Is nog geen 7 jaar oud. Er moet ook wel echt iets tegenaan gezeten hebben (vogel, vuurwerk zoiets), maar ik weet dus niet precies wat en wanneer..quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Hoe oud is je dubbel glas?
De technische levensduur is zo'n 30 jaar. Dus als je glas uit de jaren 80 of 90 komt, behoort het binnenkort vervangen van je ruit gewoon bij het regulier onderhoud van je woning.
Je hebt meestal toch 10 jaar garantie op glas?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:30 schreef JapieGijs het volgende:
[..]
Is nog geen 7 jaar oud. Er moet ook wel echt iets tegenaan gezeten hebben (vogel, vuurwerk zoiets), maar ik weet dus niet precies wat en wanneer..
quote:Op isolatieglas geven bijna alle fabrikanten garantie. Meestal wordt er 10 jaar garantie gegeven op dubbel glas en alle soorten HR glas. Dit betreft de fabrieksgarantie.
De garantie geldt op de dichtheid van de ruit. Dubbel glas en HR glas mag niet lek raken. Als er vocht tussen de glasplaten van HR glas komt, krijg je aanslag of wordt de coating aangetast. Ook isoleert het dubbel glas dan minder goed.
Garantie dekt fouten bij productie of montage. Niet wanneer er iets tegenaan gezeten moet hebben (vogel, vuurwerk zoiets).quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je hebt meestal toch 10 jaar garantie op glas?
[..]
De oorzaak is niet duidelijk begrijp ik. Kan ook een klein scheurtje ingekomen zijn bij productie/ montage. Heb ik laatst ook gehad na 5 jaar. 1 telefoontje naar de leverancier en ze kwamen de raam vervangen. Je kan altijd de leverancier even laten kijken wat er mis is. Moet sowieso een nieuwe raam in.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:49 schreef XanderH het volgende:
[..]
Garantie dekt fouten bij productie of montage. Niet wanneer er iets tegenaan gezeten moet hebben (vogel, vuurwerk zoiets).
Dat moet niet. TS weet niet hoe lang het er al zit. Mogelijk gaat het al jaren goed met een scheurtje.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De oorzaak is niet duidelijk begrijp ik. Kan ook een klein scheurtje ingekomen zijn bij productie/ montage. Heb ik laatst ook gehad na 5 jaar. 1 telefoontje naar de leverancier en ze kwamen de raam vervangen. Je kan altijd de leverancier even laten kijken wat er mis is. Moet sowieso een nieuwe raam in.
Aan "ik weet het niet, misschien was het wel vuurwerk" is niets gelogen, toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:55 schreef JapieGijs het volgende:
Is dat prima om te zeggen of kan ik beter zeggen dat ik er tegenaan gezeten heb met iets?
Als het raam lek is, dan isoleert het niet lekker meer. Weet ik uit té betrouwbare bronquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:44 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat moet niet. TS weet niet hoe lang het er al zit. Mogelijk gaat het al jaren goed met een scheurtje.
Ja, dat klinkt plausibel (en ik ken het ook uit eerste hand), maar mijn reactie zag op iemand die stelde dat het moet (als ware het verplicht is).quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als het raam lek is, dan isoleert het niet lekker meer. Weet ik uit té betrouwbare bron
Ja dat is ook zo.. heb schade aangemeld met reden onbekend, we zien het welquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor de verzekering is het ook zaak dat dit soort zaken wordt opgelost, een huis dat lekt kan voor veel meer (duurdere) claims zorgen dan wat het kost een raam te vervangen.
En als je 1x een raam claimt per 5 a 10 jaar kan het de verzekering echt geen reet schelen, mits je ervoor verzekerd bent.
Dan ga je er dus wel vanuit dat er een glas verzekering en/of degelijke opstal en/of degelijke inboedel verzekering is
Een lek is vaak juist niet verzekerd, beter kan je er een scheur in hebben zittenquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:51 schreef exode het volgende:
Water of vocht tussen je isolatieglas is normaal gesproken verzekerd, maar de verzekeraar zal eerst na willen gaan of het wellicht onder de garantie valt. Oh en verzekeraars hanteren vaak de 10 jaar termijn EN ze zullen dagwaarde vergoeden.
Gewoon eerlijk zijn, dat je de oorzaak niet weet, een beetje verzekeraar zal het daar niet op afwijzen.
Als het lek is, dan moet er toch een scheur in zitten?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 00:39 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Een lek is vaak juist niet verzekerd, beter kan je er een scheur in hebben zitten
Bij oa FBTO en Interpolis wel. Als je glas niet ouder is dan 10 jaar en er geen garantie meer op zit.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 00:39 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Een lek is vaak juist niet verzekerd, beter kan je er een scheur in hebben zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |