abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207601535
Ik ben zo'n gast die graag gaat shoppen :') (Ik weet dat dat best 'gay' kan klinken maar ik heb er alvast schijt aan).
M'n kleerkast is gevuld met 19 broeken waarvan 14 jeans (heb ze daarnet geteld om te kijken wat bijna versleten is), een t-shirt of 40, 30-tal truien, een 15-tal hemden en ik heb 17 paar schoenen staan (ook net geteld). Er hangen 3 winterjassen aan de kapstok en in m'n badkamer staan 3 geurtjes klaar om 's morgens op te doen.
Vrienden van me vinden het crazy.

Maar als ik dan in de winkel kom, dan vind ik het altijd spijtig dat een mannenafdeling altijd een klein hoekje is ergens achteraan in de winkel of soms beneden/boven. Alsof mannenkleding zoiets is dat niet goed verkoopbaar is en ze dus ook geen moeite doen om het prominent in het zicht te brengen.

Het is ook vaak zo dat het veelal hetzelfde is. Ga je naar H&M, Zara (goedkope winkels) dan lijkt de mode precies hetzelfde als bij Tommy Hilfiger, Calvin Klein, G-star, Levi's, ...
De keuze in broeken is ook vaak gewoon niet gevarieerd. Het is skinny, slim, straight of regular en bij uitzondering eens iets heel speciaal.
Of het is een nette broek ofwel heb je er eentje beet met scheuren en haken in.

Truien, t-shirts, hemden, ... allemaal eenheidsworst

Dat terwijl vrouwen echt wel een dozijn aan keuze hebben. Waarom kan dat niet bij mannen?
Het lukt bv. wel bij schoenen. Zo heb je sneakers, sportieve schoenen, klassieke schoenen, boots, ...

Ik vind dat mannen best wel benadeeld worden op vlak van mode. Het is gewoon heel vaak copy/paste om daarna gewoon ergens achteraan op 15m² in de winkel neergegooid te worden. Jaar in, jaar uit...
Cindy De Vuyst
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 18:55:42 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207601620
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:55 schreef maily het volgende:
Ga naar een herenmodezaak.
Ik koop heel vaak bij Massimo Dutti, G-star, Tommy Hilfiger en Levi's.
Vanmiddag Levi's bezocht en werkelijk waar. Daar stond 1 tafeltje van 1m. op 2m. en alle broeken lagen op elkaar en daar moest je het als man mee doen.
Als ik dan naar de jeans bij de dames keek stonden er 2 grotere tafels.

Bij de mannen een kapstok van een meter waar de t-shirts en overhemden hingen. Bij de vrouwen toch al snel 4m. kapstop met vanalles en nog wat.

C&A en H&M kan ik niet over oordelen daar kom ik nooit binnen maar kan me voorstellen dat je daar misschien wel wat meer keuze hebt?
Cindy De Vuyst
pi_207601663
Mijn vrouw kan echt uren besteden aan kleding shoppen

De meeste mannen hebben dit niet nodig en zijn met een kwartier in 1 winkel klaar (of 5 minuten online bij de wehkamp of iets degelijks) daarom is er minder mannen aanbod
pi_207601969
Terechte klacht.

En wat die herenmodezaak betreft: meestal is dat of oersaai of iets wat je alleen bij bijzondere gelegenheden aankunt (als ik op een willekeurige dinsdagochtend in een driedelig pak ga rondlopen, verklaart iedereen me voor gek).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207602020
-Off-topic knip-

Het is veel minder geweest dan nu. Vroegah, als je naar een schoenwinkel ging, had je bij de dames een zee aan schoenen in tigtig modellen met alle kleuren van de regenboog en voor de heren: bruin, zwart, hoog, laag of gympies. Nu heb je ook bij de herenafdeling schoenen in alle kleuren van de regenboog en veel meer verschillende modellen. De herenafdeling is nauwelijks kleiner dan de damesafdeling (maar je hebt nog wel steeds schoenwinkels die alleen op dames gericht zijn).

Wat andere kleding betreft, ligt het aan het type kledingstuk. Overhemden heb je in alle kleuren van de regenboog. En qua broeken... Tja, je hoeft als winkel natuurlijk niet voor aanbod te zorgen als de vraag er niet is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 19-01-2023 00:49:46 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_207602045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Terechte klacht.

En wat die herenmodezaak betreft: meestal is dat of oersaai of iets wat je alleen bij bijzondere gelegenheden aankunt (als ik op een willekeurige dinsdagochtend in een driedelig pak ga rondlopen, verklaart iedereen me voor gek).
Driedelig is ook wat overtrokken, maar een overhemd in een nette jeans, kan natuurlijk prima.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_207602098
Misschien valt er winst te behalen met lookvariatie. Andere stylen proberen? Online shoppen is wel meer keus en kan je gerichter zoeken.

Online shoppen kan ook veel inspiratie geven. Veel sites hebben al looks samengesteld en misschien kan het als inspiratie bieden voor jou.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:28:03 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_207602099
Ik denk dat er zo weinig keuze is omdat de meeste mannen zelf niet zo uitbundig gekleed willen (want GAYYY). Er is dus nauwelijks markt voor. En dus weinig aanbod.

Ik denk óók dat als je de juiste adresjes weet te vinden, je echt heel toffe herenkleding gevonden krijgt. Maar dan niet in winkelcentrum Almere ofzo.
disclaimer
pi_207602109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Driedelig is ook wat overtrokken, maar een overhemd in een nette jeans, kan natuurlijk prima.
Dat heb ik al zo ongeveer elke dag aan. Afgewisseld met een jeans+ trui en af een toe een colbert over het overhemd.

Voor mannen valt gewoon een stuk minder te variëren dan voor vrouwen (tenzij je in Schotland woont :9 )
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207603972
Mannen die van shoppen/kleding houden is juist helemaal dikke prima. Wat ik als man wel ontzettend, echt ontzettend, lastig vind ik het vinden van de juiste stijl qua outfit e.d. Het lukt me gewoon niet om iets te vinden van "Ja, dit ben jij". Iemand tips?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207604141
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:58 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik koop heel vaak bij Massimo Dutti, G-star, Tommy Hilfiger en Levi's.
Vanmiddag Levi's bezocht en werkelijk waar. Daar stond 1 tafeltje van 1m. op 2m. en alle broeken lagen op elkaar en daar moest je het als man mee doen.
Als ik dan naar de jeans bij de dames keek stonden er 2 grotere tafels.

Bij de mannen een kapstok van een meter waar de t-shirts en overhemden hingen. Bij de vrouwen toch al snel 4m. kapstop met vanalles en nog wat.

C&A en H&M kan ik niet over oordelen daar kom ik nooit binnen maar kan me voorstellen dat je daar misschien wel wat meer keuze hebt?
Dat is toch geen antwoord op de suggestie om eens een keer naar een herenmodezaak te gaan?

Ik krijg ook de indruk dat je eigenlijk alleen kijkt naar heel casual en dan ook nog alleen naar wat er bij de grote ketens in de rekken hangt. Klopt dat? Zo ja, dan is daarbuiten ook nog een hele wereld te ontdekken.
pi_207604214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het is veel minder geweest dan nu. Vroegah, als je naar een schoenwinkel ging, had je bij de dames een zee aan schoenen in tigtig modellen met alle kleuren van de regenboog en voor de heren: bruin, zwart, hoog, laag of gympies. Nu heb je ook bij de herenafdeling schoenen in alle kleuren van de regenboog en veel meer verschillende modellen. De herenafdeling is nauwelijks kleiner dan de damesafdeling (maar je hebt nog wel steeds schoenwinkels die alleen op dames gericht zijn).
Er zijn natuurlijk ook best schoenenwinkels - zoals de zaken die ik frequenteer - die zich juist op heren richten. Denk bijv. aan Hermans in Utrecht, maar vergelijkbare zaken vind je in diverse grote steden.
pi_207604233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Mannen die van shoppen/kleding houden is juist helemaal dikke prima. Wat ik als man wel ontzettend, echt ontzettend, lastig vind ik het vinden van de juiste stijl qua outfit e.d. Het lukt me gewoon niet om iets te vinden van "Ja, dit ben jij". Iemand tips?
Je draagt wat je bent. Zo zie ik het een beetje (zal wel verschillen voor mensen) :P een beetje een reflectie van hoe jij je voelt/of wat je bent (niet helemaal maar goede graatmeter) en soms niet eens dat is het meer een sfeertje er om heen (ziet er cool uit, ziet er classy uit etc).
In zakelijke omgeving zakelijk kleden is niet perse iemand zijn voorkeur. Maar zelfs daarin zou die persoon zijn eigen style kunnen toepassen. Ik zou denken waar zie ik mijzelf in of in wat voor mood ben ik vandaag - casual - of neig ik meer naar streetstyle of is het dat ik voor een klassieke look wil gaan. Eigenlijk kan alles :D is ook wel uitproberen wat je style is. En je kan je persoonlijke style zo eigen maken als je maar wil of durft.

Maar je hoeft je niet perse te vastpinnen op 1 style. Elke dag hetzelfde dragen is ook vrij saai :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Borrelnootje00 op 17-01-2023 21:05:19 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 22:48:02 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207606061
Er zijn oprecht goede winkels waar dit niet zo is.
Je hebt de wat eenvoudigere: score bijvoorbeeld. Alleen maar mannenkleding.
Maar je hebt ook van die casualzaken / jeanszaken. Bijvoorbeeld in Groningen de Ebb18/Klup de dag/Just Brands. En Joy is ook zo'n winkel met voornamelijk mannenkleding. En dergelijke zaken zijn er plenty. Goed zoeken gewoon.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207606440
Ik snap je probleem
Aan de andere kant schijnt mannen kleding wel altijd van betere kwaliteit te zijn.

Ook de mannen kleding die ik heb slijt een stuk langzamer dan de vrouwen kleding.

Dus ik weet niet wat beter is, minder kleding maar betere kwaliteit of meer kleding maar slechtere kwaliteit :P
Twiddel
pi_207606443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Je draagt wat je bent. Zo zie ik het een beetje (zal wel verschillen voor mensen) :P een beetje een reflectie van hoe jij je voelt/of wat je bent (niet helemaal maar goede graatmeter) en soms niet eens dat is het meer een sfeertje er om heen (ziet er cool uit, ziet er classy uit etc).
In zakelijke omgeving zakelijk kleden is niet perse iemand zijn voorkeur. Maar zelfs daarin zou die persoon zijn eigen style kunnen toepassen. Ik zou denken waar zie ik mijzelf in of in wat voor mood ben ik vandaag - casual - of neig ik meer naar streetstyle of is het dat ik voor een klassieke look wil gaan. Eigenlijk kan alles :D is ook wel uitproberen wat je style is. En je kan je persoonlijke style zo eigen maken als je maar wil of durft.

Maar je hoeft je niet perse te vastpinnen op 1 style. Elke dag hetzelfde dragen is ook vrij saai :D
Dat eerste klopt zeker, helemaal. Alleen weet ik niet zo goed wat ik ben, vandaar ook zo veel problemen met kleding qua stijl. Het is wel allemaal goed en leuk wat ik draag, maar het is niet dat ik voel van ja hier sta ik, dit ben ik. :)

Sommige personen hebben dat wel en dat is zoiets fijns. Ook veel zelfverzekerder wordt je daar van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207606498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:53 schreef einzeinz het volgende:

Truien, t-shirts, hemden, ... allemaal eenheidsworst
Wat wil je dan? Mannenjurk aan? Navelhemd? Of wil je gewoon klagen?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:28:40 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207606510
Gewoon Wrangler jeans en Jack & Jones hoodie. Zit lekker. Niet duur. Prima.

Een pak kun je aandoen als je gaat trouwen of de financiële sector in gaat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207606518
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:22 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap je probleem
Aan de andere kant schijnt mannen kleding wel altijd van betere kwaliteit te zijn.

Ook de mannen kleding die ik heb slijt een stuk langzamer dan de vrouwen kleding.

Dus ik weet niet wat beter is, minder kleding maar betere kwaliteit of meer kleding maar slechtere kwaliteit :P
Mannenkleding is vaak ook praktischer dan vrouwenkleding, bij vrouwenkleding is het toch meer om het mooi zijn, dan dat het echt praktisch is.

Behalve pakken dan, wel mooi maar weer niet praktisch. En als er iets eenheidsworst is, dan is het een pak wel.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207606554
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:22 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap je probleem
Aan de andere kant schijnt mannen kleding wel altijd van betere kwaliteit te zijn.

Ook de mannen kleding die ik heb slijt een stuk langzamer dan de vrouwen kleding.

Dus ik weet niet wat beter is, minder kleding maar betere kwaliteit of meer kleding maar slechtere kwaliteit :P
Voor heren is het over het algemeen beter om te investeren in kwaliteit dan in kwantiteit, zeker als het gaat om basisdingen als een paar nette leren schoenen, een goede trui, een wit overhemd, etc. De mode verandert niet zo snel bij heren, dus dit soort items blijft heel lang een goede basis. Je kunt dat vervolgens aanvullen met items die wat meer onderhevig zijn aan de heersende trends.
pi_207607048
Wel eens met TS, vooral bij het wat betaalbaarder spul, het is er wel maar het is veel ook net niks. In het hoge segment is er imho wel genoeg voor heren te vinden, maar dan ben je dus een godsvermogen kwijt :')

Maar mannen worden niet benadeeld, de industrie zou maar wat graag een vergelijkbaar groot assortiment herenkleding als dameskleding aan willen bieden (want, geld :7 ) maar veel mannen boeit het gewoon minder.
pi_207608437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 01:09 schreef tjoptjop het volgende:
Wel eens met TS, vooral bij het wat betaalbaarder spul, het is er wel maar het is veel ook net niks. In het hoge segment is er imho wel genoeg voor heren te vinden, maar dan ben je dus een godsvermogen kwijt :')

Maar mannen worden niet benadeeld, de industrie zou maar wat graag een vergelijkbaar groot assortiment herenkleding als dameskleding aan willen bieden (want, geld :7 ) maar veel mannen boeit het gewoon minder.
Wat vind jij een 'godsvermogen' of 'hoog segment'?
Mijn jeans zit de laatste jaren vaak geprijst rond 110 tot 160 euro. Is netjes maar ik help die toch gewoon om zeep hoor na een jaar. M'n jeans is allemaal Tommy Hilfiger, G-star en Calvin Klein. (Vroeger ook heel vaak Diesel).
Truien koop ik rond de 45 à 60 euro (boven de 60 euro vind ik het vaak gewoon te duur.

Bij (over)hemden merk ik wel heel vaak een verschil. Hemden van pakweg Zara/Esprit van 35 euro worden zo snel vuil en verslijten zo snel (in de zin dat naden loskomen of ze gewoon scheuren).
Tegenwoordig koop ik die in verschillende winkels (geen Zara meer maar bv. Massimo Dutti of Esprit) maar zorg ik er voor dat ik toch tegen de 50 à 60 euro zit per hemd. Gewoon omdat je dan al merkt dat het kwalitatiever is van stof (vaak ook iets dikker en minder doorzichtig). Hemdjes van 30 euro kijk je gewoon door en scheuren te snel.
Cindy De Vuyst
pi_207608752
Zal wel door mij komen; ik heb in de afgelopen vijf jaar slechts een paar T-shirts en een nieuw paar schoenen gekocht en dat is het wel. :+
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:34:08 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_207609190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:02 schreef DjVero het volgende:
Zal wel door mij komen; ik heb in de afgelopen vijf jaar slechts een paar T-shirts en een nieuw paar schoenen gekocht en dat is het wel. :+
Werk je in de bouw ofzo?
disclaimer
pi_207609320
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Werk je in de bouw ofzo?
:D

Niet eens. Ik heb ook de rare gewoonte ontwikkeld om onlangs gekochte kleding maanden later pas te dragen, om de wasmachine zo lang mogelijk te vermijden. Maar toegegeven, een aantal kledingstukken heeft z'n beste tijd wel gehad inmiddels (schoenen vol gaten bijv.).

En dat terwijl ik jaren geleden de kledingwinkels, net als TS, plat liep. Daar doe ik het allemaal nog mee, kledingkast puilt nog altijd uit.
pi_207609451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:41 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat vind jij een 'godsvermogen' of 'hoog segment'?
Mijn jeans zit de laatste jaren vaak geprijst rond 110 tot 160 euro. Is netjes maar ik help die toch gewoon om zeep hoor na een jaar. M'n jeans is allemaal Tommy Hilfiger, G-star en Calvin Klein. (Vroeger ook heel vaak Diesel).
Truien koop ik rond de 45 à 60 euro (boven de 60 euro vind ik het vaak gewoon te duur.

