abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:41:59 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_207495328
Zoals veel mensen probeer ik minder suiker te eten en te drinken. Het gaat me vooral om dat laatste. 's Ochtends drink ik één koffie met twee suiker. Verder drink ik de hele dag alleen maar water en 's avonds drink ik een blikje frisdrank. Nu overweeg ik om dat niet elke dag meer te doen, omdat het me een beetje tegenstaat dat er ongeveer tien zakjes suiker in een blikje van 0,33 l. zitten. Wat ik zou willen, is frsdank met minder suiker maar zonder andere zoetstoffen. Bijvoorbeeld in 7-Up, Pepsi en Dr. Pepper zit maar de helft van de suiker maar daar zit dan weer asparataam of andere zoetstoffen in. Mijn vraag is dus: is er frisdrank met weinig suiker zonder andere zoetstoffen?

Ik overweeg ook om zelf iets te maken. Zo dacht ik aan spa rood met een beetje cirtoensap erin en een zakje suiker. Heeft iemand hier daar weleens mee geexperimenteerd? Het punt is: als ik 's avonds zit te netflixen, vind ik het niet zo gezellig om weer met water te zitten en alcohol drink ik ook liever niet (in elk geval neit doordeweeks).
pi_207495550
https://www.eigenwijsblij(...)zoetstof-te-bevatten
Hier heb ik het een en ander gevonden.
Apfelschorle, Dash water, Casston press.

Bij het tv programma Binnenstebuiten maar kok Sheron de miranda ook vaak zelfs “Watertjes” met lekkere smaken.

Spa en fruit heeft volgens mij geen zoetstoffen en minder suikers dus misschien is dat ook een optie?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:56:49 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_207495608
Wat maakt water ongezellig? :D
Kijk dat je gewoon iets met smaak wil kan ik nog snappen, maar ongezellig is een beetje een gek argument.

Je kunt thee drinken, of water met fruit, of gewoon een beetje spa rood met een druppeltje aanmaaklimonade, dan kun je zelf bepalen hoeveel suiker er in zit.
Zakje suiker door spa rood geeft denk ik niet het gewenste effect :D
disclaimer
pi_207495840
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:53 schreef valentijn101 het volgende:

Bij het tv programma Binnenstebuiten maar kok Sheron de miranda ook vaak zelfs “Watertjes” met lekkere smaken.

Spa en fruit heeft volgens mij geen zoetstoffen en minder suikers dus misschien is dat ook een optie?
Spa en fruit zit vol met suiker, of ze moeten tegenwoordig een light variant hebben maar dan zit je nog met zoetstoffen. Wat ik eigenlijk altijd drink is Spa Touch dat is puur water met een smaakextract maar 0 kcal en geen toegevoegde zooi qua zoetstoffen. Het is letterlijk spa rood met een vleugje smaak.

Je hebt ze zowel met als zonder koolzuur in kleine en liters en halve liters, en ook eventueel van eigen merk. Wat je ook kan doen is gewoon jezelf aanleren om een Dopperfles te vullen en mee te nemen. O en stop met de onzin dat water ongezellig zou zijn, een colaatje of dr pepper is echt niet gezelliger dan een glas water :D .
blablablabla
pi_207495906
Apfelschorle (appelsap en spuitwater) vind ik erg lekker. Ik hou ook wel van waterkefir, maar dat is misschien een "acquired taste". Dat geldt ook zeker voor kombucha. Maar dat zijn wel interessante smaken met natuurlijk koolzuur en weinig suiker. Sterker nog hoe langer je die bewaart hoe minder suiker er overblijft.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:47:04 #6
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207496269
Ik drink voornamelijk thee, zonder suiker, maar in het weekend drink is savonds cola zero. Was even wennen maar inmiddels goed te doen. Zit wel aspartaam in, wat ook niet zo goed is, maar drink maar blikje per avond. Dus 3 blijkjes per week.
En soms verdun ik wat appelsap met water, ook lekker.
To BG or not to BG!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:28:56 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207496795
Suiker kun je ontwennen, dan neemt je behoefte eraan ook wel af. Halveer de suiker in je koffie of beter: helemaal schrappen.

Wij zijn ooit afgestapt van elke dag frisdrank bij het avondeten. Ik vind een glas water nu ook echt prima. Frisdrank is nu, net als vroeger, alleen nog iets voor speciale gelegenheden. Mis het totaal niet.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 13:50:52 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:48:31 #9
254082 Extraneus
pi_207500781
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:53 schreef valentijn101 het volgende:

Dank je wel. Ik ga ernaar kijken.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:50:26 #10
254082 Extraneus
pi_207500813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:56 schreef SQ het volgende:
Wat maakt water ongezellig? :D
Kijk dat je gewoon iets met smaak wil kan ik nog snappen, maar ongezellig is een beetje een gek argument.
Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?
quote:
Je kunt thee drinken, of water met fruit, of gewoon een beetje spa rood met een druppeltje aanmaaklimonade, dan kun je zelf bepalen hoeveel suiker er in zit.
Goed idee, bedankt.
quote:
Zakje suiker door spa rood geeft denk ik niet het gewenste effect :D
Nee, dat denk ik ook niet. ;(
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:52:04 #11
254082 Extraneus
pi_207500847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Spa en fruit zit vol met suiker, of ze moeten tegenwoordig een light variant hebben maar dan zit je nog met zoetstoffen. Wat ik eigenlijk altijd drink is Spa Touch dat is puur water met een smaakextract maar 0 kcal en geen toegevoegde zooi qua zoetstoffen. Het is letterlijk spa rood met een vleugje smaak.
Klinkt goed. Ga ik proberen!
quote:
[ afbeelding ]

Je hebt ze zowel met als zonder koolzuur in kleine en liters en halve liters, en ook eventueel van eigen merk. Wat je ook kan doen is gewoon jezelf aanleren om een Dopperfles te vullen en mee te nemen.
Je bedoelt zodat ik genoeg drink?
quote:
O en stop met de onzin dat water ongezellig zou zijn, een colaatje of dr pepper is echt niet gezelliger dan een glas water :D .
Even in de herhaling: Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?
pi_207500882
Ik drink graag Big Toms Tomatensap. Echt heel lekker, bijna gazpacho :P
-nee-
pi_207500883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:52 schreef Extraneus het volgende:
Even in de herhaling: Stel je hebt vrienden op bezoek en jullie gaan een film kijken. Stel dat je alleen water hebt om ze aan te bieden. Da's toch niet gezellig?
Ligt aan de film.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:56:06 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_207500894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:52 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Klinkt goed. Ga ik proberen!
[..]
Je bedoelt zodat ik genoeg drink?
[..]
Je kan best wat blikjes fris in huis halen voor je vrienden zonder dat je er zelf van drinkt ;)
disclaimer
pi_207500902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Elan het volgende:
O en stop met de onzin dat water ongezellig zou zijn, een colaatje of dr pepper is echt niet gezelliger dan een glas water :D .
Enkele miljarden mensen zien dit net anders. Of schenk jij je gasten allemaal spa blauw?
-nee-
pi_207501059
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:41 schreef Extraneus het volgende:
Mijn vraag is dus: is er frisdrank met weinig suiker zonder andere zoetstoffen?

quote:
NL BIOLOGISCHE GEAROMATISEERDE ZWARTE THEE MET LIMOEN- EN
CITROENOLIE
Ingrediënten: 51.1% zwarte thee*, 13.5% appel*, 10% geroosterde
cichoreiwortel*, 5% zoete braambladeren*, 5% zoethout*, natuurlijk citroen limoen
aroma, 3% limoenolie*, 3% citroenolie*, zuurteregelaar E330, 1.2% gedroogde
goudsbloemblaadjes*, 1.2% citroengras*, 0.1% limoenschil*. *Van biologische
oorsprong.
Voedingswaarde per 100g: energie 0 kJ 0 kcal, vet 0.0g/waarvan verzadigd
vet 0.0g, koolhydraten 0.0g/waarvan suikers 0.0g, voedingsvezel 0.0g, eiwit 0.0g, zout
0.00g.
Goeie shit, al helemaal als je het mengt met nog extra thee erbij.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207501181
Je hebt ook van die drinkflessen waar je halve komkommers en citroenen in kan doen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:27:50 #18
254082 Extraneus
pi_207501448
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ligt aan de film.
Dat is het ook een beetje. als ik naar het journaal kijk of naar sport, vind ik water prima. Maar als ik een film kijk, wil ik er iets lekkers bij; dat past er dan bij en met water vind ik het dan gewoon ongezelig. Het spijt me oprecht.

Ik ken trouwens iemand die wanneer hij uiteten gaat melk drinkt. Dat moet hij natuurlijk zelf weten, maar een erg warm gevoel krijg ik er niet bij.

