abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208204654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die hebben idd een ander standpunt dan de standaard echo's.
Ja als je je eigen feiten mag verzinnen kom je al snel uit op unieke standpunten. Alleen al je laatste 2 reacties op mij hebben zeer makkelijk te achterhalen onwaarheden erin zitten.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:22:57 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja je kunt niet lezen. Tering jantje zeg hey.
[..]
Lul niet, ik had het over internationale handel.
[..]
Juist, internationale handel profiteren wij enorm van.
[..]
Lol
Vooral dat laatste idd :D

Inhoudelijke discussie :D
Enige wat geblaat wordt hier is 'jamaardeboeren, mimimi'. Wil je zelf op inhoud kom je niet verder dan dit soort gejank. Boeren zijn slechte mensen, dat niveau.

Richtlijnen worden overal geschonden. Maar dit speerpuntje van d66 moet opeens wel worden doorgeramd. Op basis van wat? Aannames, vage berekeningen en schattingen. En daarvoor een complete beroepsgroep weg zetten en miljarden willen uitgeven.

Wat een dwazen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:23:13 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208204691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die hebben idd een ander standpunt dan de standaard echo's.
Een standpunt dat op feitelijke onjuistheden gebaseerd is ja.
Huilen dan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:23:49 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet meer hoor, ik vind dit thema wel écht een van de meest overduidelijke indicatoren hoe manipuleerbaar sommige mensen zijn.
Exact dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:25:08 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet meer hoor, ik vind dit thema wel écht een van de meest overduidelijke indicatoren hoe manipuleerbaar sommige mensen zijn.
Exact dit
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een standpunt dat op feitelijke onjuistheden gebaseerd is ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja als je je eigen feiten mag verzinnen kom je al snel uit op unieke standpunten. Alleen al je laatste 2 reacties op mij hebben zeer makkelijk te achterhalen onwaarheden erin zitten.
Echo echoo echooooo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208204731
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En ga je nog vertellen hoe en hoeveel wij profiteren aan de export van producten afkomstig uit de Nederlandse veelteelt?
Hoe wij profiteren? Door eenheden geld te krijgen tegenover een eenheid product. Je weet wel, handel.

Hoeveel? Grove schatting, als 4% van NL in die sector werkt houdt dat 4% van de mensen hier bezig, tegen marktconforme tarieven.

Je verplaatst lucht.

Wat wil je nou, de veeteelt vergelijken met ASML of Shell ofzo? Onzinnig.
We leven in een rechtsstaat hier, dat jij iets belangrijk vindt of minder doet niks af aan iemands bestaansrecht om in vrijheid iets anders na te streven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:29:05 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208204766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe wij profiteren? Door eenheden geld te krijgen tegenover een eenheid product. Je weet wel, handel.

Hoeveel? Grove schatting, als 4% van NL in die sector werkt houdt dat 4% van de mensen hier bezig, tegen marktconforme tarieven.

Je verplaatst lucht.
Wat levert het op?
Huilen dan.
pi_208204824
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat levert het op?
Een bestaan voor 4% van de samenleving tegen marktconforme tarieven. Mensen die collectief zelf hebben gekozen iets na te streven over iets anders (dus voor hen meer waarde toevoegend dan een alternatieve keuze).

Dat feit alleen is bewijs voor toename welvaart, dat men er in vrije wil voor kiest t.o.v. alternatieve keuzen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:35:38 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208204847
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een bestaan voor 4% van de samenleving tegen marktconforme tarieven. Mensen die collectief zelf hebben gekozen iets na te streven over iets anders (dus voor hen meer waarde toevoegend dan een alternatieve keuze).
Laat die doelpalen eens met rust man. Jij stelt dat de op export ingestelde agrarische industrie voor 'ongekende welvaart' zorgt. Nou, maak dat dan eens hard?
quote:
Dat feit alleen is bewijs voor toename welvaart, dat men er in vrije wil voor kiest t.o.v. alternatieve keuzen.
Veel boerenbedrijven zitten in een systeem waar ze amper uit kunnen ontsnappen met gigantische leningen die nog afbetaald moeten worden. De keuze voor schaalvergroting was geen keuze, het was noodzakelijk om het hoofd boven wat te houden.
Huilen dan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:39:04 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204893
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laat die doelpalen eens met rust man. Jij stelt dat de op export ingestelde agrarische industrie voor 'ongekende welvaart' zorgt. Nou, maak dat dan eens hard?
[..]
Veel boerenbedrijven zitten in een systeem waar ze amper uit kunnen ontsnappen met gigantische leningen die nog afbetaald moeten worden. De keuze voor schaalvergroting was geen keuze, het was noodzakelijk om het hoofd boven wat te houden.

