abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207526270
Een groot deel van de mensen vindt katten geweldig. Maar er is ook een deel wat er helemaal niets van moet hebben. Wat zijn nou de redenen om niet van katten te houden?
Ergens kan ik er maar moeilijk bij!

Duzzzz... wat zijn redenen om NIET van katten te houden? :)
Eens kijken
pi_207526344
Ik heb geen moeite met katten die binnen blijven. Wel met katten die je tuin onder kakken en vogelnestjes leeg roven.
pi_207526357
Van katten moet je echt hun liefde en respect verdienen.
Als je dat niet waardeert, vind ik je een beetje eng.

:@

En ze zijn gewoon hilarisch :P
All I need is the rhythm divine
Lost in the music, your heart will be mine
All I need is to look in your eyes
Viva la musica, say you'll be mine
pi_207526386
Ik haat katten:

- overal stront en kots in de tuin behalve bij de eigenaar
- vieze beesten, overal kattenbakkorrels en haar
- ik vind ze stinken
- het voer stinkt en is vies
- duizenden vogels worden gedood

Ik ben meer een hondenman
Hallo
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:12:32 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207526421
Om een relatie met een kat te kunnen hebben moet je de kat respect tonen, haast als een relatie met een mens. Veel van de kattenhaters zijn hopeloos gefrustreerd omdat die willen dat dieren ondergeschikt aan ze zijn, en daar trappen katten niet in.
Het gewenste aantal katten is het huidige aantal katten +1. Herhaal.
pi_207526431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef mvdejong het volgende:
Om een relatie met een kat te kunnen hebben moet je de kat respect tonen, haast als een relatie met een mens. Veel van de kattenhaters zijn hopeloos gefrustreerd omdat die willen dat dieren ondergeschikt aan ze zijn, en daar trappen katten niet in.
Nee zie hierboven. Ik haat ze om andere redenen
Hallo
pi_207526458
Sommige mensen zijn er allergisch voor.
pi_207526477
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:08 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik haat katten:

- ik vind ze stinken

Wel apart dat je het hebt over "overal stront" en "vieze beesten", en "stinken".

Wel apart dat je het voer verder "vies" vindt.

Dat zijn al vier dubbele aanhalingstekens, wel genoeg gezegd zo.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:18:19 #9
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_207526482
Overal haren.
Kattenbak.

Dat zijn voor mij 2 redenen die genoeg zijn om geen kat te nemen.
pi_207526490
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef mvdejong het volgende:
DIT _O_
pi_207526493
Ik heb t ook mijn ChatGPT gevraagd:

Er zijn verschillende redenen waarom iemand niet van katten zou kunnen houden, zoals allergieën, angst voor de dieren of een afkeer van het verzorgen van huisdieren. Sommige mensen vinden katten ook te onafhankelijk of te onvoorspelbaar in hun gedrag. Anderen vinden katten misschien te stil of niet zo sociaal als andere huisdieren. Ook kan men ontevreden zijn over een kattenbak geur of de katten haren die overal in huis zijn.
pi_207526543
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Wel apart dat je het hebt over "overal stront" en "vieze beesten", en "stinken".

Wel apart dat je het voer verder "vies" vindt.

Dat zijn al vier dubbele aanhalingstekens, wel genoeg gezegd zo.
Mijn tuin zit onder de stront van de huisdieren van een ander. Ik had een nieuwe tuinset gekocht, week later lag er al kots en haren. Daar hebben we een woord voor: asociaal.

Genoeg gezegd zo.
Hallo
pi_207526582
Goede vraag ja. Ik denk dat kattenhaters allemaal sociopaten zijn die niet in staat zijn de liefde te verdienen en alleen maar gewend zijn aan jaknikkers.

[ Bericht 72% gewijzigd door Guppy op 13-01-2023 13:14:35 ]
pi_207526586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:22 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Mijn tuin zit onder de stront van de huisdieren van een ander. Ik had een nieuwe tuinset gekocht, week later lag er al kots en haren. Daar hebben we een woord voor: asociaal.

Genoeg gezegd zo.
Ja ik vind dat toch zo'n onzin. Het staat in een buitenruimte, ja die beesten kunnen daar komen maar ook vogels en ongedierte. Om dat te beschermen, dek je t af.
T zijn toch niet alleen katten die daarbij kunnen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:39:45 #15
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207526780
Katten zijn vieze psychopaten die hun prooi halfdood houden puur voor het genot en enkel genot.
Ook de enige vieze beesten waar dit soort gedrag wordt getolereerd.
Een vrouw met katten is een absoluut RED FLAG
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207526873
quote:
13s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:39 schreef corehype het volgende:
Katten zijn vieze psychopaten die hun prooi halfdood houden puur voor het genot en enkel genot.
Dit dus ook. Martelen van andere beesten is schattig. Sociopaten zijn eigenaren van katten
Hallo
pi_207526903
quote:
Van die poezenvrouwtjes inderdaad, heel hard wegrennen.
Hallo
pi_207526916
Ze jagen m'n kippen de stuipen op het lijf, verder vind ik katten best leuk.

Katteneigenaars, daar wil nog wel eens wat aan mankeren.
-nee-
pi_207526972
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:48 schreef Marsenal het volgende:
Ze jagen m'n kippen de stuipen op het lijf, verder vind ik katten best leuk.

Katteneigenaars, daar wil nog wel eens wat aan mankeren.
Dit is nogal een eufemisme
Hallo
pi_207527088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:52 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Dit is nogal een eufemisme
Niks mis mee, een stevig eufemisme
-nee-
pi_207527122
Zo dit kunnen we wel een BACKFIRE topic gaan noemen :D
Hallo
pi_207527146
ik heb niks met katten sorry maar ik heb wel een mooie tokkie hond
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
  Forum Admin donderdag 12 januari 2023 @ 16:05:26 #23
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_207527151
Zolang eigenaren die beesten niet in andermans tuin laten schijten heb ik er niet zo veel tegen.
Wel is het vaak zo dat katteneigenaren zeggen, mijn kat (tenbak) ruik je niet terwijl je dan zowat over je huig gaat van de kattenstrontlucht in zo'n huis. Zelf ruiken ze dat niet meer ofzo.

(en ja, heb meer met honden. :) )
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:07:17 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207527185
quote:
Ik haat katten:

- ik vind ze stinken

Want honden ruiken naar roosjes, staan bekend als schone dieren en hun voer ruikt (en smaakt ?!? :? ) heerlijk. Verliezen gelukkig ook geen haar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:10:37 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207527234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Zo dit kunnen we wel een BACKFIRE topic gaan noemen :D
Een derde van de posts is afkomstig van jou. Niet zozeer een BACKFIRE topic maar gezien de hoeveelheid posts en aandoenlijke woede van jou wel een goede duiding dat jij issues hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:12:41 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527262
Wat is er leuk aan zo'n suffe haarbal op pootjes die in andermans tuin op rooftocht gaat?
Huilen dan.
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:15:13 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527314
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:27 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ja ik vind dat toch zo'n onzin. Het staat in een buitenruimte, ja die beesten kunnen daar komen maar ook vogels en ongedierte. Om dat te beschermen, dek je t af.
T zijn toch niet alleen katten die daarbij kunnen.
Uhu. Denk dat ik deze argumentatie maar eens doortrek naar olifanten: als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin banjert, en onverhoopt je kat plet, dan moet je je tuin maar olifantonvriendelijk inrichten.
Huilen dan.
pi_207527339
-nee-
pi_207527349
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zolang eigenaren die beesten niet in andermans tuin laten schijten heb ik er niet zo veel tegen.
Wel is het vaak zo dat katteneigenaren zeggen, mijn kat (tenbak) ruik je niet terwijl je dan zowat over je huig gaat van de kattenstrontlucht in zo'n huis. Zelf ruiken ze dat niet meer ofzo.

(en ja, heb meer met honden. :) )
:D dit ja, het hele huis ruikt naar stront. ‘Ik ruik niks’.
Hallo
pi_207527368
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Uhu. Denk dat ik deze argumentatie maar eens doortrek naar olifanten: als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin banjert, en onverhoopt je kat plet, dan moet je je tuin maar olifantonvriendelijk inrichten.
Dit ja, ik ga maar eens een leeuw aanschaffen. Als hij dan een kat op eet dan is dat een gevolg van iets dat in de buitenlucht gebeurt
Hallo
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 12 januari 2023 @ 16:20:57 #31
319979 Fok-it
Amor fati
pi_207527392
quote:

Je steekt dan ook geen vuurwerk af hoop ik?
Live the questions now. Perhaps you will then gradually, without noticing it, some distant day live right into the answer
pi_207527406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:46 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Ja de stront en kots ligt bij de buren, niet jouw probleem. Je bent echt een aso.
Nee, jij. @JochemSjakie
pi_207527408
quote:
Dit vind ik ook absolute waarheid en zou ik graag op een tegeltje willen _O-
pi_207527426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:10 schreef Dven het volgende:

[..]
Een derde van de posts is afkomstig van jou. Niet zozeer een BACKFIRE topic maar gezien de hoeveelheid posts en aandoenlijke woede van jou wel een goede duiding dat jij issues hebt.
_O-
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:23:47 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527430
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:18 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Dit ja, ik ga maar eens een leeuw aanschaffen. Als hij dan een kat op eet dan is dat een gevolg van iets dat in de buitenlucht gebeurt
Om nog even wat low-effort kattenbaasjesargumenten uit de kast te trekken: dat is gewoon natuur en het zou zielig zijn om zo'n olifant, of leeuw, de hele dag binnen te houden.
Huilen dan.
pi_207527472
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Om nog even wat low-effort kattenbaasjesargumenten uit de kast te trekken: dat is gewoon natuur en het zou zielig zijn om zo'n olifant, of leeuw, de hele dag binnen te houden.
Olifanten en leeuwen mogen in Nederland niet als huisdier gehouden worden, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
pi_207527479
Ik wist ergens dat het een reltopic zou worden. :D

Mijn eigen oom vind ik trouwens wel één van de meest vreemde gevallen. Die heeft al echt meer dan 25 jaar altijd katten in huis, door mijn tante. Maar zelf heeft ie er nog steeds absoluut niets mee. In de die jaren blijkbaar nooit het hart verovert door een kat. Echt raar.
Eens kijken
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:26:45 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:26 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Olifanten en leeuwen mogen in Nederland niet als huisdier gehouden worden, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Maar het principe is hetzelfde.
Huilen dan.
  Humorvolste user 2022 donderdag 12 januari 2023 @ 16:27:23 #39
459912 FlippingCoin
pronouns: papoea/zakazulu
pi_207527487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:22 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Genoeg gezegd zo.
Katten bezetten je achtertuin, zou je wel moeten kunnen waarderen lijkt mij. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_207527531
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar het principe is hetzelfde.
Nee, dat is niet hetzelfde principe. De schade die leeuwen en olifanten (potentieel) aan kunnen richten is exponentieel veel groter dan dat van een kat. Met jouw logica zou jouw buurman dus ook gewoon een drugslab kunnen beginnen, zolang hij dit maar binnen doet.
pi_207527535
De tuin en het poepen......

Maar vogels, egels, muizen, ratten, en allerlei ander kleinere diertjes, schijten toch ook gewoon in tuin?

En eigenlijk zijn wij mensen toch ook gewoon een beetje raar en van de natuur afgesneden (is de beleving, maar niet de waarheid). Net alsof dat lapje grond werkelijk 'jouw tuin' is.... in werkelijkheid is het gewoon vrije ruimte voor alles wat er in rondlopen wil. En ja, dieren zegt zoiets niks als het idee van 'jouw tuin', 'jouw grond' en dat je er niet zou mogen poepen. :D Het is gewoon de natuur, waar wat hekjes opstaan.
Eens kijken
pi_207527551
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:31 schreef Maharski het volgende:
Maar vogels, egels, muizen, ratten, en allerlei ander kleinere diertjes, schijten toch ook gewoon in tuin?
ik heb niks tegen katten en geen tuin. Maar je snapt het verschil tussen katten drollen in je tuin of wat keutels van een knaagdier toch wel :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207527559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je steekt dan ook geen vuurwerk af hoop ik?
Nee en verder natuurlijk een mooie drogreden. Two wrongs doesnt make it right.
Hallo
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:34:05 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:30 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hetzelfde principe. De schade die leeuwen en olifanten (potentieel) aan kunnen richten is exponentieel veel groter dan dat van een kat.
Klinkt nogal arbitrair. Leg anders eens uit wat er daadwerkelijk fundamenteel anders is?
quote:
Met jouw logica zou jouw buurman dus ook gewoon een drugslab kunnen beginnen, zolang hij dit maar binnen doet.
Als mijn buurman dat doet zonder overlast of gevaarlijke situaties te creëren dan is dat wat mij betreft ok.
Huilen dan.
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:36:16 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527604
quote:

En eigenlijk zijn wij mensen toch ook gewoon een beetje raar en van de natuur afgesneden (is de beleving, maar niet de waarheid). Net alsof dat lapje grond werkelijk 'jouw tuin' is.... in werkelijkheid is het gewoon vrije ruimte voor alles wat er in rondlopen wil. En ja, dieren zegt zoiets niks als het idee van 'jouw tuin', 'jouw grond' en dat je er niet zou mogen poepen. :D Het is gewoon de natuur, waar wat hekjes opstaan.
Katten horen niet thuis in de natuur. Ook niet in andermans achtertuin.
Huilen dan.
pi_207527614
quote:

Als schaapscherder, mag ik wel even 20 schapen in jouw tuin laten schijten? Zo is de natuur nu eenmaal.
Hallo
pi_207527622
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
He? Katten horen niet in de natuur? Wat :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207527660
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Er is alleen maar natuur, dus hoe kunnen ze er niet thuishoren?
Eens kijken
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:46:21 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207527744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:40 schreef Maharski het volgende:

[..]
Er is alleen maar natuur, dus hoe kunnen ze er niet thuishoren?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
He? Katten horen niet in de natuur? Wat :D
Een kat is een huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen hebben niks met natuur te maken, behalve dan dat ze er een hoop schade in aanrichten. De wilde kat en de lynx hebben een groot territorium en jagen alleen uit noodzaak. In Nederland struinen vele malen meer huiskatten rond dan dat een populatie wilde katten groot zou zijn, die dan ook nog eens vooral voor de grap jagen omdat ze thuis toch wel te vreten krijgen, met een desastreus effect op sommige vogelpopulaties. Overigens is juist de aanwezigheid van (verwilderde) huiskatten een bedreiging voor de wilde kat.

Kijk, aan de ene kant heb je tante Mien die meent dat twee miljoen exotische roofdieren vrij laten rondstruinen "natuur" is, en anderzijds heb je talloze wetenschappelijke publicaties. Lastig hoor! En als een losgeslagen vechthond een baby doodbijt, is dat ook natuur?
Huilen dan.
pi_207527753
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:46 schreef Isdatzo het volgende:
Een kat is een huisdier
Daar gaat het al mis. Een kat kan een huisdier zijn. Maar niet elke kat is een huisdier
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')