abonnement Unibet Coolblue
pi_557154
Ik heb me eigenlijk vandaag wat met De Bus bezig gehouden, maar nu om 02:00 's nachts spookt het toch weer even door mijn hoofd: Gisteren is het complete concept van Big-Brother verneukt door Hummie Dummie.

Natuurlijk zijn er meer topics over, maar het is toch een godvergeten schande dat ''ons ding'' hier gewoon om zeep is geholpen door die incompetente oude heks ?

Wie neemt dat hele BB nou ooit nog enigszins serieus (voor zover dat al kon) met dit soort belachelijke Honnymoon achtige acties.

Het mooiste is nog dat ik vanavond tijdens een verjaardag dus meerdere mensen (zonder internet) schande hoorde spreken over zoveel inmenging van buiten af.

Wat een idioterie, als iemand er niet meer tegen kan in het huis, dan moet hij/zij gewoon opsodemieteren.

Het begon eigenlijk allemaal al met die fotosessies, waarin men probeerde echte bekende Nederlanders te maken van de 2e lichting BB'ers. Geit erin, geit eruit. Hond erin, videotje van kindje erin. Vrouw van Koos in dagboekkamer. Ze hebben g*ddome nog meer contact met familie als die gasten in De Bus

En dan tergend slechte weekopdrachten met als dieptepunt de Beer. Ik had toen eerlijk gezegd wel verwacht dat Robin was opgestaan om die hele k*t beer over het hek te smijten. ''Hoppa zo doen we dat met belachelijke baby opdrachten''. Maar Nee, zelfs hij stond die beer een luier om te doen (of was het een broekje ?).

Dieptepunt was dacht ik vorige week al bereikt toen de hele dag een bakje boven de tuin hing. Wat een drama. En wat vonden die wannabe bekende Nederlanders het prachtig toegejuichd te worden als echte helden.

Maar goed er kon nog een dieptepunt overheen, bakje met Farid in de tuin. In die hele BB tuin is het tegenwoordig nog drukker dan in het parkje voor mijn huis.

Tja wat moet je hier nou mee ?. Ik vind zo een concept alleen maar leuk als het hard gespeeld wordt. Beau liet zich laatst kritisch (minachtend) in de revu uit, en werd gelijk op het matje geroepen, Waarna hij onder het uitte van excuses nog door mocht gaan bij Veronica. Het zou hem sieren als hij nou meteen opstapte (doet ie niet, en zou ik ook niet doen, kost veel te veel geld).

En dan kun je wel zeggen ''waar maak je jezelf druk over, het is maar een spelletje, BB bepaald de regels''. Dat is ook wel zo, maar als ze vantevoren even duidelijk hadden gemaakt dat ze er dit jaar een stuif es in van wilde maken, dan had ik godverdegodver die hele zooi niet hoeven volgen. Nu zit je er midden in en wil je toch het slot meemaken. Zo werkt het nou eenmaal.

By the way: Kreeg van de week een uitnodiging van Endemol om in de Live uitzending van De Bus te komen opdraven, om als streamwatcher te vertellen wat wij nou van De Bus 2 vonden. Op zich wel een symphatiek gebaar natuurlijk, maar heb na kort beraad besloten niet te gaan, omdat je in een minuutje toch nooit je gal kunt spuien, en het moet wel leuk blijven zo'n uitzending. Zag dat Cynix ® hetzelfde (wijze?) besluit heeft genomen, alhoewel hij als BB streamer wel met wat Fokkers naar een uitzending van BB zou willen gaan. Wie weet leest Endemol mee, weten ze wie ze moeten vragen, want het idee op zich is niet verkeerd.

Las net dat in onze plaats nu de ''voorzitters'' van de fan-sites komen opdraven: Mogen een vraag stellen aan de passagiers. Ben nu nog blijer dat ik niet heen ga Alhoewel je nooit meer voor lul kunt komen te staan dan het concept van Big-Brother

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 16 december 2000 @ 03:05:51 #2
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557159
Doe mij die uitnodiging, ik meld me meteen aan als eerste en enige kandidaat voor BB3.

Trouwens R@b, dit is het 24e topic wat hierover wordt geopend, vraag maar aan Gert...

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 16-12-2000 03:06]

Ben te zaai voor een signature
pi_557166
quote:
Op 16 december 2000 03:05 schreef Roache_ het volgende:
Trouwens R@b, dit is het 24e topic wat hierover wordt geopend, vraag maar aan Gert...
Ah, Er mag op deze wel een slotje. Ben me ei kwijt

Terusten

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_557173
quote:
Op 16 december 2000 03:09 schreef R@b het volgende:
Ah, Er mag op deze wel een slotje. Ben me ei kwijt

Terusten


Neeeeee geen slotje
Try anything once, twice to be sure
  zaterdag 16 december 2000 @ 03:15:22 #5
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_557177
Laat inderdaad maar eens open... de titel is pakkend genoeg om een toppertje te worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 16 december 2000 @ 03:23:14 #6
8236 INSTIJL
AAARRGGGHHHH!!!!
pi_557182
BB 2 is gewoon zwaar verneukt.
Kan me wel vinden in een eerdere post.
Je kijkt alleen nog maar omdat je het einde wil zien.
Bad-Brother is ook al gestopt met z'n websait.
Gelijk hebben ze!!!
pi_557185
Ach ja Van den Tonnenkreek, drooggelopen doos in heur zevende jeugd. Ingehaald door Vadertje tijd die zijn wielen er goed opgezet heeft. Weet best veel voor een artefact en wil maar niet dood. Doet haar mening er werkelijk toe. De BSE aanpak zal toch wel werken op een gegeven moment, me dunkt.
Je weet het vaak soms nooit

pi_557187
quote:
Op 16 december 2000 03:01 schreef R@b het volgende:
....
Gisteren is het complete concept van Big-Brother verneukt door Hummie Dummie.
....
R@b, honeybun,
ik ben het helemaal met je eens, als ditzelfde concept was geproduceerd door een particuliere TV-uitvinder,
die alles zelf financierde zonder enige sponsor nodig te hebben, daardoor geen 'randvoorwaarden' hoeft te scheppen, of met 'super-belangen' rekening te houden, enz. enz.

Dàn zou zo'n TV-format zelfs een waardig vervolg op "1984" van G. Orwell kunnen zijn geworden.
Het feit dat een commerciële TV-producent het heeft 'gekaapt', maakt het tot wat het geworden is in hun handen.

En als in hun jargon 'deelnemers' al een 'noodzakelijk kwaad' heten,
hoe denk je dan dat ze de kijkers noemen ?

  zaterdag 16 december 2000 @ 03:30:45 #9
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557200
quote:
Op 16 december 2000 03:23 schreef Moor het volgende:
R@b, honeybun,
ik ben het helemaal met je eens, als ditzelfde concept was geproduceerd door een particuliere TV-uitvinder,
die alles zelf financierde zonder enige sponsor nodig te hebben, daardoor geen 'randvoorwaarden' hoeft te scheppen, of met 'super-belangen' rekening te houden, enz. enz.

Dàn zou zo'n TV-format zelfs een waardig vervolg op "1984" van G. Orwell kunnen zijn geworden.
Het feit dat een commerciële TV-producent het heeft 'gekaapt', maakt het tot wat het geworden is in hun handen.

En als in hun jargon 'deelnemers' al een 'noodzakelijk kwaad' heten,
hoe denk je dan dat ze de kijkers noemen ?


Wij noemen het "ons" zij noemen het "die daar".

(Win ik nu een prijsje?)

Ben te zaai voor een signature
pi_557213
quote:
Op 16 december 2000 03:30 schreef Roache_ het volgende:
Wij noemen het "ons" zij noemen het "die daar".

(Win ik nu een prijsje?)


Ja hoor. Misschien selecteren we je wel voor BB27 - waar we van plan zijn bij de camera's gewoon de afdekkappen op de lens te laten....
  zaterdag 16 december 2000 @ 03:40:23 #11
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557219
quote:
Op 16 december 2000 03:36 schreef Moor het volgende:
Ja hoor. Misschien selecteren we je wel voor BB27 - waar we van plan zijn bij de camera's gewoon de afdekkappen op de lens te laten....
ZUUUUUUUUR!

Misschien kun jij als 'moeder' gecast worden?
Ben ik wel de met zijn geaardheid worstelende 'zoon'. Alhoewel, tegen die tijd gaat het denk ik voornamelijk over de met zijn Nintendo 128 wostelende Cyborg en zijn More...

Ben te zaai voor een signature
pi_557222
Moet 'r toch wat doen, al die toewensingen, zelfs van kijkvee like us.

Zoon bijdehandte kijkcijferhoer zal het FOK! toch ook wel consulteren. Me dunkt van wel. OK Tonny: Paranoia driestuiverslet met wc eend deodorant, verwerk dit maar.

Je weet het vaak soms nooit

  zaterdag 16 december 2000 @ 03:48:36 #13
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_557233
quote:
Op 16 december 2000 03:42 schreef Ericsson het volgende:
Moet 'r toch wat doen, al die toewensingen, zelfs van kijkvee like us.

Zoon bijdehandte kijkcijferhoer zal het FOK! toch ook wel consulteren. Me dunkt van wel. OK Tonny: Paranoia driestuiverslet met wc eend deodorant, verwerk dit maar.


En het nieuwe topic hierover???? Open jij het even, ben benieuwd naar de titel!
Ben te zaai voor een signature
pi_557260
Is toch allemaal on topic? Ik wil echter met liefde een HAAT topic over die strooien pop openen hoor....
Je weet het vaak soms nooit

pi_557263
quote:
Moor schreef zaterdag 16 december om 03:23 : En als in hun jargon 'deelnemers' al een 'noodzakelijk kwaad' heten, hoe denk je dan dat ze de kijkers noemen ?
-sponsorvoer
-inkomstenprodukt
-kijkcijferleveranciers
-manipuleerbaar kijkvee
-bespeelbaar emotiepubliek

of zoiets

pi_557270
quote:
Op 16 december 2000 04:03 schreef Tante Bep het volgende:
-sponsorvoer
-inkomstenprodukt
-kijkcijferleveranciers
-manipuleerbaar kijkvee
-bespeelbaar emotiepubliek

of zoiets


Dank U, Moeke Bep, ik wist dat ik op U kon rekenen, ook tot héél laat in de nacht

En Ericsson, je ben 'n lieve jonge, maar kom niet aan mijn geliefde Hummie,
vóórdat je het zelf in manipulatie minstens zover gebracht hebt als zij !
Anders kom je aan Moor... en dat wil je niet weten !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 16-12-2000 04:16]

pi_557278
Begrepen, Moor. Zoveel is het me ook niet waard. By the weg? Slaap jij wel goed en voldoende?

De kerstgroenten van Hak...

Je weet het vaak soms nooit

pi_557386
Kan het alleen maar met R@b eens zijn, ik vond persoonlijk ook een dieptepunt met die modeshow en dat bakje.

Geen contact met de buitenwereld my ass. Ik dacht trouwens toch echt dat die Fakhir of Hasjeed of Fahrid die slons van een Hiekje ten huwelijk ging vragen.

Nee hoor, uitleggen en sigaren rollen. Suxx gewoon.

  zaterdag 16 december 2000 @ 10:58:38 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_557393
quote:
Op 16 december 2000 03:01 schreef R@b het volgende:

Het mooiste is nog dat ik vanavond tijdens een verjaardag dus meerdere mensen (zonder internet) schande hoorde spreken over zoveel inmenging van buiten af.


En kijk, ik lees net op pagina 316 van Teletekst, (de populaire klaagpagina van de KRO) ook zo'n reactie van een ''gewone'' kijker.
quote:
Ergernissen
Mevrouw Deekens uit Alkmaar:

"Ik heb een ergernis over Big
Brother.De bewoners liepen donderdag
een modeshow en toen kwam plots de
vriend van Hieke tevoorschijn.

Dit heeft niets meer te maken met wat
er vorig jaar zich heeft afgespeeld. Ik
kan me herinneren dat er toen mensen
waren die hun kinderen misten. Maar toen
hebben we daar nooit iemand gezien.

Zoals het dit jaar gaat,hoeft het van
mij nooit meer uitgezonden te worden.
Dit is geen 'back to basis' meer. Dan
moet je eens naar Robinson kijken. Die
mensen hebben echt afgezien van het
gewone leven. Maar hier komt teveel
hokeleko bij. Ik vind er helemaal niets
meer aan."
rtv-kritiek?035-6713443
rtv lof?035-6713138


Ze zullen wel meer kritiek krijgen ook van de doorsnee kijker dus. Alleen gelden natuurlijk alleen de kijkcijfers.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 16 december 2000 @ 11:03:11 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_557395
We zijn bedrogen, dit kan niet enzo. Hummie heeft het concept verneukt, we zijn diep op onze kinderzieltjes getrapt. Met zijn alle lekker het programma onderuithalen is mooi. Trekken ze zich toch nix van aan hoor

of gewoon accepteren dat back to basics gewoon geen interesante TV opleverd, of je moet van psychologische wrak makende TV houden maar daar was nou zoveel om te doen want dat was ongehoord

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 16 december 2000 @ 11:10:12 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_557401
quote:
Op 16 december 2000 03:23 schreef Moor het volgende:
R@b, honeybun,
[bianca mode aan, inclusief piepstem:] Moor I love you toooooooooo
quote:
ik ben het helemaal met je eens, als ditzelfde concept was geproduceerd door een particuliere TV-uitvinder,
die alles zelf financierde zonder enige sponsor nodig te hebben, daardoor geen 'randvoorwaarden' hoeft te scheppen, of met 'super-belangen' rekening te houden, enz. enz.
Natuurlijk realiseer ik me dat, en toch komt het hard aan dat ik (we) er ingestonken zijn. Ik wist dat het zo zat, maar je hoopt er toch het beste van, dat ze er nog iets van het originele BB idee inlaten.

En uiteraard moet een show af en toe wat opgeleukt worden, maar je kan het ook kapotleuken volgens mij. Ik denk dat ik alleen maar weer geboeid kan raken als het gewoon harder wordt gemaakt.
De bewoners vallen ook tegen, maar zij zijn niet de hoofdschuldige, dat is dan nog altijd hij of zij die de mansen gecast heeft.

Want over een ding zij we het wel eens denk ik, de bewoners van dit jaar zullen snel in de vergetelheid raken. Je kunt over een half jaar beter je winkel laten openen door Ruudje of Big-brother Bart, dan door deze lui, die dan door iedereen al weer vergeten zijn.

De meeste bekende reality figuur van dit moment, bij mensen die bijna nóóit naar dit soort programma;s kijken , zal Koen uit De Bus zijn. En dat zegt alles

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-12-2000 11:13]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_557419
Het format(concept), zo als het in TV kringen heet, is bij mijn beste weten nooit openbaar gemaakt.

Lijkt mij ook sterk, want het staat vol met info wat niet voor de kijker bestemd is. Zoals o.a. doelgroep, kijkcijferverwachtingen, financiële verantwoordingen en meer van dat soort zaken.

Er is hooguit wat geschreven in RTV bladen en de gangbare weekbladen zoals Panorama en dergelijke. Dat dit voor een bepaald beeld heeft gezorgd, wil nog niet zeggen dat die info gelijk is aan het concept, wat door VOO van EndeMol gekocht is.

Hoe kan het dan toch dat er hier simpel beweerd wordt dat het “concept” verkracht is. Doelstelling nr1, is dacht ik nog altijd dat het een “realsoap” voor een grote doelgroep met prettig hoge kijkcijfers moet zijn.

Deze doelstelling is ook dit jaar weer bereikt. Het is jullie eigen verwachtingspatroon wat niet wordt waargemaakt, en niet het programma wat dit jaar anders is dan een vorm die VOO en de producent graag zien, en waar een grote groep kijkers voor is.

pi_557487
Maanden voordat BB2 van start ging werd gemeld dat het deze keer 'echt' back to basic' zou worden.
Dat schept natuurlijk verwachtingen en die worden niet waargemaakt.
Het programmaconcept is definitief 'verneukt', teruggebracht tot een ranzig honeymoonquizje waar de kandidaten als produktiemiddel naar believen worden ingezet.

Hummie nu direkt ontslaan en vervangen door iemand die de essentie van het originele idee terug kan brengen is misschien een oplossing.

  zaterdag 16 december 2000 @ 12:26:55 #24
1234 HiZ
Istanbullu
pi_557496
Come on zeg, het was natuurlijk wel zo dat Hieke in een jurk was gehezen waardoor je niets anders kon bedenken dat Farid haar ten huwelijk zou gaan vragen, wel stijlvol dat ie het niet deed.

Back to Basic, het is wel duidelijk dat jullie niks van het concept begrijpen. Back to Basic in Nederland is natuurlijk niet Back to Basic in, pakweg, Ethiopië. Daar ben je heel basic als je alleen nog maar een half-automatisch wapen hebt om je buren omver te maaien (ideetje voor de laatste weken Hum )?
In Nederland gaat dat natuurlijk volgens de bijstandsnorm, en die ziet er voor stacaravanbewoners weer heel anders uit.

  zaterdag 16 december 2000 @ 12:29:38 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_557501
quote:
Op 16 december 2000 11:26 schreef tanjalies het volgende:
Het format(concept), zo als het in TV kringen heet, is bij mijn beste weten nooit openbaar gemaakt.

Lijkt mij ook sterk, want het staat vol met info wat niet voor de kijker bestemd is. Zoals o.a. doelgroep, kijkcijferverwachtingen, financiële verantwoordingen en meer van dat soort zaken.


Hmm nou lees ik net een razend interressant artikel in de Telegraaf van vandaag. Een groot dubbel interview met Hummie en Diane Buddingh van De Bus.

En wat lees ik: Hummie:''Big-Brother wordt volgend jaar harder''. Alweer ??

Verder veel uitspraken over de verminderde media aandacht, en ......er komen naar alle waarschijnlijkheid een Big-Brother 3 (en 4) en een De Bus 3 . Verder denken ze na over nieuwe reality soaps.

Groot artikel, ga het niet overtypen

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')