En met iedere keer weer meer leningen voor investingen te bekostigen omdat een overheid iedere keer weer andere wetten voorlegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208204895
Alsof de economie zoiets simpels is dat je wel ff welvaart kan vergroten door agrarisch land te herwaarderen naar lagere prijzen "hogere return on assets."

Ehh het is hetzelfde land met dezelfde output. De voedselmarkt is sowieso hyperefficiënt, alle baten komen terecht bij de consument, ik zal wel een basis economie plaatje laten zien:



Consumer surplus.

In de realiteit is producer surplus in een markt van volkomen concurrentie (zoals agrarische sector) 0. Alle baten vliegen naar de consument.


Waarbij alle boeren bedrijven, als ze competitief willen zijn, Q3 output in bovenstaande grafiek zullen moeten leveren omdat ze anders te duur zullen zijn t.o.v. concurrenten. De prijs zakt namelijk letterlijk naar de kostprijs van het goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208204898
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
Laat die doelpalen eens met rust man. Jij stelt dat de op export ingestelde agrarische industrie voor 'ongekende welvaart' zorgt. Nou, maak dat dan eens hard?
Nee. Ik heb nou al 3x gezegd dat ik het over internationale handel had.
En export van agrarisch goederen valt daar uiteraard ook onder. Maar ik waardeer bijvoorbeeld een goede wijn, sinaasappelen, goedkope producten uit China, allerhande grondstoffen die nodig zijn die uit het buitenland komen die wij gebruiken... Zonder internationale handel waren wij hier niks vanwege het simpele feit dat we de grondstoffen missen.

En dan mis jij ook nog het arbitraire verhaal van wat jij buitenland noemt, Europa is veel kleiner dan de VS of Canada, "export" van ons, legt allicht veel minder kilometer af dan elders waar het binnenlandse productie is.

Het zegt geen reet.

En in je volgende post roep je weer "interne markt EU is heilig." hou toch op man, word wakker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:41:37 #113
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208204910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een bestaan voor 4% van de samenleving tegen marktconforme tarieven. Mensen die collectief zelf hebben gekozen iets na te streven over iets anders (dus voor hen meer waarde toevoegend dan een alternatieve keuze).

Dat feit alleen is bewijs voor toename welvaart, dat men er in vrije wil voor kiest t.o.v. alternatieve keuzen.
4 procent is hartstikke mooi, maar de landbouw gebruikt wel 2/3 van alle beschikbare grond. 4 procent BBP op 66 procent van de ruimte. 4 procent BBP op 46 procent van de stikstofuitstoot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 02-03-2023 13:58:44 (onjuist percentage) ]
I am a black hole shitting into the void
pi_208204933
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
Veel boerenbedrijven zitten in een systeem waar ze amper uit kunnen ontsnappen met gigantische leningen die nog afbetaald moeten worden. De keuze voor schaalvergroting was geen keuze, het was noodzakelijk om het hoofd boven wat te houden.
Nieuw investeren zonder benodigde schaal heeft inderdaad maar beperkt bestaansrecht (in economische zin). En verouderde meuk gaat ook niet werken, dus je kunt inderdaad 2 kanten op:
- Stoppen
- Mee met efficient produceren (waarvan de baten geheel ten goede komen aan de consument).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:44:18 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208204942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hardop gelachen.

Zou jij ook eens moeten doen want je doet nogal :( :( :( :( :( :( :(
Ik zie vooral een stelletje boerenhaters die zich vooral voor het d66 karretje laten spannen. Lekker janken over boeren.

Dat is prima hoor, ga lekker verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208204955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]
4 procent is hartstikke mooi, maar de landbouw gebruikt wel 2/3 van alle beschikbare grond. 4 procent BBP op 66 procent van de ruimte. 4 procent BBP op 80 procent van de stikstofuitstoot.
En er komt jaarlijks 834miljoen euro van de EU tbv de nederlandse agrarische sector.
Vrij inefficiënte business als ik eea zo even bekijk.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:46:25 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208204963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Ik heb nou al 3x gezegd dat ik het over internationale handel had.
En export van agrarisch goederen valt daar uiteraard ook onder. Maar ik waardeer bijvoorbeeld een goede wijn, sinaasappelen, goedkope producten uit China, allerhande grondstoffen die nodig zijn die uit het buitenland komen die wij gebruiken... Zonder internationale handel waren wij hier niks vanwege het simpele feit dat we de grondstoffen missen.

En dan mis jij ook nog het arbitraire verhaal van wat jij buitenland noemt, Europa is veel kleiner dan de VS of Canada, "export" van ons, legt allicht veel minder kilometer af dan elders waar het binnenlandse productie is.

Het zegt geen reet.

En in je volgende post roep je weer "interne markt EU is heilig." hou toch op man, word wakker.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het gaat hier in dit topic over de stikstofproblematiek en het aandeel van de agrarische industrie daarin.
Huilen dan.
pi_208204976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]
4 procent is hartstikke mooi, maar de landbouw gebruikt wel 2/3 van alle beschikbare grond. 4 procent BBP op 66 procent van de ruimte. 4 procent BBP op 80 procent van de stikstofuitstoot.
Ga naar de gemeente, vraag of het land een andere bestemming zou mogen krijgen, koop het land over van de boer.

Ammoniak uitstoot, so what, als dat in harmonie gaat met de omgeving - zoals die is gewenst - geen enkel probleem.

Het verschil is dat de politiek opeens hele andere natuur wenst, en dat dit via stikstof beleid totaal onhaalbaar ende ondoelmatig is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208204988
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het gaat hier in dit topic over de stikstofproblematiek en het aandeel van de agrarische industrie daarin.
Jij stelt de vraag, jij krijgt antwoord, moet je nu niet met zielige comments gaan zitten komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208204997
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zie vooral een stelletje boerenhaters die zich vooral voor het d66 karretje laten spannen. Lekker janken over boeren.

Dat is prima hoor, ga lekker verder.
Ik zie iemand die moeite heeft met nieuwe informatie en daarom heel boos gaat doen. Ik vind D66 een kutpartij met arrogante kwasten en volgens mij heb ik nog nooit wat positiefs over ze gepost. Toch staat een heel boos mannetje mij een D66 trol te noemen omdat ik basale feiten over meetpuntlocaties en aantallen kan googelen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:01 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij stelt de vraag, jij krijgt antwoord, moet je nu niet met zielige comments gaan zitten komen.
Laten we eens even kijken naar wat mijn vraag ook alweer was:

quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
Welke 'ongekende welvaart' brengt de export van Nederlandse landbouwproducten met zich mee? Ik ben wel bekend met de ongekende vervuiling, maar dit is nieuw voor me. De waarde van de primaire binnenlandse landbouw is nog geen 2 procent van het BBP. Om dat in perspectief te zetten: dat is zo'n beetje de helft van de bijdrage van de cultuursector.

Dus al met al neemt die hele agrarische industrie een hoop ruimte in, zorgt voor een hoop vervuiling, en levert ons eigenlijk amper wat op. Maar hey, we zijn wel trots op de boer of zo. Benieuwd naar die 'ongekende welvaart' van jou...


[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2023 15:39:26 ]
Huilen dan.
pi_208205014
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laten we eens even kijken naar wat mijn vraag ook alweer was:
[..]

Hier staat het toch gewoon of niet dan???


[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2023 15:39:36 ]
pi_208205023
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laten we eens even kijken naar wat mijn vraag ook alweer was:
[..]

Je stelt vragen waar ik geen aanleiding toe heb gegeven, voel me dus niet verantwoordelijk voor het antwoord, veel plezier ermee.

Je begrijpt het begrip BBP misschien wel, maar consumer surplus en vrije markt wordt wel wat lastig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2023 15:39:46 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:51:57 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hier staat het toch gewoon of niet dan???
[ afbeelding ]
Precies! Ik bedoel maar.
Huilen dan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:54:24 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leg eens uit wat de Nederlandse consument precies heeft aan al die agrarische export?

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2023 15:40:18 ]
Huilen dan.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 13:56:35 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208205083
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie iemand die moeite heeft met nieuwe informatie en daarom heel boos gaat doen. Ik vind D66 een kutpartij met arrogante kwasten en volgens mij heb ik nog nooit wat positiefs over ze gepost. Toch staat een heel boos mannetje mij een D66 trol te noemen omdat ik basale feiten over meetpuntlocaties en aantallen kan googelen.
Ik verbaas mij ook maar gewoon hoe erg sommige in de defence schieten omdat hun YouTube filmpje makkelijk ontkracht kan worden door feiten. Alsof feiten dan er niet toe doen en dan maar het beeld van het filmpje aan wordt gehouden omdat in dit beter in de leefwereld past dat alles wat de overheid doet en alle wetenschap er om heen niet zou deugen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:57:59 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat heeft de Nederlandse consument nou precies aan producten die naar het buitenland geëxporteerd worden waarvan voornamelijk (de aandeelhouders van) de banken en big-agro profiteren te worden terwijl diezelfde consument hier in de gierput verzuipt?

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 02-03-2023 15:40:43 ]
Huilen dan.
pi_208205118
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat heeft de Nederlandse consument nou precies aan producten die naar het buitenland geëxporteerd worden waarvan voornamelijk (de aandeelhouders van) de banken en big-agro profiteren te worden terwijl diezelfde consument hier in de gierput verzuipt?
Succes met je communisme.

Je begrijpt niet wat "the logical conclusion" is van wat je toetert.
Aandeelhouders, verschaffers van kapitaal, met eigen risico, ter efficientie van allocatie van kapitaal, maakt ons rijk.

De voorbeelden te over, maar het antoniem van een samenleving waarin de vrije markt kapitaal alloceert voor persoonlijk baat is communisme.

En dat wordt wel een hele trieste werkelijkheid als iemand jou moet vertellen dat communisme niet in het belang is van "de Nederlandse consument."

De overheid dient te faciliteren, de excessen te bestrijden, het belang van externaliteiten te laten meewegen.
Maar wat jij nu zegt "boehoe aandeelhouder rijker", dan mis je echt het besef wat dat inhoudt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208205185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Succes met je communisme.

Je begrijpt niet wat "the logical conclusion" is van wat je toetert.
Aandeelhouders, verschaffers van kapitaal, met eigen risico, ter efficientie van allocatie van kapitaal, maakt ons rijk.

De voorbeelden te over, maar het antoniem van een samenleving waarin de vrije markt kapitaal alloceert voor persoonlijk baat is communisme.

En dat wordt wel een hele trieste werkelijkheid als iemand jou moet vertellen dat communisme niet in het belang is van "de Nederlandse consument."

De overheid dient te faciliteren, de excessen te bestrijden, het belang van externaliteiten te laten meewegen.
Maar wat jij nu zegt "boehoe aandeelhouder rijker", dan mis je echt het besef wat dat inhoudt.
Slaat echt nergens meer op dit :') Maar ik zal je grafiekje wel verkeerd begrepen hebben.
pi_208205189
Ik denk dat we vooral heel veel last hebben van de agrische sector. Het brengt relatief weinig op, neemt veel ruimte in beslag, zorgt voor veel stikstofuitstoot waardoor ook nog de bouwsector wordt belemmerd en er werken veel arbeidsmigranten die ook allemaal huisvesting nodig hebben en dus druk zetten op de woningmarkt en het zijn voornamelijk lagelonenbanen

Ik zie werkelijk geen reden waarom we de veeteelt niet met een factor 4 zouden verminderen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:07:17 #131
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208205202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Succes met je communisme.

Je begrijpt niet wat "the logical conclusion" is van wat je toetert.
Aandeelhouders, verschaffers van kapitaal, met eigen risico, ter efficientie van allocatie van kapitaal, maakt ons rijk.

De voorbeelden te over, maar het antoniem van een samenleving waarin de vrije markt kapitaal alloceert voor persoonlijk baat is communisme.

En dat wordt wel een hele trieste werkelijkheid als iemand jou moet vertellen dat communisme niet in het belang is van "de Nederlandse consument."

De overheid dient te faciliteren, de excessen te bestrijden, het belang van externaliteiten te laten meewegen.
Maar wat jij nu zegt "boehoe aandeelhouder rijker", dan mis je echt het besef wat dat inhoudt.
Het hele punt is dat de winst naar de boeren/fabrikanten gaan en de lasten (strontoverschot) over de maatschappij gesmeerd wordt. Als we ons vlees en kaas exporteren met de gepaste hoeveelheid stront er bij heb ik er al een stuk minder moeite mee.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:09:17 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het brengt relatief weinig op
Nee ik heb hier net geleerd dat het ons 'ongekende welvaart' oplevert. Ben je een communist of zo?
Huilen dan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:09:20 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208205223
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat we vooral heel veel last hebben van de agrische sector. Het brengt relatief weinig op, neemt veel ruimte in beslag, zorgt voor veel stikstofuitstoot waardoor ook nog de bouwsector wordt belemmerd en er werken veel arbeidsmigranten die ook allemaal huisvesting nodig hebben en dus druk zetten op de woningmarkt en het zijn voornamelijk lagelonenbanen

Ik zie werkelijk geen reden waarom we de veeteelt niet met een factor 4 zouden verminderen.
Arbeidsmigranten zitten vooral in de glas- en tuinbouw, logistiek en schoonmaak. Niet met de veeboeren. Die zorgen veelal met de eigen familie voor hun kudde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:10:33 #134
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208205233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten zitten vooral in de glas- en tuinbouw, logistiek en schoonmaak. Niet met de veeboeren. Die zorgen veelal met de eigen familie voor hun kudde.
Wat dacht je van slachthuizen? Kippenrapers? Kaasfabriek?
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:11:58 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208205246
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
Welke 'ongekende welvaart' brengt de export van Nederlandse landbouwproducten met zich mee? Ik ben wel bekend met de ongekende vervuiling, maar dit is nieuw voor me. De waarde van de primaire binnenlandse landbouw is nog geen 2 procent van het BBP. Om dat in perspectief te zetten: dat is zo'n beetje de helft van de bijdrage van de cultuursector.

Dus al met al neemt die hele agrarische industrie een hoop ruimte in, zorgt voor een hoop vervuiling, en levert ons eigenlijk amper wat op. Maar hey, we zijn wel trots op de boer of zo. Benieuwd naar die 'ongekende welvaart' van jou...
Wacht nog steeds op antwoord. Misschien kan @Red_85 het stokje van ludovico overnemen en een poging wagen na al zijn geklaag over mensen die niets nuttigs aan het topic toevoegen.
Huilen dan.
pi_208205255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten zitten vooral in de glas- en tuinbouw, logistiek en schoonmaak. Niet met de veeboeren. Die zorgen veelal met de eigen familie voor hun kudde.
De glastuinbouw mag van mij ook een stuk minder. Gebruikt een zeer grote hoeveelheid aardgas voor verwarming. Verplaats dat toch naar Zuid Spanje of zo waar het klimaat geschikter is. Kan gewoon binnen de EU-grenzen blijven.
pi_208205345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verbaas mij ook maar gewoon hoe erg sommige in de defence schieten omdat hun YouTube filmpje makkelijk ontkracht kan worden door feiten. Alsof feiten dan er niet toe doen en dan maar het beeld van het filmpje aan wordt gehouden omdat in dit beter in de leefwereld past dat alles wat de overheid doet en alle wetenschap er om heen niet zou deugen.
Ik kwam een keertje 's avonds op een doordeweekse dag uit de AH en toen schreeuwde een overduidelijk dronken en verwaarloosde man van boven de 50 dat alles de schuld van de kutbuitenlanders was, terwijl hij wegscheurde op zijn scooter met wat nieuwe pilsjes. Op zijn minst verbazingwekkend want hij deed daar al 3 dingen die ervoor zorgen dat je zelf een armzalig leven hebt. Overmatig zuipen, geen persoonlijke verzorging en de wet overtreden op zo'n manier dat je iemand dood kan rijden of je rijbewijs gaat kwijtraken.

