abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 07:31:02 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207607570
quote:
Stakingen aangekondigd in streekvervoer na mislukte onderhandelingen

Vakbond FNV roept op tot een staking morgen en overmorgen in het streekvervoer. Dat betekent dat bussen of regionale treinen van andere maatschappijen dan de NS mogelijk niet rijden.

Afgelopen nacht is er onderhandeld over een nieuwe cao in het streekvervoer, maar vakbonden en werkgevers kwamen er niet uit. Volgens de FNV waren het loonbod en de maatregelen om de werkdruk structureel aan te pakken onvoldoende.

Eerder hadden de vakbonden gewaarschuwd voor een landelijke staking op donderdag en vrijdag in het streekvervoer als het cao-overleg zou mislukken.

Inflatie
In oktober werd ook gestaakt in het streekvervoer. Toen reed volgens de werkgevers 70 tot 80 procent van de bussen.

Onder de cao streekvervoer vallen 13.000 medewerkers en duizenden van hen zijn lid van de bond.

De vakbonden willen dat het loon van personeel van onder meer Arriva of Keolis meebeweegt met de hoge inflatie en dat er maatregelen genomen worden om de werkdruk en daarmee het ziekteverzuim te verlagen.

Loonbod
VWOV-voorzitter Fred Kagie zegt dat er tijdens het overleg in zijn ogen een "een bovengemiddeld hoog loonbod" is gedaan, doelend op een voorgestelde loonsverhoging van 8 procent. "We hebben er echt alles aan gedaan om een cao te sluiten."

Hij is verbaasd over de opstelling van de vakbonden en wijst erop dat de overheid ook maatregelen neemt om de inflatie te dempen. Volgens hem is het nachtelijke overleg afgebroken door de vakbonden. Hij zegt te hopen dat de bonden weer snel om de tafel willen.

https://nos.nl/artikel/24(...)kte-onderhandelingen
------------------------------------------

Nice!!!!!! Deze mensen verdienen ook een goed loon :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207607612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 07:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
------------------------------------------

Nice!!!!!! Deze mensen verdienen ook een goed loon :Y
Ja en ze dragen bij aan een verminderde co2 uitstoot door niet met de bussen te gaan rijden.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:14:03 #4
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_207607700
Langharig werkschuw tuig gaat weer staken, nu net scholieren en studenten proefwerken en toetsen hebben en veel onderwijsinstellingen zijn totaal niet flexibel als het gaat om ziekte, familieomstandigheden of stakingen. Respectloos.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_207608085
3 jaar geleden een elektrische fiets gekocht omdat ik er wel een beetje klaar mee was dat een bus weer niet op kwam dagen of er weer eens gestaakt werd. Om nog maar te zwijgen over de smerigheid van de voertuigen, de drukte, de asociale medereizigers. Ik betaalde ¤100 per maand voor een abonnement dus reken maar uit de winst.
pi_207608107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:14 schreef Erno-BE het volgende:
Langharig werkschuw tuig gaat weer staken, nu net scholieren en studenten proefwerken en toetsen hebben en veel onderwijsinstellingen zijn totaal niet flexibel als het gaat om ziekte, familieomstandigheden of stakingen. Respectloos.
Ja de werkgevers zijn inderdaad totaal respectloos dat dit nodig is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207608167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:11 schreef GS-Raw het volgende:
3 jaar geleden een elektrische fiets gekocht omdat ik er wel een beetje klaar mee was dat een bus weer niet op kwam dagen of er weer eens gestaakt werd. Om nog maar te zwijgen over de smerigheid van de voertuigen, de drukte, de asociale medereizigers. Ik betaalde ¤100 per maand voor een abonnement dus reken maar uit de winst.
Zogauw het kon heb ik het OV ook direct afgeschaft.
Ze vertrekken namelijk op een punt waar ik niet ben, gaan ergens heen waar ik niet moet zijn, vertrekken op een tijd wanneer ik niet weg wil, komen aan op een tijd dat ik er niet hoef te zijn en nemen een route die ik niet wil nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207608670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:14 schreef Erno-BE het volgende:
Langharig werkschuw tuig gaat weer staken, nu net scholieren en studenten proefwerken en toetsen hebben en veel onderwijsinstellingen zijn totaal niet flexibel als het gaat om ziekte, familieomstandigheden of stakingen. Respectloos.
Wat let jou om voor dat matige loon dat werk te gaan doen?
pi_207610312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:11 schreef GS-Raw het volgende:
3 jaar geleden een elektrische fiets gekocht omdat ik er wel een beetje klaar mee was dat een bus weer niet op kwam dagen of er weer eens gestaakt werd. Om nog maar te zwijgen over de smerigheid van de voertuigen, de drukte, de asociale medereizigers. Ik betaalde ¤100 per maand voor een abonnement dus reken maar uit de winst.
Los buskaartje is ook al reteduur
  roze woensdag 18 januari 2023 @ 13:17:02 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_207611455
Dat zou kut zijn.
Your beauty never ever scared me.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 januari 2023 @ 13:28:49 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207777410
quote:
Streekvervoer kondigt vijfdaagse staking aan vanaf 6 februari

Het streekvervoer gaat opnieuw landelijk staken. De vijfdaagse staking begint volgende week maandag en heeft betrekking op dertienduizend werknemers, met name buschauffeurs. Dat meldt vakbond CNV, nadat werkgevers niet hadden gereageerd op hun ultimatum.
"Ons cao-voorstel is bovengemiddeld hoog", zegt Fred Kagie, voorzitter van de Vereniging van Werkgevers in het Openbaar Vervoer (VWOV). Volgens Kagie kunnen de werkgevers niet hoger gaan dan het voorstel dat er nu al ligt.

Een woordvoerder van vakbond CNV laat weten dat er niets nieuws in het voorstel van de VWOV stond. "Had er nog iets nieuws in dat voorstel gestaan, dan hadden we opnieuw een verkenning kunnen doen."

Na het indienen van het ultimatum liet de VWOV weten dat het cao-voorstel dat op tafel lag, zou komen te vervallen als er weer gestaakt zou worden. Dat betekent dat alle partijen terug moeten naar de onderhandelingstafel om de cao-besprekingen van voor af aan te beginnen.

Een eerdere staking van vakbond FNV zorgde ervoor dat in verschillende regio's ongeveer 40 procent van het openbaar vervoer uitviel.

https://www.nu.nl/economi(...)anaf-6-februari.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207777470
Volstrekt debiel, OV is kritische infrastructuur, het is complete chantage dat men dat zomaar stillegt. Stel je voor dat alle Internet Engineers even de complexe AMS-IX zouden dichtzetten omdat ze vinden dat een hoger loon verdienen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207777846
De FNV en CNV eisen 10%, terwijl de werkgevers tot 8% gaan. Voor de rest is alls wel in overeenstemming behalve die twee procent.

Het vervelende is, nu krijgen de werknemers 0% zolang dit duurt. 8% is beter dan niks, maar de bonden blijven volharden. In dit geval denk ik dat ze beter water bij de wijn kunnen doen, de vakbonden en die 8% pakken.

Arme ik -O-
  maandag 30 januari 2023 @ 13:55:13 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207777878
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:33 schreef raptorix het volgende:
Volstrekt debiel, OV is kritische infrastructuur, het is complete chantage dat men dat zomaar stillegt. Stel je voor dat alle Internet Engineers even de complexe AMS-IX zouden dichtzetten omdat ze vinden dat een hoger loon verdienen.
kritische infrastructuur? Niemand maakt er gebruik van :')
pi_207777975
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:33 schreef raptorix het volgende:
Volstrekt debiel, OV is kritische infrastructuur, het is complete chantage dat men dat zomaar stillegt. Stel je voor dat alle Internet Engineers even de complexe AMS-IX zouden dichtzetten omdat ze vinden dat een hoger loon verdienen.
Ja vind ik ook. Volstrekt onverantwoord zijn die werkgevers...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207778047
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:53 schreef StephanL het volgende:
De FNV en CNV eisen 10%, terwijl de werkgevers tot 8% gaan. Voor de rest is alls wel in overeenstemming behalve die twee procent.

Het vervelende is, nu krijgen de werknemers 0% zolang dit duurt. 8% is beter dan niks, maar de bonden blijven volharden. In dit geval denk ik dat ze beter water bij de wijn kunnen doen, de vakbonden en die 8% pakken.

Arme ik -O-
Bij de onderhandelingen op mijn werk biedt de werkgever tussen de 3 en 4% ;( ik zou ook direct tekenen bij het kruisje met 8%.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207778078
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:53 schreef StephanL het volgende:
De FNV en CNV eisen 10%, terwijl de werkgevers tot 8% gaan. Voor de rest is alls wel in overeenstemming behalve die twee procent.

Het vervelende is, nu krijgen de werknemers 0% zolang dit duurt. 8% is beter dan niks, maar de bonden blijven volharden. In dit geval denk ik dat ze beter water bij de wijn kunnen doen, de vakbonden en die 8% pakken.

Arme ik -O-
'Nough said.

Stelletje honden zijn dat. Fucking 8% er bij. Bizar hoog. En nog gaan janken als een klein kind in de jamin dat het rode snoepje niet krijg van z'n moeder.

Werkelijk belachelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207778342
Je kan echt niet alles eisen. Het is geven en nemen.
8% is al hoog en aangezien het maar 2% scheelt moeten ze dit gewoon accepteren
pi_207778368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zogauw het kon heb ik het OV ook direct afgeschaft.
Ze vertrekken namelijk op een punt waar ik niet ben, gaan ergens heen waar ik niet moet zijn, vertrekken op een tijd wanneer ik niet weg wil, komen aan op een tijd dat ik er niet hoef te zijn en nemen een route die ik niet wil nemen.
Maar dat is gewoon een afspraak die men over jou heeft.
pi_207778584
8% weigeren. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 januari 2023 @ 14:41:24 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207778634
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 14:21 schreef Enawh het volgende:
Je kan echt niet alles eisen. Het is geven en nemen.
8% is al hoog en aangezien het maar 2% scheelt moeten ze dit gewoon accepteren
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207778662
waarom laten ze iedereen niet gratis reizen? zo heb je veel meer impact. Ik heb hier trouwens geen last van, maar als de reden een rechtszaak is dan is het niet zo erg gesteld met de CAO dat ze gewoon schijt eraan hebben.
  User die overal opduikt 2022 maandag 30 januari 2023 @ 14:43:51 #23
186611 Haags
pi_207778679
Terecht.
Zonder wrijving geen glans
pi_207778705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:14 schreef Erno-BE het volgende:
Langharig werkschuw tuig gaat weer staken, nu net scholieren en studenten proefwerken en toetsen hebben en veel onderwijsinstellingen zijn totaal niet flexibel als het gaat om ziekte, familieomstandigheden of stakingen. Respectloos.
Nederlandse uni's tijdens corona een heel praatje maken over hoe erg ze digitaal onderwijs gaan accepteren

eindstand na corona is alles fysiek. Doe dan Hybrid en geef een keuze.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 januari 2023 @ 16:55:47 #25
408813 crew  trein2000
pi_207780424
Dit is geen staking meer, dit is chantage. Het idee van een staking is dat je werkgever er last van heeft, hier heeft vooral de burger last van…

Het is hier geen Frankrijk, ga aan het werk man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207780453
Prima, ga toch niet meer met dat pauper OV. Volle stinkende treinen, snikhete bussen, natte jassen, zwervers, etc. Ben ik blij dat ik nooit meer met het OV moet. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207780477
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:33 schreef raptorix het volgende:
Volstrekt debiel, OV is kritische infrastructuur, het is complete chantage dat men dat zomaar stillegt. Stel je voor dat alle Internet Engineers even de complexe AMS-IX zouden dichtzetten omdat ze vinden dat een hoger loon verdienen.
Als die engineers evenveel zouden verdienen als de gemiddelde chauffeur in het streekvervoer en dezelfde werkdruk zouden ervaren incl agressie van passagiers etc, dan zou ik ze groot gelijk geven.
pi_207780576
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als die engineers evenveel zouden verdienen als de gemiddelde chauffeur in het streekvervoer en dezelfde werkdruk zouden ervaren incl agressie van passagiers etc, dan zou ik ze groot gelijk geven.
Het gaat me er niet om of het verdienen of niet, het gaat erom dat je misbruik maakt van de situatie waarin je verkeerd, ik zou zeggen laat passagiers lekker gratis reizen, dat voelen de OV bedrijven veel harder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207781620
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als die engineers evenveel zouden verdienen als de gemiddelde chauffeur in het streekvervoer en dezelfde werkdruk zouden ervaren incl agressie van passagiers etc, dan zou ik ze groot gelijk geven.
Wat verdient een buschauffeur eigenlijk? Met alle respect maar het is toch nagenoeg ongeschoold werk? (afgezien van een paar maanden wat rijlessen volgen).
pi_207781899
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Wat verdient een buschauffeur eigenlijk? Met alle respect maar het is toch nagenoeg ongeschoold werk? (afgezien van een paar maanden wat rijlessen volgen).
Ga het eens een paar maanden doen en vertel je ervaringen.
Ik weet niet of ik de verantwoordelijkheid voor een bus vol passagiers zou willen. Plus de agressie van passagiers soms, het keurslijf van een strak tijdschema, de hele dag in het drukke verkeer met zo'n bakbeest. Lijkt me kutwerk en dat mag best gecompenseerd worden. Ongeschoold of niet.
  maandag 30 januari 2023 @ 18:49:53 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207782059
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:55 schreef trein2000 het volgende:
Dit is geen staking meer, dit is chantage. Het idee van een staking is dat je werkgever er last van heeft, hier heeft vooral de burger last van…

