abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:07:07 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207443558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
Kennelijk kan de House niet de speakerverkiezingsprocedure veranderen ? In de grondwet vastgelegd ?
Verander die procedure in "wie de meeste stemmen heeft, wint"
Dat is het meest democratisch én praktisch.

Nu is het geld- en tijdrovende rondedansjes opvoeren. En niks het land besturen.
Ik zou eerder zeggen

"De als in ronde 1 geen van de kandidaten 50% van de stemmen heeft dan gaan de twee kandidaten met de meeste stemmen naar ronde 2 en is dat de enige keuze voor een geldige stem."
pi_207443948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:43 schreef potjecreme het volgende:
Stiekem hebben ze wel een punt over windvaan McCarthy.
Dat is natuurlijk echt wel zo. Ik kan me niet voorstellen dat er in die complete kudde van 200 mensen niet iemand is te vinden die beter is dan McCartney. Maar je staat wel ontzettend in de spotlights en dat moet je ook maar willen. En het is ook alsof je meer dan 200 recalcitrante facistische kleuters in de kruiwagen moet houden terwijl je daarnaast regelmatig zult moeten samen werken de Democraten om dingen voor elkaar te krijgen. Ik zou er ook voor passen :') _O-
pi_207444017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan wel, is in 1849 gebeurd. Toen stemden ze eerst "meeste stemmen wint" en daarna nog eens unaniem op de winnaar van die verkiezing.
Als men vast blijft zitten, moet men dit weer doen.
Het zal wel dat Kevin McCarthy de eerste ronde wint met 217 .....
En dan in de tweede ronde ook veel stemmen van democrats krijgt
So be it....

Ook praktisch:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:07 schreef Hexagon het volgende:

"De als in ronde 1 geen van de kandidaten 50% van de stemmen heeft dan gaan de twee kandidaten met de meeste stemmen naar ronde 2 en is dat de enige keuze voor een geldige stem."
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:45:54 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207444601

Madness. :P

Zie nu pas dat ETA deze vanmiddag al had gepost. :)
Is de ETA toch nog actiever dan ik dacht. :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2023 16:53:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207444612
quote:
_O-
Spoilers!
pi_207445158
"some people aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn." Sir Michael Caine als Alfred Pennyworth
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:42:32 #57
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_207445167
twitter


Wanneer gaan ze weer verder? :7
pi_207445273
18.00 uur

Korte samenvatting van gisteren voordat we weer verder gaan:
twitter
pi_207445282
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]

Wanneer gaan ze weer verder? :7
Er is nog geen deal, geen idee of ze wel weer wat poppenkaststemmingen gaan houden. Dat schijnen die 20 belangrijk te vinden, in het openbaar laten merken dat ze slecht zijn in samenwerken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 17:56:25 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207445311
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:52 schreef PaarsBeestje het volgende:
18.00 uur

Korte samenvatting van gisteren voordat we weer verder gaan:
[ twitter ]
Ik vraag mij echt af of er iemand is die denkt "Ik ben trots dat ik op deze mensen heb gestemd!". Zo ja dan is het droevig gesteld met die persoon.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207445315
CNN begint ook te verlangen naar coalitie-politiek:

quote:
It’s the easiest, most elegant and simple solution to Rep. Kevin McCarthy’s failure to bring Republicans together.

Just find a few Democrats already. Form a freaking coalition. Edge out these hardline Republicans and get the House to work.

But ask just about anyone in Washington and they’ll chuckle at your naivete and shake their heads. McCarthy won’t ever ask Democrats for help. And Democrats wouldn’t give it to him. So silly.

Who can govern like this? Which leaves the vast majority of Americans to watch as McCarthy gives more and more to the intransigent fringe of his party, even as it becomes painfully clear that more than four of them have no intention of ever supporting him. He can only afford to lose four GOP votes.

By the way, this is now the most drawn-out speaker election since the outbreak of the Civil War.

Meanwhile, if McCarthy was to finally give up and step aside, whichever Republican tried to find GOP consensus would be stuck with the concessions McCarthy has already agreed to.

Look to the states: While the idea of a bipartisan coalition feels impossible in today’s Washington, it’s not a crazy idea at all.

In fact, as CNN political analyst John Avlon pointed out on “CNN This Morning,” variations of power sharing or a moderate speaker upset could be seen in multiple states this year:

In Alaska, nine Democrats and eight Republicans have put aside their differences to form a bipartisan majority in the state Senate.
In Pennsylvania, a Democrat was named speaker of the state House after gaining support from Republicans. Following the vote, he announced he would govern as an independent.
In Ohio, a moderate Republican managed to assume the state House speaker position with the support of Democrats.
How would a coalition work? Those are all unique situations with their own local dynamics, but it’s worth wondering what a coalition government in Washington might look like. “A block of House Republicans should get together with Democrats to pick a speaker to run a coalition government, which will moderate the House and marginalize the extremists,” suggested John Kasich in a tweet that was viewed more than 5 million times. He’s the former Ohio governor and representative who has turned into a cheerleader for moderation in recent years.

