abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 20:46:30 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_207475032

Hallo, welkom in dit topic waar we het gaan hebben over de 78e editie van de Ronde van Spanje, die van start zal gaan op 26 augustus. Dat duurt nog wel even, maar het parcours wordt toch al bijna onthuld. Tot nu toe heeft men ons alleen op de hoogte gesteld van de start, die zal plaatsvinden in Cataloni. In Barcelona, om precies te zijn. Na enkele jaren van afwezigheid zijn we terug in deze autonome regio die graag nog wat meer autonomie zou willen, en dat vieren we op een bedenkelijke manier.

quote:
The first stage of La Vuelta 23 will take off on Saturday afternoon, and will consist of a team time trial through the streets of Barcelona. This 14-kilometre route will leave from the area surrounding the Olympic Port and will showcase some of the city’s most emblematic locations through a quick, technical circuit that will mark small differences among the teams of the aspiring general classification leaders.
Een ploegentijdrit van amper 15 kilometer, jeetje, dat is niet veel.

quote:
The second stage of the 2023 edition will take off from Matar and conclude in Barcelona, at the Llus Companys Olympic Stadium. The 181.3 km route will feature two climbs: Coll de Sant Bartomeu (3rd category) and Coll d'Estenalles (2nd category). The race will also cross Villanova del Valls, the Barcelona-Catalunya Circuit, as it passes through Montmel, Sabadell, Manresa, Castellbell and Vilar, Molins de Rei and L’Hospitalet de Llobregat, among other localities. The emblematic Montjuic climb will determine the stage winner.
De tweede rit is ook niet heel denderend. We rijden een rondje door het Catalaanse hinterland en komen vervolgens weer uit in Barcelona, alwaar we klimmen naar Montjuc, kenners kennen deze klim wel van de jaarlijkse passage in de Ronde van Cataloni. We doen wel de steilste kant van de klim, als het goed is, daarna finishen we bij het lokale Olympische stadion.

En daarna? Daarna volgen er nog 19 etappes, die aanstaande dinsdag aan ons voorgesteld gaan worden.

Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 20:46:57 #2
pi_207475038
De belangstelling voor de Vuelta is altijd net wat minder en dat merk je vaak ook aan de geruchten. Een paar dagen voor de onthulling van het parcours zijn er in het gemiddelde schema nog een aantal gaten te vinden. Niemand boeit het, en de geruchten die wel tot mij zijn gekomen zorgen ervoor dat het mij ook niet echt heel erg veel boeit.

Laten we het toch maar even op een rijtje zetten. Na de start in Cataloni ligt het voor de hand dat we naar Andorra gaan trekken, dat ministaatje waar ondertussen de helft van het peloton woont. In Andorra zou de eerste aankomst bergop moeten volgen, een typische aangelegenheid voor de Vuelta. De exacte locatie weten we niet. Pal zou wel leuk zijn, dan kan ik nog eens over Igor Anton schrijven, voor de rest kan dat hele Andorra me nog steeds gestolen worden. De kans is aanwezig dat we daags nadien terugkeren naar Cataloni, alwaar een finish in Tarragona op het programma staat. Dat zal vermoedelijk geen al te lastige rit zijn. Wat we daarna gaan doen? Wie het weet mag het zeggen. We verlaten in ieder geval Cataloni en trekken verder naar het zuiden, naar Valencia en Murcia. De provincie Castelln zou in ieder geval deel moeten uitmaken van de ronde, het stadje Burriana aldaar zou een finish willen organiseren.

Over de zesde rit weten we eigenlijk nog niets, maar het heb wel in de krant gestaan dat we op 1 september, tijdens de zevende rit, van Utiel naar Oliva zullen fietsen. Klinkt niet heel spannend, praktisch aan zee. Daarna beginnen we alweer aan het tweede weekend en in dat weekend klonk de miserabele naam El Miserat. Zo'n typische loeisteile muur, die al werd bezocht door Roglic. Beetje anticiperen. Vergeefse moeite, we gaan El Miserat niet ontdekken, in plaats daarvan bezoeken we een andere Valenciaanse muur. Een oude bekende: Xorret de Cati. Al een aantal jaar niet meer gezien, en dat was eigenlijk wel prima. Kort en steil, maar levert doorgaans weinig op, ook omdat er in de omgeving niet direct veel leuke dingen te vinden zijn. De eerste week zouden we vervolgens afsluiten in de regio Murcia, de regio van Valverde, maarja, die doet niet meer mee. Vorig jaar kreeg Valverde een werkelijk waar lachwekkende rit aangeboden in zijn regio, dit jaar zou het zomaar zo kunnen zijn dat we ergens gaan finishen na de beklimming van de Collado Bermejo. Niet veel soeps om de eerste week mee af te sluiten, maar het is iets. In zekere zin wordt het een beetje een gekke Vuelta, want de Vuelta vindt dit jaar plaats n het WK. Met die informatie zou ik zelf weinig doen, maar de heer Guilln schijnt er bijzonder druk mee te zijn, net als de ploegen. Die schijnen hem gesmeekt te hebben om het allemaal niet te lastig te maken, al zouden ze in staat zijn om dat ieder jaar te doen.

Enfin, aan het begin van de tweede of aan het begin van de derde week zou er een tijdrit volgen in Valladolid, een stad waar de Vuelta al betrekkelijk lang niet meer is geweest. Een tijdrit van een kilometer of 30, om en nabij, vermoeden we. In de tweede week zouden we ook terugkeren naar Laguna Negra, waar Dan Martin in de Vuelta van 2020 een sprintje bergop won voor Roglic. Dat was een matige rit, praktisch een unipuerto. Ditmaal zouden er onderweg wat extra klimmetjes aan het geheel toegevoegd moeten worden, om het wat leuker te maken, maar alsnog spreekt het met niet echt aan. Een snelle terugkeer van een klim die voor de koers niet heel bijzonder is. Leuke omgeving, dat wel, maarja. Wat we vervolgens gaan doen weet weer niemand, maar vermoedelijk zal het ergens in Aragn te doen zijn. Daar waait het altijd, dus wellicht worden we getrakteerd op een mooie waaierrit. Vervolgens duiken we de Pyreneen in, waar een goedmakertje voor 2020 volgt. In de Vuelta van dat jaar was het de bedoeling dat men zou finishen op de Tourmalet, maar dat ging wegens corona niet door. De rit van toen zou nu alsnog moeten plaatsvinden, met een kleine aanpassing. Die rit ging van start in het Biescas van Fernando Escartin, waarna het direct bergop ging via Formigal naar de Franse grens. Het eerste stuk van die etappe zouden we nu schrappen en we zouden direct beginnen in Formigal, daar waar de Vuelta al eens op z'n kop werd gezet. De rest zou overeen moeten komen, dus het laatste deel van de Portalet, de Aubisque en dan een finish op de Tourmalet. Een stukje Frankrijk in de Vuelta, zodoende doen we toch al snel weer drie landen aan.

Daags nadien zou er een rit van start moeten gaan in Oloron-Sainte-Marie, aan het uiteinde van Frans-Baskenland. Het parcours van deze etappe is eigenlijk al min of meer onthuld. We gaan na een vlakke aanloop de Col de la Hourcre beklimmen, ook wel Issarbe genoemd. Een klim die een paar jaar terug debuteerde in de Tour en nu deel zal uitmaken van de Vuelta. Een Baskische klim, genot, naar wij dachten. Voorbij de top volgt er een lange afdaling richting het dorp Larrau, waar de voet ligt van de Puerto de Larrau. Een moordenaar van een klim, eentje die veel te weinig wordt gebruikt in eender welke koers. In de Tour voor het laatst gezien in 2007, godbetert. Port de Larrau, noemen ze 'm ook wel, op de top laten we Frankrijk achter ons en rijden we Navarra binnen. Het gaat 15 kilometer aan 8% omhoog, dit wordt een van de belangrijkste ritten van de Vuelta. Op deze Larrau moet het eigenlijk toch wel gewoon gaan gebeuren. Na een afdaling en een klein knikje omhoog rijden we terug naar Frankrijk, richting La Pierre Saint-Martin, waar ook nog wel eens een Tourrit eindigde. Frankrijk halen we alleen niet meer, we stoppen in het skigebied van Belagua. De weg naar Belagua toe is vooral vals plat, met richting de top nog een paar steilere kilometers. Een soort van Baskische etappe, de autonome regio slaan we dit jaar waarschijnlijk over, maar Euskal Herria ontbreekt niet.

We zitten inmiddels alweer in het weekend. De vorige etappe zou verreden moeten worden op een zaterdag, waarna we op de zondag een rit krijgen die met ieder gerucht wat minder leuk werd. Het idee was: een etappe volledig in Navarra. Van start in Pamplona, eindigen in Lekunberri, waar in 2020 ook al een rit eindigde. Dat was een rit die werd gewonnen door Marco Soler. Hij viel aan in de afdaling van San Miguel de Aralar en de rest zag hem niet meer terug. Ditmaal was het idee: laten we een dubbele beklimming van San Miguel de Aralar doen! Nou, ik kan jullie vertellen: dat idee gaat niet door. Op vrijdag de Tourmalet, dan op zaterdag de loodzware rit met de Hourcere, de moordende Larrau en een aankomst bij Belagua, Unipublic vond het voorlopig wel welletjes. Geen drie zware dagen achter elkaar. Op zondag krijgen we dus een veel makkelijkere rit, en dat is zonde. Geen San Miguel de Aralar, in plaats daarvan dit lullige klimmetje, en dan alsnog een finish in Lekunberri. Min min.

In de derde en afsluitende week is het goed mogelijk dat we getuige gaan zijn van een etappe in Cantabri, alwaar er een finish zou moeten volgen in het dorpje Bejes. Dat ligt halverwege een mokersteile klim, de kans dat we het leuke gedeelte van deze klim gaan zien is niet zo heel groot. Alsnog een typische Vuelta-aankomst, een paar steile kilometers aan het eind in een etappe die verder ongetwijfeld niet veel om het lijf zal hebben.

Dat heeft er vooral mee te maken dat hierna het Asturische tweeluik zal volgen. En volgens de geruchten heeft Unipublic alvast n ding goed begrepen. Als je naar de Angliru gaat, moet het niet in de laatste bergrit zijn. Nee, als je het zwaarste voor het laatst bewaard gaat iedereen daar natuurlijk op wachten. Daarom, tot mijn verbazing, in Asturi gaan we waarschijnlijk eerst naar de Angliru en daarna volgt een andere aankomst bergop. Over de precieze inhoud van deze Asturische etappes weten we betrekkelijk weinig. Begin en eind weten we, alles daartussen, nouja, niet. We gooien er maar een hypothese in van het mannetje van 39x28altimetrias.

De tweede Asturische etappe zou moeten eindigen bij Cruz de Linares, wat een nieuwe aankomst bergop zou betekenen. De Vuelta blijft tussen de herhaling door vernieuwen. Cruz de Linares is een pas, je kunt er dus van twee kanten naartoe. Welke kant ze kiezen weet ik niet, wel weet ik dat beide kanten lastig zijn. Niet heel lang, wel lastig. Grofweg acht kilometer aan 9%, met vooral in het begin een paar kilometer boven de 10%. Een kans om na de Angliru nog even wat recht te zetten. Een mogelijke route, gespeend van daadwerkelijke bevestiging:

Houden we drie etappes over. Deze Vuelta zal uiteindelijk weer beslist gaan worden net buiten Madrid, in de Sierra de Guadarrama. Het ligt dus voor de hand dat we van Asturi zuidwaarts gaan richting Madrid en die etappe zal vast heel simpel zijn. Daarna sluiten we dus af in de buurt van Guadarrama, waar we volgens Guilln rekening moeten houden met een etappe die lijkt op de laatste etappe van de Vuelta van 2021. Dat was een etappe in Galici, ontworpen door Oscar Pereiro. Eentje zonder grote beklimmingen, eerder met een aantal korte en venijnige. Zo'n soort rit mogen we verwachten aan het eind van deze Vuelta. Niet de standaardklim naar Navacerrada als eindpunt, maar iets anders, met andere woorden. We gaan ons maar laten verrassen. Hopelijk niet in negatieve zin.

En dan sluiten we uiteraard weer af in Madrid.

Dinsdag weten we meer. Om 19:30 staat Guilln voor ons klaar, ergens in Barcelona, met een hoop onzin en vermoedelijk een vrij minderwaardig parcours. Zin in!

Voor het gemak nog even een overzicht dat ik rcksichtslos heb gejat:
Stage 1: Barcelona TTT
Stage 2: Matar - Barcelona
Stage 3: ?? - Andorra (MTF in Vallnord)
Stage 4: Andorra la Vella - Tarragona
Stage 5: ?? - Burriana
Stage 6: ?? - ??
Stage 7: Utiel - Oliva
Stage 8: Denia - Xorret de Cat
Stage 9: Province of Murcia
Rest day
Stage 10: Valladolid ITT?
Stage 11: Lerma - Laguna Negra
Stage 12: lvega? - somewhere in Aragn
Stage 13: Biescas? - Tourmalet
Stage 14: Oloron-Sainte-Marie - Larra-Belagua
Stage 15: Pamplona - Lekunberri
Rest day
Stage 16: Liencres - Bejes
Stage 17: Ribadesella - Angliru
Stage 18: Pola de Allande - Cruz de Linares
Stage 19: ?? - ??
Stage 20: ?? - Guadarrama
Stage 21: ?? - Madrid
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 12:39:58 #3
pi_207481219
twitter

Zaragoza! Kenners weten wat dit te betekenen heeft.
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 17:39:34 #4
pi_207485339
twitter

Een extra aankomst bergop erbij, naar het schijnt. Al stelt die aankomst niet veel voor. Het verdere profiel is speculatief.

Erg geestig dat ze met zo'n aankomst komen in Murcia nadat Valverde is gestopt, terwijl ze vorig jaar met een floprit kwamen.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 20:11:34 #5
pi_207502477

Ik zie een paar leuke dingen, ik zie een aantal niet zo leuke dingen. Een analyse volgt later, als iemand berhaupt dit topic weet te vinden.
pi_207502566
Tourmalet en Angliru, wat gezellig.
pi_207502614
Etappe 13 is niet heel makkelijk zo te zien
Demain, on roule
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 20:24:01 #8
pi_207502772
Ik ga nu alvast staan voor etappe 20.
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2023 @ 20:28:09 #9
451829 crew  H.Vviv
pi_207502842
Ik vind het op het eerste gezicht best een mooi parcours. De individuele tijdritkilometers had wel wat meer gemogen dan de 25 kilometer.
pi_207503037
Sprinters kunnen wel weer thuisblijven
pi_207503428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:38 schreef Marcoss het volgende:
Sprinters kunnen wel weer thuisblijven
Valt wel mee toch? 3 kansen in de eerste week. Nog een vierde begin tweede week. Daarna kun je eventueel wel naar huis gaan.
pi_207503437
Etappe 13 is zeer zwaar. Als je nog een paar kilometer eerder dan Formigal waren begonnen was echt heel zwaar geworden. Hopelijk al wel koers op de Aubisque.

Etappe 20 is een grote +
Dat biedt wel ruimte voor een knotsgek slotoffensief.
pi_207503476
Overall wel heel veel aankomsten bergop, ook nog een paar halve lopers. Daarvan hadden er ook wel 1 of 2 een vlakke finale mogen hebben voor een interessante strijd tussen de vluchters.

Ploegentijdrit en individuele tijdrit hadden beide 10/15 kilometer langer gemogen.
pi_207503877
Er zitten een paar hele mooie ritten tussen, vooral 18 en 20 kunnen leuk worden als het klassement dan nog niet gemaakt is.

Wat vinden we van de onvermijdelijke cordal voor de Angliru, misschien zouden ze een andere aanloop moeten proberen?
pi_207503959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Valt wel mee toch? 3 kansen in de eerste week. Nog een vierde begin tweede week. Daarna kun je eventueel wel naar huis gaan.
4 kansen vind ik niet heel veel, maar misschien stappen ze dan af om nog ergens anders te gaan koersen ja
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:55:17 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207504361
Angliru word ik een beetje moe van. Dat soort mythische klimmen moet je ook vooral mythisch houden, daar doet een periode van 3 4 jaar een beetje afbreuk aan. Het aantal tijdritkilometers is daarnaast onacceptabel. Desalniettemin schud ik Escartin graag ferm de hand. Guadarrama is hoe je een ronde afsluit. De gok in La Baeza de dag ervoor is enorm, maar er wordt iets geprobeerd met een gedachte. Als het waait is dat een heel vervelende rit om te rijden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_207507005
Rit 20 dus nog even in beeld;

Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator woensdag 11 januari 2023 @ 20:16:40 #18
pi_207516848
Ik weet dat iedereen hier op zit te wachten, dus ben ik er maar meteen even voor gaan zitten. De analyse!

Barcelona > Barcelona
08/26/2023 - Stage 1 - 14,6 km - Team Time-Trial

De Vuelta begint met een ontzettend korte ploegentijdrit en daar ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens. Als je voor een ploegentijdrit gaat had ie langer moeten zijn, minstens 20 kilometer. Deze afstand was prima geweest voor een individuele tijdrit, maar dit is gewoon niks. Eigenlijk een verloren dag, met minimale verschillen. Dat is natuurlijk ook de bedoeling van de organisatie, maar dat maakt het niet goed. Wel aangenaam om weer eens in Cataloni te zijn, de Vuelta durfde een aantal jaar niet op bezoek te komen vanwege allerlei spanningen tussen Cataloni en Madrid, ondertussen is de boel weer gekalmeerd.

Matar > Barcelona
08/27/2023 - Stage 2 - 181,3 km - Hilly

Op de tweede dag meteen een heuvelachtige rit, al stelt dat niet direct heel veel voor. Het Catalaanse binnenland wordt verkend, waarna we ook nog een tijdje langs de kust mogen fietsen, om vervolgens te eindigen op Montjuc. Die klim kennen we door en door, passeert jaarlijks in de Ronde van Cataloni en ook de Vuelta is er al eerder geweest. Een beklimming van de steile kant en daarna een finish bij het olympisch stadion, ook oplopend. Een aankomst voor de puncheurs, daar gaan we op dag twee niet al te moeilijk over doen.

Sria > Arinsal. Andorra
08/28/2023 - Stage 3 - 158,5 km - Mountain

We zijn de laatste jaren veel te vaak in Andorra geweest en daarom ben ik per definitie geen fan van Andorra, maar als we dat even buiten beschouwing laten is dit een prima derde rit. Zowaar geen unipuerto, warempel twee beklimmingen achter elkaar aan het eind. De Ordino is niet al te lastig, maar de laatste kilometers van de klim naar het skistation van Arinsal zijn dat wel. Een paar kilometer aan 8% aan het eind en zelfs een stukje 10%, dat is op dag drie helemaal niet verkeerd. Prima, doen we het voor. Je zult meteen in vorm moeten zijn deze Vuelta, anders is dit direct een goede gelegenheid om tijd te verliezen.

Andorra la Vella.Andorra > Tarragona
08/29/2023 - Stage 4 - 183,4 km - Hilly

Deze rit noemt men hilly, maar dit is gewoon een etappe voor de sprinters. Die komen verder niet heel erg aan hun trekken deze Vuelta, dus we zullen ze het maar gunnen ook.

Morella > Burriana
08/30/2023 - Stage 5 - 185,7 km - Hilly

Ook hilly, zogenaamd, maar er zal opnieuw een massasprint volgen.

La Vall d'Uix > Observatorio Astrofsico de Javalambre
08/31/2023 - Stage 6 - 181,3 km - Mountain

Als ik zeg Javalambre, wat zeggen jullie dan? Juist, Angel Madrazo! Wat een rit was dat, ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Lang ging het tussen Jose Herrada en Bolle Jetsers, die elkaar het wit uit de ogen keken. Toen ging Madrazo er toch nog met de ritzege vandoor, terwijl hij als ik me niet vergis ook nog eens door zijn eigen ploegleider werd aangereden tijdens dezelfde rit. De lelijkste renner van het peloton won namens het nietige Burgos een rit, dat was blijkbaar reden genoeg voor de organisatie om vier jaar later terug te keren. Dat zal misschien meer liggen aan het feit dat er tussen de klassementsrenners ook genoeg gebeurde. De verschillen waren die dag behoorlijk groot. Kan nu ook zomaar het geval zijn, want hoewel we onderweg geen lastige beklimmingen zien gaat het wel continu op en af. Veel hoogtemeters tijdens deze rit. En een bijzonder lastige slotklim, een kilometer of 11 aan een procent of acht. Paar kilometer aan 10% erbij, het is de moeite. En dat op dag zes, jeetje. Wel opmerkelijk maar verder niet heel relevant: nergens gelezen dat deze klim in de Vuelta zou zitten. Toch knap hoe je zoiets geheim weet te houden. Ze waren bij het observatorium op de top waarschijnlijk te druk met het kijken naar de sterren.

Utiel > Oliva
09/01/2023 - Stage 7 - 188,8 km - Flat

De derde vlakke rit van deze Vuelta. Deze loopt vooral langs de kust en dus hoopt men op wind. Dat is mogelijk, maar waarschijnlijk wordt dit gewoon een reguliere massasprint. Zou je bijna vrede mee hebben.

Dnia > Xorret de Cat. Costa Blanca Interior
09/02/2023 - Stage 8 - 164,8 km - Mountain

Het tweede weekend van de Vuelta van 2023 spreekt mij wat minder aan. Dit is wel weer een lastige dag, veel op en af, maar we weten allemaal dat dit een rit voor de vluchters gaat zijn. Xorret de Cati is altijd voor de vluchters, in principe. De klassementsrenners gaan elkaar hooguit bekampen op de laatste klim, waarna er een sprintje volgt na de korte afdaling aan het eind. Nee, dit wordt waarschijnlijk geen spektakelstuk. Dan had ik El Miserat toch een leukere optie gevonden.

Cartagena > Caravaca de la Cruz
09/03/2023 - Stage 9 - 180,9 km - Hilly

Een rit in Murcia die op het lijf geschreven is van Valverde. Maar die doet niet meer mee. Jarenlang hebben ze in Murcia allerlei minderwaardige etappes georganiseerd, nu Valverde is gestopt komen ze ineens met een aankomst bergop. Al vind ik deze etappe eigenlijk ook vrij minderwaardig. Dit is de laatste etappe van de eerste week en het is quasi een unipuerto. De rit eindigt met acht kilometer klimmen aan 5,5%. Ergens tussendoor een kilometer aan 11%, maar verder is het een vrij makkelijke klim. Hier gaat amper iets gebeuren, en dat op een zondag. Weer een dag voor de vluchters, denk ik eigenlijk. Een sprint tussen de klassementsrenners. Nee, dit is zo'n aankomst bergop die eigenlijk niets toevoegt. Dan had je er beter een heuvelrit van kunnen maken met een aankomst ergens beneden. In de wereld van Guillen en Escartin bestaan er blijkbaar alleen maar aankomsten bergop of vlakke ritten, veel andere smaken zijn er niet. Zonde. Vraag me oprecht af wat het idee is achter deze etappe. Ja, Caravaca de la Cruz zal betalen, maar is er ook nog een ander idee? Vast niet.

Valladolid > Valladolid
09/05/2023 - Stage 10 - 25 km - Individual time-trial

De vermoedelijk grootste blamage van deze Vuelta volgt na de eerste rustdag. Een tijdrit van 25 kilometer, amai. Als het aan Guillen ligt bestaat de discipline tijdrijden over een aantal jaar niet meer. Dit is echt heel minnetjes. Zeker als je bedenkt dat er iets van 10 aankomsten bergop zijn is het heel gek dat er maar 25 individuele tijdritkilometers op het parcours liggen. Hadden er op z'n minst tien meer mogen zijn. 35 kilometer was alweer een heel ander verhaal geweest. Ik snap dat ze Mas graag willen laten winnen, maar nee, dit kan niet. Dit is een misdaad, een verkrachting van onze geliefde, edele wielersport. Stop hiermee, en wel nu.

Lerma > La Laguna Negra.Vinuesa
09/06/2023 - Stage 11 - 163,2 km - Flat. Uphill finale

________/. Een klassiekertje, hoor. De unipuerto der unipuerto's. Een dubbele teleurstelling, want mij was verteld dat deze rit heuvelachtiger zou worden. Niets daarvan, zo vlak als wat. En dan het tweede deel van de teleurstelling: weer Laguna Negra. Drie jaar later opnieuw de klim die toentertijd helemaal niet boeiend was. Ja, de omgeving is leuk, het resultaat was minnetjes. Een sprint bergop tussen Dan Martin, Roglic en Carapaz. Poels vierde op vier tellen, Vlasov vijfde op zeven, Enric Mas verloor negen secondjes, nouja, dat waren zo'n beetje de verschillen. Dit is een tamelijk nutteloze dag. We weten dat ze bij organisaties als de ASO en Unipublic houden van nutteloze dagen, want met kleine verschillen blijft het lang spannend, maar dit is een dag waar je de tv pas in de laatste kilometer hoeft aan te zetten. Hoe kan dat ooit goed uitpakken voor je eigen product? Geen idee. Flat. Uphill finale. Ja. Nee. Doe dit maar niet meer. Alsjeblieft. Por favor.

lvega > Zaragoza
09/07/2023 - Stage 12 - 165,4 km - Flat

We gaan naar Zaragoza en kenners weten wat er dan gaat gebeuren. W-w-w-w-w-w-waaiers. Karsten Kroon mag ons weer het verhaal gaan vertellen van de Vuelta van 2001, hoe het rond Zaragoza de hele dag op de kant ging, de snelste rit ooit, Igor Gonzalez de Galdeano, noem het allemaal maar op. Dit is een vlakke rit, maar eentje die wel heel verraderlijk kan zijn. In en rond Zaragoza waait het eigenlijk altijd, dit is praktisch een garantie op waaiers. Een sprinter zal winnen, maar de klassementsrenners mogen nu al zenuwachtig worden.

Formigal. Huesca la Magia > Col du Tourmalet
09/08/2023 - Stage 13 - 134,7 km - Mountain

Daags na het mogelijke waaierspektakel in Aragon beginnen we aan een fantastisch tweeluik. Organisatoren snappen heel veel dingen niet, maar al dan niet per ongeluk hebben ze nu toch een keer een goede keuze gemaakt. Er komen twee bergritten aan in de Pyreneen en de eerste van die twee is de zwaarste. Eindelijk, eindelijk een logische volgorde. Deze rit is zwaar, heel zwaar. De rit hierna ook, maar deze is net wat zwaarder. En zo hoort het. Mijn enige kritiekpunt is dat deze rit iets langer moet zijn en de volgende korter, verder heb ik hier heel weinig op aan te merken. De eerste geluiden waren dat men simpelweg van plan was de oorspronkelijke rit van de Vuelta van 2020 te herhalen. Van Biescas over de Portalet en de Aubisque naar de Tourmalet, klaar. Toen kwam het verhaal dat we halverwege de Portalet zouden starten, bij Formigal. Dat klonk niet zo leuk, want dan werd de rit ineens heel kort. Maar toen, de plottwist: men heeft de Spandelles toegevoegd aan het parcours. Mooi man. Jarenlang werd er om de Spandelles geroepen. Vorig jaar hebben ze die weg aangepakt, debuteerde de klim in de Tour en nu zien we 'm ook in de Vuelta. Lekker man. De Spandelles leverde meteen in de Tour en kan ook gaan leveren in de Vuelta. Zware klim, zeker direct na de Aubisque. En daarna moet je dan nog de Tourmalet op, jemig Gewoon vanuit Luz-Saint-Sauveur, er waren ook geruchten over een lange omweg om er van de andere kant aan te beginnen. Nee, gewoon de snelste weg naar de voet. Een weg die alsnog vrij lang is, dus na de Spandelles kan alles wel weer samen gaan komen. Gaat deze rit dan een muis baren? Mogelijk, maar nooit helemaal. De Tourmalet zal toch enig verschil moeten opleveren. Al viel dat in de Tour in 2019 enigszins tegen, dus je weet het nooit. Hoe dan ook, deze rit zal een slijtageslag worden en dat gaat men de volgende dag zeker voelen. En dat, dames en heren, is wat we moeten hebben.

Sauveterre-de-Barn > Larra-Belagua
09/09/2023 - Stage 14 - 161,7 km - Mountain

Een mirakel, maar ik ben bijna trots op Escartin. Kijk nu wat de krab zelf zegt: following the fatigue of the Tourmalet, the riders will have to face a very demanding mountain stage. Ja, juist Fernando! Het is het einde van de tweede week en ze hebben net de Tourmalet beklommen, ze zullen inderdaad moe zijn. En juist dan moet je zo'n soort rit als deze op het parcours leggen. Hij snapt het, zou je bijna beginnen te denken. Minpunt: we hadden van start moeten gaan in Oloron-Sainte-Marie, waar we nu na 35 kilometer passeren. Deze rit had 35 kilometer korter moeten zijn, die van gisteren 35 langer. Dan was het helemaal perfect geweest, maar dit is alsnog een hele dikke vette voldoende. Van start in Sauveterre-de-Bearn, bij Cyril Barthe op de koffie. Hij zal genoeg tijd hebben om een bakje voor ons te zetten, want de kans dat Burgos meedoet aan deze Vuelta is niet zo groot. Er zijn slechts twee wildcards beschikbaar en ik zet mijn geld op Caja Rural en Kern Pharma. Het rouleren zorgt ervoor dat Burgos en Euskaltel nu aan de beurt zijn om een jaar over te slaan. Dan de rit: die is op het begin na fan-tas-tisch. Jammer van die lange vlakke aanloop, maar eens we de bergen bereiken is het perfect. Kan amper beter. De Col de Hourcre, die we eigenlijk pas voor het eerst zagen in de Tour van 2020, is meteen loodzwaar. Een Baskische klim, ik ben blij. Flink wat stukken aan 10% meteen. Na een lange afdaling komen we in Larrau terecht, waar je aan twee beklimmingen kunt beginnen. Je kunt naar Chalets d'Iraty fietsen, wat lange tijd een Tourgerucht is geweest maar wat er ieder jaar opnieuw niet van komt, of je fietst naar de top van de Port de Larrau. Of Puerto de Larrau, want het is een grensklim. Een ontzettend zware klim, die amper wordt gebruikt. Alleen daarom al schitterend om deze klim weer eens te zien. Loodzwaar en heel mooi, en Baskisch, wat wil een mens nog meer? De Port de Larrau begint met tien kilometer aan 10%, ongeveer. Daarna is het richting de top wat makkelijker, maar ik verwacht dat het in die eerste tien kilometer helemaal uit elkaar gereden gaat worden. Zeker na die rit ervoor gaan we hier vuurwerk zien, daar ben ik heilig van overtuigd. Na een korte afdaling volgt er een knikje omhoog en daarna rijden we over wat glooiend terrein terug naar Frankrijk, waar we beginnen aan de klim naar La Pierre Saint-Martin. Frankrijk bereiken we evenwel niet, we stoppen bij het skigebied van Belagua. In de laatste kilometers van de rit gaat het aan 8% omhoog, er zit flink wat venijn in de staart. Maar ik kijk toch met name naar Larrau, op die klim, voor het laatst gezien in de Tour van 2007, moet het gebeuren. Als de koers daar ontploft krijgen we met een schitterende rit te maken. Nouja, we rijden door het Baskenland, dus schitterend wordt het sowieso, maar het kan altijd nog schitterender. Dit is een rit waar Escartin trots op mag zijn, een tweeluik waar hij heel tevreden mee mag zijn en waar mij met z'n allen heel veel van mogen verwachten. Alleen al dankzij deze twee etappes is deze Vuelta beter dan die van vorig jaar en ook meteen beter dan de andere grote rondes in 2023.

Pamplona > Lekunberri
09/10/2023 - Stage 15 - 156,5 km - Hilly

Niet alles kan positief zijn, na het schitterende tweeluik in de Pyreneen blijven we wel nog een dagje in het Baskenland, in Navarra om precies te zijn, maar deze rit is niet heel bijzonder. De laatste van de tweede week, en dit lijkt me gewoon een dag voor de vluchters. Drie zware ritten achter elkaar durfde men niet aan en hoewel ik dat best te billijken vind is het alsnog raar om er niet op z'n minst n keer San Miguel de Aralar in te stoppen. Een dubbele Aralar was inderdaad wat veel van het goede geweest, maar eentje had gekund. Dan had je ook meteen een keer een bergrit met een finish in dalende lijn gehad, wat nu ontbreekt. Het klimmetje aan de andere kant van Lekunberri is minder interessant. Een dag voor de vluchters en een vervroegde rustdag voor de klassementsrenners. Maar hey, wel Baskenland, ik ga alsnog los, maak je niet druk.

Liencres Playa > Bejes
09/12/2023 - Stage 16 - 119,7 km - Flat. Uphill finale

Dit is een etappe die ik niet snap, en met mij zijn er velen. Op het altijd genuanceerde twitter bleek dat de Cantabrirs niet blij zijn met de Cantabrische rit van deze Vuelta. Een ______/ in Cantabri, dat is bijna een prestatie op zich. Je hoeft maar heel even de kustlijn te verlaten of het loopt omhoog. We verlaten de kustijn dus alleen maar aan het eind, waarna we voor de zoveelste keer te maken krijgen met een aankomst bergop. Hierna gaan we naar Asturi, dus de organisatie wilde deze rit niet te lastig maken, maar ik vraag me af of dit dan de oplossing is. In plaats van een ____/ kun je natuurlijk ook gewoon een heuvelachtige rit ontwerpen. Is niet strafbaar, echt niet. Het hoeven niet allemaal bergritten te zijn, maar deze Vuelta zien we echt veel te veel unipuerto's en ik had toch wel de stiekeme hoop dat we van dat mislukte recept verlost waren. Ik denk spontaan terug aan Pea Cabarga in de Vuelta van 2016, dat was eigenlijk precies dezelfde rit als deze. Met het verschil dat deze etappe ook nog eens 50 kilometer korter is, hallo, deze rit haalt de 120 kilometer niet eens. Wat s deze etappe? Wat is het idee? Waarom doen we dit? Een klimmetje met een paar kilometer boven de 10% aan het eind, maar wat is daar het praktisch nut van als je de 110 kilometer ervoor alleen maar Spaans vlakke wegen hebt gehad? De verschillen zullen minimaal zijn. Wat uiteraard de bedoeling is, maar het zou niet de bedoeling moeten zijn. Matig, slecht. Juniorenafstand, unipuerto, ik haal weer een aantal veren uit de reet van Escartin.

Ribadesella/Ribeseya > Altu de L'Angliru
09/13/2023 - Stage 17 - 122,6 km - Mountain

De veren hoef ik niet weg te gooien, ze mogen meteen weer terug in zijn bips. Ongelooflijk, onvoorstelbaar, het onmogelijke is geschied. Men heeft de Angliru op een logische plaats in het schema weten te zetten. Een keer niet de laatste klim. Het is ons gelukt! Een tweeluik in Asturi en we beginnen met de Angliru. Goed, die klim hoeven we niet zo vaak te zien, hij moet speciaal blijven en dus niet om de drie jaar in het parcours zitten, maar als ie er dan toch in zit moet je er op z'n minst voor zorgen dat ie niet in de laatste bergrit zit of dat ie de laatste is van een blok in de bergen. De Angliru moet de eerste zijn van het blok in de bergen, daardoor blokkeert die de andere etappes niet. Het kwartje lijkt gevallen te zijn, zowel de Tourmalet als de Angliru blokkeren deze Vuelta niet de etappes daarna en worden ook niet geblokkeerd door de etappes ervoor. Tranen van geluk. Toch nog even kritisch zijn: deze rit is ook weer achterlijk kort. Zoals gezegd: eerste bergrit lang, tweede kort. Dat punt is nog niet helemaal doorgedrongen. Volgend jaar, wellicht. Babystapjes. Oja, het begin is ook wel heel erg vlak, een keer een explosief begin zou ik ook wel waarderen. Maar goed, het tweede deel van de etappe kunnen we weinig op aanmerken. De Colladiella weer eens, leuk. En daarna de vaste combinatie Cordal-Angliru. Niet vernieuwend, maar zeker aan het begin van de derde en laatste week gaat die combinatie wel leveren. Meer dan de vorige keer, in ieder geval. Toen zonder fans, daarom zijn we nu zo snel weer terug. De lokale burgemeester wil een volle Angliru, zodat de Guardia Civil ook weer volle bak kan meppen.

Pola de Allande > La Cruz de Linares
09/14/2023 - Stage 18 - 178,9 km - Mountain

De combinatie van de bergritten in Asturi is bijna perfect. Bijna. Deze heeft een prima lengte, bijna 180 kilometer. Dat hadden we even moeten omdraaien, 180 kilometer richting de Angliru en 120 kilometer tijdens deze rit. Dan had ik een 10 uitgedeeld. Nu is het alsnog wel een 8. Deze rit gaat ook weer schitterend worden. Op de San Lorenzo na een aantal minder bekende klimmetjes, Cruz de Linares debuteert zelfs. Roepen ze in Spanje al jaren om en ze worden nu dubbel op hun wenkend bediend. Een dubbele passage, de tweede keer finishen we op de top. Cruz de Linares is vooral in het begin loodzwaar, dik boven de 10% en wordt langzaam iets makkelijker. Een klim die uitnodigt tot een vroege aanval, derhalve. Ik verwacht eigenlijk wel dat renners al iets gaan proberen tijdens de eerste passage, en dan krijgen we weer een genotskoers voorgeschoteld. Met de Angliru in de benen kan het bijna niet anders dan dat hier mooie dingen gaan gebeuren. Ik ben gewoon bijna helemaal tevreden, geen idee wat me overkomt.

La Baeza > scar
09/15/2023 - Stage 19 - 177,4 km - Flat

Na drie aankomsten bergop achter elkaar en een zwaar tweeluik in Asturi volgt er een vlakke rit, vooruit, dat mag. Eindelijk weer een kans voor de sprinters, tenzij... het zou hier wel eens kunnen gaan waaien. Dat wordt dan meestal niets, als je het verwacht komt het nooit. Behalve in Albacete en Zaragoza, daar waait het altijd. Maar op de Meseta kan het natuurlijk ook spoken. Dit wordt hoe dan ook een fascinerende etappe, al die kilometers over rechte wegen door het grote niets. Zonder wind val je van je fiets van de verveling, met wind vlieg je van de fiets. Kan alle kanten op, de wielen zijn rond en de wind waait, misschien.

Manzanares El Real > Guadarrama
09/16/2023 - Stage 20 - 208,4 km - Hilly

Deze rit zorgt ervoor dat Escartin van mij een staande ovatie krijgt. Ten eerste: de lengte. Bijna 210 kilometer, in de Vuelta! :o De Vuelta is, helaas, van de extreem korte ritten, maar dit is een hele, hele mooie uitzondering. Het kan nog, gelukkig. Ten tweede: het profiel. De hele dag op en af, tien gecategoriseerde klimmetjes en dan nog een aantal ongecategoriseerde hupjes. Meer dan 4000 hoogtemeters, dat is bijzonder serieus. Ten derde: er is lerend vermogen. Men wilde een etappe ontwerpen zoals in de Vuelta van 2021, in Galici. Die laatste bergrit was ook vooral heuvelachtig en zette de koers nog op z'n kop ook, we waren toen onder meer getuige van de rage quit van Superman Lopez, god hebbe zijn ziel. Ze hebben gezien wat daar werkte en proberen dat nu opnieuw toe te passen. Ik ben zo trots als wat. Kritische zielen hebben hun bedenkingen bij deze etappe. Een mogelijk probleem is dat de beklimmingen niet al te lastig zijn, veel van de klimmetjes schommelen zo rond de 5%, stroken aan 6% of meer zijn uitzonderlijk. De lastigste klim van de dag is de laatste, dat is eigenlijk de enige waar je cht het verschil kunt maken. Zou een kritische ziel zeggen, ik dus niet. Nee, jongens, kom op, dit is het einde van de Vuelta. Een Vuelta van drie weken, met onderweg onder meer de Tourmalet en de Angliru. Dit is een rit van 200+ kilometer, met meer dan 10 beklimmingen, 4000 hoogtemeters. Dit is een kwestie van de knuppel in het hoenderhok gooien. Als je hier op de eerste klim een versnelling plaatst zit er direct niemand meer in je wiel. De renners maken uiteraard nog altijd de koers, maar als je hier het heft in handen neemt ligt de boel gelijk uit elkaar. Maakt het niet uit of het 5% is of 10%, doordat het continu op en af gaat en doordat we aan het eind van de Vuelta zijn is er niet veel nodig om het hier helemaal uit elkaar te rammelen. Ik kijk nu al uit naar deze etappe en ik ben de organisatie dankbaar dat ze met dit idee zijn gekomen. Het kan altijd zo zijn dat het in de praktijk niet werkt, maar de intentie is perfect. Je moet de renners handvatten aanbieden en die zijn hier meer dan voldoende.

Hipdromo de la Zarzuela > Madrid. Paisaje de la Luz
09/17/2023 - Stage 21 - 101 km - Flat

Na de slopende voorlaatste rit, een bijna perfecte rit, mogen de renners een bakje haver gaan halen bij de paardenrenbaan. Daarna gaan ze sprinten in Madrid. Alles bij elkaar toch zes kansen voor de sprinters, als het onderweg niet te hard waait. Valt mee, zo erg worden ze ook weer niet gepest.

Samengevat is het een Vuelta van extremen. Ik zie een paar verschrikkelijk slechte etappes, met name deze jongens: ______/. Ik zie ook een paar schitterende etappes. Twee - bijna - perfecte tweeluiken. Tourmalet-Belagua, die combinatie benadert de perfectie. Angliru-Cruz de Linares staat er net een stapje onder maar is voor Vueltabegrippen ook een ongekend goede combinatie. En dan etappe 20, ik vind het echt mooi dat ze ons dit gunnen. De praktijk zal het altijd nog moeten uitwijzen, maar in theorie is het eigenlijk gewoon ideaal. Een gruwelijke heuvelrit in de Vuelta, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Her en der zijn er nog wat plussen en minnen, ik zou bijvoorbeeld ook wel een fatsoenlijke aankomst in dalende lijn willen zien en nog een extra heuvelrit in plaats van zo'n unipuerto, maar grosso modo ben ik behoorlijk tevreden. Tien aankomsten bergop is tamelijk veel, daar is men weer wat in doorgeslagen, maar al bij al, nou, weet je wat, we doen het er gewoon voor. Ik opteer voor een 7,5. Gewoon, omdat het niet altijd een onvoldoende hoeft te zijn. Met een langere tijdrit en een unipuerto minder was je richting de 8 of nog meer gegaan, goeie genade.
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:06:17 #19
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207528066
Het grote ronde debuut van Lenny, Gregoire en Cian is hier aanstaande.
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:43:20 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207529163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Het grote ronde debuut van Lenny, Gregoire en Cian is hier aanstaande.
Martinez, Uijtdebroeks (oid) en?
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:43:57 #21
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207529172
Mooie uiteenzetting trouwens weer RR :) . Idd een mooi parcours, als jij zelfs tevreden bent hebben ze goed hun best gedaan!
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:44:56 #22
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207529187
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 18:43 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Martinez, Uijtdebroeks (oid) en?
Gregoire Romain.
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:46:14 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207529209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 18:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Gregoire Romain.
Hm, die ken ik niet. Die andere twee wel, idd talentvolle klimmers. Kijken of ze in de voetsporen van Ayuso kunnen treden.
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:48:58 #24
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207529241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 18:46 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Hm, die ken ik niet. Die andere twee wel, idd talentvolle klimmers. Kijken of ze in de voetsporen van Ayuso kunnen treden.
Gregoire is alsof je Alaphilippe onder een kopieermachine legt. Lenny is de Franse versie van Rujano en doet van Gaudu een zwaargewicht maken. Alle wattagerecords zullen sneuvelen, maar hij zal door de lucht vliegen bij een briesje.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 15:13:48 #25
pi_208289671
twitter

Volgens de roulatietheorie had Burgos dit jaar buiten de boot moeten vallen. Guillen, neuk je moeder.
pi_208289866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Volgens de roulatietheorie had Burgos dit jaar buiten de boot moeten vallen. Guillen, neuk je moeder.
Jetse Bol heeft bezwarend materiaal in zijn bezit.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 12:25:03 #27
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 14 augustus 2023 @ 17:58:18 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210284383
Tvp
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 augustus 2023 @ 12:12:09 #29
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210302834
Kuss confirmed.

Als ze winnen is ie er bij alledrie dit seizoen bijgeweest, uniek ditdat.
pi_210307541
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 12:12 schreef Pino112 het volgende:
Kuss confirmed.

Als ze winnen is ie er bij alledrie dit seizoen bijgeweest, uniek ditdat.
3 eindzeges in hetzelfde seizoen is berhaupt nog nooit gebeurd, dus uniek is het dan sowieso ;)

Affini rijdt blijkbaar niet, dan zal de ploeg waarschijnlijk Roglc, Vingegaard, Kuss, Gesink, Valter, Wilco, Tratnik en Van Baarle worden
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 augustus 2023 @ 13:33:42 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:20:39 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210327745
Zin in rit 4 voor de plaatjes. Tarragona-god.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210329380
twitter
pi_210334785
Carapaz niet op tijd fit om te starten
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:36:11 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210352354
twitter

Wielcogod!
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 11:38:35 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210352372
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wielcogod!
Dit wordt volledige dominantie. Hopelijk rijden Ayuso en Remco hier doorheen.
pi_210352403
De verwachte ploeg dus.. vooral de vraag hoe goed Vingegaard is in z'n 2e grote ronde
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:31:33 #39
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210353788
Heeft er iemand meer beeld van Attila Valter? Ik heb hem alleen in Milaan San Remo het karretje van ploeggenoot Tiesj Benoot in de poep zien rijden door egostisch en onhandig rijden waardoor Jumbo moest afhaken. Ben wel benieuwd hoe die ook de komende jaren in de ploeg moet passen?
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:48:31 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210354025
Op Van Aert na is dit wel echt elite-ploeg van Jumbo.
  Redactie Sport zondag 20 augustus 2023 @ 14:02:26 #41
451829 crew  H.Vviv
pi_210354207
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:31 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Heeft er iemand meer beeld van Attila Valter? Ik heb hem alleen in Milaan San Remo het karretje van ploeggenoot Tiesj Benoot in de poep zien rijden door egostisch en onhandig rijden waardoor Jumbo moest afhaken. Ben wel benieuwd hoe die ook de komende jaren in de ploeg moet passen?
Strade Bianche.

Maar verder heeft Valter zich een goede knecht getoond en heeft af en toe voor eigen kansen mogen gaan. Maar met deze ploeg zal hij zich vrij snel in de etappes mogen knechten.
pi_210354297
Dit is een beangstigend sterke ploeg.
pi_210354343
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:31 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Strade Bianche ;)

Verder rijdt hij prima dit seizoen, afgelopen week ook nog geknecht voor Roglic in Burgos
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:20:20 #44
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210354439
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Strade Bianche ;)

Verder rijdt hij prima dit seizoen, afgelopen week ook nog geknecht voor Roglic in Burgos
Scherp, Strade inderdaad. Dank u, benieuwd. Vind het ook altijd wel interessant hoe juist de andere renners en niet alleen de "big guns" rijden en ontwikkelen.
pi_210364059
twitter
pi_210364148
Wel een sterk bezet rondje zo voor Vuelta-begrippen. Qua sprinters is het wel minder maar dat is gebruikelijk.

En vorm is uiteraard een andere vraag :P
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 10:13:29 #47
pi_210364189
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:01 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Andr Oier gaat vijf ritten winnen.
pi_210364410
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Andr Oier gaat vijf ritten winnen.
Of hij mag 21 etappes knechten voor Enric!
pi_210364505
Hoe is het met Mas eigenlijk?
pi_210364509
UAE met Almeida, Ayuso, Fisher-Black, Molano, I Oliveira, R Oliveira, Soler en Vine
pi_210364515
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe is het met Mas eigenlijk?
Die skipte Burgos omdat "hij zich wilde focussen op z'n trainingen", dus het is onduidelijk qua vorm allemaal
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 11:02:54 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210364614
Welke sprinters gaan berhaupt starten? Ik zie tot nu toe alleen Aberasturi staan...
pi_210364660
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:02 schreef Slobeend het volgende:
Welke sprinters gaan berhaupt starten? Ik zie tot nu toe alleen Aberasturi staan...
Molano ook nog (tenzij die Almeida/Ayuso moet gaan helpen in de vlakke ritten), D van Poppel staat ook op de voorlopige startlijst, maar vraag me af of hij start. Verder M vd Berg en Thijssen.. Het is niet veel nee. Ik verwacht sowieso nog wel een sprinter bij Alpecin (Groves?), Coquard misschien.
pi_210364766
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:02 schreef Slobeend het volgende:
Domme Danny, Molano, Thijssen en Robbe Ghys staan ook op de voorlopige startlijst bij PCS.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_210364781
twitter

Even puzzelen dan maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Marcoss op 21-08-2023 11:29:49 ]
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 12:49:42 #56
pi_210365795
twitter

Het Steff Crassement!
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 12:51:44 #57
pi_210365820
twitter

Geen Mulu. :(

Ik ben ziedend.
pi_210366157
twitter
pi_210366199
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
De reacties daaronder :') WEAK WEAK

Het is naar Quick-Step maatstaven wellicht beste ploeg bergop die ze hebben op Alaphilippe en Van Wilder na.
pi_210366283
Mauri toch teveel last van zijn val?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_210366484
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is naar Quick-Step maatstaven wellicht beste ploeg bergop die ze hebben op Alaphilippe en Van Wilder na.
En de huidige Alaphilippe is ook niet echt een toevoeging.. en het is wel 1 van de sterkste ploegen die ze op kunnen stellen, maar wel duidelijk minder dan Jumbo en Ineos. UAE kiest dan weer voor een mix, lijkt het..
pi_210366591
Het is de dag van de aankondiging van de selecties, geloof ik

twitter
pi_210366996
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja maar je snapt wel waarom Rev daar weg zou willen. Zo ongeveer de sterkste bezetting van DQS en leg die eens naast teams als UAE en TJV
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 augustus 2023 @ 15:01:00 #64
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210367568
twitter
pi_210367719
He, een sprinter
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 18:04:19 #66
pi_210369831
twitter

Page en Thijssen, dat wordt klassiek duosprinten.
pi_210370185
Meintjes dus niet op tijd fit

En AG2R

pi_210370257
En Bahrain, het gaat hard vandaag

Redactie Sport / Supervogel maandag 21 augustus 2023 @ 18:37:20 #69
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210370278
Kattenvermoorder Tiberi gunnen we helemaal niks.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 18:41:48 #70
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210370336
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:01 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd naar Poole en Onley.
pi_210370883
quote:
Eddie Dunbar
Matteo Sobrero
Filippo Zana
Callum Scotson
Michael Hepburn
Welay Hagos Berhe
Felix Engelhardt
Jan Maas
Jan Maas! En Hagos!
Demain, on roule
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 19:23:18 #72
pi_210370945
HAGOS HAGOS HAGOS

Deel die rode trui maar vast uit. Madrid is van ons.
pi_210370953
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ja maar je snapt wel waarom Rev daar weg zou willen. Zo ongeveer de sterkste bezetting van DQS en leg die eens naast teams als UAE en TJV
En normaal zou ik ook zeggen dat het bergop niet altijd heel veel uitmaakt hoe sterk je team is, maar als je ziet dat Jumbo met twee van de sterkste ronderenners aan de start staan, dan maakt het wel uit. Want dan dreigt bijv. zo'n situatie als in de Tour 2022 waarbij Pogi omstebeurt aanvallen van Roglic en Jonas moest pareren.
Mja
pi_210370957
Hebben we trouwens het genot van Jeroen en Karsten?
Mja
pi_210371501
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En normaal zou ik ook zeggen dat het bergop niet altijd heel veel uitmaakt hoe sterk je team is, maar als je ziet dat Jumbo met twee van de sterkste ronderenners aan de start staan, dan maakt het wel uit. Want dan dreigt bijv. zo'n situatie als in de Tour 2022 waarbij Pogi omstebeurt aanvallen van Roglic en Jonas moest pareren.
Alleen werd Roglic vorig jaar ook wel gesloopt door de tactiek. Toen maakte dat minder uit, maar dat wil je nu ook niet riskeren. Acht de kans dan groter dat Vingegaard de aanvallende renner wordt en Roglic vooral reageert op Evenepoel. Maar eerst even afwachten hoe goed Vingegaard nog is
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:16:41 #76
262211 hhh38
pi_210371677
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Alleen werd Roglic vorig jaar ook wel gesloopt door de tactiek. Toen maakte dat minder uit, maar dat wil je nu ook niet riskeren. Acht de kans dan groter dat Vingegaard de aanvallende renner wordt en Roglic vooral reageert op Evenepoel. Maar eerst even afwachten hoe goed Vingegaard nog is
Roglic reed toen ook op z'n tandvlees na die val.
pi_210372052
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Roglic reed toen ook op z'n tandvlees na die val.
Uiteraard, maar denk dat dat om en om demarreren hem ook wat minder ligt dan Vingegaard (op de lange termijn in de etappe dan)

Maar misschien laat hij hier zien dat hij het wel kan als hij topfit is
pi_210373371
ik verwacht eigenlijk het meest van Roglic
Vingegaard heeft blijkbaar een relaxte voorbereiding zonder hoogtestages gehad
Mja
pi_210377344
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
HAGOS HAGOS HAGOS

Deel die rode trui maar vast uit. Madrid is van ons.
Hij gaat doet toch al mee! *O*
  Redactie Sport dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:21:22 #80
pi_210377382
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:35 schreef Marcoss het volgende:
En Bahrain, het gaat hard vandaag

[ afbeelding ]
Govekar gaat mooi naar P17 sprinten.
pi_210377592
Leuke ploeg van Intermarche en Jayco.

Lotto-Dstny heeft niets te zoeken hier.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:18:03 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210378014
twitter

Lol
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:18:03 #83
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210379938
twitter

Hoop jonkies
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:37:06 #84
pi_210383058
twitter

Geen KUDUS, neuk je moeder Vohters.

EF niet eens als laatste, wonderlijk.
pi_210391256
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:28 schreef TAmaru het volgende:
ik verwacht eigenlijk het meest van Roglic
Vingegaard heeft blijkbaar een relaxte voorbereiding zonder hoogtestages gehad
ik denk dat ook. Plus dat Vingegaard misschien iets wil terugdoen voor Roglic voor zijn inspanningen en bluf in de Alpen vorig jaar.
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 10:10:00 #86
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210391620
twitter

Alleen Alpecin nog te gaan dus
pi_210391634
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:31 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Als Remco weg gaat, omdat hij een Landa te zwak zou vinden, dan zou hij ook nooit tevreden zijn geweest, hooguit met Pogacar of Vingegaard als knecht dan.
Ik denk dat Landa niet zoveel zwakker is als knecht dan bijvoorbeeld Adam Yates.
pi_210391655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Als Remco weg gaat, omdat hij een Landa te zwak zou vinden, dan zou hij ook nooit tevreden zijn geweest, hooguit met Pogacar of Vingegaard als knecht dan.
Ik denk dat Landa niet zoveel zwakker is als knecht dan bijvoorbeeld Adam Yates.
Dan overschat je de huidige Landa wel wat, vrees ik
  woensdag 23 augustus 2023 @ 11:00:09 #90
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210391733
quote:

[..]
Snuif jij?
pi_210393109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan overschat je de huidige Landa wel wat, vrees ik
Tja, huidig, dat is wel een beetje een momentopname, vorig jaar presteerde Landa nog vergelijkbaar of beter dan Yates.
pi_210393469

Wat gaat er zondag in Barcelona gebeuren @Momo ?
pi_210393813
quote:

[..]
Ik weet niet wat Landa als knecht kan, maar Landa is echt niet zo heel sterk meer. Adam Yates werd net derde in de Tour, als knecht notabene. Nou dat heeft Landa nog nooit laten zien.
Mja
pi_210393829
Blijkbaar is het veld qua sprinters heel smal deze Vuelta, heb ik dat goed gezien? Ik had toch wel een paar goede snelle mannen verwacht. Je gaat je toch afvragen of niet te veel sprinters alles op de Tour zetten, terwijl ze in de Vuelta kans zouden maken op meerdere ritten. Ik denk dan toch aan een Ewan, Jakobsen, etc.
Mja
pi_210393857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:58 schreef TAmaru het volgende:
Blijkbaar is het veld qua sprinters heel smal deze Vuelta, heb ik dat goed gezien? Ik had toch wel een paar goede snelle mannen verwacht.
Het zijn er heel weinig ja. Af en toe doen er wel een of twee topsprinters mee maar dit keer niet.

Al hadden we in 2016 ook wat zeges voor Gianni Meersman en Jonas van Genechten en Jens Keukeleire. Dat was ook een treurig sprintveld.
pi_210394015
Het zou zo maar eens mooi voor de vluchters kunnen worden. Ik kan me niet voorstellen dat veel ploegen willen gaan rijden voor de sprint. Misschien Cofidis, want Coquard maakt wel echt kans, maar verder?
Mja
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 14:14:40 #97
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210394097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:10 schreef TAmaru het volgende:
Het zou zo maar eens mooi voor de vluchters kunnen worden. Ik kan me niet voorstellen dat veel ploegen willen gaan rijden voor de sprint. Misschien Cofidis, want Coquard maakt wel echt kans, maar verder?
Coquard doet niet mee. Groves (waarschijnlijk), Dainese, Van den Berg, Thijssen en Menten zijn de voornaamste sprinters.
pi_210394130
quote:
Groves start waarschijnlijk ook nog (Alpecin is als enige nog niet bekend), verwacht wel dat zij gaan achtervolgen. EF voor vd Berg (al zal dat vooral in de iets zwaardere etappes zijn), Trek voor Theuns, Intermarche voor Thijssen, DSM voor Dainese.. dan zijn er toch best wat ploegen.

En heel veel kansen krijgen ze ook niet in deze Vuelta. En ze kunnen ook genoeg andere koersen rijden in deze periode, dat is al een verschil met de Tour
pi_210394139
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Coquard doet niet mee. Groves (waarschijnlijk), Dainese, Van den Berg, Thijssen en Menten zijn de voornaamste sprinters.
Aha ok. Op PCS staat Coquard in het lijstje. Volgens Wielerflits doet hij ook mee: https://www.wielerflits.n(...)vangers-bij-cofidis/
Mja
pi_210394157
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Coquard doet wel mee ;)

En heeft met Cimolai ook nog wel iemand mee die hem kan ondersteunen. Als hij niet zelf wil sprinten..
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 14:18:59 #101
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210394179
Daar ga ik even flink nat, helemaal over het hoofd gezien.
pi_210394185
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Tja, huidig, dat is wel een beetje een momentopname, vorig jaar presteerde Landa nog vergelijkbaar of beter dan Yates.
Yates reed vorig jaar ook prima toch? Zou ook toen liever Yates hebben gehad dan Landa in ieder geval.

Maar verschil is ook wel dat UAE/Jumbo nog meer renners hebben van het niveau van Yates/Landa, terwijl QS dan enkel Landa heeft.
pi_210394197
Wie gaan ze bij JUmbo trouwens het rood aan laten trekken zaterdag? Misschien wel Kelderman? Zodat hij ook eens op het podium mag komen? Of Kuss? Om hem te bedanken voor alle diensten dit jaar?
Mja
pi_210394207
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:18 schreef Slobeend het volgende:
Daar ga ik even flink nat, helemaal over het hoofd gezien.
Zeker, dat je juist een noob als mij dan fout corrigeert! :P
Mja
pi_210394226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:20 schreef TAmaru het volgende:
Wie gaan ze bij JUmbo trouwens het rood aan laten trekken zaterdag? Misschien wel Kelderman? Zodat hij ook eens op het podium mag komen? Of Kuss? Om hem te bedanken voor alle diensten dit jaar?
Kuss moest er eerst bij zien te blijven.. Wilco lijkt me wel een goede kandidaat, maar ze moeten eerst Ineos maar eens verslaan, die hebben ook ene prima ploeg
pi_210394253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Kuss moest er eerst bij zien te blijven.. Wilco lijkt me wel een goede kandidaat, maar ze moeten eerst Ineos maar eens verslaan, die hebben ook ene prima ploeg
Goed punt, die hebben een sterke bezetting ja.
Mja
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:26:10 #107
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210394279
Er zijn wel heel weinig ritten voor sprinters inderdaad. Aantal ritten zou je aan kunnen merken voor sterk klimmende sprinters maar ja dan moet je wel een hoop werk leveren in je eentje of twee ploegen.

Rit 7, 12, 19 en 21.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:30:08 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210394318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

Wat gaat er zondag in Barcelona gebeuren @:Momo ?
Heel veel regen.

Meeste neerslag lijkt wel in de ochtend te vallen voor nu. Maar ongeveer 48 uur van te voren kan je denk ik beter zeggen hoe de neerslag gaat verlopen, wel iets om in de gaten te houden want dit is een flink bak regen in potentie.
pi_210394592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Heel veel regen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Meeste neerslag lijkt wel in de ochtend te vallen voor nu. Maar ongeveer 48 uur van te voren kan je denk ik beter zeggen hoe de neerslag gaat verlopen, wel iets om in de gaten te houden want dit is een flink bak regen in potentie.
Dat lijkt op regenhoeveelheden tijdens de moesson :o
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:07:48 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210394723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat lijkt op regenhoeveelheden tijdens de moesson :o
Ja lokaal lopen sommige waardes heel hoog op nu in sommige modellen.

Tarragonna is straks Tarra gone
pi_210394753
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja lokaal lopen sommige waardes heel hoog op nu in sommige modellen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tarragonna is straks Tarra gone
20cm+ in het tweede model. Zijn de zandzakken al gearriveerd? :o
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 15:42:21 #112
pi_210395074
twitter

twitter

Gaze is wel heel verrassend. Die rijdt amper op de weg en nu mag hij dan ineens een grote ronde rijden.
pi_210395687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Gaze is wel heel verrassend. Die rijdt amper op de weg en nu mag hij dan ineens een grote ronde rijden.
Ik geef ze echt 0,0 kans op een rit.
Mja
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 16:54:01 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210395715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:51 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Groves gaat een rit winnen.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 16:54:06 #115
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_210395719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

We hopen van harte dat Robbe Does nog een keer geflikt wordt door een Ollander.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:01:33 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210395807
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Groves gaat een rit winnen.
Ja juist nog een rit gewonnen in de Giro, als hij in vorm is, is hij denk de beste sprinter deze Vuelta.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:02:24 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210395818
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:54 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
We hopen van harte dat Robbe Does nog een keer geflikt wordt door een Ollander.
quote:
Liever vierde, dan dat ik naast die Hollanders ga staan
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:04:56 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210395839
Hele jonge ploeg ook. Groves veruit favoriet in sprints zou ik zeggen. Kan ook wel heuveltje over dus wellicht ook mee in vluchten hier en daar.
pi_210397665
quote:
Juist als er geen extreem dominante sprinter is zullen er waarschijnlijk opeens allerlei ploegen kansen zien. Al heeft Grofs het wel in zich om te domineren.
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 19:28:22 #120
pi_210397694
quote:

[..]
pi_210397696
quote:

[..]
Gesink voor zijn tweede cadeautje in twee jaar!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 19:29:11 #122
262211 hhh38
pi_210397706
Grofs _O_

Goed nieuws voor de FPCL
pi_210402916
Verona

Erviti z’n vervanger
pi_210403752
quote:

[..]
Telt dat dan als een overwinning voor Kelderman?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:47:43 #125
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210403840
quote:

[..]
Robbe Ghys heeft hier een pittige mening over.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:48:23 #126
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_210403852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Telt dat dan als een overwinning voor Kelderman?
Nee, hij heeft immers in 2020 ook een dag de roze trui gedragen in de Giro.
pi_210403861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Nee, hij heeft immers in 2020 ook een dag de roze trui gedragen in de Giro.
Maar toen had hij niets gewonnen toch?
Album top 100 2024
pi_210404124
Ploegentijdrit telt niet als winst voor een renner, geloof ik. Wilco won ook al eens het WK ploegentijdrit, maar die wordt altijd genegeerd in de lijstjes ;(
  donderdag 24 augustus 2023 @ 10:22:06 #129
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210404228
Vanavond om 20 uur ploegenpresentatie
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
pi_210406254
Geen regenboogtrui voor Remco zaterdag.
  Moderator donderdag 24 augustus 2023 @ 15:10:05 #131
pi_210407315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 08:02 schreef Marcoss het volgende:
Verona

Erviti z’n vervanger
Verona zou 'fysieke problemen' hebben.

Zijn Strava schetst een ander beeld.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:28:26 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210409280

Modellen gaan nog steeds voor veel regen zondag in Barcelona. Modellen laten de neerslag 2 uur nachts ongeveer beginnen daar zijn ze het over eens, maar hoe de neerslag verdeeld wordt over zondag zijn ze nog niet echt over uit. Neerslagpiek lijkt 07:00-14:00 te gaan worden. Ook zal er redelijk wat wind zijn dan. Misschien dat het na 16:00 droog gaat worden, nouja vanuit de lucht dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Momo op 24-08-2023 18:40:25 ]
pi_210410132
quote:
Vorig jaar nam Evenepoel in de zesde rit de rode leiderstrui om die niet meer af te staan tot in Madrid. “Maar dat scenario hoeft niet meer voor mij”, zei hij donderdag. “In de eerste negen dagen wil ik de trui eigenlijk niet. Natuurlijk, het is een leiderstrui en ik geniet er ook van. Maar als ik de trui in de eerste negen dagen heb, wil ik hem zo snel mogelijk weer weggeven. Een scenario zoals in de Giro (toen Evenepoel de trui na de derde rit kon afstaan aan de Noor Andreas Leknessund, red.) zou kunnen. Dat was eigenlijk ideaal. Andreas deed, net als ik, ook nog mee voor het jongerenklassement, dus ik was ineens van alle persconferenties en andere verplichtingen af.”
https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)twitter&utm_term=gva
  Moderator donderdag 24 augustus 2023 @ 19:58:12 #134
pi_210410748
De ploegenpresentatie gaat zo beginnen.
  Moderator donderdag 24 augustus 2023 @ 20:03:52 #135
pi_210410812
Jeetje, het gouden koppel meteen op de afspraak.
  Moderator donderdag 24 augustus 2023 @ 20:07:23 #136
pi_210410868
Jeroen en Karsten zijn er klaar voor.

Caja Rural? Nobele onbekenden. Op Cepeda na, de broer van die ander.

Pure minachting van de kijker.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:09:34 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210410902
Hippe DJ
  Moderator donderdag 24 augustus 2023 @ 20:19:08 #138
pi_210411081
Perico al die namen horen uitspreken is echt een feest.

Robbie Gies heeft vanaf nu ook een hekel aan Spanjolen.
pi_210416072
quote:
"Dan schrijven ze nu al dat Remco alleen zal zitten als er 20 renners overblijven... Dat kan gebeuren, maar ik heb nog printscreens van vorig jaar", begon Vervaeke gisterenavond zijn betoog na de ploegvoorstelling in Barcelona.

Het is duidelijk: Vervaeke heeft genoeg brandstof gevonden. "Ik hoop dat ik weer printscreens kan maken waarbij de andere kopmannen alleen zitten en wij Remco wel nog kunnen omringen."
Kritiek op Louis wordt geprintscreend. Dat jullie het even weten.
pi_210416228
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 09:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
:D

Dat is John Heitinga-stijl :D
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:49:41 #141
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_210416287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Perico al die namen horen uitspreken is echt een feest.

Robbie Gies heeft vanaf nu ook een hekel aan Spanjolen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_210416512
quote:
Een kilo of 66 bij 1.92? Jeetje.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:17:39 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210416557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:14 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Een kilo of 66 bij 1.92? Jeetje.
Dat is niet goed hoor. Ik ben ook 66, maar bij 1.80.
pi_210416569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 09:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Ik heb echt hard zitten lachen om dat interview op Sporza met Louis. Zo wanhopig op zoek naar erkenning.

"Dat raakt, het zijn aanvallen. Je kunt ons niet vergelijken met Jumbo-Visma en UAE. Akkoord. Kijk naar de salarissen, dan zie je het zwart op wit."
The owls are not what they seem
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:25:01 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210417293
twitter

Bij Lidl-Trek gaan ze voor een kinderzwembadje
pi_210418174
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]

Heeft Alpecin-DCK nu een jaar lang de regenboogtrui in hun logo?
pi_210420068
Thijssen OUT met Covid, Petilli is de vervanger.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:52:12 #149
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210420071
twitter

Coronatroep
pi_210420091
Vervaeke haha, lekker printsceens maken.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:40:59 #151
262211 hhh38
pi_210420751
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:52 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Coronatroep
De enige context waarin ik nog van Covid hoor dit jaar is afzeggende wielrenners, blijft bijzonder
pi_210420831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 16:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De enige context waarin ik nog van Covid hoor dit jaar is afzeggende wielrenners, blijft bijzonder
Blijkbaar wel met symptomen ook, dan was hij zonder positieve test misschien ook niet gestart
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:54:26 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210420839
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 15:52 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Coronatroep
Geen duosprint met Page meer :{
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:52:28 #154
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210421299
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat is niet goed hoor. Ik ben ook 66, maar bij 1.80.
:o

Viesdun. Ik was eerder dit jaar 77 bij 1.85. Toen kwam de zomer. ;(
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:58:07 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:24:35 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210421610
Weer update over zaterdag en zondag.

De meeste neerslag lijkt zondag tussen 02:00 en 08:00 te gaan vallen zo, al zal tussen 08:00 en 14:00 ook zeker nog goed doorregenen (10-20 mm in de meeste modellen). Daarna verschilt het per model nogal, sommige laten wel goed doorregenen tot 18:00. Windkracht 6 in de ochtend mogelijk, in de middag windkracht 3-5. Windrichting gaat alle kanten op deze dag, geen pijl op te trekken

Zaterdag dan.

De ploegentijdrit is ongeveer van 19:00 tot 21:00. Er zijn buien al mogelijk dan, dus kan zijn dat sommige ploegen geluk of pech gaan hebben... De kans op buien lijkt groter rond 21:00 dan 18:00. Rond 18:00 komt de wind uit het zuidoosten, die draait langzaam, rond 21:00 zal de wind uit het zuiden komen waarschijnlijk. Windkracht 3-4.

(Onderste grafiek is kans op bepaalde hoeveelheid neerslag in uur, 1+mm 10+mm)

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 25-08-2023 18:48:30 ]
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:28:04 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210421642
Starttijden ploegentijdrit Vuelta 2023
18.55 uur – flag-es Caja Rural-Seguros RGA
18.59 uur – flag-nl Team dsm-firmenich
19.03 uur – flag-us Lidl-Trek
19.07 uur – flag-fr Cofidis
19.11 uur – flag-es Burgos BH
19.15 uur – flag-fr TotalEnergies
19.19 uur – flag-fr Arka-Samsic
19.23 uur – flag-be Intermarch-Circus-Wanty
19.27 uur – flag-be Lotto Dstny
19.31 uur – flag-bh Bahrain Victorious
19.35 uur – flag-us EF Education-EasyPost
19.39 uur – flag-be Alpecin-Deceuninck
19.43 uur – flag-au Jayco AlUla
19.47 uur – flag-fr Groupama-FDJ
19.51 uur – flag-de BORA-hansgrohe
19.55 uur – flag-gb INEOS Grenadiers
19.59 uur – flag-fr AG2R Citron
20.03 uur – flag-kz Astana Qazaqstan
20.07 uur – flag-nl Jumbo-Visma
20.11 uur – flag-ae UAE Emirates
20.15 uur – flag-es Movistar
20.19 uur – flag-be Soudal Quick-Step
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:42:14 #158
pi_210423255
“Ik heb er vier nachten slecht van geslapen”: Robbe Ghys wil in Vuelta WK-trauma verwerken
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:43:48 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210423272
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 20:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
“Ik heb er vier nachten slecht van geslapen”: Robbe Ghys wil in Vuelta WK-trauma verwerken
Vier nachten vol met nachtmerries over Ollanders?
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:44:45 #160
pi_210423288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 20:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Vier nachten vol met nachtmerries over Ollanders?
De Lummenaar moest de voorbije weken mentaal tot het uiterste gaan om af te rekenen met het WK-trauma op de ploegkoers en zal in Spanje koersen op gramschap: “De ploeg heeft me erdoor gesleurd.”

Robbie Gies is een fenomeen. Jammer dat ik de rest van het artikel niet kan lezen, er staan ongetwijfeld nog wat fantastische quotes in.
pi_210424320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 18:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Starttijden ploegentijdrit Vuelta 2023
18.55 uur – flag-es Caja Rural-Seguros RGA
18.59 uur – flag-nl Team dsm-firmenich
19.03 uur – flag-us Lidl-Trek
19.07 uur – flag-fr Cofidis
19.11 uur – flag-es Burgos BH
19.15 uur – flag-fr TotalEnergies
19.19 uur – flag-fr Arka-Samsic
19.23 uur – flag-be Intermarch-Circus-Wanty
19.27 uur – flag-be Lotto Dstny
19.31 uur – flag-bh Bahrain Victorious
19.35 uur – flag-us EF Education-EasyPost
19.39 uur – flag-be Alpecin-Deceuninck
19.43 uur – flag-au Jayco AlUla
19.47 uur – flag-fr Groupama-FDJ
19.51 uur – flag-de BORA-hansgrohe
19.55 uur – flag-gb INEOS Grenadiers
19.59 uur – flag-fr AG2R Citron
20.03 uur – flag-kz Astana Qazaqstan
20.07 uur – flag-nl Jumbo-Visma
20.11 uur – flag-ae UAE Emirates
20.15 uur – flag-es Movistar
20.19 uur – flag-be Soudal Quick-Step
Waarom start team dsm zo vroeg? Thymen Arendsman is vorig jaar als zesde geindigd als DSM-er..
pi_210424836
De kijk van de altijd alles missende Renaat en de zwaar dementerende Jos.

quote:
Renaat Schotte & Jos De Cauwer klaar voor drie weken commentaar tijdens de Vuelta: “Hoe je het ook draait of keert: het koningskoppel Lefevere-Evenepoel is uit elkaar gespeeld”

Een ingehouden zucht bij Jos De Cauwer: ook de Vuelta verslaan hij en compagnon Renaat Schotte niet ter plaatse, maar wel vanuit VRT-lokaal 2S46. “Twee grote flatscreens”, zegt Schotte, “dat is het voordeel. Maar als je niet on site bent, mis je sowieso wat extra laagjes op de verslaggeving.”

“Ons lokaal biedt natuurlijk meer ruimte dan het commentaarhokje aan de meet. Ik kan bij manier van spreken zeven wielerencyclopedien tegelijk naast mij op tafel leggen. Maar zelfs daar: het inspelen en anticiperen met Jos gebeurt voor een deel via body language. Die gaat verloren als je niet fysiek schouder aan schouder zit.”

Over de koers: wat zegt ons de body language van Remco Evenepoel? Is hij klaar voor de Vuelta?

Schotte: “Hij lijkt mij minstens zo goed te zijn als vorig jaar. Dan ga ik af op de manier waarop hij de Clasica San Sebastian heeft gewonnen. En de manier waarop hij het WK tijdrijden binnenhaalde, op een parcours dat Filippo Ganna eigenlijk beter lag.”

De Cauwer: “Ik denk dat het een goed idee is geweest om nog een stage in Andorra in te lassen. Dat gaf Evenepoel de kans om nog een aantal ritten te verkennen. Op het parcours rijden geeft het gevoel dat je er letterlijk bovenop zit.”

Schotte: “De kaarten liggen wel duidelijk anders dan vorig jaar. De tegenstand is anders en Remco heeft een ander seizoen met die afgebroken Giro. Maar de ploeg heeft wel de tijd gehad om het project Vuelta te plaatsen en te plannen. Ik vermoed dat Evenepoel zeker de vorm heeft om mee te doen voor de eindzege.”

Heeft hij daar ook de ploeg voor? Philippe Gilbert denkt dat Evenepoel bergop snel gesoleerd zal zitten.

Schotte: “Sta mij toe om de namen er even bij te halen. Serry, Vervaeke, Cattaneo, Hirt… Ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat een ferme ploeg. In de breedte is dat top drie of top vier van alle ploegen aan de start. De buitenwereld doet daar soms te geringschattend over: er moet versterking komen… Ik vind dit achttal toch al verre van slecht. Komt bij dat de Vuelta een andere koers is dan de Tour. Er is veel minder een collectieve voorbereiding, waarmee ik wil zeggen: de knechten staan niet per se in hun hoogvorm aan de start. De Vuelta is meer kopman tegen kopman.”

De Cauwer: “Ik ben het daar grotendeels mee eens. Zonder accidenten kan je een grote ronde winnen op de kap van een andere ploeg. Zolang je niet te arrogant gaat koersen toch. Maar ik vraag me tegelijk af: wat als er een Tadej Pogacar tussen rijdt? Zo iemand die in etappe drie naar Andorra al op de voorlaatste col denkt: ik ga er hier al een snok aan geven. Hoeveel man heeft Evenepoel dan nog over? Als je zonder ploeg iets voor hebt in de vallei richting slotklim, spreken we over minuten. Tom Dumoulin is dat ooit tegengekomen op de voorlaatste dag van de Vuelta. Natuurlijk: Pogacar zelf doet al niet mee, maar Juan Ayuso heeft volgens mij dezelfde mindset. En Jumbo-Visma heeft natuurlijk ook de ploeg om het af en toe helemaal open te gooien.”

Schotte:(overloopt verder de namen, red.) “Pedersen, Bagioli, Knox… Die ploeg is minstens zo sterk als vorig jaar.”

Zelfs zonder Ilan van Wilder?

Schotte: “Jan Hirt zou in staat moeten zijn om Van Wilder te vervangen. Dat is de rol waarvoor ze hem hebben aangetrokken.”

De Cauwer: “Als Hirt zichzelf is, moet hij dat zeker kunnen, ja. Van Knox zouden we een paar jaar geleden hetzelfde gezegd hebben, maar hij is wat blijven hangen. Ik snap wel dat Van Wilder er niet bij is. Hij heeft die knop nog niet omgedraaid. Serry heeft dat ondertussen wel gedaan, maar die heeft ook lang liggen klooien om links of rechts een prijsje voor zichzelf te rijden. Je kan maar een knecht zijn als je dat helemaal hebt opgegeven. Aanvaarden dat het elke koers mouwen opstropen en werken is. En achteraf niet naar huis bellen om te vragen of ze je in beeld gezien hebben. Van Wilder is aan het ontdekken dat hij misschien toch niet categorie Evenepoel, Pogacar, Vingegaard is, ondanks zijn overwinning nu in Duitsland. Als kopman in het rondewerk gaat hij misschien tegen limieten aanlopen, ook financieel. Daarom zeg ik: Van Wilder gaat een geweldige knecht zijn eens hij beseft dat hij in die rol niet armer gaat worden dan als kopman.”

De Vuelta start met een ploegentijdrit. Soudal-Quick-Step probeert daarin de schade te beperken?

Schotte: “Voor mij is dat niet het uitgangspunt. Ik denk dat ze net zo goed kunnen winnen. En dat zeg ik niet uit chauvinisme. Het parcours is vlak: Evenepoel gaat Ganna-gewijs heel lange kopbeurten kunnen doen. Voor mij gaat het tussen Ineos, Jumbo-Visma en Soudal-Quick-Step. Ploegentijdrijden zit in het DNA van de ploeg. Niet vergeten dat ze in de UAE Tour ook gewonnen hebben.”

De Cauwer: “Ik zie ook bodies genoeg die kunnen tijdrijden: Serry kan dat, Casper Pedersen heeft dat als sprint-voorbereider ook in de benen. En daarbij: die ploegentijdrit is veertien kilometer lang. De Vuelta gaat daar niet beslist worden. Dat gebeurt zoals altijd in de bergen.”

Deze Vuelta heeft tien aankomsten bergop en een kortere tijdrit dan vorig jaar. Mogen we dan zeggen dat dit parcours minder op maat is van Evenepoel?

Schotte: “Sorry, die vraag vind ik pass. Evenepoel heeft vorig jaar de Vuelta gewonnen, heeft getoond dat hij op elk terrein stand kan houden. De tijdrit is inderdaad iets korter, maar zoals Jos zegt: de bergen gaan beslissen. Het enige wat je kan zeggen is dat de laatste week nu zwaarder is dan vorig jaar. Het is mijn aanvoelen dat Evenepoel in een blakende vorm begint en dan misschien iets meer verval kent dan een Roglic. Maar dit jaar is Evenepoel uitgevallen in de Giro en Roglic is vorig jaar uitgevallen in de Vuelta. De krachtsverhoudingen in de laatste week kunnen we eigenlijk heel moeilijk inschatten.”

De Cauwer: “Een col als de Angliru, dat is toch nieuw voor Evenepoel. Weet je wat ik daarbij frappant vind? Evenepoel heeft nu al zoveel gewonnen. En toch is het elke keer opnieuw een examen.”

Schotte: “Ik herinner me een uitspraak van Evenepoel meteen na de Vuelta vorig jaar: ‘mijn waardes zijn van hetzelfde niveau als degene die gehaald worden in de Tour’. Daarom vind ik dit een superinteressant verhaal. Hij moet nu opboksen tegen Jumbo-Visma, tegen de tweespan Vingegaard-Roglic, waarmee ze volgend jaar ook wel naar de Tour zullen gaan. Deze Vuelta is een ideale generale repetitie voor volgend jaar.”

Wie wordt binnen die tweespan de grootste uitdager van Evenepoel? Vingegaard of Roglic?

De Cauwer: “Ik vraag me af welke Vingegaard we gaan zien. Tour-Vingegaard of Parijs-Nice-Vingegaard? Die laatste is niet zo goed als de eerste. En in zijn tweede grote ronde dit jaar verwacht ik wel dat het die Vingegaard gaat worden.”

Schotte: “Vingegaard heeft een atypische voorbereiding natuurlijk, zonder hoogteprikkel tussen Tour en Vuelta. Maar ik vermoed dat zijn basis niet weg zal zijn. We gaan snel zien hoe performant hij echt is. Op dag drie vallen de maskers al af. Weet je wat ik straf vind? Jumbo-Visma kan de eerste ploeg ooit worden die de drie grote rondes in hetzelfde jaar wint. Dat is nog nooit gebeurd. Ik weet dat koers vroeger anders in elkaar zat, met een andere kalender en maar n echte kopman per ploeg. Maar als Jumbo-Visma er nu in slaagt, kunnen we dat niet hoog genoeg inschatten. Om n grote ronde te winnen moet je al een hele puzzel juist leggen. Drie grote rondes winnen is puzzelen op een ongezien niveau.”

Tot slot: er is veel te doen rond een eventuele transfer van Remco Evenepoel naar Ineos. Gaat die stress op hem wegen?

Schotte: “Dat gerucht loopt als een rode draad door dit seizoen. En ik vermoed dat zoiets wel weegt op het mentale evenwicht. Evenepoel is een kind van zijn tijd, die alles leest wat over hem verschijnt. Ik zou adviseren: stop daar mee. Probeer alles wat andere mensen van jou vinden helemaal los te laten.”

De Cauwer: “Weet je wat ik jammer vind? Ergens is het tot een breuk gekomen tussen Patrick Lefevere en Evenepoel. De boodschap van Evenepoel is eigenlijk: als ploeg zijn we niet mee gevolueerd.

Schotte: “Ik vond het niet verstandig van vader Evenepoel om daar zo openlijk mee naar buiten te komen. Dat hij vader en makelaar is, helpt natuurlijk niet. In andere sporten hebben we ook gezien hoe die dubbele rol met een sisser is afgelopen. Door die functies te scheiden, neem je tenminste de emotionaliteit weg.”

De Cauwer: “Hoe je het nu draait of keert, het koningskoppel Lefevere-Evenepoel – dat zoveel potentie in zich droeg – is uit elkaar gespeeld. Heel jammer en het is maar de vraag of dat ooit nog goed komt.”
pi_210424890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 21:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Waarom start team dsm zo vroeg? Thymen Arendsman is vorig jaar als zesde geindigd als DSM-er..
Maar die zit niet meer bij DSM..

Weet ook niet waar de volgorde op gebaseerd is. Laatste 3 is de top3 van vorig jaar, maar Jumbo heeft niemand die vorig jaar hoog eindigde
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:07:45 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210425354
POLL
pi_210425938
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 22:28 schreef DiegoFuser het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Ik krijg lichtelijk de indruk dat Renaat voor Belgi is.
pi_210426351
Arkea in het fluo geel.

zaterdag 26 augustus 2023 @ 01:08:58 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210426385
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 22:28 schreef DiegoFuser het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Is dit een serieuze voorbeschouwing van Sporza of heeft QS betaald voor deze zelfpromotie?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_210426870
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 01:08 schreef Szura het volgende:

[..]
Is dit een serieuze voorbeschouwing van Sporza of heeft QS betaald voor deze zelfpromotie?
Nee. Interview van Het Nieuwsblad.
pi_210429929
Letterlijk het hele interview gaat over QS of Evenepoel :')
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:43:32 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210430042
Steff Cras (TotalEnergies)
Rol in de Vuelta: een klassement(je) rijden en mikken op een ritzege in de bergen.
Quotes: "Ik zit op hetzelfde niveau als in de Tour. Een heel goed klassement rijden wordt misschien moeilijk. Na de etappe naar Andorra (rit 3) zullen we kijken om eventueel voor een ritzege te gaan."

Pieter Serry (Soudal-Quick Step)
Rol in de Vuelta: helper van Remco Evenepoel, sfeermaker aan tafel.

Dries Van Gestel (TotalEnergies)
Rol in de Vuelta: ontdekken hoe het is om een ronde van 3 weken te rijden.

Louis Vervaeke (Soudal-Quick Step)
Rijdt voor het eerst 2 grote rondes in hetzelfde jaar.
Rol in de Vuelta: rechterhand, kamergenoot en vertrouwenspersoon van Evenepoel. Belangrijke rol in de bergetappes.
Quotes: "Ik hoop dat ik weer printscreens kan maken waarbij de andere kopmannen alleen zitten en wij Remco wel nog kunnen omringen."

https://sporza.be/nl/2023(...)elgen~1692957219688/
pi_210430142
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 20:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De Lummenaar moest de voorbije weken mentaal tot het uiterste gaan om af te rekenen met het WK-trauma op de ploegkoers en zal in Spanje koersen op gramschap: “De ploeg heeft me erdoor gesleurd.”

Robbie Gies is een fenomeen. Jammer dat ik de rest van het artikel niet kan lezen, er staan ongetwijfeld nog wat fantastische quotes in.
U vraagt, wij draaien:

Een dikke twee weken geleden beleefde Robbe Ghys een nachtmerrie, door op een haar na goud en zelfs een medaille te missen op het WK ploegkoers in Glasgow. Een nederlaag die erg veel pijn deed. “Dat was de zuurste ervaring die ik ooit heb moeten slikken”, bekent Ghys meteen. “Na enkele dagen kreeg ik een flinke klop. Ik heb er een viertal nachten slecht van geslapen. Zo leeg was ik. Natuurlijk was ik ook trots op hoe Lindsay De Vylder en ik daar gereden hebben, maar ik zat vooral diep in de put.”

“Waarom het zo erg aanvoelde? Omdat we het allerhoogste vasthadden en in extremis door onze handen zagen glippen”, blikt de uitgeweken Lummenaar terug. “Ik durfde pas na drie dagen de race te herbekijken, terwijl ik op hoogtestage was voor de Vuelta. Ik heb op mijn kamer gekeken, samen met Dries De Bondt. Ik kon wel door de grond zakken toen ik mezelf zag fietsen.”

Ik durfde de race pas na drie dagen te herbekijken, ik kon wel door de grond zakken toen ik mezelf zag fietsen

Robbe Ghys

Ghys heeft vooral spijt van n specifieke fase in de finale. “Op een zestal ronden van het einde riep ik naar Lindsay dat het voor ons was. De belangrijkste tegenstanders, waaronder de later winnende Nederlanders, lagen ver achter. Ik dacht dat Lindsay vervolgens hard zou aangaan om de wereldtitel definitief over de streep te trekken, maar onze communicatie liep fout. Hij had wel degelijk de kracht in de benen om door te trekken, maar het gebeurde niet. We lieten de opponenten terug in koers komen, waarna ze nog over ons heen kwamen. Ik heb Lindsay op dat moment te weinig gecoacht. Ik heb onvoldoende geroepen hoe de wedstrijdsituatie in elkaar zat, waardoor hij niet goed wist wat hij moest doen. Vreselijk spijtig, kapot was ik ervan.”