Dit opende voor mij de ogen dat veel mensen liever de schuld voor hun ellende bij iemand anders willen neerleggen. Gezien de verlopen koppen bij veel corona en stikstof demonstraties vind ik het heel waarschijnlijk dat iets vergelijkbaars ook opgaat voor deze mensen. Feiten die niet overeenkomen met je slachtoffercomplex worden dan al snel emotioneel beladen. De ander blijft twijfelend achter waarom de ander niet eens kan erkennen dat er een overduidelijke fout in een youtube filmpje zit.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:56:48 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208205694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De glastuinbouw mag van mij ook een stuk minder. Gebruikt een zeer grote hoeveelheid aardgas voor verwarming. Verplaats dat toch naar Zuid Spanje of zo waar het klimaat geschikter is. Kan gewoon binnen de EU-grenzen blijven.
Zoek even op google maps naar El Ejido.

Blijkbaar is er ook vraag hier naar en doen wij het op wereldschaal prima. Tevens staan de meest zuinige kassen hier al welke 0 op de uitstootmeter hebben staan.

Wil je innovatie moet je naar de glastuinbouw in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208205815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:O

Het dedain weer.
Moet ik ook hoor als de agrarische sector zo doorgaat. Dan heb ik echt geen 20 jaar werk meer en denk maar niet dat ik zo ruimhartig gecompenseerd wordt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_208205906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoek even op google maps naar El Ejido.

Blijkbaar is er ook vraag hier naar en doen wij het op wereldschaal prima. Tevens staan de meest zuinige kassen hier al welke 0 op de uitstootmeter hebben staan.

Wil je innovatie moet je naar de glastuinbouw in NL.

quote:
Op dit moment gaat 83% van het energieverbruik in het Westland naar de glastuinbouw, dat is 1/12 deel van het totale energieverbruik in Nederland. Jaarlijks wordt er nu zo'n 35 miljard m3 aardgas verstookt in de Westlandse kassen.
https://westlandwoontduurzaam.nl/hoe-dan/tuinbouw
pi_208206263
quote:
Geef ze nog tot 2040 en dan is dat 0. Ze moeten wel mijn vorige werkgever wil dolgraag zijn 80 hectare van het gas af maar het vergunningenstelsel is ook erg traag. Net als voor de Veehouderij is er ook voor de glastuinbouw geen weg meer terug ze moeten met 0 uitstoot gaan produceren of kapot gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 2 maart 2023 @ 15:52:21 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208206293
quote:
Appels peren. Jij vergelijkt de totale glastuinbouw met de innovatieve nieuwe kassen die 0 op de meter hebben.
Daarom zoeken ze naar allerlei manieren om die dingen te verwarmen zonder gas.

Leer lezen gast. Maargoed, er zijn natuurlijk mensen die het licht niet in de ogen gunnen van de boeren dus moet het vernietigd worden voordat er uberhaupt sprake kan zijn van een zoektocht naar de beste manier van glastuinbouw zonder gas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208206367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:50 schreef vipergts het volgende:

[..]
Geef ze nog tot 2040 en dan is dat 0. Ze moeten wel mijn vorige werkgever wil dolgraag zijn 80 hectare van het gas af maar het vergunningenstelsel is ook erg traag. Net als voor de Veehouderij is er ook voor de glastuinbouw geen weg meer terug ze moeten met 0 uitstoot gaan produceren of kapot gaan.
Ja wordt aan gewerkt. Uiterlijk 2040 moeten ze van het gas af zijn, maar dat duurt dus nog even. Beter gewoon verplaatsen naar een warmer land. Ik zou het wel weten als ik glastuinboer was.
pi_208206406
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Appels peren. Jij vergelijkt de totale glastuinbouw met de innovatieve nieuwe kassen die 0 op de meter hebben.
Daarom zoeken ze naar allerlei manieren om die dingen te verwarmen zonder gas.

