abonnement Unibet Coolblue
pi_207603509
Engelsen blokkeren Schotse transwet, 'Schotten op politiek oorlogspad'

De spanningen tussen Engeland en Schotland zijn verder opgelopen nu de Britse regering een Schotse transgenderwet blokkeert. De regering zegt dat te doen uit vrees voor de veiligheid van vrouwen, maar mogelijk zit er meer achter: "Volgens Westminster zijn de Schotten op oorlogspad vanwege de onafhankelijkheidsdroom die ze hebben."



Een 'frontale aanval op het Schotse parlement'. Zo noemde de Schotse premier Nicola Sturgeon de blokkade van de transgenderwet door Londen. Volgens Sturgeon begeeft de Britse premier Rishi Sunak zich op 'zeer glad ijs'.

Schotland wil het voor mensen gemakkelijker maken om van geslacht te veranderen. Dat wil het onder andere doen door de medische diagnose voor geslachtsverandering te schrappen en de leeftijd waarop dat mogelijk is te verlagen van 18 naar 16 jaar. Een ruime meerderheid van de Schotse parlementariėrs heeft z'n steun al geuit voor de wet.

'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen. Het is de eerste keer dat de Britse regering een wet uit Schotland blokkeert.

Maar of het alleen om de veiligheid van vrouwen gaat, valt te betwijfelen. Zo lijken de toegenomen spanningen tussen Engeland en Schotland een grote rol te spelen. "De ruzie tussen de Britse en Schotse regering is uitgelopen op een regelrecht politiek, constitutioneel en binnenkort juridisch conflict", zegt correspondent Anne Saenen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verenigd-koninkrijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:34:19 #2
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207603635
Mijn respect voor de Schotten is verdwenen. Wat een gekkies
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:34:37 #3
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_207603642
Das pech, woke weg.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_207603647
Ze hebben gewoon groot gelijk. Die schotten worden geleid door een dolle mina. Tijd dat de scherpe kantjes even afgebot worden.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:35:31 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207603667
Nieuwe film van Braveheart komt bijna uit met als titel "Braveheart: Rise of the Shemales"
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:42:37 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207603842
Gewoon William Wallace naar het zuiden sturen om York te plunderen.

(En ja ik weet dat ze dat verzonnen hebben voor de film).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207604392
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:35 schreef Ciclon het volgende:
Nieuwe film van Braveheart komt bijna uit met als titel "Braveheart: Rise of the Shemales"
Zolang die Schotten maar niet hetzelfde gebaar maken als in Braveheart ^p^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207604697
Nou die Schotten zijn anders ook behoorlijk conservatief. Een foetus kan immers prima zelf bepalen welk geslacht het daadwerkelijk heeft. Daar hoeft echt geen 16 jaar lijden aan vooraf te gaan. Moet niet gekker worden!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:19:56 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207604718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:34 schreef Ciclon het volgende:
Mijn respect voor de Schotten is verdwenen. Wat een gekkies
Jezus, daar zullen ze in Schotland vele nachten van wakker liggen zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 21:21:37 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207604750
Schotland moet onafhankelijk worden. Walgelijk dat die ouderwetse Engelsen dit tegen kunnen houden. Bah.

NWS / Komt er een Schots referendum over onafhankelijkheid?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207604813
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Schotland moet onafhankelijk worden. Walgelijk dat die ouderwetse Engelsen dit tegen kunnen houden. Bah.

NWS / Komt er een Schots referendum over onafhankelijkheid?
Tja, en de Engelsen vinden de Schotten vrouwonvriendelijk en proberen vrouwen te beschermen door deze wet te blokkeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 21:28:32 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207604890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tja, en de Engelsen vinden de Schotten vrouwonvriendelijk en proberen vrouwen te beschermen door deze wet te blokkeren.
Engelsen zijn dom.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207604932
Ik kan me totaal niet voorstellen dat het toch vaak conservatieve Schotland massaal achter deze transwet staat, daar zal binnen de samenleving toch ook een enorme discussie leven.

Goed dat de Engelsen de idioterie terugdraaien in ieder geval.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207604987
quote:
'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen.
Is dit niet wat vergezocht?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:39:51 #15
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_207605090
Die Engelsen hebben gelijk
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_207605114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:34 schreef omgevallenboom het volgende:

[..]
Is dit niet wat vergezocht?
Dat is bizar ver gezocht _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_207605130
Het lijkt mij verstandig dat ook voor een administratieve geslachtsverandering een medische diagnose vereist blijft. Dit om vervelende misstanden te voorkomen.
pi_207605183
Wanneer gaat deze freakshow nou eens bruut onderdrukt worden? Goede zet van de Britse regering maar die zullen wel weer capituleren als de leeftijd iets omhoog gaat.
pi_207605649
Shemales _O_
U MAD?
pi_207605797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:18 schreef de_boswachter het volgende:
Shemales _O_
'There are no chicks with dicks, there are only boys with tits'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:33:11 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207605854
De “angst” is dus serieus dat viespeuken zich laten omdopen tot vrouw en dan in een vrouwenkleedkamer gaan zitten?

Engeland :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207605924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:33 schreef Drekkoning het volgende:
De “angst” is dus serieus dat viespeuken zich laten omdopen tot vrouw en dan in een vrouwenkleedkamer gaan zitten?

Engeland :')
Neu het probleem is meer dat deze wetgeving zich in het vaarwater van de Britse wetgever begeeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 22:39:30 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207605961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Neu het probleem is meer dat deze wetgeving zich in het vaarwater van de Britse wetgever begeeft.
Nee. Het probleem is dat de Engelsen zich mogen bemoeien met Schotse wetgeving.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 januari 2023 @ 03:29:33 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207607305
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Het probleem is dat de Engelsen zich mogen bemoeien met Schotse wetgeving.
Uhmm, not really. Schotland is nog steeds onderdeel van het United Kingdom. Bij het onafhankelijkheidsreferendum in 2014 was het merendeel van de Schotten voor lid blijven van het UK. Tough titty said the kitty.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207608048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:42 schreef rutger05 het volgende:
Het lijkt mij verstandig dat ook voor een administratieve geslachtsverandering een medische diagnose vereist blijft. Dit om vervelende misstanden te voorkomen.
Het lijkt mij eerder totale kolder.

Alsof je eerst verantwoording moet gaan afleggen aan iemand voor iets wat je zelf wilt?
pi_207608059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:33 schreef Drekkoning het volgende:
De “angst” is dus serieus dat viespeuken zich laten omdopen tot vrouw en dan in een vrouwenkleedkamer gaan zitten?

Engeland :')
Dit zegt inderdaad meer over de mensen deze Engelsen dan over de schotse transseksuelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 09:10:26 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207608077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 03:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Uhmm, not really. Schotland is nog steeds onderdeel van het United Kingdom. Bij het onafhankelijkheidsreferendum in 2014 was het merendeel van de Schotten voor lid blijven van het UK. Tough titty said the kitty.
Dat was voor de Brexit.
De Schotten willen onafhankelijk worden en zich aansluiten bij de EU.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:25:35 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207608244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:34 schreef omgevallenboom het volgende:

[..]
Is dit niet wat vergezocht?
Niet verder gezocht dan kerels die zonder enige medische indicatie dan maar ineens vrouw zijn ofzo.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:34:03 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207608352
'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen. Het is de eerste keer dat de Britse regering een wet uit Schotland blokkeert.'

Goed idee, nooi aan gedacht.
Vanaf nu voel ik me af en toe vrouw!
Tot nooit .......
pi_207608556
Het is gewoon een zot idee dat iedereen kan switchen van geslacht zonder medisch traject.

Geslacht is een feitelijk gegeven.

Prima dat er mogelijkheden zijn om het leven dragelijker te maken van mensen die zich niet gelukkig voelen met hun geslacht (al is het ernstig de vraag of de kwaliteit van leven nou zo vaak verbetert), maar hier slaat men door.
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:50:18 #31
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_207609380
Valt me op dat mensen of FOK! maar moeilijk mee kunnen met de tijd. Inclusiviteit is de toekomst en transgenders en non binaire mensen horen daarbij. Ik hoop voor jullie (toekomstige) kinderen (voor de enkele FOKker die ouder is/wordt) dat mochten ze niet in jullie perfecte straatje van man/vrouw/rechts passen, ze genoeg mensen om hun heen hebben om met zulke ouders om te gaan. Gelukkig zijn de meeste mensen van mijn generatie en de generatie daarna niet zo kleindenkend als de mensen hier.
pi_207609482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:50 schreef LiptonLemon het volgende:
Valt me op dat mensen of FOK! maar moeilijk mee kunnen met de tijd. Inclusiviteit is de toekomst en transgenders en non binaire mensen horen daarbij. Ik hoop voor jullie (toekomstige) kinderen (voor de enkele FOKker die ouder is/wordt) dat mochten ze niet in jullie perfecte straatje van man/vrouw/rechts passen, ze genoeg mensen om hun heen hebben om met zulke ouders om te gaan. Gelukkig zijn de meeste mensen van mijn generatie en de generatie daarna niet zo kleindenkend als de mensen hier.
Het is vooral gelul voor de bühne en deugen voor de omgeving, net als dat de huidige Instagram generatie vooral uiterlijk vertoon is. Transgenders en non binaire mensen zijn een minuscuul percentage van de bevolking maar er wordt gedaan alsof 50% van de bevolking zo is.
pi_207609536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:50 schreef LiptonLemon het volgende:
Valt me op dat mensen of FOK! maar moeilijk mee kunnen met de tijd. Inclusiviteit is de toekomst en transgenders en non binaire mensen horen daarbij. Ik hoop voor jullie (toekomstige) kinderen (voor de enkele FOKker die ouder is/wordt) dat mochten ze niet in jullie perfecte straatje van man/vrouw/rechts passen, ze genoeg mensen om hun heen hebben om met zulke ouders om te gaan. Gelukkig zijn de meeste mensen van mijn generatie en de generatie daarna niet zo kleindenkend als de mensen hier.
Inclusiviteit is een modegrill.

Dat gezegd hebbende: het gaat niet om uitsluiten van transseksuelen, maar gewoon due diligence.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:48:06 #34
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_207611050
Goed zo, Engelsen _O_

Het moet maar eens afgelopen zijn met die gekkigheid.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_207611208
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:50 schreef LiptonLemon het volgende:
Valt me op dat mensen of FOK! maar moeilijk mee kunnen met de tijd. Inclusiviteit is de toekomst en transgenders en non binaire mensen horen daarbij. Ik hoop voor jullie (toekomstige) kinderen (voor de enkele FOKker die ouder is/wordt) dat mochten ze niet in jullie perfecte straatje van man/vrouw/rechts passen, ze genoeg mensen om hun heen hebben om met zulke ouders om te gaan. Gelukkig zijn de meeste mensen van mijn generatie en de generatie daarna niet zo kleindenkend als de mensen hier.
Voor dat kleine percentage worden alle registers opengetrokken qua wetgeving, toiletten, paspoortregistratie, aanspreken van mensen, speelgoed moet genderneutraal aangeprezen worden.
Op basisscholen kinderen indoctrineren met gendergeneuzel.

Kom op zeg. Het wordt ons hier zo door de strot geduwd dat je er vanzelf afkeer van krijgt.

En ik denk dat een gedeelte van die transgenders eerder behoefte hebben aan een goede psycholoog dan aan een geslachtsoperatie..

:')
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:57:04 #36
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207611228
Schotland. _O_
Schotten. _O_
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_207611313
Het is ook wel een beetje van de gekke dat een zestienjarige zelf al mag beslissen of hij van geslacht wil veranderen, dat lijkt me een beetje te vroeg voor zulk soort drastische beslissingen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 13:06:47 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207611352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Neu het probleem is meer dat deze wetgeving zich in het vaarwater van de Britse wetgever begeeft.
En het andere probleem is dat Schotland een eigen parlement en wetgeving heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207611437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:03 schreef Hathor het volgende:
Het is ook wel een beetje van de gekke dat een zestienjarige zelf al mag beslissen of hij van geslacht wil veranderen, dat lijkt me een beetje te vroeg voor zulk soort drastische beslissingen.
Precies. Temeer als je weet dat ruim 80% van de jongeren die denkt transseksueel te zijn op volwassen leeftijd tevreden is met het geboortegeslacht en meestal gewoon homoseksueel bleek te zijn.
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:50:59 #40
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207611862
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Schotland moet onafhankelijk worden. Walgelijk dat die ouderwetse Engelsen dit tegen kunnen houden. Bah.

NWS / Komt er een Schots referendum over onafhankelijkheid?
Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand met een pik de vrouwenkleedkamer kan betreden omdat hij zegt dat een vrouw is.
Wat gewone vrouwen er van vinden vind je blijkbaar niet belangrijk.

Ik vind het prima dat iemand zich niet lekker voelt bij z'n geslacht , maar ga dan in transitie.
Koop een paar neptieten , laat een chirurg je pik vervangen door een kutje en dan kan je wat mij betreft door voor vrouw.
Ik ben inmiddels overleden
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 13:59:03 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207611959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand met een pik de vrouwenkleedkamer kan betreden omdat hij zegt dat een vrouw is.
Wat gewone vrouwen er van vinden vind je blijkbaar niet belangrijk.

Ik vind het prima dat iemand zich niet lekker voelt bij z'n geslacht , maar ga dan in transitie.
Koop een paar neptieten , laat een chirurg je pik vervangen door een kutje en dan kan je wat mij betreft door voor vrouw.
Het gaat om een transgenderwet . Misschien even lezen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:01:08 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207611990
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het gaat om een transgenderwet . Misschien even lezen.
quote:
'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen. Het is de eerste keer dat de Britse regering een wet uit Schotland blokkeert.
Ik ben inmiddels overleden
pi_207612035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Precies. Temeer als je weet dat ruim 80% van de jongeren die denkt transseksueel te zijn op volwassen leeftijd tevreden is met het geboortegeslacht en meestal gewoon homoseksueel bleek te zijn.
Heb je hier een bron van? Geaardheid en geslacht hebben wellicht wel wat met elkaar te maken, maar naar mijn idee zijn dit nog steeds twee aparte aspecten van iemands leven.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 14:14:38 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207612134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]
[..]

Ik reageer op dikgedrukt. De rest is dus niet relevant.
Het is sowieso gewoon een slap excuus. De conservatieven durven er niet eerlijk over te zijn dat ze verrotte gedachtes hebben. Hetzelfde met Baudet die de kinderen wil "beschermen" tegen homo's.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Jij vindt het blijkbaar normaal dat iemand met een pik de vrouwenkleedkamer kan betreden omdat hij zegt dat een vrouw is.
Wat gewone vrouwen er van vinden vind je blijkbaar niet belangrijk.

Ik vind het prima dat iemand zich niet lekker voelt bij z'n geslacht , maar ga dan in transitie.
Koop een paar neptieten , laat een chirurg je pik vervangen door een kutje en dan kan je wat mij betreft door voor vrouw.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:16:55 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207612166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Ik kan me totaal niet voorstellen dat het toch vaak conservatieve Schotland massaal achter deze transwet staat, daar zal binnen de samenleving toch ook een enorme discussie leven.
Ik denk ook niet dat die wet er zomaar door was gekomen. Maar Westminster heeft zich laten piepelen door ervoor te gaan liggen. Nu hebben zij het gedaan. En dat terwijl de spanningen al hoog opliepen. Zou me niks verbazen als dit opzettelijk zo is uitgespeeld door Nicola Sturgeon.
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:18:02 #46
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207612183
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik reageer op dikgedrukt. De rest is dus niet relevant.
Het is sowieso gewoon een slap excuus. De conservatieven durven er niet eerlijk over te zijn dat ze verrotte gedachtes hebben. Hetzelfde met Baudet die de kinderen wil "beschermen" tegen homo's.
[..]

Wat is voor jou een transgender ?
Een man die omgebouwd is , of een man die zegt dat hij zich een vrouw voelt ?
Ik ben inmiddels overleden
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 14:25:18 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207612266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Wat is voor jou een transgender ?
Een man die omgebouwd is , of een man die zegt dat hij zich een vrouw voelt ?
Een transgender is iemand die in het verkeerde lichaam geboren is.

Deze wet is er dus niet voor mannen die vrouwen willen beloeren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:30:21 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207612327
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een transgender is iemand die in het verkeerde lichaam geboren is.

Deze wet is er dus niet voor mannen die vrouwen willen beloeren.
Precies , maar dat gaat dus wel gebeuren, vandaar de terechte Engelse bezorgdheid.
Als je echt in het verkeerde lichaam geboren bent , kan je in transitie gaan.
Dat duurt ff , maar dat is dan niet anders.
Ik ben inmiddels overleden
pi_207612358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Precies , maar dat gaat dus wel gebeuren, vandaar de terechte Engelse bezorgdheid.
< citation needed >

Sowieso, wat willen ze daar precies tegen gaan doen? Bij elke vrouwen-kleedkamer een bobby neerzetten waar je even je broek mag laten zakken voordat je naar binnen mag?

Kerels die vrouwen willen beloeren doen dat nu toch al, daar hebben ze echt geen transgendertrucjes voor nodig.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:37:33 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207612411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
< citation needed >

Sowieso, wat willen ze daar precies tegen gaan doen? Bij elke vrouwen-kleedkamer een bobby neerzetten waar je even je broek mag laten zakken voordat je naar binnen mag?

Kerels die vrouwen willen beloeren doen dat nu toch al, daar hebben ze echt geen transgendertrucjes voor nodig.
Nee , dat ben ik met je eens , maar je moet het ze ook niet makkelijker gaan maken dan het is.
En ook om dit soort shit proberen te voorkomen
Ik ben inmiddels overleden
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 januari 2023 @ 14:47:18 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207612520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:30 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Precies , maar dat gaat dus wel gebeuren, vandaar de terechte Engelse bezorgdheid.
Als je echt in het verkeerde lichaam geboren bent , kan je in transitie gaan.
Dat duurt ff , maar dat is dan niet anders.
Waarom moet iemand dan maar in transitie gaan? Misschien kan die persoon de transitie niet betalen? Of wil degene niet zo'n heftige ingreep doen en is hij/zij/x al tevreden met een aanpassing op het paspoort.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207612699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:37 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Nee , dat ben ik met je eens , maar je moet het ze ook niet makkelijker gaan maken dan het is.
En ook om dit soort shit proberen te voorkomen
Nog een keer: Het gaat niet om WC's of kleedkamers.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:18:30 #53
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207612887
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom moet iemand dan maar in transitie gaan? Misschien kan die persoon de transitie niet betalen? Of wil degene niet zo'n heftige ingreep doen en is hij/zij/x al tevreden met een aanpassing op het paspoort.
Zeggen dat je een vrouw voelt , maar niet in transitie willen gaan ?
Prima , respecteer dan gewoon dat je je gewoon om moet gaan kleden in de herenkleedkamer en dat je gewoon een man bent.
Net zoals gelovige , nonbinaire en genderfluide personen , prima als je ergens in gelooft , je de ene dag een man voelt een andere dag een vrouw of geen van beide ( :') ) , maar hou dat lekker achter je voordeur en val andere er niet mee lastig.
Maar jij vindt het blijkbaar prima als een man , die nog alle kenmerken van een man heeft ,zich om gaat kleden in vrouwen kleedkamers , mee gaat doen met vrouwensporten en wat biologische vrouwen daar van vinden , boeit je niet , want iedereen moet zich maar aanpassen aan een klein deel van de bevolking ?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nog een keer: Het gaat niet om WC's of kleedkamers.
In de OP staat toch echt iets anders , maar je denkt toch niet dat het alleen over de geslachtsaanduiding in het paspoort gaat.
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:33:14 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207613067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:50 schreef LiptonLemon het volgende:
Valt me op dat mensen of FOK! maar moeilijk mee kunnen met de tijd. Inclusiviteit is de toekomst en transgenders en non binaire mensen horen daarbij. Ik hoop voor jullie (toekomstige) kinderen (voor de enkele FOKker die ouder is/wordt) dat mochten ze niet in jullie perfecte straatje van man/vrouw/rechts passen, ze genoeg mensen om hun heen hebben om met zulke ouders om te gaan. Gelukkig zijn de meeste mensen van mijn generatie en de generatie daarna niet zo kleindenkend als de mensen hier.
Als inclusiviteit de toekomst is dan horen daar ook de mensen bij die moeite hebben met transgenders en non-binaire mensen. Je mag immers óók niet discrimineren op basis van levensovertuiging. Dus als die nieuwe generatie inclusief wil zijn dan zal ze specifiek dįt binaire deel van de samenleving óók moeten accepteren. En doet ze dat niet, dan kun je ook geen enkele serieuze morele aanspraak doen op de acceptatie van jou door een ander.

En als dat niet in de non-binaire bollekes past dan is die generatie van jou toch niet zo ruimdenkend als jij denkt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:38:41 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207613120
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:18 schreef Enchanter het volgende:

[..]

In de OP staat toch echt iets anders , maar je denkt toch niet dat het alleen over de geslachtsaanduiding in het paspoort gaat.
Het wetsvoorstel van de Schotten ging alleen over de administratieve afhandeling van de registratie van iemands geslacht. Die willen ze met twee jaar naar voren halen. Alle andere zaken die erbij worden gehaald doen er niet toe.

Maar sowieso, het echte nieuws hier is: ondanks dat Schotland een eigen parlement heeft, meent de regering in Westminster zich ermee te bemoeien en een Schots wetsvoorstel te blokkeren. En dat terwijl de relatie tussen Schotland en Engeland toch al op een dieptepunt is na brexit.
pi_207613182
Gelukkig laten kwaad willenden zich tegenhouden door een bordje met een poppetje in een jurkje.

En is het heel erg waarschijnlijk dat een onverlaat die in de dames kleed kamer wil gluren zich officieel om laat dopen tot vrouw.

Echt toe nou zeg.
pi_207613190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:05 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Heb je hier een bron van? Geaardheid en geslacht hebben wellicht wel wat met elkaar te maken, maar naar mijn idee zijn dit nog steeds twee aparte aspecten van iemands leven.
Ja, heb ik. Maar ik ben nu op wintersport, dus dan moet je gedulde hebben tot ik terug ben.
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:58:08 #58
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207613341
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:38 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het wetsvoorstel van de Schotten ging alleen over de administratieve afhandeling van de registratie van iemands geslacht. Die willen ze met twee jaar naar voren halen. Alle andere zaken die erbij worden gehaald doen er niet toe.

Maar sowieso, het echte nieuws hier is: ondanks dat Schotland een eigen parlement heeft, meent de regering in Westminster zich ermee te bemoeien en een Schots wetsvoorstel te blokkeren. En dat terwijl de relatie tussen Schotland en Engeland toch al op een dieptepunt is na brexit.
Denken mensen echt dat er (in groten getale) mannen zullen zijn die zich wettelijk zullen laten registreren als vrouw en het hele circus doorgaan. 6 maanden tijd er in stoppen om eindelijk een F in het paspoort te krijgen zodat ze ergens legaal een kleedkamer in mogen?

Zullen er echt mannen zijn die laten tegenhouden door deze administratieve handeling? Of gaan ze gewoon verkleed rondlopen en het sowieso proberen?

Terwijl de echte trans mensen er wel baat bij hebben. Ik vind het maar vergezocht.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:53:53 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207614109
De EU zou wapens aan Schotland moeten leveren zodat ze zich kunnen verzetten tegen de Engelse onderdrukking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:39:38 #60
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207614630
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:38 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het wetsvoorstel van de Schotten ging alleen over de administratieve afhandeling van de registratie van iemands geslacht. Die willen ze met twee jaar naar voren halen. Alle andere zaken die erbij worden gehaald doen er niet toe.

...
Je denkt dat het daarbij blijft ?
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:45:27 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207614703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Je denkt dat het daarbij blijft ?
Ik vind het nogal hysterisch om je druk te maken over zaken die niet daadwerkelijk op tafel liggen.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 17:46:06 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207614711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Je denkt dat het daarbij blijft ?
Nee, de volgende stap is natuurlijk dat alle jongetjes gedwongen worden om een meisje te worden. Duh.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207614781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:34 schreef omgevallenboom het volgende:

[..]
Is dit niet wat vergezocht?
Vergezocht? Je weet gewoon 100% zeker dat dit gaat gebeuren. Voor de duidelijkheid: ik vind niet dat je het daarom maar moet verbieden, maar je bent op z'n minst naļef als je denkt dat het vergezocht is.

Gisteren nog een topic over een stel dat elkaar via internet gevonden had en een heel aantal kinderen heeft misbruikt nadat ze zich als oppasouders aanboden. Denk je niet dat er zieke mannelijke geesten bestaan die zeggen dat ze een vrouw zijn om zo vrouwen iets aan te kunnen doen?
pi_207614805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:52 schreef Viezig het volgende:

[..]Denk je niet dat er zieke mannelijke geesten bestaan die zeggen dat ze een vrouw zijn om zo vrouwen iets aan te kunnen doen?
Er is nog een enorm verschil tussen "zeggen dat ze een vrouw zijn" en een transitietraject in gaan of het in je paspoort laten opnemen. Dat is nogal permanent, zeg maar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207614825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Er is nog een enorm verschil tussen "zeggen dat ze een vrouw zijn" en een transitietraject in gaan of het in je paspoort laten opnemen. Dat is nogal permanent, zeg maar.
Dat is nou juist het punt van de Schotten. Ze willen dat een medische diagnose niet meer nodig is. Dus een heel transitietraject ingaan is dan niet meer nodig, je kan gewoon zeggen dat je een vrouw bent en dat is het. Denk je nou echt dat er niet één persoon is die een V in zijn paspoort zal laten zetten om daar misbruik van te maken?

En op deze manier is het juist NIET permanent. Geen diagnose nodig, enkel het gevoel van de persoon en kwestie. Dus terug veranderen is ook zo gedaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 17:58:07 ]
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 18:00:32 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207614875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:52 schreef Viezig het volgende:

[..]
Vergezocht? Je weet gewoon 100% zeker dat dit gaat gebeuren. Voor de duidelijkheid: ik vind niet dat je het daarom maar moet verbieden, maar je bent op z'n minst naļef als je denkt dat het vergezocht is.

Gisteren nog een topic over een stel dat elkaar via internet gevonden had en een heel aantal kinderen heeft misbruikt nadat ze zich als oppasouders aanboden. Denk je niet dat er zieke mannelijke geesten bestaan die zeggen dat ze een vrouw zijn om zo vrouwen iets aan te kunnen doen?
En wat houdt die zieke geesten nu tegen? Leg eens uit?

En hoe is seksueel geweld of misbruik niet verboden of strafbaar als je je als vrouw voordoet? Kom, moet toch niet moeilijk zijn om dit even uit te leggen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207614883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:56 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat is nou juist het punt van de Schotten. Ze willen dat een medische diagnose niet meer nodig is. Dus een heel transitietraject ingaan is dan niet meer nodig, je kan gewoon zeggen dat je een vrouw bent en dat is het. Denk je nou echt dat er niet één persoon is die een V in zijn paspoort zal laten zetten om daar misbruik van te maken?

En op deze manier is het juist NIET permanent. Geen diagnose nodig, enkel het gevoel van de persoon en kwestie. Dus terug veranderen is ook zo gedaan.
Nou nee hoor.
Dit gaat over officieel je papieren laten veranderen. Wat iets meer behelst dan even aan de deur van de kleedkamer zeggen dat je man/vrouw bent.
pi_207614888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:56 schreef Viezig het volgende:

[..]En op deze manier is het juist NIET permanent. Geen diagnose nodig, enkel het gevoel van de persoon en kwestie. Dus terug veranderen is ook zo gedaan.
Ja, en die ene viespeuk die denkt er misbruik van te maken door heen en weer te flipperen in zijn paspoort die hebben ze er ook zo uit gepikt.

Bovendien, wanneer ben jij het laatst in de kleedkamer naar je paspoort gevraagd? "Jamaar ik ben écht een vrouw hoor!" terwijl je er als een vieze enge oude man uitziet gaat niemand geloven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207614905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat houdt die zieke geesten nu tegen? Leg eens uit?

En hoe is seksueel geweld of misbruik niet verboden of strafbaar als je je als vrouw voordoet? Kom, moet toch niet moeilijk zijn om dit even uit te leggen?
Waarom zou ik dit uitleggen? Ik denk immers dat je gelijk hebt.

Ik reageer enkel op iemand die denkt dat het vergezocht is dat mensen hier misbruik van zullen maken. Er zijn altijd mensen die ergens misbruik van maken.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:16 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207614928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:03 schreef Viezig het volgende:

[..]
Waarom zou ik dit uitleggen? Ik denk immers dat je gelijk hebt.

Ik reageer enkel op iemand die denkt dat het vergezocht is dat mensen hier misbruik van zullen maken. Er zijn altijd mensen die ergens misbruik van maken.
Wat een idiote redenering is als je er over nadenkt omdat als we dat als leidraad nemen de hele maatschappij kunnen opdoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207614930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee hoor.
Dit gaat over officieel je papieren laten veranderen. Wat iets meer behelst dan even aan de deur van de kleedkamer zeggen dat je man/vrouw bent.
En jij denkt dat er geen enkel persoon zal zijn die dit zal veranderen met kwade intenties?

Nogmaals, ik ben er niet eens tegen, ik reageer enkel op een stelling. Blijkbaar lopen emoties hoog op en kunnen mensen moeilijk nog lezen waar ze nou op reageren.
pi_207614970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat een idiote redenering is als je er over nadenkt omdat als we dat als leidraad nemen de hele maatschappij kunnen opdoeken.
Dat zijn conclusies die jij helemaal zelf trekt. Ik ben zelf van mening dat we het in veel gevallen maar moeten accepteren dat mensen ergens misbruik van kunnen maken als zo'n regel ervoor zorgt dat een grotere groep zich beter gehoord voelt of gelukkiger wordt.
Net als dat we niet zomaar een avondklok invoeren omdat er mensen misbruik maken van dat je makkelijker criminele activiteiten begaat in het donker.

Het enige waar ik op reageer is iemand die denkt dat het vergezocht is dat er ook maar één iemand misbruik van zal maken.
pi_207615066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:05 schreef Viezig het volgende:

[..]
En jij denkt dat er geen enkel persoon zal zijn die dit zal veranderen met kwade intenties?

Nogmaals, ik ben er niet eens tegen, ik reageer enkel op een stelling. Blijkbaar lopen emoties hoog op en kunnen mensen moeilijk nog lezen waar ze nou op reageren.
Ik denk dat dat vinkje op je ID, wat best nog moeite kost, geen drol uitmaakt voor die kleedkamer.

Daar hoef je geen ID te laten zien en als je kwaad wil wil je juist niet opvallen.
Lekker misbaar maken en met je ID wapperen maakt vooral de pakkans groter als je je misdraagt. En als je dat doet weet je zeker dat er wakende ogen op je gericht zijn.
pi_207615082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat vinkje op je ID, wat best nog moeite kost, geen drol uitmaakt voor die kleedkamer.

Daar hoef je geen ID te laten zien en als je kwaad wil wil je juist niet opvallen.
Lekker misbaar maken en met je ID wapperen maakt vooral de pakkans groter als je je misdraagt. En als je dat doet weet je zeker dat er wakende ogen op je gericht zijn.
Helemaal mee eens. Ik snap alleen echt niet hoe dit een reactie is op waar ik het over had.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 18:20:55 ]
pi_207615138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:17 schreef Viezig het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Ik snap alleen echt niet hoe dit iets toevoegt aan waar ik het over had.
Dat er misschien een idioot is die er misbruik van wil maken?

Liever dat die dat zo doet, dan Kan hij/zij niet ver gaan en wordt snel gepakt.

Als het over kleedkamers, gegluur en dat soort zaken gaat iig.
Wil je opvallen en snel gepakt worden? Wapper dan vooral met je ID on af te dwingen dat je ergens binnen mag. Kennen ze meteen je naam en alles en zijn alle ogen op je gericht omdat je misbaar maakte.
pi_207615149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat er misschien een idioot is die er misbruik van wil maken?

Liever dat die dat zo doet, dan Kan hij/zij niet ver gaan en wordt snel gepakt.

Als het over kleedkamers, gegluur en dat soort zaken gaat iig.
Wil je opvallen en snel gepakt worden? Wapper dan vooral met je ID on af te dwingen dat je ergens binnen mag. Kennen ze meteen je naam en alles en zijn alle ogen op je gericht omdat je misbaar maakte.
Helemaal mee eens. Ik snap alleen echt niet hoe dit een reactie is op waar ik het over had.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 18:23:26 ]
pi_207615475
Och, het zoveelste huiltopic over wat anderen wel of niet met zichzelf en hun lichaam willen doen. Zogenaamd onder het mom van 'beschermen van vrouwen'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207615716
Kinderen de mogelijkheid geven om van geslacht te veranderen :')

Doorgeslagen progressieve gekte.
pi_207615794
quote:
13s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:43 schreef probeer het volgende:
Och, het zoveelste huiltopic over wat anderen wel of niet met zichzelf en hun lichaam willen doen. Zogenaamd onder het mom van 'beschermen van vrouwen'.
Nee, dit gaat juist over mannen die niks met hun lichaam willen doen, maar wel claimen vrouw te zijn met alle rechten vandien. Nou zijn schotten het wel gewend dat er een piemel onder een rok vandaan komt, ook voor Schotse vrouwen is het gevaarlijke modieuze gekkigheid. Het enige wat het met tolerantie te maken heeft is het tolereren van hysterische stompzinnigheid en angstig kuddegedrag van de ruggengraaltozen. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207615880
Enige terughoudendheid en controle wat betreft eventuele (vermeende) transities naar een ander geslacht lijken mij niet meer dan gewenst. Hoewel ik van mening ben dat een volwassen persoon moet doen en laten wat ze willen als ze anderen daar maar niet mee lastig vallen lijkt de leeftijd verlagen mij onhandig.

Ik zie mezelf (uiteraard, want wie doet dat niet) als rationeel persoon maar op mijn 16e ben ik gelukkig dermate beperkt in het maken van bepaalde keuzes dat ik die keuzes ook daadwerkelijk niet heb gemaakt. Achteraf gezien was dat beter, en dat ging dan zelden over dermate ingrijpende dingen als geslachtsverandering. Eerder over foute tattoos oid.

Dat heeft verder trouwens niet zoveel te maken met het kleedkamer verhaal wat ik sowieso niet zo'n sterk argument vind. Los van wat mensen in het ziekenhuis uitspoken ben ik van mening dat men gewoon lekker naar de kleedkamer van het biologisch geslacht dient te gaan. Prima dat je je op een bepaalde manier 'voelt' maar het is niet aan de rest van de wereld om daaromheen te bouwen.
Conscience do cost.
pi_207616046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:06 schreef ems. het volgende:
Enige terughoudendheid en controle wat betreft eventuele (vermeende) transities naar een ander geslacht lijken mij niet meer dan gewenst. Hoewel ik van mening ben dat een volwassen persoon moet doen en laten wat ze willen als ze anderen daar maar niet mee lastig vallen lijkt de leeftijd verlagen mij onhandig.

Ik zie mezelf (uiteraard, want wie doet dat niet) als rationeel persoon maar op mijn 16e ben ik gelukkig dermate beperkt in het maken van bepaalde keuzes dat ik die keuzes ook daadwerkelijk niet heb gemaakt. Achteraf gezien was dat beter, en dat ging dan zelden over dermate ingrijpende dingen als geslachtsverandering. Eerder over foute tattoos oid.

Dat heeft verder trouwens niet zoveel te maken met het kleedkamer verhaal wat ik sowieso niet zo'n sterk argument vind. Los van wat mensen in het ziekenhuis uitspoken ben ik van mening dat men gewoon lekker naar de kleedkamer van het biologisch geslacht dient te gaan. Prima dat je je op een bepaalde manier 'voelt' maar het is niet aan de rest van de wereld om daaromheen te bouwen.
wanneer je een vrouw bent ga je naar een vrouwen kleedkamer. Iemand die omgebouwd is tot een vrouw is een vrouw. Hoe moeilijk kan het zijn? iemand die in de transitie zit, misschien gewoon naar 1 persoons hokje gaan.....

Verder zijn veel mensen al heel lang niet meer in een zwembad in de grotere verkleedruimte geweest op moment er ook veel kinderen zijn, want dan lopen hele gezinnen door elkaar.
pi_207616208
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wanneer je een vrouw bent ga je naar een vrouwen kleedkamer. Iemand die omgebouwd is tot een vrouw is een vrouw. Hoe moeilijk kan het zijn?
Het is ook niet moeilijk. Er verschillen nogal wat mensen van mening over of dat het geval is.
quote:
Verder zijn veel mensen al heel lang niet meer in een zwembad in de grotere verkleedruimte geweest op moment er ook veel kinderen zijn, want dan lopen hele gezinnen door elkaar.
Ok.
Conscience do cost.
  woensdag 18 januari 2023 @ 19:54:02 #83
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207616850
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Je denkt dat het daarbij blijft ?
Dat het waar bij blijft? Waar ben je bang voor? Want jouw opmerking suggereert dat je een punt op de horizon ziet.

Nu ben ik het met je eens dat er vervolgstappen komen om meer vrijheden te creėren, maar wat zie jij dan in de toekomst?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:10:26 #84
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207617138
Het blokkeren van de wetgeving helpt niets tegen mannen die kwaad willen doen, het frustreert alleen mensen die in een transitie zitten. Zoals hier al eerder genoemd, er wordt niet gecontroleerd op een paspoort.

Of je nu als man een misdrijf pleegt of als vrouw na transitie, het blijft verboden.

Ik ben echt benieuwd in welke concrete situaties hier problemen (veelvuldig) voor zou kunnen komen? Dat iemand de moeite neemt om administratie te gaan doen om vervolgens vrouwen/meisjes te gaan lastig vallen. Alsof er iemand vrijwillig dat wil gaan doen :{

Of welke wetgeving hierna nog kan worden genomen waar sommige van mensen bang voor zijn. Die zeker weten dat er dan nog meer wetgeving komt waar misbruik van gemaakt kan worden?

[ Bericht 12% gewijzigd door Herkauwer op 18-01-2023 20:29:27 (aanvulling) ]
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207617529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:10 schreef Herkauwer het volgende:
Het blokkeren van de wetgeving helpt niets tegen mannen die kwaad willen doen, het frustreert alleen mensen die in een transitie zitten. Zoals hier al eerder genoemd, er wordt niet gecontroleerd op een paspoort.

Of je nu als man een misdrijf pleegt of als vrouw na transitie, het blijft verboden.

Ik ben echt benieuwd in welke concrete situaties hier problemen (veelvuldig) voor zou kunnen komen? Dat iemand de moeite neemt om administratie te gaan doen om vervolgens vrouwen/meisjes te gaan lastig vallen. Alsof er iemand vrijwillig dat wil gaan doen :{

Of welke wetgeving hierna nog kan worden genomen waar sommige van mensen bang voor zijn. Die zeker weten dat er dan nog meer wetgeving komt waar misbruik van gemaakt kan worden?
Mannelijke (maar wie ben ik om dat te bepalen) misdadigers die in een vrouwengevangenis willen?

Waarom durft niemand hier nou eerlijk te zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen: natuurlijk bestaat er de kans dat mensen hier misbruik van maken maar dat vind ik het waard als dat betekent dat transgenders zich fijner voelen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 20:40:54 ]
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:08:12 #86
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207618148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Mannelijke (maar wie ben ik om dat te bepalen) misdadigers die in een vrouwengevangenis willen?

Waarom durft niemand hier nou eerlijk te zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen: natuurlijk bestaat er de kans dat mensen hier misbruik van maken maar dat vind ik het waard als dat betekent dat transgenders zich fijner voelen?
Zo denk ik er ook over. Alhoewel ik nog niet zie hoe je hier echt misbruik van kan maken.

En een man die per se naar een vrouwengevangenis wil, hoeveel zullen er zijn? En hoelang kan die dan zijn gang gaan in een vrouwengevangenis? Dan moet je haast wel achter een ex aanzitten of zo en heel hard wraak willen nemen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207619650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:10 schreef Herkauwer het volgende:
Het blokkeren van de wetgeving helpt niets tegen mannen die kwaad willen doen, het frustreert alleen mensen die in een transitie zitten. Zoals hier al eerder genoemd, er wordt niet gecontroleerd op een paspoort.

Of je nu als man een misdrijf pleegt of als vrouw na transitie, het blijft verboden.

Ik ben echt benieuwd in welke concrete situaties hier problemen (veelvuldig) voor zou kunnen komen? Dat iemand de moeite neemt om administratie te gaan doen om vervolgens vrouwen/meisjes te gaan lastig vallen. Alsof er iemand vrijwillig dat wil gaan doen :{
Het gebeurt regelmatig, daarom is er ook zoveel weerstand. Het is stuitend naief om te denken dat mensen hier geen misbruik van gaan maken, sommigen doen het al met de huidige roadblocks. Daarnaast is het natuurlijk ook gevaarlijk om het makkelijker te maken voor minderjaringen om zichzelf voor de gek te houden dankzij de heersende ideologie rondom 'gender'.

California is een goed voorbeeld. Google maar en je ziet ontelbaar veel resultaten over bijvoorbeeld mannen die zich identificeren als vrouw om een lagere straf te krijgen, en vervolgens een vrouw verkrachten in de gevangenis.

Maar verder maakt het ook niet heel veel uit, dit is allemaal heel duidelijk tegen de wetten die al lang bestaan in de UK dus deze beslissing van de Engelsen is volledig terecht.
pi_207619710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat een idiote redenering is als je er over nadenkt omdat als we dat als leidraad nemen de hele maatschappij kunnen opdoeken.
Welnee. Alles is een afweging. Vrij absurde post dit.
pi_207619712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Mannelijke (maar wie ben ik om dat te bepalen) misdadigers die in een vrouwengevangenis willen?

Waarom durft niemand hier nou eerlijk te zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen: natuurlijk bestaat er de kans dat mensen hier misbruik van maken maar dat vind ik het waard als dat betekent dat transgenders zich fijner voelen?
Ok.

Natuurlijk bestaat de kans dat slecht willende mensen hier misbruik van maken, maar dat proberen mensen die slecht in de zin hebben sowieso wel. Dat we het ze hiermee makkelijker zouden maken vind ik niet in verhouding staan tot de steun die we transgenders hiermee kunnen geven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207619776
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok.

Natuurlijk bestaat de kans dat slecht willende mensen hier misbruik van maken, maar dat proberen mensen die slecht in de zin hebben sowieso wel. Dat we het ze hiermee makkelijker zouden maken vind ik niet in verhouding staan tot de steun die we transgenders hiermee kunnen geven.
Maar welke steun is dat eigenlijk? Wie bepaalt wanneer iemand er misbruik van maakt en wanneer iemand 'echt' transgender is?

Geslachtsverandering is een hele grote stap met enorme gevolgen, en in eerste instantie bedoeld als oplossing voor een medisch probleem. Daarom zijn juist trangsgenders zelf er heel erg bij gebaat om eerst bij de dokter aan te kloppen.
pi_207619788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gebeurt regelmatig, daarom is er ook zoveel weerstand. Het is stuitend naief om te denken dat mensen hier geen misbruik van gaan maken, sommigen doen het al met de huidige roadblocks. Daarnaast is het natuurlijk ook gevaarlijk om het makkelijker te maken voor minderjaringen om zichzelf voor de gek te houden dankzij de heersende ideologie rondom 'gender'.

California is een goed voorbeeld. Google maar en je ziet ontelbaar veel resultaten over bijvoorbeeld mannen die zich identificeren als vrouw om een lagere straf te krijgen, en vervolgens een vrouw verkrachten in de gevangenis.

Maar verder maakt het ook niet heel veel uit, dit is allemaal heel duidelijk tegen de wetten die al lang bestaan in de UK dus deze beslissing van de Engelsen is volledig terecht.
Ga je nou serieus het gevangeniswezen in de VS, een geprivatiseerde verdienindustrie, aangrijpen als angstbeeld voor het gevangeniswezen in Nederland?

Er worden daar volgens mij bij de vleet mensen verkracht. Zowel in mannen als in vrouwengevangenissen. Door gevangenen onderling, en zelfs regelmatig door bewakers. Daar zijn echt geen transgenders voor nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 18-01-2023 22:52:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207619957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar welke steun is dat eigenlijk? Wie bepaalt wanneer iemand er misbruik van maakt
In welke zin? Bv als man een vrouwengevangenis in willen, daar dat zo'n beetje het angstbeeld lijkt te zijn wat steeds gecreėerd wordt? Professionals binnen het strafrecht en gevangeniswezen.

Of, als het zich voordoet in de kledingkamer van de voetbalclub, het bestuur van de voetbalclub.

En wanneer er strafbare dingen gebeuren, het OM.

quote:
wanneer iemand 'echt' transgender is?
Diegene zelf.

quote:
Geslachtsverandering is een hele grote stap met enorme gevolgen, en in eerste instantie bedoeld als oplossing voor een medisch probleem. Daarom zijn juist transgenders zelf er heel erg bij gebaat om eerst bij de dokter aan te kloppen.
Dus je bent voor het verder professionaliseren en uitbouwen van transgenderzorg? Zoals het er nu voor staat lijken er namelijk nogal wat hindernissen te zijn, voornamelijk mbt toegankelijkheid.

Als je vindt dat die mensen eerst naar een dokter moeten voordat ze als het andere geslacht mogen leven, ben je er ook voor om die toegang breed te faciliteren?

Ik gok namelijk zomaar dat wanneer hier een nieuwsbericht opduikt over het verruimen van transgenderzorg, daar dezelfde negatieve reacties op volgen van dezelfde users.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207620065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:48 schreef probeer het volgende:

[..]
In welke zin? Bv als man een vrouwengevangenis in willen, daar dat zo'n beetje het angstbeeld lijkt te zijn wat steeds gecreėerd wordt? Professionals binnen het strafrecht en gevangeniswezen.

Of, als het zich voordoet in de kledingkamer van de voetbalclub, het bestuur van de voetbalclub.

En wanneer er strafbare dingen gebeuren, het OM.
[..]
Diegene zelf.

Dat spreekt elkaar tegen.

quote:
Dus je bent voor het verder professionaliseren en uitbouwen van transgenderzorg? Zoals het er nu voor staat lijken er namelijk nogal wat hindernissen te zijn, voornamelijk mbt toegankelijkheid.

Als je vindt dat die mensen eerst naar een dokter moeten voordat ze als het andere geslacht mogen leven, ben je er ook voor om die toegang breed te faciliteren?

Ik gok namelijk zomaar dat wanneer hier een nieuwsbericht opduikt over het verruimen van transgenderzorg, daar dezelfde negatieve reacties op volgen van dezelfde users.
Nee, dat zie je verkeerd. Er is geen 'transgenderzorg'. Het zijn geen hindernissen, zoals ik al zei.

Veranderen van geslacht is niet mogelijk, maar er zijn mensen die een medisch probleem hebben (dysforie) dat wellicht opgelost of verminderd kan worden met (cosmetische) medische ingrepen. Het is belangrijk om tijdens dat traject aan gatekeeping te doen.
pi_207620081
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Mannelijke (maar wie ben ik om dat te bepalen) misdadigers die in een vrouwengevangenis willen?

Waarom durft niemand hier nou eerlijk te zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen: natuurlijk bestaat er de kans dat mensen hier misbruik van maken maar dat vind ik het waard als dat betekent dat transgenders zich fijner voelen?
Goh, dat idee heb ik nou ook steeds. Waarom komen de users die tegen dit soort wetgeving zijn altijd op de proppen met onzin over kleedkamers of gevangenissen? Waarom durft niemand hier nou eerlijk te zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen: ik vind transgenders onnatuurlijk en ik verafschuw het bestaan van die mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207620171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat spreekt elkaar tegen.
Nee hoor. Strafbaarheid of grensoverschrijdend gedrag houdt volgens mij geen rekening met of iemand zich een man of een vrouw voelt of biologisch gezien is.

quote:
Nee, dat zie je verkeerd. Er is geen 'transgenderzorg'. Het zijn geen hindernissen, zoals ik al zei.

Veranderen van geslacht is niet mogelijk, maar er zijn mensen die een medisch probleem hebben (dysforie) dat wellicht opgelost of verminderd kan worden met (cosmetische) medische ingrepen. Het is belangrijk om tijdens dat traject aan gatekeeping te doen.
Dat traject, bestaande uit zowel psychologische als medische zorg, is dus wat men 'transgenderzorg' noemt. En als je eens zou luisteren naar mensen die dat traject ingaan, dan zou je weten dat het verdomd lastig is om daar toegang tot te krijgen. Oa door enorme wachttijden, en een tekort aan gespecialiseerde hulpverleners. Dat is een flinke hindernis.

Fijn om te lezen dat jij die zorg uit wil breiden, zodat die mensen sneller de correcte hulp krijgen wanneer ze met deze kwestie naar een dokter stappen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207620277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Strafbaarheid of zelfs grensoverschrijdend gedrag houdt volgens mij geen rekening met of iemand zich een man of een vrouw voelt of is.
Een man zegt "ik ben vanaf nu vrouw." Hij wil zich vanaf nu gaan omkleden in de vrouwenkleedkamer bij zijn sportvereniging omdat hij bij het vrouwenteam wil. De sportvereniging zegt nee, want hij heeft lichamelijk verder helemaal niets veranderd. Wie heeft er gelijk?

quote:
Dat traject, bestaande uit zowel psychologische als medische zorg, is dus wat men 'transgenderzorg' noemt. En als je eens zou luisteren naar mensen die dat traject ingaan, dan zou je weten dat het verdomd lastig is om daar toegang tot te krijgen. Oa door enorme wachttijden, en een tekort aan gespecialiseerde hulpverleners. Dat is een flinke hindernis.
Weet je ook waar die enorme watchttijden door zijn ontstaan? En nee, 'transgenderzorg' bestaat niet, de enige gespecialiseerde klinkiek in de UK is onlangs gesloten vanwegen grove misstanden en gebrek aan bewijs voor de veiligheid en werking van hun behandelingen. Mensen met problemen die wellicht te maken kunnen hebben met dysforie hebben geen gespecialiseerde zorg nodig, dat kan de bestaande zorg prima. Dat is ook de conclusie van een rapport dat hier naar keek. 'Transgenderzorg' is puur ideologisch gemotiveerd en heeft geen medisch wetenschappelijke basis.

Het zijn geen hindernissen, het is gatekeeping. Een belangrijk onderdeel van alle zorg, juist om deze misstanden te voorkomen. Het veranderen van de geslachtsaanduiding op officiėle documenten is een van de laatste stappen en moet dus ook niet zomaar mogelijk zijn.
pi_207620356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een man zegt "ik ben vanaf nu vrouw." Hij wil zich vanaf nu gaan omkleden in de vrouwenkleedkamer bij zijn sportvereniging omdat hij bij het vrouwenteam wil. De sportvereniging zegt nee, want hij heeft lichamelijk verder helemaal niets veranderd. Wie heeft er gelijk?
Sportbonden hebben daar inmiddels toch vrijwel allemaal al wel regels voor, deelname aan een competitie van de andere sekse? Die kunnen dan toch gevolgd worden?

Als iemand dan lichamelijk niets verandert, krijgt diegene volgens mij gewoon nul op rekest hoor.

quote:
Weet je ook waar die enorme watchttijden door zijn ontstaan? En nee, 'transgenderzorg' bestaat niet, de enige gespecialiseerde klinkiek in de UK is onlangs gesloten vanwegen grove misstanden en gebrek aan bewijs voor de veiligheid en werking van hun behandelingen. Mensen met problemen die wellicht te maken kunnen hebben met dysforie hebben geen gespecialiseerde zorg nodig, dat kan de bestaande zorg prima. Dat is ook de conclusie van een rapport dat hier naar keek. 'Transgenderzorg' is puur ideologisch gemotiveerd en heeft geen medisch wetenschappelijke basis.
Bron?

quote:
Het zijn geen hindernissen, het is gatekeeping. Een belangrijk onderdeel van alle zorg, juist om deze misstanden te voorkomen. Het veranderen van de geslachtsaanduiding op officiėle documenten is een van de laatste stappen en moet dus ook niet zomaar mogelijk zijn.
https://www.rijksoverheid(...)derzorg-in-nederland

Tot zover je 'transgenderzorg bestaat niet'. Of zal de overheid dat dan wel fout hebben?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)gens%20terechtkunnen.

Zou ik toch een aardige hindernis noemen, enkele jaren moeten wachten. Maar jij legt dat dus uit als gatekeeping; meerdere jaren moeten wachten voordat je op intake mag komen? Een jaar wachten voordat je naar de cardioloog mag is in jouw ogen ook gatekeeping, om er voor te zorgen dat er geen oneerlijke / neppe hartpatiėnten een medische behandeling voor hun hart krijgen? Want de échte hartpatiėnten wachten wel, ofzo?

Zoals jij al zegt; die mensen moeten met hun kwestie naar een dokter kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 18-01-2023 23:23:10 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207620406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Sportbonden hebben daar inmiddels toch vrijwel allemaal al wel regels voor, deelname aan een competitie van de andere sekse? Die kunnen dan toch gevolgd worden?

Als iemand dan lichamelijk niets verandert, krijgt diegene volgens mij gewoon nul op rekest hoor.

Maar dan mag dus de persoon zelf het niet bepalen. Dat spreekt elkaar dus tegen.

quote:
Bron?

Google maar op Cass Report. Volgens mij heb je gewoon zeer weinig kennis van dit onderwerp in de UK. Dat zal ook de reden zijn dat je steeds over Nederland begint terwijl dat hier niet relevant is.

Je kunt de vraag waarom de wachttijden zo lang zijn ook niet beantwoorden, dat zegt al genoeg.
pi_207620473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar dan mag dus de persoon zelf het niet bepalen. Dat spreekt elkaar dus tegen.
Die persoon bepaalt dat helemaal zelf. Of anderen daar in mee gaan is een tweede, en zal in de praktijk dus een afweging zijn.

quote:
Google maar op Cass Report. Volgens mij heb je gewoon zeer weinig kennis van dit onderwerp in de UK. Dat zal ook de reden zijn dat je steeds over Nederland begint terwijl dat hier niet relevant is.
Ik kom op https://cass.independent-review.uk/publications/interim-report/ uit. Is dat het rapport wat je bedoelt?

quote:
The Cass Review has submitted an interim report to NHS England, which sets out our work to date, what has been learnt so far and the approach going forward. The report does not set out final recommendations at this stage.

At present there is a single specialist service providing gender identity services for children and young people – the Gender Identity Development Service (GIDS) at the Tavistock and Portman NHS Foundation Trust.

In recent years GIDS has experienced a significant increase in referrals which has contributed to long waiting lists and growing concern about how the NHS should most appropriately assess, diagnose and care for this population of children and young people.

Key points – context

- The rapid increase in the number of children requiring support and the complex case-mix means that the current clinical model, with a single national provider, is not sustainable in the longer term.

- We need to know more about the population being referred and outcomes. There has not been routine and consistent data collection, which means it is not possible to accurately track the outcomes and pathways that children and young people take through the service.

- There is lack of consensus and open discussion about the nature of gender dysphoria and therefore about the appropriate clinical response.

- Because the specialist service has evolved rapidly and organically in response to demand, the clinical approach and overall service design has not been subjected to some of the normal quality controls that are typically applied when new or innovative treatments are introduced.

Key points – moving forward

- Children and young people with gender incongruence or dysphoria must receive the same standards of clinical care, assessment and treatment as every other child or young person accessing health services.

- The care of this group of children and young people is everyone’s business. Our initial work indicates that clinicians at all levels feel they have the transferable skills and commitment to support these children and young people, but there needs to be agreement and guidance about the appropriate clinical assessment process that should take place at primary, secondary and tertiary level, underpinned by better data and evidence. 

- Addressing the challenges will require service transformation, with support offered at different levels of the health service.

- The Review’s research programme will not just build the evidence base in the UK but will also contribute to the global evidence base, meaning that young people, their families, carers and the clinicians supporting them can make more informed decisions about the right path for them.   

A fundamentally different service model is needed which is more in line with other paediatric provision, to provide timely and appropriate care for children and young people needing support around their gender identity. This must include support for any other clinical presentations that they may have.

It is essential that these children and young people can access the same level of psychological and social support as any other child or young person in distress, from their first encounter with the NHS and at every level within the service.

The Review team will work with NHS England, providers and the broader stakeholder community to further define the service model and workforce implications.

At this stage the Review is not able to provide advice on the use of hormone treatments due to gaps in the evidence base. Recommendations will be developed as our research programme progresses.
Goh, klinkt echt alsof je dat rapport daadwerkelijk gelezen hebt, wanneer je stelt dat de bestaande zorg het allemaal prima aan kan en dus afdoende is. :') Hoopte je nou simpelweg dat ik dat rapport niet zou gaan lezen, en dat ik gewoon van je aan zou nemen dat de NHS het allemaal prima aan kan? Of ga je nu flink je best doen om de conclusies van dat rapport zo te verdraaien dat het zou stellen dat de bestaande zorg prima is?

Want eh, zoals ik het lees stelt zo'n beetje elk van hun bevindingen dat de toegang en professionalisering beter moet. Precies wat ik enkele posts geleden dus al zei.

quote:
Je kunt de vraag waarom de wachttijden zo lang zijn ook niet beantwoorden, dat zegt al genoeg.
Omdat er meer mensen zijn die denken die zorg nodig te hebben (en naar die gespecialiseerde zorg doorverwezen worden door een huisarts) dan dat er plaats is.

Maar volgens mij wil jij als antwoord op die vraag wat onzin over woke en tiktok en beļnvloeding van kinderen horen? Nou, juist dan is het belangrijk dat die, volgens jou, beļnvloedde kinderen toegang hebben tot transgenderzorg. Waaronder dus psychologisch onderzoek en begeleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 18-01-2023 23:42:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207620527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Die persoon bepaalt dat helemaal zelf. Of anderen daar in mee gaan is een tweede, en zal in de praktijk dus een afweging zijn.

Zo werkt het dus niet. Een persoon is transgender of niet, en de vraag wie dat bepaalt is centraal hier. Volgens deze nieuwe wet is dat 100% de persoon zelf (want die kan gewoon zonder enige verdere afweging de wijziging maken). De sportclub zal dus overstag moeten. Dat is het gevolg, daar kun je niet omheen lullen.

quote:
Ik kom op https://cass.independent-review.uk/publications/interim-report/ uit. Is dat het rapport wat je bedoelt?
[..]
Goh, klinkt echt alsof je dat rapport daadwerkelijk gelezen hebt, wanneer je stelt dat de bestaande zorg het allemaal prima aan kan en dus afdoende is. :') Hoopte je nou simpelweg dat ik dat rapport niet zou gaan lezen, en dat ik gewoon van je aan zou nemen dat de NHS het allemaal prima aan kan? Of ga je nu flink je best doen om de conclusies van dat rapport zo te verdraaien dat het zou stellen dat de bestaande zorg prima is?

Het staat er gewoon letterlijk hoor.
quote:
Our initial work indicates that clinicians at all levels feel they have the transferable skills and commitment to support these children and young people, but there needs to be agreement and guidance about the appropriate clinical assessment process that should take place at primary, secondary and tertiary level, underpinned by better data and evidence. 
Er is dus geen gespecialiseerde zorg nodig, maar wel veel meer aandacht voor de 'clinical assessment process'. Dat is precies wat ik zeg, en ook een van de redenen dat die gespecialiseerde kliniek gesloten is. Er is geen wetenschappelijke basis voor 'transgenderzorg', dat is ook wat het rapport zegt. Dat je het zelf niet goed leest en compleet verkeerd interpreteert is geen verrassing, dat doe je ook al constant met mijn posts. Verder is het nogal grappig om net te doen alsof dit rapport bevestigt wat je al zei terwijl je hiervoor er nooit van gehoord had. Gebrek aan kennis dus, dat betekent dat je puur redeneert vanuit ideologische overwegingen.

quote:
Omdat er meer mensen zijn die denken die zorg nodig te hebben (en naar die gespecialiseerde zorg doorverwezen worden door een huisarts) dan dat er plaats is.
En waarom zijn er zoveel meer mensen?
pi_207620570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo werkt het dus niet. Een persoon is transgender of niet, en de vraag wie dat bepaalt is centraal hier. Volgens deze nieuwe wet is dat 100% de persoon zelf (want die kan gewoon zonder enige verdere afweging de wijziging maken). De sportclub zal dus overstag moeten. Dat is het gevolg, daar kun je niet omheen lullen.
Ok, dan moet de sportclub overstag. Mij om het even.

Vraag ik me wel af hoe dat dan met sportbonden zit, die naar mijn weten regels hebben mbt biologische markers (hormoonlevels) om aan een bepaalde competitie deel te mogen nemen.

quote:
[..]
Het staat er gewoon letterlijk hoor.
Daar staat dat de huidige specialisten vinden dat ze de skillset hebben om die kinderen te helpen. Daar staat niets over de beschikbaarheid van die zorg, en of die in voldoende mate aanwezig is. Maw, of er genoeg specialisten zijn.

quote:
In recent years GIDS has experienced a significant increase in referrals which has contributed to long waiting lists and growing concern about how the NHS should most appropriately assess, diagnose and care for this population of children and young people.

- The rapid increase in the number of children requiring support and the complex case-mix means that the current clinical model, with a single national provider, is not sustainable in the longer term.
Je gaat dus toch voor de verdraaiing dat dat rapport zou zeggen dat de huidige zorg afdoende is. Duidelijk. Had ook niets anders verwacht eerlijk gezegd.

Nog maar een keer dan:

quote:
A fundamentally different service model is needed which is more in line with other paediatric provision, to provide timely and appropriate care for children and young people needing support around their gender identity. This must include support for any other clinical presentations that they may have.
quote:
En waarom zijn er zoveel meer mensen?
quote:
Maar volgens mij wil jij als antwoord op die vraag wat onzin over woke en tiktok en beļnvloeding van kinderen horen? Nou, juist dan is het belangrijk dat die, volgens jou, beļnvloedde kinderen toegang hebben tot transgenderzorg. Waaronder dus psychologisch onderzoek en begeleiding.


[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 18-01-2023 23:56:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_207621805
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, dan moet de sportclub overstag. Mij om het even.

Vraag ik me wel af hoe dat dan met sportbonden zit, die naar mijn weten regels hebben mbt biologische markers (hormoonlevels) om aan een bepaalde competitie deel te mogen nemen.

Klopt. En toch blijven de geboren mannen altijd een groot voordeel houden.

Wat geen probleem hoeft te zijn op gezelschapsniveau. Maar op topniveau is het natuurlijk wel een groot probleem, wat door doorgeschoten regelgeving komt.

Als het om transgenders gaat is er een heel groot gapend gat tussen de activistische en door de politiek steeds meer omarmde denkwijze en de wetenschappelijke bevindingen. Waarbij veel belangwekkende onderzoeken die niet in het activistische straatje passen gewoon onderdrukt worden.

Dat is eerst en vooral gevaarlijk voor wie hulp zoekt. En met name bij kinderen is het volstrekt van de zotte dat daar geen goede begeleiding bij is.

Daarom is het dus nodig dat er voorzichtig wordt opgegaan hiermee en niet de patiėnt zelf de diagnose laten stellen. Er is geen enkel medisch specialisme waarbij we dat doen.

Rara.
  donderdag 19 januari 2023 @ 07:05:56 #103
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207621809
Denken we dat deze wetgeving echt een groter probleem zal worden dan de huidige problemen van de Britse mannelijke politieagenten?

Londense politieagent verkrachtte 12 vrouwen, Britse regering neemt maatregelen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ting-britse-regering

Er worden 1000 klachten onderzocht. Het is al verboden maar het gebeurt toch, ik denk echt dat deze wetgeving geen verschil gaat maken.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207621844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 07:05 schreef Herkauwer het volgende:
Denken we dat deze wetgeving echt een groter probleem zal worden dan de huidige problemen van de Britse mannelijke politieagenten?

Londense politieagent verkrachtte 12 vrouwen, Britse regering neemt maatregelen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ting-britse-regering

Er worden 1000 klachten onderzocht. Het is al verboden maar het gebeurt toch, ik denk echt dat deze wetgeving geen verschil gaat maken.
Wat heeft het een met het ander te maken?
pi_207622234
Wat een idioterie. Kunnen mensen zich niet normaal gedragen tegenwoordig in plaats van zich om te laten bouwen en als een debiel door het leven te gaan en om elk witwasje te gaan lopen janken.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_207622331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 07:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. En toch blijven de geboren mannen altijd een groot voordeel houden.

Wat geen probleem hoeft te zijn op gezelschapsniveau. Maar op topniveau is het natuurlijk wel een groot probleem, wat door doorgeschoten regelgeving komt.
(...)

Daarom is het dus nodig dat er voorzichtig wordt opgegaan hiermee en niet de patiėnt zelf de diagnose laten stellen. Er is geen enkel medisch specialisme waarbij we dat doen.
Er is ook geen enkele transgender die 's ochtends wakker wordt en spontaan denkt "Vanaf nu ben ik een vrouw". Daar gaat een heel complex traject aan vooraf, en daar kan de transgenderzorg op inhaken.

Voor beroepssport vind ik het ook echt een heel ander verhaal want daar gaan behoorlijke sommen aan geld in om. Dan mag je best randvoorwaarden stellen die anders zijn dan 'welk gender identificeer ik mij'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207622468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Er is ook geen enkele transgender die 's ochtends wakker wordt en spontaan denkt "Vanaf nu ben ik een vrouw". Daar gaat een heel complex traject aan vooraf, en daar kan de transgenderzorg op inhaken.

Voor beroepssport vind ik het ook echt een heel ander verhaal want daar gaan behoorlijke sommen aan geld in om. Dan mag je best randvoorwaarden stellen die anders zijn dan 'welk gender identificeer ik mij'.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat goede zorg nodig is.
pi_207622501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat goede zorg nodig is.
Je zegt tussen neus en lippen door ook dat er voor die zorg ook een goede poortwachter nodig is (die eigenlijk sterker is dan de reguliere zorg), en dat is eigenlijk onzin. De mensen die transgenderzorg opzoeken, doen dat niet voor hun lol.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 19 januari 2023 @ 10:43:44 #109
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207623632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 07:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat heeft het een met het ander te maken?
Veel reacties hier gaan over de angst dat mannen misbruik gaan maken van vrouwen. En zie hier, juist de mannen die de vrouwen moeten beschermen blijken zelf een oorzaak te zijn.

Dus hoe denkt men dan dat het blokkeren van deze administratieve stap gaat leiden tot een betere bescherming van vrouwen. Klaarblijkelijk zitten we niet op het juiste pad.

Mensen vinden wel een manier om andere mensen te misbruiken. Ongeacht een stempeltje in een paspoort.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207623856
In de officiele papieren je geslacht aan kunnen passen voordat je het medische traject ingaat heeft voordelen.

Zo kan iemand makkelijker als het andere geslacht leven zonder dat er al begonnen moet zijn met hormonen en andere medische ingrepen.
Waardoor iemand het kan ervaren en ook makkelijker zich kan bedenken, of tevreden kan zijn met zich enkel uiten als zonder verdere ingrepen.

Het is best fijn dat je bv op het vliegveld niet tegen gedoe aanloopt omdat er bv man in je paspoort staat en je daar als vrouw staat.

Dit lost het probleem op voor mensen die wel als het andere geslacht door het leven willen, maar geen of minder behoefte hebben aan medische aanpassingen.
Dat lijkt me een goed iets.

In nederland is het zo dat er ook in het medische traject de eis bestaat dat je leeft als het andere geslacht voordat ze de grote medische ingrepen doen.
Met een wet zoals deze kan dat persoon dat makkelijker en vollediger doen. Zonder bij die inschrijving op school, politie controle, op het vliegveld of waar dan ook officiele papieren nodig zijn steeds uit te moeten leggen waarom er een ander geslacht in de papieren staat.
pi_207624003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:34 schreef Speekselklier het volgende:
'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen. Het is de eerste keer dat de Britse regering een wet uit Schotland blokkeert.'

Gelukkig, nu kwaadwillende mannen zich niet makkelijk als vrouw kunnen laten registreren blijven ze vast van de vrouwen af!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207624041
Overigens - en dat mis ik wel in dit topic en de Nederlandse berichtgeving an sich - gaat het Westminster niet direct om de inhoud van de wet en hun standpunt over transgenders, maar om de vraag of dit wetgeving is waar het Schotse parlement over mag beslissen (geldt devolution hier wel of niet?). Westminster zegt van niet, Holyrood zegt van wel.

De Britse premier Sunak heeft enkele dagen geleden trouwens ook laten weten dat het verbod op genezingstherapie dat nu wordt besproken in het Lagerhuis ook het genezen van transgenders zal omvatten. Onder Johnson en Truss was hier nog geen sprake van.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207624328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je zegt tussen neus en lippen door ook dat er voor die zorg ook een goede poortwachter nodig is (die eigenlijk sterker is dan de reguliere zorg), en dat is eigenlijk onzin. De mensen die transgenderzorg opzoeken, doen dat niet voor hun lol.
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik wil juist dat iemand die aangeeft van geslacht te willen wisselen (juridisch) de juiste zorg krijgt. En niet: ok, stempel en dat is het dan.

En ook dat dan niet de zelfdiagnose met oogkleppen op wordt gevolgd.
pi_207624351
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:43 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Veel reacties hier gaan over de angst dat mannen misbruik gaan maken van vrouwen. En zie hier, juist de mannen die de vrouwen moeten beschermen blijken zelf een oorzaak te zijn.

Dus hoe denkt men dan dat het blokkeren van deze administratieve stap gaat leiden tot een betere bescherming van vrouwen. Klaarblijkelijk zitten we niet op het juiste pad.

Mensen vinden wel een manier om andere mensen te misbruiken. Ongeacht een stempeltje in een paspoort.
Ik las van de week nog over een oppas (vrouw) die kleine kinderen misbruikte. Alle oppassen nu verdacht ofzo?
pi_207624566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik wil juist dat iemand die aangeeft van geslacht te willen wisselen (juridisch) de juiste zorg krijgt. En niet: ok, stempel en dat is het dan.

En ook dat dan niet de zelfdiagnose met oogkleppen op wordt gevolgd.
Waarom wil je dit?

Is het niet juist beter dat het 'gewoner' wordt?
Dat die 18 jarige niet op school vanalles uit hoeft te leggen en er gedacht moet worden over welke speciale behandeling voor dat persoon nodig is?
Maar er gewoon gezegd wordt je bent geregistreerd als m/v, je uit je als m/v, je wordt behandeld als m/v.

Besef je je wel dat veel transgenders daar juist behoefte aan hebben? Om niet eerst eeń gesprek op school of werk te moeten hebben over hoe ze om moeten gaan met hun 'speciale' behoeftes? Dat ze gewoon als man of vrouw willen leven?

En dat de enkeling die het vooral om de aandacht te doen is andere wegen zal moeten vinden?
pi_207625301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:00 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
In de officiele papieren je geslacht aan kunnen passen voordat je het medische traject ingaat heeft voordelen.

Zo kan iemand makkelijker als het andere geslacht leven zonder dat er al begonnen moet zijn met hormonen en andere medische ingrepen.
Waardoor iemand het kan ervaren en ook makkelijker zich kan bedenken, of tevreden kan zijn met zich enkel uiten als zonder verdere ingrepen.

Het is best fijn dat je bv op het vliegveld niet tegen gedoe aanloopt omdat er bv man in je paspoort staat en je daar als vrouw staat.

Dit lost het probleem op voor mensen die wel als het andere geslacht door het leven willen, maar geen of minder behoefte hebben aan medische aanpassingen.
Dat lijkt me een goed iets.

In nederland is het zo dat er ook in het medische traject de eis bestaat dat je leeft als het andere geslacht voordat ze de grote medische ingrepen doen.
Met een wet zoals deze kan dat persoon dat makkelijker en vollediger doen. Zonder bij die inschrijving op school, politie controle, op het vliegveld of waar dan ook officiele papieren nodig zijn steeds uit te moeten leggen waarom er een ander geslacht in de papieren staat.
Of je houdt gewoon op met in het paspoort het geslacht te vermelden…
pi_207625337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of je houdt gewoon op met in het paspoort het geslacht te vermelden…
pi_207625354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:49 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Waarom wil je dit?

Is het niet juist beter dat het 'gewoner' wordt?
Dat die 18 jarige niet op school vanalles uit hoeft te leggen en er gedacht moet worden over welke speciale behandeling voor dat persoon nodig is?
Maar er gewoon gezegd wordt je bent geregistreerd als m/v, je uit je als m/v, je wordt behandeld als m/v.

Besef je je wel dat veel transgenders daar juist behoefte aan hebben? Om niet eerst eeń gesprek op school of werk te moeten hebben over hoe ze om moeten gaan met hun 'speciale' behoeftes? Dat ze gewoon als man of vrouw willen leven?

En dat de enkeling die het vooral om de aandacht te doen is andere wegen zal moeten vinden?
Nee, het is heel slecht als het gewoner wordt, zeker bij jongeren nu duidelijk is dat ruim 80% helemaal niet transgender is en andere problematiek had.

Daardoor krijgt men en niet de juiste zorg en (al is dat in NL gelukkig niet aan de orde) voorkom je dat er verkeerde medische ingrepen gedaan worden die kinderen kunnen verminken (denk aan meisjes die een mastectomie hebben ondergaan op basis van een verkeerde diagnose).
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:34:48 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207625368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:34 schreef Ciclon het volgende:
Mijn respect voor de Schotten is verdwenen. Wat een gekkies
Totale woke debielen geworden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207625418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of je houdt gewoon op met in het paspoort het geslacht te vermelden…
Zou misschien nog makkelijker zijn idd.
pi_207625443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Zou misschien nog makkelijker zijn idd.
Begrijp mij goed, ik wil het voor niemand moeilijk maken, maar zorgvuldigheid staat bij mij voorop. Dus ook veel meer budget om de mensen die het betreft goed te helpen graag.
pi_207625580
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Begrijp mij goed, ik wil het voor niemand moeilijk maken, maar zorgvuldigheid staat bij mij voorop. Dus ook veel meer budget om de mensen die het betreft goed te helpen graag.
Dat lees ik wel in je woorden idd.

Het is meer dat ik persoonlijk van mening ben dat door het leven gaan als het andere geslacht voordat er medische ingrepen gedaan worden voordelen kan hebben.
pi_207625920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat lees ik wel in je woorden idd.

Het is meer dat ik persoonlijk van mening ben dat door het leven gaan als het andere geslacht voordat er medische ingrepen gedaan worden voordelen kan hebben.
Dat is een valide argument, vanwege het onnodig opvoeren van het geslacht op het paspoort, maar voor mij weegt de zorgvuldigheid zwaarder.

En nogmaals: in Nederland zijn we dat gelukkig ook. Met afgrijzen kijk ik naar de VS, of nog erger: Canada, waar het illegaal is voor een arts om de zelfdiagnose te weerspreken en derhalve verplicht te behandelen conform.

Maar laten we dat zo houden en juist dit aangrijpen om de betrokkenen echt goed te ondersteunen. Want hoe dan ook heb je mentale begeleiding nodig.
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:08:14 #124
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207626640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik las van de week nog over een oppas (vrouw) die kleine kinderen misbruikte. Alle oppassen nu verdacht ofzo?
Nee dat is niet logisch en daarom snap ik ook niet waarom mensen hetzelfde doen met mannen die zich voor zullen gaan doen als vrouw om vrouwen te belagen. Er wordt nu een hele groep mensen aangepakt omdat er mogelijk mensen tussen zitten die er misbruik van maken.
Dan hebben mensen pech, want misbruik maken is iets menselijks (helaas)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207626767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:08 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Nee dat is niet logisch en daarom snap ik ook niet waarom mensen hetzelfde doen met mannen die zich voor zullen gaan doen als vrouw om vrouwen te belagen. Er wordt nu een hele groep mensen aangepakt omdat er mogelijk mensen tussen zitten die er misbruik van maken.
Dan hebben mensen pech, want misbruik maken is iets menselijks (helaas)
Nee hoor, genderdysforie is gelukkig een uiterst zeldzame mentale stoornis. Die zitten doorgaans in zo'n grote psychische nood dat ze in transitie gaan. Dat gebeurt al vele decennia en wordt ook bureaucratisch gefaciliteerd.

Deze laatste verwoking van het recht dient eigenlijk alleen maar de mensen die wel de aandacht willen als waren ze transgender, maar hun penis en ballen graag willen behouden. Dus je faciliteert een hele groep aanstellers waarvan velen met waarschijnljik niet zulke nobele motieven om nog veel grotere groepen gewone vrouwen daarmee in gevaar te brengen of toch in ieder geval hun privacy en gevoel van veilgheid ernstig aan te tasten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207626970
Ze zoeken het maar uit die eilandbewoners. Ik ben blij dat ze opgedonderd zijn uit de EU. Rare lui.
pi_207627049
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Schotland moet onafhankelijk worden. Walgelijk dat die ouderwetse Engelsen dit tegen kunnen houden. Bah.

NWS / Komt er een Schots referendum over onafhankelijkheid?
Tja, de Schotten hebben hun kans gehad. Ik vind het goed dat een referendum over hetzelfde onderwerp geen lijndienst wordt dat met enige frequentie voorbij komt. Zou voor een hoop onrust zorgen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 16:31:19 #128
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207628300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:54 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dat het waar bij blijft? Waar ben je bang voor? Want jouw opmerking suggereert dat je een punt op de horizon ziet.

Nu ben ik het met je eens dat er vervolgstappen komen om meer vrijheden te creėren, maar wat zie jij dan in de toekomst?
Dat laatste dus , goed voorbeeld is Lia Thomas.
Die gast heeft gewoon (nog) een pik , zegt dat hij vrouw is , verbreekt record na record bij het vrouwenzwemmen , biologische vrouwen hebben geen schijn van kans om te winnen.
Als je daar iets van zegt ben in de ogen van sommige een transfoob.
Ben benieuwd hoe die mensen reageren als MMA vechten zegt dat hij vrouw is en hij slaat een zooi vrouwen het licht uit hun ogen , of ze het dan ook 'prima' vinden.
Ik ben inmiddels overleden
pi_207628511


[ Bericht 55% gewijzigd door PietjePuk2000 op 19-01-2023 23:04:25 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:02:44 #130
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207629335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:31 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat laatste dus , goed voorbeeld is Lia Thomas.
Die gast heeft gewoon (nog) een pik , zegt dat hij vrouw is , verbreekt record na record bij het vrouwenzwemmen , biologische vrouwen hebben geen schijn van kans om te winnen.
Als je daar iets van zegt ben in de ogen van sommige een transfoob.
Ben benieuwd hoe die mensen reageren als MMA vechten zegt dat hij vrouw is en hij slaat een zooi vrouwen het licht uit hun ogen , of ze het dan ook 'prima' vinden.
Dat voorbeeld is al te niet gedaan. De zwembond heeft maatregelen genomen dat dit niet meer kan gebeuren. Meerdere bonden zullen hier ook mee te maken krijgen en het is nieuw dus met vallen en opstaan. En bonden worden door mensen geregeerd dus iedere bond gaat daar anders mee om.

Het is ook een lastige kwestie want een fysiek voordeel in sport kan echt ver doorwerken. In de loop van de komende jaren komt dat wel goed, wellicht niet meteen maar er zullen zeker richtlijnen komen die de sport zo eerlijk mogelijk houden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:03:44 #131
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207629344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor, genderdysforie is gelukkig een uiterst zeldzame mentale stoornis. Die zitten doorgaans in zo'n grote psychische nood dat ze in transitie gaan. Dat gebeurt al vele decennia en wordt ook bureaucratisch gefaciliteerd.

Deze laatste verwoking van het recht dient eigenlijk alleen maar de mensen die wel de aandacht willen als waren ze transgender, maar hun penis en ballen graag willen behouden. Dus je faciliteert een hele groep aanstellers waarvan velen met waarschijnljik niet zulke nobele motieven om nog veel grotere groepen gewone vrouwen daarmee in gevaar te brengen of toch in ieder geval hun privacy en gevoel van veilgheid ernstig aan te tasten.
Ik snap dat je tegen bent, maar ik snap nog steeds niet hoe de veiligheid in het geding komt omdat er F in je paspoort staat.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207629415
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:03 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik snap dat je tegen bent, maar ik snap nog steeds niet hoe de veiligheid in het geding komt omdat er F in je paspoort staat.
Omdat dan bijvoorbeeld een cricketclub de huisregel heeft dat er alleen vrouwen in de vrouwenkleedkamer mogen, aangegeven door de aanduiding vrouwenkleedkamer op de deur. Dan komt daar zo'n Schot binnenlopen die een piemel onder zijn kilt vandaan zwiept. De club wil hem dan een verbod geven nog vaker te komen omdat hij de huisregels schendt, maar dan zegt hij dat hij zich aan de regels hield, want hij is volgens de Schotse autoriteiten vrouw omdat hij dat zelf zo heef beslist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:11:32 #133
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207629441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gebeurt regelmatig, daarom is er ook zoveel weerstand. Het is stuitend naief om te denken dat mensen hier geen misbruik van gaan maken, sommigen doen het al met de huidige roadblocks. Daarnaast is het natuurlijk ook gevaarlijk om het makkelijker te maken voor minderjaringen om zichzelf voor de gek te houden dankzij de heersende ideologie rondom 'gender'.

California is een goed voorbeeld. Google maar en je ziet ontelbaar veel resultaten over bijvoorbeeld mannen die zich identificeren als vrouw om een lagere straf te krijgen, en vervolgens een vrouw verkrachten in de gevangenis.

Maar verder maakt het ook niet heel veel uit, dit is allemaal heel duidelijk tegen de wetten die al lang bestaan in de UK dus deze beslissing van de Engelsen is volledig terecht.
Dus 300 van de 120000 gevangen wil graag over naar een vrouwen gevangenis. En alle gevallen worden door een commissie beoordeeld. En in sommige gevallen is het fout gegaan, dat is zeker heel erg spijtig en moet goed op gecontroleerd blijven worden. En ontelbaar heb ik niet gezien, zover heb ik niet gezocht. Er kunnen zeker dingen beter, maar we hebben het hier over kleine aantallen, ik verwacht wel een verbetering hierin. Alhoewel het Amerikaanse rechtssysteem is niet altijd zo betrouwbaar in dit soort zaken.

Maar om dan de hele populatie meteen te classificeren als potentiėle verkrachter in een vrouwengevangenis terwijl ze geen crimineel zijn is wel heftig.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:14:39 #134
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207629494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Omdat dan bijvoorbeeld een cricketclub de huisregel heeft dat er alleen vrouwen in de vrouwenkleedkamer mogen, aangegeven door de aanduiding vrouwenkleedkamer op de deur. Dan komt daar zo'n Schot binnenlopen die een piemel onder zijn kilt vandaan zwiept. De club wil hem dan een verbod geven nog vaker te komen omdat hij de huisregels schendt, maar dan zegt hij dat hij zich aan de regels hield, want hij is volgens de Schotse autoriteiten vrouw omdat hij dat zelf zo heef beslist.
Ik vind het spijkers op laag water zoeken. Ik denk dat je je teveel op de excessen/uitzonderingen richt. Als vrouwen zich niet veilig voelen bij een andere vrouw dan kan die ook verwijdert worden of sociaal worden uitgesloten, desnoods met beveiliging erbij. Dat kan ook met een transgender, er verandert niets aan die situatie.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:20:29 #135
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207629591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Omdat dan bijvoorbeeld een cricketclub de huisregel heeft dat er alleen vrouwen in de vrouwenkleedkamer mogen, aangegeven door de aanduiding vrouwenkleedkamer op de deur. Dan komt daar zo'n Schot binnenlopen die een piemel onder zijn kilt vandaan zwiept. De club wil hem dan een verbod geven nog vaker te komen omdat hij de huisregels schendt, maar dan zegt hij dat hij zich aan de regels hield, want hij is volgens de Schotse autoriteiten vrouw omdat hij dat zelf zo heef beslist.
Daarnaast, hoe is deze situatie anders dan met een politieagent die vrouwen verkracht, een oppas die meisjes misbruikt of een man die 150 meisjes afperst met naaktbeelden? Ook niet waterdicht en we gaan daar ook niet alle excessen bij voorbaat uitsluiten.

De samenleving is niet 100% veilig en dat zal het ook nooit worden. We doen ons best en geven mensen zoveel mogelijk vrijheden en accepteren dat er altijd een kans is op misbruik. Tenzij je in een Black Mirror samenleving wil gaan wonen waarbij ieders gedrag 100% van de tijd gemonitord wordt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207630405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:00 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
In de officiele papieren je geslacht aan kunnen passen voordat je het medische traject ingaat heeft voordelen.

Zo kan iemand makkelijker als het andere geslacht leven zonder dat er al begonnen moet zijn met hormonen en andere medische ingrepen.
Waardoor iemand het kan ervaren en ook makkelijker zich kan bedenken, of tevreden kan zijn met zich enkel uiten als zonder verdere ingrepen.

Het is best fijn dat je bv op het vliegveld niet tegen gedoe aanloopt omdat er bv man in je paspoort staat en je daar als vrouw staat.

Dit lost het probleem op voor mensen die wel als het andere geslacht door het leven willen, maar geen of minder behoefte hebben aan medische aanpassingen.
Dat lijkt me een goed iets.

In nederland is het zo dat er ook in het medische traject de eis bestaat dat je leeft als het andere geslacht voordat ze de grote medische ingrepen doen.
Met een wet zoals deze kan dat persoon dat makkelijker en vollediger doen. Zonder bij die inschrijving op school, politie controle, op het vliegveld of waar dan ook officiele papieren nodig zijn steeds uit te moeten leggen waarom er een ander geslacht in de papieren staat.
Heeej, en nu gaat het opeens van "mensen zullen echt niet zonder heel traject hun officiele geslacht laten veranderen" naar "heel goed als het makkelijker kan om het lekker eens uit te proberen"
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 19:21:48 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207630464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Daarnaast, hoe is deze situatie anders dan met een politieagent die vrouwen verkracht, een oppas die meisjes misbruikt of een man die 150 meisjes afperst met naaktbeelden? Ook niet waterdicht en we gaan daar ook niet alle excessen bij voorbaat uitsluiten.

De samenleving is niet 100% veilig en dat zal het ook nooit worden. We doen ons best en geven mensen zoveel mogelijk vrijheden en accepteren dat er altijd een kans is op misbruik. Tenzij je in een Black Mirror samenleving wil gaan wonen waarbij ieders gedrag 100% van de tijd gemonitord wordt.
Grappig toch hoe de meest mysogene figuren die er zijn ineens zo bezorgd zijn voor de veiligheid van vrouwen maar als het om verkrachting en sexueel misbruik door mannen gaat zijn ze in geen velden of wegen te bekennen of roepen ze dat die vrouwen het verzinnen of te uitdagend gekleed waren.

Ondertussen wacht de hele wereld nog steeds op daadwerkelijke sexuele misdrijven tegen vrouwen door transgenders. Die van mannen daarentegen...zie hier: NWS / 1,8 miljoen Nederlanders ervoer seksueel wangedrag in 2022
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207630692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:14 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik vind het spijkers op laag water zoeken. Ik denk dat je je teveel op de excessen/uitzonderingen richt. Als vrouwen zich niet veilig voelen bij een andere vrouw dan kan die ook verwijdert worden of sociaal worden uitgesloten, desnoods met beveiliging erbij. Dat kan ook met een transgender, er verandert niets aan die situatie.
Waarom geen gemengde kleedkamers dan? Moet dat hele idee daarachter maar overboord omdat er mannen zijn die pretenderen vrouw te zijn terwijl ze hun lul wil houden?

Wie is er nou eigenlijk spijkers op laag water aan het zoeken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207630713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:17 schreef Viezig het volgende:

[..]
Heeej, en nu gaat het opeens van "mensen zullen echt niet zonder heel traject hun officiele geslacht laten veranderen" naar "heel goed als het makkelijker kan om het lekker eens uit te proberen"
Nee, dan heb je verkeerd gelezen.

Op papier je geslacht laten veranderen is een traject op zichzelf. Daar moet je nogsteeds best wel wat moeite voor doen en heeft verder ook nog wel wat gevolgen.
Ik denk niet dat een gluurder die moeite zal doen daarvoor.

Maar een transgender die eerst door het leven wil (in Nederland zelfs moet) als het andere geslacht kan dat dan al voor de medische ingrepen. Zonder bij instanties e.d. steeds tegen het probleem aan te lopen dat het geslacht in hun officiele papieren niet overeen komt met hoe ze zich in de wereld profileren.
pi_207630845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee, dan heb je verkeerd gelezen.

Op papier je geslacht laten veranderen is een traject op zichzelf. Daar moet je nogsteeds best wel wat moeite voor doen en heeft verder ook nog wel wat gevolgen.
Ik denk niet dat een gluurder die moeite zal doen daarvoor.

Maar een transgender die eerst door het leven wil (in Nederland zelfs moet) als het andere geslacht kan dat dan al voor de medische ingrepen. Zonder bij instanties e.d. steeds tegen het probleem aan te lopen dat het geslacht in hun officiele papieren niet overeen komt met hoe ze zich in de wereld profileren.
Maar dat is nou juist het punt van die versoepelde wetgeving. Dat het eenvoudiger wordt om op papier je geslacht te laten veranderen. Dat er niet allerlei eisen gesteld worden maar dat eenieder die zichzelf van het andere geslacht voelt dit kan laten veranderen zonder dat anderen daarover hoeven te oordelen.
pi_207630999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:41 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar dat is nou juist het punt van die versoepelde wetgeving. Dat het eenvoudiger wordt om op papier je geslacht te laten veranderen. Dat er niet allerlei eisen gesteld worden maar dat eenieder die zichzelf van het andere geslacht voelt dit kan laten veranderen zonder dat anderen daarover hoeven te oordelen.
Dat de medische eisen eraf gaan maakt niet dat je het even samen met een pakje boter halen bij de supermarkt kan doen.
pi_207631122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat de medische eisen eraf gaan maakt niet dat je het even samen met een pakje boter halen bij de supermarkt kan doen.
Door "medische eisen" te zeggen laat je het ergens anders op lijken dan het is. Ze willen namelijk niet dat je je geslacht op papier kan laten veranderen zonder dat je medische veranderingen ondergaat, maar dat er geen "medische diagnose" nodig is. Oftewel, eenieder die het wil kan zijn geslacht op papier laten veranderen.

Dan kan er wel weer gepraat worden over dat je als vrouw door het leven moet gaan. Maar wie bepaalt wanneer dat zo is? Genoeg vrouwen die nooit jurken dragen en harige benen en oksels hebt. In de praktijk komt "als vrouw door het leven gaan" dan neer op gebruik maken van ruimtes en voorzieningen die bedoeld zijn voor vrouwen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 19:58:33 ]
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:19:51 #143
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207631786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom geen gemengde kleedkamers dan? Moet dat hele idee daarachter maar overboord omdat er mannen zijn die pretenderen vrouw te zijn terwijl ze hun lul wil houden?

Wie is er nou eigenlijk spijkers op laag water aan het zoeken?
Omdat gemende kleedkamers niet gewenst zijn. Daar verandert hier toch helemaal niets aan? Je doet net alsof mannen verkleed als vrouw/misbruik maken van deze situatie nu in één keer met in groten getale dameskleedkamers in willen gaan. Dat zie ik niet gebeuren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:22:57 #144
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207631847
Verder lijkt het wel mee te vallen en wellicht zit ik verkeerd maar dan moeten er ondertussen toch al wel cijfers uit verschillende landen zijn. Onderstaande landen hebben de deskundigenverklaring al afgeschaft.

quote:
Als Nederland de wetswijziging aanneemt, is het daarmee niet het eerste land ter wereld. Argentiniė schafte de deskundigenverklaring in 2012 als eerste af, Denemarken volgde in 2014 als eerste Europese land. Ook Ierland, Malta en Noorwegen hebben aanpassingen doorgevoerd.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207631924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Omdat gemende kleedkamers niet gewenst zijn.
Waarom niet?

Ik kan je nu al zeggen dat alle gegronde redenen die je kunt verzinnen dat gemengde kleedkamers niet gewenst zijn niet congrueren met beargumentering dat biologische mannen iets te zoeken hebben in vrouwenkleedkamers.
pi_207631939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:22 schreef Herkauwer het volgende:
Verder lijkt het wel mee te vallen en wellicht zit ik verkeerd maar dan moeten er ondertussen toch al wel cijfers uit verschillende landen zijn. Onderstaande landen hebben de deskundigenverklaring al afgeschaft.
[..]

Negatieve cijfers aangaande dit extreem gepolitiseerde medisch onderwerp (sowieso te idioot voor woorden dat het gepolitiseerd is) worden actief onderdrukt. Dat maakt het heel lastig om negatieve effecten boven tafel te krijgen.

Nog afgezien van dat de negatieve effecten pas jaren later komen. Het bezuinigen op mentale gezondheidszorg was ook veel eerder dan de problemen met verwarde mensen.
pi_207632015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Negatieve cijfers aangaande dit extreem gepolitiseerde medisch onderwerp (sowieso te idioot voor woorden dat het gepolitiseerd is) worden actief onderdrukt. Dat maakt het heel lastig om negatieve effecten boven tafel te krijgen.

Nog afgezien van dat de negatieve effecten pas jaren later komen. Het bezuinigen op mentale gezondheidszorg was ook veel eerder dan de problemen met verwarde mensen.
Niet te vergeten dat mensen die naar buiten komen met dat ze spijt hebben van een transitie actief onderdrukt worden door verschillende pro-trans-groeperingen. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet hier in Nederland zien gebeuren, maar het is echt verschrikkelijk waar mensen mee te maken krijgen als ze zich bedenken.
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:34:35 #148
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207632039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Waarom niet?

Ik kan je nu al zeggen dat alle gegronde redenen die je kunt verzinnen dat gemengde kleedkamers niet gewenst zijn niet congrueren met beargumentering dat biologische mannen iets te zoeken hebben in vrouwenkleedkamers.
Omdat mensen tijdens het omkleden/douchen/naakt zijn zich niet fijn voelen waar een ander geslacht bij is. Dit zal dus per transgender uitmaken of men/vrouw zich daar wel of niet fijn bij voelen. Dat hebben we nu trouwens ook al met hetzelfde geslacht. Er zijn mensen die kleedkamers mijden zelf met het eigen geslacht omdat zij zich ergens voor schamen of gewoon niet prettig vinden.

Hier gaat een klein deel transgender weinig verschil in maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Negatieve cijfers aangaande dit extreem gepolitiseerde medisch onderwerp (sowieso te idioot voor woorden dat het gepolitiseerd is) worden actief onderdrukt. Dat maakt het heel lastig om negatieve effecten boven tafel te krijgen.

Nog afgezien van dat de negatieve effecten pas jaren later komen. Het bezuinigen op mentale gezondheidszorg was ook veel eerder dan de problemen met verwarde mensen.
Jij claimt nu 1 grote doofpot. Ik zou juist verwachten dat dit in koeienletters voorop de kranten terecht komt. Hoe kan je dit ooit onderdrukken? Ik denk dat mensen juist direct naar journalisten stappen om te zeggen dat een transgender een vrouw/meisje heeft aangerand.

Ik ben het wel eens dat die bezuinigingen vooruit gaan op de problemen en dat je tergend lang nodig hebt om weer terug te komen. Kijk maar naar wat er allemaal de afgelopen 10-15 jaar bezuinigd is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 20:36:44 #149
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207632079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:33 schreef Viezig het volgende:

[..]
Niet te vergeten dat mensen die naar buiten komen met dat ze spijt hebben van een transitie actief onderdrukt worden door verschillende pro-trans-groeperingen. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet hier in Nederland zien gebeuren, maar het is echt verschrikkelijk waar mensen mee te maken krijgen als ze zich bedenken.
Dat lijkt mij ook, iedere (actieve) onderdrukking heeft een grote impact op mensen. En ik kan me ook wel voorstellen dat als je je bedenkt je toch spijt krijgt. Dat lijkt mij vooral een probleem als je een geslacht veranderende operatie bent ondergaan en niet een V of M in je paspoort.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207632148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Omdat mensen tijdens het omkleden/douchen/naakt zijn zich niet fijn voelen waar een ander geslacht bij is. Dit zal dus per transgender uitmaken of men/vrouw zich daar wel of niet fijn bij voelen. Dat hebben we nu trouwens ook al met hetzelfde geslacht. Er zijn mensen die kleedkamers mijden zelf met het eigen geslacht omdat zij zich ergens voor schamen of gewoon niet prettig vinden.

Hier gaat een klein deel transgender weinig verschil in maken.
[...]
Precies mijn voorspelling. Chapeau.
pi_207632503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:34 schreef Herkauwer het volgende:

Jij claimt nu 1 grote doofpot. Ik zou juist verwachten dat dit in koeienletters voorop de kranten terecht komt. Hoe kan je dit ooit onderdrukken? Ik denk dat mensen juist direct naar journalisten stappen om te zeggen dat een transgender een vrouw/meisje heeft aangerand.

Ik ben het wel eens dat die bezuinigingen vooruit gaan op de problemen en dat je tergend lang nodig hebt om weer terug te komen. Kijk maar naar wat er allemaal de afgelopen 10-15 jaar bezuinigd is.
Er is een belangwekkend onderzoek waaruit naar voren komt dat transgenders waarschijnlijk in overgrote getale te zijn genezen. De details weet ik even niet meer, maar als je wil kan ik het als ik terug ben uit de sneeuw voor je opzoeken.

Dus waarschijnlijk is met een veel minder ingrijpende behandeling en veel minder kosten de meeste transgenders te helpen, maar dat onderzoek is nadat het peer-reviewed is teruggetrokken vanwege politieke implicaties.

Als ik het niet met eigen ogen had gezien had ik het niet geloofd. Zo extreem bizar is het.
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:21:10 #152
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207633001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is een belangwekkend onderzoek waaruit naar voren komt dat transgenders waarschijnlijk in overgrote getale te zijn genezen. De details weet ik even niet meer, maar als je wil kan ik het als ik terug ben uit de sneeuw voor je opzoeken.

Dus waarschijnlijk is met een veel minder ingrijpende behandeling en veel minder kosten de meeste transgenders te helpen, maar dat onderzoek is nadat het peer-reviewed is teruggetrokken vanwege politieke implicaties.

Als ik het niet met eigen ogen had gezien had ik het niet geloofd. Zo extreem bizar is het.
Ik ben benieuwd, erg interessant in ieder geval. Veel plezier in de sneeuw, lekker genieten nu het kan.

Overigens zeg ik interessant, maar ik ben erg sceptisch want ik geloof niet zo in genezen van transgenders.

[ Bericht 5% gewijzigd door Herkauwer op 19-01-2023 21:32:41 ]
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207633076
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is een belangwekkend onderzoek waaruit naar voren komt dat transgenders waarschijnlijk in overgrote getale te zijn genezen. De details weet ik even niet meer, maar als je wil kan ik het als ik terug ben uit de sneeuw voor je opzoeken.

Dus waarschijnlijk is met een veel minder ingrijpende behandeling en veel minder kosten de meeste transgenders te helpen, maar dat onderzoek is nadat het peer-reviewed is teruggetrokken vanwege politieke implicaties.

Als ik het niet met eigen ogen had gezien had ik het niet geloofd. Zo extreem bizar is het.
Er komt een verbod op genezing van transgenders in het VK.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207633767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:21 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Overigens zeg ik interessant, maar ik ben erg sceptisch want ik geloof niet zo in genezen van transgenders.
Dit impliceert natuurlijk een hele boel. Want wie schaar je onder transgenders? De mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze transgender waren, maar er toch op teruggekomen zijn, waren dat niet echt transgenders? Jij gelooft niet in genezing van transgenders, oftewel jij denkt dat ze nooit echt transgender waren. Of waren het wel echt transgenders maar zijn ze gehersenspoeld om te denken dat hun "gender assigned at birth" ook daadwerkelijk overeenkomt met hun geslacht dat ze graag willen zijn?

Hele lastige vragen met geen echt antwoord. Behalve als je denkt dat er een biologisch geslacht is, en dat de rest allemaal vorm is. Dan is het opeens heel simpel deze vragen te beantwoorden. Meestal zegt dat heel wat.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 22:03:33 ]
pi_207633919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, dan moet de sportclub overstag. Mij om het even.

Vraag ik me wel af hoe dat dan met sportbonden zit, die naar mijn weten regels hebben mbt biologische markers (hormoonlevels) om aan een bepaalde competitie deel te mogen nemen.

Dat staat dus haaks op deze wet. Volgens de wet is deze persoon vrouw. Dat werkt dus niet.

quote:
Daar staat dat de huidige specialisten vinden dat ze de skillset hebben om die kinderen te helpen.
Exact. Dat betekent dat 'transgenderzorg' niet nodig is. Wat nodig is zijn betere, wetenschappelijk onderbouwde methoden om die kinderen te helpen zónder ze daarbij meteen als 'transgender' aan te merken.

Daarom is de NHS ook bezig met betere guidelines voor (vooral) kinderen en jongvolwassenen die zich melden met bepaalde klachten. Dat is dus niet wat we tot nu toe hebben gedaan, aparte 'transgenderzorg'. Dat werkt niet, dat weten we. Die kliniek is niet voor niets gesloten. Daarom spreekt het rapport ook niet over transgender mensen of kinderen, maar over mensen en kinderen met bepaalde symptomen/klachten. Het idee dat al deze mensen transgender zijn is niet houdbaar, dat is gebleken.

Laten we het simpel houden. Er is een nieuw cohort aan vooral jonge mensen met bepaalde symptomen die voorheen nauwelijks waargenomen werden in kinderen en mensen van die leeftijd. Dat moet losgekoppeld worden van de ideologische identiteitspolitiek van 'transgender'. Dat is precies wat het rapport ook aanbeveelt en wat de NHS gaat doen. Kinderen/jongvolwassenen die zich melden met deze klachten gaan op een veel meer holistische en wetenschappelijk onderbouwde manier behandeld worden, gewoon binnen de bestaande structuur van de NHS. Dat is wat ik bedoel met het idee dat de huidige structuur dat aan kan en er geen aparte 'transgenderzorg' nodig is.

Wat blijkt namelijk dat het overgrote deel van dit nieuwe cohort helemaal niet 'transgender' (wat dat dan ook precies mag zijn, de definitie verandert bijna dagelijks) is, maar juist vanwege andere factoren wél bepaalde hulp nodig heeft. En dat kan van alles zijn, depressies, autisme, allerhande lichamelijke ongemakkelijkheid (bijvoorbeeld puberteit). Dįįr moeten ze mee geholpen worden, en als dat gebeurt dan blijkt uit onderzoek dat de meeste patienten afstappen van het idee dat ze transgender zijn en dus ook verder geen 'transgenderzorg' nodig hebben. Dit voorkomt een hele hoop leed, want wat er nu onder 'transgenderzorg' wordt verstaan is zeer heftige medische ingrepen die niet omkeerbaar zijn. Voor sommige kinderen zijn die medische ingrepen daadwerkelijk noodzakelijk, en die kinderen kunnen dat dan krijgen als het echt nodig. Een beetje zoals het tot voor kort ook in Nederland ging.

Dit is allemaal wat er nu speelt in de UK, maar heeft slechts zijdelings te maken met de wet waar dit topic over gaat. Die wet is een heel slecht idee om meerdere redenen, waaronder dus het feit dat gatekeeping een heel goed idee is en het dus opzettelijk moeilijk gemaakt moet worden om een geslachtsaanduiding te veranderen.

Oh, en waarom kun je geen antwoord geven op de vraag waarom er ineens zo veel 'trangender' kinderen en jongeren zijn? Je lijkt het te weten maar wil de informatie niet delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door MoreDakka op 19-01-2023 22:22:18 ]
pi_207634078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:11 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dus 300 van de 120000 gevangen wil graag over naar een vrouwen gevangenis. En alle gevallen worden door een commissie beoordeeld. En in sommige gevallen is het fout gegaan, dat is zeker heel erg spijtig en moet goed op gecontroleerd blijven worden. En ontelbaar heb ik niet gezien, zover heb ik niet gezocht. Er kunnen zeker dingen beter, maar we hebben het hier over kleine aantallen, ik verwacht wel een verbetering hierin. Alhoewel het Amerikaanse rechtssysteem is niet altijd zo betrouwbaar in dit soort zaken.
Dit is niets anders dan doelpalen verschuiven. Het gebeurt dus veelvuldig. Dat is gewoon een valide argument tegen deze wet, maar niet het enige.

Verder blijft de vraag hoe zo'n commissie kan werken als deze wet bestaat. Volgens de wet is iemand een vrouw, welk recht heeft die commissie dan om nee te zeggen? Moet er een uitzondering komen in deze wet voor bepaalde situaties? Dat is nu niet zo namelijk.

Hetzelfde geldt voor mijn voorbeeld van de voetbalclub. Wie zijn zij om te zeggen dat iemand die wettelijk vrouw is zich niet mag omkleden in de vrouwenkleedkamer en mag meespelen met het vrouwenteam?

quote:
Maar om dan de hele populatie meteen te classificeren als potentiėle verkrachter in een vrouwengevangenis terwijl ze geen crimineel zijn is wel heftig.
Leuk geprobeerd maar dit soort hysterisch stropop gedoe trapt niemand in.
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:22:37 #157
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:00 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dit impliceert natuurlijk een hele boel. Want wie schaar je onder transgenders? De mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze transgender waren, maar er toch op teruggekomen zijn, waren dat niet echt transgenders? Jij gelooft niet in genezing van transgenders, oftewel jij denkt dat ze nooit echt transgender waren. Of waren het wel echt transgenders maar zijn ze gehersenspoeld om te denken dat hun "gender assigned at birth" ook daadwerkelijk overeenkomt met hun geslacht dat ze graag willen zijn?

Hele lastige vragen met geen echt antwoord. Behalve als je denkt dat er een biologisch geslacht is, en dat de rest allemaal vorm is. Dan is het opeens heel simpel deze vragen te beantwoorden. Meestal zegt dat heel wat.
Het impliceert dat ik het niet als een ziekte zie. Verder heb je altijd mensen die twijfelen en er tussen zitten en daar kan een professioneel bij helpen. Maar is het dan genezing of is het jezelf beter leren kennen?

Het zijn lastige vragen en daar hebben deskundigen al hun onderzoek naar gedaan en antwoorden op gegeven. Hiermee kan het leeuwendeel verder geholpen worden. Geldt dat voor iedereen, echt niet maar wel voor veel mensen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207634214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is niets anders dan doelpalen verschuiven. Het gebeurt dus veelvuldig. Dat is gewoon een valide argument tegen deze wet, maar niet het enige.

Verder blijft de vraag hoe zo'n commissie kan werken als deze wet bestaat. Volgens de wet is iemand een vrouw, welk recht heeft die commissie dan om nee te zeggen? Moet er een uitzondering komen in deze wet voor bepaalde situaties? Dat is nu niet zo namelijk.

Hetzelfde geldt voor mijn voorbeeld van de voetbalclub. Wie zijn zij om te zeggen dat iemand die wettelijk vrouw is zich niet mag omkleden in de vrouwenkleedkamer en mag meespelen met het vrouwenteam?
[..]
Leuk geprobeerd maar dit soort hysterisch stropop gedoe trapt niemand in.
Het argument blijft helaas een beetje steken bij "Denk je nou echt dat iemand ... zou doen om daar misbruik van te maken?". Het punt valt of staat bij dat mensen er geen misbruik van zouden kunnen maken en ze proberen je gek te laten lijken als je denkt dat er inderdaad gekken bestaan die er misbruik van maken. Als je ook maar één voorbeeld geeft van iemand die er misbruikt van maakt valt hun hele argumentatie in duigen, maar dan verschuiven de doelpalen opeens.
pi_207634237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:22 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Het zijn lastige vragen en daar hebben deskundigen al hun onderzoek naar gedaan en antwoorden op gegeven.
Is dat zo? Volgens mij toch echt niet. Ja, ideologisch gezien misschien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 22:25:39 ]
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:28:30 #160
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is niets anders dan doelpalen verschuiven. Het gebeurt dus veelvuldig. Dat is gewoon een valide argument tegen deze wet, maar niet het enige.

Verder blijft de vraag hoe zo'n commissie kan werken als deze wet bestaat. Volgens de wet is iemand een vrouw, welk recht heeft die commissie dan om nee te zeggen? Moet er een uitzondering komen in deze wet voor bepaalde situaties? Dat is nu niet zo namelijk.

Hetzelfde geldt voor mijn voorbeeld van de voetbalclub. Wie zijn zij om te zeggen dat iemand die wettelijk vrouw is zich niet mag omkleden in de vrouwenkleedkamer en mag meespelen met het vrouwenteam?
[..]
Leuk geprobeerd maar dit soort hysterisch stropop gedoe trapt niemand in.
Ik vind van niet, het gebeurt helemaal niet veelvuldig. Die 300 hebben een aanvraag gedaan, een percentage daarvan wordt toegekend? Het percentage (300 op 120000) is zelfs lager dan het geschatte aantal transgender mensen in NL. Lijkt mij niet dat je dat kan scharen onder veelvuldig.

Verder kan de sportbond regels voor maken, kijk naar de zwembond. Transitie na je 12de, dan mag je niet mee doen met (in dit geval mannelijk naar vrouwelijke transgender) de vrouwencompetitie. Dus heb je daar niets te zoeken.

Ik zie het niet gebeuren dat iemand het hele proces doorgaat om geslacht officieel te laten veranderen om per se een vrouwen kleedkamer in te gaan. Op een enkele uitzondering na gaat dit niet gebeuren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207634337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:28 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik vind van niet, het gebeurt helemaal niet veelvuldig. Die 300 hebben een aanvraag gedaan, een percentage daarvan wordt toegekend? Het percentage (300 op 120000) is zelfs lager dan het geschatte aantal transgender mensen in NL. Lijkt mij niet dat je dat kan scharen onder veelvuldig.

Verder kan de sportbond regels voor maken, kijk naar de zwembond. Transitie na je 12de, dan mag je niet mee doen met (in dit geval mannelijk naar vrouwelijke transgender) de vrouwencompetitie. Dus heb je daar niets te zoeken.

Ik zie het niet gebeuren dat iemand het hele proces doorgaat om geslacht officieel te laten veranderen om per se een vrouwen kleedkamer in te gaan. Op een enkele uitzondering na gaat dit niet gebeuren.
"Verder kunnen we als samenleving daar regels voor maken. Transitie na je 0e? Terug naar je eigen kleedkamer."

Waarom mag een sportbond wel zulke regels maken maar een samenleving niet? Je komt steeds verder in een hoekje te zitten.
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:30:59 #162
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:25 schreef Viezig het volgende:

[..]
Is dat zo? Volgens mij toch echt niet. Ja, ideologisch gezien misschien.
Er is aardig wat onderzoek naar gedaan. Wat bedoel je met ideologisch gezien? Op welke wijze dan niet?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:33:42 #163
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:30 schreef Viezig het volgende:

[..]
"Verder kunnen we als samenleving daar regels voor maken. Transitie na je 0e? Terug naar je eigen kleedkamer."

Waarom mag een sportbond wel zulke regels maken maar een samenleving niet? Je komt steeds verder in een hoekje te zitten.
De samenleving mag dat prima. De samenleving wenst dat alleen niet, vandaar dat er steeds meer wetgeving komt om meer vrijheid te genereren voor mensen die dat wensen. De samenleving wenst meer ruimte voor eigen invulling van je wie je bent. En met meer vrijheid zijn er ook mensen die vinden dat anderen niet zichzelf mogen zijn.

Dat is normaal in een cultuurverandering en dat kan 2 kanten opgaan. Of acceptatie door de samenleving of we klappen weer helemaal dicht.

En in welk hoekje kom ik dan volgens jou?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207634386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:30 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Er is aardig wat onderzoek naar gedaan. Wat bedoel je met ideologisch gezien? Op welke wijze dan niet?
Waar is onderzoek naar gedaan? Je kan niet bewijzen dat iemand transgender is.

Het enige onderzoek dat altijd aangehaald wordt is dat er in de hersenen van een deel van de "transgenders" bepaalde afwijkingen te zien zijn die hun hersenen iets meer op die van het andere geslacht laten lijken. Nota bene: dat wil niet zeggen dat de hersenen van een bijvoorbeeld "transgender vrouw" (man naar vrouw dus) meer lijken op vrouwelijke hersenen dan op mannelijke hersenen, maar dat ze meer lijken op vrouwelijke hersenen dan dat de hersenen van "gezonde" mannen op vrouwelijke hersenen lijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 22:41:45 ]
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:36:26 #165
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Waar is onderzoek naar gedaan? Je kan niet bewijzen dat iemand transgender is.

Het enige onderzoek dat altijd aangehaald wordt is dat er in de hersenen van een deel van de "transgenders" bepaalde afwijkingen te zien zijn die hun hersenen iets meer op die van het andere geslacht laten lijken. Nota bene: dat wil niet zeggen dat de hersenen van een bijvoorbeeld "transgender vrouw" (man naar vrouw dus) meer lijken op vrouwelijke hersenen dan op mannelijke hersenen, maar dat ze meer lijken op vrouwelijke hersenen dan de hersenen van "gezonde" mannen.
Even buiten al dit om. Andere vraag. Waarom maakt het jou zoveel uit hoe andere mensen hun leven willen invullen? En dan laat ik misbruik even buiten beschouwing want dat is op iedere manier verwerpelijk.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207634426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:33 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
De samenleving mag dat prima. De samenleving wenst dat alleen niet, vandaar dat er steeds meer wetgeving komt om meer vrijheid te genereren voor mensen die dat wensen. De samenleving wenst meer ruimte voor eigen invulling van je wie je bent. En met meer vrijheid zijn er ook mensen die vinden dat anderen niet zichzelf mogen zijn.

Dat is normaal in een cultuurverandering en dat kan 2 kanten opgaan. Of acceptatie door de samenleving of we klappen weer helemaal dicht.

En in welk hoekje kom ik dan volgens jou?
"Eigen invulling van wie je bent"

Point made, point taken.
pi_207634453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Even buiten al dit om. Andere vraag. Waarom maakt het jou zoveel uit hoe andere mensen hun leven willen invullen? En dan laat ik misbruik even buiten beschouwing want dat is op iedere manier verwerpelijk.
Maakt me helemaal niets uit. Dat is mijn bevoorrechte positie, ik heb helemaal geen belang in dit geheel. Dat maakt het zo makkelijk om al die rare drogredeneringen onderuit te halen omdat mijn emoties niet zo hoog opspelen.

Als Klaas graag Ria wil zijn vind ik dat helemaal prima.
  donderdag 19 januari 2023 @ 22:42:26 #168
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207634517
Het was gezellig, ik ga lekker terug naar de basketball wedstrijd. Fijne avond :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207634812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:00 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dit impliceert natuurlijk een hele boel. Want wie schaar je onder transgenders? De mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze transgender waren, maar er toch op teruggekomen zijn, waren dat niet echt transgenders? Jij gelooft niet in genezing van transgenders, oftewel jij denkt dat ze nooit echt transgender waren. Of waren het wel echt transgenders maar zijn ze gehersenspoeld om te denken dat hun "gender assigned at birth" ook daadwerkelijk overeenkomt met hun geslacht dat ze graag willen zijn?

Hele lastige vragen met geen echt antwoord. Behalve als je denkt dat er een biologisch geslacht is, en dat de rest allemaal vorm is. Dan is het opeens heel simpel deze vragen te beantwoorden. Meestal zegt dat heel wat.
Het is natuurlijk ook totaal belachelijk om hier een zwart-wit verhaal van te maken. Het is veel meer een spectrum met een kleine groep mensen waarbij het echt iets is wat niet te genezen is of lijkt en een enorme groep mensen die hier in mindere mate (ook door cultuur) gevoelig voor zijn. Die enorme groep mensen verklaart ook de lachwekkende toename van mensen met identiteitsproblemen de laatste 10 jaar. Veel van die mensen waren nooit deze ellende ingetrokken in een conservatievere cultuur waar man en vrouw de enige norm zijn. Dan laat je het wel uit je hoofd aan die gekkigheid mee te doen.

Dé transgender bestaat niet, wel mensen die hoger en lager scoren op de ladder. En wat 'we' (de progressieve meute dus) nu doen is iedereen in het grijze gebied en daarbuiten proberen mee te slepen in de ellende die een geslachtsverandering met zich meebrengt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207635216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:28 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik vind van niet, het gebeurt helemaal niet veelvuldig. Die 300 hebben een aanvraag gedaan, een percentage daarvan wordt toegekend? Het percentage (300 op 120000) is zelfs lager dan het geschatte aantal transgender mensen in NL. Lijkt mij niet dat je dat kan scharen onder veelvuldig.
Met deze nieuwe wet wordt dat allemaal toegekend hé. Het gebeurt veel vaker dan je dacht, dat mag je best toegeven hoor. En dit is natuurlijk maar één voorbeeld. Het gaat daarnaast ook over wie de prioriteit heeft, vrouwen die zich onveilig voelen als er een man in de kleedkamer/badkamer etc loopt tellen niet mee in de overweging?

quote:
Verder kan de sportbond regels voor maken, kijk naar de zwembond. Transitie na je 12de, dan mag je niet mee doen met (in dit geval mannelijk naar vrouwelijke transgender) de vrouwencompetitie. Dus heb je daar niets te zoeken.
Dat kan dus niet. Tenzij je uitzonderingen in de wet gaat maken voor dat soort zaken.

quote:
Ik zie het niet gebeuren dat iemand het hele proces doorgaat om geslacht officieel te laten veranderen om per se een vrouwen kleedkamer in te gaan. Op een enkele uitzondering na gaat dit niet gebeuren.
Wel dus als het geen proces meer is. De meeste gevallen in het voorbeeld van de gevangenis verklaren na hun arrestatie pas dat ze eigenlijk vrouw zijn.
pi_207638405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Omdat gemende kleedkamers niet gewenst zijn. Daar verandert hier toch helemaal niets aan? Je doet net alsof mannen verkleed als vrouw/misbruik maken van deze situatie nu in één keer met in groten getale dameskleedkamers in willen gaan. Dat zie ik niet gebeuren.
Nee. Wat dit soort wetten doen is mannen die zich als vrouw verkleden het recht geven een vrouwenkleedkamer binnen te lopen. Dat is sowieso een probleem aangezien vrouwen niet voor niks een vrouwenkleedkamer hebben, maar het is niet onwaarschijnijk dat er ook misbruik van gemaakt wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 11:22:25 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207638474
Ik vind het geen probleem dat er aandacht is voor deze mensen, maar uit alle berichtgeving krijg ik af en toe het gevoel dat het nogal groter wordt gemaakt dan het is. Over welk percentage vd bevolking hebben we het nu eigenlijk.
pi_207638609
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Schotland moet onafhankelijk worden. Walgelijk dat die ouderwetse Engelsen dit tegen kunnen houden. Bah.

Precies andersom. Op dit terrein is het heel goed dat de Engelsen daar nog wat van kunnen zeggen.
Goed gegaan Engelsen ^O^
pi_207638785
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vind het geen probleem dat er aandacht is voor deze mensen, maar uit alle berichtgeving krijg ik af en toe het gevoel dat het nogal groter wordt gemaakt dan het is. Over welk percentage vd bevolking hebben we het nu eigenlijk.
Dat hangt er vanaf. Bij de huidige generatie is het bijna een epidemie, maar bij de oudere generaties was het uitermate zeldzaam.

Het is natuurlijk ook wel erg saai om gewoon cisgender heteroseksueel te zijn. ;)
pi_207638798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:21 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, erg interessant in ieder geval. Veel plezier in de sneeuw, lekker genieten nu het kan.

Overigens zeg ik interessant, maar ik ben erg sceptisch want ik geloof niet zo in genezen van transgenders.
Terecht om sceptisch te zijn.

Maar ik stuur het je toe als ik terug ben, dan kun je het zelf beoordelen.
pi_207638969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Er komt een verbod op genezing van transgenders in het VK.
Mooi man! Dat krijg je van politiseren van medische aandoeningen.

In Canada ben je als arts inmiddels verplicht de zelfdiagnose te volgen en te behandelen conform, zelfs als je weet dat de diagnose niet klopt.

Dat kan in de toekomst niet anders dan leiden tot een enorme puinhoop. Recent nog een interview gezien van Jordan Peterson met een jonge vrouw die nu haar artsen gaat aanklagen wegens malpractice.

In het VK is overigens ook een kliniek gesloten vanwege veel ongeregeldheden.
pi_207639271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf. Bij de huidige generatie is het bijna een epidemie, maar bij de oudere generaties was het uitermate zeldzaam.

Het is natuurlijk ook wel erg saai om gewoon cisgender heteroseksueel te zijn. ;)
Wat dus opnieuw bewijst dat je trans kunt worden en het niet noodzakelijkerwijs bent. Er zit een stukje conditionering bij.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207639805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat dus opnieuw bewijst dat je trans kunt worden en het niet noodzakelijkerwijs bent. Er zit een stukje conditionering bij.
Vanuit de data is het niet zo zeer dat je dan transgender wordt, maar dat je mentaal elders in de knoop zit en dat je dan denkt transgender te zijn.

Daarom zie je het ook juist zoveel bij homoseksuele jongeren. Met name meisjes. Die lezen nl. ook nog eens dat een meisje zijn zo kut is en dat jongens het zoveel beter hebben.

Ja, wie wil er dan niet ruilen?
pi_207639843
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanuit de data is het niet zo zeer dat je dan transgender wordt, maar dat je mentaal elders in de knoop zit en dat je dan denkt transgender te zijn.

Daarom zie je het ook juist zoveel bij homoseksuele jongeren. Met name meisjes. Die lezen nl. ook nog eens dat een meisje zijn zo kut is en dat jongens het zoveel beter hebben.

Ja, wie wil er dan niet ruilen?
Waar lezen ze dat eigenlijk? Of doel je op het eindeloze feministische gedram over loonkloven, orgasmekloven en meer?

Want in de westerse wereld zie ik weinig aanwijzingen dat het (gemiddeld gezien) leuker of beter is om een man te zijn.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207639969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar lezen ze dat eigenlijk? Of doel je op het eindeloze feministische gedram over loonkloven, orgasmekloven en meer?

Want in de westerse wereld zie ik weinig aanwijzingen dat het (gemiddeld gezien) leuker of beter is om een man te zijn.
Inderdaad, die feministische bullshit.

Loonkloof is al lang wetenschappelijk bewezen niet waar (tenminste: als je appels met appels vergelijkt). En dat weten ze wel, dus lees je tegenwoordig dat onderdeel van het probleem is dat beroepen waar veel vrouwen werken ondergewaardeerd worden (ook financieel). Terwijl een beroep als leraar, toen dat nog allemaal mannen waren, natuurlijk nooit een fors betaalde baan is geweest. Net als verpleger.

Maar goed, ook dit soort onderzoeken blijven ergens in de schaduw staan en feitenvrij gelul over de loonkloof komt keer op keer in het nieuws.
pi_207640084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Inderdaad, die feministische bullshit.

Loonkloof is al lang wetenschappelijk bewezen niet waar (tenminste: als je appels met appels vergelijkt). En dat weten ze wel, dus lees je tegenwoordig dat onderdeel van het probleem is dat beroepen waar veel vrouwen werken ondergewaardeerd worden (ook financieel). Terwijl een beroep als leraar, toen dat nog allemaal mannen waren, natuurlijk nooit een fors betaalde baan is geweest. Net als verpleger.

Maar goed, ook dit soort onderzoeken blijven ergens in de schaduw staan en feitenvrij gelul over de loonkloof komt keer op keer in het nieuws.
Ben het zeker met je eens dat vrouwen door dit soort nieuws vaak een onterecht minderwaardigheidsgevoel krijgen, terwijl mannen ook legio nadelen hebben:

Mannen zijn lager opgeleid.
Mannen sterven eerder.
Mannen zijn vaker dakloos en komen vaker om het leven door geweld. (Vaak wel door mannen maar toch)
Vrouwen worden voor dezelfde misdaad minder harder gestraft dan mannen.
En ik hoor niemand erover klagen dat vrouwen nergens ter wereld worden afgeslacht aan het front (zie Oekraļne) en zelden vertegenwoordigd zijn in de laagste beroepen zoals vuilnisman.

Zonder hier nou een jankverhaal van te willen maken: Dit brengt de boel wat meer in evenwicht. Een evenwicht dat reguliere nieuwszenders niet willen bieden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207640127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben het zeker met je eens dat vrouwen door dit soort nieuws vaak een onterecht minderwaardigheidsgevoel krijgen, terwijl mannen ook legio nadelen hebben:

Mannen zijn lager opgeleid.
Mannen sterven eerder.
Mannen zijn vaker dakloos en komen vaker om het leven door geweld. (Vaak wel door mannen maar toch)
Vrouwen worden voor dezelfde misdaad minder harder gestraft dan mannen.
En ik hoor niemand erover klagen dat vrouwen nergens ter wereld worden afgeslacht aan het front (zie Oekraļne) en zelden vertegenwoordigd zijn in de laagste beroepen zoals vuilnisman.

Zonder hier nou een jankverhaal van te willen maken: Dit brengt de boel wat meer in evenwicht. Een evenwicht dat reguliere nieuwszenders niet willen bieden.
En voor al die dingen geldt vooral dat ze zelf het meeste invloed op de uitkomst hebben. Maar ja, het is nu eenmaal leuker om te klagen dan jezelf bij je nekvel pakken.
pi_207640149
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En voor al die dingen geldt vooral dat ze zelf het meeste invloed op de uitkomst hebben. Maar ja, het is nu eenmaal leuker om te klagen dan jezelf bij je nekvel pakken.
Zo sta ik er ook in. Uiteindelijk heb je te dealen met deze wereld, man of vrouw. Slachtofferschap maakt je leven meestal niet leuker, het versterkt je eigen 'trauma's' en ellende alleen maar.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:36:07 #184
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207640157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Wat dit soort wetten doen is mannen die zich als vrouw verkleden het recht geven een vrouwenkleedkamer binnen te lopen. Dat is sowieso een probleem aangezien vrouwen niet voor niks een vrouwenkleedkamer hebben, maar het is niet onwaarschijnijk dat er ook misbruik van gemaakt wordt.
Precies zoals nu. Als een man zich nu verkleed en dat goed doet kan hij ook zo de kleedkamer inlopen. Er verandert niets.

Pas als hij dus het hele traject is doorlopen en officieel een V heeft mocht zij daar zijn. En dan als er overlast is komt de politie erbij en mag je jezelf verklaren. Dan nog als je een V hebt en je veroorzaakt overlast worden er maatregelen genomen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207641064
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Precies zoals nu. Als een man zich nu verkleed en dat goed doet kan hij ook zo de kleedkamer inlopen. Er verandert niets.
Nee, dat mag niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207641093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Precies zoals nu. Als een man zich nu verkleed en dat goed doet kan hij ook zo de kleedkamer inlopen. Er verandert niets.

Dat is niet waar. Met een V heeft hij het recht daar te zijn. Tenminste, waarschijnlijk.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:03:04 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Met een V heeft hij het recht daar te zijn. Tenminste, waarschijnlijk.
Want er staat bij een toilet of een kleedkamer een officier die je paspoort controleert?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 15:10:50 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207641232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want er staat bij een toilet of een kleedkamer een officier die je paspoort controleert?
In hun speciale wereld wel, geloof ik.

Een ding valt mij wel op, blijkbaar zijn mannen, volgens deze posters, dus blijkbaar zo ver van God los dat ze zich uitgeven als vrouwen om semi-naakte vrouwen in een kleedkamer te kunnen zien. In een tijd dat iedereen gratis op Pornhub zoveel (volledig) naakt kan zien als men wil. Nog opvallender, het zijn allemaal mannen die dit soort scenario's schetsen.

Is dit een geval van "Zoals de waard is..."?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207641275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want er staat bij een toilet of een kleedkamer een officier die je paspoort controleert?
Je moet wel heel klein geschapen zijn als het met het douchen niet opvalt.

Ik weet niet hoe dat bij jou zit…

Er is al een zaak geweest bij het college voor de rechten van de mens van een vrouw die haar mannelijke geslachtsdelen nog had (dus geen chirurgische ingrepen gehad) en die na klachten van andere vrouwen niet in de vrouwenkleedkamer /-douches mocht.

Uiteraard werd dat beoordeeld als discriminatie door het college, maar die leggen de lat wat dat aangaat ook lager dan de rechter doet.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:15:19 #190
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In hun speciale wereld wel, geloof ik.

Een ding valt mij wel op, blijkbaar zijn mannen, volgens deze posters, dus blijkbaar zo ver van God los dat ze zich uitgeven als vrouwen om semi-naakte vrouwen in een kleedkamer te kunnen zien. In een tijd dat iedereen gratis op Pornhub zoveel (volledig) naakt kan zien als men wil. Nog opvallender, het zijn allemaal mannen die dit soort scenario's schetsen.

Is dit een geval van "Zoals de waard is..."?
En het zijn ook opvallend vaak dezelfde mannen die roepen dat "transgenderisme" iets ideologisch is en mensen gehersenspoeld worden om spontaan transgender te worden omdat het hip, trendy, progressief en links is, in plaats van mensen die zich altijd al in het verkeerde lichaam gevoeld hebben, waar het dus echt om gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:17:00 #191
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je moet wel heel klein geschapen zijn als het met het douchen niet opvalt.

Ik weet niet hoe dat bij jou zit…lager dan de rechter doet.
Dat maakt toch niet uit voor het lettertje in een paspoort? In de praktijk verandert er dus heel weinig. Het is niet alsof vrouwen dan in paniek raken, je met je paspoort zwaait als Erik de Engerd zijnde en ze dan zoiets hebben van "Oh, niets aan de hand dus, sorry!"
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In hun speciale wereld wel, geloof ik.

Een ding valt mij wel op, blijkbaar zijn mannen, volgens deze posters, dus blijkbaar zo ver van God los dat ze zich uitgeven als vrouwen om semi-naakte vrouwen in een kleedkamer te kunnen zien. In een tijd dat iedereen gratis op Pornhub zoveel (volledig) naakt kan zien als men wil. Nog opvallender, het zijn allemaal mannen die dit soort scenario's schetsen.

Is dit een geval van "Zoals de waard is..."?
Ik denk veel eerder aan exhibitionisten wat dit misbruik betreft, maar zoals ik toch vrij duidelijk heb aangegeven gaat het mij om iets heel anders dan dit misbruik.

Neemt niet weg dat er dus zaken zijn geweest en ik het op zichzelf terecht vind dat vrouwen ook mogen eisen niet met een penis geconfronteerd te worden in de kleedkamer.

We leven nu eenmaal in een maatschappij waar we gescheiden kleedkamers hebben. Mag van mij morgen afgeschaft worden hoor, maar kennelijk zijn er ook heel veel mensen die dat heel onprettig vinden.

En meer dan transgenders.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 15:18:28 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207641319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat maakt toch niet uit voor het lettertje in een paspoort? In de praktijk verandert er dus heel weinig. Het is niet alsof vrouwen dan in paniek raken, je met je paspoort zwaait als Erik de Engerd zijnde en ze dan zoiets hebben van "Oh, niets aan de hand dus, sorry!"
Ja maar vrouwen zijn willoze wezens die zich niet kunnen verdedigen, dat moeten eckte mannen voor ze doen! Op Internet!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:21:11 #194
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er dus zaken zijn geweest en ik het op zichzelf terecht vind dat vrouwen ook mogen eisen niet met een penis geconfronteerd te worden in de kleedkamer.
Misschien is het probleem ook meer het gedrag van mannen die ervoor zorgen dat "penis = eng en gevaarlijk" de mentaliteit is geworden bij vrouwen?

Dat hebben mannen aan zichzelf te danken, transgenders zijn daar alleen maar het slachtoffer van. Een transvrouw die toevallig nog een penis heeft, zal geen behoefte hebben om die aan iedereen te laten zien (sterker nog, ze wil zelf ook niet dat dat ding er nog zit), dus "ongevraagd confronteren" gebeurt niet tenzij vrouwen er bewust naar gaan kijken.

Hetzelfde zou ik kunnen zeggen van borsten in een mannenkleedkamer als het om transmannen gaat (de andere kant uit dus), maar dan zullen de reacties hier toch alleen maar puberaal zijn in de trant van "Hurdur tietuhhh..." :')

Op de WC en in een kleedkamer zijn mensen daar alleen om te doen wat ze zelf aan het doen zijn. Viespeuken kun je gewoon op hun gedrag aanpakken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat maakt toch niet uit voor het lettertje in een paspoort? In de praktijk verandert er dus heel weinig. Het is niet alsof vrouwen dan in paniek raken, je met je paspoort zwaait als Erik de Engerd zijnde en ze dan zoiets hebben van "Oh, niets aan de hand dus, sorry!"
Nou, dat hangt dus heel erg af van hoe de rechtspraak daarmee omgaat. Welke rechten krijg je met die V?
pi_207641483
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien is het probleem ook meer het gedrag van mannen die ervoor zorgen dat "penis = eng en gevaarlijk" de mentaliteit is geworden bij vrouwen?

Dat hebben mannen aan zichzelf te danken, transgenders zijn daar alleen maar het slachtoffer van. Een transvrouw die toevallig nog een penis heeft, zal geen behoefte hebben om die aan iedereen te laten zien (sterker nog, ze wil zelf ook niet dat dat ding er nog zit), dus "ongevraagd confronteren" gebeurt niet tenzij vrouwen er bewust naar gaan kijken.

Hetzelfde zou ik kunnen zeggen van borsten in een mannenkleedkamer als het om transmannen gaat (de andere kant uit dus), maar dan zullen de reacties hier toch alleen maar puberaal zijn in de trant van "Hurdur tietuhhh..." :')

Op de WC en in een kleedkamer zijn mensen daar alleen om te doen wat ze zelf aan het doen zijn. Viespeuken kun je gewoon op hun gedrag aanpakken.
Doe niet zo dom. Er zijn net zo goed mannen die zich ongemakkelijk voelen als er in hun kleedkamer een naakte vrouw bevindt.

Heeft ook niets met gevaar te maken. De persoon in de sportschool waar het om ging was gewoon lid en hij was alleen, terwijl er normaliter meerdere vrouwen zullen zijn.

Ik kan niet spreken voor de vele opties waarom ze het een probleem vinden, ik ben zelf een saunaganger en nog nooit geschrokken van een naakte vrouw en het interesseert mij ook geen reet wie mij allemaal naakt ziet, maar ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die dat een onprettig idee vinden en ik vind dat hun belang zwaarder dient te wegen dan het belang van de transgender die niet in transitie is (gegaan).

Voor mij staat dat verder helemaal los van de discussie over het administratieve deel trouwens.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:32:27 #197
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, dat hangt dus heel erg af van hoe de rechtspraak daarmee omgaat. Welke rechten krijg je met die V?
Dat maakt dus niet uit, hoe vrouwen er op reageren.

Als Erik Engerd een "V"-tje in zijn paspoort heeft laten zetten puur en alleen omdat ie graag wil viespeuken op de vrouwentoiletten, en hij verder nog altijd Erik de Engerd is, zullen vrouwen hem dan echt ineens als niet-engerd zien als ie met zijn paspoort zwaait en zegt "Ja maar ik heb het recht om hier te zijn hoor!"

Sterker nog, als je dat aanhoudt dan moet hij bij de mannen-WC met 4 man er uit gehoekt worden door de beveiliging want daar mag ie dan niet meer in, als het recht iets over toiletten en kleedkamers zegt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:37:07 #198
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641531
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan niet spreken voor de vele opties waarom ze het een probleem vinden, ik ben zelf een saunaganger en nog nooit geschrokken van een naakte vrouw en het interesseert mij ook geen reet wie mij allemaal naakt ziet, maar ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die dat een onprettig idee vinden en ik vind dat hun belang zwaarder dient te wegen dan het belang van de transgender die niet in transitie is (gegaan).
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Stel je eens voor, dat je je vanaf kinds af aan altijd vrouw hebt gevoeld en je je hele leven al tussen de mannen moet begeven, dus mannenkleedkamers en mannen-WC's omdat de samenleving vindt dat je een man bent, want je ziet er als een man uit. En de hele samenleving confronteert je dag in, dag uit met dat feit, sterker nog, elke keer als je ergens in het openbaar naar de WC moet.

Nu krijg je eindelijk de kans om een transitietraject in te gaan, en dan gaan mensen mannen voor jou bepalen dat je prima aan de "vrouwen" kant mee mag doen, mits je vrouw genoeg bent, en wanneer dat is, dat bepaal jij niet zelf, dat bepalen wij wel voor je.

Ik vind die belangen toch echt zwaarder wegen dan een paar opgeschoten preutse vrouwen die per ongeluk een piemel te zien krijgen als ze daar bewust naar gaan kijken. Als ze het daarvan op een gillen zetten, dat is dat een hśn-probleem, geen probleem waar de samenleving verantwoordelijk voor is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat maakt dus niet uit, hoe vrouwen er op reageren.

Als Erik Engerd een "V"-tje in zijn paspoort heeft laten zetten puur en alleen omdat ie graag wil viespeuken op de vrouwentoiletten, en hij verder nog altijd Erik de Engerd is, zullen vrouwen hem dan echt ineens als niet-engerd zien als ie met zijn paspoort zwaait en zegt "Ja maar ik heb het recht om hier te zijn hoor!"

Sterker nog, als je dat aanhoudt dan moet hij bij de mannen-WC met 4 man er uit gehoekt worden door de beveiliging want daar mag ie dan niet meer in, als het recht iets over toiletten en kleedkamers zegt.
Maar nu bedien je je van een stropop.
pi_207641652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Stel je eens voor, dat je je vanaf kinds af aan altijd vrouw hebt gevoeld en je je hele leven al tussen de mannen moet begeven, dus mannenkleedkamers en mannen-WC's omdat de samenleving vindt dat je een man bent, want je ziet er als een man uit. En de hele samenleving confronteert je dag in, dag uit met dat feit, sterker nog, elke keer als je ergens in het openbaar naar de WC moet.

Nu krijg je eindelijk de kans om een transitietraject in te gaan, en dan gaan mensen mannen voor jou bepalen dat je prima aan de "vrouwen" kant mee mag doen, mits je vrouw genoeg bent, en wanneer dat is, dat bepaal jij niet zelf, dat bepalen wij wel voor je.

Ik vind die belangen toch echt zwaarder wegen dan een paar opgeschoten preutse vrouwen die per ongeluk een piemel te zien krijgen als ze daar bewust naar gaan kijken. Als ze het daarvan op een gillen zetten, dat is dat een hśn-probleem, geen probleem waar de samenleving verantwoordelijk voor is.
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb uitdrukkelijk het gehad over diegenen die niet in transitie zijn gegaan.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:52:14 #201
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb uitdrukkelijk het gehad over diegenen die niet in transitie zijn gegaan.
Nog niet in transitie. Wachtlijsten enzo bijvoobeeld.

Er zijn bijna geen transgenders die er bewust niet voor kiezen om in transitie te gaan, dus ook geen zaken als hormoontherapie. Dat zou betekenen dat er helemaal geen sprake is van genderdysforie (iemand is blij met het lichaam wat ie heeft) en is er dus ook geen sprake van 'transgender' zijn.

Nogmaals, dat betekent nog altijd dat er blijkbaar anderen zijn die voor jouw gaan bepalen hoeveel vrouw je moet zijn om als vrouw door te mogen gaan.

Jij zegt gewoon de hele tijd: Wanneer iemand beweert "Ik voel mezelf vrouw" dan moet je dat niet serieus nemen, wacht maar tot iemand dat kan bewijzen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:54:42 #202
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar nu bedien je je van een stropop.
Nee, het ging juist om de (hypothetische) viezerik die helemaal geen transgender is maar wel van de mogelijkheid misbruik wil kunnen maken om zich voor te doen als vrouw, en dat vrouwen daar dan met open ogen intrappen omdat er een lettertje in het paspoort is veranderd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, het ging juist om de (hypothetische) viezerik die helemaal geen transgender is maar wel van de mogelijkheid misbruik wil kunnen maken om zich voor te doen als vrouw, en dat vrouwen daar dan met open ogen intrappen omdat er een lettertje in het paspoort is veranderd.
Ik heb niemand zien zeggen dat ze het gebruiken omdat vrouwen dan na het tonen van het paspoort akkoord zouden gaan. Welke post(s) doel je op?
  vrijdag 20 januari 2023 @ 16:04:51 #204
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb niemand zien zeggen dat ze het gebruiken omdat vrouwen dan na het tonen van het paspoort akkoord zouden gaan. Welke post(s) doel je op?
Jij had het over het "recht" om in een kleedkamer aanwezig te zijn of niet.

Ik zeg alleen maar dat een lettertje in een paspoort in zo'n geval helemaal niets uitmaakt.

Iemands gedrag daarentegen wel.

Overigens, U vraagt, wij draaien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Wat dit soort wetten doen is mannen die zich als vrouw verkleden het recht geven een vrouwenkleedkamer binnen te lopen. Dat is sowieso een probleem aangezien vrouwen niet voor niks een vrouwenkleedkamer hebben, maar het is niet onwaarschijnijk dat er ook misbruik van gemaakt wordt.
Niet van jou in dit geval maar de strekking is vergelijkbaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nog niet in transitie. Wachtlijsten enzo bijvoobeeld.

Er zijn bijna geen transgenders die er bewust niet voor kiezen om in transitie te gaan, dus ook geen zaken als hormoontherapie. Dat zou betekenen dat er helemaal geen sprake is van genderdysforie (iemand is blij met het lichaam wat ie heeft) en is er dus ook geen sprake van 'transgender' zijn.

Nogmaals, dat betekent nog altijd dat er blijkbaar anderen zijn die voor jouw gaan bepalen hoeveel vrouw je moet zijn om als vrouw door te mogen gaan.

Jij zegt gewoon de hele tijd: Wanneer iemand beweert "Ik voel mezelf vrouw" dan moet je dat niet serieus nemen, wacht maar tot iemand dat kan bewijzen.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat iemand die een administratieve geslachtsverandering wil sowieso langs een arts dient te worden gestuurd, ter bescherming van zichzelf. Ongeacht of je transgender bent is dan de kans dat je minimaal mentale bijstand nodig hebt ongeveer 100% (er is altijd de uitzondering die de regel doet bevestigen).

Ten aanzien van de afweging van rechten vind ik dat de rechten van vrouwen in dezen zwaarder wegen indien iemand (nog) niet in transitie is gegaan. Niet zo zeer vanwege het bewijs, maar omdat zodra je in transitie gaat je eigenlijk niet meer (veilig) naar de mannenkleedkamer kan en DAT is voor mij het moment waarop de belangenafweging draait.

Niet in transitie gaan schijnt overigens steeds vaker voor te komen. En dat juich ik alleen maar toe. Het is een zeer zware ingreep. Met zeer veel blijvende fysieke nadelen. Dus als iemand dat bespaard kan blijven lijkt mij dat te prefereren.
pi_207641825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Jij had het over het "recht" om in een kleedkamer aanwezig te zijn of niet.

Ik zeg alleen maar dat een lettertje in een paspoort in zo'n geval helemaal niets uitmaakt.

Iemands gedrag daarentegen wel.
Nou zeg je dus weer iets anders.

Aldus het college voor de rechten van de mens maakt het lettertje wel uit inzake jouw recht daar te zijn. Ook al ben ik het niet met ze eens, ze hebben daar vast een beter beeld bij dan jij. :)
  vrijdag 20 januari 2023 @ 16:11:24 #207
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207641843
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
Niet in transitie gaan schijnt overigens steeds vaker voor te komen. En dat juich ik alleen maar toe. Het is een zeer zware ingreep. Met zeer veel blijvende fysieke nadelen. Dus als iemand dat bespaard kan blijven lijkt mij dat te prefereren.
Je realiseert je dat 'transitie' meer omvat dan alleen maar onder het mes gaan?

Er zijn genoeg transgenders die er niet voor kiezen om geopereerd te worden maar wel voor bijvoorbeeld hormoontherapie, omdat ze de ingreep te zwaar vinden of er medisch gezien te veel risico is op complicaties.

Dat maakt ze niet minder man of vrouw omdat er niets is veranderd tussen de beentjes.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207641913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je realiseert je dat 'transitie' meer omvat dan alleen maar onder het mes gaan?

Er zijn genoeg transgenders die er niet voor kiezen om geopereerd te worden maar wel voor bijvoorbeeld hormoontherapie, omdat ze de ingreep te zwaar vinden of er medisch gezien te veel risico is op complicaties.

Dat maakt ze niet minder man of vrouw omdat er niets is veranderd tussen de beentjes.
Ja natuurlijk weet ik dat. Het begint bij hormonen, maar ook dat levert al fysieke veranderingen op.
pi_207642794
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nog niet in transitie. Wachtlijsten enzo bijvoobeeld.

Er zijn bijna geen transgenders die er bewust niet voor kiezen om in transitie te gaan, dus ook geen zaken als hormoontherapie. Dat zou betekenen dat er helemaal geen sprake is van genderdysforie (iemand is blij met het lichaam wat ie heeft) en is er dus ook geen sprake van 'transgender' zijn.

Nogmaals, dat betekent nog altijd dat er blijkbaar anderen zijn die voor jouw gaan bepalen hoeveel vrouw je moet zijn om als vrouw door te mogen gaan.

Jij zegt gewoon de hele tijd: Wanneer iemand beweert "Ik voel mezelf vrouw" dan moet je dat niet serieus nemen, wacht maar tot iemand dat kan bewijzen.
Hoe kun je weten hoe het is om je vrouw te voelen als je geen vrouw bent en ook nooit geweest bent?

Ik zou ook graag willen weten hoe het is om je man te voelen. Behalve de ervaring van een schop in de kloten, is het mij een raadsel wat dat gevoel nu is.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_207643478
Zo komt er ook geen Schot in de zaak

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207647464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat maakt dus niet uit, hoe vrouwen er op reageren.

Als Erik Engerd een "V"-tje in zijn paspoort heeft laten zetten puur en alleen omdat ie graag wil viespeuken op de vrouwentoiletten, en hij verder nog altijd Erik de Engerd is, zullen vrouwen hem dan echt ineens als niet-engerd zien als ie met zijn paspoort zwaait en zegt "Ja maar ik heb het recht om hier te zijn hoor!"

Sterker nog, als je dat aanhoudt dan moet hij bij de mannen-WC met 4 man er uit gehoekt worden door de beveiliging want daar mag ie dan niet meer in, als het recht iets over toiletten en kleedkamers zegt.
En daarom is deze wet dus onzin.
pi_207651450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat dus opnieuw bewijst dat je trans kunt worden en het niet noodzakelijkerwijs bent. Er zit een stukje conditionering bij.
Het is zeldzaam, maar toch niet zo.
Dat iemand niet perse medische ingrepen nodig heeft maakt niet dat ze 'genezen' zijn. Het maakt enkel dat iemand geen medische ingrepen nodig heeft om ok te zijn met zichzelf.

Op mijn werk komen met regelmaat twee personen die leven als vrouw, maar geen medisch ingrijpen nodig hebben verder.

Een daarvan was in de eerste instantie erg verlegen, zette zich al schap voor het uitlachen of het lekker dwars als man aangesproken worden. Omdat ze geen hormonen gebruikt noch andere medische ingrepen heeft gehad kan je goed zien dat ze geboren is in het andere geslacht. In haar leven als vrouw is ze een doodnormale vrouw van middelbare leeftijd. Geen oh kijk mij eens overdreven vrouwelijk zijn, maar echt een Rita. Zo leeft ze echt altijd, zo is ze. En ze is een hele fijne Rita.
pi_207652120
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Engelsen blokkeren Schotse transwet, 'Schotten op politiek oorlogspad'
'Vrouwen niet veilig in kleedkamers'
Maar vooral Engelse parlementariėrs liggen dwars. Een aantal politici en vrouwenorganisaties is bezorgd over de veiligheid van vrouwen. Kwaadwillende mannen zouden door de wet makkelijker door het leven kunnen gaan als vrouw en zo in bijvoorbeeld kleedruimtes voor vrouwen kunnen komen, redeneert Londen. Het is de eerste keer dat de Britse regering een wet uit Schotland blokkeert.
Of de wet in orde is weet ik niet en is niet aan mij, maar dit soort kul-argumenten komen zo uit de koker van bang-rechts. Ik denk niet dat er ooit een 'kwaadwillende' man op deze wijze in de kleedkamer van een dame probeert te komen. Alleen deze onzinredenering doet me eigenlijk al voor zo'n wet zijn.

Zijn er uberhaupt in de wereld een significant aantal voorbeelden van mannen die zich voordoen als transgender en een vrouwenkleedkamer binnenstappen om eng te doen? Met nadruk op significant. Significant genoeg om het als een argument te kunnen gebruiken in een discussie?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207652229
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Of de wet in orde is weet ik niet en is niet aan mij, maar dit soort kul-argumenten komen zo uit de koker van bang-rechts. Ik denk niet dat er ooit een 'kwaadwillende' man op deze wijze in de kleedkamer van een dame probeert te komen. Alleen deze onzinredenering doet me eigenlijk al voor zo'n wet zijn.

Zijn er uberhaupt in de wereld een significant aantal voorbeelden van mannen die zich voordoen als transgender en een vrouwenkleedkamer binnenstappen om eng te doen? Met nadruk op significant. Significant genoeg om het als een argument te kunnen gebruiken in een discussie?
Dit ben ik wel met je eens, is niet het sterkste argument. Het argument voor menselijke welzijn en dat identiteitstwijfel schadelijk is voor veel mensen blijft echter wel staan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207652294
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit ben ik wel met je eens, is niet het sterkste argument. Het argument voor menselijke welzijn en dat identiteitstwijfel schadelijk is voor veel mensen blijft echter wel staan.
Daarom doe ik ook geen uitspraak over de wet zelf. Ik vind het prima als mensen zich laten ombouwen en vervolgens de kleedkamer van hun nieuwe sexe gebruiken (zelfs als ze nog pre-transitie zijn, omdat ik niet denk dat er ook maar een vrouw zich stoort aan een androgyn half-omgebouwd type de kleedkamer binnenstapt. Daar worden ze niet door lastiggevallen). Maar ik neem aan dat er genoeg mentale zorg en drempels moeten blijven bestaan alvorens individuen de transitie-caroussel opstarten. En of dat met die wet nog zo is kan ik niet inschatten. Daar hebben we experts voor.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207652342
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Daarom doe ik ook geen uitspraak over de wet zelf. Ik vind het prima als mensen zich laten ombouwen en vervolgens de kleedkamer van hun nieuwe sexe gebruiken (zelfs als ze nog pre-transitie zijn, omdat ik niet denk dat er ook maar een vrouw zich stoort aan een androgyn half-omgebouwd type de kleedkamer binnenstapt. Daar worden ze niet door lastiggevallen). Maar ik neem aan dat er genoeg mentale zorg en drempels moeten blijven bestaan alvorens individuen de transitie-caroussel opstarten. En of dat met die wet nog zo is kan ik niet inschatten. Daar hebben we experts voor.
Eens met je verhaal, alleen niet met je laatste zin. Die 'experts' gaan allemaal uit van het feit dat je transgender bent en niet kunt 'worden' door omgevingsfactoren. Een cruciale en ontzettend domme denkfout met enorme gevolgen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207652368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens met je verhaal, alleen niet met je laatste zin. Die 'experts' gaan allemaal uit van het feit dat je transgender bent en niet kunt 'worden' door omgevingsfactoren. Een cruciale en ontzettend domme denkfout met enorme gevolgen.
Zijn er studies die aangeven dat je transgender kunt worden door je omgeving?
pi_207652661
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zijn er studies die aangeven dat je transgender kunt worden door je omgeving?
Wel dat omgevingsfactoren een grote rol spelen. En verder is een van de grootste bewijzen dit bericht:

https://nos.nl/artikel/23(...)langere-wachtlijsten

Tot 2013 ging het slechts om tientallen per jaar. Die enorme toename is natuurlijk makkelijk te verklaren in een model waarin je transgender kunt 'worden' en niet in een model waarin je het al zou zijn. Identiteitstwijfel wordt de laatste 10 jaar zelfs regelmatig aangemoedigd, dit maakt veel mensen aan het twijfelen over iets waarover ze niet zouden moeten twijfelen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207653312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Of de wet in orde is weet ik niet en is niet aan mij, maar dit soort kul-argumenten komen zo uit de koker van bang-rechts. Ik denk niet dat er ooit een 'kwaadwillende' man op deze wijze in de kleedkamer van een dame probeert te komen. Alleen deze onzinredenering doet me eigenlijk al voor zo'n wet zijn.

Zijn er uberhaupt in de wereld een significant aantal voorbeelden van mannen die zich voordoen als transgender en een vrouwenkleedkamer binnenstappen om eng te doen? Met nadruk op significant. Significant genoeg om het als een argument te kunnen gebruiken in een discussie?
Die voorbeelden zijn er wel zeker. Maar de vraag is ook, wiens gevoel is hier belangrijker? Vrouwen die geen mannen in hun kleedkamer willen of de man die de vrouwenkleedkamer in wil?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 23:31:31 #220
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207664623
Ze zijn wel lekker tolerant die Schotten

twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_207667403
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wel dat omgevingsfactoren een grote rol spelen. En verder is een van de grootste bewijzen dit bericht:

https://nos.nl/artikel/23(...)langere-wachtlijsten

Tot 2013 ging het slechts om tientallen per jaar. Die enorme toename is natuurlijk makkelijk te verklaren in een model waarin je transgender kunt 'worden' en niet in een model waarin je het al zou zijn. Identiteitstwijfel wordt de laatste 10 jaar zelfs regelmatig aangemoedigd, dit maakt veel mensen aan het twijfelen over iets waarover ze niet zouden moeten twijfelen.
Men komt eerder uit de kast misschien. Daar zegt het artikel verder niets over.
  maandag 23 januari 2023 @ 08:13:24 #222
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207680207
quote:
84s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat was voor de Brexit.
De Schotten willen onafhankelijk worden en zich aansluiten bij de EU.
En dat weet jij van alle Schotten? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207696165
quote:
Atletiekfederatie wil regels voor transgender vrouwen aanscherpen
De mondiale atletiekbond wil de regels voor deelname van transgenders in vrouwenwedstrijden aanscherpen. Het voorstel is om de maximumwaarde van testosteron nog verder omlaag te brengen.

Atleten moeten bovendien twee jaar in plaats van één jaar voldoen aan die lagere waarde om bij de vrouwen te mogen blijven meedoen. Verder is World Athletics van plan de testosteronlimiet uit te breiden naar alle onderdelen en niet alleen op de loopafstanden van 400 meter tot en met de Engelse mijl.

De federatie heeft de nationale bonden op de hoogte gebracht van de wijzigingen en wil in maart een definitief besluit nemen. ,,We zullen de wetenschap en het onderzoek dat we op dit gebied hebben blijven volgen om de vrouwelijke categorie te beschermen, eerlijkheid in onze wedstrijden te behouden en toch zo inclusief mogelijk te blijven”, verklaarde World Athletics.
https://www.ad.nl/andere-(...)anscherpen~a7db9df2/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207696330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja. Zo zullen nog veel dingen aangepast moeten worden wil je transgender mensen normaal laten meedoen.
pi_207696982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als ze de wetenschap volgen, dan komt niemand die als man de pubertijd is ingegaan nog in aanmerking om met de vrouwen mee te doen.
pi_207721250
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-64413242
quote:
A trans woman who raped two women before she changed gender will not serve her sentence in a female jail, Scotland's first minister has said.

Isla Bryson was remanded to Cornton Vale women's prison after being convicted of carrying out the rapes when she was a man called Adam Graham.

Bryson decided to transition from a man to a woman while awaiting trial.

Nicola Sturgeon has now said Bryson would be removed from the prison soon and would not serve her sentence there.
Oeps.
pi_207721562
quote:
Dus de hele paniek over stiekem je geslacht veranderen om vrouwen te verkrachten is ook overtrokken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207721671
quote:
Ondanks een transitie gaat ze dus niet naar de vrouwen gevangenis.
Een transitie plaatst je dus niet perse tussen mogelijke slachtoffers.

Maar wat doen we met niet transgenders die leden van het eigen geslacht geweld aan down of verkrachten?

Mag die man die veroordeelt is voor verkrachting van een andere man wel in de mannen gevangenis? Lekker tussen potientele slachtoffers?
  donderdag 26 januari 2023 @ 16:10:12 #229
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207721854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ondanks een transitie gaat ze dus niet naar de vrouwen gevangenis.
Een transitie plaatst je dus niet perse tussen mogelijke slachtoffers.

Maar wat doen we met niet transgenders die leden van het eigen geslacht geweld aan down of verkrachten?

Mag die man die veroordeelt is voor verkrachting van een andere man wel in de mannen gevangenis? Lekker tussen potientele slachtoffers?
In dat laatste geval lijkt het me dat de verkrachter misschien meer te vrezen heeft van zijn omgeving dan andersom. Het voordeel van het fysieke overwicht heeft hij in elk geval in veel mindere mate.
pi_207721924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]
In dat laatste geval lijkt het me dat de verkrachter misschien meer te vrezen heeft van zijn omgeving dan andersom. Het voordeel van het fysieke overwicht heeft hij in elk geval in veel mindere mate.
Is het vooral geen kwestie van handhaving?
Hier in Nederland is de Bubba die op zeepjes oprapende slachtoffers loert een uitzondering. In andere landen is verkrachting in de gevangenis veel meer voorkomend.

Ik heb deze verkrachter niet gezien. Ken haar fysiek niet. Lang niet elke verkrachter is fysiek sterk.
Maar vooral. Je mag toch handhaving verwachten in een gevangenis...
pi_207722226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus de hele paniek over stiekem je geslacht veranderen om vrouwen te verkrachten is ook overtrokken.
Nou nee, dit is daar dus een voorbeeld van. De reden dat deze persoon niet in de vrouwengevangenis komt is dat de wet er niet is. Dat is een van de argumenten tegen de voorgestelde wet en dat blijkt dus hier ook in de praktijk.

Nogmaals: de voorgestelde wet wil deze mogelijkheid weg nemen. Dan zou deze man dus wel tussen de vrouwen terechtkomen, want hij is dan immers volgens de wet vrouw.

Nicola Sturgeon kan wel wat roepen, maar dat is gewoon de consequentie van wat zij wil.

[ Bericht 8% gewijzigd door MoreDakka op 26-01-2023 17:05:11 ]
pi_207722234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ondanks een transitie gaat ze dus niet naar de vrouwen gevangenis.
Een transitie plaatst je dus niet perse tussen mogelijke slachtoffers.

Dat klopt. Met de voorgestelde wet (die dus geblokkeerd is en niet geldt) zou dat niet zo zijn. Er werd door nogal wat mensen in dit topic verkondigt dat dit soort zaken nooit zouden voorkomen.
pi_207722503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt. Met de voorgestelde wet (die dus geblokkeerd is en niet geldt) zou dat niet zo zijn. Er werd door nogal wat mensen in dit topic verkondigt dat dit soort zaken nooit zouden voorkomen.
Heeft dit persoon een medische transitie ondergaan om in de vrouwen gevangenis te komen dan?

Volgens mij heeft niemand gezegd dat transgenders allemaal heilige engeltjes zijn. Het zijn net mensen die transgenders....
Er is voornamelijk gezegd dat het wel heel erg veel gedoe is om als niet transgender een kleedkamer in te komen.
pi_207722515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, dit is daar dus een voorbeeld van. De reden dat deze persoon niet in de vrouwengevangenis komt is dat de wet er niet is. Dat is een van de argumenten tegen de voorgestelde wet en dat blijkt dus hier ook in de praktijk.

Nogmaals: de voorgestelde wet wil deze mogelijkheid weg nemen. Dan zou deze man dus wel tussen de vrouwen terechtkomen, want hij is dan immers volgens de wet vrouw.

Nicola Sturgeon kan wel wat roepen, maar dat is gewoon de consequentie van wat zij wil.
Je hebt het artikel niet gelezen he?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207722577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je hebt het artikel niet gelezen he?
Je zou misschien eens kunnen proberen om te discussiėren. In plaats van dit passief aggresieve gedoe.
pi_207722588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Heeft dit persoon een medische transitie ondergaan om in de vrouwen gevangenis te komen dan?

Nee. Met de voorgestelde wet zou dat ook niet nodig zijn. Dat is waar het allemaal om gaat hé :)
pi_207722607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee. Met de voorgestelde wet zou dat ook niet nodig zijn. Dat is waar het allemaal om gaat hé :)
Volgens het artikel wat je zelf plaatst niet.

Maar vertel eens, waar gaat Bubba de mannen verkrachter heen?
pi_207722620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Volgens het artikel wat je zelf plaatst niet.
Dat is incorrect, het artikel gaat niet over de wet zelf maar over deze specifieke case.
pi_207722657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is incorrect, het artikel gaat niet over de wet zelf maar over deze specifieke case.
Er wordt in het artikel toch echt gezegd dat de verandering in het paspoort geen garantie is om in de vrouwen of mannen gevangenis te komen. Dat dat per zaak bekeken wordt en de veiligheid van anderen een belangrijke factor is

Nog een keer, waar gaat Bubba heen? Geld dat ook voor hem?
pi_207722709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Er wordt in het artikel toch echt gezegd dat de verandering in het paspoort geen garantie is om in de vrouwen of mannen gevangenis te komen. Dat dat per zaak bekeken wordt en de veiligheid van anderen een belangrijke factor is
Dat klopt, maar dat zou met de voorgestelde wet (waar dit topic over gaat) dus niet meer het geval zijn. Hoe vaak moet dat nog herhaald worden? Deze zaak is een voorbeeld van een fenomeen dat nooit voor zou komen volgens sommigen, en het is ook een voorbeeld van een situatie die anders zou zijn met de nieuwe wet. Daarom is het relevant, het zou fijn zijn als dat door zou dringen.
pi_207722846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat zou met de voorgestelde wet (waar dit topic over gaat) dus niet meer het geval zijn. Hoe vaak moet dat nog herhaald worden? Deze zaak is een voorbeeld van een fenomeen dat nooit voor zou komen volgens sommigen, en het is ook een voorbeeld van een situatie die anders zou zijn met de nieuwe wet. Daarom is het relevant, het zou fijn zijn als dat door zou dringen.
Nogmaals, er wordt in het artikel gesteld dat ook bij verandering van die wet de veiligheid van anderen voorop staat en een persoon als deze niet los tussen anderen in de gevangenis gestopt zou worden. Sterker nog, waarschijnlijk net zo goed in de mannen gevangenis geplaatst zou worden.

Daarbij staat dit compleet los van deze wet. Deze verkrachter zit al ruim in dat medische traject en heeft die V in het paspoort.

Sterker nog, ik acht het mogelijk dat als het transgenderisme van dit specifieke persoon vroeg opgepakt en geaccepteerd was het een hoop ellende had kunnen schelen. Steek mijn hand er niet voor in het vuur, naar acht het mogelijk
pi_207722908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:05 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nogmaals, er wordt in het artikel gesteld dat ook bij verandering van die wet de veiligheid van anderen voorop staat en een persoon als deze niet los tussen anderen in de gevangenis gestopt zou worden. Sterker nog, waarschijnlijk net zo goed in de mannen gevangenis geplaatst zou worden.
Dat zegt Sturgeon, maar dat klopt niet. Voor de zoveelste keer.

quote:
Daarbij staat dit compleet los van deze wet. Deze verkrachter zit al ruim in dat medische traject en heeft die V in het paspoort.
Hoe kom je daar bij? Er staat dat hij hormonen neemt sinds kort maar er staat nergens dat hij daadwerkelijk het certificaat heeft.

quote:
Sterker nog, ik acht het mogelijk dat als het transgenderisme van dit specifieke persoon vroeg opgepakt en geaccepteerd was het een hoop ellende had kunnen schelen. Steek mijn hand er niet voor in het vuur, naar acht het mogelijk
:')
pi_207827249
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-politics-64501436
quote:
A double rapist who was sent to a women's prison last week is "almost certainly" faking being trans, Nicola Sturgeon has suggested.
Maar... dat is toch onmogelijk? Iedereen die zegt trans te zijn moeten we op hun woord geloven! :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')