Het is hier geen Frankrijk, ga aan het werk man.
Announce Steven Berghuis.
pi_207782093
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ga het eens een paar maanden doen en vertel je ervaringen.
Ik weet niet of ik de verantwoordelijkheid voor een bus vol passagiers zou willen. Plus de agressie van passagiers soms, het keurslijf van een strak tijdschema, de hele dag in het drukke verkeer met zo'n bakbeest. Lijkt me kutwerk en dat mag best gecompenseerd worden. Ongeschoold of niet.
Maar is het probleem dan te weinig salaris of meer de andere arbeidsomstandigheden? Denk je niet dat wanneer ze meer geld krijgen er nog een strakker schema komt?
pi_207782106
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ga het eens een paar maanden doen en vertel je ervaringen.
Ik weet niet of ik de verantwoordelijkheid voor een bus vol passagiers zou willen. Plus de agressie van passagiers soms, het keurslijf van een strak tijdschema, de hele dag in het drukke verkeer met zo'n bakbeest. Lijkt me kutwerk en dat mag best gecompenseerd worden. Ongeschoold of niet.
Een buschauffeur werkt echter niet onder erbarmelijke omstandigheden. Want de meeste tijd ziet hij geen teamleider. Is dus nergens voor nodig om de buschauffeurs extra te belonen.
pi_207782232
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:51 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Maar is het probleem dan te weinig salaris of meer de andere arbeidsomstandigheden? Denk je niet dat wanneer ze meer geld krijgen er nog een strakker schema komt?
Misschien moeten ze dan het salaris van de managers boven hen eens naar beneden gooien. Die zitten de hele tijd in een comfortabel kantoor naar hun excel sheetjes te staren. Maar ik gok dat die heel wat meer geld binnen harken dan de chauffeurs.
pi_207782400
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan het salaris van de managers boven hen eens naar beneden gooien. Die zitten de hele tijd in een comfortabel kantoor naar hun excel sheetjes te staren. Maar ik gok dat die heel wat meer geld binnen harken dan de chauffeurs.
Wat verdient zo’n manager dan? En zijn taakomschrijving is “naar excel sheetjes staren”?
pi_207783222
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat me er niet om of het verdienen of niet, het gaat erom dat je misbruik maakt van de situatie waarin je verkeerd, ik zou zeggen laat passagiers lekker gratis reizen, dat voelen de OV bedrijven veel harder.
ik zou juist wel de situatie gebruiken waar je in zit.... *O* ^O^
laat ze staken tot die 10% is afgesproken....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 januari 2023 @ 20:04:20 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207783421
Het poldermodel loopt op zijn eind. Met dit soort acties verdwijnt de laatste steun die de vakbonden nog over hadden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207785881
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Het poldermodel loopt op zijn eind. Met dit soort acties verdwijnt de laatste steun die de vakbonden nog over hadden.
Dat komt vooral doordat er in dit land een schrijnend tekort aan klasse-solidariteit is. We zouden ze veel meer moeten steunen want we hebben allemaal veel meer gemeen met de buschauffeurs van deze wereld dan met de miljonairs en miljardairs. Toch worden die laatste vaak op handen gedragen en bijna blind vereerd, wat ze ook doen, maar de gewone hardwerkende mens die worstelt om rond te komen en gaat staken voor wat fatsoenlijke inflatiecorrectie en achterstallige loonsverhoging moet z'n bek houden en doorwerken voor het zelfde geld want hij doet toch maar ongeschoold werk.
  maandag 30 januari 2023 @ 22:12:06 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207785974
Ik begin de gemakzucht een beetje zat te worden:

Boeren boos => snelwegen blokkeren
Klimaatactivisten boos => snelwegen blokkeren
Vakbonden willen aandacht => OV platleggen.

Ja, we weten nu wel dat je publiciteit krijgt als je de infrastructuur platlegt. Nu weer eens wat creatiever zijn, graag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207788377
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik begin de gemakzucht een beetje zat te worden:

Boeren boos => snelwegen blokkeren
Klimaatactivisten boos => snelwegen blokkeren
Vakbonden willen aandacht => OV platleggen.

Ja, we weten nu wel dat je publiciteit krijgt als je de infrastructuur platlegt. Nu weer eens wat creatiever zijn, graag.
Kan je nagaan hoe hoog de onvrede al is opgelopen in de afgelopen decennia
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207788418
Wat een gejank hier allemaal. Staken is je recht en hun looneis is nog ruim onder de inflatie. Van mij mag een buschauffeur ook een loon krijgen waarmee hij kan leven. En studenten hebben nog ruim een week om alternatief vervoer te regelen voor hun toetsen. Moet toch lukken zou je denken.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 08:31:07 #42
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207788431
Tering he, het is dat ik maar 2 dagen per week naar kantoor ga maar ik ben op dit moment het OV echt compleet kotsbui. Sowieso hebben ze dienstverlening al gehalveerd hier en vallen er nog continu treinen uit want geen personeel of trein kapot, en nu weer een week staken.
Allemaal heel kut voor het personeel en blablabla maar echt :r
pi_207788441
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:05 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat komt vooral doordat er in dit land een schrijnend tekort aan klasse-solidariteit is. We zouden ze veel meer moeten steunen want we hebben allemaal veel meer gemeen met de buschauffeurs van deze wereld dan met de miljonairs en miljardairs. Toch worden die laatste vaak op handen gedragen en bijna blind vereerd, wat ze ook doen, maar de gewone hardwerkende mens die worstelt om rond te komen en gaat staken voor wat fatsoenlijke inflatiecorrectie en achterstallige loonsverhoging moet z'n bek houden en doorwerken voor het zelfde geld want hij doet toch maar ongeschoold werk.
Dit. Al is mijn sterke vermoeden dat het niet alleen een gebrek aan solidariteit is, maar ook gewoon de behoefte van zielige mensjes om naar beneden te trappen. Jan Modaal heeft misschien een kutbaan en een kutleven, maar die domme buschauffeur of schoonmaker is tenminste een nog grotere sukkel!