Leer lezen gast. Maargoed, er zijn natuurlijk mensen die het licht niet in de ogen gunnen van de boeren dus moet het vernietigd worden voordat er uberhaupt sprake kan zijn van een zoektocht naar de beste manier van glastuinbouw zonder gas.
Ik kan prima lezen Red. Dat er kassen zijn die nul op de meter hebben klopt, maar voorlopig gaat het nog om miljarden kubieke meters aan gas wat helemaal niet nodig is als ze naar Zuid Spanje verkassen. Mochten ze tijdens koude dagen toch moeten verwarmen, er ligt een gaspijpleiding van Algerije naar Spanje.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:02:10 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208206415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Haha mooi man. Zal d66/GL blij mee zijn. Geen groene energiebouw meer door hun eigen eisen
D66 is knettergek met hun gezeur over vlindertjes en strootjesgras

Groenlinks wil geen huizen bouwen maar al het belastinggeld besteden aan het tegengaan van strootjesgras en bramen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:02:18 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208206418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik kan prima lezen Red. Dat er kassen zijn die nul op de meter hebben klopt, maar voorlopig gaat het nog om miljarden kubieke meters aan gas wat helemaal niet nodig is als ze naar Zuid Spanje verkassen. Mochten ze tijdens koude dagen toch moeten verwarmen, er ligt een gaspijpleiding van Algerije naar Spanje.
Nimby alert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208206482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nimby alert.
Als dat zo was kan ik beter m'n pijlen richten op de Botlek. Stuk dichterbij. Westland ligt daar achter vanaf hier gezien. Economisch gezien kunnen we die kassen hier prima missen en in Spanje zullen ze er blij mee zijn ivm de werkloosheid aldaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 02-03-2023 16:19:53 ]
pi_208206516
Kijk eens aan de reactie van onze bouwers in Brabant.

Vergunningsstop maakt niemand echt blij: 'Ook verduurzamen staat nu stil'

Chapeau voor de beleidsmakers allemaal dansen naar de pijpen van doorgeschoten regelgeving, onbenullige gekozen natuurgebiedjes, bureaucratisch geneuzel uit Brussel of Straatsburg. Hebben ze wel eens berekent hoeveel stikstof bespaard wordt om de eu niet meer maandelijks te verhuizen. :P
pi_208206544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:13 schreef Basp1 het volgende:
Kijk eens aan de reactie van onze bouwers in Brabant.

Vergunningsstop maakt niemand echt blij: 'Ook verduurzamen staat nu stil'

Chapeau voor de beleidsmakers allemaal dansen naar de pijpen van doorgeschoten regelgeving, onbenullige gekozen natuurgebiedjes, bureaucratisch geneuzel uit Brussel of Straatsburg. Hebben ze wel eens berekent hoeveel stikstof bespaard wordt om de eu niet meer maandelijks te verhuizen. :P
Die boeren moeten gewoon opzouten. Dan is het grootste probleem opgelost en gaat ook gebeuren. Het is onvermijdelijk.
pi_208206595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Appels peren. Jij vergelijkt de totale glastuinbouw met de innovatieve nieuwe kassen die 0 op de meter hebben.
Daarom zoeken ze naar allerlei manieren om die dingen te verwarmen zonder gas.

Leer lezen gast. Maargoed, er zijn natuurlijk mensen die het licht niet in de ogen gunnen van de boeren dus moet het vernietigd worden voordat er uberhaupt sprake kan zijn van een zoektocht naar de beste manier van glastuinbouw zonder gas.
Welke innovatieve kassen met 0 op de meter want ik ken ze niet?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')