu eenmaal iedereen aan de beurt.
Gefeliciteerd met deze maatschappij, hopelijk genieten u en uw nakomelingen er allemaal een beetje van. _O-

Snel aan het B:)B B:)B nu het nog mag. 8)7
Dit is wel een hele trieste reactie, dan snap je toch echt niet waar het om gaat hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 04:54:57 #130
22565 asco
Los in deze tent
pi_207650249
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is wel een hele trieste reactie, dan snap je toch echt niet waar het om gaat hier.
Het gaat me ook helemaal niet om dit specifiek verbod.

Ik had misschien inderdaad beter tot morgen kunnen wachten als weer een volgend verbod aan bod komt.
pi_207650402
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik geloof dat liever wel.
De gedachte van mensen die bewust honden nemen die de hele dag pijn lijden vind ik lastig te accepteren.
Die meeste mensen doen alleen maar of ze dierenliefhebbers zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207650438
Tja, de mensen die persé zo'n hond willen zijn vaak al van een bepaald slag. Ik ken zulke gasten, ze halen voor vermogens hun Franse Bulldogjes uit Rusland. Want ze zijn "enorme dierenliefhebbers", geloven ze echt zelf heilig in. Ze zien simpelweg niet dat ze een markt creëren voor deze dierenmishandelaars/fokkers. Arme dieren, zitten soms dagen als pupje in een busje in een kooitje vanuit Rusland of een ander pauperland omdat één of andere verstandsloze zo'n hond wil. Er zijn echt speciale koeriers die met dat soort stakkers rondrijden, waardeloos volk.
pi_207650453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:23 schreef asco het volgende:
Tsja, tijdens het grote verboddecennium komt nu eenmaal iedereen aan de beurt.

Doe er dan ook nog even een verbod op bepaalde gevaarlijke rassen bij en voor andere risicorassen een verplichte cursus.
pi_207650459
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:34 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die meeste mensen doen alleen maar of ze dierenliefhebbers zijn.
Tja, dat is een beetje hoe je het interpreteert.
Ik ben een dierenliefhebber in de vorm van huisdieren, maar ook op mijn bord.

Alhoewel ik gek ben op honden sta ik niet afwijzend tegenover het eten van honden aangezien dat nogal hypocriet is omdat ik ook andere dieren eet.

Die ambivalentie is volgens mij heel menselijk, en aangezien wij ethiek eigenlijk altijd vanuit de menselijk blik beoordelen niet als echt goed of slecht te beoordelen.
Het idee van mensen die daadwerkelijk goed zijn, vanuit een niet menselijk perspectief vind ik sowieso nogal onzinnig.
Zoiets als goed omgaan met de natuur is vooral uit eigenbelang belangrijk, wij kunnen onze leefomgeving heel goed onleefbaar maken voor onszelf.

In het grotere plaatje vind ik mensen vooral irrelevant, alhoewel dat zou kunnen veranderen als wij AI bouwen die zelf de volgende AI kan bouwen.
Machines met "bewustzijn" kunnen een echt significante verandering vormen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207650624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Tja, dat is een beetje hoe je het interpreteert.
Ik ben een dierenliefhebber in de vorm van huisdieren, maar ook op mijn bord.

Alhoewel ik gek ben op honden sta ik niet afwijzend tegenover het eten van honden aangezien dat nogal hypocriet is omdat ik ook andere dieren eet.

Die ambivalentie is volgens mij heel menselijk, en aangezien wij ethiek eigenlijk altijd vanuit de menselijk blik beoordelen niet als echt goed of slecht te beoordelen.
Het idee van mensen die daadwerkelijk goed zijn, vanuit een niet menselijk perspectief vind ik sowieso nogal onzinnig.
Zoiets als goed omgaan met de natuur is vooral uit eigenbelang belangrijk, wij kunnen onze leefomgeving heel goed onleefbaar maken voor onszelf.

In het grotere plaatje vind ik mensen vooral irrelevant, alhoewel dat zou kunnen veranderen als wij AI bouwen die zelf de volgende AI kan bouwen.
Machines met "bewustzijn" kunnen een echt significante verandering vormen.
Ik eet ook vlees. Maar zo'n misvormde hond, of een huisdier houden op een plek die daar niet geschikt voor is zie ik niet als dierenliefhebbers. Net als hondenbezitters die hun pup op marktplaats kopen bij zo'n broodfokker dat weten ze stuk voor stuk donders goed.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207650784
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 08:35 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik eet ook vlees. Maar zo'n misvormde hond, of een huisdier houden op een plek die daar niet geschikt voor is zie ik niet als dierenliefhebbers. Net als hondenbezitters die hun pup op marktplaats kopen bij zo'n broodfokker dat weten ze stuk voor stuk donders goed.
Dat ben ik an sich met je eens, maar de manier waarop productiedieren worden gehouden is ook vaak nogal inhumaan.
Een plofkip is weinig anders dan een doorgefokt huisdier.
En in feite is plofkip hele duurzame dierenmishandeling.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207651019
Goed zo en het liefst vandaag nog. Die beesten hebben enorm te leiden door die platte neus.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207651473
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:36 schreef HSG het volgende:
Goed zo en het liefst vandaag nog. Die beesten hebben enorm te leiden door die platte neus.
En wie volgen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207651523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En wie volgen?
Daar is vast wel een groep voor te vinden.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 10:28:25 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207651643
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 20:19 schreef CoExist het volgende:
Ik heb een Sphynx (naaktkat) en mijn Teckel krijg ik volgende maand.
Komt wel dichtbij zo…
Sphynxen _O_ het is ook wel geitenwollensok 3.0 als je zegt dat die beesten te lijden hebben _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207651648
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar is vast wel een groep voor te vinden.
Ik denk bij dergelijk sociaal dierendarwinisme toch al snel aan dierenboerderijen waar leiden tot lijden leidt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207651832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Teckels hebben, dacht ik, geen gezondheidsproblemen vanwege hun formaat dus die dan weer niet. Driekwart is zwaar overdreven.
Hernia’s vanwege hun verhoudingen. Toevallig gister een teckel gekregen van de gemeente Breda. Eentje zonder problemen. Kraam cadeautje

pi_207652151
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik an sich met je eens, maar de manier waarop productiedieren worden gehouden is ook vaak nogal inhumaan.
Een plofkip is weinig anders dan een doorgefokt huisdier.
En in feite is plofkip hele duurzame dierenmishandeling.
Dat klopt en daar zou veel meer aandacht voor moeten zijn. Niet alleen vanwege dierenmishandeling maar ook vanwege het milieu. Maar een boer is geen dierenliefhebber hij gaat goed met zijn dieren om vanwege dat het de productie verhoogt. Dat zoiets tot de plofkip heeft geleid is een gevolg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:27:18 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207652416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:48 schreef Seeburg54 het volgende:
Tja, de mensen die persé zo'n hond willen zijn vaak al van een bepaald slag. Ik ken zulke gasten, ze halen voor vermogens hun Franse Bulldogjes uit Rusland. Want ze zijn "enorme dierenliefhebbers", geloven ze echt zelf heilig in. Ze zien simpelweg niet dat ze een markt creëren voor deze dierenmishandelaars/fokkers. Arme dieren, zitten soms dagen als pupje in een busje in een kooitje vanuit Rusland of een ander pauperland omdat één of andere verstandsloze zo'n hond wil. Er zijn echt speciale koeriers die met dat soort stakkers rondrijden, waardeloos volk.
Klopt. Ik was een paar jaar geleden toevallig bij de aankomst van zo'n transport. Dit was trouwens nog één van de betere. Nette bus, schone kooien, er was een dierenarts aanwezig

Maar mijn God, wat een dom volk stond er... Mensen die te hersenloos waren om een riem mee te nemen of een bench en hun geadopteerde Roemeentje zo los achter in de auto lazerden. Ben je als ex-straathond net door een heel continent gevoerd, gaan ze zo met je om.

Uit dit transport kwamen honden voor meerdere stichtingen (ook zoiets waar flink meer eisen aan gesteld mag worden, elke pluk perimenopausale kutten kan er eentje oprichten) en van eentje was de boel op orde. Die had de dierenarts mee en de mensen van deze stichting probeerden de klanten van de andere (waar niet eens iemand voor aanwezig was!) nog een beetje advies te geven ("Het is niet verstandig om met 40 kilo ontheemde hond onderweg even langs de Mac te gaan voor een vleesje.")

Uit die bus kwamen een stuk of dertig honden. Een stichting vraagt tussen de 300 en 500 voor een adoptie. Er komt dus voor meer dan 10k aan in één klap en ze rijden wekelijks, alleen dit transport al...
pi_207652537
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat klopt en daar zou veel meer aandacht voor moeten zijn. Niet alleen vanwege dierenmishandeling maar ook vanwege het milieu. Maar een boer is geen dierenliefhebber hij gaat goed met zijn dieren om vanwege dat het de productie verhoogt. Dat zoiets tot de plofkip heeft geleid is een gevolg.
Ja, eens.
Laten we hopen dat kweekvlees doorzet, dan kan dierenvlees verworden tot een echt luxeproduct.

Dan hoop ik wel dat daaruit ook iets voortkomt voor nepmelk, waarmee lekkere nepkaas/nepzuivel gemaakt kan worden.
Rauwmelkse kaas wil ik echt niet missen.
(Zitten we nog met stremsel, maar ik denk niet dat dierlijk of plantaardig daarbij veel verschil maakt voor de smaak.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 21-01-2023 11:52:59 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207653140
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, eens.
Laten we hopen dat kweekvlees doorzet, dan kan dierenvlees verworden tot een echt luxeproduct.

Dan hoop ik wel dat daaruit ook iets voortkomt voor nepmelk, waarmee lekkere nepkaas/nepzuivel gemaakt kan worden.
Rauwmelkse kaas wil ik echt niet missen.
(Zitten we nog met stremsel, maar ik denk niet dat dierlijk of plantaardig daarbij veel verschil maakt voor de smaak.)
Google even op the vegan cowboys, is opgericht door Jaap Korteweg (vegetarische slager) en in samenwerking met wetenschappers in Gent zijn ze er nu in geslaagd om caseïne uit suikers te maken. Dat is het stofje dat kaas, ‘kaas’ maakt, en koemelk , koemelk. (Ze willen uiteindelijk naar gras als bron ). Die ontwikkelingen zijn dus gaande. Echt heel gaaf.
pi_207653234
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt. Ik was een paar jaar geleden toevallig bij de aankomst van zo'n transport. Dit was trouwens nog één van de betere. Nette bus, schone kooien, er was een dierenarts aanwezig

Maar mijn God, wat een dom volk stond er... Mensen die te hersenloos waren om een riem mee te nemen of een bench en hun geadopteerde Roemeentje zo los achter in de auto lazerden. Ben je als ex-straathond net door een heel continent gevoerd, gaan ze zo met je om.

Uit dit transport kwamen honden voor meerdere stichtingen (ook zoiets waar flink meer eisen aan gesteld mag worden, elke pluk perimenopausale kutten kan er eentje oprichten) en van eentje was de boel op orde. Die had de dierenarts mee en de mensen van deze stichting probeerden de klanten van de andere (waar niet eens iemand voor aanwezig was!) nog een beetje advies te geven ("Het is niet verstandig om met 40 kilo ontheemde hond onderweg even langs de Mac te gaan voor een vleesje.")

Uit die bus kwamen een stuk of dertig honden. Een stichting vraagt tussen de 300 en 500 voor een adoptie. Er komt dus voor meer dan 10k aan in één klap en ze rijden wekelijks, alleen dit transport al...
Elke nitwit mag een dier in huis nemen. En niet elke stichting is inderdaad even verantwoord bezig. Maar dat vind ik vaak toch nog steeds een andere categorie dan de echte broodfokkers. Pommeriaantjes uit Bulgarije en Roemenië waren afgelopen jaar erg in. Kosten 2000 euro per stuk en je wil niet weten hoeveel we er hebben opgenomen met parvo. Nog eens 3-3000 euro er bovenop….

Konijnen zijn nog slechter af, echt het meest verwaarloosde huisdier van NL. Dus in categorie ‘verboden’ zie ik er daar ook nog wel graag wat verschijnen …
pi_207653236
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Google even op the vegan cowboys, is opgericht door Jaap Korteweg (vegetarische slager) en in samenwerking met wetenschappers in Gent zijn ze er nu in geslaagd om caseïne uit suikers te maken. Dat is het stofje dat kaas, ‘kaas’ maakt, en koemelk , koemelk. (Ze willen uiteindelijk naar gras als bron ). Die ontwikkelingen zijn dus gaande. Echt heel gaaf.
Ik zal het googelen, maar ik ben nogal kritisch en ik vind fabriekskaas eigenlijk ook vrij waardeloos.
In ieder geval onvergelijkbaar met rauwmelkse kaas.
(En ook met thermiseren of microfilters is het smaakverschil te groot.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207653289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zal het googelen, maar ik ben nogal kritisch en ik vind fabriekskaas eigenlijk ook vrij waardeloos.
In ieder geval onvergelijkbaar met rauwmelkse kaas.
(En ook met thermiseren of microfilters is het smaakverschil te groot.)
Het is nu dat ze melk gaan produceren zoals een koe of geit (of andere ruminant) dat ook doet, dus echt de moleculaire processen doorgronden en zelf starten. Niet pogingen doen om met noten of andere alternatieven de smaak en textuur na te bootsen.

Het staat nog in de kinderschoenen, maar caseïne kunnen produceren is essentieel en zodoende een grote stap.
pi_207653340
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 12:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het is nu dat ze melk gaan produceren zoals een koe of geit (of andere ruminant) dat ook doet, dus echt de moleculaire processen doorgronden en zelf starten. Niet pogingen doen om met noten of andere alternatieven de smaak en textuur na te bootsen.

Het staat nog in de kinderschoenen, maar caseïne kunnen produceren is essentieel en zodoende een grote stap.
Dat is me duidelijk en daar verwacht ik an sich meer van dan van melkvervangers als basis.
Maar het is ook niet volledig duidelijk wat de smaakverschillen tussen rauwmelkse kaas en niet-rauwmelkse kaas veroorzaakt.

Overigens zeker wel een hele positieve ontwikkeling.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')