Democrats would have to buy in: Kasich has seen this process before. He was chairman of the House Budget Committee after the so-called “Republican Revolution” of 1994 and took part in the famous budget balancing of the second Bill Clinton administration, when the Democratic president was forced to work with a Republican House majority.

“The Democrats at some point have got to stop laughing at the Republicans and say, ‘hey, we have a golden opportunity here to come up with something that is more moderate and more workable,’” Kasich later told CNN’s Michael Smerconish on his SiriusXM podcast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207445338
https://www.c-span.org/vi(...)-voting-speaker&live

Daar gaan wij weer…zijn er deals gemaakt? Is er onderhandeld?

Goeie samenvatting van cnn. Dus.
Blijkbaar zit een volgende rep. Speaker vast aan mcCarthy’s toezeggingen?
pi_207445347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:43 schreef potjecreme het volgende:
Stiekem hebben ze wel een punt over windvaan McCarthy.
ikzelf vind het eerder een absoluut teken van (systeem)zwakte als een leidinggevende politicus altijd maar vast blijf houden aan zaken en niet bereid is compromissen te sluiten of terug te komen op eerdere ideeen als blijkt dat deze niet werken.

Het idee dat een politicus eenmaal een mening inneemt en dat dat vervolgens tot een absolutionistisch gegeven verword dat nooit meer mag aangepast worden is een soort van radikaal absolutionisme dat eerder kenmerkend is voor fringe-ideologieen aan de extreme buitenzijdes van het politieke specturm.

Normaal in een bestuurspolitiek is juist dat er altijd en voortdurend een noodzaak bestaat zaken te kunnen en willen veranderen en je aan te passen.
Politiek die dat niet wil kiest ideologie boven de bestuurspraktijk.

Tevens is het juist het punt waarop een democratie een voordeel boven autoritaire staten hebben; in Autoritaire staten houd leidende elite altijd eindeloos lang vast aan hun eigen wil en dogma's.
Wat initieel daadkrachtig lijkt (interessant genoeg ook populariteit oplevert; in veel autoritaire staten is de Grote Leider daadwerkelijk ook zeer populair bij een breed deel van de bevolking),
Maar op de middellange termijn juist ook betekent dat men meestal juist het moment dat men hervormingen zou moeten doorvoeren, mist.

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 06-01-2023 18:08:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207445349
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef AnneX het volgende:
https://www.c-span.org/vi(...)-voting-speaker&live

Daar gaan wij weer…zijn er deals gemaakt? Is er onderhandeld?
Volgens CNN en ook de goed ingevoerde Jennifer Shutt (zie artikel dat ik eerde postte) is er geen deal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:02:14 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207445382
Zo, we zitten er weer klaar voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:02:44 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207445386
Let's pray for a speaker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207445391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:56 schreef Hanca het volgende:
CNN begint ook te verlangen naar coalitie-politiek:
[..]

Wat CNN niet meeneemt in het verhaal is dat de Republikeinen toen niet dezelfde geradicaliseerde bende is als nu. En ook niet bepaald bekend staan om hun betrouwbaarheid.
pi_207445401
Elke dag wordt er gespeculeerd dat een deal nabij is en elke keer stemmen er 20 mensen tegen McCarthy. Eerst zien dan geloven
pi_207445405
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Wat CNN niet meeneemt in het verhaal is dat de Republikeinen toen niet dezelfde geradicaliseerde bende is als nu. En ook niet bepaald bekend staan om hun betrouwbaarheid.
Ze noemen 3 voorbeelden van afgelopen jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:04:27 #70
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207445407
Ik las laatst dat mevrouw Johnson (the house clerk) nu feitelijk de baas is van het Huis van Afgevaardigen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207445416
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze noemen 3 voorbeelden van afgelopen jaar.
Ja, buiten het huis in de Staten zelf toch?
pi_207445421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:04 schreef livelink het volgende:
Ik las laatst dat mevrouw Johnson (the house clerk) nu feitelijk de baas is van het Huis van Afgevaardigen
Lijkt me een prima speaker, eigenlijk...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:05:50 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207445425
De Democraten zijn er zo te zien klaar voor. De Republikeinen zijn volgens mij niet allemaal aanwezig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207445435
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:57 schreef AnneX het volgende:
https://www.c-span.org/vi(...)-voting-speaker&live

Daar gaan wij weer…zijn er deals gemaakt? Is er onderhandeld?

Goeie samenvatting van cnn. Dus.
Blijkbaar zit een volgende rep. Speaker vast aan mcCarthy’s toezeggingen?
Als dat waar is, wow! Er is niemand die daar zin in heeft dan. Geen wonder dat ze vasthouden aan McCarthy want dat is gewoon de kop van Jut.
pi_207445470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:02 schreef livelink het volgende:
Let's pray for a speaker.
😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')