Zo zit ik net aan de thee met mango smaak en in eens wist ik weer hoe het voelde, smaakte en rook toen ik het ooit eens rookte mn moeder had geen gewone thee en dat is al iets van 10 jaar geleden Ik lust meteen mn thee niet meer
quote:Ja!
Op zondag 9 februari 2003 12:46 schreef moussy het volgende:
Dat als je iets proeft of ruikt dat er een herinnering omhoog komt?Zo zit ik net aan de thee met mango smaak en in eens wist ik weer hoe het voelde, smaakte en rook toen ik het ooit eens rookte mn moeder had geen gewone thee en dat is al iets van 10 jaar geleden
Ik lust meteen mn thee niet meer
quote:Ja maar dementerende of demente mensen leven ook in het vroeger, ik heb wel meegemaakt dat een man op een gegeven moment ook de hele dag in foetus houding lag.
Op zondag 9 februari 2003 12:47 schreef bluebellyfluff het volgende:
Dat klopt inderdaad, das bij iedereen zo! Ik heb wel eens gehoord over een experiment bij bejaarden (met dementie e.d.) die dan allerlei geuren voorgeschoteld kregen waarbij er allerlei oude herinerringen weer tot leven kwamen.
Of als ik stoofpeertjes ruik, denk ik aan Kerst
quote:Krijg je dan ook dat vakantie gevoel weer een beetje terug?
Op zondag 9 februari 2003 12:51 schreef SEMTEX het volgende:
Op mijn vakantie in Las Vegas zat ik in een hotel waar iedereen een beetje hetzelfde rook. Thuisgekomen bleek dat diezelfde geur in een meegepikt flesje bodylotion zat. Als ik nu dus dat flesje bodylotion ruik, ruik ik dat hotel weer en ben ik weer terug op vakantie
Ik heb het met een deodorant, maar dat geeft geen fijn gevoel. Ik had een bepaald soort deo op toen ik in het ziekenhuis lag van de bevalling van mn zoon. En als ik weer die deo op doe voel ik me helemaal verdrietig.
quote:Ja
Op zondag 9 februari 2003 12:54 schreef moussy het volgende:[..]
Krijg je dan ook dat vakantie gevoel weer een beetje terug?
Heb dan nog het gevoel dat pa bij me is. Me zus heeft dat gevoel ook als ik die aftershave op heb. tis trouwens acqua di gio van giorgio armani.
Nu drink ik het nooit meer trouwens. of zelden
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 09-02-2003 13:31]
Bij heel veel geurtjes inderdaad (bijvoorbeeld het geurtje dat mijn opa altijd droeg).
Maar smaken ook, als ik bijvoorbeeld een salade eet met olijfolie eroverheen moet ik altijd denken aan vakantie in Spanje.
quote:Ik wilde met het plaatsen ook een betere, maar ze waren steeds te lang
Op zondag 9 februari 2003 14:04 schreef Karin het volgende:
heb even de topictitel aangepast, dit is wat duidelijker
Ik heb ook een hele sterke met formaline. Heb een jaartje geneeskunde gestudeerd, en ben toen een beetje geflipt op de snijzaal-introductie (ik was toen al behoorlijk overspannen, en dat was de druppel). Dus ik werd helemaal panisch voor die formaline-lucht, waarmee ze die lijken conserveren. Had altijd in de snijzaal een zakdoek bij me met wat eau-de-cologne erop, die ik dan voor mijn neus hield. Maar na verloop van tijd rook dat zakdoekje natuurlijk vreselijk naar formaline. En dat zakdoekje zat weer in de zak van mijn jas, dus rook die hele jas naar formaline. Die geur heb ik geprobeerd weg te maken met zo'n houten geur-balletje van de bodyshop. Met als gevolg dat als ik nu dat bodyshop geurtje ruik, ik direct weer die herinneringen heb aan de snijzaal en hoe ik me toen voelde. Niet handig dus, soort tweede hands herinnering geworden.
Kennen jullie het ook andersom? Dat je als je in een dennenbos loopt, direct aan een w.c. moet denken omdat zoveel van die luchtverfrissers naar dennen ruiken?
En met muziek.... ik was vroeger vaak verliefd en aan elke verliefdheid zit wel een song gekoppeld. Elke keer als ik zo'n nummer hoor voel ik me weer helemaal in de wolken. Heerlijk.
Het bed van mijn ouders ruikt nog steeds naar me overleden vader. Ik begrijp niet hoe me moeder nog in dat bed kan blijven slapen.
Als ik de geur van Malboro Light (niet bij andere sigaretten) ruik, moet ik denken aan de tijd dat hij in een rolstoel zat en niets anders kon dan roken.
Soms loop je in de stad en dan heeft een jongen voor me hetzelfde luchtje als mijn vriendje op en dan moet ik aan hem denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |