Dat ze bang was dat je niet alles zou afrekenen. Maar dan klopt de kassa uiteindekijk niet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:23 schreef littlemindy het volgende:
Ik zal wel super naief zijn, maar het is nooit in me opgekomen om iets niet te scannen bij de zelfscan.
Herinner me nu pas onze hoofdcassière in een supermarkt waar ik ooit een bijbaantje had. Die kwam altijd aanlopen als familie bij mij kwam afrekenen. Ik dacht altijd dat dat was omdat ze bang was dat we het te gezellig zouden maken / we te lang zouden praten ofzo. Kwartje valt nu pas
Als je de handscan bedoelt, ja in de meeste zit een cameraatje. Zo'n klein rondje. Zogezegd voor het 'algoritme'. Ik heb daar een jaar of twee geleden eens een bron over geplaatst. Zal het morgen eens opzoeken als ik het niet vergeet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij hangt er camera per zelfscan kassa. Of per twee. Het is zo'n rond ding aan het plafond.
Maar goed, dan moet er wel iemand live meekijken.
Laatste tijd ga ik weer vaker langs de bemenste kassa ipv de zelfscan.
Oh ja. Dat verhaal was er ook nog.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:56 schreef praadje het volgende:
[..]
Als je de handscan bedoelt, ja in de m iIeeste zit een cameraatje. Zo'n klein rondje. Zogezegd voor het 'algoritme'. Ik heb daar een jaar of twee geleden eens een bron over geplaatst. Zal het morgen eens opzoeken als ik het niet vergeet.
Hier ook gehadquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:09 schreef Loohcs het volgende:
Misschien ben ik paranoïde, maar zit er ook een camera+algoritme in die dingen? Bijna altijd als ik m'n capuchon op heb (was koud vandaag) krijg ik controle...
quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:23 schreef littlemindy het volgende:
Ik zal wel super naief zijn, maar het is nooit in me opgekomen om iets niet te scannen bij de zelfscan.
Ik ook niet. Ik reken altijd alles af, ook dat verschrikkelijke plastic zakje wat ondertussen al 60 cent kostquote:Op woensdag 25 januari 2023 22:23 schreef littlemindy het volgende:
Herinner me nu pas onze hoofdcassière in een supermarkt waar ik ooit een bijbaantje had. Die kwam altijd aanlopen als familie bij mij kwam afrekenen. Ik dacht altijd dat dat was omdat ze bang was dat we het te gezellig zouden maken / we te lang zouden praten ofzo. Kwartje valt nu pas
Hoe de fuck denk je dat dit *iets* te maken heeft met een VOG?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:16 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Stel je wordt eruit gepikt bij een controle en ze komen erachter dat je iets bent vergeten te scannen, dan kan dat toch worden gezien als diefstal? Dat zou betekenen dat de AH de politie mag inschakelen, jij in een hokje mag gaan wachten en vervolgens een boete + strafblad krijgt? Stel je hebt als brave huisvader in de toekomst een VOG nodig, ben je flink de sjaak. En dat allemaal voor dat bijvoorbeeld stukje gratis vlees.
Ik denk dat mensen helemaal niet bewust zijn van het risico dat ze nemen als ze iets stelen via een zelfscan kassa. Ja het gaat zo gemakkelijk, tot een keer dat misgaat.
Is dat zo? Want dat komt aardig in de buurt van de definitie van gijzeling.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:03 schreef sigme het volgende:
Overigens zit het ongeveer zo:
Optie 1: Heterdaadje.
Als iemand je ziet stelen, dan kan gevraagd worden je tas te openen, als je dat weigert kan je worden aangehouden door een willekeurig burger (dus ook een vakkenvuller) en mogen ze je vasthouden totdat de pliesie er is en die zal opnieuw vragen in je tas te mogen kijken. Weiger je dat mag je mee naar bureau (maar met ongeopende tas).
Burgerarrest mag bij heterdaadje ja. En dan moeten burger en gearresteerde even wachten tot de pliesie er is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is dat zo? Want dat komt aardig in de buurt van de definitie van gijzeling.
Van zelfde site:quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:48 schreef praadje het volgende:
Gevonden;
https://radar.avrotros.nl(...)n-worden-we-bekeken/
quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het word zo gek. Straks gaan supermarkten nog thuis bezorgen en hoef je bijna niets meer te doen......
Gewoon omdat het aanbod van scanners zonder camera beperkt is. Het is goedkoper om een scanner te bestellen waarvan je de camera standaard uitschakelt, dan speciaal 1 te zoeken zonder camera.quote:
Tja, de goeden moeten lijden onder de kwaden. Als ik alle andere verhalen lees, snap ik de reactie ook wel van de winkelmanager. Op een gegeven moment ben je ook klaar met àl het volk dat niet meer scant. En ondertussen de onschuldige uithangen. (in dit geval misschien oprecht, maar de overige 99% gebruikt het als trucje om medelijden te wekken en hun straf te ontlopen.quote:
Oh jee, Magica, dit gaat steeds een stapje verder. Over een paar maanden steel je moedwillig gewoon volle tassen!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:04 schreef Magica het volgende:
1 x had ik 8 dezelfde producten per ongeluk maar 1x gescand daar kwam ik pas op de parkeerplaats achter. Ben ik weer teruggegaan naar de winkel om ze nog af te rekenen was ineens bang dat ze het op camera zouden zien![]()
Tijdje terug nog een keer zoiets vergeten en kreeg ik controle, maar ik gaf het meteen aan en ik kom daar bijna elke dag dus was ok.
Van de week toevallig een pak keukenpapier vergeten. Had alles gescand en betaald en toen zag ik dat pak staan. Toen ben ik gewoon weggelopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |