abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207542045
quote:
Een op de acht mensen in Nederland had vorig jaar te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat zijn omgerekend 1,8 miljoen mensen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van een tweejaarlijkse enquête. Het gaat om (online) seksuele intimidatie en om lichamelijk seksueel geweld.

Het cijfer ligt hoger dan in 2020, toen een op de negen mensen (1,6 miljoen Nederlanders) seksueel wangedrag had ervaren. Volgens het CBS nam vooral seksuele intimidatie toe, het percentage slachtoffers van lichamelijk seksueel geweld veranderde nauwelijks.

Helft jonge vrouwen slachtoffer
Vrouwen hebben veel vaker te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag dan mannen. De cijfers zijn vooral hoog bij jonge vrouwen: van de 16 tot 18-jarigen heeft 46 procent ermee te maken gehad, bij vrouwen tussen 18 en 24 jaar 52 procent. Die percentages lagen twee jaar geleden op respectievelijk 38 en 47 procent.

Het CBS geeft als mogelijke verklaring ( :') ) voor de stijging dat door de maatschappelijk discussie van vorig jaar, na bijvoorbeeld onthullingen over The Voice of Holland, meer mensen erkennen dat ze slachtoffer zijn.

Het wangedrag vond vooral plaats buitenshuis en dan in verreweg de meeste gevallen door een onbekende. Ook wordt het uitgaansleven door de slachtoffers vaak genoemd als plek waar ze met het gedrag in aanraking kwamen. Seksuele intimidatie door een collega overkwam een op de vijf slachtoffers.

Kabinet komt in actie
Het kabinet wil dat er een cultuurverandering komt om seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld te bestrijden. De ministers Dijkgraaf en Van Gennip vinden het aantal overschrijdingen onacceptabel en het kabinet heeft daarom een actieprogramma gepresenteerd. De ministers zien wel dat er "een groeiende beweging is die ongelijkwaardigheid en sociale onveiligheid niet langer accepteert".
...
vervolg: https://nos.nl/artikel/24(...)-vrouwen-slachtoffer

De mogelijke verklaring is voice of holland jongens :')
pi_207542084
Dit lijkt mij wat weinig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:45:54 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_207542094
Het probleem is dat vrouwen zich niet melden bij het meldpunt.

Grgr John
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:46:48 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207542102
Not my problem.
pi_207542108
Ervoer ik het ook maar ;(
Een tiet die per ongeluk in m'n rug drukt in een overvolle trein zou al heel veel voor me betekenen.
pi_207542112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:45 schreef Aberkullie het volgende:
Het probleem is dat vrouwen zich niet melden bij het meldpunt.

Grgr John
Nee het probleem is dat vrouwen zich zouden moeten melden, want dat zou biet moeten hoeven
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207542117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:47 schreef Centenbak het volgende:
Een tiet die per ongeluk in m'n rug drukt in een overvolle trein zou al heel veel voor me betekenen.
Je hebt dit toch wel gemeld hoop ik? Erkenning dat dit niet kan is het begin van verwerking!
pi_207542125
Geloof er geen reet van. Stelletje aanstellerts.
pi_207542129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt dit toch wel gemeld hoop ik? Erkenning dat dit niet kan is het begin van verwerking!
Ik zou juist willen dat het gebeurt. Maar ik moet ook de hand in eigen boezem steken daar ik nog zelden met de trein reis aangezien ik mezelf een dikke voiture kan veroorloven. @vogeltjesdans heeft hier wellicht betere ervaringen mee.
pi_207542136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:51 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik zou juist willen dat het gebeurt. Maar ik moet ook de hand in eigen boezem steken daar ik nog zelden met de trein reis aangezien ik mezelf een dikke voiture kan veroorloven. @:vogeltjesdans heeft hier wellicht betere ervaringen mee.
Dan hoort dit niet thuis in dit topic en dan laat ik het hierbij.
pi_207542220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan hoort dit niet thuis in dit topic en dan laat ik het hierbij.
Dat is je goed recht, hopelijk tref ik je weer snel in een geschikter topic.
pi_207542260
Dan maakten wellicht 1,8 miljoen zich hier aan schuldig.

Wanneer we kinderen en 60 plus niet meerekenen, is plusminus iedereen dader danwel slachtoffer?
pi_207542269
Maar is het ervaren van grensoverschrijdend gedrag per definitie slecht? Of is het ook ergens goed om af en toe te ervaren wat je grenzen zijn, en je te leren ze aan te geven en iemand er op aan te kunnen spreken als die eroverheen gaat?
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:31:28 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207542531
zijn dat alleen de slachtoffers of ook de daders?
Tot nooit .......
pi_207542707
tja en ondertussen wel half naakt op tiktok filmpjes uploaden. Echt, alles voor aandacht.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_207543027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:47 schreef Centenbak het volgende:
Kom jij nooit bij de kapper dan?
pi_207543065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
tja en ondertussen wel half naakt op tiktok filmpjes uploaden. Echt, alles voor aandacht.
'Waarom had ze een kort rokje aan.'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207543092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:17 schreef SimonDeKrijger het volgende:

[..]
Nee want dan moet ik het zelf opruimen ;(
pi_207543118
Betekent dit dus dan ook dat er 1.8 miljoen daders van grensoverschrijdend gedrag rondlopen? Want dan zijn we toch wel boefjes met zijn allen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2023 18:38:34 ]
pi_207543142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Betekent dit dus dan ook dat er 1.8 daders van grensoverschrijdend gedrag rondlopen? Want dan zijn we toch wel boefjes met zijn allen.
Je bent pas dader als je veroordeeld bent. ;) Overigens denk ik niet dat alle soorten seksueel wangedrag veroordeelbaar is.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:13:10 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_207543712
Ach het schiet allemaal te ver door , ik kreeg van de week nog van een vrouwelijke collega te horen , als de mannelijke collega van afdeling....... , nog een keer te laat komt of dat hij weer niets zit te doen , dan gaan we met een paar vrouwelijke collega's samen aangifte doen van grensoverschrijdende gedrag.
Want het moet nu maar eens afgelopen wezen met die vervelende mannen , in mijn huwelijk deden ze ook nooit wat.
Het is 9 van de 10 keer gewoon die post wall dames die gewoon verbitterd zijn en niet hun zin krijgen die juist wraak nemen op de mannen.
Vaak veel al die het beter hebben als zij....

Ik zelf word nu ook veel meer onder mom van het dreigen , als ik iets niet wil doen voor hun, al gezegd dan als je het niet doet dan ga ik wel even aangifte doen van wegens grensoverschrijdende gedrag.
Dit is denk ik nu gewoon eerder regel dan uitzondering.

Het is net zo als je hard op noemt , Discriminatie , werkweigering en nu dus ook de term grensoverschrijdend gedrag.
Het zijn allemaal termen die een "zwakkere " inde samenleving sterk maken , en zonder bewijs al een stempel krijgen.
Want ja het bekt zo lekker en het is politiek correct.

Ik ervaar ook heel veel last van dames als ik NEE!! zegt dat ze het maar blijven proberen.
Dus die slogan van grensoverschrijdende gedrag , NEE is NEE is niet bestemd voor de dames ?

Want het is nu alleen maar een richtings verkeer op aan het gaat , mannen zijn daders en dames slachtoffer.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:23:21 #22
22565 asco
Los in deze tent
pi_207543854
Hahahahaha, lekker doorgaan met al dat geneuzel en gezeik over vanalles en nog wat zodat we ons ALLEMAAL slachtoffer kunnen voelen. 8)7

Man, in dit land moest eens echt de tering uitbreken. _O-
pi_207546236
50% is extreem veel. Dan vraag ik mij wel af wat dan allemaal meetelt. Wellicht ook een enkele opmerking tijdens het uitgaan. Niet netjes, maar om dat op een hoop te vegen met verkrachting vind ik ook niet direct heel logisch.
pi_207548721
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:20 schreef superniger het volgende:

[..]
'Waarom had ze een kort rokje aan.'
nou, het is net zwart wit autist.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 11:57:21 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207551827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar is het ervaren van grensoverschrijdend gedrag per definitie slecht?
Per definitie, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:00:25 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207551872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar is het ervaren van grensoverschrijdend gedrag per definitie slecht? Of is het ook ergens goed om af en toe te ervaren wat je grenzen zijn, en je te leren ze aan te geven en iemand er op aan te kunnen spreken als die eroverheen gaat?
In principe zit er in de definitie van grensoverschrijdend gedrag al een component van ongewenstheid ingebakken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:03:49 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207551907
Tja het zal wel schrikken zijn voor bepaalde proleten dat gedrag dat ze heel normaal vinden dat kennelijk toch niet schijnt te zijn. :')
pi_207551942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In principe zit er in de definitie van grensoverschrijdend gedrag al een component van ongewenstheid ingebakken.
Ja, maar als een kind opgroeit in een omgeving waar nooit iets gebeurt wat in de buurt van zijn of haar grenzen komt, en die verhuist dan naar een plek waar dat wel eens gebeurt, zonder de ervaring te hebben hoe daar mee om te gaan, dan lijkt me dat erger dan dat men tijdens het opgroeien af en toe eens in een ongemakkelijke situatie komt om te leren hoe daar mee om te gaan.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:13:27 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207552020
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, maar als een kind opgroeit in een omgeving waar nooit iets gebeurt wat in de buurt van zijn of haar grenzen komt, en die verhuist dan naar een plek waar dat wel eens gebeurt, zonder de ervaring te hebben hoe daar mee om te gaan, dan lijkt me dat erger dan dat men tijdens het opgroeien af en toe eens in een ongemakkelijke situatie komt om te leren hoe daar mee om te gaan.
De uitwerking op het karakter van de ontvanger kan dan inderdaad uiteindelijk wel netto positief zijn maar dat verexcuseert de individuele handeling van de dader natuurlijk niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 12:23:41 #30
842 Zorro
Z
pi_207552147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zal het probleem ook wel zijn. Sexy kleden om de jongen waar ze achteraan zitten te verleiden. Als hij dan zegt "hee lekker ding" zijn ze helemaal blij. Zegt een ander dat waar ze niks in zien dan is het ineens grensoverschrijdend en alles.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 12:25:13 #31
842 Zorro
Z
pi_207552165
Rare overheid hebben we toch ook he

quote:
Het kabinet wil dat er een cultuurverandering komt om seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld te bestrijden.
Die cultuurverandering lijkt me nou net een van de problemen hier.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:31:54 #32
Why is all the rum gone?
pi_207552243
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:23 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat zal het probleem ook wel zijn. Sexy kleden om de jongen waar ze achteraan zitten te verleiden. Als hij dan zegt "hee lekker ding" zijn ze helemaal blij. Zegt een ander dat waar ze niks in zien dan is het ineens grensoverschrijdend en alles.
Het probleem is dat er mannen zijn die denken dat als een vrouw er leuk uitziet of zich leuk kleedt, ze automatisch 'free game' zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:32:09 #33
403820 Aberkullie
pi_207552248
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:23 schreef Zorro het volgende:

[..]
Allen dat ‘sexy kleden’ van je al. Je bent een troll of een enorme incel. In beide gevallen minacht ik je.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 12:33:38 #34
842 Zorro
Z
pi_207552265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Allen dat ‘sexy kleden’ van je al. Je bent een troll of een enorme incel. In beide gevallen minacht ik je.
Mijn dag kan nu al niet meer stuk _O-
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:34:25 #35
Why is all the rum gone?
pi_207552279
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Jij bent duidelijk een man. 'We moeten af en toe grensoverschrijdend bezig zijn, zodat vrouwen leren hoe er mee om te gaan'. 8)7

Nee, sufklungel. Grensoverschrijdend gedrag moet gewoon verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 14-01-2023 12:47:08 ]
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:34:46 #36
403820 Aberkullie
pi_207552285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het probleem is dat er mannen zijn die denken dat als een vrouw er leuk uitziet of zich leuk kleedt, ze automatisch 'free game' zijn.
En als types als Zorro dan de deksel op hun neus krijgen had die meid zich maar anders moeten kleden want ze vroeg erom.
pi_207552326
Doe het gewoon rustig aan.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:38:29 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207552329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat bestaat toch gewoon? Mensen kleden zich "sexy" om potentiële partners te verleiden. Kijk maar naar films, advertenties, forumdiscussies, etc. Ik zou niet weten wat er mis is met die constatering, eventuele aannames over de intenties van degene die het zegt daargelaten.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:41:49 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207552372
O, en natuurlijk is dat geen uitnodiging of rechtvaardiging voor jan en alleman om ongevraagd met zijn handen aan een ander te zitten...
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:44:25 #40
Why is all the rum gone?
pi_207552397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat bestaat toch gewoon? Mensen kleden zich "sexy" om potentiële partners te verleiden. Kijk maar naar films, advertenties, forumdiscussies, etc. Ik zou niet weten wat er mis is met die constatering, eventuele aannames over de intenties van degene die het zegt daargelaten.
Omdat het, gezien het topic, heel hard in de richting van 'victim blaming' gaat. Ze zijn er namelijk altijd. 'Tsja, had ze maar niet zo'n kort jurkje aan moeten doen'.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:58:22 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207552565
Topic wordt weer overspoeld door onzekere mannen die jarenlang normaal vinden om willekeurig vrouwen te gaan bepotelen en denken dat dat verleiden is. :')
pi_207552804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk een man. 'We moeten af en toe grensoverschrijdend bezig zijn, zodat vrouwen leren hoe er mee om te gaan'. 8)7

Nee, sufklungel. Grensoverschrijdend gedrag moet gewoon verdwijnen.
Ja, we moeten allemaal in een glazen kooi opgroeien 8)7
Moeten we een onhaalbare utopie nastreven, of meer in de werkelijkheid leven?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen grensoverschrijdend gedrag. Maar een opmerking die door de een als compliment, en de ander als grensoverschrijdend, kan worden ervaren, ga je nooit helemaal verbannen krijgen, omdat het als grensoverschrijdend ervaren kan worden.
Als man heb ik ook wel eens opmerkingen gehad waar ik me niet prettig bij voelde, en die als grensoverschrijdend bestempeld zouden kunnen worden. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar ooit meer dan een half uurtje mee gezeten heb, en het heeft zeker verder geen impact gehad. Ook werk ik veel in het buitenland, en ik kan me voorstellen dat wanneer iemand in een omgeving opgroeit waarbij men nooit te maken krijgt met opmerkingen die als grensoverschrijdend ervaren kunnen worden, en naar zo'n land gaat, dan gillend het eerste vliegtuig terug pakt. Dat lijkt me ook niet ideaal.

Is 'naar' per definitie 'grensoverschrijdend', en zo niet, hoe moeten de boodschapper en ontvanger weten dat men niet teveel naar 'grensoverschrijdend' komt? En zo ja, hoe moet vooraf weten of een opmerking als naar zal worden ervaren? Dat is lang niet altijd logisch vanuit de boodschapper. Ligt de volledige macht om te bepalen of iets grensoverschrijdend is bij de ontvanger, ook als die intenties volledig verkeerd begrijpt? En nogmaals, ik heb het hier niet over duidelijke gevallen van grensoverschrijdend gedrag, maar vooral het grijze gebied van opmerkingen (niet fysieke handelingen!) die op zowel positieve, als neutrale als negatieve manier ervaren kunnen worden, afhankelijk van context, relatie tussen personen (bij sommigen kun je een opmerking binnen 5 minuten maken, bij anderen pas na jaren, en dat is niet altijd even makkelijk aan te voelen, en niet iedereen is even goed in dat aanvoelen), en geschiedenis van een persoon (die lang niet altijd bij de ander bekend is).
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:41:19 #43
Why is all the rum gone?
pi_207553070
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Het zegt genoeg dat het voor jou totaal ondenkbaar is, dat wij mannen normaal en respectvol met vrouwen kunnen omgaan. Een discussie met jou over dit onderwerp is derhalve een zinloze exercitie.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:49:29 #44
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_207553184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:17 schreef SimonDeKrijger het volgende:

[..]
De mondhygiëniste is ook wel fijn.
pi_207553226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Grensoverschrijdend gedrag moet gewoon verdwijnen.
Dat is niet hoe dit werkt. Als dat het doel is dan jaag je iets onmogelijks na.

Zonder het wangedrag te willen goedpraten; de seksuele impulsen, van mannen in het bijzonder, worden gedreven door één van de sterkste biologische driften de we hebben. Ik denk dat iedere man wel eens heeft meegemaakt dat ze iets extreem doms/slecht deden of dachten in een geile bui. Het internet staat immers vol met grappige situaties waar mensen dankzij geilheid in terecht komen.

Seksuele frustratie (te lang gebrek aan seksuele ontlading of emotionele/lichamelijke connectie) is ook een bestaand fenomeen waardoor rationeel denken soms belemmerd wordt. Als je (te) lang droog staat dan zal menig man merken dat je vaker met je kop bij seks zit dan normaal.

Hoe goed mannen met die impulsen en frustraties omgaan verschilt van persoon tot persoon. Voor de één kan seksuele drift veel sterker zijn dan voor de ander (verschil in testosteron niveau, bijvoorbeeld). De één kan het makkelijk negeren, de ander sleept het constant met zich mee en raakt met de dag gefrustreerder zonder dat ze daar zelf controle over hebben.

Ongewenst gedrag komt niet voort uit één of andere perverse of bewuste behoefte om vrouwen lastig te vallen of te intimideren. Het overgrote deel van seksueel grensoverschrijdend gedrag komt van mannen die zich, in het moment, niet bewust zijn dat ze een grens over gaan omdat ze door hun frustratie en drift niet rationeel nadenken. Waarschijnlijk veelal uit de gedachte van "ik zou graag zo door een vrouw benaderd worden, dus dan zullen vrouwen dat ook niet erg vinden." Maar dat is uiteraard niet hoe dit werkt. In een opgewonden bui komt er dan een schunnige opmerking uit, of een aanraking die in hun beleving bedoeld is als versierpoging. En een beleefde glimlach of gebrek aan reactie kan dan worden opgevat als een aanmoediging. Op dat punt wordt het dan pure miscommunicatie. Ik denk dat zo'n soort scenario is wat er gebeurt bij gemiddeld seksueel wangedrag op de werkvloer en dergelijke. De Jeroen Rietbergen van deze wereld vallen waarschijnlijk in die categorie.

