quote:Begeleidster (26) jeugdzorginstelling Emmen doodgestoken
Verdachten van 16 en 19 jaar opgepakt
EMMEN - Een medewerkster van jeugdzorginstelling Yorneo in Emmen is zaterdagavond om het leven gekomen bij een steekincident. Het gaat om een 26-jarige begeleidster, zo maakte de politie zondagochtend bekend. Twee verdachten zijn aangehouden. Zij zijn 16 en 19 jaar.
De steekpartij gebeurde zaterdag rond 20.30 uur in een locatie van jeugdzorginstelling Yorneo in de Stationsstraat waar jongeren wonen. Zij zijn tussen 12 en 18 jaar oud. De instelling wordt op de eigen website omschreven als ’Gezinshulpverlening met verblijf’.
Een tienermeisje dat in het pand aanwezig was, sloeg alarm. Ze rende in paniek naar buiten in haar onesie, schrijft het Dagblad van het Noorden. Ze ging eerst naar de buren maar kreeg daar geen gehoor. Daarna rende ze naar een naastgelegen café en schreeuwde ze dat er iets heel ergs was gebeurd. De politie was snel ter plaatse en heeft zich over het meisje ontfermd. Ook agenten van de Dienst Speciale Interventies werden opgeroepen. Voor de begeleidster kwam de hulp te laat, zij overleed volgens de politie ter plaatse aan haar verwondingen.
De 19-jarige verdachte werd na de fatale steekpartij opgepakt in Emmen. Later op de avond is een 16-jarige jongen aangehouden in de gemeente Meppel.
In bijgaande link nog enkele tweets met ook een filmpje:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-emmen-doodgestoken
Pfff, dit gaat wel wat verder dan een paar klappen krijgen, wat je in zo'n situatie eventueel zou kunnen verwachten...quote:Beide verdachten zijn inmiddels aangehouden.
Omdat ze ook moeten eten?quote:Op zondag 15 januari 2023 11:59 schreef streamjohan het volgende:
Waarom kunnen ze bij steekgerei als ze al begeleid wonen?
RIP, je centen eerlijk verdienen en dan dit.
Omdat er een inschatting wordt gemaakt dat mensen daar in een bepaalde fase geschikt voor zijn en dat ze daar verantwoordelijk mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:59 schreef streamjohan het volgende:
quote:Caterham - In de Britse plaats Caterham is donderdag een 28-jarige vrouw overleden nadat ze werd aangevallen tijdens het uitlaten van acht honden.
https://www.telegraaf.nl/(...)onden-die-ze-uitliet
Precies de reden waarom ik niet met jongeren wil werken en ander ggz volk. Te laag salaris voor wat je over je heen krijgt.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:59 schreef streamjohan het volgende:
Waarom zouden ze met "een bot plastic iets" moeten eten?quote:Op zondag 15 januari 2023 12:04 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Neem aan dat ze met een bot plastic iets eten op voorhand, en niet met machetes ofzo?
Lees de OP nog even.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom zouden ze met "een bot plastic iets" moeten eten?
Omdat ze in een jeugdzorginstelling zitten? Serieus?quote:
Ja... Iemand van 16....quote:Op zondag 15 januari 2023 12:12 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom willen we dit soort mensen toch steeds kansen geven. Gewoon voor 40 jaar de gevangenis in.
Omdat dit de 2e begeleidster in een jaar is die haar fucking werk met de dood moet bekopen.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ze in een jeugdzorginstelling zitten? Serieus?
Het is geen jeugdgevangenis he?
Los daar van ben je zelf ook niet geschikt voor dat werk denk je wel?quote:Op zondag 15 januari 2023 12:05 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik niet met jongeren wil werken en ander ggz volk. Te laag salaris voor wat je over je heen krijgt.
quote:Op zondag 15 januari 2023 12:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat dit de 2e begeleidster in een jaar is die haar fucking werk met de dood moet bekopen.
Erg ik word er bijna ziek vanquote:Op zondag 15 januari 2023 12:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat dit de 2e begeleidster in een jaar is die haar fucking werk met de dood moet bekopen.
Waarom zou ik niet geschrikt zijnquote:Op zondag 15 januari 2023 12:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Los daar van ben je zelf ook niet geschikt voor dat werk denk je wel?
Beter hou je gewoon op met reageren. Ik vermoed dat je zelf in een instelling woont als ik naar je post gedrag kijk.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:19 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Als ik het was geweest stond er in de krant dat: “ Er een zeer mooie elegante vrouw in een Versace mantelpakje naar buiten kwam gerend on hulp te halen “.
Zo zie je maar wat voor volk daar zit
Omdat het handiger is dat je eerst je eigen issues opgelost hebt voordat je ze op patienten gaat projecteren.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:20 schreef britneycheers het volgende:
Waarom zou ik niet geschrikt zijn
Ik heb bijna mijn SKJ- registratie hoor.
Jonge dames en heren horen helemaal niet op zulke instellingen te werken gewoon getrainde commandos ofzoquote:Op zondag 15 januari 2023 12:20 schreef Document1 het volgende:
Ik ben wel eens bedreigd met een mes omdat iemand de stofzuiger niet mocht lenen.Kan echt om de kleinste dingen gaan waarbij je in het normale leven je schouders ophaalt.
Ben benieuwd naar het verhaal hierachter.
En? Grote jongen spelen volwassenen straf. Ik weet niet wat jij deed toen je 16 was hoop niet mensen dood steken.quote:
Nogmaals: het is géén jeugdgevangenis oid he?quote:Op zondag 15 januari 2023 12:13 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Ze zitten daar niet voor niks. Verder vind ik je maar een dom mens.
Bij dezelfde jeugdzorginstelling door dezelfde daders? Lijkt me zéér sterk.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Worden het inderdaad betere mensen van.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:36 schreef superniger het volgende:
Sommige mensen moet je 24/7 opsluiten.
En alleen maar vloeibaar voedsel geven.
Ik wil ff met ze pratenquote:Op zondag 15 januari 2023 12:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Worden het inderdaad betere mensen van.
Dit is nog maar het beginquote:Op zondag 15 januari 2023 12:45 schreef Tengano het volgende:
Dit zit wel in dezelfde categorie als wat we in de hele maatschappij ook zien; geweld tegen hulpverleners, en het neemt steeds ernstigere vormen aan.
En het heeft natuurlijk meer met de maatschappij te maken dan met de hulpverleners. Er is minder ontzag, minder respect, meer achterdocht en boosheid en men is ook grenzelozer. Daarnaast ben ik bang dat het eind van deze destructieve ontwikkeling nog lang niet in zicht is met al die verschillende spanningen in de maatschappij.
Mensen die bijvoorbeld drugs gebruiken zijn, wat tegenwoordig gewoon 'normaal' is, zijn ook veel vatbaarder om ongeremd te reageren. Drugs doet gewoon iets met je hersenen; niet alleen als je het gebruikt maar ook daarna.quote:
Nee, wel in een GGZ instelling. Mensen die daar zitten hebben een probleem, die moet je geen messen geven.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij dezelfde jeugdzorginstelling door dezelfde daders? Lijkt me zéér sterk.
Ik ben geen lieverdje met drank en drugs dat heb ik genoeg gedaan nu een biertje afentoe maar ik heb nooit de behoefte gehad om messen in iemand te steken de gedachte alleen alquote:Op zondag 15 januari 2023 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen die bijvoorbeld drugs gebruiken zijn, wat tegenwoordig gewoon 'normaal' is, zijn ook veel vatbaarder om ongeremd te reageren. Drugs doet gewoon iets met je hersenen; niet alleen als je het gebruikt maar ook daarna.
En als je geen drugs gebruikt en hard voor je kankergeld werkt komt je wss ook niet in zo'n jeugdinstelling terecht.
Daarnaast worden in al dit soort instellingen en inrichtingen waar ze mensen opsluiten ook drugs gebruikt, ook al mag het niet.
Jij bent het juist aan het opblazen gezien hetgeen nu bekend is. Volgens de OP gaat het om 'Gezinshulpverlening met verblijf'.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:50 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, wel in een GGZ instelling. Mensen die daar zitten hebben een probleem, die moet je geen messen geven.
Of wou je het blijven bagatelliseren?
Ik zeg ook niet dat je van drugs geweldadig wordt. Maar er zijn legio mensen die met onverwerkte woede rond lopen als gevolg van wat ze in hun jeugd hebben meegemaakt. Als zo iemand dan drugs op heeft en getriggerd wordt, zijn ze niet minder goed in staat om hun emoties te beheersen en kan dat leiden tot zeer onevenwichtige rekaties met nodeloos exessief geweld.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:55 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik ben geen lieverdje met drank en drugs dat heb ik genoeg gedaan nu een biertje afentoe maar ik heb nooit de behoefte gehad om messen in iemand te steken de gedachte alleen al![]()
![]()
Ah nee dan is het goed om een medewerkster dood te steken.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij bent het juist aan het opblazen gezien hetgeen nu bekend is. Volgens de OP gaat het om 'Gezinshulpverlening met verblijf'.
Waar snijd jij mee als je kip moet snijden? Brood? Wat gebruik je als je schroeven vast moet draaien?quote:Op zondag 15 januari 2023 12:04 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Neem aan dat ze met een bot plastic iets eten op voorhand, en niet met machetes ofzo?
Dat zegt niemand.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ah nee dan is het goed om een medewerkster dood te steken.
Ik woon niet begeleid broeder. Ik kan omgaan met messen.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waar snijd jij mee als je kip moet snijden? Brood? Wat gebruik je als je schroeven vast moet draaien?
Dat kan niet. Iemand gaat pas in een isoleercel als zoiets als dit of meestal minder erg natuurlijk zich heeft voorgedaan.quote:
Ik heb een tijd begeleid gewoond en ik had toegang tot uit eigen aangeschafte inboedel wat een volwaardig huishouden ook tot de beschikking heeft.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:03 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Ik woon niet begeleid broeder. Ik kan omgaan met messen.
Blij dat je nu niet meer begeleid woont, maar vind het niet verantwoord. Ook niet in jouw geval toen je zo woonde.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb een tijd begeleid gewoond en ik had toegang uit eigen aangeschafte inboedel wat een volwaardig huishouden ook tot de beschikking heeft.
Alleen kreeg ik drie keer per week iemand over de vloer om met deze met de voortgang aan de hand van het zorgplan te kunnen aanpakken.
Dat je begeleid woont staat NIET synoniem voor iemand met een mes willen neersteken.
Waar staat dat?quote:Op zondag 15 januari 2023 13:17 schreef MichaelScott het volgende:
Is het normaal dat medewerkers alleen werken in zo'n instelling?
quote:
Dit klinkt als iemand die daar ook woont, als er een collega bij geweest was dan zou die wel alarm geslagen hebben toch?quote:Een tienermeisje dat in het pand aanwezig was, sloeg alarm. Ze rende in paniek naar buiten in haar onesie, schrijft het Dagblad van het Noorden.
Klinkt logisch inderdaad. Maar wellicht bleef haar collega bij haar om te kijken of ze (eerste) hulp kon bieden.quote:Op zondag 15 januari 2023 13:21 schreef MichaelScott het volgende:
Dit klinkt als iemand die daar ook woont, als er een collega bij geweest was dan zou die wel alarm geslagen hebben toch?
Ook al kreeg ik 20k per maand met het risico om vermoord te worden dan pas ik toch al snel.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:05 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik niet met jongeren wil werken en ander ggz volk. Te laag salaris voor wat je over je heen krijgt.
quote:Op zondag 15 januari 2023 13:17 schreef MichaelScott het volgende:
Is het normaal dat medewerkers alleen werken in zo'n instelling?
quote:Voor het pand verzamelen zich geëmotioneerde collega’s van de vrouw.
https://dvhn.nl/drenthe/G(...)ouding-28166392.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |