Nee zie hierboven. Ik haat ze om andere redenenquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef mvdejong het volgende:
Om een relatie met een kat te kunnen hebben moet je de kat respect tonen, haast als een relatie met een mens. Veel van de kattenhaters zijn hopeloos gefrustreerd omdat die willen dat dieren ondergeschikt aan ze zijn, en daar trappen katten niet in.
Wel apart dat je het hebt over "overal stront" en "vieze beesten", en "stinken".quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:08 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik haat katten:
- overal stront en kots in de tuin behalve bij de eigenaar
- vieze beesten, overal kattenbakkorrels en haar
- ik vind ze stinken
- het voer stinkt en is vies
- duizenden vogels worden gedood
Ik ben meer een hondenman
DITquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef mvdejong het volgende:
Om een relatie met een kat te kunnen hebben moet je de kat respect tonen, haast als een relatie met een mens. Veel van de kattenhaters zijn hopeloos gefrustreerd omdat die willen dat dieren ondergeschikt aan ze zijn, en daar trappen katten niet in.
Mijn tuin zit onder de stront van de huisdieren van een ander. Ik had een nieuwe tuinset gekocht, week later lag er al kots en haren. Daar hebben we een woord voor: asociaal.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:17 schreef YStec het volgende:
[..]
Wel apart dat je het hebt over "overal stront" en "vieze beesten", en "stinken".
Wel apart dat je het voer verder "vies" vindt.
Dat zijn al vier dubbele aanhalingstekens, wel genoeg gezegd zo.
Ja ik vind dat toch zo'n onzin. Het staat in een buitenruimte, ja die beesten kunnen daar komen maar ook vogels en ongedierte. Om dat te beschermen, dek je t af.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:22 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Mijn tuin zit onder de stront van de huisdieren van een ander. Ik had een nieuwe tuinset gekocht, week later lag er al kots en haren. Daar hebben we een woord voor: asociaal.
Genoeg gezegd zo.
Dit dus ook. Martelen van andere beesten is schattig. Sociopaten zijn eigenaren van kattenquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:39 schreef corehype het volgende:
Katten zijn vieze psychopaten die hun prooi halfdood houden puur voor het genot en enkel genot.
Ook de enige vieze beesten waar dit soort gedrag wordt getolereerd.
Een vrouw met katten is een absoluut RED FLAG
Van die poezenvrouwtjes inderdaad, heel hard wegrennen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:39 schreef corehype het volgende:
Katten zijn vieze psychopaten die hun prooi halfdood houden puur voor het genot en enkel genot.
Dit is nogal een eufemismequote:Op donderdag 12 januari 2023 15:48 schreef Marsenal het volgende:
Ze jagen m'n kippen de stuipen op het lijf, verder vind ik katten best leuk.
Katteneigenaars, daar wil nog wel eens wat aan mankeren.
Want honden ruiken naar roosjes, staan bekend als schone dieren en hun voer ruikt (en smaakt ?!?quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:08 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik haat katten:
- overal stront en kots in de tuin behalve bij de eigenaar
- vieze beesten, overal kattenbakkorrels en haar
- ik vind ze stinken
- het voer stinkt en is vies
Ik ben meer een hondenman
Een derde van de posts is afkomstig van jou. Niet zozeer een BACKFIRE topic maar gezien de hoeveelheid posts en aandoenlijke woede van jou wel een goede duiding dat jij issues hebt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Zo dit kunnen we wel een BACKFIRE topic gaan noemen
Uhu. Denk dat ik deze argumentatie maar eens doortrek naar olifanten: als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin banjert, en onverhoopt je kat plet, dan moet je je tuin maar olifantonvriendelijk inrichten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ja ik vind dat toch zo'n onzin. Het staat in een buitenruimte, ja die beesten kunnen daar komen maar ook vogels en ongedierte. Om dat te beschermen, dek je t af.
T zijn toch niet alleen katten die daarbij kunnen.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Zolang eigenaren die beesten niet in andermans tuin laten schijten heb ik er niet zo veel tegen.
Wel is het vaak zo dat katteneigenaren zeggen, mijn kat (tenbak) ruik je niet terwijl je dan zowat over je huig gaat van de kattenstrontlucht in zo'n huis. Zelf ruiken ze dat niet meer ofzo.
(en ja, heb meer met honden.)
Dit ja, ik ga maar eens een leeuw aanschaffen. Als hij dan een kat op eet dan is dat een gevolg van iets dat in de buitenlucht gebeurtquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Uhu. Denk dat ik deze argumentatie maar eens doortrek naar olifanten: als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin banjert, en onverhoopt je kat plet, dan moet je je tuin maar olifantonvriendelijk inrichten.
Je steekt dan ook geen vuurwerk af hoop ik?quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:08 schreef Sebbeszweet het volgende:
Nee, jij. @JochemSjakiequote:Op donderdag 12 januari 2023 15:46 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja de stront en kots ligt bij de buren, niet jouw probleem. Je bent echt een aso.
Dit vind ik ook absolute waarheid en zou ik graag op een tegeltje willenquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:39 schreef corehype het volgende:
quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Een derde van de posts is afkomstig van jou. Niet zozeer een BACKFIRE topic maar gezien de hoeveelheid posts en aandoenlijke woede van jou wel een goede duiding dat jij issues hebt.
Om nog even wat low-effort kattenbaasjesargumenten uit de kast te trekken: dat is gewoon natuur en het zou zielig zijn om zo'n olifant, of leeuw, de hele dag binnen te houden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:18 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit ja, ik ga maar eens een leeuw aanschaffen. Als hij dan een kat op eet dan is dat een gevolg van iets dat in de buitenlucht gebeurt
Olifanten en leeuwen mogen in Nederland niet als huisdier gehouden worden, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Om nog even wat low-effort kattenbaasjesargumenten uit de kast te trekken: dat is gewoon natuur en het zou zielig zijn om zo'n olifant, of leeuw, de hele dag binnen te houden.
Maar het principe is hetzelfde.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:26 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Olifanten en leeuwen mogen in Nederland niet als huisdier gehouden worden, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Katten bezetten je achtertuin, zou je wel moeten kunnen waarderen lijkt mij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:22 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Mijn tuin zit onder de stront van de huisdieren van een ander. Ik had een nieuwe tuinset gekocht, week later lag er al kots en haren. Daar hebben we een woord voor: asociaal.
Genoeg gezegd zo.
Nee, dat is niet hetzelfde principe. De schade die leeuwen en olifanten (potentieel) aan kunnen richten is exponentieel veel groter dan dat van een kat. Met jouw logica zou jouw buurman dus ook gewoon een drugslab kunnen beginnen, zolang hij dit maar binnen doet.quote:
ik heb niks tegen katten en geen tuin. Maar je snapt het verschil tussen katten drollen in je tuin of wat keutels van een knaagdier toch welquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:31 schreef Maharski het volgende:
Maar vogels, egels, muizen, ratten, en allerlei ander kleinere diertjes, schijten toch ook gewoon in tuin?
Nee en verder natuurlijk een mooie drogreden. Two wrongs doesnt make it right.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je steekt dan ook geen vuurwerk af hoop ik?
Klinkt nogal arbitrair. Leg anders eens uit wat er daadwerkelijk fundamenteel anders is?quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:30 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde principe. De schade die leeuwen en olifanten (potentieel) aan kunnen richten is exponentieel veel groter dan dat van een kat.
Als mijn buurman dat doet zonder overlast of gevaarlijke situaties te creëren dan is dat wat mij betreft ok.quote:Met jouw logica zou jouw buurman dus ook gewoon een drugslab kunnen beginnen, zolang hij dit maar binnen doet.
Katten horen niet thuis in de natuur. Ook niet in andermans achtertuin.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:31 schreef Maharski het volgende:
De tuin en het poepen......
Maar vogels, egels, muizen, ratten, en allerlei ander kleinere diertjes, schijten toch ook gewoon in tuin?
En eigenlijk zijn wij mensen toch ook gewoon een beetje raar en van de natuur afgesneden (is de beleving, maar niet de waarheid). Net alsof dat lapje grond werkelijk 'jouw tuin' is.... in werkelijkheid is het gewoon vrije ruimte voor alles wat er in rondlopen wil. En ja, dieren zegt zoiets niks als het idee van 'jouw tuin', 'jouw grond' en dat je er niet zou mogen poepen.Het is gewoon de natuur, waar wat hekjes opstaan.
Als schaapscherder, mag ik wel even 20 schapen in jouw tuin laten schijten? Zo is de natuur nu eenmaal.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:31 schreef Maharski het volgende:
De tuin en het poepen......
En eigenlijk zijn wij mensen toch ook gewoon een beetje raar en van de natuur afgesneden (is de beleving, maar niet de waarheid). Net alsof dat lapje grond werkelijk 'jouw tuin' is.... in werkelijkheid is het gewoon vrije ruimte voor alles wat er in rondlopen wil. En ja, dieren zegt zoiets niks als het idee van 'jouw tuin', 'jouw grond' en dat je er niet zou mogen poepen.Het is gewoon de natuur, waar wat hekjes opstaan.
He? Katten horen niet in de natuur? Watquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Katten horen niet thuis in de natuur. Ook niet in andermans achtertuin.
Er is alleen maar natuur, dus hoe kunnen ze er niet thuishoren?quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Katten horen niet thuis in de natuur. Ook niet in andermans achtertuin.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:40 schreef Maharski het volgende:
[..]
Er is alleen maar natuur, dus hoe kunnen ze er niet thuishoren?
Een kat is een huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier. Die gedomesticeerde haarballen hebben niks met natuur te maken, behalve dan dat ze er een hoop schade in aanrichten. De wilde kat en de lynx hebben een groot territorium en jagen alleen uit noodzaak. In Nederland struinen vele malen meer huiskatten rond dan dat een populatie wilde katten groot zou zijn, die dan ook nog eens vooral voor de grap jagen omdat ze thuis toch wel te vreten krijgen, met een desastreus effect op sommige vogelpopulaties. Overigens is juist de aanwezigheid van (verwilderde) huiskatten een bedreiging voor de wilde kat.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
He? Katten horen niet in de natuur? Wat
Daar gaat het al mis. Een kat kan een huisdier zijn. Maar niet elke kat is een huisdierquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |