https://www.nu.nl/buitenl(...)s-na-onenigheid.htmlquote:Zesjarige jongen schiet lerares neer op basisschool in VS na onenigheid
Een zesjarige jongen heeft vrijdagmiddag op een Amerikaanse basisschool op zijn lerares geschoten. Zij raakte daarbij zwaargewond en is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, melden Amerikaanse media. De politie heeft de zesjarige gearresteerd.
De schietpartij vond plaats op een basisschool in Newport News in de Amerikaanse staat Virginia. De lerares, die ergens in de dertig is, verkeert "in levensgevaar". Een woordvoerder van de politie meldt dat "hier geen sprake was van een ongeluk". De jongen schoot met een pistool. Er wordt onderzocht waar dat vandaan kwam.
De autoriteiten buigen zich verder over het lot van de zesjarige jongen. Hij zit in politiehechtenis en gekeken wordt hoe "deze jongeman het best geholpen kan worden".
De burgemeester van de plaats, Phillip Jones, zegt dat het incident hem in het hart raakt. "Dit is een donkere dag maar we gaan hiervan leren en komen sterker terug", aldus Jones. Curtis Bethany, een raadslid in de stad, noemt het incident tegenover The New York Times "onontgonnen gebied". "Ik heb nog nooit gehoord van een 6-jarige die met een geladen pistool naar school gaat", aldus Bethany.
De zwaargewonde lerares vindt ongetwijfeld dat hij zich aanstelt.quote:De burgemeester van de plaats, Phillip Jones, zegt dat het incident hem in het hart raakt.
lees: we hebben meer guns/groter kaliber nodigquote:maar we gaan hiervan leren en komen sterker terug
Dat wordt voortaan de docent ook bewapenen. Detectiepoortjes hielpen immers nietquote:Dit is een donkere dag maar we gaan hiervan leren en komen sterker terug", aldus Jones.
Vergeet de overige klasgenootjes niet, die hadden dan kunnen ingrijpen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:06 schreef Hugo862 het volgende:
Als de docent gewapend was, was dit nooit gebeurd
Waarom ga je niet fijn in de VS wonen?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:55 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand zomaar neerschieten mag nu ook al niet dus een verbod op vuurwapens haalt niks uit
Mensen komen ook om in het verkeer. Auto’s dan maar verbieden?
@:tja77 zoiets?
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 06:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Guns don't kill people, people do!!!
quote:Guns don’t kill people. People who say “Guns don’t kill people” kill people. With guns.
Sommigen mensen worden gewoon slecht geboren. Genoeg voorbeelden in de geschiedenis.quote:
...quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:01 schreef britneycheers het volgende:
In dit soort communities in de VS leren kinderen vanaf 2/3 al schieten. Ik heb regelmatig peuters voor hun trailer gezien met grote geweren in hun handjes terwijl normaal verkeer langs aan het rijden was. Het verbaast me dan ook niet dat een zesjarige gericht kan schieten op een lerares.
Wat wel gek is dat zo een jong kind zoveel woede heeft om de volgende dag een wapen mee te brengen? Of had hij deze uit voorzorg al bij zich
Indien de ouders nalatig zijn geweest mogen ze echt een zware straf krijgen.
Het ergste wat er op mijn basisschool in de late jaren '80 gebeurde was dat een kind zn tafel omver gooide en stampvoetend naar de gang of naar huis ging.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Sommigen mensen worden gewoon slecht geboren. Genoeg voorbeelden in de geschiedenis.
quote:In a press conference, Newport News Police Chief Steve Drew said a 6-year-old student shot a woman who teaches at the school while the two were isolated in a classroom after an altercation.
Geen scholen maar wel iedereen met wapens is wel de natte droom van de GOP ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:56 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb nog wel een oplossing. Scholen verbieden. Geen scholen, geen school shootings.
Zo werkt het ook met drugs heb ik me laten vertellen. Geen drugs toegestaan, geen problemen.
Nou, niet meer doen hoor jongen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:23 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Wat triest voor die zesjarige ook.
Zes jaar, dan heb je echt geen flauw benul wat de heftigheid is van je actie, laat staan wat de gevolgen zijn.
dat was er wel, anders werd er wel teruggeschoten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:36 schreef Aether het volgende:
Waarom was er geen metaaldetector en tassencontrole bij de ingang?
Die worden gehomeschooledquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eerder een trailorpark redneck.
We komen sterker terug maar met een mannetje minderquote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:02 schreef Hathor het volgende:
"Dit is een donkere dag maar we gaan hiervan leren en komen sterker terug
In dat ene zinnetje zit precies alles wat er mis is in dat apenland.
Je kunt niet lezen blijkbaar?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:43 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou, niet meer doen hoor jongen.
Ga maar weer gauw op je plekje zitten, dan halen wij even een nieuwe juf.
Kan gebeuren….
Geen flauw benul, maak dat de kat wijs.
Guns don't kill people, bullets do!!!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 06:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Guns don't kill people, people do!!!
Vind je dat niet een beetje voorbarig? Misschien herstelt ze wel gewoon.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:06 schreef KillemWieft het volgende:
Spuitje geven en in de crematieoven flikkeren.
Oh, bij ons waren er al regelmatig getrokken messen. Maar goed, dat was de jaren 90. Wereld van verschil.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het ergste wat er op mijn basisschool in de late jaren '80 gebeurde was dat een kind zn tafel omver gooide en stampvoetend naar de gang of naar huis ging.
Hadden die echter in het moderne VS geleefd dan hadden we nu al 3 doden gehad.
verschil moet er zijn.
Niks van gemerkt de afgelopen anderhalve week.quote:
Dit kan ik moeilijk geloven. Of ben je alleen in de oorden van stand geweest?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:45 schreef asco het volgende:
[..]
Niks van gemerkt de afgelopen anderhalve week.![]()
Ik voel me veel veiliger overal waar ik ben geweest in Amerika (20+ trips) dan in de randstad.
Maarja, zodra het over Amerika gaat moeten we nu eenmaal alles slecht vinden in dit land.![]()
Had de gemiddelde Nederlander maar de helft van het fatsoen van een gemiddelde Amerikaan dan was dit een veel prettiger land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |