abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8368736
Pas geleden heb ik "ik omhels je met duizend armen" van Giphart gelezen. Een aantal van de vrienden van Giph komen uit de tv-wereld en ik heb me afgevraagd wie het zijn. Iemand enig idee wie
Benny
Egon
Lureen
Thijn
Gulpje
Meija
zijn???

(Ben wel benieuwd welke mensen een orgie met elkaar gehad hebben )

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8368859
Ik heb dit boek vorig jaar ook gelezen en ik kon me nog een samenvatting herinneren waarin dit stond. Ik heb hem net weer gevonden op www.internetcollege.nl.
quote:
Symboliek:
Het leven van Giph lijkt op dat van Ronald Giphart (Giphart werkte ook als nachtportier in een ziekenhuis, zijn moeder leed ook aan m.s. en heeft euthanasie gepleegd, de namen Giph en Giphart lijken op elkaar), daarom denk ik dat er meer symboliek is in dit boek.
In de film Touw spelen Egon, Lureen en Roeland Fernhout de hoofdrollen. Ik denk dat Touw de film Ik ook van jou voorstelt. Roeland Fernhout is bekend van Zusje en Baby blue en is een goede acteur, hij zal Antonie Kamerling zijn.
De presentator Egon is volgens mij Beau van Erven Dorens en met de actrice Lureen wordt Angela Schijf bedoeld.
In het boek wordt Giph woedend op de regisseur en producent, misschien was dit al een voorproefje van de stevige kritiek van Giphart op de film Ik ook van jou.
And there was much rejoicing.
  zondag 9 februari 2003 @ 17:18:59 #3
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8369059
Giph werd toch geschreven vóór ik ook van jou werd verfilmd?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')