Zo inderdaad met een hamburger pers. Wat ik ook nog wel eens doe is het broodje door midden snijden, beetje boter op de zachte kanten en die eventjes aanbakken in de pan.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:06 schreef Gibson88 het volgende:
Zelf met rundergehakt ( zelf kruiden ) een hamburger maken, verse ijsbergsla, tomaat, rode ui, gebakken ei , qua saus, barbecue saus, zoiets. Oh en dat op een Italiaanse bol.
Wat voegt dat nu eigenlijk toe? Werkt dat echt zo goed?quote:Op maandag 16 januari 2023 16:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Zo inderdaad met een hamburger pers.
Ook een goed idee inderdaad !quote:Op maandag 16 januari 2023 16:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zo inderdaad met een hamburger pers. Wat ik ook nog wel eens doe is het broodje door midden snijden, beetje boter op de zachte kanten en die eventjes aanbakken in de pan.
Zo'n pers is wel verrekte handig.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat voegt dat nu eigenlijk toe? Werkt dat echt zo goed?
Kun je niet net zo goed zelf hamburgers van gehakt "pletten"?
Dan heb je weer iets om in je keuken op te bergen.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:32 schreef Harvest89 het volgende:
Gordon Ramsay doet er weldegelijk knoflookpoeder in.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:49 schreef WheatWaffles het volgende:
Het maakt mij persoonlijk niet uit. Zolang het gehakt maar niet wordt gekruid. De meesten kunnen dit niet en is ook tricky. En vooral geen knoflookpoeder gebruiken zoals die domoren bij de slager dit doen. Daar wordt gehakt bitter van en is erg zonde.
quote:Op maandag 16 januari 2023 17:17 schreef golfer het volgende:
Nog wat tips voor de babbelbox:
CUL / De perfecte hamburger
CUL / Zelf hamburger vlees maken
CUL / Lekkere hamburger
CUL / Beste hamburger?
Voor de volledigheid nog het topic over sauzen op de hamburgerquote:Op maandag 16 januari 2023 17:17 schreef golfer het volgende:
Nog wat tips voor de babbelbox:
CUL / De perfecte hamburger
CUL / Zelf hamburger vlees maken
CUL / Lekkere hamburger
CUL / Beste hamburger?
Voilaquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:40 schreef Soury het volgende:
Mijn favo hamburger broodje.
Een te gekke hamburger van Jamie Oliver
Brood/sandwiches, Hoofdgerecht, 6 personen, Anders
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
Toevoegen aan Mijn Bewaarde recepten
Recept printenE-mail dit recept.Ingrediënten
12 Jacob's creamcrackers
8 takjes peterselie
2 theelepels dijonmosterd
500 gram rundergehakt
1 groot ei
zeezout
peper
olijfolie
1 krop sla
3 tomaten
1 rode ui
3 augurken
6 hamburgerbroodjes
.Bereiden
De hamburger maken:
Doe de crackers in een theedoek en stamp ze fijn, breek de grootste stukjes kleiner met je handen en doe alles in een grote kom. Wat nog handiger is om de crackers fijn te malen in de keukenmachine) Hak de peterselie fijn inclusief steeltjes. Doe de peterselie, mosterd en gehakt ook in de kom. Breek het ei erbij en strooi er een flinke snuf zout en peper op. Kneed alles door elkaar. Verdeel het mengsel in zessen en maak 6 ronde platte schijven. Besprenkel de burgers met olie, leg ze op een bord, dek ze af en zet ze in de koelkast tot je ze gaat bakken (ze worden wat steviger)
De hamburgers bakken:
Verhit een grote grillpan of koekenpan een minuut of vier op hoog vuur. Zet het vuur wat lager. Leg de burgers in de pan en druk ze een beetje plat meteen spatel, zodat ze zo veel mogelijk contact met de pan hebben. Bak ze 3 tot 4 minuten aan elke kant.
De hamburgers serveren:
Plakjes tomaat, plakjes augurk in de lengte en uien in ringen snijden.
Maak de pan schoon met keukenpapier. snijd de broodje door en grill ze kort in de pan. Beleg de broodjes met hamburger,eventueel kaas, sla,tomaat,augurk. Naar smaak tomatenketchup en/of mayo toevoegen.
Ik weet dat bv een mac broodje het beste om kan keren om het zonder te knoeien te etenquote:Op maandag 16 januari 2023 18:52 schreef PS. het volgende:
Verschillende manieren, maar het meest grote probleem vind ik nog altijd het juiste broodje vinden. Er is eigenlijk niks in Nederland wat je goed kan gebruiken er voor.
Is dat vies gezien je smileyquote:Op maandag 16 januari 2023 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Ketchup ui augurk burger cheddar sla tomaat mayo
Walgelijkquote:
Gordon Ramsay adviseert dat je hem inderdaad niet te veel samen moet persen.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:14 schreef Fer het volgende:
Ik heb mijn pers weggegooid, voegt weinig toe.
Doe nu gewoon koud gehakt uit de koelkast, snel een patty met mijn handen vormen met een deuk in het midden en gelijk de hete pan in. Veel sappiger en een lekkere structuur.
Nadat ik hem heb omgekeerd gaan de uien gelijk tussen de patties meebakken in de pan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 16-01-2023 19:50:54 ]
Ik weet wel ditquote:Op maandag 16 januari 2023 18:51 schreef Nielojram75 het volgende:
Er was hier ooit een website gedeeld over hoe je de hamburger het beste op kan bouwen, sla, tomaat etc.
Weet iemand die nog?
Ik wist eerst ook niet of het zou werken en heb eerst een plastic hamburgerpers gehaald bij Ali Express.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit klinkt enorm lekkerquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:54 schreef Sharuun01 het volgende:
Burger:
Vlees halen bij de slager en 1 keer door de maler laten halen.
Lichte blauwe kaas door de burger doen met peper, zout, knoflook, ei, paneermeel.
Mixen en in burgers vormen
Samenstelling:
Getoast zacht broodje.
Sausje van sriracha en mayo 1:1.
Burger zoals hierboven
Gesmoorde uien
Ik kan het je echt aanraden!quote:
Kook je dan je hamburger ofzo? Je hamburger is geen hamburger zonder korst.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:05 schreef Managarm het volgende:
Hamburger van goed vlees, broodje en ketchup en mayo. Geen sla of andere enge dingen, ik haat geknars in mijn mond.
dat betekend niet dat het goed is. Knoflookpoeder is vaak gewoon ranzig, doe dan echte knoflookquote:Op maandag 16 januari 2023 16:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gordon Ramsay doet er weldegelijk knoflookpoeder in.
Dit dus, beste uitvinding ooit.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:20 schreef Mubassie het volgende:
Waarom heb ik nog geen smash burgers voorbij zien komen?
Goed gemaakt zijn dat echt de beste
quote:Op maandag 16 januari 2023 16:58 schreef dimmak het volgende:
Burger maken van runder gehakt, beetje komijn, beetje paprikapoeder, peper, zout en knoflook. Nog beter is zelf je gehakt maken van een goed stuk rundvlees, maar vergt wel wat meer tijd, dus meestal ga ik voor rundergehakt van de slager.
Hamburgerbroodje toasten op de BBQ. Burger op de BBQ. BBQ kan vervangen worden in beide gevallen door gietijzeren pan bij kut weer.
Sla, cheddar, tomaat en bacon.
En als saus doe ik meestal mayonaise, ketchup, beetje mosterd, gebakken uitjes, sriracha en een drupje witte wijn azijn.
Ik weet het eigenlijk niet; ik gebruik alleen maar echte knoflook.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:49 schreef 111210 het volgende:
dat betekend niet dat het goed is. Knoflookpoeder is vaak gewoon ranzig, doe dan echte knoflook
Voor een rub bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet; ik gebruik alleen maar echte knoflook.
Maar ik wou het binnenkort toch een keer kopen omdat ik het eens wil proberen in een kipmarinade.
Even off topic dan (als het mag): waar zou je knoflookpoeder voor willen gebruiken ipv echte knoflook?
Ja, precies.quote:
Ik gebruik dit weleens, als ik geen verse wil gebruikenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
dat betekend niet dat het goed is. Knoflookpoeder is vaak gewoon ranzig, doe dan echte knoflook
Ehhhhm, heel anders zeg je. Hoe denk jij dan dat ze knoflookpoeder makenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:39 schreef marc0871 het volgende:
Ik gebruik dit weleens, als ik geen verse wil gebruiken
https://www.jumbo.com/pro(...)D19qaAIaAox-EALw_wcB
[ afbeelding ]
Gedroogde knoflookstukjes, in een molen met twee standen.
Is heel anders dan poeder.
Kan toch anders zijn, zelfde met gemalen peper of zelf peper malen. Gemalen koffie of zelf bonen malen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ehhhhm, heel anders zeg je. Hoe denk jij dan dat ze knoflookpoeder maken
Dat zou mijn antwoord ook geweest zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Kan toch anders zijn, zelfde met gemalen peper of zelf peper malen. Gemalen koffie of zelf bonen malen.
Zit toch echt een groot smaakverschil in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |