abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 maart 2023 @ 12:36:40 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208356579
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:02 schreef Avelie het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar inconsistenties in mijn verhaal, want ik ben hier altijd eerlijk. Wat ik merk is dat mijn woorden regelmatig worden verdraaid door anderen, dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken als iets voor jouw gevoel niet klopt.

Je mag me hierover altijd vragen stellen. Ik ben altijd blij als ik misverstanden kan recht zetten.
Post 201 en 204, lees die even terug. Dat is toch verre van een normale reactie?
pi_208356608
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Post 201 en 204, lees die even terug. Dat is toch verre van een normale reactie?
Die en nog vele andere Posts van deze user zijn niet normaal. Daarom negeer ik deze user gewoon. Zouden meer mensen moeten doen die er last van hebben.

Ben die eeuwige discussies om deze user ook wel zat.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208356673
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En er was midden in de nacht ineens wel elektrisch licht? :')
Ik heb het niet geschreven hè. :D
Maar dat stukje klopt uiteraard niet. Ze zullen kaarsen gebruikt hebben.
pi_208356930
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Net wanneer je echt even stilte wil komt dat continu “gemama”.
En dan vooral over die enzo knol filmpjes die ze dan kijkt. Het boeit me gewoon echt niet.

Of dat ze dan lief bij je komt liggen en dan je op alle mogelijke manieren pijn doet. Elle boog in je gezicht, knie in je buik… steunen met haar hand op bed/bank iets, waar je haar tussen zit. En dan als je “au!” Roept niet doorhebben wat er niet gaat.

Die kopstoten (die ze sowieso per ongeluk doet), tegen je neus + bril.. wanneer ze je wil kietelen maar het gaat mis… doen kolere zeer.

Dat gezeur op het moment dat je haar in bed legt.

“Ik heb buik/enkel/knie/bil/hoofd/keelpijn”
Terwijl de hele dag niks aan de hand was.
Ja, die bril inderdaad. Die zit in een dode hoek voor de kinderen. Ik houd daar echt rekening mee als ik een nieuwe bril ga kopen. Moet tegen een stootje kunnen.
  maandag 13 maart 2023 @ 13:24:56 #245
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208357219
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb het niet geschreven hè. :D
Maar dat stukje klopt uiteraard niet. Ze zullen kaarsen gebruikt hebben.
Dat snap ik, maar het verband dat ze eerder naar bed gingen omdat het toch donker werd klopt dan niet. Met in de nacht opstaan moesten dan toch weer kaarsen gebruikt worden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208357908
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Post 201 en 204, lees die even terug. Dat is toch verre van een normale reactie?
Dat ik zeg dat ik kapot zou zijn als ik stelselmatig maar 4-5 uur per nacht slaap? Ik denk dat er weinig mensen zijn die daar tegen kunnen.
pi_208358060
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar het verband dat ze eerder naar bed gingen omdat het toch donker werd klopt dan niet. Met in de nacht opstaan moesten dan toch weer kaarsen gebruikt worden.
Of ze gingen gewoon lekker seksen om de tijd te doden. Heb je niet per se veel licht bij nodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 13 maart 2023 @ 14:34:34 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_208358096
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb het niet geschreven hè. :D
Maar dat stukje klopt uiteraard niet. Ze zullen kaarsen gebruikt hebben.
Of het was het tijdstip dat het vuur opnieuw aangestoken moest worden ofzo. En dat er dus meteen van gebruik werd gemaakt om een deegje te maken wat dan kon rijzen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 maart 2023 @ 14:38:50 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_208358151
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 14:17 schreef Avelie het volgende:

Dat ik zeg dat ik kapot zou zijn als ik stelselmatig maar 4-5 uur per nacht slaap? Ik denk dat er weinig mensen zijn die daar tegen kunnen.
Niet perse heel verkeerd, maar vooral in die post 204 zeg je "je bent meer aan het overleven dan aan het leven". Maar dat weet je niet, genoeg mensen die heel goed kunnen leven met zo'n ritme en daar gelukkig in zijn.

Je kan hoogstens aangeven dat jij dat niet kan (heb je ook gedaan), maar je betrekt jouw kunnen en willen daarin best op de ander. Denk dat dat veel hier tegen de borst stoot.

Voor de rest vind ik het allemaal best meevallen (het getrol of iets
pi_208358937
Ik denk dat je in zo'n situatie zelf niet eens doorhebt hoezeer je jezelf aan het uitputten bent.
  maandag 13 maart 2023 @ 16:08:04 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_208359481
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 15:38 schreef Avelie het volgende:
Ik denk dat je in zo'n situatie zelf niet eens doorhebt hoezeer je jezelf aan het uitputten bent.
Dat kan, maar hoeft niet.
Daarbij is het ook niet de insteek van dit topic om daar diep op in te gaan of daar perse wat van te vinden.
pi_208360583
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 13:04 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, die bril inderdaad. Die zit in een dode hoek voor de kinderen. Ik houd daar echt rekening mee als ik een nieuwe bril ga kopen. Moet tegen een stootje kunnen.
Bril gaat hier gelukkig niet stuk, maar die pootjes van de bril die tegen je neus komen, dat is echt horror …. Dat doet echt zoveel pijn. Dan sta ik nog liever op een Lego blokje
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208360756
Dat je dan in de supermarkt wat boodschappen haalt voor je ouders op leeftijd en appelflappen meeneemt voor ze en je dochter dan gilt: “MAAR MAM, JE WAS TOCH OP DIEET?!”

Echt, daar kan ik dan zo kwaad om worden. Kind weet dondersgoed dat we voor m’n ouders boodschappen aan het doen zijn. Alsof ze het expres doet.

Zij flapt overigens alles eruit tegen vreemde. Hoe hard ik ook m’n best probeer te doen om uit te leggen dat je sommige zaken gewoon voor jezelf moet houden en sommige dingen niet fatsoenlijk zijn. We hebben inmiddels ook een codewoord afgesproken. Want haar filter is echt minimaal.

De grap is, dat ze zelf wel een enorm schaamte gevoel heeft. Ik mag over haar echt weinig vertellen of ik krijg een boze blik en een chagrijnig + kwaad kind.


Ik weet dat dit erbij hoort allemaal. En normaal is. Maar ik vind dit ook wel iets wat mega irritant is aan m’n kind.


Verder is ze gelukkig de meest lieve en grappige dochter.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208360983
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:50 schreef Avelie het volgende:

[..]


Ik verbaas me erover dat ik word weggezet als trol. Ik ben hier nieuw, misschien heeft het daarmee te maken? Dat er al een kliekje is dat elkaar kent en iedere nieuweling probeert weg te pesten, zoiets?


Ik hang al een aardig tijdje hier rond maar ben geen regelmatige poster en ik post al helemaal zelden hier, dus in dit opzicht ben ik nieuw genoeg. Ik heb niet het idee dat ik als nieuweling weggepest wordt.

Wat mij vooral aan je posts opvalt is dat je heel weinig inlevend en vaak veroordelend reageert. Je bent bij zo'n beetje iedere reactie die je geeft aan het vertellen waarom jij en je partner expliciet niet kozen voor de situatie van de betreffende poster. Zegt zelfs ook dat het leven van (een) andere user(s) niet jouw idee is van een zinvol leven. Dat kan, maar dat hoef je niet uit te dragen. En je bedient je ook nogal van het geven van ongevraagd advies. Kan me voorstellen dat men het als trollen ziet als je daarop gewezen wordt maar toch vrolijk verdergaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samhain op 13-03-2023 20:50:04 ]
pi_208360990


[ Bericht 100% gewijzigd door Samhain op 13-03-2023 19:55:31 (Per ongeluk mezelf gequote. ) ]
pi_208361224
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:50 schreef Avelie het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover dat ik word weggezet als trol. Ik ben hier nieuw, misschien heeft het daarmee te maken? Dat er al een kliekje is dat elkaar kent en iedere nieuweling probeert weg te pesten, zoiets?

Nope, that’s not it.
Ik vind je geen troll. Ik vind je betweterig, oordelend en je geeft ‘constant’ ongevraagde adviezen. Misschien is het je toon van: onze keuze is de beste. En je geeft oplossingen voor problemen die niemand echt als probleem voorlegt.
Het topic was meer bedoeld als even spuien en soms klagen dat het lastig is, het ouderschap.
Maar wellicht is het niet bewust en moeten ‘wij’ ons daar ook niet zo aan storen en anders negeren of vriendelijker reageren.
Wij hoeven daar ook niet met gestrekt been op in te gaan.
Maar als meerdere mensen erover vallen zal dat echt niet alleen aan de rest liggen hoor. ;)
pi_208361614
Niet leuk aan kind: mijn jongste kan in 0,3 seconde overschakelen van normaal gearticuleerd ‘Nee, die wil ik’ naar een onverstaanbare gilkrijsblur van ontzetting en boosheid op toonhoogte hondenfluitje. Ik heb al meer dan eens een (goddank vooralsnog steeds tijdelijk gebleken) piep in m’n oor gehad na zo’n aanval :')
pi_208361694
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:56 schreef Jentin het volgende:
Niet leuk aan kind: mijn jongste kan in 0,3 seconde overschakelen van normaal gearticuleerd ‘Nee, die wil ik’ naar een onverstaanbare gilkrijsblur van ontzetting en boosheid op toonhoogte hondenfluitje. Ik heb al meer dan eens een (goddank vooralsnog steeds tijdelijk gebleken) piep in m’n oor gehad na zo’n aanval :')
Herkenbaar. Ik ben ook altijd bang voor een piep als dat gebeurd. Tot op heden gelukkig nog niet voorgehad.
pi_208361857
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 18:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nope, that’s not it.
Ik vind je geen troll. Ik vind je betweterig, oordelend en je geeft ‘constant’ ongevraagde adviezen. Misschien is het je toon van: onze keuze is de beste. En je geeft oplossingen voor problemen die niemand echt als probleem voorlegt.
Het topic was meer bedoeld als even spuien en soms klagen dat het lastig is, het ouderschap.
Maar wellicht is het niet bewust en moeten ‘wij’ ons daar ook niet zo aan storen en anders negeren of vriendelijker reageren.
Wij hoeven daar ook niet met gestrekt been op in te gaan.
Maar als meerdere mensen erover vallen zal dat echt niet alleen aan de rest liggen hoor. ;)
Het is meer dat ik wil laten zien dat er andere mogelijkheden zijn als je kinderen hebt. Hier wordt vaak gedaan alsof bepaalde nadelen nu eenmaal horen bij het ouderschap, terwijl dat naar mijn idee niet zo is.
pi_208362748
Per ongeluk mezelf gequote, sorry.
pi_208363007
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het is meer dat ik wil laten zien dat er andere mogelijkheden zijn als je kinderen hebt. Hier wordt vaak gedaan alsof bepaalde nadelen nu eenmaal horen bij het ouderschap, terwijl dat naar mijn idee niet zo is.
Dat jij iets wil laten zien betekent niet dat anderen daar ook naar willen kijken hè? Als je het maar als een opdringerige straatverkoper iedereen je koopwaar onder de neus blijft duwen, dan kun je daar ook een reactie op verwachten. Je kunt wel de vermoorde onschuld spelen dat mensen zo gemeen zijn maar het is al wekenlang over verschillende topics een compleet gebrek aan wederkerigheid wat je laat zien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 13 maart 2023 @ 20:06:38 #262
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208363169
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het is meer dat ik wil laten zien dat er andere mogelijkheden zijn als je kinderen hebt. Hier wordt vaak gedaan alsof bepaalde nadelen nu eenmaal horen bij het ouderschap, terwijl dat naar mijn idee niet zo is.
Ik weet wel hoe jij vroeger in de klas was als de juf een vraag stelde aan de groep…
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208363982
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik ben ook altijd bang voor een piep als dat gebeurd. Tot op heden gelukkig nog niet voorgehad.
Ik heb wél een piep, in beide oren. En bij gekrijs kán dat wel eens een trigger zijn dat die piep nog harder piept :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208364703
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het is meer dat ik wil laten zien dat er andere mogelijkheden zijn als je kinderen hebt. Hier wordt vaak gedaan alsof bepaalde nadelen nu eenmaal horen bij het ouderschap, terwijl dat naar mijn idee niet zo is.
Is het weleens bij je opgekomen om je mening voor je te houden en in plaats daarvan iets aardigs/meelevends te posten? Gewoon omdat dat sociaal handiger is?

Verder ben ik het eens met vencodark
  maandag 13 maart 2023 @ 22:04:33 #265
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_208365570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:45 schreef SQ het volgende:
Originele OP van Marsenal:
[..]

Dat gekrijs!
pi_208365664
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 19:10 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het is meer dat ik wil laten zien dat er andere mogelijkheden zijn als je kinderen hebt. Hier wordt vaak gedaan alsof bepaalde nadelen nu eenmaal horen bij het ouderschap, terwijl dat naar mijn idee niet zo is.
Vast wel, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Hoe goed je een ander ook inzicht wil geven. :)

En nu dooorrrr. *O*
pi_208366997
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Net wanneer je echt even stilte wil komt dat continu “gemama”.
En dan vooral over die enzo knol filmpjes die ze dan kijkt. Het boeit me gewoon echt niet.

Of dat ze dan lief bij je komt liggen en dan je op alle mogelijke manieren pijn doet. Elle boog in je gezicht, knie in je buik… steunen met haar hand op bed/bank iets, waar je haar tussen zit. En dan als je “au!” Roept niet doorhebben wat er niet gaat.

Die kopstoten (die ze sowieso per ongeluk doet), tegen je neus + bril.. wanneer ze je wil kietelen maar het gaat mis… doen kolere zeer.

Dat gezeur op het moment dat je haar in bed legt.

“Ik heb buik/enkel/knie/bil/hoofd/keelpijn”
Terwijl de hele dag niks aan de hand was.
Allemaal herkenbaar maar vooral dat laatste.. Hele dag niks aan de hand, maar zodra ze naar bed moeten/op bed liggen 'ik ben misselijk' 'ik heb buikpijn/hoofdpijn/etc.' }:| :X

Ik trek dat slecht.. :')
pi_208367102
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:43 schreef madam-april het volgende:

[..]
Allemaal herkenbaar maar vooral dat laatste.. Hele dag niks aan de hand, maar zodra ze naar bed moeten/op bed liggen 'ik ben misselijk' 'ik heb buikpijn/hoofdpijn/etc.' }:| :X

Ik trek dat slecht.. :')
“Ga maar snel slapen dan, dan ga je je vanzelf beter voelen”. Werkt hier vaak goed.

Maar hier moeten ze altijd (nog een keer) poepen als ze in bed liggen :( en ik heb er een die net een vent is, zit zo een kwartier op de wc (ook overdag).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_208367125
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
“Ga maar snel slapen dan, dan ga je je vanzelf beter voelen”. Werkt hier vaak goed.

Maar hier moeten ze altijd (nog een keer) poepen als ze in bed liggen :( en ik heb er een die net een vent is, zit zo een kwartier op de wc (ook overdag).
Dat hielp een tijdje terug hier ook nog wel.. nu blijven ze zeiken, maar ik weet ondertussen wel wanneer ze echt ergens last van hebben of wanneer ze gewoon moe zijn/geen zin hebben om te gaan slapen.. :')
pi_208367358
Constant aan m'n benen gaan hangen om te worden opgetild, om vervolgens gelijk weer naar beneden te willen.

Overal aan zitten en je ziet gewoon dat ie je aan het uittesten is. Het kind is vijftien maanden en zó ondeugend. "Nee" echt wel begrijpen, maar luisteren ho maar.

De buurt bij elkaar krijsen als we z'n handen en gezicht poetsen na het eten.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 01:29:26 #271
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208367390
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:36 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind het geniaal met een berg koters :D
Die kleine hier ging vandaag met mijn man naar het consultatiebureau, das al een attractie op zich.
Tussen al die biblebelt vrouwen, een man. Biebjuf was er ook, biebjuf weet niet dat vader al vijf kinderen heeft. Biebjuf gaf mijn man complimenten…

Kan het elk stel aanraden, stuur je man en kind samen naar het consultatiebureau. Man trots, kind blij, consultatiebureau mevrouw ook blij en we hoeven niet meer te komen. *O*

I
pi_208368172
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:57 schreef madam-april het volgende:

[..]
Dat hielp een tijdje terug hier ook nog wel.. nu blijven ze zeiken, maar ik weet ondertussen wel wanneer ze echt ergens last van hebben of wanneer ze gewoon moe zijn/geen zin hebben om te gaan slapen.. :')
Hier bij de jongste ook vaak bij het naar bed gaan (of bij het avondeten). Maar ook als ze naar school moet.
Bij de jongste kan ik dus absoluut niet inschatten wanneer ze wel of niet ergens last van heeft want ze is een ongelofelijke actrice. Dat vind ik echt wel een uitdaging (en ook ongelofelijk irritant).

En die zal dus echt wel eens heel beroerd op school gezeten hebben (al dan niet met paracetamol op). En ook al wel eens een paracetamol gekregen hebben terwijl er niks aan de had was.

Heb haar ook geprobeerd uit te leggen, dat als ze zo vaak zegt dat ze zich niet lekker voelt, ik niet weet wanneer er dan wél echt iets aan de hand is. (Maar er is altijd écht iets aan de hand volgens haar, maar dat geloof ik dus niet)
pi_208368356
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb wél een piep, in beide oren. En bij gekrijs kán dat wel eens een trigger zijn dat die piep nog harder piept :')
Oh vreselijk ;(
pi_208368712
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh vreselijk ;(
Het valt (nog) mee, heb het geaccepteerd en het is geleidelijk aan gekomen. Met sommige geluiden wordt het wél luider, helaas.

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
“Ga maar snel slapen dan, dan ga je je vanzelf beter voelen”. Werkt hier vaak goed.

Maar hier moeten ze altijd (nog een keer) poepen als ze in bed liggen :( en ik heb er een die net een vent is, zit zo een kwartier op de wc (ook overdag).
Dat heeft ie van mij een behoorlijke tijd gehad, vlak voor school :') Zat hij op de pot en ik riep de minuten die hij nog had voor we de deur uit moesten :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208371938
Als ik aan het bellen ben, MOET zij - bijna 1 jaar - ook iets kwebbelen in de telefoon. :D
pi_208372545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die kleine hier ging vandaag met mijn man naar het consultatiebureau, das al een attractie op zich.
Tussen al die biblebelt vrouwen, een man. Biebjuf was er ook, biebjuf weet niet dat vader al vijf kinderen heeft. Biebjuf gaf mijn man complimenten…

Kan het elk stel aanraden, stuur je man en kind samen naar het consultatiebureau. Man trots, kind blij, consultatiebureau mevrouw ook blij en we hoeven niet meer te komen. *O*

I
Belachelijk dat je als man complimenten krijgt, alleen maar omdat je naar het consultatiebureau gaat met je bloedeigen kind.

Ongelooflijk dat dit in 2023 nog steeds aan de orde van de dag is. Complimenten zijn natuurlijk leuk en positief, maar geef die dan aan ALLE ouders, niet alleen aan mensen van een bepaald geslacht.
pi_208372946
Maar het is wel heel herkenbaar. Als ik met m'n kind naar de tandarts/huisarts ga, kijkt niemand op of om.
Als mijn man gaat, heeft hij om de haverklap aanspraak dat het toch zo leuk is dat papa mee is.

:')
  dinsdag 14 maart 2023 @ 16:09:07 #278
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208373094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Belachelijk dat je als man complimenten krijgt, alleen maar omdat je naar het consultatiebureau gaat met je bloedeigen kind.

Ongelooflijk dat dit in 2023 nog steeds aan de orde van de dag is. Complimenten zijn natuurlijk leuk en positief, maar geef die dan aan ALLE ouders, niet alleen aan mensen van een bepaald geslacht.
Totally with you, girl!
Protège moi de mes désirs.
pi_208373618
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Belachelijk dat je als man complimenten krijgt, alleen maar omdat je naar het consultatiebureau gaat met je bloedeigen kind.

Ongelooflijk dat dit in 2023 nog steeds aan de orde van de dag is. Complimenten zijn natuurlijk leuk en positief, maar geef die dan aan ALLE ouders, niet alleen aan mensen van een bepaald geslacht.
Eens. Het zou normaal moeten zijn ipv uitzonderlijk.
Geldt ook voor termen als ‘papa-dag’. :')
Of vaders die op hun kinderen ‘passen’. :{w
  dinsdag 14 maart 2023 @ 17:06:13 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208373689
Denken dat dat in de biblebelt belachelijk is...
Dan weet je echt niks van de biblebelt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208374187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Belachelijk dat je als man complimenten krijgt, alleen maar omdat je naar het consultatiebureau gaat met je bloedeigen kind.

Ongelooflijk dat dit in 2023 nog steeds aan de orde van de dag is. Complimenten zijn natuurlijk leuk en positief, maar geef die dan aan ALLE ouders, niet alleen aan mensen van een bepaald geslacht.
Eens!
pi_208374385
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:06 schreef Leandra het volgende:
Denken dat dat in de biblebelt belachelijk is...
Dan weet je echt niks van de biblebelt :')
Omdat daar meer mensen wonen die zich achterlijk gedragen, is het opeens niet belachelijk om je als vader niet normaal met de opvoeding van de kinderen te bemoeien?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208376657
Het gebeurt niet alleen in de bible belt. Het gebeurt overal. Veel mensen vinden het nog altijd zeer bijzonder als een vader voor zijn eigen kind zorgt.

Ik weet nog dat mijn man op een verjaardag een luier ging verschonen en dat ik allemaal opmerkingen kreeg over hoeveel geluk ik had met zo'n man. Mijn man kreeg allemaal complimentjes.

Terwijl als ik een luier ga verschonen niemand op of om kijkt. Denk je echt dat mijn man dan opmerkingen krijgt hoeveel geluk hij met me heeft? Of dat mensen mij gaan complimenteren over hoe goed ik een luier kan verschonen en wat een geweldige moeder ik ben?

Nederland is op heel veel gebieden blijven steken in de jaren '20.
pi_208376884
Dat ligt dan toch ook aan jouw omgeving Avelie. Wellicht woon je in een mini-bible belt? Hier wordt daar in ieder geval niet van opgekeken en is dat heel normaal gelukkig, zowel in de familie als bij vrienden. Alleen op school zie je voor vaste dingen vooral moeders helpen, de vaders helpen bij incidentele dingen. Maar goed, mijn man helpt ook alleen als het 'moet' op school, die heeft geen zin in andermans kinderen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_208376975
Ik herken het niet.
Bij elk cb bezoek zie ik minstens 1 vader. En ja ook zonder de moeder erbij. Ik heb nog nooit iemand horen jubelen :P
Verschonende vaders zijn hier ook geen rariteit. En dan woon ik nog "in de provincie", zo extreem progressief is het hier niet.
Deze jaren '20 vallen me op dat vlak mee.

On topic: mijn peuter begint zich te gedragen als een mini versie van zijn vader. Inclusief irritante uitspraken.
Vorige week vroeg ik hem voor de 100ste keer om de deur eindelijk eens dicht te doen. Hij: "Rustig aan he"
}:| o|O
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 20:32:01 #286
382129 crew  Donna
pi_208376993
De enige die jubelt is mijn moeder, maar goed die is in alles blijven steken in 1975 dus that makes sense.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:50:02 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208377321
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omdat daar meer mensen wonen die zich achterlijk gedragen, is het opeens niet belachelijk om je als vader niet normaal met de opvoeding van de kinderen te bemoeien?
Nee, omdat daar het CB vol zit met zwarte kousen moeders is het niet gelijk belachelijk dat ze een vader die naar het CB komt complimenteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208378357
Mijn vader verschoont beter luiers dan ik. Hier geen complimenten hoor, voor normale mannen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208378539
Stoppen die kinderen ooit met groeien? Net nieuwe schoenen gekocht voor Juul, zijn ze al zo erg te klein dat ze blaren had vandaag....arm meisje.

En B zijn kast uitgemest, alle shirts en longsleeves waren een soort buiktruitjes geworden.
pi_208378859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Dat ligt dan toch ook aan jouw omgeving Avelie. Wellicht woon je in een mini-bible belt? Hier wordt daar in ieder geval niet van opgekeken en is dat heel normaal gelukkig, zowel in de familie als bij vrienden. Alleen op school zie je voor vaste dingen vooral moeders helpen, de vaders helpen bij incidentele dingen. Maar goed, mijn man helpt ook alleen als het 'moet' op school, die heeft geen zin in andermans kinderen.
Bij ons op school valt me op dat er veel actieve vaders zijn.

Ik denk dat het eerder de oudere generatie is die staat te kijken van een vader die voor zijn kind zorgt. Ik woon namelijk niet in een mini bible belt, maar het valt me op dat dit soort opmerkingen vooral komen van 60 plussers.
pi_208378878
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik herken het niet.
Bij elk cb bezoek zie ik minstens 1 vader. En ja ook zonder de moeder erbij. Ik heb nog nooit iemand horen jubelen :P
Verschonende vaders zijn hier ook geen rariteit. En dan woon ik nog "in de provincie", zo extreem progressief is het hier niet.
Deze jaren '20 vallen me op dat vlak mee.

On topic: mijn peuter begint zich te gedragen als een mini versie van zijn vader. Inclusief irritante uitspraken.
Vorige week vroeg ik hem voor de 100ste keer om de deur eindelijk eens dicht te doen. Hij: "Rustig aan he"
}:| o|O
Misschien eens aan je partner vragen wat zijn ervaringen zijn? Jij hebt het misschien niet door als hij complimenten of opmerkingen krijgt?
pi_208380388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:23 schreef Avelie het volgende:

[..]
Misschien eens aan je partner vragen wat zijn ervaringen zijn? Jij hebt het misschien niet door als hij complimenten of opmerkingen krijgt?
Nah, dat denk ik niet. Je eigen kind verschonen is gewoon normaal. Niet het bejubelen waard.
pi_208386853
Voor sommige luiers had ik achteraf graag een applausje gehad...
S. 2014
J. 2016
pi_208387319
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Voor sommige luiers had ik achteraf graag een applausje gehad...
Hehe :D
pi_208410672
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
“Ga maar snel slapen dan, dan ga je je vanzelf beter voelen”. Werkt hier vaak goed.

Maar hier moeten ze altijd (nog een keer) poepen als ze in bed liggen :( en ik heb er een die net een vent is, zit zo een kwartier op de wc (ook overdag).
Alles insmeren met zalf.. maar ik zeg nu tegenwoordig wat ik denk.

“Luister, de hele dag kan je rennen vliegen en trampoline springen. En het moment dat je de trap op moet kan je amper lopen. Je bent gewoon aan het tijdrekken. Maar ik zal je uit de droom helpen, hierdoor hoef je niet langer op te blijven. Sterker nog, misschien moet je voortaan eerder naar bed. En anders gaan we naar de huisarts. Ga maar slapen, morgen voel je je vast beter. “

Of ik stuur haar gewoon een kwartier voor bed tijd naar haar kamer om te vragen of ze wat wil pakken. Dan heeft ze 9/10 keer geen pijn aan haar benen enkel of buik.

Heb meer het gevoel dat naar bed gaan een soort Pavlov effect heeft met zeuren over pijnen.

Mij maak je gewoon niet wijs dat er echt wat met haar been is zodra het avond is. Overigens strompelde ze dan ook echt. Ook als ik haar laat op haal na een avonddienst bij de oppas.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208410705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 06:40 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Nah, dat denk ik niet. Je eigen kind verschonen is gewoon normaal. Niet het bejubelen waard.
Inderdaad.

Ben echt klaar met die instelling. Net zoals “oppassen” op je eigen kind. Of “papadag”

Flikker in de prikkers.
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:52:55 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208410741
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Bottoms_up het volgende:
On topic: mijn peuter begint zich te gedragen als een mini versie van zijn vader. Inclusief irritante uitspraken.
Vorige week vroeg ik hem voor de 100ste keer om de deur eindelijk eens dicht te doen. Hij: "Rustig aan he"
}:| o|O
_O- _O- _O- _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208410794
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:06 schreef Leandra het volgende:
Denken dat dat in de biblebelt belachelijk is...
Dan weet je echt niks van de biblebelt :')
Eens _O_
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 01:08:43 #299
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208416898
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:06 schreef Leandra het volgende:
Denken dat dat in de biblebelt belachelijk is...
Dan weet je echt niks van de biblebelt :')
Wat bedoel je? Ik woon al jaren in de hotspot.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 01:14:48 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208416913
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 15:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Voor sommige luiers had ik achteraf graag een applausje gehad...
Na die ene luier droeg de rest hier geen romper meer, maar een onderbroek over de luier, dat scheelt wel wat ellende, Jezus, :o gewoon de hele achterkant onder de poep.

Deze is wel OP waardig, die luier… elke ouder herkent het.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 01:21:32 #301
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208416931
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Alles insmeren met zalf.. maar ik zeg nu tegenwoordig wat ik denk.

“Luister, de hele dag kan je rennen vliegen en trampoline springen. En het moment dat je de trap op moet kan je amper lopen. Je bent gewoon aan het tijdrekken. Maar ik zal je uit de droom helpen, hierdoor hoef je niet langer op te blijven. Sterker nog, misschien moet je voortaan eerder naar bed. En anders gaan we naar de huisarts. Ga maar slapen, morgen voel je je vast beter. “

Of ik stuur haar gewoon een kwartier voor bed tijd naar haar kamer om te vragen of ze wat wil pakken. Dan heeft ze 9/10 keer geen pijn aan haar benen enkel of buik.

Heb meer het gevoel dat naar bed gaan een soort Pavlov effect heeft met zeuren over pijnen.

Mij maak je gewoon niet wijs dat er echt wat met haar been is zodra het avond is. Overigens strompelde ze dan ook echt. Ook als ik haar laat op haal na een avonddienst bij de oppas.
O zo een hebben wij ook. Heeft ze een blauwe plek op haar knie ontdekt…. Natuurlijk als ze in haar bed ligt, komt ze kruipend de trad af van ellende, of haar onderbeen los hangt van het bovenbeen.
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')