Daarnaast heb je natuurlijk ook een groep mannen die in beginsel sowieso geen respect heeft voor vrouwen, of ze nou geil zijn of niet. Dit zijn het type mannen die vinden dat vrouwen lager zijn, en dat je vergrijpen aan een vrouw je goed recht is als je geil bent. Dat is geen probleem met seksueel wangedrag, maar puur een gebrek aan normen en waarden. "Ik ben nu geil, die meid ziet er lekker uit, dus ik heb het recht om haar aan te raken."

De één komt voort uit niet percé slechte bedoelingen, maar wel door nadenken met je lul. De ander komt voort uit puur gebrek aan respect. Dat zijn twee hele verschillende oorzaken, en beide ga je niet oplossen met "foei, dit mag niet." De eerste categorie mannen weten dat namelijk dondersgoed, en bedenken achteraf ook vaak dat wat ze deden eigenlijk niet kon. De tweede categorie mannen interesseert het simpelweg niet, omdat ze geen respect hebben voor de omgangsvormen tussen mannen en vrouwen.

Categorie twee is grotendeels een cultuur ding, en ik ga me niet branden aan mogelijke oplossingen daarvoor.

Categorie één is vrij makkelijk op te lossen door als slachtoffer je bek open te trekken op het moment dat het gebeurt. Zoals gezegd, de meeste mannen zijn zich op het moment zelf niet bewust dat ze een grens over gaan. Maar als de vrouw direct reageert en heel duidelijk maakt dat het niet gewenst of getolereerd wordt dan bestaat er ook geen onduidelijkheid. En het fungeert als een 'wake up call' voor die vent waardoor hij in de toekomst misschien twee keer nadenkt voor hij iets doet. Ik hoor veel te veel dat de oplossing bij de overtreder moet liggen en niet bij het slachtoffer, maar dan moet de overtreder wel doorhebben en snappen wat hij fout doet.

Als je dit overkomt als vrouw dan is stil blijven en beleefd lachen juist wat je niet moet doen. Daarmee wakker je namelijk alleen maar de hoop en fantasie aan, want je intenties blijven onduidelijk. Trek je bek open, zeg er wat van op het moment dat het gebeurt. Dat is de meest effectieve oplossing.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_207553270
Ach joh hormonen. Hoort erbij

Hoorde laatst een goede grap over een dame die KO was gegaan door de drank en een kaars in haar kut. Was lachen man
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:55:07 #47
Why is all the rum gone?
pi_207553285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:51 schreef TigerXtrm het volgende:

Als ik het kan, waarom jij dan niet?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:55:23 #48
403820 Aberkullie
pi_207553291
quote:

[..]

Zonder het wangedrag te willen goedpraten; de seksuele impulsen, van mannen in het bijzonder, worden gedreven door één van de sterkste biologische driften de we hebben. Ik denk dat iedere man wel eens heeft meegemaakt dat ze iets extreem doms/slecht deden of dachten in een geile bui. Het internet staat immers vol met grappige situaties waar mensen dankzij geilheid in terecht komen.

Seksuele frustratie (te lang gebrek aan seksuele ontlading of emotionele/lichamelijke connectie) is ook een bestaand fenomeen waardoor rationeel denken soms belemmerd wordt. Als je (te) lang droog staat dan zal menig man merken dat je vaker met je kop bij seks zit dan normaal.

Hoe goed mannen met die impulsen en frustraties omgaan verschilt van persoon tot persoon. Voor de één kan seksuele drift veel sterker zijn dan voor de ander (verschil in testosteron niveau, bijvoorbeeld). De één kan het makkelijk negeren, de ander sleept het constant met zich mee en raakt met de dag gefrustreerder zonder dat ze daar zelf controle over hebben.

Ongewenst gedrag komt niet voort uit één of andere perverse of bewuste behoefte om vrouwen lastig te vallen of te intimideren. Het overgrote deel van seksueel grensoverschrijdend gedrag komt van mannen die zich, in het moment, niet bewust zijn dat ze een grens over gaan omdat ze door hun frustratie en drift niet rationeel nadenken. Waarschijnlijk veelal uit de gedachte van "ik zou graag zo door een vrouw benaderd worden, dus dan zullen vrouwen dat ook niet erg vinden." Maar dat is uiteraard niet hoe dit werkt. In een opgewonden bui komt er dan een schunnige opmerking uit, of een aanraking die in hun beleving bedoeld is als versierpoging. En een beleefde glimlach of gebrek aan reactie kan dan worden opgevat als een aanmoediging. Op dat punt wordt het dan pure miscommunicatie. Ik denk dat zo'n soort scenario is wat er gebeurt bij gemiddeld seksueel wangedrag op de werkvloer en dergelijke. De Jeroen Rietbergen van deze wereld vallen waarschijnlijk in die categorie.

Daarnaast heb je natuurlijk ook een groep mannen die in beginsel sowieso geen respect heeft voor vrouwen, of ze nou geil zijn of niet. Dit zijn het type mannen die vinden dat vrouwen lager zijn, en dat je vergrijpen aan een vrouw je goed recht is als je geil bent. Dat is geen probleem met seksueel wangedrag, maar puur een gebrek aan normen en waarden. "Ik ben nu geil, die meid ziet er lekker uit, dus ik heb het recht om haar aan te raken."

De één komt voort uit niet percé slechte bedoelingen, maar wel door nadenken met je lul. De ander komt voort uit puur gebrek aan respect. Dat zijn twee hele verschillende oorzaken, en beide ga je niet oplossen met "foei, dit mag niet." De eerste categorie mannen weten dat namelijk dondersgoed, en bedenken achteraf ook vaak dat wat ze deden eigenlijk niet kon. De tweede categorie mannen interesseert het simpelweg niet, omdat ze geen respect hebben voor de omgangsvormen tussen mannen en vrouwen.

Categorie twee is grotendeels een cultuur ding, en ik ga me niet branden aan mogelijke oplossingen daarvoor.

Categorie één is vrij makkelijk op te lossen door als slachtoffer je bek open te trekken op het moment dat het gebeurt. Zoals gezegd, de meeste mannen zijn zich op het moment zelf niet bewust dat ze een grens over gaan. Maar als de vrouw direct reageert en heel duidelijk maakt dat het niet gewenst of getolereerd wordt dan bestaat er ook geen onduidelijkheid. En het fungeert als een 'wake up call' voor die vent waardoor hij in de toekomst misschien twee keer nadenkt voor hij iets doet. Ik hoor veel te veel dat de oplossing bij de overtreder moet liggen en niet bij het slachtoffer, maar dan moet de overtreder wel doorhebben en snappen wat hij fout doet.

Als je dit overkomt als vrouw dan is stil blijven en beleefd lachen juist wat je niet moet doen. Daarmee wakker je namelijk alleen maar de hoop en fantasie aan, want je intenties blijven onduidelijk. Trek je bek open, zeg er wat van op het moment dat het gebeurt. Dat is de meest effectieve oplossing.
Oke John.
pi_207553304
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als ik het kan, waarom jij dan niet?
Misschien moet je eerst mijn hele post lezen voor je niets zeggende oneliners terug trapt :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_207553378
quote:

[..]

Als mannen elkaar onderling niet corrigeren, moet je de verantwoordelijkheid niet bij de vrouwen leggen.

Het zit gewoon in ons systeem. Nu vinden we dit soort cijfers vervelend maar vanavond staat een substantiële groep van de mannen vol met hormonen in de kroeg toch een beetje raar te doen.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 14:05:23 #51
Why is all the rum gone?
pi_207553426
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Misschien moet je eerst mijn hele post lezen voor je niets zeggende oneliners terug trapt :{w
Heb ik gedaan. Ik zie alleen maar een poging om grensoverschrijdend gedrag goed te praten. Het gaat pas werken als jij en ik mannen, die het niet van nature snappen, er op aanspreken. Van de houding 'Ja, maar hij is simpel dus hij snapt het toch niet' moeten we juist af.
pi_207553792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het zegt genoeg dat het voor jou totaal ondenkbaar is, dat wij mannen normaal en respectvol met vrouwen kunnen omgaan. Een discussie met jou over dit onderwerp is derhalve een zinloze exercitie.
Nee, ik vind ook dat wij normaal en respectvol om moeten gaan met vrouwen. Maar niet iedereen is sociaal even capabel, en iemand die sociaal minder capabel is (denk aan iemand op het autisme spectrum) kan iemand met de beste intenties een, in zijn ogen, compliment geven wat als grensoverschrijdend ervaren wordt. Moeten we al die mensen maar vertellen dat zij beter voortaan hun mond kunnen houden, en hun nog verder isoleren? Of kun jij je zulke mensen en situaties niet indenken, en denk je die voor altijd en overal uit te kunnen bannen? Ben je echt zo beperkt in je inleving van de situaties van anderen?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 15:43:44 #53
3542 Gia
User under construction
pi_207555005
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, we moeten allemaal in een glazen kooi opgroeien 8)7
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen grensoverschrijdend gedrag. Maar een opmerking die door de een als compliment, en de ander als grensoverschrijdend, kan worden ervaren, ga je nooit helemaal verbannen krijgen, omdat het als grensoverschrijdend ervaren kan worden.
Als man heb ik ook wel eens opmerkingen gehad waar ik me niet prettig bij voelde, en die als grensoverschrijdend bestempeld zouden kunnen worden. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar ooit meer dan een half uurtje mee gezeten heb, en het heeft zeker verder geen impact gehad. Ook werk ik veel in het buitenland, en ik kan me voorstellen dat wanneer iemand in een omgeving opgroeit waarbij men nooit te maken krijgt met opmerkingen die als grensoverschrijdend ervaren kunnen worden, en naar zo'n land gaat, dan gillend het eerste vliegtuig terug pakt. Dat lijkt me ook niet ideaal.

Is 'naar' per definitie 'grensoverschrijdend', en zo niet, hoe moeten de boodschapper en ontvanger weten dat men niet teveel naar 'grensoverschrijdend' komt? En zo ja, hoe moet vooraf weten of een opmerking als naar zal worden ervaren? Dat is lang niet altijd logisch vanuit de boodschapper. Ligt de volledige macht om te bepalen of iets grensoverschrijdend is bij de ontvanger, ook als die intenties volledig verkeerd begrijpt? En nogmaals, ik heb het hier niet over duidelijke gevallen van grensoverschrijdend gedrag, maar vooral het grijze gebied van opmerkingen (niet fysieke handelingen!) die op zowel positieve, als neutrale als negatieve manier ervaren kunnen worden, afhankelijk van context, relatie tussen personen (bij sommigen kun je een opmerking binnen 5 minuten maken, bij anderen pas na jaren, en dat is niet altijd even makkelijk aan te voelen, en niet iedereen is even goed in dat aanvoelen), en geschiedenis van een persoon (die lang niet altijd bij de ander bekend is).
Eens. Moet iedereen dan maar op zijn/haar tenen gaan lopen, omdat een opmerking als grensoverschrijdend ervaren ZOU KUNNEN worden?

Vroeger, ja vroegah, voelde je je als meisje gevleid als bouwvakkers op een bouwplaats naar je floten. Tegenwoordig is dat grensoverschrijdend.
Als een meid zich 'sexy' kleedt, kleding die niets te raden over laat, en een man bekijkt die meid bij het langslopen, dan kan dat al gezien worden als grensoverschrijdend, terwijl je die kleding echt draagt om gezien te worden.

Ongevraagd betasten, in de billen knijpen e.d. kan natuurlijk niet. Maar een bewonderende opmerking of blik is toch niets mis mee. M.u.v. volwassen mannen die opmerkingen maken tegen meisjes onder de 15. Dat gaat me dan weer wel te ver.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 16:29:46 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207555865
Half NL (of iig de vrouwen) hebben een bible-belt opvoeding gehad. Die mensen (of alleen de vrouwen) zijn niet opgevoed als zelfstandig individu. Ze hebben niet geleerd om voor zichzelf op te komen. En op de bible-belt is dat prima. Alles word voor je bepaald door de familie, gemeenschap, kerk, whatever. Wat goed/fout is, wat wel/niet moet. Wat je behoeftes zijn en ook dat daar aan tegemoet gekomen dient te worden.

Als je dan als vrouw iets mist, kan je met vage hintjes aangeven dat ze je vergeten zijn en dan komt dat hopelijk goed, maar als je met zo'n opvoeding in de normale wereld terecht komt lig je op de penalty stip om misbruikt te worden. Iedereen, maar zeker mensen die iets van autoriteit hebben, kunnen die mensen (vrouwen) vanalles wijs maken. Daar komt de structurele onderbetaling van vrouwen vandaan (ze vragen nooit om salarisverhoging), het glazen plafond, omdat je bij hogere functies er niet komt door alleen maar iemand anders ideeën uit te voeren.

Maar ook dat vrouwen zich "niet gehoord voelen". Ze worden niet gehoord omdat ze niets zeggen. Ze communiceren met vage hintjes om hun omgeving te wijzen op bergen bilblebelt-regeltjes die normale mensen niet kennen.

Ken je die "mop": Man vraagt aan zijn vrouw "is er iets?" Zegt ze: "Nou, als je dat niet weet ga ik het je niet vertellen ook."

Nog een mop? Vrouw komt bij The Voice, loopt Ali B te ouwehoeren "Hee gezellig, ga je mee naar achteren", knipoog. Normale mensen lachen er om of geven Ali B een knal voor z'n harses, maar bilble-belt meisjes zien een autoriteit en gaan mee naar achteren. En als ze dat aan hun vriendin of moeder vertellen komen ze er achter dat ze verkracht zijn en Ali B weet van niets, want die was alleen maar aan het ouwehoeren.

Ik zag Samantha van Steenwijk toen bij Boulevard en die had niks gemerkt. Logisch, want met een normale opvoeding neem je iemand als Ali B niet serieus.

Zodra je überhaupt iets zegt word dat onmiddellijk als "hard" ervaren en gaan de dames uitleggen aan hun omgeving dat je het niet zo bedoelt. De dames lopen continue te klagen en zich te frustreren aan gewone mensen omdat die niet leven volgens hun regeltjes. regels die alleen maar bestaan in hun bible-belt opvoeding.

Op de biblebelt gaan dames elke dag bij elkaar op de koffie en worden de lokale waarheden eindeloos gerecycled. Als bilble-belt dames buiten de belt leven hebben ze dat niet, en worden vaak regels verzonnen of word er een autoriteit gezocht (meestal de mannelijke partner, of misschien Ali B) die dan maar moet zeggen wat de waarheid is en wat wel en niet moet. De frustratie knalt meteen door het plafond als je een vraag niet wil beantwoorden. Je komt er niet door te zeggen "probeer het zelf eens te bedenken" of " wat wil je zelf?"

Ja, ik ben ervaringsdeskundige. :')

Vrouwelijk familieleden ervaren hetzelfde, maar omdat er geen dagelijks koffierondje is zullen de waarheden van de verschillende familieleden uit elkaar gaan lopen en dat zorgt voor bergen ellende. Alle leden van de familie weten zeker dat er een waarheid is en dat je op een bepaald manier dient te leven, maar de manier waarop loopt steeds verder uit elkaar. Ondertussen word er alleen gecommuniceerd met vage hintjes, de verwachtingen van elkaar knallen door het geluid, omdat niemand iets zegt vullen mensen vanalles voor elkaar in en komt er ruzie als die aannames niet (meer) blijken te kloppen.

Dus, de ervaringen en verwachtingen van mensen over hoe er met ze word omgegaan, hoe er word gedated/versiert, in de kroeg of op het werk, verschilt dag en nacht. Wat de 1 ziet als flirten, ziet (of ervaart) de ander als seksuele intimidatie.

Dus, hoe wil je dat land-breed laat staan wereldwijd gaan reguleren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 januari 2023 @ 16:34:48 #55
pi_207555935
quote:
Grensoverschrijdend gedrag moet gewoon verdwijnen.
Dan mot je gewoon alle grenzen afschaffen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207555984
Aanstellerij allemaal. Misschien kunnen we gewoon alle wijven cancellen.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 16:48:40 #57
403820 Aberkullie
pi_207556174
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Half NL (of iig de vrouwen) hebben een bible-belt opvoeding gehad. Die mensen (of alleen de vrouwen) zijn niet opgevoed als zelfstandig individu. Ze hebben niet geleerd om voor zichzelf op te komen. En op de bible-belt is dat prima. Alles word voor je bepaald door de familie, gemeenschap, kerk, whatever. Wat goed/fout is, wat wel/niet moet. Wat je behoeftes zijn en ook dat daar aan tegemoet gekomen dient te worden.

Als je dan als vrouw iets mist, kan je met vage hintjes aangeven dat ze je vergeten zijn en dan komt dat hopelijk goed, maar als je met zo'n opvoeding in de normale wereld terecht komt lig je op de penalty stip om misbruikt te worden. Iedereen, maar zeker mensen die iets van autoriteit hebben, kunnen die mensen (vrouwen) vanalles wijs maken. Daar komt de structurele onderbetaling van vrouwen vandaan (ze vragen nooit om salarisverhoging), het glazen plafond, omdat je bij hogere functies er niet komt door alleen maar iemand anders ideeën uit te voeren.

Maar ook dat vrouwen zich "niet gehoord voelen". Ze worden niet gehoord omdat ze niets zeggen. Ze communiceren met vage hintjes om hun omgeving te wijzen op bergen bilblebelt-regeltjes die normale mensen niet kennen.

Ken je die "mop": Man vraagt aan zijn vrouw "is er iets?" Zegt ze: "Nou, als je dat niet weet ga ik het je niet vertellen ook."

Nog een mop? Vrouw komt bij The Voice, loopt Ali B te ouwehoeren "Hee gezellig, ga je mee naar achteren", knipoog. Normale mensen lachen er om of geven Ali B een knal voor z'n harses, maar bilble-belt meisjes zien een autoriteit en gaan mee naar achteren. En als ze dat aan hun vriendin of moeder vertellen komen ze er achter dat ze verkracht zijn en Ali B weet van niets, want die was alleen maar aan het ouwehoeren.

Ik zag Samantha van Steenwijk toen bij Boulevard en die had niks gemerkt. Logisch, want met een normale opvoeding neem je iemand als Ali B niet serieus.

Zodra je überhaupt iets zegt word dat onmiddellijk als "hard" ervaren en gaan de dames uitleggen aan hun omgeving dat je het niet zo bedoelt. De dames lopen continue te klagen en zich te frustreren aan gewone mensen omdat die niet leven volgens hun regeltjes. regels die alleen maar bestaan in hun bible-belt opvoeding.

Op de biblebelt gaan dames elke dag bij elkaar op de koffie en worden de lokale waarheden eindeloos gerecycled. Als bilble-belt dames buiten de belt leven hebben ze dat niet, en worden vaak regels verzonnen of word er een autoriteit gezocht (meestal de mannelijke partner, of misschien Ali B) die dan maar moet zeggen wat de waarheid is en wat wel en niet moet. De frustratie knalt meteen door het plafond als je een vraag niet wil beantwoorden. Je komt er niet door te zeggen "probeer het zelf eens te bedenken" of " wat wil je zelf?"

Ja, ik ben ervaringsdeskundige. :')

Vrouwelijk familieleden ervaren hetzelfde, maar omdat er geen dagelijks koffierondje is zullen de waarheden van de verschillende familieleden uit elkaar gaan lopen en dat zorgt voor bergen ellende. Alle leden van de familie weten zeker dat er een waarheid is en dat je op een bepaald manier dient te leven, maar de manier waarop loopt steeds verder uit elkaar. Ondertussen word er alleen gecommuniceerd met vage hintjes, de verwachtingen van elkaar knallen door het geluid, omdat niemand iets zegt vullen mensen vanalles voor elkaar in en komt er ruzie als die aannames niet (meer) blijken te kloppen.

Dus, de ervaringen en verwachtingen van mensen over hoe er met ze word omgegaan, hoe er word gedated/versiert, in de kroeg of op het werk, verschilt dag en nacht. Wat de 1 ziet als flirten, ziet (of ervaart) de ander als seksuele intimidatie.

Dus, hoe wil je dat land-breed laat staan wereldwijd gaan reguleren?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:23:57 #58
pi_207556561
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:48 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nou, geef zelf een analyse als je het beter weet.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:43:15 #59
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207556811
Kan mij rotten ik heb niks gedaan

Moet je maar niet met kneusjes omgaan
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207556877
Door door de jaren met vrouwen om mij heen te praten en vooral naar hen te luisteren, hoorde ik de gekste dingen. Opdringerige mannelijke collega's, betastingen op drukke plekken, stalkers tot verkrachting aan toe. En als man, of eerder jongen indertijd, ben ik ook wel viezeriken tegengekomen op straat (een onderschat probleem, mannen die last hebben van/te maken krijgen met sexueel geweld).

Maar als je je als man zelf dus gewoon normaal gedraagt naar vrouwen toe, dan heb je werkelijk geen idee van of zicht op de schaal van dit perverse gedrag. Het zorgt ervoor dat mensen die verder goed beschouwd hier niets mee te maken hebben, het probleem totaal onderschatten.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 18:24:16 #61
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207557417
Hebben we buitenlandets al dr schulf gegeven?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207557604
Tja tegenwoordig wordt een opmerking of net wat te lang kijken al ervaren als grensoverschrijdend gedrag. Filter al die onzin eruit en je hebt al een heel ander beeld.
pi_207557708
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
Door door de jaren met vrouwen om mij heen te praten en vooral naar hen te luisteren, hoorde ik de gekste dingen. Opdringerige mannelijke collega's, betastingen op drukke plekken, stalkers tot verkrachting aan toe. En als man, of eerder jongen indertijd, ben ik ook wel viezeriken tegengekomen op straat (een onderschat probleem, mannen die last hebben van/te maken krijgen met sexueel geweld).

Maar als je je als man zelf dus gewoon normaal gedraagt naar vrouwen toe, dan heb je werkelijk geen idee van of zicht op de schaal van dit perverse gedrag. Het zorgt ervoor dat mensen die verder goed beschouwd hier niets mee te maken hebben, het probleem totaal onderschatten.
Ik ken ook redelijk wat verhalen over zeer grensoverschrijdend gedrag jegens vriendinnen van me. En zulk gedrag moet ook zoveel mogelijk geelimineerd worden, en zulke dingen gebeuren ook niet als je je normaal gedraagt. Maar, er zijn woorden die door mensen in verschillende culturen, en ook binnen dezelfde cultuur, en op verschillende momenten verschillend geinterpreteerd kunnen worden. De ene keer positief, de andere keer negatief. Dat is lang niet altijd even makkelijk in te schatten, en sommigen zijn ook beter in dat inschatten dan anderen. Het lijkt me onwenselijk om alle mogelijke opmerkingen die negatief geinterpreteerd kunnen worden in de ban te doen om ongemakkelijke gevoelens bij de ontvanger te vermijden, zelfs als zulke opmerkingen vaak ook juist positief geinterpreteerd kunnen worden.

Nare dingen, ongemakkelijke gevoelens, je ontkomt er niet aan dat je dat tegenkomt in het leven, dat hoort erbij, zeker ook in interacties met andere mensen. Zulke ervaringen zoveel mogelijk vermijden, en proberen actief totaal te elimineren uit de samenleving maakt mensen op zichzelf niet beter, en ook de samenleving niet per se beter. Imo kun je beter mensen hiermee leren om te gaan, mensen aan te spreken als iets als naar ervaren wordt, ipv het krampachtig proberen totaal te verbannen, en spontaniteit te halen uit interacties tussen mensen, maar mensen leren om te gaan met nare opmerkingen van anderen. Nogmaals, ik heb het hier dus uitsluitend over opmerkingen die dubbel geinterpreteerd kunnen worden, en die volgens sommigen hier volledig uitgebannen dienen te worden.
pi_207558239
Dus het zijn gewoon lieve woordjes die verkeerd geïnterpreteerd worden en tot epische proporties worden opgeblazen?
pi_207558258
11% van de studentes is in de studententijd verkracht. Zal ook wel weer grotendeels aan die vrouwen liggen, korte rokjes ofzo
pi_207558362
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
11% van de studentes is in de studententijd verkracht. Zal ook wel weer grotendeels aan die vrouwen liggen, korte rokjes ofzo
Bron ? Of is die 11% je eigen score ?
pi_207558540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik heb nul en ik houd het natuurlijk ook op een verschil van interpretatie

https://nos.nl/artikel/23(...)ijdens-studententijd
pi_207558955
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb nul en ik houd het natuurlijk ook op een verschil van interpretatie

https://nos.nl/artikel/23(...)ijdens-studententijd
Toch een beetje eigen schuld dus. Jezelf zo vol gooien met drank en drugs dat je grenzen vervagen of je je grenzen niet meer kan aangeven en dan achteraf spijt hebben. Dat is geen verkrachting en deels te danken aan je eigen drank/drugs misbruik.

Ik bedoel maar, als ik als man mezelf volgooi met drank en geen nee meer kan zeggen tegen een 3 waar ik de volgende ochtend spijt van heb, ben ik dan verkracht ? Natuurlijk niet man :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 14-01-2023 20:18:04 ]
pi_207559072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:13 schreef RAVW het volgende:
Ach het schiet allemaal te ver door , ik kreeg van de week nog van een vrouwelijke collega te horen , als de mannelijke collega van afdeling....... , nog een keer te laat komt of dat hij weer niets zit te doen , dan gaan we met een paar vrouwelijke collega's samen aangifte doen van grensoverschrijdende gedrag.
Want het moet nu maar eens afgelopen wezen met die vervelende mannen , in mijn huwelijk deden ze ook nooit wat.
Het is 9 van de 10 keer gewoon die post wall dames die gewoon verbitterd zijn en niet hun zin krijgen die juist wraak nemen op de mannen.
Vaak veel al die het beter hebben als zij....

Ik zelf word nu ook veel meer onder mom van het dreigen , als ik iets niet wil doen voor hun, al gezegd dan als je het niet doet dan ga ik wel even aangifte doen van wegens grensoverschrijdende gedrag.
Dit is denk ik nu gewoon eerder regel dan uitzondering.

Het is net zo als je hard op noemt , Discriminatie , werkweigering en nu dus ook de term grensoverschrijdend gedrag.
Het zijn allemaal termen die een "zwakkere " inde samenleving sterk maken , en zonder bewijs al een stempel krijgen.
Want ja het bekt zo lekker en het is politiek correct.

Ik ervaar ook heel veel last van dames als ik NEE!! zegt dat ze het maar blijven proberen.
Dus die slogan van grensoverschrijdende gedrag , NEE is NEE is niet bestemd voor de dames ?

Want het is nu alleen maar een richtings verkeer op aan het gaat , mannen zijn daders en dames slachtoffer.
Lopen met een opname apparatuur.
Zal ze krijgen als ze daar mee dreigt .

Maar goed ik had ook een vrouwelijk collega die uitlokte met haar vrouwelijke kant.

Welke vrouw gaat met gezond verstand met een witte dunne jurk aan een zwart slipje .
Precies in de zon staan zodat je mannelijk collega het kunnen zien ?

Ze lokken ook wel zelf uit zeker als ze na hun 30 ste zijn gepasseerd.
Gaat er ergens iets mis daar boven ?
pi_207559276
quote:

Dat verwoord je goed. Ik denk dat de groep mannen die zich gewoon normaal gedragen zich er soms weinig bij voor kunnen stellen, gelukkig maar. En zoals in dit topic te lezen zijn er ook veel mannen die vinden dat vrouwen “het” maar uitlokken. En wat is uitlokken, en wat lok je dan precies uit als je met een witte jurk in de zon gaat staan?
pi_207559351
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 20:03 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Toch een beetje eigen schuld dus. Jezelf zo vol gooien met drank en drugs dat je grenzen vervagen of je je grenzen niet meer kan aangeven en dan achteraf spijt hebben. Dat is geen verkrachting en deels te danken aan je eigen drank/drugs misbruik.

Ik bedoel maar, als ik als man mezelf volgooi met drank en geen nee meer kan zeggen tegen een 3 waar ik de volgende ochtend spijt van heb, ben ik dan verkracht ? Natuurlijk niet man :')
Zeker. Klopt ook. Juridisch wordt dat als verdediging van de dader ook als een sterke verzachtende omstandigheid gezien.

En het is maar net zoals ons moeder altijd zei. Als de dame iets meer zin had gemaakt (want zonder zin kan het ook) was het geen verkrachting geweest.

Al die vrouwen moeten gewoon niet zo zeuren. Krijgen ze geen aandacht of nooit een compliment is het ook weer niet goed. Iets meer dankbaarheid en vooral weerbaarheid mag wel.
pi_207559784
seksueel wangedrag? Zelf wel klaar komen en die andere(n) niet? Zoiets?

seksueel wangedrag? iemand die al helicopterend de treincoupe door rent? Zoiets?

seksueel wangedrag? iemand die een slappe krijgt zonder te eindigen? Zoiets?

sksueel wangedrag? iemand die m niet omhoog krijgt/droog is omdat er een SSRI geslikt wordt?

Seksueel wangedrag... moet daar dan ook nog een grens voor overschreden worden, of hebben we het nu gewoon over onwil/onkunde?

1.8 miljoen seksuele kneuzen in Nederland :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207560029
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Betekent dit dus dan ook dat er 1.8 miljoen daders van grensoverschrijdend gedrag rondlopen? Want dan zijn we toch wel boefjes met zijn allen.
Ligt aan het aantal slachtoffers per dader. Het lijkt me niet dat de daders erg monogaam zijn wat betreft overlast.
pi_207566284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:35 schreef Sjemmert het volgende:
Tja tegenwoordig wordt een opmerking of net wat te lang kijken al ervaren als grensoverschrijdend gedrag. Filter al die onzin eruit en je hebt al een heel ander beeld.
Ik denk dat je je vergist in de omvang van dit probleem.

Ook ik ben meermaals buiten in mijn billen geknepen door een onbekende, heb de geslachtsdelen tegen me aan gedrukt gekregen in een volle metro en heb een bejaarde zichzelf op een vol perron zien bevredigen terwijl hij me aanstaarde. Dit zijn zo gauw even drie voorbeelden die me te binnen schieten, en dan ben ik nog wel een huismus die deze dingen meemaakte onderweg naar college of werk. Laat staan dames die zich wat meer in het uitgaansleven etc. begeven.
  zondag 15 januari 2023 @ 08:09:34 #75
Why is all the rum gone?
pi_207566661
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Maar niet iedereen is sociaal even capabel, en iemand die sociaal minder capabel is (denk aan iemand op het autisme spectrum) kan iemand met de beste intenties een, in zijn ogen, compliment geven wat als grensoverschrijdend ervaren wordt. Moeten we al die mensen maar vertellen dat zij beter voortaan hun mond kunnen houden, en hun nog verder isoleren?
Hmm, ok, dus nu is iedereen die grensoverschrijdend gedrag vertoont ineens autist. 8)7

Maar een autist moet je uiteraard ook aanspreken op onacceptabel gedrag. Waarom niet?
  zondag 15 januari 2023 @ 08:12:10 #76
Why is all the rum gone?
pi_207566669
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Spoken like a true idiot.
  zondag 15 januari 2023 @ 08:13:46 #77
Why is all the rum gone?
pi_207566674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:35 schreef Sjemmert het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 20:03 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deze user is een mooi voorbeeld van iemand die onderdeel is van het probleem....
pi_207566702
quote:

Dit.

Laatst met mn vriendin over gehad, toen kwam ik er ook achter dat ik het totaal onderschatte.
Op je 16e met een groepje naar een zwemplas: wat er dan gegrepen en gevoeld wordt... :X
En dat heeft dus niks met drank, cultuur of 'grenzen verkennen' te maken: het is gewoon aanranding.
Ik kon me er niks bij voorstellen, want in mijn hoofd komt het niet op. Maar het gebeurt wel. En veel ook.
pi_207566738
Hopelijk worden de cijfers niet opgedreven doorgevalletjes veilende opmerking door een lelijk man wat ze bij een knappe man wel accepteren.
pi_207566877
Dit topic is wel een perfect voorbeeld van het probleem.
pi_207566913
Elke knullige versierpoging zal tegenwoordig wel grensoverschrijdend zijn.
pi_207566927
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
[..]
Deze user is een mooi voorbeeld van iemand die onderdeel is van het probleem....
Drie keer nee is GHB.
  zondag 15 januari 2023 @ 09:29:38 #83
Why is all the rum gone?
pi_207567010
quote:
16s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:16 schreef Sjemmert het volgende:

Drie keer nee is GHB.
Zoals ik al zei, onderdeel van het probleem....

Sterker nog, jij bent waarschijnlijk het probleem.
  zondag 15 januari 2023 @ 09:47:25 #84
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207567175
Ik denk dat we straks een generatie hebben die nergens meer tegen kan. Wordt iemand verkracht of ongewenst aangeraakt (man of vrouw) dan hebben ze een punt. Maar er zijn dus echt gevallen die alleen al bij de opmerking 'wat heb je een leuk rokje aan' op hol slaan. Plus die groep 16- tot 18 jarigen, dat is een leeftijd waarop er veel aandachtstrekkers tussen zitten die goed- of kwaadschiks aandacht willen krijgen. Ik kan niet wachten totdat ze straks allemaal in de vrouwenblaadjes opboechten dat ze mensenlevens kapot hebben gemaakt voor aandacht. Die verhalen zie ik namelijk nu ook al.
With love :*
pi_207567372
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:38 schreef hunterrnl het volgende:
Hopelijk worden de cijfers niet opgedreven doorgevalletjes veilende opmerking door een lelijk man wat ze bij een knappe man wel accepteren.
Ik hoop het wel, want anders kloppen de cijfers niet.
pi_207567501
Ik, nu man, ben een keer toen ik 13 was op klaarlichte dag betast door een vent met een dildo, terwijl hij zich aftrok.

Ik heb hem weggescholden en heb daar verder op lange termijn geen last van gehad.

Maar goor was het wel, ik heb uren staan afspoelen onder de douche s avonds.

Ik denk dat de kans dat meiden van 13 dit overkomt echt veel en veel groter is en dat de risico's nog veel groter zijn.

Veel mensen hier denken dat de cijfers om woke of verkeerd geïnterpreteerde versierpogingen gaat, maar het gaat vaak om ronduit walgelijk gedrag. Praat eens met dames om je heen, ik ken eigenlijk geen vrouwen die niet absurde dingen mee hebben gemaakt. En dan hoor ik de helft niet eens omdat het té persoonlijk is.
pi_207568513
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoop het wel, want anders kloppen de cijfers niet.
Juist. Dus dan moet ik 3 meldingen maken omdat dames tegen me zeiden "jij wilt toch wel als man" en me kruis pakten. Nee sorry, dat vind ik te zwak en onzinnig tegenover de echte gevallen.
  zondag 15 januari 2023 @ 11:46:41 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207568546
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:44 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Juist. Dus dan moet ik 3 meldingen maken omdat dames tegen me zeiden "jij wilt toch wel als man" en me kruis pakten. Nee sorry, dat vind ik te zwak en onzinnig tegenover de echte gevallen.
Als dat inderdaad gebeurd is, is dat gewoon aanranding. En (dus) "echte gevallen" en meer dan ernstig genoeg.
Seksueel overschrijdend en seksueel strafbaar gedrag betreft niet alleen verkrachting.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207568577
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:44 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
als je je in een omgeving bevindt waarin je 3 zulke verhalen hoort dan zou ik eens gaan rondvragen want dan zullen er nog een veelvoud situaties zijn die ook gemeld moeten worden.
  zondag 15 januari 2023 @ 12:19:23 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207568929
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik, nu man, ben een keer toen ik 13 was op klaarlichte dag betast door een vent met een dildo, terwijl hij zich aftrok.

Heftig man. Dat is echt ranzig.
Hoe is dat afgelopen met die kerel? Of heb je het (geheel begrijpelijk) aan niemand durven te vertellen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 15 januari 2023 @ 12:59:40 #91
pi_207569418
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Spoken like a true idiot.
Integendeel. Mensen die problemen opwerpen eisen vaak dat alleen hun oplossing afdoende is. En dat is gewoon desinformatie.

Jij gaat er nu vanuit dat iedereen het eens is over de grenzen die overschreden worden. En dat is niet waar.
pi_207569624
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmm, ok, dus nu is iedereen die grensoverschrijdend gedrag vertoont ineens autist. 8)7

Maar een autist moet je uiteraard ook aanspreken op onacceptabel gedrag. Waarom niet?
Maar het punt is, is dat je zulk gedrag dus nooit volledig kunt voorkomen, dus het zou niet verkeerd zijn als je mensen ook leert er mee om te gaan. Je geeft het zelf al aan: ze moeten er op aangesproken worden. Maar waarom zou je iemand leren iemand ergens op aan te spreken als het nooit zou gebeuren? Ik gaf eerder aan dat het beter was om er ook mee te leren omgaan omdat je het nooit uit kon roeien, jij was het daar niet mee eens, jij denkt dat iedereen altijd respectvol met elkaar om kan gaan, dat is nu eenmaal niet zo. Zie je de onmogelijkheid daarvan nu echt niet in?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[Moeten we een onhaalbare utopie nastreven, of meer in de werkelijkheid leven? ]

Oh, en ik kijk ook iets verder dan Nederland, want mensen die opgroeien in Nederland komen ook wel eens buiten Nederland. Kwam vorig jaar deze shop tegen:

zondag 15 januari 2023 @ 13:16:02 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207569643
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar het punt is, is dat je zulk gedrag dus nooit volledig kunt voorkomen, dus het zou niet verkeerd zijn als je mensen ook leert er mee om te gaan. Je geeft het zelf al aan: ze moeten er op aangesproken worden. Maar waarom zou je iemand leren iemand ergens op aan te spreken als het nooit zou gebeuren? Ik gaf eerder aan dat het beter was om er ook mee te leren omgaan omdat je het nooit uit kon roeien, jij was het daar niet mee eens, jij denkt dat iedereen altijd respectvol met elkaar om kan gaan, dat is nu eenmaal niet zo. Zie je de onmogelijkheid daarvan nu echt niet in?
[..]
Oh, en ik kijk ook iets verder dan Nederland, want mensen die opgroeien in Nederland komen ook wel eens buiten Nederland. Kwam vorig jaar deze shop tegen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die shop is vooral sneu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207569675
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die shop is vooral sneu.
Maar wel realiteit. Heel veel grensoverschrijdend gedrag is sneu, maar dat neemt niet weg dat het gebeurt, en dat het zal blijven gebeuren, ook als het veel minder zou worden.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:29:13 #95
Why is all the rum gone?
pi_207569889
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Maar het punt is, is dat je zulk gedrag dus nooit volledig kunt voorkomen,
Tuurlijk wel. Kwestie van verandering van mentaliteit.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:30:25 #96
Why is all the rum gone?
pi_207569903
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Integendeel. Mensen die problemen opwerpen eisen vaak dat alleen hun oplossing afdoende is. En dat is gewoon desinformatie.

Jij gaat er nu vanuit dat iedereen het eens is over de grenzen die overschreden worden. En dat is niet waar.
Je praat wartaal. En jij weet helemaal niet waar ik vanuit ga. Dus ik blijf bij mijn orginele stelling: spoken like a true idiot.
pi_207569973
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Kwestie van verandering van mentaliteit.
En daarmee vergeet je weer een flinke groep mensen die sociale interactie niet natuurlijk goed afgaat, en ga je er ook vanuit dat jongeren nooit fouten maken bij het aanleren van sociale vaardigheden. Je hebt nogal een kort geheugen, of niet?
  zondag 15 januari 2023 @ 13:40:06 #98
Why is all the rum gone?
pi_207570060
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

En daarmee vergeet je ....
Ik vergeet helemaal niks.

Grensoverschrijdend gedrag is niet acceptabel. Punt. Er is geen ' Ja,maar ....'.
pi_207570123
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Grensoverschrijdend gedrag is niet acceptabel. Punt. Er is geen ' Ja,maar ....'.
Daar gaat het niet over. Cocaine is ook illegaal, maar dat wilt niet zeggen dat het nooit gebruikt wordt. En daarom is het ook goed dat er voorlichting is over drugs. Jij denkt grensoverschrijdend gedrag volledig te kunnen verbannen, dat kan natuurlijk niet. En dus is het goed om mensen er ook mee te leren omgaan.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:44:05 #100
Why is all the rum gone?
pi_207570138
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Daar gaat het niet over.
Zeker wel. Dat is de mentaliteitsverandering die nodig is. En blijkbaar ben jij daar nog niet klaar voor.
pi_207570173
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker wel. Dat is de mentaliteitsverandering die nodig is. En blijkbaar ben jij daar nog niet klaar voor.
Zucht, lees ook de rest van mijn post eens. Je quote telkens maar een klein deel. Misschien kan je brein meer tekst niet verwerken? :P
pi_207570202
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En daarmee vergeet je weer een flinke groep mensen die sociale interactie niet natuurlijk goed afgaat, en ga je er ook vanuit dat jongeren nooit fouten maken bij het aanleren van sociale vaardigheden. Je hebt nogal een kort geheugen, of niet?
Het lijkt me niet dat deze aantallen komen van een paar stuntelende tieners die nog niet normaal kunnen flirten. Ook op jonge leeftijd of als je autisme hebt kan je echt wel aanvoelen of leren wat wel of niet gewenst gedrag is. En dan een keertje een ongepaste grap maken daar komen dit soort cijfers niet van.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:50:56 #103
Why is all the rum gone?
pi_207570254
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Zucht, lees ook de rest van mijn post eens. Je quote telkens maar een klein deel.
De rest is niet relevant.
pi_207570311
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel een ja maar. Wat jij nu doet is de discussie platslaan, en net doen alsof alles heel zwart-wit ligt. Dat is natuurlijk volstrekte flauwekul met een onderwerp wat ongeveer met de maand gevoeliger wordt en waarbij de grenzen voortdurend blijven opschuiven. (Ook binnen sociale contexten)

Dat de aantallen nu zo enorm oplopen naar 1,8 miljoen is vooral ook een teken dat de grens van wat seksueel overschrijdend gedrag is een stuk opschuift, ik denk zelfs dat er een stuk minder echt schokkende dingen plaatsvinden dan vroeger.

Nu is een keer een dickpic toegestuurd krijgen al seksueel overschrijdend. Netjes is het allesbehalve natuurlijk maar er moet ook echt ruimte blijven tot relativering vind ik. Je kunt niet alles op 1 grote hoop gooien, eigenlijk is het cijfer van 1,8 miljoen compleet lachwekkend. Daar heb je een stuk of 30 subcategoriën voor nodig.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:58:21 #105
Why is all the rum gone?
pi_207570371
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Natuurlijk is er wel een ja maar.
Jouw instelling is onderdeel van het probleem.

quote:
Dat de aantallen nu zo enorm oplopen naar 1,8 miljoen is vooral ook een teken dat de grens van wat seksueel overschrijdend gedrag is een stuk opschuift, ik denk zelfs dat er een stuk minder echt schokkende dingen plaatsvinden dan vroeger.
Deze user. Natuurlijk is het de schuld van de vrouwen die het overkomt. Ze kunnen minder verdragen dan vroeger. _O-

quote:
Nu is een keer een dickpic toegestuurd krijgen al seksueel overschrijdend.
Als jij dat niet vindt, dan is er echt iets serieus mis met je. 8)7

Einde discussie. :W
pi_207570451
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jouw instelling is onderdeel van het probleem.
[..]
Deze user. Natuurlijk is het de schuld van de vrouwen die het overkomt. Ze kunnen minder verdragen dan vroeger. _O-
[..]
Als jij dat niet vindt, dan is er echt iets serieus mis met je. 8)7

Einde discussie. :W
Ik ben het deels met jou eens, maar deels ook niet. Inmiddels zijn er ook vrouwen die menen dat mannen die oogcontact zoeken in een nachtclub ook seksueel grensoverschrijdend bezig zijn (waarschijnlijk zeer afhankelijk van de man in kwestie).

Dus enerzijds is er sprake van dat dingen niet meer ge(dick)pikt worden die al nooit door de beugel konden, anderzijds is er wel sprake van een generatie die deels overmatig gevoelig is (en zelfs andere meningen als micro-agressie beschouwt).
  zondag 15 januari 2023 @ 14:11:01 #107
Why is all the rum gone?
pi_207570627
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

Ik ben het deels met jou eens, maar deels ook niet. Inmiddels zijn er ook vrouwen die menen dat mannen die oogcontact zoeken in een nachtclub ook seksueel grensoverschrijdend bezig zijn (waarschijnlijk zeer afhankelijk van de man in kwestie).

In elke situatie zijn er excessen (is human nature), maar om echt een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, moet je er m.i. toch wel met gestrekt been in.

Seksueel grensoverschrijdend gedrag kan voor een vrouw heel snel een zeer bedreigende situatie worden. En dat moeten we gewoon nooit acceptabel vinden.
pi_207570686
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
In elke situatie zijn er excessen (is human nature), maar om echt een mentaliteitsverandering te bewerkstelligen, moet je er m.i. toch wel met gestrekt been in.

Seksueel grensoverschrijdend gedrag kan voor een vrouw heel snel een zeer bedreigende situatie worden. En dat moeten we gewoon nooit acceptabel vinden.
Wat is het gestrekte been? Het is zo moeilijk een grens aan te geven wanneer het echt grensoverschrijdend is.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:30:23 #109
pi_207570982
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je praat wartaal. En jij weet helemaal niet waar ik vanuit ga. Dus ik blijf bij mijn orginele stelling: spoken like a true idiot.
Ik praat helemaal geen wartaal. Jij bent te dom voor een fatsoenlijke discussie.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:31:56 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207571014
quote:

Nu is een keer een dickpic toegestuurd krijgen al seksueel overschrijdend.

Dat was het volgens mij altijd al. Of was er een tijd dat jij dat heel normaal vond?
pi_207571096
quote:

[..]
Natuurlijk is er wel een ja maar. Wat jij nu doet is de discussie platslaan, en net doen alsof alles heel zwart-wit ligt. Dat is natuurlijk volstrekte flauwekul met een onderwerp wat ongeveer met de maand gevoeliger wordt en waarbij de grenzen voortdurend blijven opschuiven. (Ook binnen sociale contexten)

Nu is een keer een dickpic toegestuurd krijgen al seksueel overschrijdend. Netjes is het allesbehalve natuurlijk maar er moet ook echt ruimte blijven tot relativering vind ik. Je kunt niet alles op 1 grote hoop gooien, eigenlijk is het cijfer van 1,8 miljoen compleet lachwekkend. Daar heb je een stuk of 30 subcategoriën voor nodig.
Ja. Een dick pic is inderdaad overschrijdend.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:53:11 #112
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207571398
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 03:11 schreef mrchlle het volgende:

[..]
Ik denk dat je je vergist in de omvang van dit probleem.

Ook ik ben meermaals buiten in mijn billen geknepen door een onbekende, heb de geslachtsdelen tegen me aan gedrukt gekregen in een volle metro en heb een bejaarde zichzelf op een vol perron zien bevredigen terwijl hij me aanstaarde. Dit zijn zo gauw even drie voorbeelden die me te binnen schieten, en dan ben ik nog wel een huismus die deze dingen meemaakte onderweg naar college of werk. Laat staan dames die zich wat meer in het uitgaansleven etc. begeven.
De mannen in die voorbeelden zullen dat allicht vaker doen. Waardoor het percentage vrouwen die zoiets meemaken veel hoger zal liggen dan het percentage mannen dat zich aan zulk gedrag schuldig maakt. Ik weet niet of zo'n "cultuurverandering" waar het kabinet voor pleit dan veel effect kan hebben, de meeste mensen vinden zo'n gedrag reeds onaanvaardbaar, maar die mannen zullen dat blijven doen zolang het voor hen geen consequenties heeft. In feite zouden vrouwen telkens zoiets gebeurt luidkeels moeten protesteren, zodat omstaanders zich ermee bemoeien.
are we infinite or am I alone
pi_207571864
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met jou eens. Maar we moeten ook wel waken voor doorslaan hierin. Daar wordt de maatschappij ook niet gezelliger van.

Overigens ben ik heel pessimistisch aangaande de kans dat het lukt om seksueel wangedrag echt significant terug te dringen. Ik geloof nl helemaal niet dat mannen dachten dat in billen knijpen of dickpics sturen zonder meer gewenst is. Laat staat aanranden of verkrachten. Hun mindset zal zijn: mijn geilheid is belangrijker dan haar veiligheid.

En daar kun je nog zoveel campagnes tegenaan gooien, dat soort idioten zal je er niet mee stoppen.
pi_207571912
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik met jou eens. Maar we moeten ook wel waken voor doorslaan hierin. Daar wordt de maatschappij ook niet gezelliger van.

Overigens ben ik heel pessimistisch aangaande de kans dat het lukt om seksueel wangedrag echt significant terug te dringen. Ik geloof nl helemaal niet dat mannen dachten dat in billen knijpen of dickpics sturen zonder meer gewenst is. Laat staat aanranden of verkrachten. Hun mindset zal zijn: mijn geilheid is belangrijker dan haar veiligheid.

En daar kun je nog zoveel campagnes tegenaan gooien, dat soort idioten zal je er niet mee stoppen.
Mannen zijn zich nu wel een stuk bewuster.
pi_207572298
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
De rest is niet relevant.
Maar wel realiteit, en dat lijkt me toch wel relevant.
  zondag 15 januari 2023 @ 17:52:26 #116
pi_207574472
Je zou kunnen gaan voor een situatie dat mensen op het werk alleen maar zakelijk en onpersoonlijk met elkaar om mogen gaan om ongelukken te voorkomen. De realiteit is dat de meeste relaties op het werk ontstaan.

Succes met je cultuurverandering.
pi_207574803
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je zou kunnen gaan voor een situatie dat mensen op het werk alleen maar zakelijk en onpersoonlijk met elkaar om mogen gaan om ongelukken te voorkomen. De realiteit is dat de meeste relaties op het werk ontstaan.

Kijk dat zal nog steeds wel gebeuren. Het gaat hier om klapjostis die niet snappen wanneer een vrouw wel of niet geïnteresseerd is. :)
  zondag 15 januari 2023 @ 18:17:24 #118
pi_207574869
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:13 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kijk dat zal nog steeds wel gebeuren. Het gaat hier om klapjostis die niet snappen wanneer een vrouw wel of niet geïnteresseerd is. :)
Dat is een kwestie van anders opvoeden.

Vrouwen word geleerd om moeilijk te doen, ook als ze een man wel leuk vinden. Als je te makkelijk bent word je moeder boos en noemen je vrienden je een hoer.
Mannen word geleerd dat ze moeite moeten doen voor een vrouw. Dus als ze nee zegt moet je gewoon beter je best doen.

Dat is een giftige combinatie.
pi_207575386
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrouwen word geleerd om moeilijk te doen, ook als ze een man wel leuk vinden. Als je te makkelijk bent word je moeder boos en noemen je vrienden je een hoer.
Mannen word geleerd dat ze moeite moeten doen voor een vrouw. Dus als ze nee zegt moet je gewoon beter je best doen.

De meeste mannen accepteren een nee echter niet van kwetsbare medemensen, blijven dan dreinen.
pi_207576035
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je gaat van de ene extreme naar de andere extreme. Gelukkig weten de meeste mensen prima het verschil tussen normaal persoonlijk contact of seksuele intimidatie.
  zondag 15 januari 2023 @ 20:55:59 #121
pi_207577399
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:34 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Je gaat van de ene extreme naar de andere extreme. Gelukkig weten de meeste mensen prima het verschil tussen normaal persoonlijk contact of seksuele intimidatie.
Er is dus geen probleem volgens jou?
pi_207578625
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Een dick pic is inderdaad overschrijdend.
Niet voor alle vrouwen en ik blijf er ook bij dat je dat best wat mag relativeren. Het kan even vervelend zijn maar je hoeft er echt niet de traumahulp bij te halen als je op Insta een dickpic krijgt. Kunt ook gewoon je schouders ophalen. Zoals de Helene Hendriksen van deze wereld doen.

Dat bedoel ik met dat je niet onbeperkt slachtoffersschap kunt claimen maar soms ook gewoon door een sterke en relativerende houding aan te nemen veel meer oplost dan alleen maar slachtoffer te zijn.
pi_207578753
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Correct. Dit blijft ook een stukje evolutie wat je er nooit helemaal uit krijgt denk ik. Vrouwen hebben ook nog vaak een lager libido en nemen nauwelijks initiatief, terwijl de lompste mannen vaak het aantrekkelijkst worden gevonden.

Praat het niet goed maar verklaart wel veel.
pi_207580426
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er is dus geen probleem volgens jou?
Met deze cijfers lijkt het mij een groot probleem. Overigens zeggen die cijfers mij niet eens zoveel, het zijn vooral verhalen uit mijn omgeving of eigen ervaringen.

En bij die eigen ervaringen hoort ook dat ik heb ervaren dat het grootste gedeelte van de mannen (en vrouwen) prima sociaal kan zijn op het werk of op andere plekken zonder dat er seksuele intimidatie bij komt kijken. En dan kan er ook prima geflirt worden of een schuin grapje gemaakt worden. Maar ik hoop voor je dat je dat zelf ook snapt.
pi_207581626
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niet voor alle vrouwen en ik blijf er ook bij dat je dat best wat mag relativeren. Het kan even vervelend zijn maar je hoeft er echt niet de traumahulp bij te halen als je op Insta een dickpic krijgt. Kunt ook gewoon je schouders ophalen. Zoals de Helene Hendriksen van deze wereld doen.

Dat bedoel ik met dat je niet onbeperkt slachtoffersschap kunt claimen maar soms ook gewoon door een sterke en relativerende houding aan te nemen veel meer oplost dan alleen maar slachtoffer te zijn.
Dat is zo. Niet alles maakt je direct een slachtoffer met trauma. Maar sommige dingen zijn gewoon niet normaal om te doen.
pi_207581899
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Mannen zijn zich nu wel een stuk bewuster.
Nee, je komt nu niet meer weg met een ‘ich habe es nicht gewust’.

Iedere (mentaal) volwassen kerel merkt het verschil tussen een bedpartner die ook geniet, of die als een bang konijn het maar over zich heen laat komen in de hoop dat het snel voorbij is.
pi_207581918
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Correct. Dit blijft ook een stukje evolutie wat je er nooit helemaal uit krijgt denk ik. Vrouwen hebben ook nog vaak een lager libido en nemen nauwelijks initiatief, terwijl de lompste mannen vaak het aantrekkelijkst worden gevonden.

Praat het niet goed maar verklaart wel veel.
Een laag libido is echt een veeg teken. Vrouwen zijn wat selectiever, maar een lager libido… niet echt.
pi_207583890
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een laag libido is echt een veeg teken. Vrouwen zijn wat selectiever, maar een lager libido… niet echt.
Ah de libidodiscussie. ;) Die hebben wij vaker gevoerd. Hoewel ik het hierin niet met je eens ben zul je het toch wel met me eens zijn dat biologisch én cultureel gezien het initatief tot seks meestal van de man komt?

Dat is an sich al iets wat problemen in de hand werkt natuurlijk. Vrouwen zijn zo geprogrammeerd (wellicht ook met een culturele component maar zeker ook biologisch) om af te wachten met seks tot de man moeite doet. En mannen zijn zo geprogrammeerd om hun best te doen en telkens opnieuw te proberen tot de vrouw toegeeft. Dat doorbreek je echt niet zomaar met wat cursusjes dat je als vrouw ook ja mag zeggen en als man nee moet accepteren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2023 17:55:48 ]
pi_207585543
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah de libidodiscussie. ;) Die hebben wij vaker gevoerd. Hoewel ik het hierin niet met je eens bent zul je het toch wel met me eens zijn dat biologisch én cultureel gezien het initatief tot seks meestal van de man komt?

Dat is an sich al iets wat problemen in de hand werkt natuurlijk. Vrouwen zijn zo geprogrammeerd (wellicht ook met een culturele component maar zeker ook biologisch) om af te wachten met seks tot de man moeite doet. En mannen zijn zo geprogrammeerd om hun best te doen en telkens opnieuw te proberen tot de vrouw toegeeft. Dat doorbreek je echt niet zomaar met wat cursusjes dat je als vrouw ook ja mag zeggen en als man nee moet accepteren.
Ik ben sowieso heel sceptisch over dit soort initiatieven. Bij pubers kan het verschil maken, die zijn verstandelijk beperkt. Maar volwassenen?
  maandag 16 januari 2023 @ 15:02:34 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207585873
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd of ze seksueel ongewenst gedrag ervaren hebben, meer niet.

En dickpics zijn ongewenst gedrag. Er is geen enkel tijdperk waarbij het sturen van dickpics normaal is geweest.

Dat er kennelijk mannen zijn die het heel normaal vinden om dickpics te sturen is wel onderdeel van het probleem.
pi_207586013
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er wordt gevraagd of ze seksueel ongewenst gedrag ervaren hebben, meer niet.

En dickpics zijn ongewenst gedrag. Er is geen enkel tijdperk waarbij het sturen van dickpics normaal is geweest.

Dat er kennelijk mannen zijn die het heel normaal vinden om dickpics te sturen is wel onderdeel van het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:43:08 #132
pi_207587094
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:02 schreef Hexagon het volgende:
En dickpics zijn ongewenst gedrag.
Niet waar. Een dickpic is niet per definitie ongewenst. Stellen die sexten sturen elkaar gewenst vieze pics.
  maandag 16 januari 2023 @ 17:12:35 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207587487
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niet waar. Een dickpic is niet per definitie ongewenst. Stellen die sexten sturen elkaar gewenst vieze pics.
Volgens mij begrijp je het prima wat ik bedoel.

Stellen betasten elkaar ook. Maar als ik dat bij willekeurige vrouwen ga doen is dat ook ongewenst. Net als dickpics aan willekeurige vrouwen.
pi_207587932
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben sowieso heel sceptisch over dit soort initiatieven. Bij pubers kan het verschil maken, die zijn verstandelijk beperkt. Maar volwassenen?
Daar sluit ik me sowieso bij aan ja. Maar goed, maak me wel wat zorgen over de toekomst op deze manier. En die zorg zit niet alleen in mannen die ernstig over de schreef gaan (ook) maar ook in de hypergevoeligheid bij iedereen.

Zie bij jongere lichtingen (zo oud ben ik overigens nog niet) al het enorme ongemak, jongens durven niets meer en meisjes hebben heel vaak mentale problemen.

Geforceerd proberen in te grijpen in de natuurlijke gang der dingen is volgens mij vaak niet zo verstandig. Er zullen altijd klootzakken zijn en daar moet je vrouwen voor waarschuwen. En er zullen ook altijd mannen zijn die zonder een beetje pushen niet aan de vrouw komen. Het is wat het is.
  maandag 16 januari 2023 @ 19:14:37 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207589046
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar sluit ik me sowieso bij aan ja. Maar goed, maak me wel wat zorgen over de toekomst op deze manier. En die zorg zit niet alleen in mannen die ernstig over de schreef gaan (ook) maar ook in de hypergevoeligheid bij iedereen.

Zie bij jongere lichtingen (zo oud ben ik overigens nog niet) al het enorme ongemak, jongens durven niets meer en meisjes hebben heel vaak mentale problemen.

Geforceerd proberen in te grijpen in de natuurlijke gang der dingen is volgens mij vaak niet zo verstandig. Er zullen altijd klootzakken zijn en daar moet je vrouwen voor waarschuwen. En er zullen ook altijd mannen zijn die zonder een beetje pushen niet aan de vrouw komen. Het is wat het is.
Oh nu is dickpics sturen ineens de "natuurlijke gang van zaken" :')
pi_207589431
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh nu is dickpics sturen ineens de "natuurlijke gang van zaken" :')
Waar zeg ik dat?
  maandag 16 januari 2023 @ 19:39:19 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207589499
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
PietjePuk2000 in NWS / 1,8 miljoen Nederlanders ervoer seksueel wangedrag in 2022
In deze post vind je het maar raar en onzin dat vrouwen dickpics ongewenst gedrag vinden. En iedere noodzaak om het daar over te hebben wijs je ook van de hand. Kennelijk is het allemaal de "natuurlijke gang van zaken".
  maandag 16 januari 2023 @ 22:41:33 #138
Why is all the rum gone?
pi_207592580
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jij bent te dom voor een fatsoenlijke discussie.
Zegt degene die dit post. _O-

quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En dit. _O-

quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En dit. _O-

quote:

maandag 16 januari 2023 @ 22:55:52 #139
pi_207592796
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zegt degene die dit post. _O-
[..]
En dit. _O-
[..]
En dit. _O-
[..]

Vechtuh!?
  maandag 16 januari 2023 @ 22:56:12 #140
Why is all the rum gone?
pi_207592800
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:14 schreef Jaroon het volgende:

Wat is het gestrekte been? Het is zo moeilijk een grens aan te geven wanneer het echt grensoverschrijdend is.
Ik bedoel daarmee dat het wel een zero tolerance beleid moet zijn. En het lijkt mij helemaal niet zo moeilijk om vast te stellen wat grensoverschrijdend is. Ik stel me zelf de vraag; 'Zou ik willen dat mijn 14-jarige dochter hiermee geconfronteerd wordt?'. Dan heb je al best een aardig beeld van wat wel en niet grensoverschrijdend is.
  maandag 16 januari 2023 @ 22:56:38 #141
Why is all the rum gone?
pi_207592809
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Vechtuh!?
Waarom? Ik heb al gewonnen. :)
  maandag 16 januari 2023 @ 22:57:50 #142
pi_207592831
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik bedoel daarmee dat het wel een zero tolerance beleid moet zijn.
Dan moet je eerst grenzen definiëren. En het verbieden van sexting tussen stellen die daar overduidelijk wel behoeft aan hebben lijkt me niet nuttig.
  maandag 16 januari 2023 @ 22:59:23 #143
pi_207592860
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Waarom? Ik heb al gewonnen. :)
De poedelprijs, ja :')
pi_207592917
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
PietjePuk2000 in NWS / 1,8 miljoen Nederlanders ervoer seksueel wangedrag in 2022
In deze post vind je het maar raar en onzin dat vrouwen dickpics ongewenst gedrag vinden. En iedere noodzaak om het daar over te hebben wijs je ook van de hand. Kennelijk is het allemaal de "natuurlijke gang van zaken".
Ik zei dat het allesbehalve netjes is maar je er ook gewoon je schouders over kunt ophalen als vrouw ja.
  maandag 16 januari 2023 @ 23:03:46 #145
Why is all the rum gone?
pi_207592939
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

En het verbieden van sexting tussen stellen die daar overduidelijk wel behoeft aan hebben lijkt me niet nuttig.
Ik vind het werkelijk verbluffend dat je dit een tweede keer als voorbeeld aanhaalt. Elke zwakzinnige kan toch verzinnen dat dit door beide partijen afgesproken is? Echt.... :N

En dan mij voor dom uitmaken.

Terwijl jij dit soort dingen schrijft:

quote:

maandag 16 januari 2023 @ 23:11:40 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207593060
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik zei dat het allesbehalve netjes is maar je er ook gewoon je schouders over kunt ophalen als vrouw ja.
Waarom moeten ze daar hun schouders over ophalen? Waarom mogen ze niet aangeven dat ongewenst gedrag te vinden en wensen dat bepaalde mannen dat gewoon laten?

Lijkt me juist beter om mannen die dat doen eens wat meer op het rooster te leggen.
  maandag 16 januari 2023 @ 23:15:06 #147
pi_207593125
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik vind het werkelijk verbluffend dat je dit een tweede keer als voorbeeld aanhaalt. Elke zwakzinnige kan toch verzinnen dat dit door beide partijen afgesproken is? Echt.... :N

Nou, kom dan met die eenvoudige duidelijke grenzen die jij zo mooi gaat handhaven.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:34:09 #148
3542 Gia
User under construction
pi_207595570
quote:

Je kunt er ook als vrouw voor kiezen je niks aan te trekken van hoe je vrienden je noemen en genieten van je jeugd. Ik heb nooit een probleem gehad met onenightstands op momenten dat ik single was. Gewoon duidelijke afspraken en je weet beide waar je aan toe bent.
Voordeel is dat je goed kunt rondkijken wat 'er te koop is' en niet na 8 jaar huwelijk denkt 'er moet toch meer zijn dan dit'.

Ben overigens al 34 jaar bij dezelfde man en hondstrouw.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:45:30 #149
3542 Gia
User under construction
pi_207595687
Wat versturen van plaatjes of opmerkingen betreft: Je kunt ook controle houden over wie je iets kan sturen.
Als ik op FB een vriendschapverzoek krijg van iemand die ik totaal niet ken, dan accepteer ik dat niet en eventueel blokkeer ik die persoon.
Mensen die mijn telefoonnummer niet hebben, kunnen mij ook geen ongewenste berichten sturen.
pi_207595731
quote:

[..]
Ik bedoel daarmee dat het wel een zero tolerance beleid moet zijn. En het lijkt mij helemaal niet zo moeilijk om vast te stellen wat grensoverschrijdend is. Ik stel me zelf de vraag; 'Zou ik willen dat mijn 14-jarige dochter hiermee geconfronteerd wordt?'. Dan heb je al best een aardig beeld van wat wel en niet grensoverschrijdend is.
Toch is dat niet zo eenduidig hoor. Ik weet nog wel dat ik hier ooit op Fok in een discussie kwam waar meerderen het not done vonden om vreemden aan te spreken in de openbare ruimte. En niet in een donker steegje, een bezwaarmaker noemde de Albert Heijn.

Ander voorbeeld is dat er nu nachtclubs zijn waar het expliciet verboden is om zonder consent naar een vrouw te kijken. Mij lijkt dat het begint bij oogcontact en dat consent vragen om oogcontact te mogen maken een wat rare volgorde is, maar ok. Ik kom ook nog van de generatie waarbij jongens en meisjes uitgingen met de gedachte dat het leuk zou zijn om iemand leuks tegen te komen en daarmee in ieder geval enige vorm van fysiek contact te hebben.

Dus ik denk niet dat die grenzen heel helder zijn.
pi_207595738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
Wat versturen van plaatjes of opmerkingen betreft: Je kunt ook controle houden over wie je iets kan sturen.
Als ik op FB een vriendschapverzoek krijg van iemand die ik totaal niet ken, dan accepteer ik dat niet en eventueel blokkeer ik die persoon.
Mensen die mijn telefoonnummer niet hebben, kunnen mij ook geen ongewenste berichten sturen.
Volgens mij is eea met AI op te lossen. Dickpic? Automatische waarschuwing. Worden er meerdere van jou geweigerd: melding bij de politie.
pi_207595790
quote:

[..]
Idd. Als er afspraken over zijn tussen twee volwassenen is dat prima.
pi_207595815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch is dat niet zo eenduidig hoor. Ik weet nog wel dat ik hier ooit op Fok in een discussie kwam waar meerderen het not done vonden om vreemden aan te spreken in de openbare ruimte. En niet in een donker steegje, een bezwaarmaker noemde de Albert Heijn.

Ander voorbeeld is dat er nu nachtclubs zijn waar het expliciet verboden is om zonder consent naar een vrouw te kijken. Mij lijkt dat het begint bij oogcontact en dat consent vragen om oogcontact te mogen maken een wat rare volgorde is, maar ok. Ik kom ook nog van de generatie waarbij jongens en meisjes uitgingen met de gedachte dat het leuk zou zijn om iemand leuks tegen te komen en daarmee in ieder geval enige vorm van fysiek contact te hebben.

Dus ik denk niet dat die grenzen heel helder zijn.
Vreemden in de openbare ruimte aanspreken op wat?

Nachtclubs waar je niet naar vrouwen mag kijken? Vast niet in Nederland.

Ik kom uit een generatie waar dick pics eigenlijk niet bestonden. Heel bevrijdend.
pi_207595926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Vreemden in de openbare ruimte aanspreken op wat?

Nachtclubs waar je niet naar vrouwen mag kijken? Vast niet in Nederland.

Ik kom uit een generatie waar dick pics eigenlijk niet bestonden. Heel bevrijdend.
Gewoon over het hier en nu. Sociaal gedrag.

En de nachtclubs: onder meer in Sydney. Dus idd niet in Nederland. Maar al dit soort gekkigheid heeft de neiging ook naar Nederland over te waaien.

Zelfs een BLM, wat toch een organisatie is die werkelijk in niets kwa officiële doelstelling in Nederland logisch is.
pi_207595946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En de nachtclubs: onder meer in Sydney. Dus idd niet in Nederland. Maar al dit soort gekkigheid heeft de neiging ook naar Nederland over te waaien.

Zelfs een BLM, wat toch een organisatie is die werkelijk in niets kwa officiële doelstelling in Nederland logisch is.
Nachtclubs. Wat een debiel niet haalbaar (?) idee. Hoe ga je dat bijhouden? En waar mag je wel naar kijken.

BLM is vooral iets voor de US.
pi_207596076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nachtclubs. Wat een debiel niet haalbaar (?) idee. Hoe ga je dat bijhouden? En waar mag je wel naar kijken.

BLM is vooral iets voor de US.
Je wordt daar kennelijk buitengezet bij een klacht. Maar verder natuurlijk idioot.

En inderdaad is BLM officieel opgericht vanwege excessief politiegeweld in de VS tegen zwarte mensen. Nou valt daar ook nog wel op af te dingen dat de politie aldaar iedereen met veel te veel geweld kan benaderen (ik had vandaag in mijn feed nog een blanke vrouw die omdat ze niet goed genoeg in de camera keer keihard met haar hoofd tegen een bank aan werd gesmeten), maar dat van het excessief geweld klopt.

En is heel erg Amerikaans. En heel ver van wat er in Nederland gebeurt.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:26:02 #157
pi_207596080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:34 schreef Gia het volgende:
Je kunt er ook als vrouw voor kiezen je niks aan te trekken van hoe je vrienden je noemen en genieten van je jeugd.
Ten eerste kunnen heel veel mensen dat blijkbaar niet. En ten tweede zij heel veel mensen niet opgevoed om dat te kunnen. Je moet braaf luisteren en veel vrienden hebben. Je moet geen eigenwijze loner zijn.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:31:11 #158
pi_207596140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zeg wel eens ongevraagd hallo tegen mensen die bij mij in de straat wonen. Ben ik nu een stalker? :'(
pi_207596159
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik zeg wel eens ongevraagd hallo tegen mensen die bij mij in de straat wonen. Ben ik nu een stalker? :'(
Meer irritant. Ik doe dat ook. Ik probeer dan wel een heel gesprek te ontlopen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:12:47 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207596901
Pfff dus sommigen zijn bang dat ze geen vrouwen meer mogen aankijken of aanspreken, en daarom moet iedere discussie over ongewenste omgangsvormen maar taboe zijn. :')
pi_207596979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Pfff dus sommigen zijn bang dat ze geen vrouwen meer mogen aankijken of aanspreken, en daarom moet iedere discussie over ongewenste omgangsvormen maar taboe zijn. :')
Niemand zegt dat het taboe is. Het is gewoon onduidelijk.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:18:07 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207597038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Niemand zegt dat het taboe is. Het is gewoon onduidelijk.
Daarom moet je het er ook over hebben om het duidelijk te maken.

Maar enkelen hier doen iedere klacht over seksueel wangedrag hier gelijk af als gezeur en overgevoeligheid. Dan wordt het dus taboe gemaakt.
pi_207597074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarom moet je het er ook over hebben om het duidelijk te maken.

Maar enkelen hier doen iedere klacht over seksueel wangedrag hier gelijk af als gezeur en overgevoeligheid. Dan wordt het dus taboe gemaakt.
Ja.

Met die mensen ben ik het ook niet eens.
pi_207597439
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom moeten ze daar hun schouders over ophalen? Waarom mogen ze niet aangeven dat ongewenst gedrag te vinden en wensen dat bepaalde mannen dat gewoon laten?

Lijkt me juist beter om mannen die dat doen eens wat meer op het rooster te leggen.
Daders langer op het hete rooster laten liggen mag niet, want men mag niet voor eigen rechter spelen.
pi_207598192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Goh, jouw leesvaardigheid gaat ook af en toe heel selectief naar 0, is het niet?

En dar in een discussie over ongewenste omgangsvormen!
pi_207599260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt er ook als vrouw voor kiezen je niks aan te trekken van hoe je vrienden je noemen en genieten van je jeugd. Ik heb nooit een probleem gehad met onenightstands op momenten dat ik single was. Gewoon duidelijke afspraken en je weet beide waar je aan toe bent.
Voordeel is dat je goed kunt rondkijken wat 'er te koop is' en niet na 8 jaar huwelijk denkt 'er moet toch meer zijn dan dit'.

Ben overigens al 34 jaar bij dezelfde man en hondstrouw.
Aan jou kunnen vele mensen (ook mannen) een voorbeeld nemen. Niet zeuren, duidelijke afspraken maken over seks en over vervelende opmerkingen of berichten gewoon je schouders ophalen. Zo makkelijk kan het zijn.
pi_207599300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
Precies. En als er dan wel een keer een bericht doorheen glipt of een piemelfoto dan kun je die persoon blokkeren en er verder je schouders over ophalen. We hoeven niet overal te hysterisch over te doen toch?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:26:04 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207599417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Aan jou kunnen vele mensen (ook mannen) een voorbeeld nemen. Niet zeuren, duidelijke afspraken maken over seks en over vervelende opmerkingen of berichten gewoon je schouders ophalen. Zo makkelijk kan het zijn.
Tegenwoordig moet iedereen maar meteen gekwetst zijn.

Natuurlijk zijn er echt wel situaties van expliciet ongewenst gedrag maar meiden die dronken seks hebben en daar dan een week later spijt van hebben vallen daar wat mij betreft niet onder.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:44:40 #169
pi_207599630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er echt wel situaties van expliciet ongewenst gedrag maar meiden die dronken seks hebben en daar dan een week later spijt van hebben vallen daar wat mij betreft niet onder.
En vrouwen op het werk die bij de eerste hint van toenadering gaan gillen "Je weet toch dat ik getrouwd ben!" en zich dan ziek melden wat mij betreft ook niet.
pi_207599670
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En vrouwen op het werk die bij de eerste hint van toenadering gaan gillen "Je weet toch dat ik getrouwd ben!" en zich dan ziek melden wat mij betreft ook niet.
Nee. Die hebben nog iets te verwerken.
pi_207599728
Vandaag in nietszeggend cijfertjes: dit verhaal

Vanochtend ook, een heel item dat kanker vaker voorkomt in armoedige wijken.
Goh meen je dat nou!?
Vakman pur sang
pi_207599760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Precies. En als er dan wel een keer een bericht doorheen glipt of een piemelfoto dan kun je die persoon blokkeren en er verder je schouders over ophalen. We hoeven niet overal te hysterisch over te doen toch?
Vind ik ook, maar in de VS doet men vaak wel heel hysterisch over naakt. Zo kon ik niet mijn t-shirt uittrekken in de slaapkamer van het apartement van mijn vriendin daar, zonder dat de gordijnen dicht waren. Dit omdat er een school aan de overkant zat, en dan zouden de kinderen naakt kunnen zien. Zelfs als er kinderen je tuin in komen en jij staat naakt achter het raam in het huis, dan kun je flink in de problemen komen en als sex offender geregistreerd worden. In Nederland doet men niet zo krampachtig, maar het gaat wel die richting op.
pi_207599822
Zolang flirten maar mag.
pi_207600872

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 00:11:42 ]
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:58:31 #175
3542 Gia
User under construction
pi_207600874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

Meiden die dronken zijn, moet je van afblijven. Die kunnen niet met vol verstand instemmen met seks. Een meid pakken die compleet laveloos is, valt wmb onder misbruik.

Lichtelijk aangeschoten is een ander verhaal.

Sowieso vind ik het 'zomaar betasten', bijvoorbeeld borsten of tussen de benen, absoluut te ver gaan. Binnen een uitgaansgroep een meisje een tik tegen de billen geven, kan, maar je moet dit wel goed inschatten. Er zijn moord- en brandschreeuwers.

Maar puur met oogcontact, knipoog, bewonderende opmerking, contact proberen te leggen, zonder handtastelijk te worden, moet ten alle tijden kunnen. Een 'geen interesse' van haar kant, moet je echter wel respecteren, niet blijven lastig vallen.
pi_207600882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Meiden die dronken zijn, moet je van afblijven. Die kunnen niet met vol verstand instemmen met seks. Een meid pakken die compleet laveloos is, valt wmb onder misbruik.

Sowieso vind ik het 'zomaar betasten', bijvoorbeeld borsten of tussen de benen, absoluut te ver gaan. Binnen een uitgaansgroep een meisje een tik tegen de billen geven, kan, maar je moet dit wel goed inschatten. Er zijn moord- en brandschreeuwers.

Maar puur met oogcontact, knipoog, bewonderende opmerking, contact proberen te leggen, zonder handtastelijk te worden, moet ten alle tijden kunnen. Een 'geen interesse' van haar kant, moet je echter wel respecteren, niet blijven lastig vallen.
En als beiden nou compleet laveloos zijn?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:02:03 #177
3542 Gia
User under construction
pi_207600914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En als beiden nou compleet laveloos zijn?
Da's veilig, dan krijgt ie em niet meer omhoog. 😂
pi_207600958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's veilig, dan krijgt ie em niet meer omhoog. 😂
Ook weer waar. :D

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 00:11:15 ]
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:09:36 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207600998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Vaak zijn zowel man als vrouw flink bezopen en van het een komt dan het ander.

Het is helaas niet zwart-wit.
pi_207601035

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2023 00:10:58 ]
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:09:17 #181
3542 Gia
User under construction
pi_207609550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

Vaak zijn zowel man als vrouw flink bezopen en van het een komt dan het ander.

Het is helaas niet zwart-wit.
Als een man zo bezopen is dat hij niet meer kan nadenken, dan krijgt hij ook niet meer veel voor mekaar.

Nu heb je veel gradaties van bezopen. Als een man het nog voor elkaar krijgt een erectie te krijgen en zin heeft in seks, dan kan hij ook nog constateren of een meisje compleet laveloos is, of alleen maar flink beschonken.
Je zou in het laatste geval het gesprekje vooraf op kunnen nemen, waarbij je vraagt of ze zeker weet dat ze dit wil. Uiteraard daarna de opname weer stop zetten. Valt echt nauwelijks op, lijkt me, als je effe op je mobiel 'iets checkt'. Is natuurlijk wel een gedoe, maar kan een 'welles-nietes' rechtzaak voorkomen.
(Vroeger hadden we die mogelijkheid nog niet, maar toen bestond dat hele slachtoffer gedoe ook nog niet)

Als ze compleet laveloos is, als in zo ongeveer bewusteloos, nauwelijks aanspreekbaar, dan maak je daar geen misbruik van. Simpel genoeg.

Verder stuur je mensen niet zomaar dickpics. Gewoon niet doen.
Je pakt in een kroeg niemand bij de intieme delen. Je blijft iemand niet lastig vallen die heeft laten blijken niet geinteresseerd in je te zijn.

Ik weet het, ik weet het, er zijn mannen die denken dat ze, als ze maar lang genoeg aandringen, toch de interesse van een meisje kunnen opwekken. Tja, als je zo denkt, dan is het volledig terecht als je op een dag wordt aangeklaagd voor overschrijdend gedrag. "Nee = nee"
pi_207609947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Als een man zo bezopen is dat hij niet meer kan nadenken, dan krijgt hij ook niet meer veel voor mekaar.

Nu heb je veel gradaties van bezopen. Als een man het nog voor elkaar krijgt een erectie te krijgen en zin heeft in seks, dan kan hij ook nog constateren of een meisje compleet laveloos is, of alleen maar flink beschonken.
Je zou in het laatste geval het gesprekje vooraf op kunnen nemen, waarbij je vraagt of ze zeker weet dat ze dit wil. Uiteraard daarna de opname weer stop zetten. Valt echt nauwelijks op, lijkt me, als je effe op je mobiel 'iets checkt'. Is natuurlijk wel een gedoe, maar kan een 'welles-nietes' rechtzaak voorkomen.
(Vroeger hadden we die mogelijkheid nog niet, maar toen bestond dat hele slachtoffer gedoe ook nog niet)

Als ze compleet laveloos is, als in zo ongeveer bewusteloos, nauwelijks aanspreekbaar, dan maak je daar geen misbruik van. Simpel genoeg.

Verder stuur je mensen niet zomaar dickpics. Gewoon niet doen.
Je pakt in een kroeg niemand bij de intieme delen. Je blijft iemand niet lastig vallen die heeft laten blijken niet geinteresseerd in je te zijn.

Ik weet het, ik weet het, er zijn mannen die denken dat ze, als ze maar lang genoeg aandringen, toch de interesse van een meisje kunnen opwekken. Tja, als je zo denkt, dan is het volledig terecht als je op een dag wordt aangeklaagd voor overschrijdend gedrag. "Nee = nee"
Je hebt grotendeels gelijk. Maar ik zie dat vooraf even een gesprekje opnemen niet als optie. "weet je zeker dat je dit wil? Sex? ".
pi_207610129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet alle mannen hoor. Ik heb nooit erectieproblemen gehad vanwege alcohol
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:04:25 #184
3542 Gia
User under construction
pi_207610270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je hebt grotendeels gelijk. Maar ik zie dat vooraf even een gesprekje opnemen niet als optie. "weet je zeker dat je dit wil? Sex? ".
Nee, ik, normaal gesproken, ook niet. Maar het is de enige manier om zeker te weten dat je date je niet de volgende dag aanklaagt voor verkrachting.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:07:29 #185
3542 Gia
User under construction
pi_207610325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet alle mannen hoor. Ik heb nooit erectieproblemen gehad vanwege alcohol
Dan ben je nooit ver genoeg heen geweest, hetgeen verstandig is. Ik heb mannen gezien die nauwelijks nog recht konden lopen, liepen te lallen en zo bezopen waren dat ze in slaap vielen zodra ze een kussen zagen.

Ik denk dat je, wanneer je nog zo goed bij zinnen bent dat je weet waar je mee bezig bent, je ook kunt inschatten of een meisje misschien te ver heen is. Snap wel dat het dan een makkelijke prooi is, maar het is wel misbruik.
pi_207611941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je haalt als gemiddelde vrouw je schouders ook op erover.
Maar in een maatschappelijke discussie over het onderwerp is het wel een punt. Snap je het verschil?

Ik ren niet naar de politie of therapeut om een ongevraagde dickpick, tik op mijn komt van een vreemde of iemand die bij de bar tegen me aan staat te rijden.
Maar het is wel degelijk grensoverschrijdend gedrag. En dat mag best in discussie aangegeven worden en als maatschappelijk probleem gezien worden waarbij we met zn allen kijken hoe we dat zo minimaal mogelijk kunnen houden.

Daarnaast is de discussie eromheen ook goed om een verschil tussen goed bedoeld en onwenselijk te maken.
Op mijn werk bv heb ik veel te maken met mannen die schatje, moppie, liefje en dat soort dingen zeggen. Maar er zit geen enkel kwaad in, ze zouden me absoluut niet ongewenst betasten of iets in die geest. Sterker nog, ik heb wel meegemaakt dat mannen die je zo aanspreken langer blijven in de winkel omdat ze denken dat een ander (of groepje) problemen zou kunnen maken. Meestal niet echt nodig, maar ik waardeer het idee.

Maar kenmerkend aan deze mannen is dat als iemand laat merken het niet fijn te vinden als ze moppie zeggen ze ook stoppen ermee. Tuurlijk zeggen ze wel tegen anderen dat ze het geen vrolijk typje vinden, maar ze respecteren die grens wel.

En dat is normaal.
Ik merk in dit soort discussies dat teveel normale mannen in de verdediging schieten ipv in te zien dat het niet over hun gaat. Het niet over een misschien onhandige versierpoging gaat, niet over amicale omgangsvormen gaat.
Ze zich niet beseffen dat er een subgroep is die echt wel een stuk verder gaat. Dat het merendeel van de vrouwen te maken krijgt met geheel ongepaste opmerkingen en aanrakingen. En dat dat van schijt irritant tot best wel eng gaat.
Dat het te ruime bestaan van dat gedrag het ook voor hun lastiger maakt, de dame in kwestie op haar hoede is voor erger. Of na het zoveelste schijt irritante bij jou die snauw geeft (bitch shield).

Het is voor normale mannen (het gros van de mannen) ook in hun eigen belang om grensoverschrijdend gedrag in hun omgeving op te merken en aan te pakken.
Want laten we eerlijk zijn, bij het meeste wat als grensoverschrijdend wordt gezien zal de gemiddelde man zeggen dat zou ik ook niet doen (of men moet weten dat het kan met een knipoog).
pi_207612121
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan ben je nooit ver genoeg heen geweest, hetgeen verstandig is. Ik heb mannen gezien die nauwelijks nog recht konden lopen, liepen te lallen en zo bezopen waren dat ze in slaap vielen zodra ze een kussen zagen.

Ik denk dat je, wanneer je nog zo goed bij zinnen bent dat je weet waar je mee bezig bent, je ook kunt inschatten of een meisje misschien te ver heen is. Snap wel dat het dan een makkelijke prooi is, maar het is wel misbruik.
Als puber en jongvolwassene was ik allesbehalve verstandig met alcohol, maar goed.

Het moment dat je bewusteloos bent, ja… maar dan is een erectie niet meer relevant.
pi_207612244
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Bij twijfel gewoon nee lost dat probleem op.

Evt zou je het kunnen verzachten naar bij twijfel vraag je, zorg je voor duidelijkheid. Kan die niet gegeven worden, dan nee.

Het gros van de mannen heeft geen enkel probleem met dit principe. En voldoe je hieraan dan kom je niet in de problemen.

Het is echt zo simpel, zorg dat je weet dat het gewaardeerd wordt voor je een stapje verder doet.
pi_207612371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Evt zou je het kunnen verzachten naar bij twijfel vraag je, zorg je voor duidelijkheid. Kan die niet gegeven worden, dan nee.

Het gros van de mannen heeft geen enkel probleem met dit principe. En voldoe je hieraan dan kom je niet in de problemen.

Het is echt zo simpel, zorg dat je weet dat het gewaardeerd wordt voor je een stapje verder doet.
Precies. En je merkt snel genoeg of iemand echt verder wil gaan.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:12:45 #190
pi_207614292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Precies. En je merkt snel genoeg of iemand echt verder wil gaan.
Nou dat denk ik niet. in mijn jeugd was er een categorie meisjes die "geen nee konden zeggen". Die waren dan ook erg populair bij de jongens.

Dat lag niet aan de jongens maar aan de beroerde opvoeding van die meisjes.
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:47:04 #191
3542 Gia
User under construction
pi_207614721
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou dat denk ik niet. in mijn jeugd was er een categorie meisjes die "geen nee konden zeggen". Die waren dan ook erg populair bij de jongens.

Klopt, en dat is nu de categorie die naderhand roepen dat ze misbruikt zijn, en het helemaal niet wilden, maar dat ze zo dronken waren dat ze geen 'nee' meer konden zeggen. Of zelfs zeggen dat ze het niet wilden, maar dat de jongen zo aandrong dat ze geen keuze hadden. Het is een welles-nietes discussie die vaak in het nadeel van de jongen uitvalt.
pi_207614739
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, en dat is nu de categorie die naderhand roepen dat ze misbruikt zijn, en het helemaal niet wilden, maar dat ze zo dronken waren dat ze geen 'nee' meer konden zeggen. Of zelfs zeggen dat ze het niet wilden, maar dat de jongen zo aandrong dat ze geen keuze hadden. Het is een welles-nietes discussie die vaak in het nadeel van de jongen uitvalt.
Hoe weet je dit allemaal?
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:00:54 #193
3542 Gia
User under construction
pi_207614878
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:48 schreef opgebaarde het volgende:

Hoe weet je dit allemaal?
Je hoort weleens wat van jongeren om je heen. Mijn neefjes en nichtjes zijn in de leeftijd van 18 tot 30, inclusief eigen kinderen. Verhalen genoeg gehoord.
Een nichtje van me is op haar 15de misbruikt door een volwassen vent, die het ook nog filmde. Gaf zich uit als professionele fotograaf die modellen zocht. Ze had 2 jaar eerder iets soortgelijks, misbruik, meegemaakt met een jongen van 16, die niet helemaal 100 % was, waardoor de politie haar foto had. Ze dook op op beelden die de politie bij die volwassen vent vond, nadat een ander slachtoffer aangifte had gedaan. Hij had nogal wat meisjes misbruikt. Speelde zich af in Eindhoven. Jaar of 5 geleden, alweer.

Ik heb verder niet gehoord hoe het allemaal is afgelopen, omdat hangende het onderzoek mijn zus hier niet over mocht spreken.

Maar, bottomline, je hoort weleens wat. Het is niet meer zo 'lang leve de lol' als vroeger. Jongens moeten nu heel goed op hun tellen passen. Heb zelf 2 zonen en die heb ik wel op het hart gedrukt goed op te letten, omdat het haar woord tegen het jouwe is. En gelukkig zelf nooit iets aan de hand gehad op dit gebied.
pi_207614954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Onzin.

Zelf best wel duidelijk misbruik komt vaak niet tot veroordeling. Zaken waarbij ieder normaal mens denkt dat is echt voorbij de grens, maar waar de wet niets mee kan.

In de praktijk lopen daders door de (terechte!) zware bewijslast vaker fluitend weg dan dat iemand onschuldig last krijgt ervan.
Ook op publiek gebied geld dat.
pi_207614997
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hoort weleens wat van jongeren om je heen. Mijn neefjes en nichtjes zijn in de leeftijd van 18 tot 30, inclusief eigen kinderen. Verhalen genoeg gehoord.
Een nichtje van me is op haar 15de misbruikt door een volwassen vent, die het ook nog filmde. Gaf zich uit als professionele fotograaf die modellen zocht. Ze had 2 jaar eerder iets soortgelijks, misbruik, meegemaakt met een jongen van 16, die niet helemaal 100 % was, waardoor de politie haar foto had. Ze dook op op beelden die de politie bij die volwassen vent vond, nadat een ander slachtoffer aangifte had gedaan. Hij had nogal wat meisjes misbruikt. Speelde zich af in Eindhoven. Jaar of 5 geleden, alweer.

Ik heb verder niet gehoord hoe het allemaal is afgelopen, omdat hangende het onderzoek mijn zus hier niet over mocht spreken.

Maar, bottomline, je hoort weleens wat. Het is niet meer zo 'lang leve de lol' als vroeger. Jongens moeten nu heel goed op hun tellen passen. Heb zelf 2 zonen en die heb ik wel op het hart gedrukt goed op te letten, omdat het haar woord tegen het jouwe is. En gelukkig zelf nooit iets aan de hand gehad op dit gebied.
Hoe is dit een vb van in het nadeel van jongens?

Je verteld over twee daders die gelukkig gepakt zijn. Wat heeft dat met normale jongens te maken?
pi_207616350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Bizar verhaal, arme meid.
Alleen wat zij heeft meegemaakt is toch niet verzonnen of dat zij de waarheid volledig verdraait? Ik begrijp gewoon niet waarom jij zoveel behoefte hebt om te doen alsof een grote groep vrouwen helemaal geen slachtoffer is en de cijfers veel minder erg zijn. Waar komt vandaan dat je zo graag negatief over de (zogenaamde) slachtoffers wil posten?
pi_207617653
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je merkt echt wel of de ander er plezier in heeft, of het maar laat gebeuren. Het is ook een enorme afknapper als je niet merkt dat de ander ook op jou geilt.

Alleen al daarom zou je dan gewoon kunnen stoppen, maar op zijn minst check je even.
pi_207617822

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 17:09:31 ]
pi_207618979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Moet er in Zweden tegenwoordig niet expliciet toestemming worden gegeven vooraf? Maar als iemand dronken toestemt, en daar de volgende dag spijt van heeft, in hoeverre kun je de schuld dan nog bij de andere partij leggen, zeker als die ook onder invloed van alcohol was?
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:58:22 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207619038
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Moet er in Zweden tegenwoordig niet expliciet toestemming worden gegeven vooraf? Maar als iemand dronken toestemt, en daar de volgende dag spijt van heeft, in hoeverre kun je de schuld dan nog bij de andere partij leggen, zeker als die ook onder invloed van alcohol was?
Dat zijn allemaal van die 'regeltjes' die worden bedacht door ambtenaren op 12 hoog, maar die hebben verder weinig met de werkelijkheid te maken.
pi_207619559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In zweden geld dat geen ja in daad of woord een probleem kan zijn idd. Beter gezegd een explicite nee geen voorwaarde is voor veroordeling. Waardoor idiote zaken zoals iemand in coma verkrachten strafbaar is. Bij een voorwaarde voor een explicite nee is dat niet perse strafbaar.

Ook wordt daar per keer gerekend. Dus als een oom 30 keer in 3 jaar verkracht tellen ze 30 keer ipv 1 keer omdat het 1 zaak is

Die verandering verhoogt de cijfers.

Dronken toestemmen is een explicite ja. Achteraf spijt valt niet onder kon of wilde geen nee zeggen.
pi_207619602
Sorry voor de engelse wooden, mijn auto correct staat op Engels en ik zit op mijn telefoon waardoor ik dat nog weleens mis.

Al met al, die dronken persoon die JA doet is niet strafbaar in zweden. Die compleet laveloze die enkel hmzzzzz doet mogelijk wel.
En daar is niets mis mee. Als iemand enkel nog hmmmz kan doen is het verstandig om zeker te weten dat iemand wil
pi_207620644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
In zweden geld dat geen ja in daad of woord een probleem kan zijn idd. Beter gezegd een explicite nee geen voorwaarde is voor veroordeling. Waardoor idiote zaken zoals iemand in coma verkrachten strafbaar is. Bij een voorwaarde voor een explicite nee is dat niet perse strafbaar.

Ook wordt daar per keer gerekend. Dus als een oom 30 keer in 3 jaar verkracht tellen ze 30 keer ipv 1 keer omdat het 1 zaak is

Dronken toestemmen is een explicite ja. Achteraf spijt valt niet onder kon of wilde geen nee zeggen.
Kleine kanttekening, ze moet dan wel echt expliciet hebben toegestemd en niet enkel geen bezwaar hebben gemaakt oid.
pi_207621109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:59 schreef madam-april het volgende:

[..]
Kleine kanttekening, ze moet dan wel echt expliciet hebben toegestemd en niet enkel geen bezwaar hebben gemaakt oid.
Geheel mee eens.

Ik ben zelf geen heilige maagd ofzo, vaak zat laveloze seks gehad met een even laveloze minnaar.
Maar het was altijd duidelijk dat het ok was. Ook wel een laveloze 'een beetje teveel' gedaan, waarop de laveloze minnaar op zijn manier een ben je ok deed. Wat ook weleens tot een tijd on te slapen gekomen is.

De smoes van beide zijn te dronken gaat niet echt op. Ook dan is er echt wel een stop. Ook dan zijn er keuze momenten.

Ik weet niet hoe ik het beter kan beschrijven, maar ook onder stevige invloed is er een merkbaar verschil tussen ja ik wil en misbruik maken van.
pi_207622381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben hier zelf ook anders in gaan denken. Ik dacht eerst altijd: hoe kun je nou bewijzen of iemand nadrukkelijk toestemming heeft gegeven. Het is symboolpolitiek.

Maar het gaat natuurlijk voornamelijk om gevallen waarbij je seks met iemand hebt, die bijvoorbeeld half in coma ligt door de drank.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:10:48 #206
3542 Gia
User under construction
pi_207624957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Onzin.

Zelf best wel duidelijk misbruik komt vaak niet tot veroordeling. Zaken waarbij ieder normaal mens denkt dat is echt voorbij de grens, maar waar de wet niets mee kan.

In de praktijk lopen daders door de (terechte!) zware bewijslast vaker fluitend weg dan dat iemand onschuldig last krijgt ervan.
Ook op publiek gebied geld dat.
Tot nu toe, gelukkig maar, want vaak is het onschuldig. Punt van dit topic is, dat zij dit wel aangeven als grensoverschrijdend 'ervaren', en dat het kabinet dit steviger aan wil gaan pakken.
Het lijkt steeds moeilijker te worden voor jongelui om gewoon contact te zoeken met iemand die je op het eerste gezicht leuk vindt.
pi_207625093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Tot nu toe, gelukkig maar, want vaak is het onschuldig. Punt van dit topic is, dat zij dit wel aangeven als grensoverschrijdend 'ervaren', en dat het kabinet dit steviger aan wil gaan pakken.
Het lijkt steeds moeilijker te worden voor jongelui om gewoon contact te zoeken met iemand die je op het eerste gezicht leuk vindt.
Dat laatste.....voor iedereen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:19:45 #208
3542 Gia
User under construction
pi_207625132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hoe is dit een vb van in het nadeel van jongens?

Je verteld over twee daders die gelukkig gepakt zijn. Wat heeft dat met normale jongens te maken?
Akkoord, dat is een slecht voorbeeld, maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik vanuit die leeftijdsgroep best veel hoor over dit soort dingen.
Mijn zoon heeft eens een vriendinnetje gehad, maar was een heel moeilijk meisje. Dus, zoonlief wilde niet met haar verder. Dat pikte ze niet, en ze begon met beschuldigingen van verkrachting. Wat dus echt niet zo was. Ze hadden zelfs geen seks gehad.
En ja, dat was voor hem een eenmalig incident, maar vanaf dat moment ben je nog voorzichtiger.

En meer jongens maken dit mee. Meisjes ook, overigens, maar in mindere mate. Die zijn veelal 'slachtoffer'.

Kijk, als er echt sprake is van grensoverschrijdend gedrag, dan vind ik straf rechtvaardig, maar als het gaat om 'ik ervaarde het als grensoverschrijdend', of 'ik kreeg een onprettig gevoel bij zijn pogingen om contact te leggen', dan is dat een heel grijs gebied, wat echt niet zomaar af te bakenen is. Je kunt niet zomaar al die macht bij de meiden leggen, van 'wat zij voelen, is de maat'.
pi_207625136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, vroeger was dat echt makkelijker.

Belde ik een meisje op uit de klas, kreeg ik eerst haar vader aan de lijn. Het meisje stond vervolgens te bellen in de woonkamer met de halve familie ernaast.

Nee, met de sociale media en mobiele telefoons is het echt een stuk lastiger tegenwoordig.
pi_207625182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:19 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, vroeger was dat echt makkelijker.

Belde ik een meisje op uit de klas, kreeg ik eerst haar vader aan de lijn. Het meisje stond vervolgens te bellen in de woonkamer met de halve familie ernaast.

Nee, met de sociale media en mobiele telefoons is het echt een stuk lastiger tegenwoordig.
Het allereerste contact gaat idd tegenwoordig makkelijker.

Maar met die vader.....had je het dan ook over hoever je bij die dochter kon gaan?
pi_207625195
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het allereerste contact gaat idd tegenwoordig makkelijker.

Maar met die vader.....had je het dan ook over hoever je bij die dochter kon gaan?
Nee, ging het meer over de prijs
pi_207625214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, ging het meer over de prijs
Okay. Dat begrijp ik.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:28:01 #213
3542 Gia
User under construction
pi_207625261
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bizar verhaal, arme meid.
Alleen wat zij heeft meegemaakt is toch niet verzonnen of dat zij de waarheid volledig verdraait? Ik begrijp gewoon niet waarom jij zoveel behoefte hebt om te doen alsof een grote groep vrouwen helemaal geen slachtoffer is en de cijfers veel minder erg zijn. Waar komt vandaan dat je zo graag negatief over de (zogenaamde) slachtoffers wil posten?
Daar gaat het niet over. Het gaat er mij om dat je niet zomaar af moet gaan op hoe een meisje iets ervaart.
Tegenwoordig, met de woke-generatie, wordt er steeds meer gezien als grensoverschrijdend. Een man die iets te vaak contact probeert te zoeken met een vrouw aan de bar, bijvoorbeeld. Ze hoeft maar te kikken dat ze wordt lastiggevallen en de kerel wordt buiten gezet. Terwijl er feitelijk niets meer aan de hand was als ouderwetse hofmakerij.

Nogmaals, verkrachting en aanranding, zijn duidelijke voorbeelden van grensoverschrijdend. Ook grooming, het verleiden van veel jongere/te jonge meisjes met het doel seks te hebben, gaat te ver. Ook als het kind instemt. En gelukkig wordt dat serieus genomen.

Maar er is een groot grijs gebied, waarbij nafluiten al als grensoverschrijdend wordt gezien.
Zo vond ik bij the Voice de opmerking 'geil broekje', op zich niet te ver gaan. Probleem was het leeftijdsverschil tussen degene die het zei en degene over wie het ging. Maar als een meisje zich sexy kleedt en een jongen zegt dat ze er sexy uitziet, wat is daar verkeerd aan?
pi_207625423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar gaat het niet over. Het gaat er mij om dat je niet zomaar af moet gaan op hoe een meisje iets ervaart.
Tegenwoordig, met de woke-generatie, wordt er steeds meer gezien als grensoverschrijdend. Een man die iets te vaak contact probeert te zoeken met een vrouw aan de bar, bijvoorbeeld. Ze hoeft maar te kikken dat ze wordt lastiggevallen en de kerel wordt buiten gezet. Terwijl er feitelijk niets meer aan de hand was als ouderwetse hofmakerij.

Nogmaals, verkrachting en aanranding, zijn duidelijke voorbeelden van grensoverschrijdend. Ook grooming, het verleiden van veel jongere/te jonge meisjes met het doel seks te hebben, gaat te ver. Ook als het kind instemt. En gelukkig wordt dat serieus genomen.

Maar er is een groot grijs gebied, waarbij nafluiten al als grensoverschrijdend wordt gezien.
Zo vond ik bij the Voice de opmerking 'geil broekje', op zich niet te ver gaan. Probleem was het leeftijdsverschil tussen degene die het zei en degene over wie het ging. Maar als een meisje zich sexy kleedt en een jongen zegt dat ze er sexy uitziet, wat is daar verkeerd aan?
Ik vind "geil broekje" ook een rare opmerking maar je moet zeker kunnen zeggen dat iemand er sexy uitziet.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:56:37 #215
3542 Gia
User under construction
pi_207625660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik vind "geil broekje" ook een rare opmerking maar je moet zeker kunnen zeggen dat iemand er sexy uitziet.
Maar een bewonderend 'zo, lekker kontje!', was vroeger heel normaal als een meid een leren broek of strakke korte broek droeg. Tegenwoordig is dat al grensoverschrijdend, want het maakt niet uit hoe een meisje zich kleedt, een jongen moet zijn mond erover houden. Dit terwijl meisjes zich toch echt sexy kleden om gezien te worden.

Jeetje, hoe frustrerend is het als je al bijna naakt loopt en er nog geen man een bewonderende opmerking maakt! Wat moet een meisje tegenwoordig niet allemaal uit de kast halen voor een beetje aandacht?

Ik chargeer natuurlijk, maar het is om een punt te maken. Want dat is waar het straks naartoe gaat.
pi_207625706
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar een bewonderend 'zo, lekker kontje!', was vroeger heel normaal als een meid een leren broek of strakke korte broek droeg.
Dat was vroeger ook al raar, bovendien zeggen types die dat zeggen dat niet een keertje, maar juist heel erg vaak.

Wat het natuurlijk nog raarder maakt.
pi_207625711
quote:

[..]
Maar een bewonderend 'zo, lekker kontje!', was vroeger heel normaal als een meid een leren broek of strakke korte broek droeg. Tegenwoordig is dat al grensoverschrijdend, want het maakt niet uit hoe een meisje zich kleedt, een jongen moet zijn mond erover houden. Dit terwijl meisjes zich toch echt sexy kleden om gezien te worden.

Jeetje, hoe frustrerend is het als je al bijna naakt loopt en er nog geen man een bewonderende opmerking maakt! Wat moet een meisje tegenwoordig niet allemaal uit de kast halen voor een beetje aandacht?

Ik chargeer natuurlijk, maar het is om een punt te maken. Want dat is waar het straks naartoe gaat.
Ik vond als barkeeper "lekker kontje!"heel vervelend.

Tja. Je had het net over bijv. nafluiten. Ik weet wel dat mijn ex daar echt last van had in onze buurt. Dat gaat dan een grens over. "lekker kontje" was idd 'normaal'.....toch zei ik dat nooit tegen iemand in het openbaar. Net als over borsten beginnen bij bijv. de barkeepster.
pi_207625800
quote:

[..]

Aldus mijn vrouw zijn mannen echt niet opgehouden met uitspreken als ze een lekker kontje zien. En ook nog af en toe eraan zitten. Overigens heb je dan aan mijn vrouw een kwaaie, die deelt gewoon een tik uit.
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:35:35 #219
3542 Gia
User under construction
pi_207626977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik vond als barkeeper "lekker kontje!"heel vervelend.

Tja. Je had het net over bijv. nafluiten. Ik weet wel dat mijn ex daar echt last van had in onze buurt. Dat gaat dan een grens over. "lekker kontje" was idd 'normaal'.....toch zei ik dat nooit tegen iemand in het openbaar. Net als over borsten beginnen bij bijv. de barkeepster.
Maar er zit nog een wereld tussen iets vervelend vinden en aangifte doen van grensoverschrijdend gedrag.
Nafluiten kun je gewoon negeren. Wat is daar zo moeilijk aan?
pi_207626996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar er zit nog een wereld tussen iets vervelend vinden en aangifte doen van grensoverschrijdend gedrag.
Nafluiten kun je gewoon negeren. Wat is daar zo moeilijk aan?
Niet iets om aangifte van te doen. Ik heb toen wel mensen erop aangesproken. Toen was het over.

Als het elke dag gebeurt en vaker wordt het irritant. Vind ik als partner ook.
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:54:36 #221
3542 Gia
User under construction
pi_207627175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Niet iets om aangifte van te doen. Ik heb toen wel mensen erop aangesproken. Toen was het over.

Als het elke dag gebeurt en vaker wordt het irritant. Vind ik als partner ook.
Maar moet er dan een wereld zijn van pais en vree en niemand mag meer beledigd worden of irritant gedrag van anderen hoeven te zien?
Is het een mensenrecht om niet dagelijks geconfronteerd te worden met irritant gedrag van anderen?
pi_207627238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar moet er dan een wereld zijn van pais en vree en niemand mag meer beledigd worden of irritant gedrag van anderen hoeven te zien?
Is het een mensenrecht om niet dagelijks geconfronteerd te worden met irritant gedrag van anderen?
Dat je elke dag weer meerdere keren wordt nagefloten en gesist worden als normaal gaat zien ? Ik denk dat veel vrouwen het niet prettig vinden.
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:05:03 #223
3542 Gia
User under construction
pi_207627280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat je elke dag weer meerdere keren wordt nagefloten en gesist worden als normaal gaat zien ? Ik denk dat veel vrouwen het niet prettig vinden.
Ja maar, niet prettig is nog niet strafbaar. En ik vind het te ver gaan als dat strafbaar wordt. Zodra het echt lijfelijk lastigvallen is, is het een ander verhaal, maar alleen fluiten of naroepen....daar haal je toch gewoon je schouders over op.
pi_207628050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je merkt echt wel of de ander er plezier in heeft, of het maar laat gebeuren. Het is ook een enorme afknapper als je niet merkt dat de ander ook op jou geilt.

Alleen al daarom zou je dan gewoon kunnen stoppen, maar op zijn minst check je even.
Dat is meestal het probleem niet. Het probleem is dat sommige vrouwen allerlei redenen hebben om het niet te doen, maar toch geen 'nee' kunnen zeggen. Kijk maar naar het aantal moetjes en vaderloze kinderen voordat de pil er was. Dat is een kwestie van wel zin hebben en toch nee moeten zeggen. Dan moet de man de verstandigste met zelfbeheersing zijn. Net als condoomgebruik, dat kun je ook aan heel veel vrouwen niet overlaten want dan is her er niet.
pi_207628135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Is dit echt een trend? Hier zijn rapporten over geschreven en het aantal valse aangiftes explodeert?

quote:
Het is wel een beetje raar als een meisje door de supermarkt loopt en elke jongen reageert zo hitsig. Ligt dan het probleem bij die woke meid of mag iemand gewoon zijn levensruimte innemen?
pi_207628368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja maar, niet prettig is nog niet strafbaar. En ik vind het te ver gaan als dat strafbaar wordt. Zodra het echt lijfelijk lastigvallen is, is het een ander verhaal, maar alleen fluiten of naroepen....daar haal je toch gewoon je schouders over op.
_O_ Ik vind het echt prettig dat ook een vrouw gewoon dit soort dingen durft te zeggen en niet consequent meegaat in het slachtofferschap wat toch wel heel vrouwen (ook mannen) zich aanmeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2023 16:41:44 ]
pi_207628390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:05 schreef Gia het volgende:
Dat is op zn hoogst irritant.
pi_207628428
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
_O_ Ik vind het echt prettig dat ook een vrouw gewoon dit soort durft te zeggen en niet consequent meegaat in het slachtofferschap wat toch wel heel vrouwen (ook mannen) zich aanmeten.
Natuurlijk komt het van mongolen die waarschijnlijk thuis of niemand hebben zitten op de bank of een enorme zeug, het is wat dat betreft wel een bepaald slag mensen.

Er valt wat voor te zeggen stel nou dat die kerels je dochter van 14 naroepen, dan zal je als vader toch wel een andere mening hebben.
pi_207628555
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:44 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Natuurlijk komt het van mongolen die waarschijnlijk thuis of niemand hebben zitten op de bank of een enorme zeug, het is wat dat betreft wel een bepaald slag mensen.

Er valt wat voor te zeggen stel nou dat die kerels je dochter van 14 naroepen, dan zal je als vader toch wel een andere mening hebben.
Wat zeg je nou precies?
  donderdag 19 januari 2023 @ 18:17:47 #230
3542 Gia
User under construction
pi_207629554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:44 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Joh, ben al 34 jaar met dezelfde man.

Mijn vader zei er wat van als wij te bloot gekleed, met lagen make-up op de deur uit wilden. "Schilderijen moeten hangen" was zijn mening. Mijn zus is vaak genoeg teruggefloten, ja, door mijn vader. Dan moest ze andere kleren aan gaan trekken en haar gezicht wassen.
En tja, als je er als meid dan nog goed uitziet, dan kun je het ook als compliment zien als je nagefloten wordt.

Mijn man vindt het helemaal niet erg als ik in een kroeg aandacht krijg van andere mannen, omdat hij weet dat ik toch met hem naar huis ga.

Je kunt overal honger krijgen, natuurlijk, als je maar thuis gaat eten.

Vreemdgaan zit niet in me. Maar aan aandacht geen gebrek.
pi_207629795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Joh, ben al 34 jaar met dezelfde man.

(...)

Je kunt overal honger krijgen, natuurlijk, als je maar thuis gaat eten.

Je kunt ook samen uit eten gaan.
pi_207631561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is meestal het probleem niet. Het probleem is dat sommige vrouwen allerlei redenen hebben om het niet te doen, maar toch geen 'nee' kunnen zeggen. Kijk maar naar het aantal moetjes en vaderloze kinderen voordat de pil er was. Dat is een kwestie van wel zin hebben en toch nee moeten zeggen. Dan moet de man de verstandigste met zelfbeheersing zijn. Net als condoomgebruik, dat kun je ook aan heel veel vrouwen niet overlaten want dan is her er niet.
Nou, ik ben net zo onverantwoordelijk met condoomgebruik. Gelukkig gaat dat vrijwel altijd goed. Blijft toch wel een gedoe als ze zwanger raken.
pi_207634069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, ik ben net zo onverantwoordelijk met condoomgebruik. Gelukkig gaat dat vrijwel altijd goed. Blijft toch wel een gedoe als ze zwanger raken.
Ik ook niet, maar het valt me op dat het van mij moet komen omdat veel opgewonden vrouwen geen nee meer kunnen zeggen.
pi_207636683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:17 schreef Gia het volgende:
Vreemdgaan zit niet in me. Maar aan aandacht geen gebrek.
Als vrouw heb je in principe altijd aandacht van mannen. Of je nou zoals jij 55+ bent of een frisse 20er. Wat dat betreft is het aanmaken van een Tinder account altijd wel goed voor het ego van de 4tjes en 5jes van deze wereld.

Voor knappe vrouwen moet het exponentieel qua aandacht zijn, ik denk dat je er ook wel aan went. Tenminste dat hoop ik.
pi_207637365
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:49 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
De mondhygiëniste is ook wel fijn.
Ah ik ben dus niet de enige. Voor mijn gevoel doen ze het erom want je kunt dat ook prima doen zonder je borsten bij iemand in zijn nek te leggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207637918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar het valt me op dat het van mij moet komen omdat veel opgewonden vrouwen geen nee meer kunnen zeggen.
Het klopt wel dat vrouwen vrijwel allemaal zonder condoom willen. En eerlijk is eerlijk, ik ook. Dus dat vind ik alleen maar een voordeel. Gewoon regelmatig testen.
pi_207637942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klopt wel dat vrouwen vrijwel allemaal zonder condoom willen. En eerlijk is eerlijk, ik ook. Dus dat vind ik alleen maar een voordeel. Gewoon regelmatig testen.
Geheel niet mee eens. En dom.
pi_207638726
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Geheel niet mee eens. En dom.
Waar ben je het niet mee eens? Dat tegenwoordig de meeste vrouwen helemaal niet meer om condooms vragen?

En dom is het ook niet. Ja, condooms beschermen tegen overdracht van ziektes, maar zeker niet 100%. Je kan beter wel regelmatig testen en geen condooms dan andersom.

Inmiddels ben ik weer getrouwd, dus sowieso niets om zorgen over te maken. :)
pi_207638920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar ben je het niet mee eens? Dat tegenwoordig de meeste vrouwen helemaal niet meer om condooms vragen?

En dom is het ook niet. Ja, condooms beschermen tegen overdracht van ziektes, maar zeker niet 100%. Je kan beter wel regelmatig testen en geen condooms dan andersom.

Dat de meeste vrouwen sex zonder condoom willen. En dom dat je het zonder condoom doet en je je alleen soms laat testen.
pi_207638927
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
pi_207639004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat de meeste vrouwen sex zonder condoom willen. En dom dat je het zonder condoom doet en je je alleen soms laat testen.
Nou, het was heel zeldzaam dat ze het wel per se wilden. Sommigen vroegen er wel even om, maar waren zo snel om dat het meer een vraag ‘omdat het hoort’ leek.

En geen generatieding, want ik had er ook genoeg tussen die begin 20 waren.

Minderjarigen wellicht. Ik weet niet in welke vijver jij vist.

Punt 2: logisch nadenken. Condooms beschermen maar beperkt. Zonder testen kun je dus heerlijk tientallen besmetten. Met testen heb je het snel in ze smiezen en kun je waarschuwen.
pi_207639032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, het was heel zeldzaam dat ze het wel per se wilden. Sommigen vroegen er wel even om, maar waren zo snel om dat het meer een vraag ‘omdat het hoort’ leek.

En geen generatieding, want ik had er ook genoeg tussen die begin 20 waren.

Minderjarigen wellicht. Ik weet niet in welke vijver jij vist.
Ik vis meestal in mijn eigen leeftijdsgroep. Blijkbaar hangt het er sterk vanaf wie je meeneemt naar huis. Bij mij waren condooms bijna altijd 'verplicht' en ik wilde dat ook.
pi_207639132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik vis meestal in mijn eigen leeftijdsgroep. Blijkbaar hangt het er sterk vanaf wie je meeneemt naar huis. Bij mij waren condooms bijna altijd 'verplicht' en ik wilde dat ook.
Ik heb geen enkel idee hoe oud jij bent, dus dat kan 15 jarigen en 75 jarigen zijn.

Wat kan ik ervan zeggen: het is mijn ervaring, maar ik hoor het ook om mij heen en ook in diverse berichtgeving zie ik terug dat het condoomgebruik enorm veel lager ligt.

Toen ik zelf tiener en student was, was dat wel heel anders.

Maar dan de hamvraag: hoe vaak test jij?
pi_207639154
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb geen enkel idee hoe oud jij bent, dus dat kan 15 jarigen en 75 jarigen zijn.

Wat kan ik ervan zeggen: het is mijn ervaring, maar ik hoor het ook om mij heen en ook in diverse berichtgeving zie ik terug dat het condoomgebruik enorm veel lager ligt.

Toen ik zelf tiener en student was, was dat wel heel anders.

Maar dan de hamvraag: hoe vaak test jij?
50. Dan kijk ik naar tussen de 35 en zeg 55.

Testen. Te weinig. Laatste keer was een jaar of 5 geleden. Maar ik ben niet zo wild meer als vroeger en ik gebruik condooms.
pi_207639218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Testen. Te weinig. Laatste keer was een jaar of 5 geleden. Maar ik ben niet zo wild meer als vroeger en ik gebruik condooms.
Het is wat off-topic maar met condoom is er echt niets aan vind ik, dus ik snap @VEM2012 wel. Kun je net zo goed gaan handkarren.
pi_207639252
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is wat off-topic maar met condoom is er echt niets aan vind ik, dus ik snap @:vem2012 wel. Kun je net zo goed gaan handkarren.
Het maakt het niet prettiger idd. Maar ik heb ook geen zin mij steeds te laten testen en dan (bij negatief) te laat zijn. Maar speelt ook mee dat ik in mijn wat 'wildere' tijd in Bangkok woonde. Daar liep je makkelijk iets op.
pi_207639281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het maakt het niet prettiger idd. Maar ik heb ook geen zin mij steeds te laten testen en dan (bij negatief) te laat zijn. Maar speelt ook mee dat ik in mijn wat 'wildere' tijd in Bangkok woonde. Daar liep je makkelijk iets op.
Ah dan snap ik het wel inderdaad.
pi_207639306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah dan snap ik het wel inderdaad.
Maar ook daar was het zo dat mannen vaak extra betaalden voor sex zonder condoom. Comdoomgebruik was vrij gewoon. Maar toen ik jonger was in Nederland ook.
pi_207639411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar ook daar was het zo dat mannen vaak extra betaalden voor sex zonder condoom. Comdoomgebruik was vrij gewoon. Maar toen ik jonger was in Nederland ook.
Tja, ik weet wel dat de vrouwen die ik ken(de) het ook liever zonder doen. Is toch een stuk lekkerder voor beiden en volgens mij is het gebruik van spiraaltjes ook veel meer toegenomen waardoor vrouwen vaker beschermd zijn. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_207639761
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou. Jij voelt je veilig vanwege gebruik van condooms, maar dat ben je dus niet.

Ook al zijn we ongeveer even oud, ik viste wel in een andere vijver. Begin 20 - 35, met een enkele keer 35+.

Mijn bevindingen: de twee die per se een condoom wilden waren 21 en 26. De laatste heb ik een relatie mee gehad en voor haar was het voorbehoedsmiddel (gebruikte verder niets). Na 1,5 maand overgegaan op periodieke onthouding nadat ik haar liet lezen hoe betrouwbaar dat kon zijn trouwens.

De 35+ vroeg er wel om, maar dat was meer een ‘heb je een condoom’ -‘nee’ en dan was de verzekering dat je geen ziekte onder de leden had genoeg.

Rond de 30 vroegen echt zelden ergens om. Inclusief degenen die geen voorbehoedmiddelen gebruikten. Daar kwam ik voor het eerst pas achter nadat de eerste zwanger was. Die was ook heel laconiek daaronder. Bij de tweede was het wel een beetje een drama en toen ben ik er wel naar gaan vragen.

Echter, bij mijn huidige vrouw pas bij de tweede date gevraagd wat ze gebruikte en ook: niets. En die was ook wel duidelijk dat ze graag een kind wilde, dus toen wel even gezweten…

Dus ja, misschien ook niet heel erg verstandig, maar dan meer daarom. :)
pi_207639769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 12:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan begrijp ik het ook wel direct.
pi_207639776
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik nou. Jij voelt je veilig vanwege gebruik van condooms, maar dat ben je dus niet.

Ook al zijn we ongeveer even oud, ik viste wel in een andere vijver. Begin 20 - 35, met een enkele keer 35+.

Mijn bevindingen: de twee die per se een condoom wilden waren 21 en 26. De laatste heb ik een relatie mee gehad en voor haar was het voorbehoedsmiddel (gebruikte verder niets). Na 1,5 maand overgegaan op periodieke onthouding nadat ik haar liet lezen hoe betrouwbaar dat kon zijn trouwens.

De 35+ vroeg er wel om, maar dat was meer een ‘heb je een condoom’ -‘nee’ en dan was de verzekering dat je geen ziekte onder de leden had genoeg.

Rond de 30 vroegen echt zelden ergens om. Inclusief degenen die geen voorbehoedmiddelen gebruikten. Daar kwam ik voor het eerst pas achter nadat de eerste zwanger was. Die was ook heel laconiek daaronder. Bij de tweede was het wel een beetje een drama en toen ben ik er wel naar gaan vragen.

Echter, bij mijn huidige vrouw pas bij de tweede date gevraagd wat ze gebruikte en ook: niets. En die was ook wel duidelijk dat ze graag een kind wilde, dus toen wel even gezweten…

Dus ja, misschien ook niet heel erg verstandig, maar dan meer daarom. :)
Veiliger. Maar ik zou mij vaker moeten laten testen idd.
pi_207639801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Veiliger. Maar ik zou mij vaker moeten laten testen idd.
Bij de tweede date al beginnen over kinderen.....lijkt mij ook wel even zweten. Maar je hebt nu kinderen met haar?
pi_207639916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Bij de tweede date al beginnen over kinderen.....lijkt mij ook wel even zweten. Maar je hebt nu kinderen met haar?
Nee, ik vroeg gewoon welk voorbehoedsmiddel ze gebruikte. En zo kwamen we er ook op of ik open stond voor meer kinderen, enz.

Nu zijn we al twee jaar bezig, zonder succes. Jaar geleden ben ik al getest en aan mij zou het niet moeten liggen, maar de tests bij haar laten ook niets zien. Dus we gaan de molen in…
pi_207640012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik vroeg gewoon welk voorbehoedsmiddel ze gebruikte. En zo kwamen we er ook op of ik open stond voor meer kinderen, enz.

Nu zijn we al twee jaar bezig, zonder succes. Jaar geleden ben ik al getest en aan mij zou het niet moeten liggen, maar de tests bij haar laten ook niets zien. Dus we gaan de molen in…
2 jaar kan nog. Wat is de volgende stap? In elk geval veel succes.
pi_207640110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]
2 jaar kan nog. Wat is de volgende stap? In elk geval veel succes.
Ik weet het. Met mijn ex vrouw duurde het ook ruim 2 jaar en daarna was het iedere maand raak (veel vroege miskramen).

Nu hebben we een eerste afspraak met de arts om het vervolgtraject te bepalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')