[ Bericht 10% gewijzigd door Extraneus op 10-01-2023 19:33:34 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:28:52 #19
254082 Extraneus
pi_207501470
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Je kan best wat blikjes fris in huis halen voor je vrienden zonder dat je er zelf van drinkt ;)
Dat begrijp ik maar ik bedoel het als voorbeeld. Ik vind - hoewel ik zelf nauwelijks drink - een glas wijn gezelliger dan een glas tonic.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:48:40 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_207501886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:28 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Dat begrijp ik maar ik bedoel het als voorbeeld. Ik vind - hoewel ik zelf nauwelijks drink - een glas wijn gezelliger dan een glas tonic.
Ja maar wat wil je nou dan met dit topic? _O-
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:03:55 #21
254082 Extraneus
pi_207503433
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar wat wil je nou dan met dit topic? _O-
Staat toch in de TT en de OP? Frisdank met minder suiker maar zonder andere zoetstoffen. Daarvoor heb ik al een aantal nuttige tips gekregen, vooral Spa Touch.
pi_207508487
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:56 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Enkele miljarden mensen zien dit net anders. Of schenk jij je gasten allemaal spa blauw?
Dan haal je voor hun blikjes of losse flesjes.

Verder geloof ik nou niet dat een glas cola of een glas water het verschil maakt qua gezelligheid. Drank kan wellicht een rol spelen maar daar had TS het nou juist niet over.
blablablabla
  woensdag 11 januari 2023 @ 16:49:38 #23
254082 Extraneus
pi_207513171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Verder geloof ik nou niet dat een glas cola of een glas water het verschil maakt qua gezelligheid. Drank kan wellicht een rol spelen maar daar had TS het nou juist niet over.
Maar as je vrienden over de vloer hebt en je zit allemaal met een glaasje water... Ik krijg daar geen warm gevoel van. Met alcohol is het nog weer een andere orde van grootte. Hoeven jullie uiteraard niet met me eens te zijn maar zo ervaar ik het.
pi_207513322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:49 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Maar as je vrienden over de vloer hebt en je zit allemaal met een glaasje water... Ik krijg daar geen warm gevoel van. Met alcohol is het nog weer een andere orde van grootte. Hoeven jullie uiteraard niet met me eens te zijn maar zo ervaar ik het.
Je kan als die situatie zich voor doet toch zero drinken? In cola zero zitten net zoveel calorieën als je glaasje spa. Namelijk nul. Dus dik zal je er niet van worden. Bijna elke frisdrank heeft een suikervrije variant tegenwoordig. Persoonlijk heb ik liever water maar dat hoeft voor jou inderdaad niet te gelden.

Wat betreft die alcohol doordeweeks wil ik je nog wel een tip geven: je hebt tegenwoordig IPA speciaal biertjes met 0.5% , door die halve % heb je net een bittertje waardoor je het gevoel hebt iets van bier te drinken in plaats van limonade zoals met 0.0% meestal het geval is. Maar je raakt eigenlijk niet onder invloed. Kan handig zijn als jij doordeweeks wel de gezelligheid wil maar niet wilt drinken.
blablablabla
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:42:27 #25
254082 Extraneus
pi_207513887
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan als die situatie zich voor doet toch zero drinken? In cola zero zitten net zoveel calorieën als je glaasje spa. Namelijk nul. Dus dik zal je er niet van worden.
Mja, het punt is dik worden is niet mijn probleem. Ik ben 1.78 en ik weeg 70 kg. Daarom vind ik het soms ook moeilijk om te zien waar ik het voor doe. Maar goed, ik weet natuurlijk dat suiker ongezondd is.
quote:
Bijna elke frisdrank heeft een suikervrije variant tegenwoordig. Persoonlijk heb ik liever water maar dat hoeft voor jou inderdaad niet te gelden.
Suikervrij vind ik meestal niet lekker. Vooral aspartaam heeft een nasmaak die maakt dat ook ik dan liever water drink. Coca~Cola Zero bijvoorbeeld heb ik trouwens nooit geprobeerd.
quote:
Wat betreft die alcohol doordeweeks wil ik je nog wel een tip geven: je hebt tegenwoordig IPA speciaal biertjes met 0.5% , door die halve % heb je net een bittertje waardoor je het gevoel hebt iets van bier te drinken in plaats van limonade zoals met 0.0% meestal het geval is. Maar je raakt eigenlijk niet onder invloed. Kan handig zijn als jij doordeweeks wel de gezelligheid wil maar niet wilt drinken.
Bedankt voor de tip. Bier drink ik alleen niet. Wel af en toe whsiky en wijn. Zijn er lekkere alcoholvrije wijnen en whisky's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')