Spa en fruit zit vol met suiker, of ze moeten tegenwoordig een light variant hebben maar dan zit je nog met zoetstoffen. Wat ik eigenlijk altijd drink is Spa Touch dat is puur water met een smaakextract maar 0 kcal en geen toegevoegde zooi qua zoetstoffen. Het is letterlijk spa rood met een vleugje smaak.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:53 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.eigenwijsblij(...)zoetstof-te-bevatten
Hier heb ik het een en ander gevonden.
Apfelschorle, Dash water, Casston press.
Bij het tv programma Binnenstebuiten maar kok Sheron de miranda ook vaak zelfs “Watertjes” met lekkere smaken.
Spa en fruit heeft volgens mij geen zoetstoffen en minder suikers dus misschien is dat ook een optie?
Dank je wel. Ik ga ernaar kijken.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:53 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.eigenwijsblij(...)zoetstof-te-bevatten
Hier heb ik het een en ander gevonden.
Apfelschorle, Dash water, Casston press.
Bij het tv programma Binnenstebuiten maar kok Sheron de miranda ook vaak zelfs “Watertjes” met lekkere smaken.
Spa en fruit heeft volgens mij geen zoetstoffen en minder suikers dus misschien is dat ook een optie?
Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:56 schreef SQ het volgende:
Wat maakt water ongezellig?![]()
Kijk dat je gewoon iets met smaak wil kan ik nog snappen, maar ongezellig is een beetje een gek argument.
Goed idee, bedankt.quote:Je kunt thee drinken, of water met fruit, of gewoon een beetje spa rood met een druppeltje aanmaaklimonade, dan kun je zelf bepalen hoeveel suiker er in zit.
Nee, dat denk ik ook niet.quote:Zakje suiker door spa rood geeft denk ik niet het gewenste effect
Klinkt goed. Ga ik proberen!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Spa en fruit zit vol met suiker, of ze moeten tegenwoordig een light variant hebben maar dan zit je nog met zoetstoffen. Wat ik eigenlijk altijd drink is Spa Touch dat is puur water met een smaakextract maar 0 kcal en geen toegevoegde zooi qua zoetstoffen. Het is letterlijk spa rood met een vleugje smaak.
Je bedoelt zodat ik genoeg drink?quote:[ afbeelding ]
Je hebt ze zowel met als zonder koolzuur in kleine en liters en halve liters, en ook eventueel van eigen merk. Wat je ook kan doen is gewoon jezelf aanleren om een Dopperfles te vullen en mee te nemen.
Even in de herhaling: Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?quote:O en stop met de onzin dat water ongezellig zou zijn, een colaatje of dr pepper is echt niet gezelliger dan een glas water.
Ligt aan de film.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:52 schreef Extraneus het volgende:
Even in de herhaling: Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?
Je kan best wat blikjes fris in huis halen voor je vrienden zonder dat je er zelf van drinktquote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:52 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ga ik proberen!
[..]
Je bedoelt zodat ik genoeg drink?
[..]
Even in de herhaling: Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?
Enkele miljarden mensen zien dit net anders. Of schenk jij je gasten allemaal spa blauw?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Elan het volgende:
O en stop met de onzin dat water ongezellig zou zijn, een colaatje of dr pepper is echt niet gezelliger dan een glas water.
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:41 schreef Extraneus het volgende:
Mijn vraag is dus: is er frisdrank met weinig suiker zonder andere zoetstoffen?
Goeie shit, al helemaal als je het mengt met nog extra thee erbij.quote:NL BIOLOGISCHE GEAROMATISEERDE ZWARTE THEE MET LIMOEN- EN
CITROENOLIE
Ingrediënten: 51.1% zwarte thee*, 13.5% appel*, 10% geroosterde
cichoreiwortel*, 5% zoete braambladeren*, 5% zoethout*, natuurlijk citroen limoen
aroma, 3% limoenolie*, 3% citroenolie*, zuurteregelaar E330, 1.2% gedroogde
goudsbloemblaadjes*, 1.2% citroengras*, 0.1% limoenschil*. *Van biologische
oorsprong.
Voedingswaarde per 100g: energie 0 kJ 0 kcal, vet 0.0g/waarvan verzadigd
vet 0.0g, koolhydraten 0.0g/waarvan suikers 0.0g, voedingsvezel 0.0g, eiwit 0.0g, zout
0.00g.
Dat is het ook een beetje. als ik naar het journaal kijk of naar sport, vind ik water prima. Maar als ik een film kijk, wil ik er iets lekkers bij; dat past er dan bij en met water vind ik het dan gewoon ongezelig. Het spijt me oprecht.quote:
Dat begrijp ik maar ik bedoel het als voorbeeld. Ik vind - hoewel ik zelf nauwelijks drink - een glas wijn gezelliger dan een glas tonic.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Je kan best wat blikjes fris in huis halen voor je vrienden zonder dat je er zelf van drinkt
Ja maar wat wil je nou dan met dit topic?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:28 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar ik bedoel het als voorbeeld. Ik vind - hoewel ik zelf nauwelijks drink - een glas wijn gezelliger dan een glas tonic.
Staat toch in de TT en de OP? Frisdank met minder suiker maar zonder andere zoetstoffen. Daarvoor heb ik al een aantal nuttige tips gekregen, vooral Spa Touch.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je nou dan met dit topic?
Dan haal je voor hun blikjes of losse flesjes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Enkele miljarden mensen zien dit net anders. Of schenk jij je gasten allemaal spa blauw?
Maar as je vrienden over de vloer hebt en je zit allemaal met een glaasje water... Ik krijg daar geen warm gevoel van. Met alcohol is het nog weer een andere orde van grootte. Hoeven jullie uiteraard niet met me eens te zijn maar zo ervaar ik het.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Verder geloof ik nou niet dat een glas cola of een glas water het verschil maakt qua gezelligheid. Drank kan wellicht een rol spelen maar daar had TS het nou juist niet over.
Je kan als die situatie zich voor doet toch zero drinken? In cola zero zitten net zoveel calorieën als je glaasje spa. Namelijk nul. Dus dik zal je er niet van worden. Bijna elke frisdrank heeft een suikervrije variant tegenwoordig. Persoonlijk heb ik liever water maar dat hoeft voor jou inderdaad niet te gelden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:49 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Maar as je vrienden over de vloer hebt en je zit allemaal met een glaasje water... Ik krijg daar geen warm gevoel van. Met alcohol is het nog weer een andere orde van grootte. Hoeven jullie uiteraard niet met me eens te zijn maar zo ervaar ik het.
Mja, het punt is dik worden is niet mijn probleem. Ik ben 1.78 en ik weeg 70 kg. Daarom vind ik het soms ook moeilijk om te zien waar ik het voor doe. Maar goed, ik weet natuurlijk dat suiker ongezondd is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan als die situatie zich voor doet toch zero drinken? In cola zero zitten net zoveel calorieën als je glaasje spa. Namelijk nul. Dus dik zal je er niet van worden.
Suikervrij vind ik meestal niet lekker. Vooral aspartaam heeft een nasmaak die maakt dat ook ik dan liever water drink. Coca~Cola Zero bijvoorbeeld heb ik trouwens nooit geprobeerd.quote:Bijna elke frisdrank heeft een suikervrije variant tegenwoordig. Persoonlijk heb ik liever water maar dat hoeft voor jou inderdaad niet te gelden.
Bedankt voor de tip. Bier drink ik alleen niet. Wel af en toe whsiky en wijn. Zijn er lekkere alcoholvrije wijnen en whisky's?quote:Wat betreft die alcohol doordeweeks wil ik je nog wel een tip geven: je hebt tegenwoordig IPA speciaal biertjes met 0.5% , door die halve % heb je net een bittertje waardoor je het gevoel hebt iets van bier te drinken in plaats van limonade zoals met 0.0% meestal het geval is. Maar je raakt eigenlijk niet onder invloed. Kan handig zijn als jij doordeweeks wel de gezelligheid wil maar niet wilt drinken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |