abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 9 februari 2003 @ 12:46:41 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_8364606
Dat als je iets proeft of ruikt dat er een herinnering omhoog komt?

Zo zit ik net aan de thee met mango smaak en in eens wist ik weer hoe het voelde, smaakte en rook toen ik het ooit eens rookte mn moeder had geen gewone thee en dat is al iets van 10 jaar geleden Ik lust meteen mn thee niet meer

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8364618
quote:
Op zondag 9 februari 2003 12:46 schreef moussy het volgende:
Dat als je iets proeft of ruikt dat er een herinnering omhoog komt?

Zo zit ik net aan de thee met mango smaak en in eens wist ik weer hoe het voelde, smaakte en rook toen ik het ooit eens rookte mn moeder had geen gewone thee en dat is al iets van 10 jaar geleden Ik lust meteen mn thee niet meer

Ja!
Vooral bij geuren. Geinig
  zondag 9 februari 2003 @ 12:47:49 #3
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_8364620
Dat klopt inderdaad, das bij iedereen zo! Ik heb wel eens gehoord over een experiment bij bejaarden (met dementie e.d.) die dan allerlei geuren voorgeschoteld kregen waarbij er allerlei oude herinerringen weer tot leven kwamen.
fluff for life
  zondag 9 februari 2003 @ 12:48:21 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_8364623
zeker, geuren zijn uitermate geschikt om herinneringen terug te halen!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_8364630
Best vaak eigenlijk. Meestal herinneringen aan vakantie ..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  † In Memoriam † zondag 9 februari 2003 @ 12:50:35 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_8364642
quote:
Op zondag 9 februari 2003 12:47 schreef bluebellyfluff het volgende:
Dat klopt inderdaad, das bij iedereen zo! Ik heb wel eens gehoord over een experiment bij bejaarden (met dementie e.d.) die dan allerlei geuren voorgeschoteld kregen waarbij er allerlei oude herinerringen weer tot leven kwamen.
Ja maar dementerende of demente mensen leven ook in het vroeger, ik heb wel meegemaakt dat een man op een gegeven moment ook de hele dag in foetus houding lag.
  zondag 9 februari 2003 @ 12:51:51 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8364650
Op mijn vakantie in Las Vegas zat ik in een hotel waar iedereen een beetje hetzelfde rook. Thuisgekomen bleek dat diezelfde geur in een meegepikt flesje bodylotion zat. Als ik nu dus dat flesje bodylotion ruik, ruik ik dat hotel weer en ben ik weer terug op vakantie
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  † In Memoriam † zondag 9 februari 2003 @ 12:52:23 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_8364663
Zo moet ik met het luchtje van gills altijd aan mn opa denken, terwijl die man toch al heel wat jaartjes dood is.

Of als ik stoofpeertjes ruik, denk ik aan Kerst

† In Memoriam † zondag 9 februari 2003 @ 12:54:01 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_8364684
quote:
Op zondag 9 februari 2003 12:51 schreef SEMTEX het volgende:
Op mijn vakantie in Las Vegas zat ik in een hotel waar iedereen een beetje hetzelfde rook. Thuisgekomen bleek dat diezelfde geur in een meegepikt flesje bodylotion zat. Als ik nu dus dat flesje bodylotion ruik, ruik ik dat hotel weer en ben ik weer terug op vakantie
Krijg je dan ook dat vakantie gevoel weer een beetje terug?

Ik heb het met een deodorant, maar dat geeft geen fijn gevoel. Ik had een bepaald soort deo op toen ik in het ziekenhuis lag van de bevalling van mn zoon. En als ik weer die deo op doe voel ik me helemaal verdrietig.

pi_8364795
ik krijg ook vaak gewoon een soort gevoel ofzow, waarvan ik vergeten ben welke herinnering erbij hoort.
leven als een koning
  zondag 9 februari 2003 @ 13:04:07 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8364831
quote:
Op zondag 9 februari 2003 12:54 schreef moussy het volgende:

[..]

Krijg je dan ook dat vakantie gevoel weer een beetje terug?

Ja
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8364962
ik gebruik nu de aftershave van me pa. Die is dus 2,5 maand geleden overleden.

Heb dan nog het gevoel dat pa bij me is. Me zus heeft dat gevoel ook als ik die aftershave op heb. tis trouwens acqua di gio van giorgio armani.

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
pi_8365224
Als ik mango thee drink denk ik aan mijn vrijgezellen tijd.
Komt dat gevoel weer terug van vroeger dat ik als vrijgezel de kroegen afliep om te darten (competitie).
Mijn vaste prik was dus eerst aan de mango thee. .

Nu drink ik het nooit meer trouwens. of zelden

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 09-02-2003 13:31]

zondag 9 februari 2003 @ 13:31:16 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_8365248
de geur van de aftershave van mijn eerste vriendje
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 9 februari 2003 @ 13:37:29 #15
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8365362
Als ik een bepaald wasmidel gebruik zie ik mezelf weer liggen in het kraambed, pas bevallen van mijn zoontje. Toch wel grappig als je dan tshirtjes aan het ophangen bent die je bijna zelf als top kan dragen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8365690
Als ik het heb vooral bij geuren..
pi_8365804
Ja, liep net langs de viskraam en moest spontaan aan men ex denken

grapje natuurlijk

FOK!fossiel zondag 9 februari 2003 @ 14:04:45 #18
2628 Karin
pi_8365859
heb even de topictitel aangepast, dit is wat duidelijker

Bij heel veel geurtjes inderdaad (bijvoorbeeld het geurtje dat mijn opa altijd droeg).
Maar smaken ook, als ik bijvoorbeeld een salade eet met olijfolie eroverheen moet ik altijd denken aan vakantie in Spanje.

† In Memoriam † zondag 9 februari 2003 @ 16:33:04 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_8368136
quote:
Op zondag 9 februari 2003 14:04 schreef Karin het volgende:
heb even de topictitel aangepast, dit is wat duidelijker
Ik wilde met het plaatsen ook een betere, maar ze waren steeds te lang
pi_8369084
Bij een luchtje van JP Gaultier moet ik altijd denk aan mijn eerste grote liefde, daar kan ik zelfs na 10 jaar nog behoorlijk van hotel de botel raken als ik dat ruik.
En bij een pepermuntje luchtje moet ik altijd denken aan een scharrel die altijd pepermuntjes at.
  zondag 9 februari 2003 @ 19:13:59 #21
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_8371319
ja van die bananen schuimpjes als ik die ruik of proef dan krijg ik gelijk de rillingen,ik heb ooit is een pensiline kuur gehad en die pillen smaakte en roken daar naar ben er toen goed ziek van geweest bleek er allergisch voor te zijn en als ik dan die geur van die schuimpjes ruik dan komen die herrinneringen weer omhoog *ril*
pi_8371447
Geuren zijn fantastisch voor herinneringen. Een zomer in Italie waar ik after-sun had van Jil Sander (Sun). Later kreeg ik een keer van iemand douche-gel van hetzelfde merk, en elke keer als ik het gebruik ben ik weer helemaal in Italie.

Ik heb ook een hele sterke met formaline. Heb een jaartje geneeskunde gestudeerd, en ben toen een beetje geflipt op de snijzaal-introductie (ik was toen al behoorlijk overspannen, en dat was de druppel). Dus ik werd helemaal panisch voor die formaline-lucht, waarmee ze die lijken conserveren. Had altijd in de snijzaal een zakdoek bij me met wat eau-de-cologne erop, die ik dan voor mijn neus hield. Maar na verloop van tijd rook dat zakdoekje natuurlijk vreselijk naar formaline. En dat zakdoekje zat weer in de zak van mijn jas, dus rook die hele jas naar formaline. Die geur heb ik geprobeerd weg te maken met zo'n houten geur-balletje van de bodyshop. Met als gevolg dat als ik nu dat bodyshop geurtje ruik, ik direct weer die herinneringen heb aan de snijzaal en hoe ik me toen voelde. Niet handig dus, soort tweede hands herinnering geworden.

Kennen jullie het ook andersom? Dat je als je in een dennenbos loopt, direct aan een w.c. moet denken omdat zoveel van die luchtverfrissers naar dennen ruiken?

En met muziek.... ik was vroeger vaak verliefd en aan elke verliefdheid zit wel een song gekoppeld. Elke keer als ik zo'n nummer hoor voel ik me weer helemaal in de wolken. Heerlijk.

mooi he, alles
pi_8371572
Bij bijna alle smaken/geuren heb ik wel herinneringen.

Het bed van mijn ouders ruikt nog steeds naar me overleden vader. Ik begrijp niet hoe me moeder nog in dat bed kan blijven slapen.
Als ik de geur van Malboro Light (niet bij andere sigaretten) ruik, moet ik denken aan de tijd dat hij in een rolstoel zat en niets anders kon dan roken.

Soms loop je in de stad en dan heeft een jongen voor me hetzelfde luchtje als mijn vriendje op en dan moet ik aan hem denken

If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8372871
Ja idd, komt wel eens voor.
bijv uitlaatgassen dat ruikt in spanje toch wat anders en dan ruik je zoiets hier en dan denk je weer aan je vakantie wel leuk op zich.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  zondag 9 februari 2003 @ 20:51:08 #25
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_8373535
Als ik het Luchtje ruik dat mn vriend op vakantie altijd ophad, zit ik weer in Thailand
Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')