Brandstof voor Parijs
Alpecin – Deceuninck ving de zwaar teleurgestelde Ghys op tijdens de hoogtestage voor de Vuelta. “Ze hebben me er echt moeten doorsleuren”, klinkt de naar Brakel uitgeweken Lummenaar erkentelijk. “Het hele team, de psycholoog, de ploegmaten: iedereen deed zijn best. Dat deed me goed. Dries De Bondt fluisterde me toe dat we de besten waren en dat we die frustratie zouden meenemen als brandstof naar de Olympische Spelen. Dat is ook zo, alleen kan je pas zeggen dat je cht de beste bent als je goud pakt. Die restantjes frustratie voelde ik hier trouwens al op training. Op pure gramschap heb ik mijn beste 4-minutenwaardes ooit laten optekenen.”
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:34:28 #172
pi_210430503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 13:54 schreef The_Undertone het volgende:

[..]
U vraagt, wij draaien:

Een dikke twee weken geleden beleefde Robbe Ghys een nachtmerrie, door op een haar na goud en zelfs een medaille te missen op het WK ploegkoers in Glasgow. Een nederlaag die erg veel pijn deed. “Dat was de zuurste ervaring die ik ooit heb moeten slikken”, bekent Ghys meteen. “Na enkele dagen kreeg ik een flinke klop. Ik heb er een viertal nachten slecht van geslapen. Zo leeg was ik. Natuurlijk was ik ook trots op hoe Lindsay De Vylder en ik daar gereden hebben, maar ik zat vooral diep in de put.”

“Waarom het zo erg aanvoelde? Omdat we het allerhoogste vasthadden en in extremis door onze handen zagen glippen”, blikt de uitgeweken Lummenaar terug. “Ik durfde pas na drie dagen de race te herbekijken, terwijl ik op hoogtestage was voor de Vuelta. Ik heb op mijn kamer gekeken, samen met Dries De Bondt. Ik kon wel door de grond zakken toen ik mezelf zag fietsen.”

Ik durfde de race pas na drie dagen te herbekijken, ik kon wel door de grond zakken toen ik mezelf zag fietsen

Robbe Ghys

Ghys heeft vooral spijt van n specifieke fase in de finale. “Op een zestal ronden van het einde riep ik naar Lindsay dat het voor ons was. De belangrijkste tegenstanders, waaronder de later winnende Nederlanders, lagen ver achter. Ik dacht dat Lindsay vervolgens hard zou aangaan om de wereldtitel definitief over de streep te trekken, maar onze communicatie liep fout. Hij had wel degelijk de kracht in de benen om door te trekken, maar het gebeurde niet. We lieten de opponenten terug in koers komen, waarna ze nog over ons heen kwamen. Ik heb Lindsay op dat moment te weinig gecoacht. Ik heb onvoldoende geroepen hoe de wedstrijdsituatie in elkaar zat, waardoor hij niet goed wist wat hij moest doen. Vreselijk spijtig, kapot was ik ervan.”

Brandstof voor Parijs
Alpecin – Deceuninck ving de zwaar teleurgestelde Ghys op tijdens de hoogtestage voor de Vuelta. “Ze hebben me er echt moeten doorsleuren”, klinkt de naar Brakel uitgeweken Lummenaar erkentelijk. “Het hele team, de psycholoog, de ploegmaten: iedereen deed zijn best. Dat deed me goed. Dries De Bondt fluisterde me toe dat we de besten waren en dat we die frustratie zouden meenemen als brandstof naar de Olympische Spelen. Dat is ook zo, alleen kan je pas zeggen dat je cht de beste bent als je goud pakt. Die restantjes frustratie voelde ik hier trouwens al op training. Op pure gramschap heb ik mijn beste 4-minutenwaardes ooit laten optekenen.”
Merci.

Robbe Does zou nog wel een paar afspraakjes bij de psycholoog kunnen gebruiken, als je dit zo leest.
pi_210431385
Ik las trouwens dat de NOS vanaf etappe 13 ook dagelijks gaat uitzenden.
pi_210431423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:34 schreef Dutch_view het volgende:
Het jumbo effect?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:38:33 #175
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210431438
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:34 schreef Dutch_view het volgende:
:o Vroeger deed NOS alleen de weekendetappes.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:40:40 #176
262211 hhh38
pi_210431477
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:37 schreef franklop het volgende:

[..]
Het jumbo effect?
Dat gaat dus weer mis
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:44:51 #177
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_210431600
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Steff Cras (TotalEnergies)
Rol in de Vuelta: een klassement(je) rijden en mikken op een ritzege in de bergen.
Quotes: "Ik zit op hetzelfde niveau als in de Tour. Een heel goed klassement rijden wordt misschien moeilijk. Na de etappe naar Andorra (rit 3) zullen we kijken om eventueel voor een ritzege te gaan."
Ik voorspel (hoop) een anonieme top 15 plek na Andorra waarna hij toch net genoeg perspectief ziet en nog 3 weken blijft aanklampen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_210431644
O ja de Vuelta begint vandaag.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:35:28 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210432577
Babbelzieke Christophe heeft ook een take

Het blijft ook uitkijken naar Cian Uijtdebroeks zijn debuut in een grote ronde. Top 10? Top 7? Het zou me alvast niet verbazen.
~Christophe Vandegoor
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:44:56 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210433699
Het regent en dondert en bliksemt in Barcelona.
pi_210433709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:38 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
:o Vroeger deed NOS alleen de weekendetappes.
Klopt idd , behalve dit weekend dan al weer niet zo lijkt t :')
Zo te zien pakken ze het nu anders aan.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:45:58 #182
362868 crew  Slobeend
of all places
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:47:52 #183
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210433739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 18:45 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Klopt idd , behalve dit weekend dan al weer niet zo lijkt t :')
Zo te zien pakken ze het nu anders aan.
Dat heeft waarschijnlijk met het autootje rijden in Zandvoort te maken.
pi_210433773
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 18:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Op tv was er al geen ruimte nee, maar ook zelfs niet via de stream.
Benieuwd of good old Herbert het gaat doen met zn brakke rug vanaf etappe 13
  Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:51:13 #185
pi_210433788
quote:

[..]
En dan zijn de Belg en Eurosport vandaag ook verminderd aanwezig ivm het superieure atletiek.
pi_210440954
quote:

[..]
Zelfs op Radio 1 ging het twee uur lang (van 15:00 tot 17:00 uur) alleen maar over die zinloze trainingsrondjes.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:39:12 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210467432
quote:

[..]
Kenner :')
pi_210469210
Here we go again... Mijn Marco is het volgende slachtoffer.

twitter

twitter
pi_210469410
Zou nou niemand bij DSM denken dat er misschien wel iets niet helemaal goed gaat in de begeleiding bij de zoveelste renner waar dit speelt?
  woensdag 30 augustus 2023 @ 17:54:36 #190
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210477164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:21 schreef Marcoss het volgende:
Zou nou niemand bij DSM denken dat er misschien wel iets niet helemaal goed gaat in de begeleiding bij de zoveelste renner waar dit speelt?
Inderdaad. Weer een renner die je kwijt bent qua vertrouwen.
Gijp zou zeggen: "het is een soort van sektevorming waar je niet lekker van wordt."
  woensdag 30 augustus 2023 @ 18:17:18 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210477443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:54 schreef GrumpyOldMan het volgende:

[..]
Inderdaad. Weer een renner die je kwijt bent qua vertrouwen.
Gijp zou zeggen: "het is een soort van sektevorming waar je niet lekker van wordt."
Dat soort van kun je er wel afhalen, tenminste 10 renners die nu gillend zijn weggelopen bij DSM in de laatste jaren...
  woensdag 30 augustus 2023 @ 21:18:54 #192
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210480216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat soort van kun je er wel afhalen, tenminste 10 renners die nu gillend zijn weggelopen bij DSM in de laatste jaren...
Dat maakt me dus ook echt bang voor Fabio Jakobsen. Die gun ik wel beter dan zo'n ploeg waar iedereen vooral heel druk moet zijn om binnen de talloze lijntjes te kleuren waardoor de helft van de energie en zo niet meer plezier en vertrouwen eruit gaat. Snap ook wel dat er geen twintig ploegen zijn die een serieuze kans kunnen bieden aan een sprinter en een sprinttrein, maar dit wordt echt achteruitgang.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 23:15:34 #193
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210482470
Morgen een mooie rit hoop ik ... op en af door een mooie streek met een leuke finale
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
  maandag 4 september 2023 @ 20:50:30 #195
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210533397

Deze prachtige bolide wordt morgen geruneerd door de hoofdsok.
  maandag 4 september 2023 @ 22:24:16 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210557470
Je kunt een gesigneerd shirt krijgen van The cyclist formerly known as breakaway king.
Je moet hem morgen dan wel helpen de Tourmalet opduwen, en dan kun je tijdens dat duwwerk een briefje met jouw naam en telefoonnummer in zijn achterzak stoppen.
pi_210557491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:28 schreef Idisrom het volgende:
Je kunt een gesigneerd shirt krijgen van The cyclist formerly known as breakaway king.
Je moet hem morgen dan wel helpen de Tourmalet opduwen, en dan kun je tijdens dat duwwerk een briefje met jouw naam en telefoonnummer in zijn achterzak stoppen.
Bert-Jan Lindeman doet toch niet mee?
pi_210557508
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:31 schreef franklop het volgende:

[..]
Bert-Jan Lindeman doet toch niet mee?
Thomas de Gendt noemt zichzelf op Twitter/X The cyclist formerly known as breakaway king. :s)
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 12:42:46 #200
pi_210601383
twitter

Meesterbrein Guillen wil in de toekomst een aankomst bergop op de Puerto de Larrau, die man kan niets en snapt niets.
  maandag 11 september 2023 @ 18:32:39 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210608329
Jrme Pineau houdt zich niet in: ex-renner verdenkt Jumbo-Visma van mechanische doping

Met Sepp Kuss, Primo Roglič en Jonas Vingegaard op de plekken n, twee en drie in het algemeen klassement, heerst Jumbo-Visma momenteel in de Vuelta a Espaa. De ploeg oogst bewondering, al kijkt oud-renner en teammanager Jrme Pineau helemaal anders naar de dominantie van Jumbo-Visma. De Fransman gaat er in de podcast Les grandes gueules du sport van RMC Sport met gestrekt been in. “Mechanische doping? Ja, mechanische.”

twitter

Pineau, die als renner uitkwam voor onder meer Bouygues Telecom en Quickstep-Innergetic en na zijn wielercarrire teammanager was van het inmiddels ter ziele gegane B&B Hotels-KTM, houdt zich niet in als het gaat over het rijden van Jumbo-Visma in de Ronde van Spanje. “De internationale instanties maken de wielersport kapot. Ze laten te veel dingen gebeuren, controleren niets meer en doen wat de grote ploegen willen. Dat is het gevaar. Dan kun je beginnen denken wat je wil.”

“We zien de beelden… Ik heb het niet over doping, maar over iets dat nog veel erger is. Mechanische doping? Ja, mechanische. Als je kijkt naar de aanval van Sepp Kuss op de Col du Tourmalet, tegenover renners als Juan Ayuso, Cian Uijtdebroeks – die wordt gezien als een groot talent – en Marc Soler. Dat zijn toch geen sukkelaars op de fiets? Kuss rijdt bij zijn demarrage tien kilometer per uur sneller, moet vervolgens remmen door een toeschouwer en rijdt dan weer tien kilometer per uur sneller.”

Pineau: “Kuss gaat tien seconden vooruit zonder daarbij te trappen”
“Hoe kun je dat verklaren?”, gaat Pineau verder. “Wielrennen is mijn sport, ik heb ervan geleefd en leef er nog altijd van. Het is mijn passie, maar ik ben bang. Het baart me grote zorgen. Ik zie bepaalde dingen gebeuren… Op de Col de Spandelles (doelt op de rit van de Tour van 2022 richting Hautacam, red.) gaat Kuss tien seconden vooruit zonder daarbij te trappen. Ik weet niet hoe dat kan, hoor.”

Pineau uit in de podcast dus keiharde beschuldigingen, maar is er ook bewijs? “Bij Lance Armstrong waren er ook nooit bewijzen, maar wij renners in het peloton wisten wel van zijn bedrog. Nu is precies hetzelfde aan het gebeuren”, is de Fransman van mening.
https://www.wielerflits.n(...)H8NajrVW8o0_tnXBQhg0
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210670309
Volgend jaar dus de start in Lissabon, Portugal. 1 tijdrit en 2 ritten in lijn in totaal bij de buren.
pi_211086518
https://www.wielerflits.n(...)sprake-van-teamwork/

Ik denk nog steeds dat Jonas Vingegaard in die etappe het teaqmgevoel heeft opgeblazen, om zelf achter de Promoz Roglic aan te gaan.
Roglic was op dat moment de nummer drie, en de aangewezen persoon om te proberen het verschil te maken, en Vingegaard had bij Sepp Kuss moeten blijven.

Mijn gevoel is dat Vingegaard meer moeite had met Roglic, en achteraf zegt dat hij Kuss de overwinning gunde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')