abonnement Unibet Coolblue
pi_207579350
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:07 schreef Redefine het volgende:

[..]
Met wielrennen hoeven ze uiteraard niet de bergen in. Schijnt jaarlijks wel een bekend rondje langs te komen in Parijs.
Parijs-Roubaix? Die beginnen in Compiègne toch? :+
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_207579352
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:06 schreef Koen66 het volgende:

[..]
NL is zo klein dat organiseren in NL ook een optie is, zonder specifieke stad te noemen
Ja precies, maar ik dacht gelezen te hebben dat dat een ‘probleem’ is. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat je bijvoorbeeld niet mag tennissen in Ahoy ofzo of zwemmen in Eindhoven, omdat het in Amsterdam moet zijn. Dat je dan extra moet investeren of bouwen is gewoon zonde.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:09:45 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579364
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
En dat is nog maar het begin natuurlijk. Zelfs als er op het strand een beachvolleybalveld moet worden aangelegd zullen de protesten vanwege natuur en milieu niet van de lucht zijn. En al die sporters en fans zorgen voor extra vluchten naar Schiphol en de sportaccommodaties moeten natuurlijk ook goed bereikbaar zijn over nieuw aan te leggen asfalt. En wat te denken van al die extra toeristen in ons veel te drukke land. Kortom, Nederland kan de Spelen wel organiseren, maar is daar in de praktijk niet ruim genoeg van geest voor.
Klopt. Waarbij nu ook wel de slechts mogelijke tijd zou zijn om het te willen gaan organiseren. Aangezien de laatste jaren de infrastructuur, nieuwe woningen (wat eerst als Olympisch dorp zou dienen) en Schiphol al niet eens op orde te krijgen is :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:10:10 #154
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579372
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Parijs-Roubaix? Die beginnen in Compiègne toch? :+
Paris - Camembert natuurlijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207579377
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:07 schreef Redefine het volgende:

[..]
Met wielrennen hoeven ze uiteraard niet de bergen in. Schijnt jaarlijks wel een bekend rondje langs te komen in Parijs.
Ja maar dat is toch niet leuk :( heb je meerdere bergen, dan verwacht ik ook gewoon vier keer de hoogste categorie.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 januari 2023 @ 23:11:11 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_207579390
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gaan we als ESF on tour naar de OS volgend jaar? :o
Ik sowieso niet :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 januari 2023 @ 23:11:36 #157
39237 crew  H_T
2733
pi_207579397
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Dat verbaast me niets, de Motor Oil doet zijn naam eer aan en is erg dik :)

Ik kijk nu naar de film Little Monsters en denk dat het een film is waar jij ook erg blij van zou worden. Maar eigenlijk moet je de beschrijving van de film niet gaan lezen, want zonder beschrijving wordt ie er alleen maar leuker op.
Waar kan ik die vinden?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_207579399
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:05 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat surfen klinkt wel cool :D gaan ze met het wielrennen wel gewoon de bergen in?
Nee ook niet. Wordt waarschijnlijk een sprinterskoers in Parijs. Niet ongunstig voor Nederland overigens, waar we eerst alleen maar klimmers hadden hebben we nu alleen maar sprinters.
pi_207579404
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar dat is toch niet leuk :( heb je meerdere bergen, dan verwacht ik ook gewoon vier keer de hoogste categorie.
Je kan op de steile oevers van de Seine ten westen van Parijs best een leuk Amstel Gold parcours bedenken. Het is jammer dat ze dat in de Tour nooit doen, en je naar zo'n flop-etappe moet kijken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:13:23 #160
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579426
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar dat is toch niet leuk :( heb je meerdere bergen, dan verwacht ik ook gewoon vier keer de hoogste categorie.
Nou ja 18 keer een rondje met Carrefour de l’Arbre, Mons-en-Pévèle en/of Trouée d’Arenberg zou ook wel uniek zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207579427
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
En dat is nog maar het begin natuurlijk. Zelfs als er op het strand een beachvolleybalveld moet worden aangelegd zullen de protesten vanwege natuur en milieu niet van de lucht zijn. En al die sporters en fans zorgen voor extra vluchten naar Schiphol en de sportaccommodaties moeten natuurlijk ook goed bereikbaar zijn over nieuw aan te leggen asfalt. En wat te denken van al die extra toeristen in ons veel te drukke land. Kortom, Nederland kan de Spelen wel organiseren, maar is daar in de praktijk niet ruim genoeg van geest voor.
Je moet hier echt meteen een overtuigende groep mensen hebben wil je ooit een poging gaan doen.

Nu is het ook niet het juiste moment, hopelijk ooit nog wel een keer.
pi_207579435
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:11 schreef H_T het volgende:

[..]
Waar kan ik die vinden?
Internet. Niet legaal, of je moet via MeJane kijken, wat dat ook is :P
pi_207579442
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee ook niet. Wordt waarschijnlijk een sprinterskoers in Parijs. Niet ongunstig voor Nederland overigens, waar we eerst alleen maar klimmers hadden hebben we nu alleen maar sprinters.
Oké laat die bergen en entertainment maar zitten, die medaillespiegel vind ik belangrijker.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:14:55 #164
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579445
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je kan op de steile oevers van de Seine ten westen van Parijs best een leuk Amstel Gold parcours bedenken. Het is jammer dat ze dat in de Tour nooit doen, en je naar zo'n flop-etappe moet kijken.
Zo'n kunstgreep is eigenlijk niet eens nodig. Als ze een rondje doen rond Montmartre wordt het ook al een stuk zwaarder.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207579470
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je moet hier echt meteen een overtuigende groep mensen hebben wil je ooit een poging gaan doen.

Nu is het ook niet het juiste moment, hopelijk ooit nog wel een keer.
Ook 10-20 jaar terug was het niet echt het moment. Het punt is gewoon dat je van oppositiepartijen, media en sociale media, columnisten, actiegroepen, nimby's, enz. zo ontzettend veel gezeik gaat krijgen, dat je hier waarschijnlijk nooit uit gaat komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:17:35 #166
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207579481
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:08 schreef Redefine het volgende:

[..]
Maar dat mag dus juist niet.
suf :{
Same shit, different day
SC hopper present
pi_207579503
quote:
6s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:14 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oké laat die bergen en entertainment maar zitten, die medaillespiegel vind ik belangrijker.
Precies. Ellen van Dijk op kop en de boel controleren. Lorena Wiebes massasprintje winnen. Klaar.

Bij de mannen wordt het even loten wie er mag sprinten, daar hebben we een stuk of 3-4 topsprinters.
pi_207579506
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:14 schreef Redefine het volgende:

[..]
Zo'n kunstgreep is eigenlijk niet eens nodig. Als ze een rondje doen rond Montmartre wordt het ook al een stuk zwaarder.
Ja, dat zou ook kunnen. Ik begrijp sowieso niet waarom ze zo veel waarde hechten aan die laatste massasprint, waar meestal sowieso maar een paar topsprinters bij zijn. Als de gele trui op een paar minuten achter de kopgroep juichend binnenkomt, zijn de beelden toch net zo leuk?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:21:26 #169
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579538
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dat zou ook kunnen. Ik begrijp sowieso niet waarom ze zo veel waarde hechten aan die laatste massasprint, waar meestal sowieso maar een paar topsprinters bij zijn. Als de gele trui op een paar minuten achter de kopgroep juichend binnenkomt, zijn de beelden toch net zo leuk?
Nou ja, ik kan mij nog wel voorstellen dat de aankomst daar wel zodanig iconisch is dat ze het daar wel graag willen houden. Waarbij het ook wel de plek is waar het maximale aantal mensen het kunnen zien. En het ook nog eens het makkelijkste in het gareel te houden is.

Maar bovenal willen ze juist geen strijd meer tussen de klassementsrenners. Dat willen ze sowieso heel veel ritten niet. Want als je ziet hoe vaak ze bij een etappe een route kiezen die veel lastige klimmen ontwijkt, terwijl ze zo makkelijk een loodzware etappe ervan kunnen maken :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:22:10 #170
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579552
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Precies. Ellen van Dijk op kop en de boel controleren. Lorena Wiebes massasprintje winnen. Klaar.

Bij de mannen wordt het even loten wie er mag sprinten, daar hebben we een stuk of 3-4 topsprinters.
Bij de mannen kunnen ze Van Poppel alvast aanwijzen als lead-out.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207579553
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ook 10-20 jaar terug was het niet echt het moment. Het punt is gewoon dat je van oppositiepartijen, media en sociale media, columnisten, actiegroepen, nimby's, enz. zo ontzettend veel gezeik gaat krijgen, dat je hier waarschijnlijk nooit uit gaat komen.
Hoewel ze voor een deel ook vast een punt hebben, kan ik me daar toch aan ergeren :P zou zoiets in Frankrijk helemaal niet echt zo zijn? Of denken ze daar meer fuck it en juist wel trotser?
  zondag 15 januari 2023 @ 23:22:39 #172
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207579558
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je kan op de steile oevers van de Seine ten westen van Parijs best een leuk Amstel Gold parcours bedenken. Het is jammer dat ze dat in de Tour nooit doen, en je naar zo'n flop-etappe moet kijken.
Ik dacht dat het idee voor de OS ook was om een enigszins selectief parcours uit te zetten, in ieder geval niet zo plat als het criterium wat we normaal voorgeschoteld krijgen in Parijs :P

Zo’n parcours is volgens mij ook leuker dan een échte bergetappe, dan wacht iedereen ook tot diep in de finale, een goed heuvelparcours geeft tactische opties :Y
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 15 januari 2023 @ 23:22:43 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_207579561
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:14 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Internet. Niet legaal, of je moet via MeJane kijken, wat dat ook is :P
Ik heb niet alles gelezen, maar op MeJane viel mijn oog wel op de woorden 'zombie-uitbraak' en in een screenshot 'sletterige vagina' :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:23:18 #174
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207579567
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:22 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hoewel ze voor een deel ook vast een punt hebben, kan ik me daar toch aan ergeren :P zou zoiets in Frankrijk helemaal niet echt zo zijn? Of denken ze daar meer fuck it en juist wel trotser?
In Frankrijk zijn ze zo gewend dat de Fransen klagen en gaan staken dat ze hun schouders ophalen voor die paar mensen die de Spelen niet willen :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207579570
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan mij nog wel voorstellen dat de aankomst daar wel zodanig iconisch is dat ze het daar wel graag willen houden. Waarbij het ook wel de plek is waar het maximale aantal mensen het kunnen zien. En het ook nog eens het makkelijkste in het gareel te houden is.

Maar bovenal willen ze juist geen strijd meer tussen de klassementsrenners. Dat willen ze sowieso heel veel ritten niet. Want als je ziet hoe vaak ze bij een etappe een route kiezen die veel lastige klimmen ontwijkt, terwijl ze zo makkelijk een loodzware etappe ervan kunnen maken :{
Je kunt veel zeggen, maar de afgelopen Tour had een goed parcours. Meer zware klimmen is niet noodzakelijk beter, dan krijg je vaak juist een gesloten koers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')