abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 19 januari 2023 @ 19:57:52 #1
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_207631221
Hoi, ik zit met een kwestie en ik wil even wat ervaringdeskundigen spreken

Mijn vriendin heeft vandaag via linkedIN een berichtje gehad van een recruitment. Deze recruitment beweert dat hij haar gegevens heeft gehad ‘ via iemand in zijn netwerk’. Bij navraag wilde hij nog steeds niks zeggen van wie de info kwam. Nu heeft ze uiteindelijk wel een afspraak ingepland met hem, digitaal, om eea door te bespreken.

Maar bii mij komen er allerlei alarmbellen door het eerste wat ik net benoemde. Is het een nieuwe manier van ‘ ik zag je profiel en het sluit erg aan’, mogen ze niet zeggen vanuit AVG of mogen ze haar uberhaupt niet op deze manier aanspreken?

Recensies over het bedrijf kom ik op 2 negatieve recensies ( 1 van 5 jaar geleden) en 1 vaneen pasr maanden geleden, masr ook een paar met 5 sterren ( zonder woorden…)
pi_207631531
Een Inmail dus en ja dat mag. Kan een voordeel zijn van LinkedIn maar voor velen ook een nadeel. Als het geen connectie is komt het toch wat spammerig over. Daarnaast zijn er tig recruiters die bepaalde targets moeten halen. Altijd lastig om te achterhalen of er echt interesse is.

Als ze op zoek is kan een gesprek geen kwaad. Je hebt snel door of het serieus is of niet.
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:10:59 #3
338319 ZarB
Piña colada
pi_207631564
Dat is toch wat die recruiters doen. De hele dag een standaard berichtje sturen naar mensen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207631586
Welke gevevens? Haar linkedin profiel?

Die is toch gewoon zichtbaar voor iedereen op linkedin?
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:22:35 #5
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_207631839
Ik bedoel dus dat hij beweert haar gegevens van ‘ iemand anders’ gehad te hebben. Mag dát? Zonder te zeggen van wie het dan af komt

En gegevens; op haar cv staat ook haar telefoonnummer én NAW, en haar cv willen ze dus ook hebben.
pi_207631888
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:22 schreef Spyrodedraak het volgende:
Ik bedoel dus dat hij beweert haar gegevens van ‘ iemand anders’ gehad te hebben. Mag dát? Zonder te zeggen van wie het dan af komt

En gegevens; op haar cv staat ook haar telefoonnummer én NAW, en haar cv willen ze dus ook hebben.
Natuurlijk bepaal je zelf wat je een recruiter geeft. Als jij een CV zonder e-mail/telefoon wil geven, dan doe je dat gewoon.

klinkt een beetje als een flauwe recruiter met een standaard trucje om met mensen in gesprek te komen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207631893
Is dit weer de wekelijkse "recruitment is het kwaad van de wereld" topic? Als je geen informatie wilt delen dan doe je dat toch gewoon niet. Dan ga je niet met degene in gesprek.

En dan krijgen we weer mensen die over elkaar heen vallen om te benadrukken hoe vaak ze wel niet benaderd worden. Lijkt af en toe een wedstrijd ver pissen hier
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207631975
Apart dat iemand die zo achterdochtig is een vriendin kan onderhouden. Maar misschien zegt dat nog meer over jouw vriendin dan over jou.
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:39:21 #9
338319 ZarB
Piña colada
pi_207632115
Waarom heeft je vriendin Linkedin als ze niet wil dat er contact met haar gezocht wordt? Dat is het doel van die site. Wat een gemiep.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:41:22 #10
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207633422
Ooit zag ik het bij mijn werkgever niet meer zitten. Zette mijn cv op LinkedIn en via recruiter de week erop een andere baan zo snel kan het gaan. Daarna cv verwijderd en mijn account anders blijven ze je achtervolgen
pi_207633540
Gaan steeds verder, ze belden zelfs naar mijn werkgever om te vragen of ik aanwezig was. Ik ben dus niet zoekende.
pi_207633999
- weg
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207634133
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:57 schreef Spyrodedraak het volgende:
Maar bii mij komen er allerlei alarmbellen door het eerste wat ik net benoemde. Is het een nieuwe manier van ‘ ik zag je profiel en het sluit erg aan’, mogen ze niet zeggen vanuit AVG of mogen ze haar uberhaupt niet op deze manier aanspreken?

Recensies over het bedrijf kom ik op 2 negatieve recensies ( 1 van 5 jaar geleden) en 1 vaneen pasr maanden geleden, masr ook een paar met 5 sterren ( zonder woorden…)
Ben je niet overdreven achterdochtig?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207634220
Mwah, recruiters kunnen best handig zijn als je iets zoekt. Met ze in gesprek gaan kan nooit kwaad. Als ze in hun portefeuille leuke werkgevers hebben dan waarom niet? Ja, ze zijn irritant maar het gaat er uiteindelijk om dat je een werkgever vindt die jij chill vindt. Als hij die heeft dan heb ik er totaal geen moeite mee om met een recruiter in gesprek te gaan en via die recruiter het eea te regelen.
pi_207634264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:24 schreef black-soldier het volgende:
Mwah, recruiters kunnen best handig zijn als je iets zoekt. Met ze in gesprek gaan kan nooit kwaad. Als ze in hun portefeuille leuke werkgevers hebben dan waarom niet? Ja, ze zijn irritant maar het gaat er uiteindelijk om dat je een werkgever vindt die jij chill vindt. Als hij die heeft dan heb ik er totaal geen moeite mee om met een recruiter in gesprek te gaan en via die recruiter het eea te regelen.
Kan ook zijn dat ze je laten opdraven, het gesprek aangaan, zeggen iets voor je te regelen en dan hoor je er niets meer van. Mij een half dozijn keer overkomen. Twee keer wel gelukt btw.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 19 januari 2023 @ 22:28:29 #16
269689 crew  Viv
pi_207634297
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gaan steeds verder, ze belden zelfs naar mijn werkgever om te vragen of ik aanwezig was. Ik ben dus niet zoekende.
Wat brutaal! :o

Dat is wel serieus naar, want dan kan jouw werkgever denken dat je wél aan het rondkijken bent. :X
pi_207634310
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:57 schreef Spyrodedraak het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag via linkedIN een berichtje gehad van een recruitment. Deze recruitment beweert dat hij haar gegevens heeft gehad ‘ via iemand in zijn netwerk’.
'Haar gegevens' als in haar naam en/of de link naar haar profiel?

quote:
Bij navraag wilde hij nog steeds niks zeggen van wie de info kwam. Nu heeft ze uiteindelijk wel een afspraak ingepland met hem, digitaal, om eea door te bespreken.
Ga er maar gerust vanuit dat helemaal niemand je vriendin aan hem aanbevolen heeft.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207634774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:26 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat ze je laten opdraven, het gesprek aangaan, zeggen iets voor je te regelen en dan hoor je er niets meer van. Mij een half dozijn keer overkomen. Twee keer wel gelukt btw.
Dat is wel vervelend Ja...maar gelukkig nooit meegemaakt. Ik heb er wel een aantal gedag gezegd puur omdat hij geen werkgevers had die mij trokken.
  donderdag 19 januari 2023 @ 23:00:50 #19
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_207634807
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gaan steeds verder, ze belden zelfs naar mijn werkgever om te vragen of ik aanwezig was. Ik ben dus niet zoekende.
Ze hebben bij mij ook de receptie gebeld met de vraag of die mij konden doorverbinden met een een of ander lulverhaal :D
pi_207635275
Recruiters hebben vaak generieke "persoonlijke" mails die ze dus aan hele bakken mensen sturen. Is me paar keer overkomen dat ik mailtjes kreeg die begonnen met "Hi {{ $voornaam }}!". Ze sturen die mails aan de resultaten van linkedin queries op wat steekwoorden die ze ergens hebben gehoord. Het is vaak gewoon spam. Wat er precies in die mails staat is dus niet van belang, het heeft meestal geen enkele betrekking op jou persoonlijk.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 00:11:33 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207635611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:39 schreef ZarB het volgende:
Waarom heeft je vriendin Linkedin als ze niet wil dat er contact met haar gezocht wordt? Dat is het doel van die site. Wat een gemiep.
Dat is niet het doel van die site, het is slechts één van de mogelijkheden. Ik zit op LinkedIn om hele andere redenen en ben niet op zoek naar een andere baan.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 00:15:42 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207635634
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:25 schreef Kiid het volgende:
Is dit weer de wekelijkse "recruitment is het kwaad van de wereld" topic? Als je geen informatie wilt delen dan doe je dat toch gewoon niet. Dan ga je niet met degene in gesprek.

Ik zeg bijna altijd dat ik geen interesse heb. Er is niets kwaads aan recruitment verder, er zijn genoeg mensen die hun baan te danken hebben aan LinkedIn.

Wat ik wel vervelend vind is als recruiters geheimzinnig doen. Bijvoorbeeld niet willen zeggen wie de opdrachtgever is en alleen in een gesprek meer informatie willen verstrekken. Als ik al interesse zou hebben wil ik weten welk bedrijfj het is, welke functie en een salarisindicatie. Daarna kunnen we eventueel praten.

[ Bericht 18% gewijzigd door leolinedance op 20-01-2023 00:25:17 ]
pi_207636242
Er zijn iig genoeg databases online met gegevens die worden gedeeld/gejat door de bureau's.

Regelmatig word ik zakelijk gemaild, daarnaast zakelijk gebeld.
Maar ook regelmatig prive mail of telefoonnummer gebruikt.
En al die gegevens heb ik niet online neergezet.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 20 januari 2023 @ 07:39:08 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207636248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:41 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ooit zag ik het bij mijn werkgever niet meer zitten. Zette mijn cv op LinkedIn en via recruiter de week erop een andere baan zo snel kan het gaan. Daarna cv verwijderd en mijn account anders blijven ze je achtervolgen
Dat in contact blijven heet netwerken, handig voor ooit :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 07:39:34 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_207636250
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gaan steeds verder, ze belden zelfs naar mijn werkgever om te vragen of ik aanwezig was. Ik ben dus niet zoekende.
Ja dat is wel minder. Of afspraak maken voor zakelijke doeleinden en dan op het laatst nog even op je persoonlijke situatie inzoomen :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_207636294
Als hij gewoon haar naam door heeft gekregen, en hij via LinkedIn haar een bericht stuurt mag dat, wat niet mag is dat hij een hele lijst van gegevens over jouw vriendin in zijn eigen systeem bijhoudt, dan doet hij namelijk aan gegevensverwerking. Persoonlijk ben ik hier vrij scherp in, als ik het merk dan maak ik er gelijk legal werk van.

Overigens zet ik in elk CV wat ik verstuur een copyright trap, een unieke tool waarmee ik ervaring zou hebben gehad (ik heb een skills matrix met een stuk of 70 zaken dus dat valt nooit op ;) ).
Op die manier ben ik er al paar keer achter gekomen wie mijn CV ongeoorloofd verspreid heeft, en dat heeft me al een paar keer een leuke schadevergoeding opgeleverd :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207636835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 07:54 schreef raptorix het volgende:
Als hij gewoon haar naam door heeft gekregen, en hij via LinkedIn haar een bericht stuurt mag dat, wat niet mag is dat hij een hele lijst van gegevens over jouw vriendin in zijn eigen systeem bijhoudt, dan doet hij namelijk aan gegevensverwerking. Persoonlijk ben ik hier vrij scherp in, als ik het merk dan maak ik er gelijk legal werk van.

Overigens zet ik in elk CV wat ik verstuur een copyright trap, een unieke tool waarmee ik ervaring zou hebben gehad (ik heb een skills matrix met een stuk of 70 zaken dus dat valt nooit op ;) ).
Op die manier ben ik er al paar keer achter gekomen wie mijn CV ongeoorloofd verspreid heeft, en dat heeft me al een paar keer een leuke schadevergoeding opgeleverd :)
Begin je dan een rechtzaak?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207636864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 07:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens zet ik in elk CV wat ik verstuur een copyright trap, een unieke tool waarmee ik ervaring zou hebben gehad (ik heb een skills matrix met een stuk of 70 zaken dus dat valt nooit op ;) ).
Op die manier ben ik er al paar keer achter gekomen wie mijn CV ongeoorloofd verspreid heeft, en dat heeft me al een paar keer een leuke schadevergoeding opgeleverd :)
Bekende truc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207636979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Begin je dan een rechtzaak?
Zover komt het nooit omdat ze volstrekt kansloos zijn. Doorgaans doe ik het af met een verplichte donatie aan een goed doel en uiteraard verwijdering van gegevens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207636994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zover komt het nooit omdat ze volstrekt kansloos zijn. Doorgaans doe ik het af met een verplichte donatie aan een goed doel en uiteraard verwijdering van gegevens.
Dus je stuurt en brief en krijgt dan die vergoeding?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207637016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:24 schreef black-soldier het volgende:
Mwah, recruiters kunnen best handig zijn als je iets zoekt. Met ze in gesprek gaan kan nooit kwaad. Als ze in hun portefeuille leuke werkgevers hebben dan waarom niet? Ja, ze zijn irritant maar het gaat er uiteindelijk om dat je een werkgever vindt die jij chill vindt. Als hij die heeft dan heb ik er totaal geen moeite mee om met een recruiter in gesprek te gaan en via die recruiter het eea te regelen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik een aantal keer benaderd ben door een recruiter en als ik dan een aantal dagen later reageer, vervolgens niets meer hoor van desbetreffende recruiter.....
pi_207637030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dus je stuurt en brief en krijgt dan die vergoeding?
Een belletje met legal is meestal voldoende, gaan ze daarin mee dan is een donatie naar goede doel prima.
Gaan ze lastig worden dan breng ik gewoon kosten in rekening. Tot dusver heeft het niet tot rechtszaken hoeven te komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207637058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:25 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik een aantal keer benaderd ben door een recruiter en als ik dan een aantal dagen later reageer, vervolgens niets meer hoor van desbetreffende recruiter.....
Een aantal keer maar? Iedereen krijgt toch wekelijks deze inmail berichten op linkedin?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207637112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 07:39 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat in contact blijven heet netwerken, handig voor ooit :Y
Yep, ben het helemaal met je eens.

Bij voorbaat recruiters afslaan als je iets anders wil is gewoon mogelijkheden mislopen.

Vaak is het ook zo dat als je recruiters hebt die je op dit moment niet past of niet wil, dat het niet betekent dat je het in de toekomst niet ziet zitten. Dus die recruiters (die legit zijn) gewoon contact blijven houden. Desnoods zeg je nu niet maar wellicht wel over een paar jaar dus laten we contact houden. Opgelost.
pi_207637118
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een aantal keer maar? Iedereen krijgt toch wekelijks deze inmail berichten op linkedin?
Nee hoor niet elke week, misschien elke maand.
pi_207637129
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:33 schreef black-soldier het volgende:
Bij voorbaat recruiters afslaan als je iets anders wil is gewoon mogelijkheden mislopen.
Hoewel ik niet op zoek ben reageer ik wel altijd netjes naar een recruiter. 9/10 geen antwoord terug.
pi_207637149
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:35 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Hoewel ik niet op zoek ben reageer ik wel altijd netjes naar een recruiter. 9/10 geen antwoord terug.
Ook prima.

Dan weet je hoe de vlag hangt en laat die die terzijde.

De legit recruiters reageren wel altijd en geven meteen aan welke klanten / werkgevers ze hebben. De legit recruiters zijn transparant. En daar moet je als werkzoekende (of niet) gewoon naar vragen.
pi_207637471
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:33 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Yep, ben het helemaal met je eens.

