abonnement Unibet Coolblue
pi_207621248
Heb eind oktober twee tanden laten trekken (beide linkerkant, bovenkaak: first molar of eerste grote kies; onderkaak, second molar, maw de tand net voor de verstandskies).
Vandaag zijn er twee bot- of tandfragmenten die al ruim een week door het tandvlees in de onderkaak (aan de zijkant/binnenkant) staken eruit gekomen. Dacht dat het probleem daar eindelijk mee opgelost zou zijn, maar nu voel ik in het tandvlees rond de verstandskies ook meerdere knobbels.

Blijkbaar komen zulke fragmenten (spicules, sequestra) vrij vaak voor na het trekken van een tand, maar alle sites hebben het over dagen tot weken, niet over enkele maanden later.
Is het normaal dat zulke fragmenten pas na een drietal maanden, en op die locaties (langs de zijkant ipv langs boven, en ook bij een tand die nog aanwezig is) te voorschijn komen? Is het mogelijk dat de schade niet bij het trekken maar pas later voorgevallen is, bvb door te hard bijten (nu de kracht door minder tanden opgevangen wordt)? Door m'n meth gebruik zit ik vaak met geklemde kaken, en ik kauw ook voortdurend kauwgum.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207638079
Of het normaal is, geen idee. Maar het is mij ook een keer overkomen. Echt maaanden na een extractie ineens een splinter die door het tandvlees kwam.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 20:44:49 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207739327
Ik heb met 2 verstandskiezen ook lang lopen tobben. Bij 1 verstandskies kwam er een splinter uit ter grootte van een vingerkootje na 2 maanden :') .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')