abonnement Unibet Coolblue
pi_207825981
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 21:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Tijdens het borstvoeden ^O^
De mijne probeert haar vingers steeds in mijn mond stoppen tijdens het voeden dus dan zelf iets drinken is echt geen succes :'( :')
pi_207831255
Volgens mij hebben we de eerste sprong overleefd. Kleine is ineens een stuk rustiger en slaapt regelmatiger. Vannacht van 23:30 tot 04:30 in 1x doorgeslapen, wat een luxe :P

We merken ook dat ze ineens meer focus en aandacht heeft voor bepaalde dingen, en dat ze zich zowaar 10-15 min zelf kan vermaken met een babygym apparaat. Heerlijk om dan zelf even te kunnen ontbijten zonder huilend kind O+
pi_207831478
:W Zal mij ook even melden in dit topic. Sinds 1,5 week vader geworden van een zoon. Na een pittige start van een keizersnede komt nu de rust in huis. Meneer heeft last van spruw maar dat trekt nu gelukkig ook weg en de borstvoeding is goed op gang.
pi_207831505
Gefeliciteerd met de kleine, fijn dat de rust weer een beetje aan het terugkomen is.
Leuk, wat vaders in het topic :D
pi_207831544
Mijn baby bakt daar maar weinig van trouwens, zichzelf vermaken.
De babygym is alleen leuk wanneer er iemand naast zit, anders is het jengelen zodra je wegloopt. Alleen de muziekmobiel is 2 minuten leuk. :P

Gelukkig vermaakt ze zich wel met op de grond liggen en naar mij kijken. Dus ik kan gewoon naast haar ontbijten of was opvouwen en dat vindt ze dan vet interessant. Maar o wee als ik de ruimte een minuut verlaat.
pi_207831921
Oh dat was echt een mooie tijd, toen baby 5 uur achter elkaar sliep in de nacht. O+ Ben benieuwd of dat nog terugkomt binnenkort, haha.

Welkom Mathijz! Heel leuk inderdaad, vaders in het topic. :D

Mijn baby kan zichzelf alleen vermaken met mij in de buurt idd, ik kan vaak nog net wel even plassen maar dat is het dan ook wel weer. _O- En zelfs met mij in de buurt is een activiteit max 15 minuten leuk en dan is het hoog tijd voor nieuw vermaak.
pi_207834049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:38 schreef Mathijz het volgende:
:W Zal mij ook even melden in dit topic. Sinds 1,5 week vader geworden van een zoon. Na een pittige start van een keizersnede komt nu de rust in huis. Meneer heeft last van spruw maar dat trekt nu gelukkig ook weg en de borstvoeding is goed op gang.
Welkom, we zitten in hetzelfde schuitje. Alleen onze is 5 weken ouder :)

Hopelijk gaat het herstel van je vriendin/vrouw goed. Het is zeker even aanpoten als je nog in de herstelfase zit. Succes!
pi_207838095
Eerste week werken met hele dagen kdv is achter de rug. Ik ben helemaal gesloopt, al waren het maar 3 dagen. Gaat nog wel wat tijd en jankbuien kosten om te acclimatiseren vrees ik.

Oh en mijn baby poept nog niet op het kdv. Is dat een normaal baby ding? Thuis poept ze na elke voeding maar van hun heb ik nog geen enkele poepluier teruggekregen. Ze had daar beide keren in de middag krampjes en ging moeilijk doen met drinken, maar zodra we thuis waren binnen het halfuur een flinke spuitluier waarna ze weer normaal en vrolijk kon doen. :')
pi_207839868
Jankbuien van jou of van Rosie? :P
  vrijdag 3 februari 2023 @ 23:02:33 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207840296
Thuis poepen is toch het lekkerste? ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_207841848
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:35 schreef Smart_ass het volgende:
Jankbuien van jou of van Rosie? :P
Vooral van mij, zij lijkt het reuze naar haar zin te hebben. :P
Ze heeft nu ook een vriendje, een jongetje van dezelfde leeftijd, ze zetten ze allebei in een wipstoeltje, tegenover elkaar, en dan blijven ze maar naar elkaar lachen. :D O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:02 schreef automatic_ het volgende:
Thuis poepen is toch het lekkerste? ;)
Uiteraard. Maar wist niet dat die voorkeur al zo jong begon. _O-
Thuis poept ze op commando, haha. We laten haar een paar minuten na het drinken in een soort squathouding op schoot zitten en dan gaat ze meteen persen en poepen, doen we niks dan houdt ze het op tot de keer erna. Dus we hebben eigenlijk nooit een ongeplande poepluier. Misschien zit ze daar gewoon de hele dag op te wachten, om bij mama op schoot te kunnen poepen. :P
pi_207846376
Ik kom hier afscheid nemen! Mijn baby is gisteren een dreumes geworden :D :'( O+

Tot straks bij de dreumesjes en als het allemaal goed blijft gaan keer ik zelf ergens in april terug hier :') :W

[ Bericht 16% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 05-02-2023 14:09:34 ]
pi_207846932
Ik ben een beetje ten einde raad wat betreft mijn krabbende baby :'( . Ik wilde wachten met het vragen bij de pediatrician tot haar 6-maanden afspraak aan het einde van de maand maar ik wil zolang niet meer wachten. Maandag even bellen voor een afspraak. Ze krabt zichzelf cònstant, over haar hele lichaam. Ik realiseer me nu ook dat haar neus bijna altijd verstopt zit en ze vaak rode ogen heeft. Misschien is dit vergezocht maar.. zou ze allergisch kunnen zijn voor onze hond? :o :@ Of kan zoiets niet op deze leeftijd?

Ik ga misschien denk ik ook maar eens een koemelkvrij dieet proberen om te zien of dat effect heeft. Kan het altijd proberen.
pi_207854037
Gefeliciteerd labellefleur! En tot 2.5 week.

Wat lijkt me dat rot om je baby zo te zien smartass. Jeuk is zo vervelend. Ik snap heel goed dat je gaat bellen.

Maggie begon 2 weken geleden weer als een gek te kwijlen en te kauwen. Na een tijdje ontkennen kunnen we er niet meer omheen dat de eerste kiezen eraan komen. Kind heeft haast. Met haar haardos die steeds voller wordt ziet ze er al sowieso steeds minder als een baby uit. Wat een contrast met de oudste die nagenoeg kaal en tandeloos zijn eerste verjaardag vierde.
Sinds een week is de borstvoeding ook helemaal klaar. Het voelt zo dubbel. Enerzijds voelt het allemaal juist en anderzijds zijn het allemaal laatste keren. Want er komt echt echt echt geen derde.
pi_207864406
Ik moest even spieken, Maggie is op die geweldige datum geboren :D.

Gaat hard dan ja! Nog een paar weken en je bent baby-af!

LBF gefeliciteerd met je dreumes.
pi_207872422
Hoi hoi,

ik kijk af en toe mee hier, maar loop nu ergens tegen aan en vroeg mij af of jullie advies voor mij hebben. Sowieso gaan we morgen naar de huisarts, maar kleine draak (8 maanden, meisje) had twee weken geleden koorts. Zat tegen de 40 graden aan. Ze was wat meer hangerig en huilerig dan normaal.

Maar daarna kwam ondertemperatuur. Denk sinds afgelopen week. Maar we krijgen haar temperatuur slecht omhoog. Overdag wil het nog naar 36,8 gaan, maar dat is sporadisch. Qua gedrag zou je niet echt zeggen dat er iets is. Ze lacht en is graag een sloopkogel. Ze drinkt de ene keer minder dan de andere en haar luiers zijn eigenlijk nog steeds netjes nat. We kleden haar nu extra warm aan (lange mouwen romper, maillot, lange mouwen pyjama en winterslaapzak), kruik in bed. Maar we hebben dr net gemeten en ze was 35,7 graden. Hoe krijgen we de kleine draak wat warmer?

Hebben jullie nog tips?
  zondag 5 februari 2023 @ 22:39:42 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207873157
Stoppen met meten? Als ze zich in alle opzichten normaal gedraagt, dan is er niks aan de hand en is dit nu haar temperatuur. Of je thermometer is kapot. Maar vooral: meet niet als er niks aan de hand is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 5 februari 2023 @ 22:54:30 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_207873305
quote:
Ondertemperatuur
Heeft je kind een lichaamstemperatuur van minder dan 36,0°C (gemeten in het poepgaatje)? Dan is er sprake van ondertemperatuur. Als je kind geen zieke indruk maakt, hoef je je geen zorgen te maken.

Je peuter maakt een zieke indruk
Ondertemperatuur kan een teken zijn dat je kind een infectie heeft, net als koorts. Als je kind een heel zieke indruk maakt, is dat voldoende reden om contact op te nemen met de huisarts.

Wanneer bel je de huisarts?
Bel de huisarts bij een of meer van de volgende signalen:

Je kind is niet alert en maakt een suffige indruk.
Je kind drinkt slecht of spuugt veel. Een groot gevaar is dat je kind uitdroogt.
Je kind maakt echt een zieke indruk en kreunt of krijgt vlekjes.
disclaimer
  zondag 5 februari 2023 @ 22:55:53 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_207873312
Meerdere keren per dag temperaturen bij een gezonde blije baby is echt onnodig inderdaad ;) geen zorgen meer maken en thermometer wegleggen!
disclaimer
pi_207874623
Ik zou nog een keer checken met een andere thermometer om te kijken of deze nog wel goed is, en daarna proberen los te laten, misschien hoort het gewoon bij haar!
pi_207875871
Heb het vannacht nog met mijn vriend erover gehad. Het voelt raar om niet ongerust te raken als de temperatuur zo laag is. Het fluctueerde de afgelopen week flink en ze is pas sinds het weekend weer meer de oude qua gedrag. We hebben vanochtend nog de huisarts gebeld en de assistente gaf aan dat het misschien nu haar temperatuur is. Dus hetzelfde wat Lemijn zei! Ze zou nog wel overleggen met de huisarts, maar ze gaf aan zich geen zorgen te maken.

Dus we gaan het loslaten! Maar nog een keer een thermometercheck doen (voor in de toekomst ;) )

Bedankt allemaal voor het meedenken O+
pi_207875973
Onze kleine was afgelopen nacht echt ongelofelijk actief. Alsof ze een pakje Dextro had geslikt voor het slapengaan ofzo. Continu zuigbehoefte, veel piepen/mekkeren, korte hazenslaapjes en al vroeg (na 2.5 uur) vragen om de fles.

En dan leg je haar 's ochtends in de box, en gaat ze vrolijk weer met allemaal spelletjes spelen alsof er niets is gebeurd.

Misschien een incident? Enige wat ik kan verzinnen wat afwijkend is van het eerdere ritueel is een gigantische poepluier om 23:30. Maar daarna met een volle buik en een schone luier naar bed was geen succes.. :(
pi_207876006
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:45 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine was afgelopen nacht echt ongelofelijk actief. Alsof ze een pakje Dextro had geslikt voor het slapengaan ofzo. Continu zuigbehoefte, veel piepen/mekkeren, korte hazenslaapjes en al vroeg (na 2.5 uur) vragen om de fles.

En dan leg je haar 's ochtends in de box, en gaat ze vrolijk weer met allemaal spelletjes spelen alsof er niets is gebeurd.

Misschien een incident? Enige wat ik kan verzinnen wat afwijkend is van het eerdere ritueel is een gigantische poepluier om 23:30. Maar daarna met een volle buik en een schone luier naar bed was geen succes.. :(
Rond de 6 weken kan het een regeldag zijn?
pi_207876024
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Rond de 6 weken kan het een regeldag zijn?
We zijn ondertussen bijna week 8, maar als het een regeldag/nacht is dan maar niet teveel waarde aan hechten en hopen op betere nacht vanavond.

Helaas vandaag wel de dag doorkomen met slechts 3 uur slaap :')
pi_207876483
Drie uur slaap is wel ruk ja. Hopelijk vannacht weer beter.

Ik ben op het moment zelf mijn ergste vijand op het gebied van slapen.
Baby wordt af en toe wakker om te drinken en slaapt vervolgens als een roosje weer verder. Maar voor ik dan zelf weer in slaap ben kan uren duren. Ook word ik regelmatig midden in de nacht klaarwakker terwijl de baby nog in diepe coma verzonken is. Kortom enorm slaaptekort en ik kan niet eens de baby de schuld geven. _O-
Ik heb sleep training voor volwassenen nodig denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')