abonnement Unibet Coolblue
pi_207744876
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:08 schreef Sumppi het volgende:
Wel lekker dat je dan nog het weekend hebt tot de werkweek weer begint.

Hier van kwart voor 5 tot half 8 gewandeld met de hond. Hij ligt nu heerlijk voor Pampus. :D :Z
Ja precies. Wel fijn om nog even thuis te zijn.

Je bent wel een vroege vogel he :D
pi_207745315
Ziek
Ongesteld
En morgen moet ik naar een feestje :{ -O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207745334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ziek
Ongesteld
En morgen moet ik naar een feestje :{ -O-
Een feestje waar je zelf ook zin in hebt?
Anders zou ik lekker thuis blijven.

Beterschap in ieder geval!
pi_207747803
Lekkage in de dakkapel -O-
Wel vaker heel kort last van gehad maar nu is het wel echt veel. En dan regent het geeneens.....
Toch maar eens iemand bellen, dag spaarrekening -O-
pi_207748066
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een feestje waar je zelf ook zin in hebt?
Anders zou ik lekker thuis blijven.

Beterschap in ieder geval!
Ja, maar het OV heeft voor mij besloten, geen bus op zondag dus thuis.
Dank je wel. Ben echt beroerd. Elke ademhaling doet pijn, geen covid, maar bleh

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Lekkage in de dakkapel -O-
Wel vaker heel kort last van gehad maar nu is het wel echt veel. En dan regent het geeneens.....
Toch maar eens iemand bellen, dag spaarrekening -O-
Gatverdamme wat naar... dat zijn dure "grappen". Veel sterkte en een dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207748436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Lekkage in de dakkapel -O-
Wel vaker heel kort last van gehad maar nu is het wel echt veel. En dan regent het geeneens.....
Toch maar eens iemand bellen, dag spaarrekening -O-
Kak. -O-

Lekkage is zo vervelend om te hebben en op te moeten lossen. Hoop dat het makkelijk te vinden en te maken is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207748456
En ik had vanmorgen echt niet zo vroeg op moeten staan. Lag al een tijd wakker en ben nu helemaal af. Net in de bouwmarkt stond ik te trillen en was ik even bang dat ik onderuit zou gaan. Voel me sowieso niet helemaal oké. Man heeft me nu op de bank geparkeerd met een kop thee.

Jij ook sterkte CotS! Klinkt ook als een virusje oid. Lekker thuis blijven. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207748830
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 16:00 schreef Sumppi het volgende:
En ik had vanmorgen echt niet zo vroeg op moeten staan. Lag al een tijd wakker en ben nu helemaal af. Net in de bouwmarkt stond ik te trillen en was ik even bang dat ik onderuit zou gaan. Voel me sowieso niet helemaal oké. Man heeft me nu op de bank geparkeerd met een kop thee.

Jij ook sterkte CotS! Klinkt ook als een virusje oid. Lekker thuis blijven. :Y
Rustig aan :)
pi_207751308
Ja, het heeft toch flink doorgezet. Nu rillend onder wat dekens op de bank, nare hoest, pijn en krampen in spieren? Ik ben niet vaak ziek, maar zeker niet opeens halverwege de dag. Meestal word ik dan ziek wakker.

Het is zo koud! En de kinderen maar roepen dat ik zo lekker warm ben. :')

Nu de eerste film van Downton Abbey kijken. Die had ik helemaal gemist.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:00:53 #210
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_207754883
Beterschap!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207760341
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:59 schreef Sumppi het volgende:
Ja, het heeft toch flink doorgezet. Nu rillend onder wat dekens op de bank, nare hoest, pijn en krampen in spieren? Ik ben niet vaak ziek, maar zeker niet opeens halverwege de dag. Meestal word ik dan ziek wakker.

Het is zo koud! En de kinderen maar roepen dat ik zo lekker warm ben. :')

Nu de eerste film van Downton Abbey kijken. Die had ik helemaal gemist.
Beterschap!
pi_207761568
We gaan wel lekker hier he ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator zondag 29 januari 2023 @ 11:51:43 #213
388664 crew  Dotteke
pi_207762541
Ik zeg snel even goedemorgen en beterschap en dan vlucht ik weg uit het virus hol :P
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_207774244
Ik kom voorzichtig terug.

Kleuter gaat geloof ik straks op school vertellen dat ze met pensioen gaat.

En gister zat ze een puzzel te maken van 300 stukjes. De rand had ze, maar de binnenkant lukte nog niet zo: ‘oh nee hč, ben ik hier echt te dom voor??’ :o

Nadat ik had verteld dat ze wat meer kan oefenen met puzzels van bijvoorbeeld 100 stukjes en dat haar broer en zus ook zo zijn begonnen kreeg ze deze blik: :wtf: En nu is de puzzel van 300 stukjes bijna af. :')

(Even voor de goede orde, we hebben het hier nooit over dat ze dom zouden zijn. Geen idee waar ze dat nu weer heeft opgepikt.).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207774687
Man heeft behoorlijk wat euro’s uitgespaard deze dagen. _O_ Vanmorgen de auto weggebracht voor een beurt. Dat zou 300 euro zijn. Ik zou dat betaald hebben, maar m’n man is gelukkig wat scherper. Uiteindelijk 160 euro overeengekomen voor het werk wat er daadwerkelijk moest gebeuren.

En man wil een speciaal effect met verf op de muur in de studiekamer. Daar bestaat speciale verf voor. Onze order bij een winkel zou dan iets van 1100 euro zijn! Koekoek.

Man verder gezocht en nu zijn we voor dezelfde verf 160 euro kwijt. Namelijk dezelfde basis gekocht als die dure winkel gebruikt, alleen mengen we dan zelf de pigmenten erdoor. Overzicht voor het mengen gekregen van de leverancier en tips voor het mengen en aanbrengen. De winkel wilde ons ook nog een extra primer aansmeren (naast nog een primer), maar de leverancier vond dat echt totale onzin. :wtf:

[ Bericht 0% gewijzigd door Sumppi op 30-01-2023 10:23:04 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:19:23 #216
382129 crew  Donna
pi_207774748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Lekkage in de dakkapel -O-
Wel vaker heel kort last van gehad maar nu is het wel echt veel. En dan regent het geeneens.....
Toch maar eens iemand bellen, dag spaarrekening -O-
Aarghh.. Klote!
pi_207774931
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:15 schreef Sumppi het volgende:
Man heeft behoorlijk wat euro’s uitgespaard deze dagen. _O_ Vanmorgen de auto weggebracht voor een beurt. Dat zou 300 euro zijn. Ik zou dat betaald hebben, maar m’n man is gelukkig wat scherper. Uiteindelijk 160 euro overeengekomen voor het werk wat er daadwerkelijk moest gebeuren.

En man wil een speciaal effect met verf op de muur in de studiekamer. Daar bestaat speciale verf voor. Onze order bij een winkel zou dan iets van 1100 euro zijn! Koekoek.

Man verder gezocht en nu zijn we voor dezelfde verf 160 euro kwijt. Namelijk dezelfde basis gekocht als die dure winkel gebruikt, alleen mengen we dan zelf de pigmenten erdoor. Overzicht voor het mengen gekregen van de leverancier en tips voor het mengen en aanbrengen. De winkel wilde ons ook nog een extra primer aansmeren (naast nog een primer), maar de leverancier vond dat echt totale onzin. :wtf:
Lekker bezig die man van jou :D

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Aarghh.. Klote!
Ja deze week maar eens kijken of we iemand kunnen vinden die het kan maken.
De dakkapel moet kijken ook geschilderd worden dus even kijken of we het kunnen combineren.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:38:09 #218
382129 crew  Donna
pi_207775001
Goed bezig @Sumppi ! Dat zijn een hele hoop euro's.

Mijn vriend heeft een hoofdzekering eruit laten knallen, voor het eerst in jaren. Geen idee wat hij gedaan heeft. Gelukkig komt er vanmiddag een monteur, want aan deze mag hij zelf niet zitten. Nu hebben we in het deel van ons huis geen stroom. ~O>
Ben aan het werk, maar we zijn vanmiddag wel thuis. Maar even kijken waar we kunnen vertoeven. :9
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:40:20 #219
382129 crew  Donna
pi_207775028
Ik ben trouwens begonnen met deze deken. De linkse versie.


Het is een pakket van het Landleven tijdschrift wat ik in 2016 van mijn beppe gekregen heb. Ze leeft inmiddels niet meer, maar ben er nu toch maar eens aan begonnen. :X
Ben niet heel tevreden over mijn eerste wiebertje, maar komt wel goed.
pi_207775085
Wat een mooie deken! Van de drie ook wel de mooiste, vind ik.

Hopelijk is het met de stroom snel opgelost. Hopelijk hebben je vriezer en koelkast nog stroom. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:48:44 #221
382129 crew  Donna
pi_207775112
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:46 schreef Sumppi het volgende:
Wat een mooie deken! Van de drie ook wel de mooiste, vind ik.

Hopelijk is het met de stroom snel opgelost. Hopelijk hebben je vriezer en koelkast nog stroom. :P
Ja dat vond ik destijds ook en nu gelukkig nog steeds!

De vriezer en koelkast hebben thank god nog wel stroom inderdaad. Maar we hebben geen verwarming nu ook. Dus maar even met een elektrisch kacheltje in een ruimte gaan zitten waar nog wel stroom is straks. Soort kamperen in eigen huis haha.
pi_207775120
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lekker bezig die man van jou :D
[..]
Ja deze week maar eens kijken of we iemand kunnen vinden die het kan maken.
De dakkapel moet kijken ook geschilderd worden dus even kijken of we het kunnen combineren.
Ben met een Zeeuw getrouwd, dan krijg je dat. :D

Zou wel mooi zijn als je dat kan combineren, dan ben je in een keer klaar met de dakkapel. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 10:50:50 #223
382129 crew  Donna
pi_207775135
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lekker bezig die man van jou :D
[..]
Ja deze week maar eens kijken of we iemand kunnen vinden die het kan maken.
De dakkapel moet kijken ook geschilderd worden dus even kijken of we het kunnen combineren.
Ja dat zou mooi zijn!
pi_207775175
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:49 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Ben met een Zeeuw getrouwd, dan krijg je dat. :D

Ah kijk :D
pi_207775544
-O-
Ik een hele doorbraak mailen naar mijn begeleidster, met pijn/moeite/schaamte
Is ze ziek, kan gebeuren heerst. Wordt ik gebeld door een man (niks tegen mannen maar in dit geval wel) om eerst over de telefoon die doorbraak te bespreken en die komt nu vanmiddag langs om dit alles te bespreken en het is heeeeeeeeeeeeeeeeel kwetsbaar -O-

Ik snap hoe mijn eetproblemen zitten in een keer... echt gemakkelijk bespreekbaar :P
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207775730
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O-
Ik een hele doorbraak mailen naar mijn begeleidster, met pijn/moeite/schaamte
Is ze ziek, kan gebeuren heerst. Wordt ik gebeld door een man (niks tegen mannen maar in dit geval wel) om eerst over de telefoon die doorbraak te bespreken en die komt nu vanmiddag langs om dit alles te bespreken en het is heeeeeeeeeeeeeeeeel kwetsbaar -O-

Ik snap hoe mijn eetproblemen zitten in een keer... echt gemakkelijk bespreekbaar :P
Dat is wel vervelend -O- is het nog mogelijk om aan te geven dat je liever een vrouw hebt?
pi_207775750
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat is wel vervelend -O- is het nog mogelijk om aan te geven dat je liever een vrouw hebt?
Nee, mijn begeleidster is ziek en ze heeft nogal pijn en moeite gedaan voor vervanging. Misschien is delen met een vreemde ook wel gemakkelijker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207776070
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, mijn begeleidster is ziek en ze heeft nogal pijn en moeite gedaan voor vervanging. Misschien is delen met een vreemde ook wel gemakkelijker
Komt vast goed :*
pi_207778071
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Komt vast goed :*
Klopt :) fijn gesprek en fijne hulpverlener
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207779835
Vanaf deze week begin ik een sketch journal. Dan denk je misschien "maar jij hebt een saai leven", klopt, niet elke week een nieuwe of spannende gebeurtenis. Maar even opschrijven over begeleiding, of een nummer dat me is opgevallen of iets uit een serie, of een WhatsApp gesprek. Ik wil dit al heel lang, en zie dan voorbeelden van dagjes uit en grootse dingen, maar mijn leven is niet groot, dus ik dacht ik kan geen sketch journal starten. Alleen het hoeven geen grote gebeurtenissen te zijn. Elke dag houdt iets me wel bezig. Elke week heeft wel een thema. Dus ik schrijf elke dag op wat me bezig houdt en dat verwerk ik in mijn sketch journal. En soms heb ik wel groots te schrijven en versieren. Maar meestal niet, soit, mijn leven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207780615
Mooi toch, dat je daar geen spectaculair leven voor nodig hebt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207780654
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:48 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja dat vond ik destijds ook en nu gelukkig nog steeds!

De vriezer en koelkast hebben thank god nog wel stroom inderdaad. Maar we hebben geen verwarming nu ook. Dus maar even met een elektrisch kacheltje in een ruimte gaan zitten waar nog wel stroom is straks. Soort kamperen in eigen huis haha.
Heeft de monteur het makkelijk kunnen maken? Bij ons zijn ze eens uren bezig geweest voor het gevonden en opgelost was. :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 17:15:09 #233
382129 crew  Donna
pi_207780682
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:13 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Heeft de monteur het makkelijk kunnen maken? Bij ons zijn ze eens uren bezig geweest voor het gevonden en opgelost was. :X
Ja 2 minuten. Er moest iets nieuws in wat weer gezegeld moest worden met zo'n officiële hanger zeg maar.
Helaas voor de kinderen dus gewoon boerenkool en geen Mac.
pi_207780707
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja 2 minuten. Er moest iets nieuws in wat weer gezegeld moest worden met zo'n officiële hanger zeg maar.
Helaas voor de kinderen dus gewoon boerenkool en geen Mac.
:D

Ik vind boerenkool lekkerder, maar dat geldt vast niet voor kinderen. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 17:21:25 #235
382129 crew  Donna
pi_207780775
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:16 schreef Sumppi het volgende:

[..]
:D

Ik vind boerenkool lekkerder, maar dat geldt vast niet voor kinderen. :Y)
Haha wij ook hoor. En de kinderen vinden boerenkool ook erg lekker, maar ze hadden harder gejuicht bij Mac gok ik. :7
pi_207780865
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha wij ook hoor. En de kinderen vinden boerenkool ook erg lekker, maar ze hadden harder gejuicht bij Mac gok ik. :7
:D
pi_207780908
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:10 schreef Sumppi het volgende:
Mooi toch, dat je daar geen spectaculair leven voor nodig hebt.
Ja :) Het lijkt me gewoon een gave hobby, dus ik verzin wel wat ;)

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja 2 minuten. Er moest iets nieuws in wat weer gezegeld moest worden met zo'n officiële hanger zeg maar.
Helaas voor de kinderen dus gewoon boerenkool en geen Mac.
Hahahaha je had ze toch geen McDonald's voorgehouden hoop ik ;)

quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha wij ook hoor. En de kinderen vinden boerenkool ook erg lekker, maar ze hadden harder gejuicht bij Mac gok ik. :7
Ah ik ben hier de enige die geen boerenkool lust ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 18:18:15 #238
382129 crew  Donna
pi_207781580
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja :) Het lijkt me gewoon een gave hobby, dus ik verzin wel wat ;)
[..]
Hahahaha je had ze toch geen McDonald's voorgehouden hoop ik ;)
[..]
Ah ik ben hier de enige die geen boerenkool lust ;)
Neee we hadden nog niks gezegd gelukkig! :P
pi_207785972
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:18 schreef Donna het volgende:

[..]
Neee we hadden nog niks gezegd gelukkig! :P
Anders was het ook een klein beetje gemeen geweest: "jongens, vanavond Mc! Oh nee, toch boerenkool"
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 05:14:09 #240
388664 crew  Dotteke
pi_207788084
Morguh dames c_/
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_207791445
:W Wat rustig hier.

Gister heb ik zo m’n best gedaan beter te zijn, dat het vanmorgen weer helemaal mis was. :|W Man mopperen dat ik ook gewoon ziek moet zijn en naar bed moet. Dus vanmorgen uren geslapen en daarna aan een nieuw boek begonnen: ‘Kind van Aleppo’. En ik kom er gewoon niet door!! Het is zo’n 100 pagina’s dus het leek me ideaal, maar dit soort zinnen:

‘Ik weiger te geloven dat de band tussen jou en je vader verbroken is. Jullie band is heilig, een band van goedheid en schoonheid en gezond verstand, een band die gegraveerd is in de ziel van het universum, geen enkele kracht is in staat om die af te zwakken of te verbreken.’

Vreselijk.

Ik las het voor aan m’n man en zijn reactie was:

‘En je had al overgegeven vandaag…’

_O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207791487
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:22 schreef Sumppi het volgende:
:W Wat rustig hier.

Gister heb ik zo m’n best gedaan beter te zijn, dat het vanmorgen weer helemaal mis was. :|W Man mopperen dat ik ook gewoon ziek moet zijn en naar bed moet. Dus vanmorgen uren geslapen en daarna aan een nieuw boek begonnen: ‘Kind van Aleppo’. En ik kom er gewoon niet door!! Het is zo’n 100 pagina’s dus het leek me ideaal, maar dit soort zinnen:

‘Ik weiger te geloven dat de band tussen jou en je vader verbroken is. Jullie band is heilig, een band van goedheid en schoonheid en gezond verstand, een band die gegraveerd is in de ziel van het universum, geen enkele kracht is in staat om die af te zwakken of te verbreken.’

Vreselijk.

Ik las het voor aan m’n man en zijn reactie was:

‘En je had al overgegeven vandaag…’

_O-
_O- ik was even bang dag ik schoonheid moest veinzen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 13:28:11 #243
382129 crew  Donna
pi_207791515
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:22 schreef Sumppi het volgende:
:W Wat rustig hier.

Gister heb ik zo m’n best gedaan beter te zijn, dat het vanmorgen weer helemaal mis was. :|W Man mopperen dat ik ook gewoon ziek moet zijn en naar bed moet. Dus vanmorgen uren geslapen en daarna aan een nieuw boek begonnen: ‘Kind van Aleppo’. En ik kom er gewoon niet door!! Het is zo’n 100 pagina’s dus het leek me ideaal, maar dit soort zinnen:

‘Ik weiger te geloven dat de band tussen jou en je vader verbroken is. Jullie band is heilig, een band van goedheid en schoonheid en gezond verstand, een band die gegraveerd is in de ziel van het universum, geen enkele kracht is in staat om die af te zwakken of te verbreken.’

Vreselijk.

Ik las het voor aan m’n man en zijn reactie was:

‘En je had al overgegeven vandaag…’

_O-
Dat had ik met het boek van Israel van Dorsten van die boerderij in Ruinerwold. Als mensen hun vader 'vader' noemen, als in; Vader stond in de keuken. Dan krijg ik zulke kriebels. Vreselijk.
pi_207791524
Hier een lekker rustig dagje. Nog steeds niet erg lekker. Dus ik zit rustig een serietje te kijken (sleepers) en ik probeer motivatie te vinden om dadelijk iets te gaan doen (tekenen) maar eigenlijk geen zin (lui).
Morgen weeeeeeer met mijn moeder naar het ziekenhuis. Operatie nummer één, van de drie in een maand tijd. Het arme mens. Ik heb besloten gewoon te gamen tijdens het wachten. Lezen in die drukte kan ik niet en die half vergane tijdschriften zijn echt geen doen, zeker niet voor een hele middag lang. Dus lekker rondstruinen in een fantasiewereldje dan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207791544
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat had ik met het boek van Israel van Dorsten van die boerderij in Ruinerwold. Als mensen hun vader 'vader' noemen, als in; Vader stond in de keuken. Dan krijg ik zulke kriebels. Vreselijk.
Oké, klopt dat het vreselijk klinkt, maar ik spreek mijn moeder ook aan met moeder voor 99% van de tijd. Heel zelden met mama. Moeder is me gewoon aangeleerd.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 13:30:50 #246
382129 crew  Donna
pi_207791554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oké, klopt dat het vreselijk klinkt, maar ik spreek mijn moeder ook aan met moeder voor 99% van de tijd. Heel zelden met mama. Moeder is me gewoon aangeleerd.
Je zegt hierboven 'mijn moeder' en niet 'moeder'. Dat is een verschil. :Y

Mijn moeder stond in de keuken.
Moeder stond in de keuken.

Ik zeg ook mijn moeder ging wandelen. Dat lijkt me op zich vrij normaal.
Maar niet 'Moeder ging wandelen'. Alsof ze god is, ofzo.
pi_207791592
‘Ik geloof het, met heel mijn hart!’

‘Je bent anders dan alle anderen, je bent speciaal en je bent heel slim!’

‘Nee, deze school mag niet verdwijnen! Ik wil hier blijven, samen met mijn klasgenoten en samen met u, lieve juf.’

‘En ik ken geen andere lerares die zo aardig en behulpzaam is als u bent.’

‘Meng je niet in dit alles, rakel de negatieve krachten die ons omringen niet op’

‘[..] heb vertrouwen in alles wat onze wereld goed maakt.’

‘Maak jezelf waar, zoek jouw waarheid en toon de wereld wie je bent. [..] je bent van onschatbare waarde. Vertrek uit deze verdoemde omgeving!’

Dit is zo theatraal. Hoe krijg je het geschreven. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207791600
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O- ik was even bang dag ik schoonheid moest veinzen
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 31 januari 2023 @ 13:38:42 #249
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_207791663
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:22 schreef Sumppi het volgende:
:W Wat rustig hier.

Gister heb ik zo m’n best gedaan beter te zijn, dat het vanmorgen weer helemaal mis was. :|W Man mopperen dat ik ook gewoon ziek moet zijn en naar bed moet. Dus vanmorgen uren geslapen en daarna aan een nieuw boek begonnen: ‘Kind van Aleppo’. En ik kom er gewoon niet door!! Het is zo’n 100 pagina’s dus het leek me ideaal, maar dit soort zinnen:

‘Ik weiger te geloven dat de band tussen jou en je vader verbroken is. Jullie band is heilig, een band van goedheid en schoonheid en gezond verstand, een band die gegraveerd is in de ziel van het universum, geen enkele kracht is in staat om die af te zwakken of te verbreken.’

Vreselijk.

Ik las het voor aan m’n man en zijn reactie was:

‘En je had al overgegeven vandaag…’

_O-
Die reactie van je man _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207791673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Je zegt hierboven 'mijn moeder' en niet 'moeder'. Dat is een verschil. :Y

Mijn moeder stond in de keuken.
Moeder stond in de keuken.

Ik zeg ook mijn moeder ging wandelen. Dat lijkt me op zich vrij normaal.
Maar niet 'Moeder ging wandelen'. Alsof ze god is, ofzo.
Ja dat klopt. Alleen als ik haar even roep bijvoorbeeld of aanspreek of wat vraag is het "Moeder wil je een kopje thee". En niet "mama wil je een kopje thee". maar ik snap je verschil. En frustratie ;) Het is geen gezicht

We zijn het gewoon eens dus ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:33 schreef Sumppi het volgende:
‘Ik geloof het, met heel mijn hart!’

‘Je bent anders dan alle anderen, je bent speciaal en je bent heel slim!’

‘Nee, deze school mag niet verdwijnen! Ik wil hier blijven, samen met mijn klasgenoten en samen met u, lieve juf.’

‘En ik ken geen andere lerares die zo aardig en behulpzaam is als u bent.’

‘Meng je niet in dit alles, rakel de negatieve krachten die ons omringen niet op’

‘[..] heb vertrouwen in alles wat onze wereld goed maakt.’

‘Maak jezelf waar, zoek jouw waarheid en toon de wereld wie je bent. [..] je bent van onschatbare waarde. Vertrek uit deze verdoemde omgeving!’

Dit is zo theatraal. Hoe krijg je het geschreven. :{
Dat is "schoonheid" en "literair" (kots) natuurlijk. Die willen zichzelf omhoog schrijven.
Uit wel land komt de schrijver? Want ik sommige culturen past dit wel (Islamitische schrijvers neigen hier meer naar, ik zeg niet dat ze niet kunnen schrijven, maar cultureel gezien neigen ze hier meer naar).

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:34 schreef Sumppi het volgende:

[..]
:D
Hele opluchting hoor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')