Bij (over)hemden merk ik wel heel vaak een verschil. Hemden van pakweg Zara/Esprit van 35 euro worden zo snel vuil en verslijten zo snel (in de zin dat naden loskomen of ze gewoon scheuren).
Tegenwoordig koop ik die in verschillende winkels (geen Zara meer maar bv. Massimo Dutti of Esprit) maar zorg ik er voor dat ik toch tegen de 50 à 60 euro zit per hemd. Gewoon omdat je dan al merkt dat het kwalitatiever is van stof (vaak ook iets dikker en minder doorzichtig). Hemdjes van 30 euro kijk je gewoon door en scheuren te snel.
Naar mijn idee zit je daarmee - behalve je jeans - echt in het goedkope segment. Ik zou aanraden om in plaats van twee van zulke kledingstukken, er eentje te kopen die wat beter van kwaliteit is. Kijk ook eens wat er in de uitverkoop beschikbaar is. Een kashmir trui zal nog steeds boven budget zijn, maar een goede merinowol moet lukken. En die zien er beter uit en blijven langer mooi dan een trui van 45 euro.

Ik heb ook het idee dat je je zelf nogal beperkt, in plaats van dat kledingwinkels dat doen. Ik lees bijv. alleen over truien, t-shirts en overhemden, wat betreft je kleding boven je middel. Er zijn toch veel meer opties? Hoodies, sweatshirts, henleys, polo's, noem maar op.
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:25:05 #29
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207611563
Kwestie van vraag en aanbod.
Veel mannen houden niet van shoppen, zijn niet zo kieskeurig en dragen hun kleding tot het echt kapot is, dit itt vrouwen.

Je kunt je altijd nog vrouw verklaren, dan heb je keuze zat. Als je niet TE grote voeten hebt tenminste.
To BG or not to BG!
pi_207616235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:41 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat vind jij een 'godsvermogen' of 'hoog segment'?
Mijn jeans zit de laatste jaren vaak geprijst rond 110 tot 160 euro. Is netjes maar ik help die toch gewoon om zeep hoor na een jaar. M'n jeans is allemaal Tommy Hilfiger, G-star en Calvin Klein. (Vroeger ook heel vaak Diesel).
Truien koop ik rond de 45 à 60 euro (boven de 60 euro vind ik het vaak gewoon te duur.

Bij (over)hemden merk ik wel heel vaak een verschil. Hemden van pakweg Zara/Esprit van 35 euro worden zo snel vuil en verslijten zo snel (in de zin dat naden loskomen of ze gewoon scheuren).
Tegenwoordig koop ik die in verschillende winkels (geen Zara meer maar bv. Massimo Dutti of Esprit) maar zorg ik er voor dat ik toch tegen de 50 à 60 euro zit per hemd. Gewoon omdat je dan al merkt dat het kwalitatiever is van stof (vaak ook iets dikker en minder doorzichtig). Hemdjes van 30 euro kijk je gewoon door en scheuren te snel.
Overhemden (toen ik ze nog droeg met werk, nu niet meer) kocht ik meestal in de uitverkoop van merken als bijv Borrelli, Zegna, Attolini, rond de ¤100-200. Mooie stoffen, maar een bitch om te strijken :P

Verder qua merken de bekende designmerken, het is wel of niet je smaak maar ze hebben wel vaak een aardig gevarieerd assortiment. Maar ook qua understated stijl is er genoeg, in de "godsvermogen" categorie bijv: Loro Piana, Brunello Cuccineli. Niet dat ik zoiets heb, want >¤800 voor een trui gaat ook mij te ver :P
pi_207622007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
. Het lukt me gewoon niet om iets te vinden van "Ja, dit ben jij". Iemand tips?
Een goede kledingverkoper (ik geef toe, die worden schaars), zou je daarbij kunnen helpen. Dat is toch wel het voordeel van een goede kleding zaak t.o.v. een Zara, H&M, of online
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207622067
Voor verschillende stijlen is er meer dan genoeg kleding te vinden voor mannen, alleen vinden mannen die kleding dan vaak weer niet.
pi_207638004
Duik in het gat van de markt zou ik zeggen, TS 14.gif
  dinsdag 24 januari 2023 @ 07:32:48 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207692326
Een voordeel voor mannen: er is veel minder gezeik om hun kleding. Geen probleem om in een oversized sweater en dito jeans de deur uit te stappen.

Dat het onverzorgd is, dat het niet sexy genoeg is ('doe eens een knoop meer open, je lijkt wel een non', oid) - hoe vaak worden dat soort dingen nou over mannenkleding gezegd? :')

Ja, als het wat excentriek/vrouwelijk is kan er wel wat commentaar komen.
pi_207743324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor heren is het over het algemeen beter om te investeren in kwaliteit dan in kwantiteit, zeker als het gaat om basisdingen als een paar nette leren schoenen, een goede trui, een wit overhemd, etc. De mode verandert niet zo snel bij heren, dus dit soort items blijft heel lang een goede basis. Je kunt dat vervolgens aanvullen met items die wat meer onderhevig zijn aan de heersende trends.
waarom zou je meuk als leren schoenen en witte overhemden kopen :{ zonde van de centen en je wordt er gelijk een oud stoffig mannetje van
pi_207743338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Mannen die van shoppen/kleding houden is juist helemaal dikke prima. Wat ik als man wel ontzettend, echt ontzettend, lastig vind ik het vinden van de juiste stijl qua outfit e.d. Het lukt me gewoon niet om iets te vinden van "Ja, dit ben jij". Iemand tips?
Wolvenshirt en een fedora.

Nee ik ga vaak naar een site als https://lookastic.com/men en vul daar bovenaan één kledingstuk in wat je hebt, bijvoorbeeld een witte polo. Dan krijg je direct een berg combinaties.
pi_207743522
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:54 schreef mschol het volgende:

[..]
waarom zou je meuk als leren schoenen en witte overhemden kopen :{ zonde van de centen en je wordt er gelijk een oud stoffig mannetje van
Niet iedereen op dit forum is 14.
pi_207743629
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:54 schreef mschol het volgende:

[..]
waarom zou je meuk als leren schoenen en witte overhemden kopen :{ zonde van de centen en je wordt er gelijk een oud stoffig mannetje van
:')
  zaterdag 28 januari 2023 @ 09:33:30 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_207743866
Ik heb trouwens een collega van 70 die altijd broeken met superheftige print draagt (en dan heb ik het dus over galaxy print, pizzaprint etc) En dat gewoon op een kantoor van een gerenommeerd bedrijf. Echt prachtig vind ik dat _O_ het is er allemaal best. Je moet het alleen wel durven.
disclaimer
  zaterdag 28 januari 2023 @ 09:42:20 #40
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207743925
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:33 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens een collega van 70 die altijd broeken met superheftige print draagt (en dan heb ik het dus over galaxy print, pizzaprint etc) En dat gewoon op een kantoor van een gerenommeerd bedrijf. Echt prachtig vind ik dat _O_ het is er allemaal best. Je moet het alleen wel durven.
Misschien heeft hij door de jaren heen inmiddels zo'n status opgebouwd dat hij er mee weg komt.

Lang niet iedereen kan zich een dergelijke eigenheid (iig niet openlijk) veroorloven.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 10:39:02 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_207744685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:42 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Misschien heeft hij door de jaren heen inmiddels zo'n status opgebouwd dat hij er mee weg komt.

Lang niet iedereen kan zich een dergelijke eigenheid (iig niet openlijk) veroorloven.
tuurlijk kan dat wel. Maar de meesten durven het gewoon niet.

Wat uiteraard prima is hoor. En niet willen is ook echt prima. Maar zeggen dat het niet kan, daar kan ik niet zo veel mee.
disclaimer
  zaterdag 28 januari 2023 @ 10:43:37 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207744745
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:39 schreef SQ het volgende:

[..]
tuurlijk kan dat wel. Maar de meesten durven het gewoon niet.

Wat uiteraard prima is hoor. En niet willen is ook echt prima. Maar zeggen dat het niet kan, daar kan ik niet zo veel mee.
De wereld is hard.

Creativiteit werkt sociaal een stuk beter als je vrij 'privileged' ben. Dan lijkt het hip ipv raar. Dat was op de middelbare school al zo.
pi_207745085
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:39 schreef SQ het volgende:

[..]
tuurlijk kan dat wel. Maar de meesten durven het gewoon niet.

Wat uiteraard prima is hoor. En niet willen is ook echt prima. Maar zeggen dat het niet kan, daar kan ik niet zo veel mee.
Ligt er aan waar je werkt. Nog steeds meer dan genoeg bedrijven waar je even een gesprekje krijgt als je niet in pak verschijnt.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 11:12:28 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_207745119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ligt er aan waar je werkt. Nog steeds meer dan genoeg bedrijven waar je even een gesprekje krijgt als je niet in pak verschijnt.
Tuurlijk, geldt voor vrouwen evengoed hoor. Ik had het dan ook niet perse over elke denkbare werksetting. Maar het is er wel, dus het kan wel ;) niet in elke context uiteraard.
disclaimer
pi_207745812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:53 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben zo'n gast die graag gaat shoppen :') (Ik weet dat dat best 'gay' kan klinken maar ik heb er alvast schijt aan).
M'n kleerkast is gevuld met 19 broeken waarvan 14 jeans (heb ze daarnet geteld om te kijken wat bijna versleten is), een t-shirt of 40, 30-tal truien, een 15-tal hemden en ik heb 17 paar schoenen staan (ook net geteld). Er hangen 3 winterjassen aan de kapstok en in m'n badkamer staan 3 geurtjes klaar om 's morgens op te doen.
Ik gaf je het voordeel van de twijfel totdat je over die parfum begon. Als ik dat zo lees ben je behoorlijk gay maar moet je nog uit de kast komen. Niet erg natuurlijk, maar gewoon een objectieve observatie.
pi_207747117
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Wolvenshirt en een fedora.

Nee ik ga vaak naar een site als https://lookastic.com/men en vul daar bovenaan één kledingstuk in wat je hebt, bijvoorbeeld een witte polo. Dan krijg je direct een berg combinaties.
Hmm, ja maar ik vind het moeilijker dan dat. Het gaat ook om personality en wat bij jouw plaatje past. Wie je bent, etc. Er zijn tal van kledingstukken of outfits die ik heel mooi vind, maar dat betekend niet dat het bij mijn lichaam/persoonlijkheid past. Want bril, haarstijl, tattoos, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207748577
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 12:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik gaf je het voordeel van de twijfel totdat je over die parfum begon. Als ik dat zo lees ben je behoorlijk gay maar moet je nog uit de kast komen. Niet erg natuurlijk, maar gewoon een objectieve observatie.
Ik ga zo maar weer eens een snufje Encense Mythique opdoen :W
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207749980
Onterechte klacht.
Ik heb ook aardig wat kleding liggen met genoeg variatie ertussen. Gewoon bij diverse (online) winkels shoppen en creatief zijn met het samenstellen van outfits. Ik weet ook niet direct naar waar je op zoek bent als ik je OP zo lees.. er is genoeg te vinden. Maar als je klerenkast voor het grootste gedeelte -zo te lezen- uit jeans bestaat kan ik me voorstellen dat het wat eenzijdig wordt, zijn genoeg goede broeken te vinden.
pi_207765006
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Wolvenshirt en een fedora.

Nee ik ga vaak naar een site als https://lookastic.com/men en vul daar bovenaan één kledingstuk in wat je hebt, bijvoorbeeld een witte polo. Dan krijg je direct een berg combinaties.
Voor wel heel hoge prijzen!
pi_207765027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 07:32 schreef Eightyone het volgende:
Een voordeel voor mannen: er is veel minder gezeik om hun kleding. Geen probleem om in een oversized sweater en dito jeans de deur uit te stappen.

Dat het onverzorgd is, dat het niet sexy genoeg is ('doe eens een knoop meer open, je lijkt wel een non', oid) - hoe vaak worden dat soort dingen nou over mannenkleding gezegd? :')

Ja, als het wat excentriek/vrouwelijk is kan er wel wat commentaar komen.
Precies. Veel minder 'gezeur' bij mannen over bijv. past dit wel bij dat? Mijn schoenen doen nu al pijn in de winkel.....toch kopen etc.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')