abonnement Unibet Coolblue
pi_207584956
Hoi!

Mijn vriendin en ik gaan in juni - juli zo'n 35/40 dagen op huwelijksreis en zijn naarstig op zoek naar een droombestemming. Zelf heb ik al redelijk wat plekken bezocht, waaronder ook Bali, maar mijn vriendin wil hier graag heen dus daar beginnen we onze reis lekker. Daarna willen we door en hebben we onze ogen laten vallen op Flores / Komodo.

Nu lopen we een beetje vast op de dagen / weken erna. Waar we naar op zoek zijn:
- Bounty / paradise achtige stranden en water.
- Zelf wil ik graag nog mijn PADI open water halen. Maar wel op een plek waar mijn vriendin ook nog lekker kan snorkelen of genieten.
- Mooie omgevingen / scenery.
- Lekker weer.
- Comfort. Four Seasons is echt niet nodig, maar een liveaboard voor onze huwelijksreis hoeft voor ons ook weer niet.

Een paar 'kandidaten' op de shortlist:
- Raja Ampat. Ziet er super gaaf uit, maar is dit leuk als je niet 100% duik-minded bent? Verder moeten we ervoor terugvliegen naar Jakarta om vervolgens de vlucht naar Sorong te pakken. En in juni is het ook regenseizoen daar.
- Fiji. Goede tijd om te gaan, maar hoe kunnen we die logisch incorporeren in onze reis?
- Filippijnen. Maar wat ik lees: juni is al monsoon seizoen.

Kandidaten die afvallen: Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand (al geweest).

Nog tips voor onze droomreis? :)
pi_207585414
Palawan Philippines :). Ja in juni is het regenseizoen, maar dat is niet altijd kommer en kwel. Vaak zie je weken aan een stuk geen spatje regen, en soms enkel een dagelijkse regenbui. De echt ernstige typhoons zitten meer aan de Oostkant, dus de Pacific kant. Tegen de tijd dat de typhoon dan Palawan heeft bereikt is er niet veel meer van over.

Het zou voor mij geen argument zijn om hiervoor Palawan af te schrijven....In juni is het hier wel schoolvakanties, dus dat geeft wat meer drukte in de mooie (en dus druk bezochte gebieden). Dat zou voor mij meer een argument zijn om Palawan te mijden. Maar het is best groot, dus je hoeft niet veel last van elkaar te hebben.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 januari 2023 @ 14:38:49 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207585568
Waarom Vietnam niet? Serieuze vraag. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207585921
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:38 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom Vietnam niet? Serieuze vraag. :)
Al geweest :-)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 januari 2023 @ 15:39:21 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207586310
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:06 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

[..]
Al geweest :-)
Goed excuus. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207720884
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Palawan Philippines :). Ja in juni is het regenseizoen, maar dat is niet altijd kommer en kwel. Vaak zie je weken aan een stuk geen spatje regen, en soms enkel een dagelijkse regenbui. De echt ernstige typhoons zitten meer aan de Oostkant, dus de Pacific kant. Tegen de tijd dat de typhoon dan Palawan heeft bereikt is er niet veel meer van over.

Het zou voor mij geen argument zijn om hiervoor Palawan af te schrijven....In juni is het hier wel schoolvakanties, dus dat geeft wat meer drukte in de mooie (en dus druk bezochte gebieden). Dat zou voor mij meer een argument zijn om Palawan te mijden. Maar het is best groot, dus je hoeft niet veel last van elkaar te hebben.....
Nog even terugkomend hierop: Filippijnen staan zeker op mijn bucketlist! We zitten er nu aan te denken om dit in februari volgend jaar te gaan doen zodat we een wat groter stuk van het land kunnen meepakken.
pi_207730428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:43 schreef f1goldmemberf1 het volgende:

[..]
Nog even terugkomend hierop: Filippijnen staan zeker op mijn bucketlist! We zitten er nu aan te denken om dit in februari volgend jaar te gaan doen zodat we een wat groter stuk van het land kunnen meepakken.
Januari en februari zijn hier laagseizoen, dus dat is al fijn. Verder is dat het cool seizoen, wat betekent dat het in de avond kan afkoelen naar een 25 a 26 graden, in het noorden in de bergen nog lager.

Goede tijd om te komen, als je tegen die tijd meer vragen hebt, hoor ik het wel
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_207730499
Je kan geweldig duiken bij komodo en ook zeker raja ampat, misschien wel de mooiste plekken ter wereld, maar het is daar niet echt geschikt voor beginners wegens veel en sterke stromingen. Raja ampat is ook wel echt voor die hard duikers want heel veel anders is daar niet te doen.

Je kan naar Kalimantan gaan, ik ben zelf in Pulau Derawan geweest. Superleuke plek. De schildpadden zwommen langs mijn hutje en ik heb op het strand babyschildpadjes uit het ei zien kruipen. In de buurt zijn bounty eilandjes met mooie stranden en snorkelplekjes en er is een meer dat vol zit met prachtige kwallen die in het geheel niet prikken. Een onwerkelijke ervaring om daar tussen te snorkelen, echt fantastisch. Het duiken is er mooi in de omgeving en een stuk makkelijker dan bij komodo.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 12:51:24 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207776920
Bali en Flores, daar ging een mod van TRV B-) ook heen op huwelijksreis en schreef er een verslag over: TRV / [Reisverslag] Huwelijksreis naar Indonesië (veel foto's!)
Boordevol tips voor een geslaagde huwelijksreis. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')