Bij voorbaat recruiters afslaan als je iets anders wil is gewoon mogelijkheden mislopen.

Vaak is het ook zo dat als je recruiters hebt die je op dit moment niet past of niet wil, dat het niet betekent dat je het in de toekomst niet ziet zitten. Dus die recruiters (die legit zijn) gewoon contact blijven houden. Desnoods zeg je nu niet maar wellicht wel over een paar jaar dus laten we contact houden. Opgelost.
Waarom zou je willen werken bij een recruiter?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207637554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou je willen werken bij een recruiter?
Dat staat er toch niet.

Connected blijven met recruiters is gewoon handig. Zeker als je op den duur wel van baan wil switchen.

Scheelt ook weer sollicitatiebrieven schrijven als je eenmaal weer op zoek gaat naar een nieuwe baan.
pi_207637563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 00:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat ik wel vervelend vind is als recruiters geheimzinnig doen. Bijvoorbeeld niet willen zeggen wie de opdrachtgever is en alleen in een gesprek meer informatie willen verstrekken. Als ik al interesse zou hebben wil ik weten welk bedrijfj het is, welke functie en een salarisindicatie. Daarna kunnen we eventueel praten.
Vaak mogen ze dat ook niet, zeker in de beginfase. Als een en ander serieus genoeg wordt, mogen ze wat gedetailleerder worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207637571
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:09 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dat staat er toch niet.

Connected blijven met recruiters is gewoon handig. Zeker als je op den duur wel van baan wil switchen.

Scheelt ook weer sollicitatiebrieven schrijven als je eenmaal weer op zoek gaat naar een nieuwe baan.
Indirect staat dat er wel, dus mijn vraag blijft open.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207637647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Vaak mogen ze dat ook niet, zeker in de beginfase. Als een en ander serieus genoeg wordt, mogen ze wat gedetailleerder worden.
Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze niet direct doorgeven welk bedrijf het om gaat. Niet bij het benaderen natuurlijk maar bij eerste contact noemen ze in principe altijd het bedrijf waar het om gaat.

Zijn wel bepaalde recruiters die amper tot geen contact hebben met de bedrijven waar ze kandidaten aanbieden. Die willen nog wel eens schimmiger doen. Dat soort recruiters kan je ook beter vermijden. Die gaan geen goede deal sluiten. Zijn of buitenlandse recruiters of recruitment bedrijven die alleen maar vissen en met hagel schieten.
pi_207638485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Indirect staat dat er wel, dus mijn vraag blijft open.
Indirect ook niet.

Het gaat er niet om om bij een recruiter te werken maar om het netwerk van een recruiter te gebruiken in jouw eigen voordeel. Zeker als ze werkgevers hebben die jou aantrekken.
pi_207638536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:22 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Indirect ook niet.

Het gaat er niet om om bij een recruiter te werken maar om het netwerk van een recruiter te gebruiken in jouw eigen voordeel. Zeker als ze werkgevers hebben die jou aantrekken.
Dat begrijp ik niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207638710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik niet
Heb je wel eens een recruiter gebruikt of contact mee gehad? Ze hebben nou eenmaal een groter netwerk aan klanten en daarmee ook connecties dan je zelf meestal hebt. Gebruik maken van die connecties via een recruiter is meestal sneller en handiger dan je eigen netwerk inzetten op zoek naar een opdracht of baan.

Zeker bij recruiters die preferred supplier zijn van bepaalde bedrijven kom je vele malen sneller binnen bij die bedrijven dan zelf proberen via een sollicitatie binnen te komen.
pi_207638819
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:57 schreef Spyrodedraak het volgende:
Hoi, ik zit met een kwestie en ik wil even wat ervaringdeskundigen spreken

Mijn vriendin heeft vandaag via linkedIN een berichtje gehad van een recruitment. Deze recruitment beweert dat hij haar gegevens heeft gehad ‘ via iemand in zijn netwerk’. Bij navraag wilde hij nog steeds niks zeggen van wie de info kwam.
LinkedIn heeft al meerdere datalekken gehad. Zou ze haar email adressen eens kunnen controleren op haveibeenpwned.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207639044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:42 schreef Ericr het volgende:

[..]
Heb je wel eens een recruiter gebruikt of contact mee gehad? Ze hebben nou eenmaal een groter netwerk aan klanten en daarmee ook connecties dan je zelf meestal hebt. Gebruik maken van die connecties via een recruiter is meestal sneller en handiger dan je eigen netwerk inzetten op zoek naar een opdracht of baan.

Zeker bij recruiters die preferred supplier zijn van bepaalde bedrijven kom je vele malen sneller binnen bij die bedrijven dan zelf proberen via een sollicitatie binnen te komen.
Maar dan moet je bij die recruiter werken zoals ik eerder schreef...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 12:12:25 #48
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207639130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar dan moet je bij die recruiter werken zoals ik eerder schreef...
Nee niet perse zij kunnen je aan een werkgever koppelen die jij zelf nooit gevonden had, er in volgens mij twee mogelijkheden je gaat in dienst bij de werkgever en de recruiter krijgt een fee voor zijn bemoeienissen, of je gaat in dienst bij de recruiter/detacheerden want dat is het dan voor een bepaalde periode en daarna als alles wederzijds goed gaat in dienst bij het betreffende bedrijf. De recruiter haalt dan zijn fee uit dat tijdelijke dienstverband. Bevalt de werkgever niet dan kun je via de recruiter/detacheerden ergens anders geplaatst wordt waar het dan wel gaat bevallen.
pi_207639256
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar dan moet je bij die recruiter werken zoals ik eerder schreef...
Een recruiter is een intermediair. Daar hoef je niet te werken om gebruik te maken van zijn netwerk.

Het hele idee van een externe recruiter is het beschikbaar stellen van zijn netwerk terwijl de kandidaat zich beschikbaar stelt voor arbeid.
pi_207639773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 00:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik zeg bijna altijd dat ik geen interesse heb. Er is niets kwaads aan recruitment verder, er zijn genoeg mensen die hun baan te danken hebben aan LinkedIn.

Wat ik wel vervelend vind is als recruiters geheimzinnig doen. Bijvoorbeeld niet willen zeggen wie de opdrachtgever is en alleen in een gesprek meer informatie willen verstrekken. Als ik al interesse zou hebben wil ik weten welk bedrijfj het is, welke functie en een salarisindicatie. Daarna kunnen we eventueel praten.
Dat kan ik mij inderdaad voorstellen. Zelf zou ik dat ook hebben. Ik ben niet geïnteresseerd in een werkgever als ik op voorhand niet weet wat de voorwaarden zijn en bij voorkeur ook welke werkgever. En dat zeg ik zelf als Recruiter, maar ik word net zo goed zelf regelmatig benaderd via LinkedIn.

Echter is het zo dat je soms ook bepaalde restricties hebt. Dat kunnen verschillende redenen hebben. Zoals in jouw voorbeeld kan het zijn dat ze bang zijn dat je direct de opdrachtgever zou benaderen. Het kan zijn dat ze niks concreets hebben maar latente werkgevers in hun database kunnen/willen benaderen met jouw profiel. Misschien hebben ze een contract met de opdrachtgever en willen zij voorkomen dat ze alsnog overspoeld worden met sollicitanten. Bijvoorbeeld een salarisindicatie is goed om te vermelden, maar niet als je werkt namens een werkgever/opdrachtgever die niet heel goed betaalt. Soms moet je hier bepaalde overwegingen en keuze in maken ook al betekent dat dat je iets anders doet dan hoe je het zou willen doen.

Het is soms ook een snelle wereld. Zeker voor recruiters die werken bij intermediairs. Daar ben ik zelf wel op uitgekeken en hoop ik niet meer te hoeven doen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')