In het Engels noemen ze dit crabs in a bucket.
pi_207788572
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Het poldermodel loopt op zijn eind. Met dit soort acties verdwijnt de laatste steun die de vakbonden nog over hadden.
Steun van wie precies? Mensen die menen recht te hebben op publieke dienstverlening voor een grijpstuiver?
pi_207788598
Goed bezig. De hele teringzooi net zo lang platgooien tot die slavendrijvertjes in de pas gaan lopen.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 09:10:11 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207788714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Steun van wie precies? Mensen die menen recht te hebben op publieke dienstverlening voor een grijpstuiver?
Mensen die gewoon naar school of naar hun werk gaan, en helemaal geen partij zijn in een arbeidsvoorwaardenconflict tussen de busmaatschappij en zijn personeel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207788829
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 08:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit. Al is mijn sterke vermoeden dat het niet alleen een gebrek aan solidariteit is, maar ook gewoon de behoefte van zielige mensjes om naar beneden te trappen. Jan Modaal heeft misschien een kutbaan en een kutleven, maar die domme buschauffeur of schoonmaker is tenminste een nog grotere sukkel!

In het Engels noemen ze dit crabs in a bucket.
De vvd propaganda is blijkbaar geloofwaardig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207788915
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:53 schreef StephanL het volgende:
De FNV en CNV eisen 10%, terwijl de werkgevers tot 8% gaan. Voor de rest is alls wel in overeenstemming behalve die twee procent.

Het vervelende is, nu krijgen de werknemers 0% zolang dit duurt. 8% is beter dan niks, maar de bonden blijven volharden. In dit geval denk ik dat ze beter water bij de wijn kunnen doen, de vakbonden en die 8% pakken.

Arme ik -O-
Wat is dit voor gelul?
Het is koud, het is guur....
pi_207788948
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 09:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mensen die gewoon naar school of naar hun werk gaan, en helemaal geen partij zijn in een arbeidsvoorwaardenconflict tussen de busmaatschappij en zijn personeel.
Dit is de enige manier. Wij zijn inmiddels 20% van onze koopkracht kwijt sinds 2018. Al 4 jaar vrijwil stil in salaris. Los daarvan is de druk op de roosters torenhoog en wordt er bar weinig gedaan om te zorgen dat het aantrekkelijk is voor jongeren. Een fatsoenlijke ouderenregeling voor hen die al 40 jaar sturen is er niet, ja een sigaar uit eigen doos terwijl deze mensen vroeger voor alles salaris hebben ingeleverd, VUT, preVUT, prepensioen etc. en niets gekregen hè, alles voortijdig afgeschaft zonder een cent compensatie.
Het emmertje loopt al jaren over.
Het is koud, het is guur....
pi_207788963
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik begin de gemakzucht een beetje zat te worden:

Boeren boos => snelwegen blokkeren
Klimaatactivisten boos => snelwegen blokkeren
Vakbonden willen aandacht => OV platleggen.

Ja, we weten nu wel dat je publiciteit krijgt als je de infrastructuur platlegt. Nu weer eens wat creatiever zijn, graag.
Nou, vertel eens hoe?
Het is koud, het is guur....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')