Zou in 40 van de 45 wedstrijden wel basis staanquote:Op donderdag 19 januari 2023 10:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nog een vleugelspeler.
Waarom ook niet.
Is niet beter dan Bergwijn en komt ook vanaf links, kortom niet nodig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Zou in 40 van de 45 wedstrijden wel basis staan
Op dit moment is iedereen en zijn moeder beter dan Bergwijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet beter dan Bergwijn en komt ook vanaf links, kortom niet nodig.
Dat zegt allemaal zo weinig, je moet hem ook wel de kans geven op z'n beste positie dan komt het vanzelf.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:20 schreef fetX het volgende:
[..]
Op dit moment is iedereen en zijn moeder beter dan Bergwijn.
Onder deze trainer vraag ik me dat af.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt allemaal zo weinig, je moet hem ook wel de kans geven op z'n beste positie dan komt het vanzelf.
In het begin van het seizoen vond iedereen het nog onsportief dat Ajax Bergwijn had gekocht, dat komt echt wel goed hoor, wat hem wel helpt is als je op rechts met Conceicao speelt, dan krijgt hij net even wat meer ruimte.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Onder deze trainer vraag ik me dat af.
Voorin is ook niet echt het probleem bij jullie denk ik. Normaal gesproken heb je daar (met afstand) de beste voorhoede van de Eredivisie. Met name achterin vind ik het vrij pover qua kwaliteit en het middenveld heeft er ook weleens beter uit gezien al loopt dat wel beter met een Berghuis. En dan ook nog zo’n trainer. Tja..quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het begin van het seizoen vond iedereen het nog onsportief dat Ajax Bergwijn had gekocht, dat komt echt wel goed hoor, wat hem wel helpt is als je op rechts met Conceicao speelt, dan krijgt hij net even wat meer ruimte.
Achterin zijn dan ook de 1e RB, 2e RCV, 1e LCV, 1e en 2e LB vertrokken. Dat vang je niet zomaar op. Timber probeert het maar dat lukt niet in je eentje. Heb het wel met hem te doen nu want hij kon een pracht transfer maken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Voorin is ook niet echt het probleem bij jullie denk ik. Normaal gesproken heb je daar (met afstand) de beste voorhoede van de Eredivisie. Met name achterin vind ik het vrij pover qua kwaliteit en het middenveld heeft er ook weleens beter uit gezien al loopt dat wel beter met een Berghuis. En dan ook nog zo’n trainer. Tja..
Het komt op mij vooral over alsof hij tactisch niks snapt en de verantwoordelijkheid lekker doorschuift.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:39 schreef manny het volgende:
Gedachte oefening:
Het is geen voetbalelftal maar een gewone "werk-situatie", er is een probleem en de baas vraagt: "he, goedbetaalde professionals, hoe denken jullie dat we deze situatie het beste kunnen gaan oplossen ?"
RKC. Is dat nou zo raar ?
Leuk bedacht, maar dat hangt van af wie welke taak heeft. Laat het nou zo zijn dat een trainer/coach hier verantwoordelijk voor is en niet de spelers.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:39 schreef manny het volgende:
Gedachte oefening:
Het is geen voetbalelftal maar een gewone "werk-situatie", er is een probleem en de baas vraagt: "he, goedbetaalde professionals, hoe denken jullie dat we deze situatie het beste kunnen gaan oplossen ?"
Hangt af van de competenties van degenen aan wie je het vraagt. Ik werk op een I&A afdeling in de GGZ, in een team van hoogopgeleide en doorgewinterde adviseurs. Dan mag een manager inderdaad vragen: "hoe gaan we dit oplossen?". Hij moet inhoudelijk niets doen, maar ons faciliteren in ons werk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:39 schreef manny het volgende:
Gedachte oefening:
Zonder garantie dat Danjuma binnen het Schreuderbalkader nog steeds beter zou zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:20 schreef fetX het volgende:
[..]
Op dit moment is iedereen en zijn moeder beter dan Bergwijn.
Baas linksback. Verder eens.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Bergwijn of Tadic op links is lood om oud ijzer op het moment.
Conceicao sowieso op rechts, Brobbey spits, Klaassen Alvarez Berghuis middenveld.
Wijndal Bassey Timber en Regeer achterin.
Rulli op doel.
Ajax was heel sterk in het voetballen van achteruit maar Ten Hag was wel zo slim om Haller erbij te halen om ook een lange bal te kunnen spelen, nu heb je spelers achterin met minder vertrouwen aan de bal maar ook nog eens niet de mogelijkheid om de lange bal te spelen dus hoog druk zetten is voor een tegenstander vrij makkelijk waardoor de ruimtes voor de opbouw klein blijven en lange bal Ajax is meteen balverlies.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Voorin is ook niet echt het probleem bij jullie denk ik. Normaal gesproken heb je daar (met afstand) de beste voorhoede van de Eredivisie. Met name achterin vind ik het vrij pover qua kwaliteit en het middenveld heeft er ook weleens beter uit gezien al loopt dat wel beter met een Berghuis. En dan ook nog zo’n trainer. Tja..
Lijkt me ook helemaal niet zo vreemd, tenzij hij nooit overlegt en nu opeens wel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:39 schreef manny het volgende:
Gedachte oefening:
Niet met je eens hoor, je hebt altijd spelers die een wedstrijd kunnen lezen en lijkt me gewoon dom als je daar niet mee overlegt en uiteindelijk zelf de knoop doorhakt van zo en zo gaan we het doen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hangt af van de competenties van degenen aan wie je het vraagt. Ik werk op een I&A afdeling in de GGZ, in een team van hoogopgeleide en doorgewinterde adviseurs. Dan mag een manager inderdaad vragen: "hoe gaan we dit oplossen?". Hij moet inhoudelijk niets doen, maar ons faciliteren in ons werk.
Maar een voetbalmanager moet andere kwaliteiten hebben dan de voetballers. Een voetbalmanager moet tactisch inzicht hebben en uitleggen waarom een vleugelspits het veld breed moet houden, wat de looplijnen zijn, waar de tegenstander zwak is etc. De voetballer moet dat niet zelf bedenken, maar uitvoeren.
Dus; Schreuder is een lamme tak als hij dat daadwerkelijk aan zijn aanvallers vraagt. Het is een brevet van onvermogen.
In de voetballerij zijn er maar weinig spelers die de intelligentie hebben om tactisch goed inzicht te hebben etc, dus ik geloof dat zoiets van de coach af moet komen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens hoor, je hebt altijd spelers die een wedstrijd kunnen lezen en lijkt me gewoon dom als je daar niet mee overlegt en uiteindelijk zelf de knoop doorhakt van zo en zo gaan we het doen.
Liever nog Tadic dan.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Bergwijn of Tadic op links is lood om oud ijzer op het moment.
Ik denk dat je dat een beetje onderschat, intelligentie is niet hetzelfde voetbalintelligentie, het is heel normaal dat een coach met spelers als Tadic Klaassen, Berghuis, Blind en eventueel Timber overlegt hoor, het gaat erom dat hij uiteindelijk wel duidelijkheid verschaft hoe het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:23 schreef Black-Death het volgende:
[..]
In de voetballerij zijn er maar weinig spelers die de intelligentie hebben om tactisch goed inzicht te hebben etc, dus ik geloof dat zoiets van de coach af moet komen.
Op een uitzondering na, uiteraard.
Mja daar heb je ook een punt.. maar je moet toch als coach een basis/kader aangeven.. om het maar aan je aanvallers te vragen vind ik uitstralen dat ie zelf geen enkel idee heeft....quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat een beetje onderschat, intelligentie is niet hetzelfde voetbalintelligentie, het is heel normaal dat een coach met spelers als Tadic Klaassen, Berghuis, Blind en eventueel Timber overlegt hoor, het gaat erom dat hij uiteindelijk wel duidelijkheid verschaft hoe het gaat gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |